Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
mam taki przypadek punto 2 1,9 JTD 80 KM rok 2000 silnik gaśnie jak mu się podoba raz po 15 sekundach ,raz po 10 minutach , a raz po 2 dniach .Objaw następujący tuż przed zgaśnięciem zapala się kontrolka ,,silnika,,.Robię wtedy tak ,przekręcam kluczyk 2 do 3 razy bez obrotu silnika a na 4 raz zapala i działa .Czek kontrolka silnika już nie świeci i...
czujnik cisnienia bezwzglednego wymyć go zmywaczem uniwersalnym poczekać aż wyschnie i abo wydmuchać i założyć powinno być ok
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
witam a na jakich obrotach ci sie zawiesza ??? Krokowy by to nie był z pewnością ... Bi by były wyczuwalne falowanie obrotów lub by gasł przy obrotach .... A czyściłeś silnik krokowy od instalacji gazowej ? po zimie on często się zawiesza i brudzi .... Możliwe jest to że membrany moga być padnięte.... Ta usterka pojawiła sie nagle czy stopniowo ?
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Przy dużej nieszczelności dolotu silnik może gasnąć, ale te skoki obrotów wskazują raczej na czujnik wału.
Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg... Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm? Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie? Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
a jaki silnik posiadasz? czujnik obrotów na wale trzeba sprawdzić na początek
No właśnie... Examiner... W Gdańsku nikt tego nie ma. u Fiata popukali się w czoło... Map nie był mierzony bo nie mam wytycznych. Z resztą jak to mierzyć..? Wężyki są szczelne - nowe. Nigdzie też nie bierze lewego powietrza. Nowego kupić nie sposób. Kilka miesięcy szukałem sondy Lambda, oryginalnej GM z numerem takim jak podaje EPER po VINie auta. To...
Wiązkę do BOSCH Monojetronic mam, nawet 3. Dwie do Monojetronic i jedną do Motronic. Witz w tym, że nigdy nie było silnika ohv 900 z takim wtryskiem więc zakłądanie tego raczej nie ma sensu bo jeśli są różnice w komputerach silnika 999 fire i 1108 fire to musiałby istnieć komputer do silnika 900/903 ohv a takowego nie ma. Myślę, że na kompach od fire...
Witam serdecznie. Posiadam Fiata Punto II 1.2 16V 80 koni z 2002 r. Proszę o pomoc w następujących problemach: 1. Szarpanie podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu od najmniejszych obrotów do 2500 obrotów/min. Powyżej ciągnie bardzo dobrze. Dzieje się tak zawsze i na każdym biegu. 2. Kolejnym problemem jest spadek obrotów przy zrzucaniu z biegu...
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie wchodzi płynnie na obroty na zimnym silniku tylko szarpie....
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
Przyczyną awarii był uszkodzony czujnik obrotów kierownicy i silnik wspomagania zamiast ułatwiać kręcenie to przez ułamki sekund utrudniał. To powodowało błędy wysyłane do komputera a ten wyłączał wspomaganie. Dzięki za odpowiedzi
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
A czujnik na ośce przepustnicy sprawdziłeś? Zobacz przy przepustnicy otwartej i zamkniętej sygnał . na jego podstawie ecu określa skład mieszanki , a sygnał pozwala ecu określić tzn rozpoznać czy jest bieg jałowy czy cut-off. Czujnik NTC również do kontroli.
Auto odpala awaryjnie na gazie i na nim jeździ. Obroty na wolnym są równe, auto dobrze przyspiesza itp. Jedyny mankament to fakt, że nie chce się przełączyć automatycznie. Czujniki temperatury podpięte, czujnik obrotów podłączony pod - cewki obsługującej cylinder 1. Na przycisku pokazuje że gazu jest pełno, mruga zielona kropka i mruga. Moje pytanie,...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Nie no 100 zeta chwilowo to dla mnie duza kwota... Na odczyt i tak pojadę ale jak będzie kasa :) Moze ktos po prostu wie z czym ma to związek ? Jakiś czujnik czy coś takiego... P.S. Rower mi się ostatnio popsuł :P
Silnik poskładany i w teorii jeździ, ale jest mały problem z odpaleniem jak jest zimny. Trudniej się uruchamia niż przed awarią i na benzynie do póki się nie rozgrzeje nie ma mocy. Jak złapie ok 40C i przełączy się na LPG jedzie już normalnie ba nawet lepiej się zbiera jak przed awarią. Jest jeszcze jeden problem, często ma problem z utrzymaniem wolnych...
Zobacz Kolego ten alarm, to jakaś dokładka? Może ma rozłączanie jakiegoś obwodu i zimny lut albo przekaźnik w nim szaleje, dokonaj pomiarów w momencie kiedy nie pali, ISKRA czy PALIWO, mi to jednak zdecydowanie wygląda na czujnik obrotów wału, zobacz przewody, konektory, odepnij czujnik temperatury i zobacz czy usterka wystąpi. ECU wydaje się mało możliwe...
