Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Odkurzacz Zelmer Orion. Iskrzenie szczotek po wymianie wirnika, łożysk i szczotek. Całość części kupiłem w Zelmotorze. Próbowałem dotrzeć szczotki pumeksem ale nic to nie dało. Zużyłem wie kostki pumeksu i 1/3 szczotek. Stojan zbadałem omomierzem na obu uzwojeniach rezystancja była taka sama. Ns starych szczotkach iskrzy trochę mniej. Proszę o poradę...
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Panowie ! iskrzenie na szczotka moze byc spowodowane -zuzyciem szczotek -zwarciem międzyzwojowym na wirniku -zuzyciem lozysk(ale lozyska musza byc bardzo ale to bardzo zuzyte) czasami wystepuje iskrzenie po zalozeniu nowych szczotek,wtedy najlepiej dopasowac je za pomoca zwyklego pumeksa.Wlaczamy silnik i przykladamy pumeks do komutatora.jezeli po datarciu...
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Wyczyszczę jeszcze komutator(?) jak znajdę odpowiedni płyn, spirytusu ani nawet wódki nie mam, benzyny też nie. WD-40 pewnie nie będzie odpowiednie? Mam preparat Kontakt S i coś do czyszczenia optyki. Do czyszczenia komutatora używamy pumeksu, takiego zwyczajowego, ostrego.
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
pilnikiem do metalu pod skosem, a potem jeszcze dotrzeć pumeksem, obydwie szczotki muszą być o tych samych parametrach, pozdro
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
Nie rob niczego pochopnie , bo czasami źle wygląda a jest Ok. Jeżeli masz ją rozkręconą to zobacz jakie kabelki idą do jednej cewki i na nich zmierz oporność i to samo zrób na drugiej cewce- oporności muszą być jednakowe. Myślę,że u ciebie będzie w porządku. Jest jeszcze jedna czynność którą możesz wykonać: wyczyść zawęglony komutator. Możesz to zrobić...
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Zawsze puszczam silnik kompletny , niggdy sam i pali wirniki. Założyłem ich setki, Nigdy nie docierałem szczotek pumeksem ( nie wiem jaki to jest ). Jak złożył ich setki to chyba ma jakąś praskę do wciskania łożysk a nie tylko młotek i przecinak . Ale jak nigdy nie docierał szczotek pumeksem i nie wie jak to jest to sam sie zastanawiam , majsterkowicz...
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
Czy szczotki są dwuwarstwowe oraz czy zostały dotarte pumeksem? Jeżeli iskrzą szczotki procesor nie pozwoli na wysokie obroty wirowania.
szczotki pumeksem przejechac?
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Witam Podepnę się pod temat. Uzbierało mi się 7 silników Dyson od modeli odkurzaczy kablowych. Szczotki były albo skończone, albo w ogóle nie działał silnik. Próbuję coś z nich wykrzesać ale udaje mi się tylko wykrzesać iskry 😄 Jeśli pumeksem wygładzę szczotki to po założeniu powinny działać? Bo sypie iskrami albo zwarcie się pojawia na wirniku. Wirnik...
Zakładasz nowe szczotki i kupujesz pumeks do komutatorów i będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=l_zodqFV...
Pumeksem też powinny się dotrzeć (bo przykładając pumeks też docierasz szczotki tylko musisz przykładać go tak żeby jego drobiny były wciągane pod szczotkę), jeśli był moment że szczotki nie iskrzyły to pewnie wina szczotek i powinny się dopracować.
A jak wygląda sprawa z iskrzeniem na szczotkach jest duże czy małe iskrzenie? Jak jest duże iskrzenie to trzeba szczotki dotrzeć pumeksem.
Szczotek nie profiluje się papierem ściernym tylko pumeksem. Odcina się (piłką) pasek z kostki do mycia rąk i na pracującym silniku dotyka się delikatnie do komutatora najpierw przed jedną szczotką a później przed drugą. Ziarenka pumeksu dostają się pod szczotki i pięknie je docierają czyszcząc jednocześnie komutator. Na koniec przedmuchujemy silnik...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Nie zmyjesz, chyba ze będziesz darł szczotką ryżową i pumeksem. Pozdrawiam.
