Witam.A co znaczy że przebiera?
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
1.3 multijet punto 2013, przebieg lekko ponad 100 tys. Temat zaczął się w lutym - zaczęła mrugać lampka oleju, a komputer podkładowy sygnalizował: "wymień olej". Myśląc, że to tylko przypominajka co 15 tys. i wiedząc, że olej własnie wymieniłem zignorowałem sprawę (tak, wiem GŁUPOTA). Jednocześnie w silniku pojawiły/było/dało się słyszeć klekotania....
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
ale to na wolnych tez mi sie zawieszaja obroty na wolnych i to na postoju tez...
Witam! Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem w tym temacie, także zwracam się do forumowiczów o HELPik. Mam Puntolota 1.1 '97 z 205 kkm na karku. Od zakupu mam problemy z nierówną pracą na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie, ale raczej cos jakby nieregularne "wypadanie zapłonów". Nie mogę ustalić co jest nie tak. Co sprawdzone: Oporność cewek,...
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu gdy silnik gasił się) miałem gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował "zapadania...
Obejrzyj przewody podciśnieniowe (do MAP i regulatora ciśnienia paliwa oraz do wspomagania hamulców). Czy wspomaganie hamulców normalnie działa?
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
polecam championa (trochę droższe ale efekty lepsze niż na NGK)
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Powiem ci lepszy myk :) Koledzy na warsztacie mieli uno miał podobne objawy jak się zagrzał to gasł okazało się że pęknięty był bodajże tłok i po rozgrzaniu się rozszerzał i blokował:( Mam nadzieję że to tylko grobnostka w twoim przypadku:)
lambde mierzyłem miernikiem na obrotach jałowych i napięcie pływa od 0,1 do 0,7 V
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Co to jest? Jakiś quiz? Diagnostyka wyłącznie na podstawie błędów? Nie wiemy czy sterownik w ogóle jest w trybie regulacji wolnych obrotów?
Proponuję sprawdzić napięcie ładowania.
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
Podciśnienie będzie falować przy takim pierdzeniu. Zawory owszem do sprawdzenia. Może też być tak że lewizna na wolnych powoduje wypadanie . Trzeba by zajrzeć na korekty jak wyglądają na wolnych bo niby na wyższych ok . Co autor na to?
regulowany był juz nie raz, na bezynie jest ok
Ja obstawiam pompę wodną .Uszkodzony wirnik na niej lub duży luz między wirnikiem a obudową i stąd brak obiegu na wolnych obrotach.
Witam! A więc mam następujący problem: silnik na wolnych obrotach często nie równo pracuje, a przy przyspieszaniu podczas jazdy "szarpie", a gdy osiągnie określone obroty to pracuje równo. Proszę o odpowiedz na mój temat!
Witam wszystkich, mam problem z Puntem II 1,9D nie spotkałem na forum identycznego problemu więc pytam Was koledzy: Mam Punto II 2003 rok 1.9D od roku czasu, pojawia się problem (kontrolka silnika) oraz falowanie silnika na wolnych obrotach - nawet potrafi zgasnąć, w czasie jazdy jest wszystko ok, jest moc, jest przyśpieszenie a jak odpuszczę pedał...
Jest założony silnik krokowy.
Do wymiany/regeneracji.
Witam, tez mam ten sam problem, grzeje mi się płyn chloodzący i zapala czerwona lampka temperatury, dodatkowo na wolnych obrotach ikona oleju (fiat punto 55s 1995 r), może ktoś pomóc ?
Zdjęcie wężyka daje dodatkowe powietrze na wolnych obrotach (przy otwartej przepustnicy taka nieszczelność nie ma większego znaczenia) - nie można tak jeździć. Gdyby problem występował tylko na wolnych obrotach, to można by przypuszczać, że jest problem z układem regulacji wolnych obrotów (zacina się nastawnik).
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Winny nieprawidłowej pracy były wtryskiwacze gdyż auto posiada gaz, na drugim i czwartym cylindrze praktycznie nie pracowały, przytarty silniczek krokowy, który czasem potrafił zadziałać. Dopiero wymiana zespołu przepustnicy czyszczenie ultradzwiękami wtrysków dało możliwość wczytania koła fonicznego, i ustawienia wolnych obrotów.
tajemnica poliszynela ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz
Da się jakoś to potwierdzić w domu czy tylko wtryski na maszynę? Ciśnienie na szynie jest ok 300 barów na wolnych obrotach. Nie za dużo?
W moim problem trwał z 50kkm zanim się ujawnił czyli padła uszczelka. Jak teraz widać problem w układzie wodnym to raczej bym się pozbył gruza niech inny właściciel się cieszy :D Założę się że na wolnych lekko falują obroty.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Właśnie sprawdziłem. Wentylator na film + światła mijania. Na wolnych obrotach Aku 12.8. Altek 12.84.
