To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Musisz to zroboc przy podłaczonym akumulatorze!!!
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Jeżeli ma alarm to jest podłączony pod bezpieczniki.
Akumulator naladowany?
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Nie powinien.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
Pioniery mają (ja to uważam za plus a nie masakrę) konektory które pozwalają skorygować problem "dwóch plusów" bez lutownicy czy noża. Poczytaj materiały (powieszone u góry) "studio24"
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
Proszę sprawdzić świece (czy jest iskra) i przewody zapłonowe.
Przy wymianie kluczyki od samochodu w kieszeni,klemy jeżeli są zaśniedziałe to odczyść i zwrócić uwagę tylko na to żeby nie zamienić biegunów przy montażu czyli plus do minusa i odwrotnie.
Masz 2 czy 4 elektryczne szyby? Tylko szyba kierowcy miała automat? Przekaźniki jak są to są w skrzynce przekaźników pod maską (obok akumulatora).
Mierzyłeś na akumulatorze ,czy na silniczku wspomagania. 11,40V to trochę mało. Podmień akumulator ,sprawdź punkty masowe.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
PRESTIGE APS 150A W XXIw nie kupisz już nowej centralki tej marki. Pozostaje tylko naprawa elektroniki (nieopłacalne) lub wymiana centralki na nowy, inny model.
Sprawdz iskrę.
Witam. Jeśli nie wiesz nic na temat stanu paska i kiedy był zmieniany, to przynajmniej ja bym go wymienił a nie czekał kiedy się urwie itp. Lepiej zapobiegać niż później naprawiać :)
tak dokładnie masz racje, coś ci nie usypia licznika, na CANie i dlatego cały czas jest tam napięcie.
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Ile ma lat?
benzyna silnik 1,2
Tak ma byc , radio w punto II jest wlayczne poprzez CAN.
gdy aku się rozładował napięcie spadło do wartości w jakiej programuje się pamięć. Do jakiej to wartości spadło napięcie? Znasz się w ogóle na tym?
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
Zmierzyłeś tylko SEM. Trzeba było włączyć światła. Akumulator po prostu złom.
Rozrusznik do przeglądu.
Sprawdzałem napięcie - 12,1V, więc w porządku. Nic nie jest w porządku, 12.1 V to rozładowany akumulator. Pobór prądu? Hmm... Przypala mi przewody - 0,00A. To więc sugeruje, że faktycznie jest przeciek. Lepiej jechać z tym do warsztatu, czy coś jeszcze sprawdzić? Brak podstawowej wiedzy z zakresu używania multimetru - amperomierz włącza się w obwód...
Witam,Fiat Punto 2013,wymieniony akumulator i alternator z powodu braku zasilania-lampka akumulatora na tablicy i brak wspomagania.Po naprawie raz na kilka odpaleń auta ponownie pojawia się lampka akumulatora i brak wspomagania.Po cofnięciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko ok.Gdzie szukać rozwiązania problemu?
To trzy razy beep jest ostrzeżeniem, że uszkodzony jest czujnik wstrząsowy lub masowy prealarmu.
Proszę Cię uprzejmie :) Sterownik nieco zdekompletowany-wylutowany driver wtryskiwacza+tr.kluczujące cewkami
Czyli rozumiem że w fiacie punto nie mozna wymienić akumulatora bo poduszki wystrzelą. W życiu nie słyszałem większej bzdury. Dobrze że ja w swoim sc nie mam poduszek bo bym nie nadążał ich wymieniać. A teraz poważnie. Zrób tak jak powiedziałem i będzie dobrze a jak masz lęki to udaj się do zakładu Car Audio i za jakieś 30pln wykonają Ci to biorąc na...
Delphi kalibrację robi Perfect. Akumulator pod prostownik i wtedy próbuj.
Zazwyczaj w alternatorach jak włączysz zapłon i nie świeci lampa ładowania to jest brak połączenia na obwodzie szczotek. Zawieszona szczotka. Uszkodzony wirnik. Uszkodzona bierznia szczotek. W skrajnych przypadkach regulator nap.
Może po prostu nie masz dobrego ładowania sprawdź i podaj napięcie po uruchomieni silnika.Bo nawet gdyby przyjąć te 50mA to przez 24h ubędzie ci z akumulatora 1.2Ah. Najmniejszy montowany do punto akumulator miał 34Ah wie będzie się rozładowywał przez 28dni i jeszcze będzie miał trochę prądu. Myślę ze masz za niskie ładowanie i/lub uszkodzony akumulator...
jakiś czas temu miałem tak w punto. akumulator do wymiany.i koniec.Nie kombinowac z kostka stacyjki czy "cóś".To nie vw.
