Tam są dwa czujniki i dwie procedury kalibracyjne - czujnik kąta skrętu i czujnik momentu... oczywiście przed kalibracją musi być ustawiona zbieżność i właściwe położenie koła kierownicy (zarówno samego koła kierownicy na wieloklinie jak i długości drążków) - koła na wprost przy kierownicy prosto.
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
Jeśli weźmiesz komputer z Punto Sporting, to i tak musisz zmienić kolektor i przepustnicę, bo tam są 4 wtryskiwacze w kolektorze. Aaaa... teraz zobaczyłem zdjęcie - tam masz kolektor z przepustnicą ze Sportinga, wtryski pewnie też. Aż dziw, że Ci to w ogóle jeździ na kompie z 1.1MPI. Masz podpięty czujnik położenie wałka (fazy rozrządu)? Wtryski są...
Czy w momencie zrobienia tego "dodatkowego"zasilania do pompy sterownik mógł się "zrypać" aż tak że, nie daje paliwa na wtryski podczas rozruchu ? Czy padnięty jeden wtrysk może być przyczyną nieodpalania ? Jak już pisałem, podczas dodawania gazu poleci czarny z białym i tu moje podejrzenie że, jakiś wtrysk "leje". Trzecie pytanie. Czy odpalanie odbywa...
Dorzucam fotki sterownika. http://obrazki.elektroda.pl/5530546900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6953538900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5799140800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3053886600_1... Parownik też jest firmy Tartarini. Instalacja montowana w ASO Fiata. Jeśli coś jeszcze...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
Witam! Jak wiadomo Fiat lubi oszczędzać, w moim egzemplarzu przyoszczędził na lampce w bagażniku mimo kompletnej instalacji. Tak więc postanowiłem zamontować taśmę LED co jest dosyć popularne w tym egzemplarzu. Niestety podczas prób na "sucho" mogłem przez przypadek zrobić zwarcie ale żadnej "iskry" czy objaw zwarcia więc pomyślałem, że komputer odłączył...
nie pamiętam jego nazwy - ale to jest ten czujnik u góry, przykręcany na dwie śrubki. Przed jego wymianą wyskakiwał błąd - coś z położeniem "krzywki" tego czujnika.
Pewnie wydech zamarzł.
Czyli iskry też nie ma. Czujnik położenia wału.
Musi byc dedykowany do auta.
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału. Bo padają
po pierwsze może być woda w cewkach -wykręć wysłusz /awaryjnie wd40 ale trzeba to tzn cewke bardzo zlać/ po drugie czujnik wału to takie cudo /czujnik położenia wału/ znajduje się toto od strony rozrządu na dole przy kole pasowym koszt 40-70 zł . /czujnik magnetyczny/ świece NGK podaje fiat w swoich instrukcjach fabrycznych.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
A skąd masz pewność, że padnięty komp? Brak impulsów na wtrysk a przy tym pewnie brak iskry może sugerować padnięty czujnik położenia wału.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Sprawdź ten czujnik położenia wału korbowego - u mnie pomimo braku informacji o błędzie po podłączeniu pod komputer to właśnie on (czujnik) okazał się problemem.
Na pracującym silniku , Twój diagnosta na pewno wie co to jest.
Czym go diagnozujesz? Jakie masz ECU i oznaczenie silnika? Wydaje mi się, ze wszystkie silniki FIRE w Punto 2 miały czujnik wałka ale głowy sobie za to uciąć nie dam. Czujnik który widać na tym drugim zdjęciu to właśnie czujnik położenia wałka, inaczej czujnik fazy rozrządu.
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Czujnik położenia wału sprawdź metodą termiczną.
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
Kupujesz nowy czujnik i wystarczy do końca życia auta. Ho, ho "kupujesz nowy czujnik i wymieniasz". No to się wtedy zacznie, 150 postów lekuchno a na koniec oddałem do elektryka. Stare silniki miały "w sobie" przekaźniki, nowe mają czujniki położenia wału, ale usterki te same, zimne luty.
Podłącz do komputera i zczytaj błędy. Ja takie objawy miałem gdy przegnił przewód od czujnika położenia wału.
Gdyby był uszkodzony czujnik położenia wału, to auto by nie odpalało. Jeśli nie świeci check engine to zignoruj ;)
Witam.Fiat punto '96 1,2 75KM - komputer pokazuje czujnik położenia wału korbowego i uszkodzoną pamięć EPROM sterownika silnika.Sterownik silnika wymieniony,zamontowany nowy oryginalny czujnik położenia wału korbowego.Sterownika już nie wyrzuca,ale wyrzuca czujnik położenia wału.Wyrzuca go raz na 30km przejechanej drogi więc nie za często.Czy miał ktoś...
Czujnik położenia wału ??? JA miałem podobną sytuację, na popych odpalił,a tak nie chciał... z tym ze opel, ale to raczej jeden pies..
