miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
ustawienia czujnika
Kolega Aleksander ma rację np. na allegro nowe oryginalne czujniki po okolo 400zł.
Przydałaby się informacja jaki silnik i jakie punto. Napisz, to odpowiem.
sprawdz czujnik pociśnienia
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Witaj jak jest pełno paliwa to oporność jest w granicach 10 ,30 ,om
wyjątkiem trzeciego światła stopu bo ono działa normalnie przycisk sprawny, przeczyść/napraw wtyczki na lampach
to chyba nie moozliwe, bo tam jest calkowita elektrytka. Nie ma płynu wspomagania. Stawiam na czujnik polozenia kierownicy
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
witam ,hihi ja podgrzewam olej jadalny, co do tego napięcia to 50% za duże sprawdż stabilizator, mozliwe że to psoci, pozdrawiam
Czyli iskry też nie ma. Czujnik położenia wału.
przełącz go na benzynę nie popracuje 5 min i zgaś zobacz efekt sprawdż czujnik temp cieczy chłodzącej
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
więc do wymiany jest pewnie czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora.
Musi byc dedykowany do auta.
W układzie wydechowym . Tak to lambda
Sprawdź złącza czujników na listwie paliwa.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
PIN 5 cyfrowy i jest tylko do kodowania kluczy potrzebny a nie ustawienia czujnika kąta skrętu
który to rocznik i jaka wersja?
:arrow: post #7 w tym temacie...
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Uszkodzony przewód po drodze do czujnika?
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Zacząć od naprawy czujnika drzwi.
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
Jeśli silnik bedzie pracował prawidłowo to ten czujnik jest zbędny tym bardziej ze sterownik go nie wymaga.
Sprobuj wyregulowac ultradzeieki.Najprawdopodobniej na czujniku jest taki maly potencjometr ,przekrec nim w lewo lub w prawo i sprawdz czulosc. Moze tez sie okazac ,ze czujnik ultra jest uszkodzony i wzbudza alarm. Mozesz doraznie odpiac ultra,aby spac spokojnie i wymienic go na nowy.
Na początek dokładne czyszczenie EGR i czujnika.
Tak, tylko musisz zastosować czujnik montowany w miejsce linki na skrzynie plus dodatkowa instalacja, takowy czujnik do najtańszych nie należy.
ok, popytam o wtykę, sprawdzę w weekend te przewody i zamówię cały ten czujnik
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
Pojawił się błąd RH Rear Wheel signal ??? Czy to czujnik???
Sprawdź wiązkę od czujnika ciśnienia , przemierz ja od ecu do czujnika .
Fiat Punto 2 przy szybkości do 60 km/h ok., a powyżej większej prędkości słabe hamowanie, jakby tylko przód hamował. Co może być przyczyną? Ponoć coś jest jakiś z tyłu czujnik.
Na początku skupił bym się na wymienionym czujniku
Przewód znajdziesz wczarnym 40-pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej. Jasno niebiesko/czarny - pin nr 36. Instalację należy odseparować diodami.
Bez kompa bardzo nic nie zdziałasz. Nie wiadomo co sterownik odczytuje z czujników.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
Schemat lampki podsufitki. W każdej wersji instalacja jest taka sama tylko były 2 rodzaje lampek. https://obrazki.elektroda.pl/6006770200_...
W 2003 w czerwcu była zmiana , najlepiej wyjmij i znajdź po numerze czujnika .
Czujnik wstecznego dziala ? Prad dochodzi do niego ?
Czym go diagnozujesz? Jakie masz ECU i oznaczenie silnika? Wydaje mi się, ze wszystkie silniki FIRE w Punto 2 miały czujnik wałka ale głowy sobie za to uciąć nie dam. Czujnik który widać na tym drugim zdjęciu to właśnie czujnik położenia wałka, inaczej czujnik fazy rozrządu.
Nie podłączysz odwrotnie bo to inny czujnik jest.
Proszę cię bardzo może się przyda.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/7629756700_1...
Na czujniku od punto nie odpalała ale próbowała tylko blokowało silnik jakby iskra była nie w tym momencie. Ale na tym czujniku z punto iskra była i wtryski podawały paliwo. Ogólnie pompa pracuje i na tych nowych czujnikach tylko wtryski nie. Może być możliwe że dwa nowe czujniki są uszkodzone ?
Od dokładnego alarmu a dokładnie od czujnika.
To trzy razy beep jest ostrzeżeniem, że uszkodzony jest czujnik wstrząsowy lub masowy prealarmu.