Witam, mam tez mam taka chinska spawarke tylko ze 200A z plazma i pedalem. Spawam na od 4 lat w serwisie motocyklowym. Potwierdzam czystosc argonu musi byc zachowana ! Bardzo wazne jest przygotowanie materialu, musi byc czysty. Jezeli to nowy mat. to go tylko szczotka druciana oczyszczem, jezeli to jakas stara utleniona czesc to piluje pilnikiem lub...
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
to jakiego kodu sie dopatrzyłes? opisz co ci mryga albo wyswietla bedzie prosciej poza tym sprawdz grzałke na upłynnosc do masy wyczysc wezyki na hydrostatach jak i sitko na pompce sprawdz silniczek pompy magnetycznej jak i szczotki na silniku posusz moduł suszarką i komutaor silnika przelameluj go pumeksem docierajac szczotki uszczelnij górna rure...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Przy szczotkach A szczotki nie zostały zamienione miejscami, lub obrócone?, jeśli tak to trzeba je dotrzeć pumeksem.
Komutator jest rzeczywiście w złym stanie. Pooglądaj ten komutator czy pomiędzy "którymiś" lamelkami nie ma większego wypalenia. Jeżeli jest to znaczy że wirnik ma przerwę. Jeżeli nie to po zdemontowaniu oddaj do przetoczenia dla fachowca. Gdyby komutator był w lepszym stanie można by go pędzelkiem z włókna szklanego wyczyścić. Niektórzy tez używają...
151 jest to wersja podobna do 102b, różni się brakiem rączki gumowej na górze. Siedzi tam silnik fabrycznie bodajże Silma Rh5500 który ma 550W. W 251 jest 750W, silnik typ 300 wirnik typ 300.1200 łożyska typu 6000Z. 600/650W jest w odkurzaczu typ 451, który to ma silnik typ 217. 438 ma silnik typ 217, bądź typ 300, zależy- różnie je pakowali musiałbym...
Czego tu szukać, masz przegrzany wirnik i różne kombinacje alpejskie ze szczotkami nic nie pomogą, wymiana wirnika kolego. Dokładnie tak!Nawet czyszczenie mu nie pomoże,tym bardziej papierem ściernym.Do takich celów używamy naturalnego pumeksu.
Będzie czyścił odrobinę komutator, a drobiny odpadające od pumeksu wpadną pod szczotki docierają je :P Metoda stosowana od lat przez serwisantów.
Przeczyściłem pumeksem szczotki i komutator, jeszcze raz sprawdziłem wiązkę przewodów. Podłączyłem kostkę nie montując silnika w pralce. Pierwsza próba-silnik nie działa, druga próba-o dziwo silnik działa całkiem poprawnie i na praniu i na wirowaniu. Ruszałem przy tym przewodami i kostką i silnik cały czas działał. Ale moje szczęście skończyło się kiedy...
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Ponieważ nie jestem specjalistą odpuściłem sobie procedurę docierania szczotek pumeksem czy papierem ściernym. Po włożeniu szczotek silnik zamontowałem z powrotem w pralce, po czym włączyłem ją dwa razy na 15 minut by się trochę spokojnie pokręciła . Sprawdź na wirowaniu czy nie ciągnie łuku po komutatorze Jeśli zauważysz latające iskry lepiej je dotrzeć...
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
zmieniłem płytkę, poszło - wyskoczył błąd E22, dotarłem szczotki pumeksem(jedna miała niewłaściwy kąt), poszło doskonale.O drobiazgu w postaci monety w zaworze trójdrożnym zraszacza wogóle nie warto wspominać. Zamykam temat.
Im lepszy jest docisk i dopasowanie szczotek, tym iskrzenie powinno być mniejsze. Szczotki najlepiej dopasować pumeksem, lub kamykiem, na obnizonym napięciu, szlifować komuataor przed szczotką.
