Rozrusznik do przeglądu.
Brak masy albo zasilania na samochód. Sprawdzić trzeba dokładnie połączenia minusa akumulatora z masą karoserii i silnika i połączenie zasilania z plusowym biegunem akumulatora. Odpalanie tego auta w takim stanie grozi poważnymi uszkodzeniami elektroniki.
mase miernikiem, do plusa aku i do silnika To żadne sprawdzenie... weź sobie żarówkę H4, podłącz po 0,5m przewodu min. 1,5mm2, tak żeby oba włóka świeciły jednocześnie - podłącz ją między masę silnika a "+" akumulatora a miernikiem zmierz różnicę napięć między "-" akumulatora a masą silnika przy świecącej żarówce, powinno wyjść blisko 0V (poniżej 100mV)....
Zostaw licznik w spokoju, wymień akumulator. To, że na innym liczniku się nie dzieje to zbieg okoliczności (może akurat było cieplej). 90% powodów wariowania licznika w Grande Punto to spadek napięcia (słaby akumulator) lub zamoknięta wiązka na podszybiu i zwarcie na magistrali CAN.
Typowy objaw słabego akumulatora w Stilo/Grande Punto...
wina za słabego akumulatora dla tej jednostki.
Witam! Posiadam Fiata Punto II 1.3 Multijet 2004r. Mam słaby akumulator a niskie temperatury dają się we znaki i chciałbym się dowiedzieć, czy mogę normalnie bez problemu wyjąć akumulator? Wyjeżdżam na kilka dni i nie będę używać auta. Pozdrawiam.
Siema mam problem z fiatem a mianowicie nie chce zapalić. Gdy przekręcam kluczyk na raz wyskakuje kontrolka samochód z kłódką nie wiem co to za błąd i wtedy samochód nawet nie chce próbować odpalić a gdy odrazu po przekręceniu odpalam gdy wyświetli się ta kontrolka odcina mi rozruch . Czy to może być spowodowane coś z imo . Dodam że stało mi się to...
Witaj Mam problem z świecącą czerwoną kontrolką airbag w moim Punto 2 1999r.Po dłuższym postoju słaby akumulator całkowicie się rozładował i po naładowaniu i uruchomieniu pojazdu zaświeciła się ta kontrolka,zaś żółta kontrolka poduszki pasażera na początku miga a po paru sekundach gaśnie.Podłączając się odpowiednim kabelkiem przez Multiecuscan odczytałem...
Typowa usterka w tym modelu to zalana skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską, w dalszej kolejności słaby akumulator i zawilgocona wiązka elektryczna w podszybiu.
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Wiele podobnych usterek w różnych punktach wskazuje raczej na słaby kontakt masy. Zacznij od masy głównej, tej od akumulatora do masy.
Czyli muszę wyjąć fotel i zdjąć wykładzinę ? A może to słaby akumulator, chociaż mój kreci ale napięcie na klemach ma około 12,5 V
Gdyby był bezpiecznik to byś się nie skomunikował z poduszkami. Chodzi to o słaby akumulator. Wszystkie błędy są przejściowe więc powinny dać się skasować. Co widać w parametrach? Błąd 01 da się naprawić/usunąć.
Zasilanie przy ecu i BCM jest praktycznie jak z akumulatora sprawdzane pod odciążeniem żarówki , masa także jest w porządku . To już coś. Zastanawia mnie przebieg napięcie w ECU i BCM bo wygląda on tak Fizycznie na multimetrze czy żarówce nic takiego się nie dzieje napięcie jest stabilne . W pozostałych sterownikach nic takiego nie ma miejsca . Jak...
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją może być: rozładowywanie akumulatora na postoju, słabe ładowanie...
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
Jak masz sprawny rozrusznik i akumulator to i przy - 30 'C ci odpali. Wyżej masz opinie, że nie koniecznie, te rozruszniki są za słabe.
Witam, sytuacja zaczęła się objawiać "świrowaniem" centralnego (zamykał, otwierał, lub nie chciał zamknąć), potem już wcale nie odpalił. Wyglądało to na słaby akumulator i rzeczywiście był w stanie agonii. Niestety po wymianie akumulatora problem pozostał bo nadal nie mogę uruchomić auta. Niby coś kręci i mam wrażenie jakby brakowało mu "czegoś" żeby...
Dodam że podczas łączenia się z passatem swieciła się dioda a w fiacie nie. Czyli brak zasilania interfejsu - czerwony krokodylek musi być podpięty do "+" akumulatora. Piny 4 i 5 są wewnętrznie połączone ze sobą w interfejsie.