Inaczej czujnik położenia wału. Przykręcony do bloku silnika, w okolicy rozrusznika.
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Czujnik położenia przepustnicy - przytarta ścieżka oporowa.
Meczę się z tym punto w dalszym ciągu ... udało mi się już zmienić uszczelkę pod głowicą :) A czy to może być czujnik położenia wału lub Imobilaiser??
Witam, Mam ten sam problem już dwóch elektroników nie dało rady, tak samo po wymianie sprzęgła samochód nie odpala, czujnik położenia wału jest okej wymieniony na nowy i nadal nic się nie zmieniło. Czy doszedł Pan już co było nie tak w Pana samochodzie? Proszę o odpowiedź.
Kolego, myślisz, że o tym nie pomyślałem? NIE DA SIĘ. To bardzo ciekawe. Wszystko się da. Pokrywa ze starego silnika plus kółko wałka rozrządu da się przełożyć tylko, że trzeba trochę szlifiereczką podszlifować głowicę bo to kółko jest trochę grubsze. Z przeprogramowaniem sterownika to życzę powodzenia.
zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.
Założyłem nowy filtr powietrza, (stary nie był uszkodzony lecz brudny). Wymieniłem czujnik położenia wału. Bez zmian
Tak, może to być to być ten czujnik, lub też 2 inne usterki, 1. Sprawdź wszystkie kostki na wtryskiwaczach, może coś nie kontaktować, 2. Może być uszkodzony czujnik hala (położenia wału) Samochód dostaje wtedy różną dawkę paliwa i wariuje, gdy czujnik całkiem rąbnie to autko nie pojedzie:(
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
Czujnik położenia wału i nic więcej.P
np. czujnik położenia wału
kolego, czy doszedłeś już co jest przyczyną tego duszenia, czy to nie może być czujnik położenia wału korbowego?
Dobrze by było podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów i czy czujniki dobrze pokazują. Piszesz o adaptacji w/w czujnika ale robi się adaptację czujnika położenia wału a on też może być sprawcą kłopotów więc też by było warto go podmienić.
Witam sprawdż czujnik położenia wału.
ok, popytam o wtykę, sprawdzę w weekend te przewody i zamówię cały ten czujnik
Czujnik położenia wału.
witam w moim punto 2 1,9 disel też tak było kiedy wymieniłem czujnik ruch wału korbowego już więcej nie gaśnie, powodzenia Znajdź mi czujnik położenia wału w Lublinie 3 w dieslu to cię ozłocę.
Choćby punto evo, czujnik działa na podobnej zasadzie jak hall, a mocowanie jego to pestka.
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Albo czujnik położenia wału. Padnięty lub zabrudzony.
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Na co tu porada. Podjechać pod jakikolwiek serwis i odczytać błędy. Nie mów że jakiś serwis nie będzie w stanie tego zrobić. Może czujnik położenia wału uszkodzony, może coś z zasilaniem paliwem nie tak... Można gdybać.
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
Ja bym tu postawił na czujnik położenia wału.
jak nie pali sprawdź czujnik położenia wału Powinien mieć w granicach 650-720Ω
Witam. Prawdopodobnie masz coś nie tak (uszkodzenie, przerwa) z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Pozdrawiam
Generuje przebieg mniej więcej prostokątny na podstawie przebiegu mniej więcej sinusoidalnego generowanego przez czujnik położenia wału... wygląda na to, że ktoś próbował zaadoptować czujnik położenia wału od innego modelu.
Witam ponownie, takie pytanko czy Czujnik położenia wału z bravo 1,6 16V rocznik chyba 1999 to ten sam co do Punto I ?
Przy tym przekaźniku podwójnym są bezpieczniki. Sprawdź ten 7.5A. Odstęp czujnika położenia wału odpowiedni? Ok 1 mm Jest w aucie system Fiat code?
Udało mi się zdobyć wartość rezystancji czujnika położenia wału z książki serwisowej fiata. Wynosi ona 1134 -1386 Ω w temperaturze 20 stopni. Dzisiaj kupiłem czujnik i jak go jutro wymienię poinformuje o wynikach.
Może coś z czujnikiem położenia wału korbowego?
tak silnik bez przekaźników. EDIT: wymieniono czujnik skrętu/położenia kierownicy i działa
Sam sobie odpowiedziałeś a czujnik położenia wału korbowego
ze moze to byc czujnik polozenia Gdyby to była wina czujnika położenia wału to nie było by iskry i nie kluczował by wtryskiwacz, bo sygnał z czujnika położenia wału jest podstawowym sygnałem inicjującym. Nie ma tam innego czujnika, np wałka rozrządu, z którego system mógł by w razie awarii brać sygnał.
a czujnik położenia wału ? i czy stacyjka podczas kręcenia nie przerywa zasilania ? to bym sprawdził powodzenia
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Jest instalacja gazowa w aucie? -paliwo -iskra Może być czujnik położenia wału, może być cewka, może być pompa.
