ELM327 + Multi Ecu Scan (potrzebna wersja zarejestrowana). Usterka typowa...
do fiata najlepszy jest examiner tylko nie każdego jest stać na niego, a do gazu to prog. znajdziesz na tym forum. tylko użyj funkcji szukaj
ELM lub VAG + Fiatscan.
Tani i dobry do Fiata to https://www.multiecuscan.net/
13-sto letni reduktor ma prawo się popsuć, bez diagnostyki można domniewać, że jest do wymiany
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Daj info o efektach
Przy tych objawach i "czyszczeniu sondy" , do niczego nie dojdziesz . Jedz na diagnostykę.
Tutaj masz opis całej diagnostyki silnika. Co prawda w Cinquecento, ale po Swapie na jednostkę z punto. http://cinquecentotuning.eu/diagnostyka....
Zacznij od diagnostyki.
Trzeba sie podlaczyc kompem do diagnostyki , examinerem lub podobnym dobrym sprzetem , bez tego nie ruszysz tego wspomagania , zwykle padaja silniki elektryczne lub czujniki momentu wału kierownicy
Bez programu nic nie odczytasz, a nie znam programu do FIATa który współpracowałby z takim kablem. Możesz spróbować mojego programu - http://sourceforge.net/projects/iaw-scan... ale nie jest on ukończony, działa tylko odczyt parametrów i błędów (ale nie ma aktywnej diagnostyki, w tym kasowania błędów).
zaczac od diagnostyki bo widocznie caly uklad paliwowy lezy a dokladniej bym powiedzial ze sygnaly idace na sterownik sa przeklamane albo ich nie ma
Witam. Chciałbym dowiedzieć się informacji na temat diagnostyki Fiata Grande Punto, silnik 1.2 rok produkcji 2006. Czytałem o programie euroscan. Jeżeli ktoś podałby dokładny opis do diagnostyki tego auto, byłbym wdzięczny. (programy do ściągnięcia, najlepiej z opisem, lub link do kupienia)
Euroscan tych staruszkow nie ogarnia diagnostycznie? Tzn napewno nie w zakresie odczytu motoroli, tylko zwyklej diagnostyki Pozdr.
Zagrożenia jako takiego nie stanowi - sterownik w przypadku wykrycia usterki wyłącza wspomaganie i już. Trudniej kręcić kierownicą - bo nie dość że kręci się wtedy kołami, to jeszcze dodatkowo martwym serwosilnikiem. W każdym razie działanie wbrew woli kierowcy nie grozi. "Domowa" naprawa, to tak jak napisałem - bez diagnostyki to ślepa podmiana części,...
Jak fejs ci się nie łączy to daj zrobić to komuś kto ma sprzęt i pojęcie. Chcesz grzebać bez diagnostyki ?
Niestety służy tylko do wgrania mapy tzw. fabrycznej i do diagnostyki.
Witaj. Mogą to być łożyska na wahaczach. Tą usterkę przechodzi każde punto jedynka. Podjedź sobie na stację diagnostyki i na trzepakach się wszystko okaże.
Nie wykasujesz błędu wyjmując bezpiecznik ani wyjmując akumulator, kasowanie błędy tylko sprzętem do diagnostyki auta.
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu. Tak czy siak, bez diagnostyki dalej nie ruszymy.
Witam Mam problem z Punto 1,2 96r. Po odłączeniu akumulatora autko przestało palić. Kontrolka immo i diagnostyki gaśnie, paliwo dochodzi, iskra jest. Doszedłem że nie otwierają się wtryskiwacze (brak impulsu) Może to zbieg okoliczności, ale przestały też działać wycieraczki Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem Co jest...
Wszystkie bezpieczniki w skrzynce bezpieczników w aucie sprawdziłem wszystkie sprawne. Chodzi mi o pin diagnostyki w samym sterowniku airbag.
