Mam takie pytanie czy chłodnica we wszystkich puntach I jest taka sama
Rozważ także możliwość awarii termo-włącznika. Może on umarł. Jeśli chłodnica była gorąca obstawiam to urządzonko jako przyczynę ugotowania motoru.
Przepłukać dobrze układ chłodzenia,potem zalać płynem,nie wodą. Chłodnice w większości aut są z aluminium,nie rdzewieją. Jeśli coś rdzewieje to pompa wody,może jakieś rurki.
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
A masz chłodnice na całym obwodzie gorącą??? może masz zatkaną chłodnice!!!
chłodnica jest ok
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Witam wszystkich. Czy ktos wymieniał chłodnice wody w punto 2 v1.9 jtd 2002r. . Z tego co widze jest tam bardzo mało. I mam pytania: 1. Czy trzeba ściągnąć zderzak? 2. Czy trzeba ściągnąć chłodnice klimatyzacji a tym samym spuścić czynnik chłodzący z instalacji? 3. Chłodnica wyjdzie górą czy dołem?
Grande Punto z 2006 r 1.2 Trzeba wymienić chłodnice klimatyzacji. (duża dziura od kamienia). Proszę o jakieś podpowiedz. Kupiłem już nową. Czy trzeba zdemontować zderzak? Ile tam jest śrub? Czy lampy zostają? Oringi tylko zmienić czy czymś je jeszcze posmarować? Dzięki.
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
To w końcu ci cieknie na łączeniu węża z rurką czy na łączeniu z chłodnicą?
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Sprawdziłem,faktycznie nakretki widać ale sa troche wyzej niż ta szczelina tak ze ledwie je widac a co dopiero tam z kluczem dojść.Ale jutro spróbuje jeszcze tym sposobem a jak nie to wyciągam chłodnicę.
teoretycznie powinno pomóc ale ten czujnik przede wszystkim mierzy temperaturę płynu chłodzącego a nie samego reduktora. Na postoju silnik zagrzeje się szybciej bo nie ma przepływu zimnego powietrza przez chłodnicę.
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Coś naczytałem się o odpowierzaniu. Że mam na nagrzewnicy korek wykręcić i tak długo lać płyn do zbiornika aż zacznie lecieć przez ten otwór? Jak to prawidłowo zrobić? I tak samo niby mam chłodnicę odpowietrzyć?
A jak termostat się sprawuje chłodnica ciepła czy zimna na postoju?
przysłoń chłodnice na zimę.
Jaka to skrzynia? To manual, z automatyczna zmianą biegów, czy zwykły automat? Sprawdź czy jest olej w skrzyni, bo całkiem możliwe, że z przodu była chłodnica oleju i po prostu wyleciał.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
na wiekszosci szrotów mają całe pojemniki pełne węzy z firmy fiat i można cos dobrac ,srubke możesz wkrecic bez problemu
Nie wykluczone, że uszczelka pod głowicą padła... Termostat na chłodnicę się otwiera??
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
Węże od chłodnicy górny i dolny są ciepłe. Nie włącza się wentylator chłodnicy czy chłodnica jest zimna.
W tych punto zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą i niby tam płyn widać a w rzeczywistości może go w układzie brakować. Trzeba dolewać i odpowietrzać i jak wyzej napisał g107 powinien być w górnym wężu co czuje się sciskając go.
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Witam posiadam autko Fiat Punto 2 2000r. Po przejechaniu 7km włancza mi kontrolka czerwona chłodnicy i non stop chodzi mi chłodnica. Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy i termostat. Tylko że to nic nie pomogło. Mysle by wymienic uszczelke pod głowicą czy to może być powód? Prosze o poradę
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Koszt gazgeneratora: zbiornik na gazgenerator np: ze starej butli od LPG 60 l: 20 zł intercooler np: z Fiata Punto 10-20 zł 2 chłodnice 20 zł wentylator 20-30 zł drobnica 50 zł (przewody, elektrody, kamień do cięcia pilarką kątową). Czyli koszt ok. 130 zł. Dużo części można na szrocie znaleźć.
