Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Obejrzyj przewody podciśnieniowe (do MAP i regulatora ciśnienia paliwa oraz do wspomagania hamulców). Czy wspomaganie hamulców normalnie działa?
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
lambde mierzyłem miernikiem na obrotach jałowych i napięcie pływa od 0,1 do 0,7 V
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu gdy silnik gasił się) miałem gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował "zapadania...
Witam.A co znaczy że przebiera?
1.3 multijet punto 2013, przebieg lekko ponad 100 tys. Temat zaczął się w lutym - zaczęła mrugać lampka oleju, a komputer podkładowy sygnalizował: "wymień olej". Myśląc, że to tylko przypominajka co 15 tys. i wiedząc, że olej własnie wymieniłem zignorowałem sprawę (tak, wiem GŁUPOTA). Jednocześnie w silniku pojawiły/było/dało się słyszeć klekotania....
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś. Ja pisałem o regulator wolnych obrotów...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
Zdjęcie wężyka daje dodatkowe powietrze na wolnych obrotach (przy otwartej przepustnicy taka nieszczelność nie ma większego znaczenia) - nie można tak jeździć. Gdyby problem występował tylko na wolnych obrotach, to można by przypuszczać, że jest problem z układem regulacji wolnych obrotów (zacina się nastawnik).
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Właśnie na gazie i na benzynie zbiera się fajnie. Na wolnych pracuję jak zegarek - równo. Tylko jak zwalniam silnikiem i wrzucam na luz na LPG to często gaśnie. Doraźnie ustawiłem przełączanie ja LPG na 2400 obrotów i zmieniłem wężyki od wtrysków z 5 na 4 km. Spowodowało to wzrost mnożnika do około 1.4.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Filtr juz wymieniłem , tylko ze jest jeszcze taka sprawa ze na wolnych obrotach jak sie doda gazu to normalnie spada i nie dodaje sobie tak jak podczas jazdy.
zostaje cewka wysokiego napięcia. Jedna śruba na parowniku do wolnych obrotów a regulacja wysokich na wężu do miksera. Jest albo register albo aktuator.
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Problemów jest kilka: 1) słabo schodzi z obrotów, gdy włączyłem cut off to jest lepiej ale jeszcze nie to co powinno być. 2) przy nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów krztusi się i strzela w filtr 3) pali 10/setkę
Przełącza przekażnik.Po wyjęciu wtyczki od wtrysku jednopunktowego i pracy tylko na gazie też strzela i pracuje na 3 lub 2 cylindry.Po dodaniu gazu powyzej 3500-4000 obr,powiedzmy że jest ok,do momentu zejścia do wolnych obrotów i dodania gazu i znowu jest żle.
Silnik poskładany i w teorii jeździ, ale jest mały problem z odpaleniem jak jest zimny. Trudniej się uruchamia niż przed awarią i na benzynie do póki się nie rozgrzeje nie ma mocy. Jak złapie ok 40C i przełączy się na LPG jedzie już normalnie ba nawet lepiej się zbiera jak przed awarią. Jest jeszcze jeden problem, często ma problem z utrzymaniem wolnych...
Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie...
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
Witam. Mam pytanko, mam instalację bingo m która nie czyta mi sondy lambda na gazie.Jak podepnę się pod komputer to na wolnych obrotach dział sonda, a jak dodaje gazu przestaje. Chciałem zrobić tryb nauki, ale po dodaniu gazu na 3000tys. Obrotów wyskakuje komunikat błąd sondy lambda. Co mam zrobić? Ma ktoś jakieś propozycję?
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
Panowie mam punto 55 z roku 95, aktualny przebieg 285 tyś. przez całą zimę miałem problemy z instalacją gazową, silnik gasł a spalanie na trasie ponad 12 litrów. Dzisiaj po regulacji parownika spalanie na trasie 7,5 litra. Oczywiście na benzynie auto pracuje prawidłowo. Ja regulowałem w ten sposób: 1. odłączyłem przewody sygnałowe sondy lambda i połączyłem...