Nie ma potrzeby wyjmowania akumulatora.
a co ma otwarta szyba do zabezpieczenia? naladuj akumulator i zobacz co bedzie ;)
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Nie sądzisz, że kolega już kupił jakiś akumulator?
Nie możesz pożyczyć akumulatora, by wyjechać, a stary naładować? Ten stary, niestety nawet po naładowaniu dość szybko padnie, bo tak głębokie rozładowanie zostawi ślad. (2V!). Co do prostownika, chyba musisz kupić, lub pożyczyć, a może nawet sam zrobić na przyszłość. Co tu innego radzić? Czasem Pomoc Drogowa dysponuje przenośnym akumulatorem żelowym...
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Witam serdecznie Mam problem z wyborem marki nowego akumulatora do Fiata Punto 1. Waszym zdaniem kto teraz robi najlepsze akumulatory? Proszę o pomoc w wyborze najlepszego :-)
W Punto 2 nie było kodu. W GP jak najbardziej jest. Wypięcie na chwilę akumulatora nie powoduje konieczności wbicia kodu. Jak mnie pamięć nie myli.
Akumulator.
Witam. Tak podaję plus z akumulatora na elektrozawór.
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów, ta pod akumulatorem.
Taki upływ peądu jest do przyjęcia, czeka cię kupno akumulatora, chyba że jest na gwarancji. :ganja:
Witam! mam problem z fiatem punto z 2001r wyciagnełem aku z autka na dwa tygodnie bo byly mrozy a autkiem nie jezdziłem po dwóch tygodniach podlaczylem aku i autko nie odpala zaswiecilo sie CODE z sybolem kluczyka i kreci kreci a autko nie odpala! z tego co słyszalem to nie powinna sie rozkodowac z braku aku w aucie ale ponoc takie przypadki byly nie...
W jaki sposób mierzyłeś akumulator pod obciążeniem?
Spróbuj naładować aku prostownikiem lub włozyc inny akumulator "na próbę"
Wiesz ile lat ma akumulator, nazwa producenta?
Sondę mierzysz nie na plus na akumulator , jak piszesz , tylko sygnałowy sondy /czarny/ i minus /masa/.
Tu warto auto oddać do warsztatu i zapłacić te 250zł roboczo godziny niż samemu kombinować lub nawet narobić więcej szkud.
Witam Mam problem po rozładowaniu akumulatora w oplu corsie ,zablokowały sie wszystkie przyciski w radioodtwarzaczu ,pokazuje sie tylko F1 i nic nie działa .Bardzo proszę o pomoc jak to naprawić :cry:
Ten pobór prądu jest w miarę normalny(raczej akumulator do wymiany)
czy da się te diody wymienić?
https://allegro.pl/oferta/skrzynka-bezpi... Ten sam numer co mój. Ale wcześniej spróbuję jeszcze raz wypiąć wszystkie wtyczki i wpiąć z powrotem. Może gdzieś jest jakiś błąd w połączeniach oraz podładuję akumulator.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam. Mrugająca kontrolka akumulatora to często objaw zużytych szczotek alternatora, a dokładniej regulatora napięcia. Proponowałbym wymienić na nowy (koszt 20-70 zł) Kolejnym razem sytuacje może po prostu nie wrócić do normy. Pozdrawiam
Witam. Po wymianie akumulatora w Fiacie Punto 2 wywaliły mi światła pozycyjne, kierunkowskazy szybciej migają, kontrolka poziomu paliwa z połowy baku spadła na 0 i lampka w środku nie świeci. Sprawdziłem: bezpieczniki, przekaźniki, zamieniłem akumulator na poprzedni, szukałem odpowiedzi w internecie i nadal nic. Może ktoś miał podobny problem i mi...
Napięcie akumulatora.
mase miernikiem, do plusa aku i do silnika To żadne sprawdzenie... weź sobie żarówkę H4, podłącz po 0,5m przewodu min. 1,5mm2, tak żeby oba włóka świeciły jednocześnie - podłącz ją między masę silnika a "+" akumulatora a miernikiem zmierz różnicę napięć między "-" akumulatora a masą silnika przy świecącej żarówce, powinno wyjść blisko 0V (poniżej 100mV)....
Mam problem z akumulatorem w fiacie punto 97r 1.1l dochodzi do samoczynnego rozladowywania sie za kazdym razem gdy auto nie jest uzywane dluzej jak jeden dzien ,bateria jest nowa
Wyjęty kluczyk ze stacyjki. Podczas odłączania klemy od akumulatora jest delikatne iskrzenie , a więc coś musi pobierać prąd. Czy to jest zjawisko normalne i co jest na stałe połączone z akumulatorem ?