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sonda działa na benzynie... Poza tym tytuł jest mylący, bo jednak na gazie na wolnych obrotach masz odczyt sondy.
Gaśnie także kiedy dodajesz gazu czy tylko na wolnych obrotach bez dotykania pedału? Jeśli tylko na wolnych może być silniczek krokowy który się zacina
O curwa ale masz świetny silnik. Jeżeli obniżysz mu ciśnienie do 13 atm (bar) to silnik zacznie palić 1,3 l/100 km. A tak na poważnie to czas wtrysku zależny jest od - temperatury silnika, ciśnienia w kolektorze ssącym. Napisz ile wynosi odczyt z MAP na wolnych obrotach.
kolego zobacz może katalizator go trzyma
Zmień typ przełączania na obroty na spadku próg 2000 - 2200.
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Jak zaciągniesz hamulec, dasz 4 bieg i delikatnie będziesz puszczał sprzęgło silnik będzie utrzymywał wolne obroty?
Zawory rozumiem są samoregulujące i nic nie trzeba regulować? Regulacja płytkowa. Trzeba regulować
Obejrzyj świece... ten silnik na wolnych obrotach to nawet bez 2 cylindrów ładnie pracuje.
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Po odłączeniu MAP sterownik chodzi w trybie awaryjnym i zmienia się KWZ. Inna sprawa to I generacja nie nadaje się po prostu do tego silnika. Albo na zimnym silniku mieszanka będzie zbyt bogata albo na ciepłym zbyt uboga, nie mówiąc już o wolnych obrotach i pełnym obciążeniu.
Witam serdecznie i prosze o pomoc. problem polega na tym iż moje punto niechce chodzic na benzynie (wolne obroty oki), gdy tylko dodaje gazu wtedy silnik gasnie na LPG dziala bez problemu. Panowie co moze byc?
Zwróć uwagę na sondę.Na walniętym MAPIE powinna być bogata Lambda a tu masz 0.0. Zmierz napięcie na MAPIE na wolnych obrotach powinno 1.5-2.0V
...do tego przy wciskaniu pedału hamulca na wolnych obrotach, obroty silnika nie powinny się zmieniać w sposób zauważalny.
Filtr juz wymieniłem , tylko ze jest jeszcze taka sprawa ze na wolnych obrotach jak sie doda gazu to normalnie spada i nie dodaje sobie tak jak podczas jazdy.
Gdy załącza się wentylator chłodnicy naturalnym jest, że alternator dostaje dużo większe obciążenie, a co za tym idzie automatycznie silnik dostaje też większe obciążenie, czyli spadają obroty. Ale w tym przypadku jest to za duży spadek obrotów. Może to być spowodowane źle działającym silniczkiem krokowym, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałych...
Swiece, sonda. (nawet na wolnych ma oscylować w całym zakresie tylko wolniej niż na wyższych obrotach)
O jakiej wersji piszesz? Ogólnie najważniejszy jest silnik. Ma palić na dotyk oraz nie trzepać na wolnych obrotach. Generalnie silniki są dobre i się nie psują.
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
To nie sirbanie a ruch trzpienia silniczka wolnych obrotów, tam własnie memła. Podlej benzyny do kolektora, zobacz czy zacznie chwytać.
Mam pytanko Punto 2 rok 2000 muszę wymontować mechanizm wycieraczek na przodzie oczwiscie bo chyba mi się zatarły bo jak właczę na wolnych obrotach to przy powrocie tak szorują nie działają płynnie.Jak to wymontować i gdzie najczęsciej się zaciera i czy to sie czymś smaruje.
Witam, jak podłączyć przewody wysokiego napięcia w Punto 2? Odłączyłem i teraz nie wiem jak podłączyć. Kombinowałem trochę z ich podłączeniem ale teraz gaśnie na wolnych obrotach i trudno zaskakuje. ;/ Może gdzieś jest jakiś schemat? Co się stanie jak, źle je podłącze i odpalę silnik? Czy po ich wymianie coś trzeba ustawiać czy tylko odpiąć i dać nowe?
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
skoki są o jakies 3-4 minimetry w góre i w dół Dodano po 4 tak wzrasta na tyle żę włącza sie wentylator i to dośc często , stan płynu jest prawidłowy , na wolnych obrotach też włącza sie wentylator
Przełącza przekażnik.Po wyjęciu wtyczki od wtrysku jednopunktowego i pracy tylko na gazie też strzela i pracuje na 3 lub 2 cylindry.Po dodaniu gazu powyzej 3500-4000 obr,powiedzmy że jest ok,do momentu zejścia do wolnych obrotów i dodania gazu i znowu jest żle.