Czemu zaczynasz zdanie małą literą? Całego obwodu nie masz po co kontrolować, gdyż uszkodzenie następuje od nadkola do czujnika.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Silnik jest uniwersalny i będzie pasował. Jednak jeszcze nie trafiłem na uszkodzoną sztukę w tym modelu, starsze na przekaźnikach faktycznie się psuły. Tutaj najprawdopodobniej kończy się czujnik skrętu.
Tylko gdzie szukać tego czujnika ?
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału. Bo padają
Za 177zł masz samą centralkę, za 222zł masz komplet, tj. centralka, syrena i czujnik ruchu.
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
Pewnie wydech zamarzł.
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Słyszał ktoś o czujnikach Halla?
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat.
Sonda lambda nie przechodzi w pętlę zamkniętą. Nie jest widziana przez sterownik i to wiele tłumaczy.Powinna po rozgrzaniu wejść na TAK
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Wyczyść na początek czujnik doładowania turbiny
Jaki czujnik?
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
A może przy wymianie klocków został uszkodzony czujnik na kole lub urwany kabelek od czujnika?
termostat,złe wpięcie,ustawienia,uszkodzenie czujnika.
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik?
Numer błędu , p0238 czujnik A ciśnienia turbo
Błąd wtrysku nie ma nic wspólnego z czujnikami O².
Sterownik ABS nie ma w tym aucie żadnego związku z ECU, niczego nie trzeba kodować. Obawiam się tylko czy charakterystyka układu z SC będzie pasowała do Punto, w końcu różne masy, rozstaw osi, kół... ABS jak najbardziej występował w Punto mk.1, także może lepiej byłoby wziąć części z Punto. Koła foniczne są z przodu w przegubach, z tyłu w piastach,...
to kontrolka obecnosci wody w filtrze paliwa , trzeba oczyscic odstojnik ,jesli bedzie dalej swiecic to znaczy ze zepsol sie czujnik najlepsze wyjscie wypiac z niego wtyczke
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Podłączyć tester diagnostyczny i zweryfikować odczyt czujnika...
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Witam. Kolego czy mógłbyś bliżej określić jaki to był czujnik?
Jak masz start silnik to przełóż co trzeba i już po problemie. Problem w tym, że tego czujnika nie da się przełożyć, bo obecna pokrywa silnika nie jest wyposażony w odpowiedni otwór na tej czujnik.
lepiej farelką nie grzej przy tej butli bo to jednak temperatura. może czujnik?
czujnik położenia wału powinien on być umiejscowiony gdzieś przy kole napędowym wału korbowego, tzn z lewej strony silnika u dołu. To koło napędowe powinno mieć nacięcia które własnie zlicza ten czujnik.
Podłącz do komputera i zczytaj błędy. Ja takie objawy miałem gdy przegnił przewód od czujnika położenia wału.
- po odłączeniu wtyczki, dalej świeci Prawdopodobnie zwarcie do masy w przewodzie czujnika
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
i dokładnie tak było zrobione ;) po usunięciu błędu, nie pojawił się znowu. Wystąpił po ok 50 km jazdy. Powiedz mi tylko gdzie znajduje się ten czujnik w moim samochodzie i jak się sprawdza czy szwankuje ;)
Witam. Czy ktoś wie gdzie znajduje się elektroniczny czujnik prędkości we Fiacie Punto II z silnikiem 1,9 JTD z 2000? Samochód ma ABS. Chodzi o instalację nawigacji Becker Traffic Pro.
Patrzałeś wcześniej jak było dobrze ile tego paliwa tryska - pewnie nie wiec nic to nie daje. Pomiędzy obudowa silnika a pompą hamulcowa na ścianie grodziowej jest taka czarna obudowa, pod nia jest taki czujnik do którego dochodzi wtyczka z 3 przewodami i gumowy wężyk - zobacz czy ten wężyk nie jest zmurszały i czy nie spadł czasem z kolektora lub z...
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
Ile stopni pokazuje czujnik temp. cieczy?
(inaczej pomiary np. oscyloskopem nie wyjdą prawdziwe). A kto by do tego brał oscyloskop? Po co? Co tam się może w przebiegu sknocić, jeżeli koło foniczne nie jest fizycznie uszkodzone? Czujnik można łatwo sprawdzić, potrzebny omomierz, świeczka (bądź zapalniczka) i ...tyle!
punto czujnik punto czujnik skrętu punto czujnik obrotów
akumulator webasto moduł sterujący pralka mastercook fluke opinie
bateria parkside styki bateria parkside
Nagrzewnica indukcyjna DIY z mikrofalówki – transformator MOT, ZVS, cewka miedziana, bezpieczeństwo Altus 75 - Czy to dobre kolumny? Opinie i specyfikacja