Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Witam Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jak sprawdzić taką cewkę miernikiem? https://obrazki.elektroda.pl/9436451900_... https://obrazki.elektroda.pl/7138636000_...
Jest jedna cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa, kable , świece
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Wtrysk można zamienić miejscami a cewka zapłonowa podwójna. Reszta pytań jak wyżej.
Tam jest cewka, czy aparat zapłonowy? Który to rok?
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
Sprawdź cewkę zapłonową Jeśli jest ona jedna zespolona na 4 świece dobrze było by podmienić.
Witaj, użyj Metody Technicznej Pomiaru Rezystancji (woltomierz, amperomierz, źródło napięcia prądu stałego i... Prawo Ohma), a nie za pomocą multumetru, który tu, co widać, nie nadaje się, ponieważ jest jeszcze w obwodzie mierzonym indukcyjność. Tylko, na litość Boską; nie pisz o impedancji... ponieważ taka cewka nie pracuje przy wymuszeniu prądem sinusoidalnie...
Znalazłem przyczynę. Uszkodzona jest cewka zapłonowa tak że nie daje iskry na 1 cylinder. Tylko na kompie nie mam żadnego błędu a chyba powinien być?
Tak, rzeczywiście w grande zmienili cewki... W ósemce jest czterowyjściowa cewka zapłonowa, w szesnastce cewki ołówkowe. Przecież anomalię wyjścia WN idzie wykryć, z jednego wyjścia zasilić oba cylindy.
Może nie chcieć zadziałać prawidłowo - przewidziany do systemów zapłonowych z przerywaczem. Ja bym próbował do przewodu sygnałowego - masz jedną poczwórną cewkę, czy dwie podwójne?
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witam, powodem nieprawidłowej pracy ciepłego już silnika może być cewka zapłonowa. skoro problem wystepuje i na gazie i na benzynie z tym że na benzynie gorzej. Jak wiadomo mieszankę gazu i powietrza jest łatwiej zapalić niż benzyny i powietrza. Ciepła cewka zapłonowa po jakimś czasie może dostawać przebicia na uzwojeniach, których nie wykryjemy w żaden...
No i problem pozostał nierozwiązany. W samochodzie wymienione bądź podmienione zostało wszystko co możliwe poza komputerem.Jak by Ktos miał ochotę to jest ten peugeot do sprzedania no ja nie mam siły do takich wynalazków. Pierwszy w mym życiu peugeot i juz ostatni , nigdy więcej tego padła. Kurde mam w domu clio, punto, busa renault mascot i z żadnym...
Witam wszystkich mam problem z punciakiem zgasiłem auto i już nie dało się uruchomić nie ma iskry. Podpiąłem kompa w celu sprawdzenia błędów wyszło: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Wymieniłem więc czujnik położenia wału bo rezystancja wydawał mi się nieprawidłowa 580kiloomów ale nic nie pomogło. Podmieniłem cewkomoduł...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Któraś z cewek zapłonowych.
Czy zna ktoś rozmiar albo numer lub symbol oringa cewki zapłonowej.
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Witam . 1 sztuka wtryskiwacza benzyny na zapas, ze 2 najdłuższe kable zapłonowe - zawsze można dać w miejsce krótszego - na odwrót już nie :D Świece zapłonowe przynajmniej ze 2 sztuki i jedna cewkę WN (tam są podwójne) Kloski hamulcowe przynajmniej po komplecie na koło przednie i tylne- dalej można improwizować. A łożysko do piasty? Przegub? No i paski...
Pada ci jedna z cewek zapłonowych.
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Do tych zapłonów musisz mieć odpowiednią cewkę i porządny regulator napięcia. Bez tego nie masz co ruszać tematu, każdy padnie. Alternator suzuki bandit, cewka punto. Po prostu chce złożyć coś swojego. :) https://obrazki.elektroda.pl/4665952400_... Chińskich sovkow mi nie brakuje
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
sprawdź przewody ktore prowadzą do cewki zapłnowej,wtyczkę na cewce zapłonowej.
a mam jeszcze jedno pytanie czy to COIL 1i2 to są cewki zapłonowe??
Witam. Mam nowy problem z silnikiem. Im większy mróz tym dłużej muszę kręcić silniczkiem. Po prostu zapala jak kiedyś silniki gażnikowe. Zrobiło się cieplej, to pali dużo lepiej. Czy winna może być pompa paliwa, która nie wytwarza już odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście cały układ zapłonowy był wymieniany, ale nie z tego powodu. Siadła cewka. Wcześniej...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Hm.. Na cewce zapłonowej jest 14 V i taki sygnał trafia do sterownika. Miernik nie pokazuje żadnych wahań napięcia. Oscyloskopu nie mam więc nie sprawdzę ale nie zmieniałem punktu skąd są brane obroty - cały czas jest to cewka zapłonowa więc zakładam że jest ok bo do tej pory wszystko działało. Jedyne co mi do głowy przychodzi to może zużyte przewody...