Witam. Mam taki problem z moim Fiatem Punto 98r 1.1. Od jakiegoś czasu kontrolka od akumulatora raz świeci przy przekręcaniu kluczyka raz nie świeci. Jak świeci to nic się nie dzieje auto chodzi normalnie, jednak jak się nie zapali ta kontrolka przy przekręceniu kluczyka zaczynają się cyrki. Auto jedzie ale traci zasilanie tzn radio przestaje grać światła,...
Koniec szczotek w rozruszniku, wypalone styki elektro-włącznika, zużyte tulejki, słaba masa, akumulator na wykończeniu.
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Wywal checka na słabym aku. Obecnie ładuję go. Jutro podepnę i i sprawdzę ponownie. Dodano po 3 Ciekawość nie dała mi spokoju, więc zainstalowałem przed chwilą akumulator no i pali od kopa. Może był tak słaby, że napięcie spadało poniżej i wywołało błąd. No ale w dalszym ciągu mija się to z problemem rozruchu na gorącym silniku. Zobaczymy jak go przegonię...
Witajcie, mam problem z moim puntem 1,2 75 km benzyna, po całodniowej jeździe samochodem rano nie odpala samochód, nie kręci w ogóle. Dodam, że kontrolka naładowania akumulatora jest zielona. Auto zostanie odpalone na popych i później cały dzień odpala normalnie. Wszystko wskazywało by na akumulator że jest za słaby natomiast nurtuje mnie ta zielona...
Przez ostatni rok mam problem z centralnym zamkiem. Jak jest zimno, niezależnie czy auto ma zamknięte drzwi czy włączony silnik centralny zamek zamyka drzwi. Jeśli nacisnę na pilocie otwieranie drzwi to znowu po chwili się zamkną. Jak by były otwarte to kierunki migają ciągle puki nie nacisnę przycisku na pilocie lub nie przekręcę zamka w drzwiach....
Witam parę dni temu pojechałem do pracy....wszytko dobrze silnik odpalił wszytko jak zawsze, za 8h wracam , zero reakcji nic nie działa centralny sie nie otworzył, probowałem go odpalić na pych, ale nie chciał załapać później z grande punto 1.4 na kable i też nic...., może kable za słabe...więc wziełem akumulator i do domu naładowałem z rana nie mogłem...
Słabe masz to ładowanie, regulator jest na 14,3V lub 14,4V - zmierz sobie napięcie na zacisku alternatora to zobaczysz, że po drodze do akumulatora "gubi Ci się" 0,5V. Przy takim ładowaniu jak masz w zimie i stosunkowo krótkich odcinkach (15km) będziesz miał problemy z akumulatorem. Też tak miałem (13,8V-13,9V na wolnych obrotach i światłach mijania)...
Dowiedziałem się że najlepiej montować 1kW z 1,2 8V Fiata typu Panda, czyli pewnie coś takiego: https://allegro.pl/oferta/rozrusznik-518... zastanawiam się tylko czy on wejdzie, popytam ludzi z forum Fiata CC/SC, bo podobno te dedykowane 0,8 albo 0,9 kW są cienkie, słąbo kręcą i dalej będzie...
witam ! jeżeli wymienili silnik oczywiscie na NOWY i centralke też na nową(uwaga nie kazda centralka pasuje) musieli na komputerze zrobic reset jak tego nie zrobili to moze nie dzialac.Jeżeli zrobili i dalej to samo to mozesz jeszcze sprawdzic wydolnosc ładowania i akumulatora poniewaz jezeli jest słaby prąd moze to nie dzialac ! sprawdz akumulator...
mam to samo wine za to ponosi słaby akumulator ... jak jest mało prądu to bodu odcina po kolei największe pobory prądu ... zaczyna od wspomagania ale tylko city ... normalne drogowe zostaje .. następnie odcina sterowanie elektrycznych szybek ... ogrzewaną tylną szybe .... itd ... najlepiej zapodać aku 50 Ah i od czasu do czasu podładować prostownikiem...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują w obsadkach i jest słabe ładowania jak i słabo kręci rozrusznik. W...
Na necie piszą, że 70-80 mA to jest normalny pobór - jesteś pewien, że to za dużo? Różni piszą różne rzeczy :) moim zdaniem 70 mA to już za dużo, przyjmuję jako wartość graniczną 50mA a znaczna część samochodów nie przekracza 20mA jak u kolegi turek_turek By rozładować przez noc (12h) nawet stary i słaby akumulator (12Ah) potrzebny prąd 1A. :) Z czego...
