Przydałaby się informacja jaki silnik i jakie punto. Napisz, to odpowiem.
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
A świstak siedzi i zawija w sreberka. To pokaż w tym Punto czujnik ciśnienia paliwa, chyba że na jakiejś innej podstawie niby wyłącza tą pompę? To zdradź na jakiej. Na jednym z końcy listwy magistrali wtryskowej. Pokaż jakiś przykład, bo ja nigdy nie widziałem to może się doedukuję.
Numer błędu , p0238 czujnik A ciśnienia turbo
No i było namieszane. Pokrywa zaworów jest z innego typu silnika i posiada czujnik wałka na środku. Jak się okazało zamiast tego czujnika powinien być czujnik ciśnienia atmosferycznego. Tak, że temat do zamknięcia. Wystarczyło się dobrze przyjrzeć... ;) Pozdrawiam...
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
Czujnik ciśnienia np.
prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia gazu (mapsensor) , ale może też byc kilka innych przyczyn ,któch i tak nie zdiagnozujesz bez podłączenia się do komputera. Odwiedź gazownika :D czujnik ciśnienia gazu to nie jest to samo co Map-sensor więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. W tym przypadku padł zwykły czujnik ciśnienia gazu umieszczony na listwie...
Najpierw szuka sie gdzie indziej a na koncu czujnik sie zmienia.
Silniki 1.3MJ miewają problemy z łańcuchem rozrządu i jego napinaczem. W początkowej fazie hałasuje, w końcowej potrafi przeskoczyć, na szczęście kończy się to zazwyczaj tylko połamaniem dźwigienek zaworowych. Zdarzają się również problemy z czujnikiem ciśnienia CR. W Pandzie i Punto IIFL ten silnik jest w wersji 70/69KM - bez DPF, koła dwumasowego,...
Sprawdź wiązkę od czujnika ciśnienia , przemierz ja od ecu do czujnika .
Od strony skrzyni biegów nad czujnikiem ciśnienia oleju z przodu silnika.P
Przepraszam za być może wprowadzenie w błąd w poprzedniej wypowiedzi ale nie wiem czemu zasugerowałem się ze to benzyna. Ciśnienia jakie powinny być to według moich danych niskie ciśnienie 2-3 barów a wysokie ciśnienie 200obr/min powyżej 300 barów, ale również dobrze może głupieje coś czujnik ciśnienia paliwa albo regulator ciśnienia.
Racja, tym bardziej, że nie mam szyberdachu i kontroli ciśnienia w oponach :)
Z tego co mi wiadomo w punto II i innych fiatach na wielopunkcie (ale 8 zaworowych, może w 16v także )czujnik ciśnienia oleju podaje sygnał do sterownika silnika. Jednakże myślę że w Twoim przypadku jeśli nie świeciła w ogóle kontrolka to przewód był pęknięty, nadłamany i teraz jak poruszałeś przy wymianie czujnika może gdzieś dotyka masy i problem....
Potrzebuję schematu do Fiata punto 2009r z fabryczną instalacją na gaz ziemny. Auto ma zdemontowaną instalację gazu i wyrzuca bład P0190 - zbyt niskie ciśnienie paliwa. Potrzebuję informacji gdzie i którymi przewodami był podłączony czujnik ciśnienia w butli.
Dokładnie jak pisze emeryt , zintegrowany czujnik temperatury oraz ciśnienia atmosferycznego
Chyba lepiej kupić używki ale raczej to nie ich wina. Ile on tam chce wymieniać tych wtrysków skoro tam jest tylko jeden? Może by tak sprawdzić co pokazuje czujnik ciśnienia w kolektorze?
Zmyliłeś nas tym "wyciem" silnika, a tu okazuje się że silnik pracuje prawidłowo. W takim przypadku jak najbardziej może być czujnik.
Może być problem z instalacją .Odłączyć przewód od czujnika , czy kontrolka całkowicie zgasła .Czujnik po odłączeniu przewodu można sprawdzić kontrolką z żarówki lub multimetrem.Wiadomo wymiana w ciemno czujnika nie wchodzi w rachubę.