Kupie cewkę może to ona...Znajomy miał podobnie ze nie chciał jeździć na PB okazało sie filtr paliwa :) Zakręć gaz i pojeździj trochę na samej benzynie, a najlepiej wykasuj adaptacje sterownika na diagnostyce. Sprawdź cewki zapłonowe (pasują z malucha ELX) i kompresję silnika. Gaz zakręciłem pojeździłem i różnicy żadnej nie było...Ciśnienie sprawdzę...
...zwykły to znaczy II generację, w Punto II 16V!?! Ja bym to wywalił! Druga część pytania - skąd jest brany sygnał obrotów (i zasilanie) dla centralki LPG, aby nie z cewki zapłonowej?
czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) Nie musi być ale samochodowe są tanie i mają "mocną" cewkę (o stosunkowo niskiej rezystancji/dużym poborze prądu). daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce Powinno być ok, ale żeby być w zgodzie ze schematem to "+" bierzesz z przekaźnika głównego, czyli...
Witam. Miałem podobny przypadek. Uszkodzona była jedna z cewek zapłonowych. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z moim fiatem punto I 1.1 55KM z 96r. Problem polega na tym że często (nie zawsze) przy przyspieszaniu silnik dławi się i następuje jedno lub dwa szarpnięcia, po tym autko przyspiesza prawidłowo. Najczęściej występuje ten problem gdy gwałtownie dociśnie się pedał gazu i najczęściej na drugim i na trzecim biegu. Auto zapala bez problemu,...
Oring podstawy cewki zapłonowej do wymiany.
Witam Zupełnie zapomniałem o mym wątku. Jakiś czas temu padła cewka zapłonowa ( mogła mieć jakieś uszkodzenie i też mieć wpływ na wszystko ). Ostatnio zrobiłem przegląd i: - wymieniony termostat ( tamten był otwarty cały czas ) - wymieniona sonda lambda. Sondę sprawdziłem oscyloskopem i okazało się, że w ogóle nie oscyluje tak jak powinna. Kupiłem sondę...
Cewka oczywiście jest a nawet dwie nie ma za to aparatu zapłonowego... nie lepiej kupić fabryczne zegary z wersji SX z obrotomierzem? http:*** http:*** http:*** Stary wyga z takim stażem, a wlepia linki do aukcji? No coś strasznego...
tylko że cewka w tym modelu punta jest pojedyncza i ponumerowana. (jak na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.pl/7767297800_1... uslyszalem że nr. 1 na cewce podłączam do pierwszego licząc od rozrządu czyli w tym przypadku od lewej strony cylindra, nr. 2 do następnego czyli 2 itd do 4.
Dla uzupełnienia podam: Auto Fiat Punto Evo (199) silnik 1.2 69KM, 51kW Test na drodze wykazał ze znów zapaliła się kontrolka Check przy jeździe powyżej 115kM/h no i automatycznie spadek mocy. Po odczycie pojawiły się błędy: U0011988 -Moduł telematyczy Conwergance-bus OFF układem pomiaru zapłonu czyli wadliwy "moduł komputera" -ponoć takie występowały....
Witam miałem podobnie jak kolega ,u mnie szwankował bezpiecznik zabezpieczający cewkę zapłonową taki na przewodzie niedaleko cewki . Należy to wymienić razem z obudową to znaczy wyciąć i wstawić nowy.Albo wyciąć zlutować kabelki i tyle.Osobiście po jakimś czasie wstawiłem nowy komplet ale i bez tego da się jechać .Pozdrawiam i powodzenia .
Droga nr 1 dla tych, którzy potrafią jeździć ze świadomością, że auto się sypie. Nr 2 - opłacalna tylko w przypadku, gdy masz zamiar jeździć tym autem 4-5 lat. Nr 3 wydaje się najrozsądniejszym wyborem, za 3 tysiące można mieć całkiem sprawnego Golfa II 1.3 albo 1.6, czy Fiata Punto I z 55 konnym 1.1 w gazie lub bez. Oba auta bardzo popularne, części...
Odkręć świece zobacz czy któraś nie jest zalana ,bo może być tak że któryś wtrysk nie daje ci paliwa ewentualnie na zapalonym silniku zdejmuj kapturki przez rękawice po kolei czy zauważysz że niema różnicy w pracy silnika .oczywiście na benzynie .bo może jest uszkodzona cewka zapłonu i ma przebicie i nie masz równej iskry na świecach . Dodano po 12...