Motronic zgadza się, ale skoro ciężko się obraca to zatarty tak musi wymienić a reszta pozostaje do diagnostyki jak najbardziej
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
widze że popularność jednak jest :) Jeśli chodzi o zarabianie to zdaję sobie sprawę że to amatorszyzna narazie (ale działa), nie mam certyfikatów itp. Bardziej zależy mi zdobywaniu wiedzy, może nawiązaniu kontaktu z kimś kto może prowadzić montaż/sprzedaż. Oczywiście bede dopisywał inne sterowniki z upływem czasu, jednak brakuje specyfikacji, za dobre...
Czy w Punto II FL 2004/05 r. w celu skasowania błędów poduszek wystarczy interfejs EUROSCAN oraz czy do diagnostyki poduszek jest przeznaczone drugie gniazdo diagnostyczne tak jak w pierwszej generacji punto (jeśli tak to gdzie się znajduje)?
Grzebiesz tyle w tych Fiatach, że szybko by Ci się zwrócił zakup manometru. To przecież nie majątek. Coś do diagnostyki też byś sobie mógł zorganizować.
Też sobie poradzisz jak pojedziesz na diagnostykę
A którym złączem się łączysz w tym fiacie, jak to jest punto, to ma co najmniej 2.
Należy się udać do kogoś kto takie urządzenie posiada, np. do ASO... koszt diagnostyki to zazwyczaj 30-80zł...
Cewka tak wygląda i jej wyprowadzenia wszystko wskazuje że to cewka BAE940A : https://obrazki.elektroda.pl/2049591600_... https://obrazki.elektroda.pl/9555390700_... Jak to prawidłowo pomierzyć i jak? Kolejne pytanie jaki kabel interfejs do pełnej diagnostyki z komputera do Fiat Punto Evo -mam na myśli odpowiednik jak...
Zrób diagnostykę z podglądem parametrów.
Spokojnie, często jest tak że jak ktoś ma taki sam objaw to można szybciej dojść do sedna - wiem z doświadczenia bo mam kilka samochodów z tym silnikiem i z reguły usterki są identyczne we wszystkich - oprócz tej. Co do pełnej diagnostyki zgadzam się w 100%:)
Zdarza się nawet przy podłączeniu się do deski i sprawdzaniu wskazań podczas jazdy licznik również się wyłańcza. Podczas jazdy licznik działa poprawnie problem jest tylko podczas diagnostyki. Według mnie to jest coś z łączem , z tego co autor napisał wynika że są zakłócenia w magistrali CAN podczas. A jakim interfejsem się posługujesz, poprawnie masz...
Wchodzi sie do centrali przez złącze 16 pinowe w body komputerze obok kolumny kierownicy poprzez egzaminera w serwisie, albo jakiś dobry mechanik z dobrym komputerem do diagnostyki który posiada funkcje adaptacji.
Bez podstawowej diagnostyki to nikt szklanej kuli nie ma, pewnie wtryski lub pompa wysokiego ciśnienia leży !
podjedż na diagnostykę
Kolego napewno nie 11 litrów jedź na ta diagnostykę
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
Póki co, nie widzę tu żadnej diagnostyki, tu potrzeba myślenia i kontrolki. Nie koniecznie od razu komputer.
Żeby nie wymieniać w ciemno zrób diagnostykę komputerową.
i co wyszło na diagnostyce ?
Nie jest to czasem dawna wersja FIAT ePER? Jeśli tak to o diagnostyce się wiele z tego nie dowiesz, to katalog części zamiennych z cenami. Jest też FIAT eLearn, ale ten już jest pod konkretny model i to jest taka niby instrukcja serwisowa z opisem procedur diagnostycznych. Skaner diagnostyczny do FIATów to FIAT Examiner i jest jeszcze interfejs do PC...
Tzok dzięki za wskazówkę ps. jeszcze raz dzięki za programik do diagnostyki ps2. Witam kolegę z AK :) Motronic czy mi się wydaje czy mnie obrażasz?