1. Czarny nalot będzie i to normalne zjawisko. 2. Przeszlifuj komutator pumeksem przed obiema szczotkami. 3. 10-12 sek. to za mało, silnik musi chwilę popracować. Po przeszlifowaniu komutatora (silnik włączony), po dłuższej pracy jednak iskrzenie utrzyma się lub nawet zwiększy jest możliwość sprzedaży uszkodzonego wirnika, takie sztuki się zdarzają,...
witam jedynym skutecznym rozwiązaniem jest pasek drobnego pumeksu, idealnie dociera szczotki-sam stosuję ten sposób. Ale problem leży prawdopodobnie w samym wirniku, sprawdź go opornościowo-miernikiem lub na brzęczyku pozdrawiam
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Zwykłą lutownicą i cyną, tylko zabezpiecz je w szczotkotrzymaczach jakąś gumką lub nitką bo sprężynki będą Ci je wypychać. Dodano po 1 A I NIE ZAPOMNIJ O DOTARCIU SZCZOTEK PUMEKSEM ŻEBY SIĘ UŁOŻYŁY NA KOMUTATORZE INACZEJ BĘDĄ CI HAŁASOWAĆ.
Dotrzyj szczotki kawałkiem twardego pumeksu na obrotach ,dotykając i naciskając pumeks do obracającego się komutatora.Najlepsze są szczotki ze złotymi(kolor-nie mylić z kruszcem) blaszkami.Gdy iskrzenie nie ustąpi to bardzo podejrzanym staje się stojan.Pozdrawiam.
Tak to dość trudno zobaczyć czy komutator jest gdzieś uszkodzony. Ale przy normalnej pracy nie powinien iskrzyć (minimalnie zawsze będzie przy samych szczotkach). Można pumeksem przeczyścić go przy niewielkich obrotach (zasilanie 50-80V). Czasem po poskładaniu trzeba obstukać gumowym młotkiem, by pozbyć się naprężeń po złożeniu i skręceniu agregatu....
Może być za mało tonera, to akurat łatwo sprawdzić oglądając wydruk pod światło, najlepiej blisko żarówki. Powinien praktycznie nie przepuszczać światła. Materiał porónanwczy: http://obrazki.elektroda.net/91_11999266... http://obrazki.elektroda.net/92_11999267... Źródło światła to o ile pamiętam żarówka 40W, papier 80g/m^2. Niezmiernie...
Sprawdź stan szczotek czy nie są za krótkie i przeczyść komutator możesz użyć pumeksu.
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
wymienilem na nowe i chyba cos sknocilem bo jest straszny dzwiek tarcia Szczotki po zamontowaniu trzeba dotrzeć pumeksem naturalnym na obrotach, podstawowe abecadło montera. Inaczej szkoda komutatora wirnika. Opisy docierania na Elektrodzie, np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Szczotki powinny być markowe, dwuwarstwowe.Komutator przetoczony lub przynajmniej wyczyszczony dokładnie pumeksem .Po spełnieniu tych warunków docieranie szczotek do komutatora nie będzie takie kłopotliwe.
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
Witam, nawiń pasek drobnego papieru na komutator, dociśnij szczotkę i obracaj wirnikiem. Innym sposobem jest przyłożenie pumeksu do pracującego komutatora przed szczotką. P.s. Do prób możesz zasilić silnik napięciem 24V, będzie bezpieczniej. :wink:
Jeśli miałeś na tyle szczęścia, że wirnik nie ucierpiał to po wymianie szczotek silnik powinien ruszyć, ale zadbaj o silnik i przed wymianą szczotek wydmuchaj porządnie silnik sprężonym powietrzem, oczyść komutator wirnika pumeksem naturalnym i dopiero zamontuj nowe szczotki. Powyższe zabiegi powinny zapewnić silnikowi prawidłową pracę. Jeżeli chcesz...
Dzięki rumcajs. I też lipa z tym ożenkiem. Przez moment było prawie dobrze jak komutator potraktowałem pumeksem ( aby dotrzeć szczotki), ale za moment spadek mocy iskrzenie oraz buczenie . Czyli omomierz nie zawsze prawdę ci powie. Ze względu na to , że interesowały mnie tylko oporności cewek ( muszą mieć jednakową oporność!) temat zamykam , bo bardzo...
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
zajżyj do szczotek ewentualnie dotrzyj je pumeksem
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
Silnik przed wymianą szczotek należy wydmuchać sprężonym powietrzem by pozbyć się pyłu węglowego ze zużytych szczotek oraz oczyścić komutator. Nowe szczotki powinno się dotrzeć pumeksem naturalnym by się ułożyły. Szczotki są niedotarte i stąd ten dźwięk. Jeśli dźwięk nie zniknie po kilku cyklach prania to czeka kolegę ponowny demontaż silnika i dotarcie...