Głównym czujnikiem podającym impuls na podstawie którego wykonywana jest ilość kroków to czujnik temperatury silnika. Wraz ze wzrostem temperatury ilość kroków (przy zamkniętej przepustnicy) maleje. Dodatkowych informacji do korekty kroków dostarcza czujnik temperatury powietrza na wlocie do przepustnicy. Oczywiście cały czas piszę o zamkniętej przepustnicy....
Owszem zmienne, ale zastępcze. Oblicza sobie sztucznie te wartości na podstawie temp. silnika, obrotów i ciśnienia w kolektorze, ale niech kolektor trochę zarośnie sadzą, przytka się czujnik ciśnienia albo bardzo zmieni temp. powietrza (choćby ze względu na deszcz) - model zastępczy nie uwzględni tych zmian. Szukaj więc usterki elektrycznej. Jeśli jednak...
Witam ponownie dzisiaj mam taki problem jak w temacie fiat punto nie chce palić mianowicie pierwsza rzecz jak się załączy zapłon wskaźnik paliwa podnosi się troszkę do góry lecz po chwili opada i zaczyna migać kontrolka rezerwy. Wymieniłem już pompę paliwa czujnik obrotów wału i dalej to samo Niekiedy jak sie załączy zapłon to poziom wskakuje na normalny...
Mam problem z moim samochodem, jest w nim silnik 1.2 8v z punto. Przy bardzo spokojnej jeździe nie ma problemu, jeśli powoli go wkręcę na obroty też nie ma problemu. Ale gdy odrazu wystartuje z 5-7k obrotów auto zamula się, jedzie jak by z zamkniętą przepustnicą ... 0 mocy... Następnego dnia nie chciał odpalić... okazało się że w parę minut jazdy testowej...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Witam mam problem z puntem otóż jak jest zimny to gaśnie nie trzyma obrotów jak przegazuje to jak by sie cud stał i obroty są idealne co zrobiłem: wymieniłem czujnik temperatury płynu,akumulator nowy, silniczek krokowy wyczyściłem opornorność sprawdziłem ok 50ohm czyli tak jak ma być napięcie jest ,filtr evap napiecie jest, pompka paliwo podaje,bezpieczniki...
Po odłączeniu akumulatora ( więcej niż 15 min) po uruchomieniu zostawiam autko w spokoju aż do osiągnięcia temp włączenia wentylatora po czym gaszę i uruchamiam ponownie. Taką robiłem za każdym razem jak odłączałem bądź wymieniałem jakiś czujnik czy czyściłem silnik krokowy. A i tak przy okazji wracając do obrotów silnika wcześniej pisałem że mam za...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Zaczne najlepiej od początku. Wracałem do domu, po ok 1 km w ruchu miejscim (czyli po ok 10min) auto straciło moc (momentalnie), przestało wchodzić na obroty (wkońcu wejdzie jeśli się "ostro" pulsuje gazem), był problem z jechaniem. Po sprawdzeniu w domu okazało sie że przelewa świece, cieżko zaczął zapalać. Przed usterką wymienione zostały: świece...
Witam, na lampie dramatycznie skakał zapłon, po wpięciu na euroscana jeden błąd wtrysku (jest na gazie drugiej generacji) ale znacznie zmieniały się wartości podciśnienia - map sensor do wymiany, wymieniony, pomogło ok 80% samochód odzyskał część mocy, zapłon niemal stoi już w miejscu na lampie, ale po całkowitym zejściu z obrotów znów zaczyna skakać/...
Dzień dobry, Mam interface diagnostyczny ale niestety nie znam sie dobrze na diagnostyce, a obawiam sie oddać auto do "specjalisty" - mam nadzieję, że ktoś życzliwy pomoże w diagnostyce na podstawie przedstawionych przeze mnie symptomów. - Spalanie 9-10l/100km niezależnie od stylu jazdy - Na przeglądzie wyszło za dużo CO w spalinach (bardzo bogata mieszanka)...
Auto: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 2007 75km 5d Problem zaczął się od tego, że pewnego dnia przy sporych opadach samochód odpalał i nie wykazywał reakcji na wciśnięcie gazu <tzn. trzymał się cały czas na ok 1000 obrotów> lub po wciśnięciu gazu totalnie gasł. Na pych dało radę go odpalić, po tym jednak migała kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Witam jestem nowy na forum. Także posiadam punto 1.9 DS miałem takie same problemy jak tu opisane punciak szarpał głównie.ale od początku. zaczęło się od gaśnięcia następnie szarpał przy każdej wartości obrotów silnika. walkę z samochodem rozpocząłem od wymiany filtrów wyczyszczenia erg, likwidacji wycieków oraz kasacji błędów. Oto one: P-0340 czujnik...
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
Witam posiadam Fiata punto 2 silnik 1.2 8V i mam mały problem. Jechałem wczoraj autem i wszystko było dobrze auto normalnie się zachowywało i nie było z nim najmniejszych problemów. Po jakieś godzinnej jeździe zatrzymałem się na chwilkę i po jakiś 40 minutach ponownie odpaliłem ale już po starcie coś zaczęło szarpać i nagle zapalił się check auto staneło....