Cześć. Fiat punto 1, silnik 1.1 8v, 55KM, wer. SX, LPG+PB. Chcę zaślepić - odłączyć monowtrysk ponieważ zalewa mi przepustnicę benzyną, wszystko dookoła polane i auto gaśnie mi na każdym skrzyżowaniu bo się przelewa. Dolewa benzyny na jeździe na lpg i na benzynie jadąc przesadza z dawką, najprawd. jest cały czas otwarty. Zalewa mi też kanał bypass w...
Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu gazu nie ma najmniejszych problemów z wejściem...
Niebieski dym po uruchomieniu - w cylindrach gromadzi się olej, np. z uszczelniaczy prowadnic zaworów. Niestabilne wolne obroty - niesprawny układ zapłonowy lub zużyty rozrząd (niewłaściwe luzy zaworowe, wytarte krzywki, luźny pasek/uszkodzony napinacz). Silnik krokowy to zawór dodatkowego powietrza, można by go określić mianem przepustnicy wolnych...
Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna... ale przejedź się z włączonym logowaniem (wykres) współczynnika lambda, obrotów silnika i położenia pedału przyspieszenia. "korekta sondy lambda" wynosi z tego co widziałem zawsze 1,00 . spojrz na screeny na wolnych obrotach jest 1,00, a przy 3200obr tez jest 1,00 ...Wiec...
Posiadam instalację LPG zamontowaną 4 lata temu u dobrego gazownika - firmy elpigaz (leonardo) z parownikiem hp100 w fiacie punto 1, wersja silnika 1.1 55 KM z 1996. Na ciepłym, nagrzanym silniku mam problem z bardzo wolnym rozpędzaniem samochodu pomiędzy 1000-2000 obrotow/min,, na zakrętach obroty potrafią spadać do 500obr/min, na ciepłym silniku bardzo...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Witam Mam problem z obrotomierzem w moim Punto. Objawia się to tym, że po wyłączeniu silnika obrotomierz zostaje w pozycji wartości wolnych obrotów tj. ok 800. Po ponownym odpaleniu obrotomierz zaczyna swoją pracę właśnie od tej pozycji, i tak po całym dniu wskazówka może zawędrować do pozycji "7000" i tam pozostać. Zauważyłem, że jeśli przed uruchomieniem...
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
cześć wyczyść mixer (jest w filtrze powietrza) - trzeba go podrasować tzn. wkręcić srubkę do mixera tam gdzie jest od wolnych obrotów i z drugiej strony (tam gdzie przylega do przepustnicy) podszlifować, najlepiej dużo zebrać wiertarką ten rowek. mizer do tej gumy od filtra pow. potr. opaską samozaciskową. masz dobre wolne obroty bo gaz nie jest rozrzedzony...
Witam podczas jazdy na LPG zdjąłem nogę z gazu na zakręcie auto zgasło i już nie chce odpalić. Miewał tak wcześniej ale po odstaniu jakiegoś czasu zaskakiwał. Tym razem nie chce. Sprawdziłem jest iskra świece wymieniałem dzień wcześniej, wymieniana też była uszczelka pod głowicą. Pompka paliwa pracuje wtrysk podaje paliwo i na tym koniec, jak odkręciłem...
tu musi byc cos z tym gazem, bo na benzynce tez powinny byc takie obajwy , a tu wzsystko oki. Już sie zraziłem do tego zachwalanego BRC. trzeba bedzie samemu coś pokombinowac Marka instalacji to nie wszystko więc się nie zrażaj - dochodzi jeszcze profesjonalny montaż a z tym niestety bywa różnie. Proponuję zciągnąć dekielek nad wtryskiwaczem i sprawdzić...
polonez wolnych obrotów cewka wolnych obrotów corsa wolnych obrotów
zmywarka plaszcz wodny dzwonek sygnał mastercook kuchenka
hytera programowanie hytera programowanie
Niedziałający przycisk włączenia pralko-suszarki Haier - diagnostyka i rozwiązania Dźwięk jednocześnie ze słuchawek Bluetooth i głośników w Sony XR-55X90L