Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
cut off i po problemie fiaty tak maja
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
pomyciu tego czujnika nie pomogło
Wyczyść na początek czujnik doładowania turbiny
Witam. Kolego czy mógłbyś bliżej określić jaki to był czujnik?
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Użyj opalarki do osuszenia.
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
ok dzieki za szybką odpowiedz jutro sprawdze ta luke i oczywiście ustawienie rozrządu jak to nic nie da to bede myślal nad wymiana tego czujnika i tak myśle że koszt nie będzie aż tak wielki bo ile taki czujnik może kosztować.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Te autka tak mają. Jeśli wszystko gra to zostajedo sprawdzenia sonda, czujnik temp i czujnik map.
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Przy dużej nieszczelności dolotu silnik może gasnąć, ale te skoki obrotów wskazują raczej na czujnik wału.
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
a jaki silnik posiadasz? czujnik obrotów na wale trzeba sprawdzić na początek
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Sprawdź świece. Zapłon dobrze ustawiony. Czujniki sprawne?
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
silniczek działa jest nowy, linka gazu w porządku i te podstawowe rzeczy również. Zastanawiam się jednak nad czujnikiem że może on jest nie sprawny?
Jak na gorącym silniku Czujnik wału lub walka rozrządu
Nie rozbieralem jeszcze kolumny od punto - ale sadze ze jest tam po prostu mechaniczny czujnik obrotu i on nie daje dobrego styku. Jakiś fachowiec mechanik powinien to naprawic za 500 zl. Wymiana całej kolumny z powodu tak drobnej usterki to przesada. Swoja droga ASO nie bawi sie w takie rzeczy , bo idą na łatwizne i wiekszą kasę!
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Być może uszkodzony czujnik temperatury i ECU podaje złe dawki paliwa.
jak masz czym to sprawdz w parametrach jak pracuje czujnik cieczy chlodzacej. ostatnio miale tak w punto ze falowaly obroty tak jak w twoim przypadku i jak weszlem w liste danych to czujnik pokazywal raz -20 a raz 45 60 stopni. ew uszczelke pod agregatem wtrysku jesli to jednopunkt lub pod kolektorem ssacym jesli to wielopunkt i jednopunk tez. moze...
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
A czujnik na ośce przepustnicy sprawdziłeś? Zobacz przy przepustnicy otwartej i zamkniętej sygnał . na jego podstawie ecu określa skład mieszanki , a sygnał pozwala ecu określić tzn rozpoznać czy jest bieg jałowy czy cut-off. Czujnik NTC również do kontroli.
W fiatach padał czujnik podciśnienia. I taki efekt był.
A sprawdziłeś jaka jest temperatura w momencie występowania tego objawu , może spróbuj podmienic czujnik wody , w nim może jest problem
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Kolego jest to czujnik podciśnieniowy do którego dochodzi przewodzić gumowy i tak jak kolega napisał może być w nim membranka uszkodzona. Pozdrawiam.
Jedyne co zauważyłem to zaklejona dziurę w dolnej obudowie filtra powietrza. Zastanawia mnie co tam było ze jest to zaklejone.. Może jakiś czujnik? Niewiem. Ale zobaczę może tamtędy powietrze lewe łapie.
Co prawda nie mam Punta tylko doblo, też z podobnym silnikiem i to mi bardziej wygląda na EGR. Ktoś zaślepił bo nie chciało mu się czyścić. Najłatwiej byłoby podłączyć do komputera jeśli jesteście w stanie załatwić jakiś kabelek obd i sprawdzić sygnały z czujników na początek.
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Tak, może to być to być ten czujnik, lub też 2 inne usterki, 1. Sprawdź wszystkie kostki na wtryskiwaczach, może coś nie kontaktować, 2. Może być uszkodzony czujnik hala (położenia wału) Samochód dostaje wtedy różną dawkę paliwa i wariuje, gdy czujnik całkiem rąbnie to autko nie pojedzie:(
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Zdejmowalem z kazdego cylidra przewod wn i sprawdzalem czy jak zapal sie lampka to ginie iskra no i na kazdym jest tak samo. Nie rób tego więcej bo będziesz miał ECU do wymiany. Doprowadź do takiej sytuacji z podpiętym diagnoskopem (ale dedykowanym do FIATa). W/g mnie jest problem z sygnałem czujnika położenia wału (obrotów) lub wałka (fazy).
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
Nie no 100 zeta chwilowo to dla mnie duza kwota... Na odczyt i tak pojadę ale jak będzie kasa :) Moze ktos po prostu wie z czym ma to związek ? Jakiś czujnik czy coś takiego... P.S. Rower mi się ostatnio popsuł :P
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
WITAM MAM FIATA PUNTO ROK 97 SILNIK 1.2 Z INSTALACJĄ GAZOWA OBJAW JEST TAKI ZE WOLNE OBROTY NA BĘZYNIE 1600 A NA GAZIE 1800 WSZYSTKO BYŁO SPRAWDZONE SĄDA LAMBDA WSZYSTKIE CZUJNIKI , KOMPUTER NIE WYKAZUJE ŻADNYCH BŁĘDÓW , JUŻ NAPRAWDĘ NIE WIEM CO JEST GRANE PROSZĘ O POMOC.
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Po wymienieniu tego węża od czujnika podciśnienia przy zapalaniu silnik dostaje 2000 obrotów, ale po chwili spada do "normalnego poziomu".... Przed jego wyminą tego nie było.... Czy tak ma być?