Kontrolką pomiar jest zły i możesz uszkodzić auto, weź tam podłącz ten przewód i zobacz czy działa. Przełącznikiem da się symulować przecież czujnik obrotów czegokolwiek w silniku. Plus na jeden minus na drugi ze środka masz impulsy jak nim klikasz. http://img38.imageshack.us/img38/4331/pr... Stały plus - czerwony - podłącz do +12 Stały plus...
W pierwszym poście, gdy pisałem o sondzie lambda chodziło mi o to czy samochód nie gaśnie przypadkiem z powodu złej mieszanki, powtarzam że nie jestem tutaj ekspertem, a moją uwagę zwraca, że przy zagrzanym silniku wszystko jest ok. Ja sondy o wysokość obrotów również nie oskarżam. Przez to, że zagrzany pracuje prawidłowo widze dwie drogi: albo źle...
Ja mam takiego punciaka i myślę, że jestem w stanie ci pomóc. Miałem podobny problem. Po pierwsze jedź na komputer. Też paliła mi się kontrolka od wtrysków i okazało się, że to czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury. Oba wymieniasz sam. Koszt czujnika temp. (ja kupowałem po rabatch) ok 15 zł a położenia przepustnicy ok 150zł (ale pewnie...
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem UNO 1,4 LPG 1995r Spalał mi 8,5 LPG /100km przy cenach gazu...
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Witam. Kolego czy mógłbyś bliżej określić jaki to był czujnik?
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
Użyj opalarki do osuszenia.
Te autka tak mają. Jeśli wszystko gra to zostajedo sprawdzenia sonda, czujnik temp i czujnik map.
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
Sprawdź świece. Zapłon dobrze ustawiony. Czujniki sprawne?
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
ok dzieki za szybką odpowiedz jutro sprawdze ta luke i oczywiście ustawienie rozrządu jak to nic nie da to bede myślal nad wymiana tego czujnika i tak myśle że koszt nie będzie aż tak wielki bo ile taki czujnik może kosztować.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Nie rozbieralem jeszcze kolumny od punto - ale sadze ze jest tam po prostu mechaniczny czujnik obrotu i on nie daje dobrego styku. Jakiś fachowiec mechanik powinien to naprawic za 500 zl. Wymiana całej kolumny z powodu tak drobnej usterki to przesada. Swoja droga ASO nie bawi sie w takie rzeczy , bo idą na łatwizne i wiekszą kasę!
Jak na gorącym silniku Czujnik wału lub walka rozrządu
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Co prawda nie mam Punta tylko doblo, też z podobnym silnikiem i to mi bardziej wygląda na EGR. Ktoś zaślepił bo nie chciało mu się czyścić. Najłatwiej byłoby podłączyć do komputera jeśli jesteście w stanie załatwić jakiś kabelek obd i sprawdzić sygnały z czujników na początek.
silniczek działa jest nowy, linka gazu w porządku i te podstawowe rzeczy również. Zastanawiam się jednak nad czujnikiem że może on jest nie sprawny?
Sprawdź szczelinomierzem odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, jak jest >1mm to podpiłuj uchwyt. Pomiar zrób w kilku miejscach żeby wykluczyć owalizację koła
Kolego jest to czujnik podciśnieniowy do którego dochodzi przewodzić gumowy i tak jak kolega napisał może być w nim membranka uszkodzona. Pozdrawiam.
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
jak masz czym to sprawdz w parametrach jak pracuje czujnik cieczy chlodzacej. ostatnio miale tak w punto ze falowaly obroty tak jak w twoim przypadku i jak weszlem w liste danych to czujnik pokazywal raz -20 a raz 45 60 stopni. ew uszczelke pod agregatem wtrysku jesli to jednopunkt lub pod kolektorem ssacym jesli to wielopunkt i jednopunk tez. moze...
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Tak, może to być to być ten czujnik, lub też 2 inne usterki, 1. Sprawdź wszystkie kostki na wtryskiwaczach, może coś nie kontaktować, 2. Może być uszkodzony czujnik hala (położenia wału) Samochód dostaje wtedy różną dawkę paliwa i wariuje, gdy czujnik całkiem rąbnie to autko nie pojedzie:(
A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Po wymienieniu tego węża od czujnika podciśnienia przy zapalaniu silnik dostaje 2000 obrotów, ale po chwili spada do "normalnego poziomu".... Przed jego wyminą tego nie było.... Czy tak ma być?
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
A sprawdziłeś jaka jest temperatura w momencie występowania tego objawu , może spróbuj podmienic czujnik wody , w nim może jest problem
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
punto wolnych obrotów falowanie obrotów punto sygnał obrotów punto
philips 42pfl pilot radio panasonic wtyczka zewrzeć przewód fazowy
kociol gazowy mieszany radio blaupunkt daytona
Kondensator elektrolityczny 30 lat - zawyżona pojemność? Kamera Dahua nie wykrywa sieci Wi-Fi - rozwiązania