Przyczyną był uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dziękuję za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam
koledzy, komputer wskazał błąd p1773- ciśnienie oleju, sprawdziłem, że na pewno nie jest to czujnik ciśnienia, bo on działa, moim zdaniem może być to pompa, a wy jak myślicie?, piszcie jeśli coś wiecie.
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Sorki że zadam może nie fachowe pytanie. Czy ten MAP sensor to czujnik ciśnienia bezwzględnego?
Okazało się, że : po 1. źle ustawiony rozrząd, podobno zamiast na 1 to na 4 cylinder. po 2. spartolone podłączenie jakiegoś czujnika ciśnienia, podłączony nie tam gdzie trzeba. Gazownik ogarnął wszytko i jest ok. Tacy u nas mechanicy :/
Witam, byłem dzisiaj u mechanika. Niestety nie ma czym zmierzyć ciśnienia w kolektorze,Stwierdził też, że aby zmierzyć komputerem co się dzieję kiedy autko nie odpala muszę mu dostarczyć autko w silnym mrozie, kiedy nie chce palić. Ma on warsztat na drugim końcu miasta. Jest to dla mnie nieosiągalne. Zastanawiam się czy warto kupić profilaktycznie czujnika...
Czujnik ciśnienia za filtr gazu Elektrozawór do góry nogami Wtryskiwacze za daleko przewiercone.
Cześć Może faktycznie masz rację z tym przedmuchaniem kanałów. Jak wymieniłem czujnik i kontrolka nie gasła po ponownym wykręceniu czujnik był od dołu suchy.
Witam, mam problem z punciokiem zaczął mi więcej palić o litr, spadła mu moc i głośniej chodzi, tak jakby wibruje. Jak jadę na 5 biegu z gazem w podłodze to czuję pod nogą jak chodzi całe auto. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze, sprawdziłem turbo, próbowałem przepalić ale nic nie pomaga. Podpowiedzcie koledzy co jeszcze może być przyczyną takiego...
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
No niewiem, błąd 0005 zniknął ponownie pojawił się błąd ciśnienia, żeby było ciekawiej wymieniłem całą listwę z oboma czujnikami, i pytanie oba były by padnięte? Czy jest możliwośc manualnie sprawdzić ten czujnik jakoś ?
Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów. Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km. czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem...
Parownik, czujnik ciśnienia, zły opływ wody. Niedrożność FC. Dużo do pisania.
Witam gdzie w samochodzie fiat punto 2 1.3jtd znajduje się regulator ciśnienia paliwa ? Jak zacznę szybko przyspieszać wyskakuje za każdym razem check engine. Komputer pokazał że błąd nieciągły w ciśnieniu paliwa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa lecz check nadal wyskakuje i auto ma muła. Swieci się check i gaśnie i to samo. Co może być przyczyną?...
Nie wiem jakie masz możliwości ale wypadałoby pomierzyć ciśnienie na rozruchu manometrem bez może niepotrzebnych inwestycji w czujnik czy zaworek regulujący na pompie. Druga sprawa to należałoby porządnie sprawdzić instalację od czujnika ciśnienia - może coś się przetarło albo nie łączy - wskazują na to błędy ale nie wykluczają usterki samego czujnika.
Na dzień dobry, wykręć czujnik, umyj, przedmuchaj jego i sprawdź czy nie masz jakiegoś poprocha, syfu w dziurze na czujnik. Kiedyś miałem tam "kulkę zanieczyszczenia" i skubana trochę blokowała działanie czujnika. Czujnik zaświeca kontrolkę zwierając przewód do masy. Jeśli świeci cały czas, nawet po zdjęciu przewodu z czujnika, sprawdź przewód - może...
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
Pinów nie liczyłem, otworzyłem wtyczkę i są opisane. Ale wszędzie wiązka jest poizolowana. Wychodzi jeden kolor a do czujnika dochodzi już inny. Więc czujnik w kolektorze ciśnienia PRT03 do których pinów ma być podpięty i jak ?