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Odpaliłem auto na "popych" i zaraz po tym zgasiłem go i z kluczyka od razu palił z pierwszego. Podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył akumulator - jest w porządku. Kazał jutro z rana, jeżeli auto nie odpali odłączyć czujnik temperatury i jeżeli zapali po odłączeniu - będzie do wymiany. Wujek miał podobny problem z hondą civic - kręcił ale nie...
O ile nie masz zamienionych przewodów sterujących na cewkach, to ta "górna"* to cylindry 1 i 4, a "dolna" 2 i 3. Kolejność przewodów na jednej cewce jest dowolna ale powinno się to tak powpinać żeby przewody nie były poskręcane ze sobą. Jeśli to nie ECU i nie cewki to pozostają Ci jeszcze przewody zapłonowe no i świece (mam nadzieję, że je wymieniłeś...
Właśnie.... coś moje autko nie domaga i chciałem sprawdzić zapłony. O ile w obwód pierwotny mogę się wpiąć zwykłą sondą to do WN już niestety nie... Chciałbym wykonać taką sondę, ale na zasadzie indukcyjnej, zeby nie ingerować w układ zapłonowy, tylko zakładamy cewkę na przewód WN i mierzymy... Przeszukałem elke i google, jedyne posty jakie znalazłem...
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Oczywiście do sprawdzenia świece przewody zapłonowe cewka i stan silnika ciśnienie na cylindrach,ale podejrzany może być też czujnik położenia przepustnicy.Ale to raczej nie gubiło by iskry oglądnij stan czujnka położenia wału czy nie jest zarośnięty opiłkami stan przewodu i koło foniczne czy aby nie uszczerbane lub pęknięte. Trudno tak celnie trafić...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Witam ponownie po długiej przerwie. Trzeba było dwóch lat, żeby zdiagnozować i usunąć usterkę. Musiałem po prostu trafić na właściwego człowieka na właściwym miejscu, który po opisie objawów i odpaleniu silnika orzekł: cewka zapłonowa przebija . No i faktycznie, padła jedna z dwu. W 100% zgadza się co napisał Jacek79 : ale zamiast jechac do ASO podjedz...
Witam! Dziś kupiłem i zamontowałem nową cewkę zapłonową (49 zł) - rezultat jest taki że obroty przestały falować, prawie nie słychać stukania zaworów, tylko wydech zaczął hałasować, zdaje się że podczas jazdy na starej cewce zapłon kilka razy nastąpił w wydechu i spaliny przez to znalazły sobie ujście w jakimś najsłabszym miejscu... czeka mnie albo...
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
ja mam ten sam problem Blaupunkt 4100, samochod Seicento. Masa podłączona do kasty, zasilanie główne do aku. jednak nawet jak odłącze chinche zupełnie, a wzmacniacz bedzie tylko zasilany i podłączony do głośników to po odpaleniu fury i upływie 5s zaczynam słyszeć pisk w głośnikach( taki jak kolega), zwiększający swoją częstotliwość wraz z obrotami(radio...
OK Punto na razie musi odpocząć. Póki nie zdobędę kolejnej centralki celem wyłapania co się w niej upaliło i dlaczego nic nie zdziałam. W tej chwili mam kolejne auto z małym problemem. Lancia Y10 Selectronic. Rocznik 1994, silnik 1108cc Fire SPI -monowtrysk BOSCH Motronic (cewka 4 biegunowa bez aparatu zapłonowego) + czujnik i koło foniczne na wale....
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Jeśli auto nie pali na 2 cylindry to oczywiste jest, że zapali się kontrolka "check", natomiast nie ma wpływu na to reset komputera. Najprawdopodobniej uszkodzona jest jedna z dwóch cewek zapłonowych.
Nie bardzo rozumiem co piszesz, łatwiej by było jakbyś stosował interpunkcję... popraw więc ten post by był czytelny albo cały temat wyleci do kosza. Raz piszesz o 40s raz o 4s. Wszystko co piszesz to są Twoje podejrzenia, nie poparte ŻADNYMI pomiarami. Więc jak już bawimy się w podejrzenia, to podejrzewam, że albo masz słaby akumulator albo skorodowane...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Napisz coś więcej bo chyba chodzi o IAW 59 sterownik hybrydowy i pewnie nie ma sterowania jedną z cewek zapłonowych.
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
dzis miałem odrobinę czasu i połączyłem sie skuteczne z komputerem. Błędy to STEROWNIK ZABLOKOWANY i brak odczytu immo oprócz tego nieskie napięcie akumulatora, ale to chyba nie powinno miec wpływu na odpalanie. Zauwazylem też, że po odpięciu czujnika wału nie wyświetla błędu. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazuje obrotów. Reszta patametrów działa....