A ile prądu Ci pobiera jak zamkniesz samochód i wszystko powyłączasz mierząc na akumulatorze?
Witam. To że nie możesz się połączyć przez interfejs to nie jest wina auta tylko interfejsu a szkoda, bo to by wiele wyjaśniło. Jak już zapali na plaka to silnik pracuje poprawnie? Jeździłeś nim, ma moc? Przed awarią były jakieś problemy? Co do akumulatora to po prostu kończy swój żywot.
To bym obstawiał problem z masą lub uszkodzony akumulator.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
A jak ta sytuacja ma miejsce to wywala lampke akumulatora na liczniku ?
Prawdopodobnie do wymiany masz akumulator.
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
Zmierz pobierany prad z akumulatora jak wszystko w samochodzie jest powylaczane.
Temat jak wyżej jakiej pojemności powinien być oryginalny akumulator w tym aucie . Dzięki za odpowiedzi.
Brak masy albo zasilania na samochód. Sprawdzić trzeba dokładnie połączenia minusa akumulatora z masą karoserii i silnika i połączenie zasilania z plusowym biegunem akumulatora. Odpalanie tego auta w takim stanie grozi poważnymi uszkodzeniami elektroniki.
Posiadam Fiata Punto SX 1.1 z akumulatorem Centra 44ah Wczoraj rano nie odpalił, cały rok było dobrze i nie było problemów z odpalaniem. Centralny przestał działać itd Akumulator jest jeszcze na gwarancji Ale co się stało? że nagle padło Proszę o pomoc
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Witam Sprawdzałeś masę między silnikiem a nadwoziem i akumulatorem?
To "po nitce do kłębka"... A tak z ciekawości, to jaki jest pobór prądu na postoju że twierdzisz iż rozładowuje się akumulator?
Typowy objaw słabego akumulatora w Stilo/Grande Punto...
Sprawdź masy sterownika oraz silnika.Dodatkowo naładuj akumulator.
sprawdz jakie jest napiecie zasilania centralki .o ile tester ma taka mozliwosc . powinno byc takie jak na akumulatorze
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
sprawność akumulatora się poprawi przedluzysz mu żywot jak nowy z pół roku warto akumulator doładowywać takie anomalie moga wynikać z niedoladowanego akumulatora.
Chodzi mi o skrzynkę bezpiecznikow koło akumulatora.
tak sprawdz ile pradu pobiera samochod na postoju (pozamykany wszystko wylaczone) ale i sprawdz jakie jest ladowanie w samochodzie moze akumulator jest niedoladowywany
Co to za brednie? :D Miedzy akumulatorem a masa samochodu ma być 0Ω. Oczywiście mówimy o masie. Sprawdź kabel "-"akumulatora ale tam gdzie jest dokręcony do nadwozia
Albo masa słaba, oczyść klemy
Winny był akumulator.
W punciakach raczej fabrycznie nie było dodatków. Spróbuj go podłączyć do akumulatora, jak uda Ci się włączyć syrenę, to multimetrem sprawdź czy bierze volty
A co z akumulatorem jaki jego stan i napięcie?
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
W fiacie uno nie uszkodził mi nic, a robiłem tak kilka razy. Wszystko zależy od tego jaki jest stabilizator. Ale lepiej nie ryzykować jak jest komputer... Za pisanie bzdur i szkodliwych porad, ostrzeżenie.
Weź drugi kluczyk.
Połącz 30 z 87. Pompa powinna chodzić. Jak nie to do 87 daj prąd bezpośrednio z akumulatora.
ja bym sprawdził sprężanie na cylindrach ipojemność akumulatora
75 sx Dodano po 58 lampka gaśnie
Pęknięty i zatarty alternator. Zdjąć lub poluzować pasek klinowy i zobaczyć czy zapali. Jedna z możliwości. Jednak wtedy nie iskrzylo by przy podłączeniu akumulatora
Dwa dni temu (20.01) napięcie akumulatora wynosiło 12,4V. Dzisiaj wynosi już 12,1V. Pobór prądu na postoju: 0,05-0,09A. Alternator ładuje prawidło. Jaka może być przyczyna spadającego napięcia? Auto Punto 2 1.2 Akumulator 40ah 340A
punto słaby akumulator punto rozładować akumulator punto wymiana akumulator
silnik elektryczny łożyska kompresor sprezarki bezpiecznik wycieraczka tylny
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Silnik gaśnie po odpaleniu - przyczyny i diagnostyka