Dziś wymieniłem czujnik obrotów ,na razie jest ok na krótkich trasach. Zobaczymy jak będzie na dłuższej trasie. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie klimatyzacji . Jak ją włączam to słyszę taki świst ale zimne powietrze nie leci , ciekawe co jest nie tak .Morze mało płynu chłodzącego. 2 pytanko czy czujnik ciśnienia doładowania ma na wpływ mniejszego...
Z bańki zapala normalnie? Nikt przypadkiem nie zalał benzyny? Jeżeli powyższe nie pasuje to: drożność przewodów paliwowych oraz filtra paliwa czujnik ciśnienia zawór w pompie wiązka elektryczna Jeżeli nadal nic, to wtryski do sprawdzenia na stole.
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się w okolicy 650 rpm, czy są wyższe?
Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć: Do którego kabelka na cewkach podpiąć Stag4 (brązowy) Domyślam się, że na cewce obsługującej pierwszy cylinder, ale który kabelek ? Jest czarny i brązowy (tak samo jak i w drugiej cewce). Dojdę multimerem do tego ? (powinien być + czy - ?) Czy komuś udało się wejść z dyszami "od góry" kolektora ssącego? Widziałem...
Siema problem z GP rozwiązany. Został wymieniony Czujnik ciśnienia atmosferycznego, znajdujący się w kolektorze dolotowym po lewej stronie patrząc od przodu samochodu. Dzięki za porady
Witam tak jak w temacie punto 2 FL silnik 1.3 multijet, szukam schematu do kostki (kabel 3 żyłowy) czujnika ciśnienia freonu. Pozdrawiam
Tak rozmawialiśmy o wtrysku pośrednim ale chciałem Ci pokazać że czujnik ciśnienia w silniku wolnossącym jest zbędny. A wbrew pozorom takich silników jest dużo. Instalacje Vi gen. mają inne bolączki i też nie są takie super jak piszesz.
witam, stabilizacje zapewnia sterownik, z niego wychodzi te 5V na wszystkie czjniki, sprawdż w taki sam sposób np. czujnik temparatury powietrza, ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, kolego jaki rocznik tego punto?,to sie poslipie w schemat, pozdrawiam Dodano po 1 i jaki system sterowania ,co pisze na ECU Dodano po 7 fiat podaje że zasilanie na poziomie...
Lambda regulacyjna jest zawsze przed katalizatorem, w oryginale była zaraz na początku wydechu. Punto 75 miało kolektor w układzie 4-2-1. Podciśnienia masz prawidłowo popodłączane? Pod przepustnicą są wyjścia na 3 wężyki podciśnieniowe - MAP, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i do serwa hamulców (grubszy od 2 pozostałych).
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Jak najbardziej uszkodzony czujnik temperatury silnika może być przyczyną znacznie zawyżonego spalania. Poszukaj wycieków paliwa, również ew. wycieku z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora...
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Czujnik na 1 pin jest bez znaczenia dla pracy silnika, on jest tylko od wskaźnika na desce. Sterownik wtrysku korzysta z tego dwupinowego czujnika (jest w okolicy termostatu). Nie miałeś wymienianej pompy paliwa? Sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa? Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa (w ogóle wiesz, gdzie on jest)?
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
https://obrazki.elektroda.pl/5333857100_... Początkiem tego roku kupiłem sobie nowy ostatni normalny samochód pozbawiony większości nowoczesnych wynalazków – Opel Corsa E. Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto w potrzebne w aucie miejskim jak bielizna profesjonalistce czujniki ciśnienia...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
Od wczoraj puściły mrozy. Dziś rano poszedłem powalczyć z odpalaniem i szok. Punto odpaliło od pierwszego razu. Żadnych problemów. Wentylator się nie w) ączaale kontrolka silnika nadal się pali. Zobaczymyco będzie dalej. Na czwartek jestem umówiony do podłączenia pod komputer. KTÓRYŚ Z KOLEGÓW PISAŁ, ŻE MA TO SAMO. ZAPUTUJĘ WIĘC CO U NIEGO ? Poinformujczy...