Wczoraj podłączyłem komputer pod sterownik i dostałem kilka błędów, w zależności od sytuacji i samopoczucia ECU w punciaku. Chodzi o to, że po wykasowaniu poniższych błędów... ### Opis błędu [Status] ### C2: ECU zablokowało rozruch silnika [A] C8: Nie odebrano kodu bądź brak połączenia [A] [S] ... od czasu do...
A masz plusa na cewkach zapłonowych?? Sterowane są one impulsem ujemnym z kompa.
W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-)...
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać a wskazówka obrotomierza zmierza do samego dołu i auto gaśnie. Dzieje...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr paliwa 4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów...
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko odpala na benzynie kiedy to już się uda, trzeba...
Najczęstszymi usterkami,kóre trafiają się to: -pęknięte lutowania elementów (GM Multec). -uszkodzone stopnie mocy i zasilacz (Bosch,Marelli IAW) -brak sterowania cewką zapłonową w IAW 59 (Punto II,Seicento) -wiadoma sprawa w MEMS Rover (wiadomo co :) ) -uwalone sterowanie IACV w Sagem SL96 (notoryczne) -przeżarte ścieżki w ECI Multi (Mitsubishi) To...
Wiesz,robie w tym fachu jakiś czas,ale jak dotąd nie widziałem w punto modułu zapłonowego :) No,chyba że na siłe podciągnąc pod to moduł zintegrowany z cewkami w punto 90 :) Co chcesz w licznikach naprawiać? Co do wspomnianego sykesa,to polecam ci zakup kosci do forda. Powiem tak,że praktyczne żaden sprzęt,oprócz serwisowego nie radzi sobie tak dobrze...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
Jeżeli na benzynie pracuje prawidłowo to warto sprawdzić kabel (-) od cewki zapłonowej ten który idzie do centralki LPG, ewentualnie wymienić centralkę LPG.
Podejrzewam ,że właściciel 406-ki nie mówi mi całej prawdy o tym samochodzie.Na pewno pękł mu wcześniej pasek rozrządu(sam mi to powiedział),a ja podejrzewam że głowica jest od 406 2.0 i a nie 1.8i. Np.cewka zapłonowa jest od FIATA PUNTO,WTRYSKI Z LISTWA OD 406 2.0 więc może i głowica . Jutro pojadę do warsztatu w którym była regenerowana głowica i...
Pytanie : czy tak samo zachowuje się na bęzynie bo jeśli nie to proponuje sprawdzić stan świec zapłonowych i skład mieszanki gazowo powietrznej .
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Mam Punto I 55 + LPG Jechałem sobie spokojnie po mieście i w czasie normalnej jazdy nagle tak jak by gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć Myślałem...
Bo w tym złączu piny 4,5 i 6 są razem połączone. Jest to wyjście na pompę paliwa/przez bezpiecznik/,wtryski i cewki zapłonowe oraz sondę lambda.
napisz który silnik na poczatek było ich 5 w tym roku bledy mogą byc mylące. to, że dławi sie po gwałtownym wcisnieciu gazu wskazywałoby na problem z cisnieniem paliwa, ale na gazie i benzynie jest tak samo. objawy wskazuja na układ zapłonowy, czyli swiece cewki (przewody) ale dalsze rozwazania dopiero jak napiszesz co za silnik
Witam, Mam problem z Fiatem Punto I 99r silnik 1.1 Benzyna gaz. Instalacja I generacji. Samochód na benzynie jeździ normalnie. Na gazie ma następujący problem. Na niskich obrotach przy mocniejszym dodaniu gazu nie ma reakcji na gaz auto schodzi z obrotów, aż osiągnie obroty jak na biegu jałowym i zaczyna szarpać. czasem przy dodaniu gazu strzeli. Przy...
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
Postawiłbym na świece albo na cewki zapłonowe. Bo jest to przy rozgrzanym silniku to zapłon. Może być jeszcze coś z ECU ale stwierdzić to nie jest takie proste jak nie masz interfejsu.
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
Z odpalaniem nie na wszystkie cylindry problem może leżeć gdzie indziej. ECU w tych modelach miały wadę, która objawiała się zanikiem/osłabieniem sterowania jedną z cewek zapłonowych. Warto utrzymywać świece i przewody zapłonowe w dobrym stanie w celu zminimalizowania skutków słabej iskry. W skrajnym przypadku silnik może pracować na 2 cylindrach.
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
cewka zapłonowa punto cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa panda
cylinder simsona odczyt błędu pralki electrolux usterka napędu bramy silnik
technik światłowód piekarnik gorenje
Philips 43PUS6401/12 - Ekran wyświetla cykliczne kolory Zwiększenie prędkości kursora w X-Mouse Button Control