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Zrobiłem ostatnie podejście - faktycznie oryginalne szczotki Zelmera to zupełnie co innego. Po wdrożeniu przy 120V i dotarciu pumeksem jest ok. Wniosek, że szczotki, a szczotki to wielka różnica chyba, że ktoś ma pewność że nieoryginalne są miękkie. Mam nadzieje, że parę lat pochodzi odkurzacz. Dziękuję wszystkim za wszystkie podpowiedzi i sugestie.
Dzidziusiu ... w środku tego Zelmera rzeczywiście tam gdzie stykają się szczotki był czarny nalot. Zdarłem go naokoło pumeksem i wirnik się kręci już lepiej, ale jedna szczotka chyba szwankuje bo iskrzy spod niej a spod drugiej nie iskrzy... jutro kupię szczotki i dam Ci znać. Na razie dziękuję. Potem obdarzę Cie punktami !!
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Szczerze, to takiej osłony gniazda i wtyczki silnika jeszcze nie spotkałem. Przypuszczam, że będzie się to jakoś otwierać lub rozpoławiać. Daj sobie spokój z papierem ściernym. Po wymianie szczotek kupujesz pumeks naturalny lub kamień do komutatorów i komutator po takim zabiegu będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg No to porównaj szczotkotrzymacze...
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Zależy jak duże jest to iskrzenie. Małę iskry przy szczotkach są dopuszczalne ponieważ szsczotki i wirnik muszą razem się dotrzeć - możesz pomóc pumeksem lub papierem ściernym. Wymieniłeś łożyska ?? W tym odkurzaczu jest bodajże silnik 308, a on może czasami iskrzyć przez 1 - 2 sekundy przy włączaniu. pozdrawiam
Można zakupić pumeks naturalny i pociąć go na paski lub: https://allegro.pl/kamien-scierny-320-do...
Puść go na pół godziny, na połowie mocy (z turbiną), powinien sie dotrzeć :) A jak nie to potraktuj go pumeksem, opis na elektrodzie.
Wygląda na to, że ma to coś wspólnego z wymienionymi szczotkami. Ja zawsze po wymianie szczotek włączam wirówkę i wstępnie czyszczę komutator pumeksem. Być może tak. Ale co z tym elektrozaworem? Chyba od wymiany szczotek tak się nie porobiło? Nie jestem pewien, czy to teraz się pojawiło. Teraz, siłą rzeczy, dokładniej przyglądałem się pralce, właśnie...
najpierw go wysusz porzadnie na kaloryferze potem odpal na zwolnionych obrotach i przeczyść komutator suchym pumeksem dokładnie wyczyść szczelinki miedzy lamelkami jak niepomoze to wyjmij wirnik i sprawdź na brzęczku no niestety jak przedmówca ja stawiam na wirniczek
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink:
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Musisz przetrzec komutator np.pumeksem, zeby sciagnac z niego powloke lakieru(uzywaj tylko bialego pumeksu, bo kolorowy sie topi- sprawdzone), jesli montujac nowy wirnik nieuszkodziles go(mam na mysli pukanie w oske mlotkiem lub cos podobnego) to powinno byc wszystko ok, male iskrzenie moze wystepowac, chyba ze ciagnie Ci iskre dosyc spora-- to wtedy...
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Tak szczotki są ok. Komutator też przeczyściłem pumeksem i nic.
Jaki spalony, przecież pisałem, że sprawdzałem na zwarcie za pomocą elektromagnesu i blaszka nie zadrżała i własnie dlatego mnie tak dziwi. Ta różnica niby nie wielka 0,1 Ohma może mieć wpływ na iskrzenie ? Muszę znaleźć inne szczotki, tamte nie były zbytnio zużyte więc trochę je dotarłem pumeksem.
Czy jest to normalne zjawisko czy świadczy o czymś? Sam sobie odpowiedziałeś: Komutator jest już dość mocno wyeksploatowany. Trzeba by go było delikatnie przeszlifować np pumeksem no i sprawdzić czy szczotki nie są za krótkie i czy się nie kleszczą w szczotkotrzymaczach.