Witam, Fiat Punto 2 2003r polift, po całkowitym rozładowaniu akumulatora pojawił się problem ze wspomaganiem, gdy odpalę samochód po czasie odłącza mi wspomaganie i wyskakuje błąd (czerwona kierownica) dzieje się tak na zwykłym wspomaganiu jak i na tym city. gdy zgaszę samochód i na nowo go odpalę błąd znika i kierownica chodzi normalnie, ale nie zawsze...
Według mnie to niekoniecznie jest problem z akumulatorem. Mam Punto 1, miałem też zaniki napięcia, ale objawiało się to tylko po postoju. Wieczorem wszystko działało, a rano nie świeciły się nawet kontrolki. Wystarczyło przyłożyć prostownik do akumulatora i po kilku minutach auto zaczynało normalnie "gadać". Wymieniłem akumulator i problemy ustąpiły....
Może pompa daje za słabe ciśnienie lub przekaznik ją rozłącza.Przyczyn może być wiele.Wczoraj robiłem punto z podobnymi objawami,usterką były zaśniedziałe piny w komputerze.Kto wie co jest u Ciebie?Sam musisz postawić diagnoze,lub udać sie do kogoś co wie od czego zacząć. Pozdr.
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
Czy to może być wina że ten akumulator motocyklowy agm moretti 7A jest po prostu za słaby aby ten prostownik go wykrył? Przyczyną nie wykrywania akumulatora przez prostownik może być zbyt niskie napięcie na tym akumulatorze. Wydajność prądowa prostownika niema nic z tym wspólnego. Edit: No a co z zasilaczem od laptopa? Jakie jest napięcie wyjściowe...
Witam, piszę bo już jestem w desperacji - Jak w temacie mam punto 2000r 1.9JTD. Od 3 tygodni zapala w kratkę - silnik zawsze kręci, zawsze słychać prace pompy paliwa. Nie ma też reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Co prawda świeci mi się kontrolka od świec żarowych, ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok. Po podpięciu pod komputer wyskakują...
Wygląda to na rozwiązanie identyczne jak u FIATa, np GrandePunto. Da się wymienić sam pedał, choć może być dość ciężko go wypiąć z ośki na ktorej jest jego punkt obrotu. Zależy ile jest miejsca wokół. Trzpień pompki jak najbardziej powinien się trzymać w tym plastiku białym, i rozporowo klinować ten element w pedale. Jest to dość trudne do rozpięcia,...
Albo masa słaba, oczyść klemy
Potwierdzam w całej rozciągłości to, co pisał kolega TZOK. Silnik 1,4 8V może i jest trwały, nie wiem, bo przejechałem dopiero jakieś 10 tys. km, ale jest słaby na autostradę, przy 130-140 zużycie jest masakryczne (9-10 litrów) - do miasta moc wystarcza, ale ogólnie niestety, jest paliwożerny. Poza tym auto wąskie i lekkie więc te 140 na autostradzie...
Witam. O to mój problem: Pewnego dnia rano punciak nie odpalił. Tj. wszystko działało, centralny zamek, zasilanie itd. aż tu przekręciłem stacyjkę i zamiast rozrusznika usłyszałem tylko "cyk" i wszystko zgasło. Potem zero napięcia, zero prądu w aucie. Wziąłem więc aku i podładowałem prostownikiem, wskazywał 1,8-2 A podczas ładowania, ładował się jakieś...
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Wcale bym się nie zdziwił ale Sienę i to aż tak starą bardzo ciężko sprzedać. Ja zaczynałem od 1200zł gdy jeszcze przegląd był i oc na pół roku. Zero zainteresowania. Później było 1000zł, później 800zł, później przyszła pora na 600zł gdy oc się kończyło aż w końcu przyszła chwila na 500,400 a nawet 350zł. Stała prawie trzy tygodnie za 400zł i cisza....
Nie bardzo rozumiem co piszesz, łatwiej by było jakbyś stosował interpunkcję... popraw więc ten post by był czytelny albo cały temat wyleci do kosza. Raz piszesz o 40s raz o 4s. Wszystko co piszesz to są Twoje podejrzenia, nie poparte ŻADNYMI pomiarami. Więc jak już bawimy się w podejrzenia, to podejrzewam, że albo masz słaby akumulator albo skorodowane...