A to ja myślałem że auto już po diagnostyce...😅
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Podjechać na diagnostykę silnika.
Jadę na diagnostykę w poniedziałek . Zobaczę co wyjdzie .
to dzieki spróbuje na diagnostyce
...a co ten ich mądry komputer mówi na temat składu mieszanki? Pewnie widzi ubogą i dlatego wydłuża czas wtrysku. To że jakiś czujnik działa i podczas diagnostyki nie jest zwracany jego błąd wcale nie oznacza, że działa on prawidłowo!
Podłącz kompa Powinno być drugie, dzisiaj, ostrzeżenie. Co w ogóle znaczy ten wpis? Chodziło Ci o zrobienie diagnostyki komputerowej czy podłączenie komputera w domu celem dalszego przeglądania forum?
Sądziłem, że znasz się na elektronice i potrafisz samodzielnie poszukać potrzebnych informacji w Sieci. Regulamin forum zabrania dyskusji na ten temat, nie mogę więc podawać szczegółowych instrukcji. W moim podpisie masz oprogramowanie do diagnostyki tego sterownika, możesz spróbować go użyć, żeby ustalić co "boli" Twoje ECU.
Jeśli były błędy to jakie? Samo skasowanie błędów nie usunie usterki. Błędy to wszystko, ważne są też parametry bieżące, tyle że trzeba umieć zinterpretować. Do diagnostyki wystarczy FIAT ECU Scan (pełna wersja) i... wiedza jak zinterpretować to co pokazuje się na ekranie. Punto 2FL z tym silnikiem to generalnie jest straszny muł... ale bardzo ekonomiczny.
Uporałem się z nim. Jest to jakiś dziwny wynalazek bo żeby się odblokować musi widzieć przekaźnik na plus pozapłonowy i przekaźnik pompy paliwa. Bez tych elementów jest w jakimś dziwnym stanie zawieszenia a jak się poda mu te dwa przekaźniki to odpala nawet procedurę samodiagnozy i zapala kontrolkę diagnostyki. Dzięki wszystkim za zainteresowanie, zamykam...
Przepływomierz uszkodzony i odpięty(już 4 lata) komputer przyjął wartości optymalne. i autko fajnie sie spisuje. Komputer przyjął wartości zastępcze ale na pewno nie optymalne i prawdopodobnie efekt tego właśnie obserwujesz. Bez przepływomierza (i czujnika temp. powietrza) sterownik nie dostosowuje się do warunków atmosferycznych. Generalnie od 4 jeździsz...
Nie ma czujnika, tylko korektor siły hamowania. Najlepiej jedź na diagnostykę, z hamulcami nie ma żartów.
Witam. Mam problem, nie działa mi wspomaganie. Jestem trochę amatorem ale opiszę problem. Straciłem wspomaganie, pierwsza myśl - silniczek. Odkręciłem i sprawdziłem napięcie dochodzące na stykach: 3,7V na aku 13,7V. Czy nie za mało na wspomaganiu? Podłączyłem też silniczek na krótko do aku i nie zakręcił choć nie jestem pewien czy powinienem. Podłączyłem...
Musisz zrobić diagnostykę komputerową silnika. Pozdrawiam.
Pin 4 i 5 to masa, 7 linia diagnostyki, 16 zasilanie (mowa tu oczywiscie o wtyku obd), pozniej wybrac odpowiedni pojazd i jednostke sterujaca. Wsio w temacie, pozdrawiam!
To w Twoim mieście nie ma diagnostyki?Jedź powiedz o co chodzi i powinni ci taki papier wystawić przecież przegląd można zrobić na terenie całego kraju nie tylko w mieście z którego jest auto.
