Właśnie nie wiem, golf kupiony półtora msc temu. Ale chłodził normalnie i teraz też chłodzi fajnie ale czasami jakby się nie włącza wogole. W Punto 3 jak nie była nabita to mimo to czuć było kiedy się włącza i wyłącza klimę ,a tu jak przestaje chłodzić to nie czuć wgl
Mam problem z klimą.Praktycznie przestała chłodzić - przy obecnych upałach z wentylatorów wydobywa się jedynie chłodne powietrze (coś jak przy wentylacji ustawionej na zimno przy kilkunastu st. c na zewnątrz). Czynnik wymieniony w maju. Na początku chłodziła idealnie.Teraz po przejechaniu nawet 10km nie jest nawet chłodno.Druga rzecz...po włączeniu...
Problem jak w temacie. Sprężarka Denso, bezsprzęgłowa. Wyjątkowo w tym roku po zimie się włączyła (był robiony test szczelności z barwnikiem UV ale nie udało się zlokalizować wycieku, na automacie po 6 minutach jest -937mB). Odkąd mam to auto to w upały bardzo głośno pracuje sprężarka klimatyzacji i stawia duży opór (łatwo zgasić auto przy ruszaniu,...
przełącz go na benzynę nie popracuje 5 min i zgaś zobacz efekt sprawdż czujnik temp cieczy chłodzącej
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Sprawdź filtr przeciwpyłkowy (jeśli występuje), A jak z płynem chłodzącym ? zauważyłeś jakieś ubytki? Jeszcze jedno - spróbuj pojeździć na otwartym obiegu powietrza. Pozdrawiam
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
...z LPG? Para wodna jest jednym z naturalnych produktów spalania. Poza tym w układzie chłodzenie nie ma wody (mam nadzieję) tylko glikol, a ten ma bardzo charakterystyczny zapach.
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Prawdopodobnie czujnik płynu chłodzącego powiedział papa :)
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Polecam pracę "PRÓBA OKREŚLENIA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ODKSZTAŁCENIA HARTOWNICZE W PROCESACH OBRÓBKI CIEPLNEJ STALI" autorstwa panów Uścińskiego i Marciniaka, podpunkt 3.1, dostępna tutaj [url=http://www.nanostal.eu/images/nano/... Nie jest...
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
Może być także uszczelka pod głowicą.
Witam szukam porady w punto 1 1.1 pieni się płyn chłodzący i wyrzuca i temperatura bardzo szybko wzrasta ponad normę czy to może być uszczelka pod głowicą korek od oleju jest czysty
No to chyba że tak... a czy doraźnie dobić ten korek i zakleić tak na kilka dni zanim się za to zabiorę? Dodano po 40 No to pytanie już nie ważnie wyjaśniłeś wszystko :)
Kol może układ jest zapowietrzony sprawdzałeś poziom plynu w chłodzącego ?
czujnik temperatury płynu chłodzącego. pozdrawiam
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Skoro silnik się przegrzał a z nawiewu leciało zimne powietrze to znaczy, że zanikł obieg cieczy chłodzącej. Możliwe, że pompa cieczy chłodzącej odmówiła posłuszeństwa.
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Po prostu tego pilnuj i jak spada poniżej min to dolewaj. Dopóki płyn nie schodzi z dnia na dzień, nie ma co panikować. A zbiornik wyrównawczy nie jest przypadkiem wpięty w duży obieg? Wtedy ilość w nim płynu nie ma nic do czasu grzania. Ma, bo jak termostat trochę puści, to nagle do obiegu trafia zimny płyn i termostat ponownie się przymyka. Do pełnego...
Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody zapłonowe i świece? Jak już wymieniałeś ten nieszczęsny silniczek krokowy (po co - przecież działał) to wyczyściłeś chociaż jego gniazdo w korpusie przepustnicy? Jak wygląda sama przepustnica - myłeś ją (jej demontaż jest niezbyt wygodny bo idzie przez nią płyn chłodzący)?