Witam. jestem drobnym mechanikiem ale elektryki nie potrafię wgl ;) Punto miało zmieniony silnik z tego co wiem od właścicielki i nie ma 3 czujników temp. chłodzenia tylko dwa przy chłodnicy i pomięczy pierwszym i drugim cylindrem ale nie ma go w bloku i dlatego kabel od wskaźnika nie jest podłączony . Gdy do dopne do tego pomiędzy cylindrami to błąd...
Sprawdź szczelinomierzem odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, jak jest >1mm to podpiłuj uchwyt. Pomiar zrób w kilku miejscach żeby wykluczyć owalizację koła
Iskra jest, tylko pytanie czy we wlasciwym momencie. Auto jechalo i nagle cos sie zaczelo dziac to czujnik polozenia walu raczej sie nie przestawil.
Zobacz Kolego ten alarm, to jakaś dokładka? Może ma rozłączanie jakiegoś obwodu i zimny lut albo przekaźnik w nim szaleje, dokonaj pomiarów w momencie kiedy nie pali, ISKRA czy PALIWO, mi to jednak zdecydowanie wygląda na czujnik obrotów wału, zobacz przewody, konektory, odepnij czujnik temperatury i zobacz czy usterka wystąpi. ECU wydaje się mało możliwe...
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Tam nie ma żadnego czujnika Halla... czujnik położenia wału jest indukcyjny. Co do czujnika temperatury cieczy to nie dawałby takich objawów. Gdyby winny był czujnik temperatury cieczy, byłyby podniesione wolne obroty po zagrzaniu silnika, a samochód traciłby moc stopniowo.
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Cześć, od czasu do czasu zapala się kontrolka oleju czasem mruga a czasem się pali zawsze gdy obroty spadną poniżej 0.8tys powyżej 0.9tys nie pali się, czy to pompa oleju czy tylko czujnik szwankuje?? Czy czujnik w punto jest taki .... PARAMETRY CZUJNIKA: ROZMIAR KLUCZA 21 MM GWINT M 14 x 1.5 CIŚNIENIE 0.30 BARA ILOŚĆ STYKÓW 1 http://obrazki.elektroda.net/20_12868949...
Podłącz pod komputer i nie patrz na błędy tylko na odczyt położenia pedału gazu i czujnika pozycji krańcowej (jeśli jest). W/g mnie miał rację ten, który chciał wymienić pedał.
Wiesz teraz gdy nie równo pracował na wolnych obrotach,zdjolem wężyk z czujnika podcisnienia i ustami robiłem podcisnienie w czujniku. Silnik zaczął równo pracować. O czym to świadczy?
Wszedł na obroty przez moment ogień z wydechu i zgasł.po przykręceniu koła silnik nie chodzi jak powinien
Powstało pytanie: Jeśli ciśnienie gubi sie w głowicy na gnieździe popychacza (jednym lub więcej) to ile ten silnik pochodzi? Jak myślicie. Wcześnie kontrolka zapalała sie czasami a teraz zawsze na wolnych obrotach. Czy uwazacie ze ciśnienie pod głowicą przez to mogło spaść i np zatrze sie turbo? p.s. odłączylem kabel z czujnika bo denerwuje mnie dźwięk...
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg... Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm? Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie? Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...
Witam, - Pomierzone napięcie (alt / aku) różnica około 1V - Wymienione oba kable - Po wychłodzeniu i ponownym odpaleniu okazało się, że rozrusznik kręci, ale trzeba robić to bardzo długo, auto ma problem z pracą na zimnym silniku ( nie załącza się "ssanie" i silnik gasnie) - Wymieniony czujnik temperatury płynu - Auto śmiga, rozrusznik wystarczy ze...
Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Więc sądzę, że to ECU... ale w 16V aż tak nie padały jak w 8V. Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału.
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Tak, cewka Marelli kable Bosch a maszyna nie idiosz. dokładnie :/ Raczej wykluczam sterownik wtrysków i czujniki bo na gazie chodzi dobrze... a ten problem występuje tylko na benzynie... Miał może ktoś coś podobnego?
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Radzę sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Rezystancja w temperaturze: -40°:100kΩ; -20°:30kΩ; 0°:10kΩ; 20°:5kΩ; 40°:2,5kΩ; 60°:0Ω;
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Witam ponownie dzisiaj mam taki problem jak w temacie fiat punto nie chce palić mianowicie pierwsza rzecz jak się załączy zapłon wskaźnik paliwa podnosi się troszkę do góry lecz po chwili opada i zaczyna migać kontrolka rezerwy. Wymieniłem już pompę paliwa czujnik obrotów wału i dalej to samo Niekiedy jak sie załączy zapłon to poziom wskakuje na normalny...
No właśnie... Examiner... W Gdańsku nikt tego nie ma. u Fiata popukali się w czoło... Map nie był mierzony bo nie mam wytycznych. Z resztą jak to mierzyć..? Wężyki są szczelne - nowe. Nigdzie też nie bierze lewego powietrza. Nowego kupić nie sposób. Kilka miesięcy szukałem sondy Lambda, oryginalnej GM z numerem takim jak podaje EPER po VINie auta. To...
zobacz czy nie bieze gdzies lewego powietrza wtedy bedzie uciekal w wyzszeobroty, 1200 obr to zdecydowanie za duzo przy cieplym silniku. Mozez byc czujnik temp cieczy chlodzacej podajacy dane do sterownika silnika. Posprawdzaj i daj znac
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
falowanie obrotów punto sygnał obrotów punto spadek obrotów punto
instalacja elektryczna motoroweru dorobienie kluczyka peugeot skuter elektryczny inwalidzki
generator searla tylne kierunkowskazy
Zamiennik układu scalonego 3627G YOKOGAWA w zasilaczu impulsowym Układy scalone z tranzystorem mocy w zasilaczach