Po pierwsze napraw wentylator i umyj chemią i kerszerem skraplacz, tam zawsze mnóstwo robali i brudu jest. Po drugie zobacz który czujnik wyłacza sprężarke czy to od za małego ciśnienia na niskim czy od za dużego na wysokim. Ogólnie jak przekracza 20Bar to gdzieś jest problem.
Źle rozumiesz - jeden "koniec" żarówki w zegarach ma być podpięty do "+" po zapłonie (tak samo jak kontrolka ciśnienia oleju czy hamulca ręcznego), a drugi ma być podpięty do krańcówki w drzwiach. Czujników w zamkach nie masz bo nie masz wersji ELX.
Witam. Nie działa mi klimatyzacja w Grande Punto 1.4 8V. W sterowniku silnika był taki błąd, którego nie dalo się skasować: https://obrazki.elektroda.pl/3291092800_... Wykręciłem czujnik ciśnienia po czym udało sie skasować błąd. Wciskając delikatnie zaworek do którego przykręcony jest czujnik słychać było syczenie więc jakiś tam czynnik...
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Przez minutę? U mnie też się zaczęła świecić po wymianie alternatora ale przez 2-3s, choć ja to łączyłem raczej z założeniem alarmu. Z jakiegoś powodu nie znika napięcie z zegarów po wyłączeniu zapłonu (czujnik podaje masę na kontrolkę w razie spadku ciśnienia, a po zgaszeniu silnika ciśnienie spada, z drugiej strony kontrolka dostaje 12V po stacyjce).
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Witam Problem mój polega na tym. Kupiłem kilka dni temu śliczne punto hgt wszystko na początku było ok. Ale gdy postal cała noc pod gołym niebem nie chciał odpalić dopiero około południa po kilku kręceniach zaskoczył. Potem palił już cały dzień a wieczorem znowu to samo rano nie dało się go ruszyć. dwa dni tak jeździłem a teraz zdechł całkowicie zapaliła...
Pozwól Elektrit,że Cię wyręcze IACV-to twój silniczek krokowy,a MAP-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym łatwo go sprawdzić na wyściu w dość liniowy sposób zmienia się nap. od ok. 1V-4V.Ważne żeby nie było skoków !
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Te przewody z układu chłodzenia masz bardzo napuchnięte czy to masz oryginalne z samochodu czy dołożone przez zakład gaziarzy. Daj może walteki sporo słyszałem dobrych opini. Ja mam zrobione tak http://obrazki.elektroda.net/36_12539942... mam podłączony tylko czujnik ciśnienia od filtra gazowego ,nawet sondy nie mam podłączonej do wglądu ale...
Hello! Mam problem z moim Stag 4. Powraca on do benzyny bardzo często i dioda miga. Nie mogę zrozumieć, jeżeli tylko temperatura reduktora usterka czujnika lub czujnik ciśnienia zbyt? Oto kilka zrzutów ekranu: http://img853.imageshack.us/img853/8720/... http://img705.imageshack.us/img705/2978/...
W moim podpisie masz program diagnostyczny do tego silnika... zrób z niego użytek to może coś więcej się wyjaśni. Bez komputera to szukaj nieszczelności w wężykach podciśnieniowych odchodzących od korpusu przepustnicy. Są tam 3 wężyki - do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (przy okazji sprawdź czy nie ma w nim paliwa), - do czujnika...
Witam serdecznie. Posiadam Fiata Punto II 1.2 16V 80 koni z 2002 r. Proszę o pomoc w następujących problemach: 1. Szarpanie podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu od najmniejszych obrotów do 2500 obrotów/min. Powyżej ciągnie bardzo dobrze. Dzieje się tak zawsze i na każdym biegu. 2. Kolejnym problemem jest spadek obrotów przy zrzucaniu z biegu...
Żeby doprecyzować: do sprawdzenia za pomocą komputera diagnostycznego wartości czujników temp. powietrza, wody i ew. ciśnienia w kolektorze jeśli taki występuje. Do tego proponuje od siebie sprawdzić wartości sondy lambda. Myśle, że pierwszy lepszy mechanik z komputerem ogarnie ten problem.