Sprawdź iskrzenie na szczotkach, nie powinno występować. Jeżeli wirnik był dobrze zamontowany problem nie powinien się pojawić z wyjątkiem gdy: Uszkodzony jest stojan ( rezystancja cewek nie jest jednakowa) Źle poskładana jest turbina Szczotki są zawieszone Silnik jest źle skręcony lub wirnik fabrycznie uszkodzony. Jeżeli występuje iskrzenie, można...
Bęben kręci sie lekko (jeśli ciężko to silnik jest "zatarty"?), raczej się nie grzeje, szczotki "potraktowałem" papierkiem sciernym, komutator pumeksem (zawieszanie się szczotek to chyba najczesciej dotyczy nowych szczotek?). Własnie spędziłem kolejną godzine szukając inf. na tym forum i znalazłem post, na którym POLO2 napisał: "Sprawdz czy to silnik...
https://obrazki.elektroda.pl/2941570100_... pralka pralka górno-wsadowa rok prod. 2011 Wyczyściłem komutator pumeksem, miał ciemny nalot na całym obwodzie w miejscu styku ze szczotkami. Szczotki po zdemontowaniu wystają jakieś 3cm, również zostały wyczyszczone. Dalej nie działa. U mnie na płycie głównej siedzi na potężnym radiatorze...
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Porównaj sprężyny czy są tak samo napięte może dobrze nie dociska szczotki Wyciąg szczotkę zobacz czy nie jest stopiona na ściankach może się blokować w szczotkotrzymaczu jeżeli będzie dobrze wyglądac zrob szczotkom fazki na rogach w miejscu styku komutatora ja docieram szczotki osełką lub naturalnym pumeksem Cóż najgorsze może być uszkodzony stojan...
Wszystkie "nowoczesne" pralki posiadają takie podzespoły mechaniczne (większość klasy popularnej, a do takiej zalicza się PA), że muszą mieć w programie wyważenie wsadu, inaczej rozlecą się... Jak chcesz oszukać takie cudo, to na nic Ci się to nie zda (typu- zmiana parametrów elektroniki). A zresztą,... Wsadź wiązkę od takiej trzydziestoletniej pralki...
Elektronice dałbym na razie spokój, i przede wszystkim nie ma tam żadnego kondensatora do silnika. Na początek porządne czyszczenie komutatora i przeszlifowanie szczotek na nowo pumeksem lub drobnym papierem ściernym, ważne jest aby porządnie to później wydmuchać. Aby wyczyścić komutator można go podłączyć pod akumulator samochodowy na przykład lub...
Zlecić naprawę profesjonalnemu serwisowi od silników. Nie koniecznie, wymiana łożysk w tym silniku jest bardzo prosta. Silnik jest skręcany śruby, co jeszcze bardziej upraszcza sprawę. Jedynym problemem, dla kolegi może być ściągnięcie koła pasowego z oski silnika, bez tego nie uda się uwolnić jednego z łożysk. Poza tym nie ma co zepsuć... Na moje...
Co nie zmienia sytuacji że wirnik is dead . Radzę odrazu wymienić wirnik ,szczotki oraz łożyska tak na wszelki wpadek . jak dead jak iskrzy, chyba jednak żyje (kolejny amator wywalania całego sprzętu) ja też używam pumeksu przy włączonym silniku, najwyżej wymień szczotki;)
Można ewentualnie jeszcze uciąć długi kawałek pumeksu, jakoś go od siebie odizolować i przy włączonym silniku lekko czyścić komutator. (pumeks koniecznie biały lub jakiś kamyczek.) Szczotki mimo dobrego wyglądu mogą być wypalone lub zawieszone w szczotkotrzymaczach. Pozdrawiam
dociera szczotka pumeks komutator pumeks wirnik pumeks
plyta indukcyjna siemens oleju skrzyni biegów sharan resetowanie onkyo
junkers czujnik temperatury junkers czujnik
Zasilanie Arduino GIGA R1 WiFi z ogniwa 18650 Schematy RTX32: przekaźnik czasowy czy moduł alarmowy?