Witam, Brudny filtr powietrza, uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bądź sonda lambda
Przeciwnicy jako argument dają chłodzenie zaworów. A skąd ! Sprawa jest prosta jak masz sekwencje n ie możesz wyłączać pompy , jak mieszalnik możesz. POmpa pracująca w paliwie nie zużywa się praktycznie wogóle , inna sprawa jak ktoś w baku ma 10 liter albo mniej.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Witaj co prawda nie do Punta ale do Passata zawsze kupuję koncentrat rekomendowany do niego i sam rozrabiam. Nie ufam gotowym.
Benzyna po chwili odparuje, olej jest tłusty. Pomiar kompresji + test na obecność spalin w płynie chłodzącym i nie trzeba niczego rozbierać.
Dziękuję za odpowiedzi. Klimatyzacja chłodzi, chciałem tylko się upewnić, czy wentylator zachowuje się prawidłowo.
Węże są założone przez gaziaży ale skoro będe wymieniał wtryski to i tak pójdą do kosza. Muszę tylko dokładnie sprawdzić jak powinien oryginalnie obieg płynu chłodzącego wygladać.
Przy odpalaniu samochodu rano świeci się kontrolka cieczy chłodzącej. Samochód nie chce odpalać za pierwszym razem - dopiero za 2-3 razem. Został wymieniony czujnik temperatury cieczy. Samochód po rozgrzaniu odpala normalnie - problem występuje po przestoju nocnym.
Witam. Jaka elektronike masz zainstalowaną w swoim aucie?
Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2? Dwa: na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy. Nie rozszczelniła Ci się nagrzewnica (nie wycieka płyn chłodzący pod nogi pasażera)?
Nie podłączysz odwrotnie bo to inny czujnik jest.
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Uszczelka założona prawidłowo? Kanały cieczy chłodzącej drożne? Nie wiem jak jest w punto ale niepoprawne założenie uszczelki skutkowało zablokowaniem kanałów wodnych.
Miałem podobne symptomy i skończyło się na planowaniu głowicy, mechanicy stwierdzili ,ze Punto nie jest stworzone do gazu i są egzemplarze z źle dobraną instalacją, które z czasem niszczą głowice. Zobacz czy nie ubyło płynu chłodzącego w zbiorniczku. Pozdrawiam kierowce KROPKA :-)
Mam pytanie czy kotoś wie czy w Fiat Punto I 1.2 60KM jest jakiś zawór do odpowietrzenia układu chłodzącego w UNO są np. 2 takie zawory-potrzebne przy zmianie płynu, jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie się znajduje.
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Niestety nie ma to wpływu na ilość spalanego paliwa. Bardzo dużo spala to znaczy ile??? Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego co daje sygnał do ECU.
Oleju jest max na bagnecie, plyn chłodzący też. co do termostatu , pompy i wentylatora nie mam pewnosci.
Proszę o potwierdzenie jaki czujnik mam wymienić. Temperatury plynu chłodzącego, czy czujnik temperatury silnika.W którym miejscu się on znajduje?
Witam wszystkich. Czy ktos wymieniał chłodnice wody w punto 2 v1.9 jtd 2002r. . Z tego co widze jest tam bardzo mało. I mam pytania: 1. Czy trzeba ściągnąć zderzak? 2. Czy trzeba ściągnąć chłodnice klimatyzacji a tym samym spuścić czynnik chłodzący z instalacji? 3. Chłodnica wyjdzie górą czy dołem?
Jeśli dochodzi do 75% to chyba jeszcze nic strasznego się nie dzieje. Gorsze chłodzenie może być spowodowane zanieczyszczonym lub zapowietrzonym układem chłodzenia.
Co to ma być to B/C? Tak masz "wyrzeźbiony" obwód włączenia reduktora? To nic dziwnego, że nic tamtędy nie leci. Reduktor ma być wpięty równolegle z nagrzewnicą ew. szeregowo z nią ale między silnikiem, a nagrzewnicą. Z odkręconym korkiem na pracującym silniku to tylko zapowietrzysz bardziej układ. Czy wąż między silnikiem a nagrzewnicą nie robi się...
pojemność układ chłodzić chłodzić punto schemat punto citroen chłodzić
lodówki bosch opinie sharan ogrzewać peugeot nierówno
budowa odkurzacza zestaw kompterowy
Jak przetestować układ scalony STK4132? Opornik ograniczający prąd diody Zenera - jak dobrać?