A czy czujnik ciśnienia doładowania z kolektora może odbierać jakieś nieprawidłowe dane jeśli ten EGR nie otwiera się przy niskich obrotach. Czy te dwa urządzenia są jakoś ze sobą powiązane.
Witam, Posiadam punto 1,1 z 98 roku. Problem jest następujący: po przekręceniu kluczyka do pozycji włączenia zapłonu zaświecją się prawidłowo wszystkie kontrolki. Niestety po wyjęciu kluczyka kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie - (prawidłowy poziom oleju). Po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie, niestety po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków...
Witam, Posiadam punto 1,1 z 98 roku. Problem jest następujący: po przekręceniu kluczyka do pozycji włączenia zapłonu zaświecją się prawidłowo wszystkie kontrolki. Niestety po wyjęciu kluczyka kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie - (prawidłowy poziom oleju). Po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie, niestety po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków...
witam, mam pytanie czy imo. w tym aucie odcina też rozrusznik oczywiście świeci kontrolka na desce ta z kłódką. Poza tym po włączeniu zapłonu nie świeci się check od silnika a przekaznik pompy paliwa pracuje jak przerywacz od kier. po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej wszystko z przekażnikiem i check wraca do normy prucz ima....
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
W samochodzie nie ma ani jednego stycznika - są co najwyżej przekaźniki. Przypuszczam, że masz na myśli czujnik ciśnienia oleju. Jeżeli kontrolka ciśnienia oleju świeci przy wyłączonym zapłonie, to jest coś nie tak z zasilaniem zestawu wskaźników. Jeżeli silnik nie pracuje, to nie ma ciśnienia oleju i czujnik ciśnienia oleju zwiera kontrolkę do masy,...
Witam, może przyłączę się do tematu, jeśli autor nie będzie miał nic przeciwko. Takie samo Punto JTD 1.9 2002 86KM. Co jakiś czas auto gaśnie i zapala się "check". Na komputerze pojawia się błąd P0191 - Fuel Rail Pressure - Brak sygnału . Po wyłączeniu zapłonu auto odpala i można jechać dalej, czasem już w danym dniu się to nie powtórzy. Podejrzewałbym...
Owszem zmienne, ale zastępcze. Oblicza sobie sztucznie te wartości na podstawie temp. silnika, obrotów i ciśnienia w kolektorze, ale niech kolektor trochę zarośnie sadzą, przytka się czujnik ciśnienia albo bardzo zmieni temp. powietrza (choćby ze względu na deszcz) - model zastępczy nie uwzględni tych zmian. Szukaj więc usterki elektrycznej. Jeśli jednak...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Żarzenie się kontrolki oleju,na niskich obrotach i zapalenie, gdy silnik się zagrzeje może oznaczać bardzo rzadki olej, ale też uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Najgorsza opcja, to słabe, za małe ciśnienie oleju. Najlepiej zacząć od wymiany oleju i pomiaru ciśnienia oleju. Jeśli wyjdzie wszystko w porządku,to masz szczęście i zaoszczędziłeś trochę...
Adam, nawet gdybyś dębowy kołek w tłumik wbił, to samochód by zapalał. Uwierz ,że nie zapali,może się tylko odezwac co jakiś czas.Miałem w tamtym roku w zimę ,przytargali punto które tylko próbowało się odezeać na chwilę,jeśli chwilę postało jeśli od razu próbowałeś to nic.Okazało sie ,że w tłumniku nazbierało się wody która przez noc zamarzła.Miałem...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Problem rozwiązany. Majstrowałem przy czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej. Badałem jak się auto na gazie zachowuje przy wyciągnięciu wtyczki z czujnika i w ten sposób doszedłem do tego. Okazało się wtyczka jest luźna i traciło styk. Wcześniej też rozebrałem czujnik i luty przelutowałem. Na razie połączyłem same konektory owinięte taśma izolacyjną...