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
Wskazane podpięcie pod komputer i sprawdzenie pamięci diagnostycznej. Miałem tak kiedyś w innym fiacie z podobnym silnikiem że przyjechałem w trasy, wstawiłem do garażu i za dwa tygodnie nie odpaliła - padł czujnik położenia wału korbowego
Panowie rozrząd sprawdzony jest ok.kable nowe swiece nowe czujnik położenia wału nowy i ni chu........a nie chce chodzic.co jest nie tak
tak jak kolega pisał powyżej sprawdzić ciśnienie na listwie może problem z pompą ,sprawdzić czujnik położenia wału korbowego
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
Witam, szukam kogoś kto ma przerobioną pompę w fiacie punto 1.9d z lucas na mechaniczną, prosiłbym o jakąś instrukcje, zdjęcia, filmiki, jak to zrobić oraz jaka pompa najlepiej pasuje oraz się sprawuje. Problem to szarpanie silnika oraz konieczne odpalanie na „dwa razy”. Błąd jaki pokazuje mi komputer to czujnik położenia wirnika, bez możliwości...
Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (max 1mm)
Nie będzie to jak w innych fiatach? Czujnik położenia wału korbowego? Jak się rozgrzeje jego cewka może tracić ciągłość jak ostygnie następuje przywrócenie ciągłości itd
Szkoda, że nie zapisałeś "jakiegoś" błędu - mógłby sporo wyjaśnić. Czy przypadkiem nie dotyczył czujnika położenia wału?
Nie podoba mi się praca TPS (czujnika położenia przepustnicy), max pokazuje 8,6%, a powinno dochodzić do 100%
czujnik położenia wału powinien on być umiejscowiony gdzieś przy kole napędowym wału korbowego, tzn z lewej strony silnika u dołu. To koło napędowe powinno mieć nacięcia które własnie zlicza ten czujnik.
Sprawdz sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy. A jakby dostawał lewego powietrza to był by problem nie tylko przy przyśpieszaniu.
Witam Czego potrzebuję oprócz sygnału z czujnika położenia wału i zasilania aby uruchomić zapłon w takim typie sterownika. Bo już wymiękam a układ nie chce mi błyskać świecami. Mam komplet z fiata punto wszystko podpięte a nie chce działać.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Witam Masz rację, przeszukałem całe allegro z modułem aparatu zapłonowego i nic.Może będziesz wiedział w czym tkwi problem. Podczas jazdy samochód gaśnie i wyskakuje immobilejzer,którego wykasowałem w komputerze silnika, wymieniłem czujnik położenia wału jak i również wałka rozrządu, świece, cewki. Pozdrawiam
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
Czujnik położenia wałka ma 3 piny a zawór sterowania wałka ma 2 piny. Sprawdz zasilanie na czujniku (3 piny) 1 minus 3 plus 2 sygnałowy
Jeśli akumulator sprawny i rozrusznik kręci to podepnij pod diagnoskop i odczytaj kody usterek. Sprawdź tez czujnik położenia wału bo jest w okolicy koła pasowego.
Podłącz pod komputer i nie patrz na błędy tylko na odczyt położenia pedału gazu i czujnika pozycji krańcowej (jeśli jest). W/g mnie miał rację ten, który chciał wymienić pedał.
Miałem dzisiaj się zabrać ale Punto nie odpalilo (czujnik położenia wału). Tak w przelocie stwierdzam : wentylator działa. Wymieniony też czujnik temp wody i tu są 2 pytania. Jak wymienialem, po odmreceniu czujnika ulalo się trochę chlodziwa, potem już nie leciało, minęło 2tyg i gdy dziś odkrecilen nie leciało nic (a powinno). Po wykreceniu czujnika...
Dzisiaj rozebrałem pół samochodu, iskry nie było jak nie chcial zapalić, stwierdziłem że to może być winny czujnik położenia wału, zmieniłem i narazie jest ok.
Sonda Delphie oryginał, sprawdzałem też Wurth wow snooperem najnowsza wersja więc kwestia lipnego kabla odpada. Oscyloskopu faktycznie nie mam. Może i faktycznie czujnik położenia wału, postaram sie sprawdzić, tylko czemu takie komputer głupoty pokazuje? Widziałem gdzieś w necie na forum fiata info o uszkodzonym sterowniku to pisali że parametry beda...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Podpiąć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i zobaczyć co ciekawego powie. A paliwo wgl. dostaje? Wspomniany czujnik położenia wału daje znaki życia?
punto czujnik położenie przepustnica czujnik punto punto czujnik
zasilanie manipulatorów integra lexmark czarny wydruk stycznik temperatury
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
New Holland T4 – napięcie czujnika fotela, 12V czy 5V, modele T4.55-T4.115, T4S, T4 LP Fornir z klejem termoaktywnym prasowany żelazkiem – trwałość, PVA, PUR, Heat-Lock, MDF, hot-melt