Witam. mam problem z moim kropkiem. Po przekreceniu kluczyka resetuje sie komputer ,godzina, przebieg, tak jakby odlaczyc i podlaczyc akumulator. oprocz tego nie zapalaja sie zadne kontrolki na desce licznika, swieci tylko airbag ale on swiecil juz przed ustrka. Jednyne co dziala to podswietlenie stanu licznika, przebieg, zegary wszystkie. Gdy przekrecam...
O ile dobrze pamiętam -przyjmuje sie do 50 mA upływu, ale przy słabym akumulatorze to za dużo. Przy dobrej instalacji i odłączonym elektrycznie radiu miernik powinien pokazywać 5-10mA (immobiliser+zegar).
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Witam, sprawa ma się tak, ostatnio nagłaśniam swojego kropka. Ot, impuls mnie dopadł i nabyłem na przód Focal 165 A1, założyłem i fajnie. na tyle fajnie że trzeba było wygłuszyć drzwi - po wygłuszeniu to już w ogóle zrobiło się fajnie :) na tyle fajnie że trzeba było wyskrobać na jakiś mały piecyk aby te focale napędzić nie trafiłem sonego xm, za to...
Witam ponownie, Ładowanie jest, ponieważ podczas holowania na bardzo słabym akumulatorze włączyłem piąty bieg i ładowanie i ciśnienie oleju na desce rozdzielczej zgasło, no i oczywiście światła zaczęły jaśniej świecić (był wieczór). A odnośnie przekaźnika (tego na ścianie drodziowej) to sprawdzę dokładnie, sprawdzałem pin nr 6 prądowy (wydawało mi się...
Witam Przymierzam się do zamontowania w swoim aucie DRL jak z linku: https://allegro.pl/oferta/swiatla-drl-fl... Zastanawiam się nad poprawnym podłączeniem DRL. Rozumiem, że według opisu całe zasilanie pasków DRL idzie przez + i -, a kablem pomarańczowym wysyłany jest tylko impuls na działanie kierunku 1) Chciałbym,...
Wiesz co, wydaje mi się to mało prawdopodobne. Akumulator ma niecałe dwa miesiące, a przed wymianą (na starym, słabym) nie było takich anomalii. Czy może to byś wina samego IBS? Jest jakiś sposób na sprawdzenie jest sprawności? Orientuje się ktoś za co odpowiada linia LIN w tym pojeździe?
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Usterka naprawiona. Problemem była słaba masa na rozruszniku. dołożony dodatkowy kabel masowy silnik - akumulator i problem zniknął. Pozdrawiam.
Witam wszystkich to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.. otóż sprawa wygląda tak jakiś czas temu kupiłem fiata 1.8 16v pękł mi pasek rozrządu wiec wziąłem się za naprawę wszystko ładnie pięknie odpalił miód. Nie zdążyłem wystawić go z garażu tata zaczął grzebać i urwał kostkę wtrysku no Cóż . Odpalał ładnie na 3 garach bez problemu. Znajomy taty...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
rozmawiałem z jednym gościem to mi odradzał żeby nie kupować bo go nie doładuje, najwiekszy do tego silnika to 50, ale jaki w tym problem że nie doładuje ?? czy bedzie słabszy nie doładowany od doładowanego 45??
Panowie mam problem ze słabym naładowaniem akumulatora w Puncie II i jeśli ktoś z Was mógłby udzielić mi rady będę bardzo wdzięczny. Zmierzyłem napięcie ładowania i jest tak, że podczas wyłączonych praktycznie wszystkich odbiorników w aucie wynosi ono 13,8V czyli minimum jakie może być z tego co wiem, natomiast gdy tylko włączę światła spada do 13,6...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
Głównym problem teraz jest to aby zrobić z napięcia 5,5V - 6,5V napięcie 3,3V do zasilania nRF24L01 oraz 4,1V do ładowania. W pierwszy przypadku to stabilizator 3,3VLDO, ale pozostaje drugi problem. Pierwszy problem ma kolega rozwiązany, a co do drugiego problemu. Wynika z tego, że kolega nigdy nie obserwował jak przebiega proces rozładowania i ładowania...
punto słaby punto akumulator słaby akumulator objaw
rezystor cewka zapłonowa wymiana wsadu eeprom dekodowanie pliku
stabilizator lm7812 stabilizator lm7812
DeLonghi EC885 DEDICA Arte - problem po odkamienianiu Jak podłączyć fotokomórki do Magic 600?