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
dlaczego tak sadzisz też ni to przez myśl przeleciało ale to by mi nie gasl na wolnych obrotach jak sie bardzo nagrzeje Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2?
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Witam. Proszę o pomoc - posiadam samochód marki fiat punto 1 1,2. Od pewnego czasu głupiał trochę na benzynie wczoraj nie chciał chodzić na wolnych obrotach na benzynie. Dziś pojechałam na stacje paliw żeby dolać mu benzyny i stamtąd już odmówil posłuszeństwa iskra jest paliwo również dochodzi! Błagam pomóżcie, co może być?
Piszę o 8V - może "problemów" nie ma ale na wolnych obrotach na słuch odróżnię to auto z LPG II generacji od pracującego na benzynie.
Na zimnym silniku - tak, ale na ciepłym normalne wolne obroty powinny wynosić 800-850rpm.
zostaje cewka wysokiego napięcia. Jedna śruba na parowniku do wolnych obrotów a regulacja wysokich na wężu do miksera. Jest albo register albo aktuator.
Sonda zmieniona. Ale jeszcze nie wiem czy pomogło . Okaze sie na dniach. Silnik pracuje identycznie, a interfejsem juz nie sprawdzalem. Sprawdzilem też ciśnienie paliwa - przed odpaleniem silnika jak pompa napompowala i sie wylaczyla było 2,5bara, po odpaleniu na wolnych obrotach było ok 2,1bara. Jest OK ?
na wolnych obrotach zmiany beda wolne, sprawdz przy 3000 obr,min sprawdz czy przewody sygnalowe sondy nie maja przebicia do masy ,- omomierzem i czy jest dobra grzalka w sondzie Dodano po 2 komputer nie zapali odrazu kontrolki gdy odlaczysz sonde . dopiero po kilkudziesieciu km . komputer wykorzystuje do sterowania sygnal od 400 do 600 mw. w tych granicach...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
ok. jutro postaram się sprawdzić czujniki i ewentulnie zobacze co z tym silniczkiem. Znajomy mechanik też polecał mi sprawdzić silniczek krokowy. Dziś gdy przyjechałem do domu zauważyłem że nawet na wolnych obrotach wożna wysłuchać co chwilkę nierównomierne "pyrkanie" w rurę ;)
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
No to odkręciłem te przepustnice. Posmarowałem silikonem wysokotemperaturowym, poskładełem wszystko i samochód nie ma wolnych obrotów. No to zdejmuje wszystko z powrotem i kawałek tego silikonu wpadł do kolektora. Czy silnik uszkodzi się od małego kawałka gumy ?
Każdy reduktor jest wstępnie ustawiony, odpalasz auto, rozgrzewasz, podłączasz komputer i ustawiasz tak, aby pozycja aktuatora na wolnych obrotach pracowała tak samo jak na obrotach około 2000-2500 rpm, jazda testowa i już
Problemów jest kilka: 1) słabo schodzi z obrotów, gdy włączyłem cut off to jest lepiej ale jeszcze nie to co powinno być. 2) przy nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów krztusi się i strzela w filtr 3) pali 10/setkę
Witam mam fiata punto1 1.1 55km mój problem polega na tym ze gdy jest niska temperatura, przy odpalaniu nie ma ssania i gaśnie na wolnych obrotach zarówno na benzynie,jak i na gazie, gdy się zagrzeje silnik jest ok
To faktycznie dziwny objaw, powinna działać od razu jednak deptanie zimnego TD jest dla niego szkodliwe tak jak pozostawianie gorącego silnika po intensywnej jeździe bez przestoju na wolnych obrotach. Twój problem to raczej sprawa mechaniczna więc nie to forum?
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
Witam! Nie wiem jak u Ciebie jest ze wspomaganie układu hamulcowego. Ale w przypadku pompy hamulcowej podłączonej do podciśnienia tak jak parownik mogą wystąpić problemy przy nieszczelności przewodu łączącego pompę jak również nieszczelności samej pompy. Wtedy podobno zasysane jest lewe powietrze i występuja wymienione objawy czyli nierówna praca na...
Proszę o rade.Zapala śię na paliwie z trudem ,na gazie bez problemu.Na wolnych obrotach pracuje nie tak jak powinien,ponieważ przez tłumnik wydaje dziwne odgłosy jak by pracował nie na wszystkich świecach.Tłumnik niby dobry ,świece i kable wymienione miesiąc temu na nowe.Miałem problem z wtyczką do jednej z cewek ,kabelek był przerwany .Zalutowany został...
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
polonez wolnych obrotów cewka wolnych obrotów vectra wolnych obrotów
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 funkcja skoda strumienica zamiast katalizatora
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
Podłączenie głowicy uniwersalnej w Unitra MDS 432 Epson L1800 - Migające diody tuszu i papieru: przyczyny i rozwiązania