Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
cut off i po problemie fiaty tak maja
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Witam. Kolego czy mógłbyś bliżej określić jaki to był czujnik?
pomyciu tego czujnika nie pomogło
Wyczyść na początek czujnik doładowania turbiny
Użyj opalarki do osuszenia.
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
ok dzieki za szybką odpowiedz jutro sprawdze ta luke i oczywiście ustawienie rozrządu jak to nic nie da to bede myślal nad wymiana tego czujnika i tak myśle że koszt nie będzie aż tak wielki bo ile taki czujnik może kosztować.
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Te autka tak mają. Jeśli wszystko gra to zostajedo sprawdzenia sonda, czujnik temp i czujnik map.
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Sprawdź świece. Zapłon dobrze ustawiony. Czujniki sprawne?
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
silniczek działa jest nowy, linka gazu w porządku i te podstawowe rzeczy również. Zastanawiam się jednak nad czujnikiem że może on jest nie sprawny?
Przy dużej nieszczelności dolotu silnik może gasnąć, ale te skoki obrotów wskazują raczej na czujnik wału.
Jak na gorącym silniku Czujnik wału lub walka rozrządu
a jaki silnik posiadasz? czujnik obrotów na wale trzeba sprawdzić na początek
Nie rozbieralem jeszcze kolumny od punto - ale sadze ze jest tam po prostu mechaniczny czujnik obrotu i on nie daje dobrego styku. Jakiś fachowiec mechanik powinien to naprawic za 500 zl. Wymiana całej kolumny z powodu tak drobnej usterki to przesada. Swoja droga ASO nie bawi sie w takie rzeczy , bo idą na łatwizne i wiekszą kasę!
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Być może uszkodzony czujnik temperatury i ECU podaje złe dawki paliwa.
jak masz czym to sprawdz w parametrach jak pracuje czujnik cieczy chlodzacej. ostatnio miale tak w punto ze falowaly obroty tak jak w twoim przypadku i jak weszlem w liste danych to czujnik pokazywal raz -20 a raz 45 60 stopni. ew uszczelke pod agregatem wtrysku jesli to jednopunkt lub pod kolektorem ssacym jesli to wielopunkt i jednopunk tez. moze...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.
W fiatach padał czujnik podciśnienia. I taki efekt był.
A sprawdziłeś jaka jest temperatura w momencie występowania tego objawu , może spróbuj podmienic czujnik wody , w nim może jest problem
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Jedyne co zauważyłem to zaklejona dziurę w dolnej obudowie filtra powietrza. Zastanawia mnie co tam było ze jest to zaklejone.. Może jakiś czujnik? Niewiem. Ale zobaczę może tamtędy powietrze lewe łapie.
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Tak, może to być to być ten czujnik, lub też 2 inne usterki, 1. Sprawdź wszystkie kostki na wtryskiwaczach, może coś nie kontaktować, 2. Może być uszkodzony czujnik hala (położenia wału) Samochód dostaje wtedy różną dawkę paliwa i wariuje, gdy czujnik całkiem rąbnie to autko nie pojedzie:(
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
WITAM MAM FIATA PUNTO ROK 97 SILNIK 1.2 Z INSTALACJĄ GAZOWA OBJAW JEST TAKI ZE WOLNE OBROTY NA BĘZYNIE 1600 A NA GAZIE 1800 WSZYSTKO BYŁO SPRAWDZONE SĄDA LAMBDA WSZYSTKIE CZUJNIKI , KOMPUTER NIE WYKAZUJE ŻADNYCH BŁĘDÓW , JUŻ NAPRAWDĘ NIE WIEM CO JEST GRANE PROSZĘ O POMOC.
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Witam. jestem drobnym mechanikiem ale elektryki nie potrafię wgl ;) Punto miało zmieniony silnik z tego co wiem od właścicielki i nie ma 3 czujników temp. chłodzenia tylko dwa przy chłodnicy i pomięczy pierwszym i drugim cylindrem ale nie ma go w bloku i dlatego kabel od wskaźnika nie jest podłączony . Gdy do dopne do tego pomiędzy cylindrami to błąd...
Sprawdź szczelinomierzem odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, jak jest >1mm to podpiłuj uchwyt. Pomiar zrób w kilku miejscach żeby wykluczyć owalizację koła
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
W P2 jest mało czuły układ i dość łatwo wymienić ten czujnik. Ta fabryczna zawleczka blokująca załatwia sprawę. Oczywiście i w tym puncie można zrąbać sprawę. Natomiast w autach po 2007r czujniki są dużo bardziej czułe (mniejszy obrót powoduje dużo większe zmiany w Nm) bardzo cieżko jest wymienić ten czujnik bez specjastycznych narzędzi i podglądania...