W GP z benzynowym silnikiem jest map sensor czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.W modelu 1.4 8v jest on po lewej stronie(patrząc od przodu samochodu)z boku kolektora ssącego.To właśnie on odpowiada za szacowanie ilości potrzebnego powietrza.
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
Wczoraj byłem w warsztacie i mechanik podłączył samochód pod komputer, jedyny błąd to coś związane z zaworem paliwa... wtryski, ciśnienie i wszystkie czujniki ok. Sonda lambda w górnej granicy normy. Wymienię te rzeczy, które wymieniłeś :) Byłbym zapomniał - regulator ciśnienia paliwa (zdejmij wężyk który go łączy z kolektorem i zobacz czy nie ma w...
No i się powyjaśniało. Wyrównałem ciśnienie w kołach, pomierzyłem prześwit w kilku pozycjach na równym parkingu. Różnica w wysokości nadkola to 1-2mm, więc używka zostaje. Ściąganie to efekt niższego ciśnienia w jednym kole i ostatniego ochłodzenia. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kierownica nie jest centralnie ustawiona mimo poprawnej...
Witam. Napisz jaka jest wersja silnika (jedno czy wielo puntowy wtrysk). I najlepiej jakbyś zrobił fotke w którym miejscu jest ten czujnik i wstawił na forum.
Czy po odpaleniu zauważyłeś nadmierne dymienie? jakiego koloru? Co do rozruchu warto sprawdzić wyprzedzenie pompy za pomocą czujnika którego pewnie nie posiadasz, a co do twoich świec to jak sprawdziłeś? jesteś na 100 % przekonany o ich sprawności, chociaż przy takich temperaturach to nie powinno być większych problemów z uruchomieniem. Co do twojego...
Witam. Jak ruszę tylną wtyczką w sterowniku to samochód zaczyna przerywać i gaśnie. Pokazuje błędy - czujnik wałka - czujnik ciśnienia w kolektorze - brak zapłonu na 1 i 4 cyl. Dając podgląd czujnika ciśnienia widać że jak sie rusza kablami we wtyczce to raz pokazuje ciśnienie a raz nie. czyli coś nie łączy. rozebrałem wtyczkę, sprawdziłem czystość...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
sprawdzi jaką temperaturę powietrza pokazuje w dolocie .najprawdopodobniej mapsensor do wymiany .oprócz ciśnienia powietrza w dolocie informuje tez o temperaturze a jak uległ uszkodzeniu to temperature znacznie zawyża i pokazuje ze jest grubo powyżej .komp dozuje mniejsze ilości benzyny i ciężko odpalić możesz sprawdzić ten czujnik zdejmując wtyczkę...
Sprawdź ciśnienie oleju manometrem , (może tylko czujnik padł ). Jazda z niskim ciśnieniem uszkodzi silnik .
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Pompką nie steruje żaden czujnik, po włączeniu zapłonu załącza się na kilkanaście sekund i się wyłącza jeśli nie został uruchomiony silnik. Zasilaniem steruje ECU przez przekaźnik - duży podwójny przekaźnik na ścianie grodziowej, pod plastikową osłoną. Zmierz napięcie na pompie, może zalałeś i uszkodziłeś przekaźnik - to częsta usterka. Pompa albo działa...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
Witam. Wczoraj po wjechaniu na przejazd kolejowy (podczas jazdy na LPG) zapaliła mi się kontrolka od wtrysku ("dioda marchewki") i jednocześnie zauważyłem, że pomimo dodawania gazu samochód zwalnia. Dotoczyłem się więc na pobocze i bezskutecznie próbowałem ponownie uruchomić silnik. 1. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone - OK. 2. Pobieżnie posprawdzałem...
punto czujnik ciśnienia oleju czujnik ciśnienia oleju punto zawór ciśnienia punto
uruchomić windows hasło komunikat google zawieszenie konta
wykorzystanie starej komorki wykorzystanie starej komorki
Komputer bardzo wolno działa - diagnostyka i rozwiązania Junkers bucha - co robić? Porady i rozwiązania