Witam. Dołącze sie do tematu. A co może być powodem parowania szyb w Punto I , jeżeli nie ma ubytków płynu, nagrzewnica sucha, chłodnica również nie cieknie, wykładzina i dywaniki również suchutkie. Za to jak włącze ciepły nadmuch to dziwnie śmierdzi. Myślałem że to zasyfiały filtr kabinowy , ale jak koledzy piszą że w tym modelu nie ma takowego, to...
Co do pompki chyba jedna mi wystarczy (z oopisów co czytałem powinna mi wystarczyć taka bez wiekszych problemów) Co do chłodnicy to tak jak pisałem u góry bedzie ona za scianą (w warsztaciku) wiec wygląd i rozmiar i ewentualny hałas wentylatora nie ma dla mnie wiekszego znaczenia na początek na chłodnice mam 2 pomysły bezwydatkowe (mam takie rzeczy...
adam k. - w którym Punto II (rocznik 2000) jest włącznik termiczny w chłodnicy?!
Witam. mam problem z chłodzeniem w fiacie Punto 1,2 95r. Auto po włączeniu chodzi normalnie, jednak wiatrak się nie włącza i temperatura sobie rośnie do maximum. Sprawdzając ręcznie temperaturę zauważyłem że rurki i chłodnica robi sie ciepła dopiero wtedy gdy wskaźnik pokazuje max. Wentylator i kable do niego sprawdzone. Wentylator włacza sie dopiero...
Miałem podobnie w Seju 1.1. Silnik zgaszony nie odpalał w losowych momentach po rozgrzaniu. Winna wiązka przewodów do czujnika na wale - izolacja się rozpadła tuż przy samym czujniku i jak się auto rozgrzało to lubiły się tam czasem zwarcia robić i jak się w nieodpowiednim momencie zgasiło auto - to już kaplica - nie zapali - dopiero jak ostygnie. Nie...
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Samochód mam od 6 miesięcy i przez ten czas zrobiłem 3 tys km i zaobserwowałem taki ubytek dopiero po ochłodzeniu się otoczenia . Jakoś tym się nie przejmuje bardzo bo żadnych oznak uszczelki pod głowicą nie widzę . Może jest gdzieś chłodnica nieszczelna albo po prostu Punciak "lubi " mieć min 🤣
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
W kilka dni po wizycie u mechanika zauważyłem, że chłodnica ma duże luzy do przodu i do tyłu - tak jakby brak było jakiegoś mocowania. Zrobiłem fotke - czy tu przypadkiem czegos nie brakuje???? https://obrazki.elektroda.pl/7042694500_...
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Chłopie jesteś tak daleko nie rozgarnięty w temacie samochodów że szok.... Ale mogę cię pocieszyć, masz jak najbardziej wszystko w porządku, chłodnica od klimatyzacji ma być w zasadzie zimna...ten pierwszy płat :wink:
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Kumpel miał ten przypadek w Fiat Brava. Wymiana nagrzewnicy pomogła. Ja u siebie octowałem 3x i pomogło. tylko ocet musisz zostawić na noc ponoć kret tez jest dobry. U mnie stał samochód 3 dni w garażu i codziennie podmieniałem ciepły ocet. Co prawda przez tydzień waliło octem w samochodzie ale teraz mam ciepło Możesz jeszcze sprawdzić czy termostat...
Dzień dobry, Proszę o poradę i wskazówki, jak skontrolować poprawność załączania wentylatora chłodnicy przy uruchomionej klimatyzacji. Samochód (Punto evo 1.4 8V) z klimatyzacją manualną miał niedawno wymienianą chłodnicę klimatyzacji, ponieważ stara była rozszczelniona. Klimatyzacja niby działa, ale z kratek nie leci bardzo mroźne powietrze. Zauważyłem,...
W punciaku 2 też są dwa odpowietrzniki jeden na przewodzie do nagrzewnicy (jak pisze kolega) i drugi na chłodnicy. W tych modelach lubi ciec (pomalutku) chłodnica, nagrzewnica i pompa lub rura od pompy. Trochę obserwacji a na pewno znajdziesz.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Wentylator sprawdzony i jest w porządku. Korek wymieniony i już nie wylewa. Ale co najgorsze, sprawdzona jest też chłodnica i został zamontowany nowy czujnik od wentylatora. Wciąż się przegrzewa. Wszystko jest sprawne a nadal nie działa. :(
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
U mnie fakturę drukują w trzech egzemplarzach i dostaję zawsze różową część. Na fakturze mam wyszczególnione akumulatory, chłodnice klimy, ponieważ robię tylko elektronikę i elektrykę więc nie mam innego złomu.
jak Ci słabo grzeje podczas normalnej jazdy zimą, to zasłoń sobie chłodnicę kawałkiem tektury, pomoże na pewno, a na oporne zapalanie bardzo dobry jest samostart
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
uszczelka pod głowica
Może zwarty stycznik ?