Iskra jest, tylko pytanie czy we wlasciwym momencie. Auto jechalo i nagle cos sie zaczelo dziac to czujnik polozenia walu raczej sie nie przestawil.
A czujnik na ośce przepustnicy sprawdziłeś? Zobacz przy przepustnicy otwartej i zamkniętej sygnał . na jego podstawie ecu określa skład mieszanki , a sygnał pozwala ecu określić tzn rozpoznać czy jest bieg jałowy czy cut-off. Czujnik NTC również do kontroli.
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Kolego jest to czujnik podciśnieniowy do którego dochodzi przewodzić gumowy i tak jak kolega napisał może być w nim membranka uszkodzona. Pozdrawiam.
Zdejmowalem z kazdego cylidra przewod wn i sprawdzalem czy jak zapal sie lampka to ginie iskra no i na kazdym jest tak samo. Nie rób tego więcej bo będziesz miał ECU do wymiany. Doprowadź do takiej sytuacji z podpiętym diagnoskopem (ale dedykowanym do FIATa). W/g mnie jest problem z sygnałem czujnika położenia wału (obrotów) lub wałka (fazy).
Co prawda nie mam Punta tylko doblo, też z podobnym silnikiem i to mi bardziej wygląda na EGR. Ktoś zaślepił bo nie chciało mu się czyścić. Najłatwiej byłoby podłączyć do komputera jeśli jesteście w stanie załatwić jakiś kabelek obd i sprawdzić sygnały z czujników na początek.
Tam nie ma żadnego czujnika Halla... czujnik położenia wału jest indukcyjny. Co do czujnika temperatury cieczy to nie dawałby takich objawów. Gdyby winny był czujnik temperatury cieczy, byłyby podniesione wolne obroty po zagrzaniu silnika, a samochód traciłby moc stopniowo.
Cześć, od czasu do czasu zapala się kontrolka oleju czasem mruga a czasem się pali zawsze gdy obroty spadną poniżej 0.8tys powyżej 0.9tys nie pali się, czy to pompa oleju czy tylko czujnik szwankuje?? Czy czujnik w punto jest taki .... PARAMETRY CZUJNIKA: ROZMIAR KLUCZA 21 MM GWINT M 14 x 1.5 CIŚNIENIE 0.30 BARA ILOŚĆ STYKÓW 1 http://obrazki.elektroda.net/20_12868949...
Podłącz pod komputer i nie patrz na błędy tylko na odczyt położenia pedału gazu i czujnika pozycji krańcowej (jeśli jest). W/g mnie miał rację ten, który chciał wymienić pedał.
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Wiesz teraz gdy nie równo pracował na wolnych obrotach,zdjolem wężyk z czujnika podcisnienia i ustami robiłem podcisnienie w czujniku. Silnik zaczął równo pracować. O czym to świadczy?
Wszedł na obroty przez moment ogień z wydechu i zgasł.po przykręceniu koła silnik nie chodzi jak powinien
Powstało pytanie: Jeśli ciśnienie gubi sie w głowicy na gnieździe popychacza (jednym lub więcej) to ile ten silnik pochodzi? Jak myślicie. Wcześnie kontrolka zapalała sie czasami a teraz zawsze na wolnych obrotach. Czy uwazacie ze ciśnienie pod głowicą przez to mogło spaść i np zatrze sie turbo? p.s. odłączylem kabel z czujnika bo denerwuje mnie dźwięk...
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Witam, - Pomierzone napięcie (alt / aku) różnica około 1V - Wymienione oba kable - Po wychłodzeniu i ponownym odpaleniu okazało się, że rozrusznik kręci, ale trzeba robić to bardzo długo, auto ma problem z pracą na zimnym silniku ( nie załącza się "ssanie" i silnik gasnie) - Wymieniony czujnik temperatury płynu - Auto śmiga, rozrusznik wystarczy ze...
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Nie no 100 zeta chwilowo to dla mnie duza kwota... Na odczyt i tak pojadę ale jak będzie kasa :) Moze ktos po prostu wie z czym ma to związek ? Jakiś czujnik czy coś takiego... P.S. Rower mi się ostatnio popsuł :P
Po wymienieniu tego węża od czujnika podciśnienia przy zapalaniu silnik dostaje 2000 obrotów, ale po chwili spada do "normalnego poziomu".... Przed jego wyminą tego nie było.... Czy tak ma być?