Temat postu: Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy do chłodnicy??
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
Witam mam problem w punto grzeje się zdemontowałem termostat odpowietrzałem układ sprawdziłem drożność chłodnicy a nadal się grzeje. co może być pompa wody czy uszczelka pod głowicą ? Pomocy!!!
prześwietliłem komputerem(KTSem) brak błędów w sterowniku a i tak usterka gdieś siedzi kompletny brak mocy żeby to było auto niemieckie to bym powiedział że to przepływomierz ale tam niema tego, samochód był stuknięty lekko z przodu poszła tylko chłodnica i lampy silnika nie ruszyło nic, nie wiem czego się uczepić jeszcze może ktoś się spotkał z takim...
jezeli chodzi o belke na kturej jest podparta chlodnica to normalne w fiatach z tego okresu
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Najlepiej byłoby tam , gdzie tego oleju jest najwięcej, czyli w misce. Ewentualnie gdzieś w okolicy filtra oleju. Zazwyczaj wiąże się to z jakimś wierceniem. A woltomierz w dowolnym punkcie instalacji, w którym pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki. Temperatura oleju przydaje się w silnikach wysilonych, sportowych, wyposażonych w chłodnice oleju....
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
Chłodnica jest czysta ale nowości nie był wymieniany osuszacz (jest zintegrowany ze skraplaczem). Czynnik i olej były już kilkakrotnie odsysane i ważone. Jak się nabija "książkowo" to nie da się jechać, trzeba nabijać 30-50g mniej to wtedy jakoś działa.
W moim Punciaku 85 16V wyłącza się wentylator po wyjęciu klucza ze stacyjki. Auto ma klimatyzację. Ze schematu elektrycznego auta bez klimy wynika, ze wentylator chłodnicy powinien pracować po przekroczeniu określonej temperatury. Czy w autach z klimą jest inaczej? Nie mam schematu instalacji z klimatyzacją. Dziękuję za rzeczowe informacje.
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
To sprawdź drożność węże-chłodnica dmuchając powietrze, może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość. Jeśli wszystko wymieniłeś i odpowietrzyłeś na milion sposobów, to zmień markę samochodu. Z którego to roku? Może jakieś kanały w głowicy zawalone mułem.
Sądzę, że Siena nie różni się pod tym względem od Punto. Termostat nigdy nie ma nic do ogrzewania, on puszcza wodę na chłodnicę, nie na nagrzewnicę. W niektórych autach jest zawór nagrzewnicy ale w Puntach nie (i w lecie nagrzewnica grzeje w nogi) i podejrzewam, że w Sienie też go nie ma. Jedynym co decyduje o temperaturze nawiewu jest położenie klapy...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Odpalacie zimny silnik i gruby wąż gumowy który wychodzi z termostatu i biegnie do góry chłodnicy powinien być zimny do temperatury ponad 80 stopni.Wtedy następować powinno uchylanie termostatu i puszczenie płynu na duży obieg cieczy (na chłodnicę ) Wyczuwa to się gwałtownym nagrzewaniem węża o którym pisałem.Jeśli rozgrzewa się powoli wraz z silnikiem...
Jeśli to niebieski dwupinowy czujnik WTS-05 to takie powinien mieć wskazania -20 stopni 29.12 kiloomów -10 stopni 16.6 kiloomów 0 stopni 9.75 kiloomów 10 stopni 5.97 kiloomów 20 stopni 3.75 kiloomów 30 stopni 2.42 kiloomów 40 stopni 1.60 kiloomów 50 stopni 1.08 kiloomów 60 stopni 0.75 kilooma 70 stopni 0.53 kilooma 80 stopni 0.38 kilooma 90 stopni 0.28...
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
No tak najpierw chce to zrobić. Ale czy muszę wymienić pompę wody czy da się ja jakoś uszczelnić? Bo chłodnica nie puszcza ze zbiorniczka też nie. Dodano po 1 Ale dlatego ze zamarza reduktor to na benzynie nie chce tez jechać to tez tego wina ?
Płyn w chłodnicy w poziomie
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
Auto wcześniej jeździło bez żadnych zastrzeżeń, co do "dzwona" to był wjazd w tyłek.... Omijając części blacharskie to wymieniana była chłodnica i alternator. Przewierciłem tłumik końcowy aby spuścić wodę, która się tam znajdowała, woda zeszła lecz pojawia się znowu. Oprócz parowania, kapie z końcówki rury i z wyżej wspomnianej nawierconej dziurki.
" Jeżeli piorun nie walnie tak, że cały ładunek przechodzi bezpośrednio przez jakieś urządzenie tylko obok to nic się nie dzieje (złego). To znaczy urządzenie nie ulega uszkodzeniu między innymi dlatego, że pole magnetyczne generowane przez piorun jest słabe, a dodatkowo taki wyidukowany prąd w zamkniętym przewodniku jest jeszcze słabszy" Powiedz to...
Na myśl przychodzi mi ewentualna uszczelka pod głowicą,ew .uszkodzona głowica-płyn dostaje sie do cylindrów.Nie ubywa za dużo wody z chłodnicy?
Resztki kamienia i rdzy pozostają w całym układzie.Wymienisz chłodnicę,to eliminujesz tylko ją, odłogi będą w magistrali wody, samym silniku pompie wody nagrzewnicy nawiewu. Musiałbyś wymienić lub idealnie wypłukać to wszystko, aby całkiem się ich pozbyć. Jeśli jednak zadbałeś i wypłukałeś to takie ilości nie będą już tak szkodliwe i niebezpieczne dla...
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik? znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój - zapalenie żaróweczki...
Witam. Moje auto miało dzwona i zostało zrobione, ale... -odpala na dotyk -do 2400 obr jest w miare ok -powyżej 2400 obr auto nie przyspiesza mimo wciskania gazu w podłogę -nie kopci ,wszystko jakby ok -odpiąłem kable od przepływomierza-jedzie tak samo (a własciwie nie nazwe tego jazdą)jak z podpiętymi -czy powinienem po odpieciu zdjąć napiecie z aku...
ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP) Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo...
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Więc nie masz obiegu na chłodnicę,sprawdzić czy oba węże są gorące. Poza tym pomiar temperatury w naczyniu wyrównawczym nic nie wnosi,zawsze będzie niższa,jeżeli nie ma obiegu z przelewu. Panowie,ten cały topic jest na to forum?Jakoś spraw związanych elektryką tu nie dostrzegam.
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska wału?panewki?skrzynia biegów itp. Po pierwsze trzeba zakuć cały motor, dobrać wytrzymalsze panewki, założyć chłodnice oleju i zastanowić sie jak to poskładać żeby wytrzymało wiecej niż wyjazd za brame ;) a co do skrzyni to polecał bym zamontowanie tej od wersji turbo...
Witam, Mam 2 pilne problemy w swoim Fiaciku: 1)Jakiś czas temu zauważyłem że na luzie strasznie skaczą mi obroty a sam silnik zachowuje się tak jakby się dławił-objaw wcześniej nie był przeze mnie zauważony a ost. stal się strasznie problematyczny… Mam dziwne przeczucie że to coś poważnego? Objaw najbardziej widoczny jest na luzie (kiedy to nie...
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Witam. Moja sytuacja wygląda następująco. Posiadam Fiata Punto I z '99 roku, silnik 1.1 55km w gazie. Samochód jest okropny i po roku jeżdżenia i comiesięcznych naprawach mam go serdecznie dość. Z ważniejszych rzeczy muszę wymienić, że po zimie robiłem zawieszenie które po tej zimie będzie już na pewno do remontu, układ chłodniczy (nowa chłodnica),...
punto wentylator chłodnica chłodnica oleju punto silnik wentylator chłodnica punto
rozszerzyć wolumin czyszczenie lasera samsung instrukcje obsługi pralki zanussi
Taktowanie pieca Viessmann Vitodens 100 B1HF - rozwiązania Programowanie radia internetowego w Denon AVR-1713