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Tak, cewka Marelli kable Bosch a maszyna nie idiosz. dokładnie :/ Raczej wykluczam sterownik wtrysków i czujniki bo na gazie chodzi dobrze... a ten problem występuje tylko na benzynie... Miał może ktoś coś podobnego?
Zobacz Kolego ten alarm, to jakaś dokładka? Może ma rozłączanie jakiegoś obwodu i zimny lut albo przekaźnik w nim szaleje, dokonaj pomiarów w momencie kiedy nie pali, ISKRA czy PALIWO, mi to jednak zdecydowanie wygląda na czujnik obrotów wału, zobacz przewody, konektory, odepnij czujnik temperatury i zobacz czy usterka wystąpi. ECU wydaje się mało możliwe...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Radzę sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Rezystancja w temperaturze: -40°:100kΩ; -20°:30kΩ; 0°:10kΩ; 20°:5kΩ; 40°:2,5kΩ; 60°:0Ω;
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
zobacz czy nie bieze gdzies lewego powietrza wtedy bedzie uciekal w wyzszeobroty, 1200 obr to zdecydowanie za duzo przy cieplym silniku. Mozez byc czujnik temp cieczy chlodzacej podajacy dane do sterownika silnika. Posprawdzaj i daj znac
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
kolega miał dokładnie te same objawy w swoim punto !! auto potrafiło samo wkręcać się na obroty nawet 3000 jak nikogo w aucie nie było....... szukaliśmy i podmienialiśmy wszystkie czujniki z mojego auta i nic!! pojechaliśmy do ASO podłączyli pod komputer i nadal nic !!! wszystko w porządku...... wróciliśmy do garażu i nadal poszukiwania i nagle udało...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Witam mam problem z ukl wspomagania w punto2, pali się kontrolka awari tego ukl i wsp nie dziala, ale kontrolka pali się tylko na uruchomionym silniku ,na samym zaplonie gaśnie. W punciaku wymienilem już sterownik wsp, czujnik obrotu kierownicyi silnik wsp, nic to nie pomoglo . Co mam dalej robic może ktoś coś wie ?
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku? Płyn dolewałem przy odpowietrzeniu tak że jest płyn. Z tym że przy nagrzewnicy z tego odpowietrznika tylko para leci nic zero płynu. Na rozgrzanym silniku po lekkim odkręceniu korka płyn ze zbiorniczka leci, tak że płyn jest na 100%. Dziwi mnie że kontrolka gaśnie po odkręceniu lekkim...
link do filmiku.. http://www.youtube.com/watch?v=N091opuFZ... na filmie widać że gaz trzymałem równo na 4,7% a obroty szaleją... na koniec po wyłączeniu silnika wciskam gaz do dechy tak aby pokazać że czujnik przepustnicy działa :)
Hej. nie znalazłem problemu we wtyczkach, wydają się w porządku. Wymieniłem czujnik temp. wodu, czujnik obrotu wału, wcześniej jak pisałem cewki a w lecie świece, kable. Problem nadal jest ten sam. Nie wiem jak sprawdzić czy komputer jest dobry i dalej robić...
No kolego śniady uważam że jesteś w błędzie. Lambda by nie dawała takich objawów. A co do czujnika to ewentualnie czujnik położenia wału i tak w ogóle to jak któryś z czujników nie działa prawidłowo to właśnie na wolnych i wysokich obrotach. Kolego Daro najpierw sprawdź uszczelki a dopiero później jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej.
dokładnie wersja komputera to FIAT PUNTO 1.2 CM MPI ECOL. Powiedz mi jakie problemy są z tymi sterownikami. zdarzają się problemy ze sterowaniem silnikiem co objawia się np. falowaniem, nieregularnymi obrotami itp., może źle zczytują dane z czujników? oczywiście nie dotyczy to wszystkich ecol żeby nie było
Witam. Mam takiego samego kropka i miałem takie objawy jak piszesz. Co jakiś czas zapalała się kontrolka wtrysku i wariowały obroty 2,5- 3 tys. Ale u mnie najpierw pojawiały się tylko przy pewnym przedziale temp. silnika. Później ten przedział się poszerzył. Wymieniłem czujnik temp. silnika wkręcony przy termostacie, który jest podłączony do ECU - koszt...
Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Więc sądzę, że to ECU... ale w 16V aż tak nie padały jak w 8V. Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału.
obrót punto czujnik punto punto czujnik
grubo drutu nawojowego kontrolka error scroll touchpad
panel fotowoltaiczne parametry lista kanałów android
Immergas Victrix 20 TT błąd E38 - wyłączanie płomienia Ciągła praca pompy w Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C z FR110