Witam,jak narazie połączyłem się tym interfejsem z Punto II 2001 dokładnie z ECU silnika,podstawowe funkcje LIVE DATA,odczyt i kasowanie DTC.Niestety ten pojazd nie miał ABS-u wiec nie mogłem sprawdzić.Z AIR BAG-em niestety się nie połączył.Będę próbował jeszcze z innymi
Witam wszystkich!! Mam następujący problem!!! Założyłem w swoim Puncie II nowy sterownik (stary sie przypalił) i jak powiedziano mi w serwisie jest on dziewiczy (cokolwiek to znaczy). Problem polega na tym że po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon zapala sie lampka kluczyka, no i oczywiscie autko nie chce odpalić??? Czy można zaprogramować ten nowy...
Cytat: Psuje się tam jakiś przekaźnik fal radiowych... Czyli właśnie ww. moduł - głowica radiowa. Jeśli oddasz do naprawy, a przy odbiorze, na rachunku będzie napisane "przekaźnik radiowy", a nie otrzymasz uszkodzonego, metalowego "pudełka zapałek", czyli ekranowanego modułu, być może nawet z gniazdem antenowym, więcej tego punktu nie odwiedzaj. +1...
Bez diagnostyki to zgadywanki, może być czujnik temperatury, może być map sensor, równie dobrze przewody czy cewka (teraz mamy bardzo wilgotno). Kup sobie waćpan ELM327, po małej modyfikacji wszystko we fiatach robi, zapłacisz raz 40zł i nie będziesz jeździł po Zenkach.
bo jak nie to skorzystam z rady żony i spale dziada A może zamiast palić dziada to oddaj do do warsztatu na porządną diagnostykę i naprawę.
Byłem u mechanika wykasował mi błędy a co więcej to nie wiem Dodano po 6 Słyszałem że przeładowanie i większe spalanie to początkowe objawy zapychającego się kata zaczynam się zastanawiać czy nie kupić puszki zamiast kata i sprawdzić co będzie osobiście nie dysponuje żadnym urządzeniem do diagnostyki a mechanik mi nic konkretnego nie mówił Więc zacznę...
2.2JTD to silnik PSA (Peugeota), na sterowniku BOSCHa. Niestety do grupy PSA nie ma dobrego (w zasadzie żadnego) oprogramowania pod ELM. Masz, czesciowo, racje. Ktos, kto wiec, co robi bedzie w stanie naprawic silnik w aucie zgodnym z norma. Jak masz dedykowany program zrobisz nim wszystkie systemy i odczytasz wszystkie parametry, również specyficzne...
Zrób porządną diagnostykę, pali się check to są błędy a po drugie to błędy to nie wszystko, są jeszcze parametry rzeczywiste.
Sterownik jaki podałeś to chyba "ECOL" a z tego co wiem każdy ecol był bez kodu immo.Tzn samochody wychodziły bez centralki immobilisera Fiat Code bo jak wiesz fiat-y taki jak Twój nie miały immobilisera wewnątrz sterownika a zewnętrzną centralkę Fiat Code która łączyła się ze sterownikiem silnika blokując/odblokowując wtrysk/zapłon. Co do diagnostyki...
Sprawdziłem sondę i czujnik położenia przepustnicy, są ok... A jak je sprawdziłeś, oprócz stwierdzenia że fizycznie są na swoim miejscu i w oknie programu diagnostycznego pokazują się jakieś tam przypisane im wartości? Skoro świeci się lampka ostrzegawcza, to znaczy że któryś z układów krytycznych nie funkcjonuje prawidłowo, bez diagnostyki ani rusz....
Kupiłem interfejs diagnostyki http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Link usunąłem. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. i nie mogę połączyć się z autem. Sterowniki zainstalowane, port ustawiony. Używam FES i tam nie ma mojego samochodu włączałem inne modele i nie mogę połączyć...
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
Kolego zrób diagnostykę bo to wcale nie musi być brak zasilania..
Niestety musisz zrobić diagnostykę. Podać kody błędów. Ryzykowne jest to wspomaganie w twoim fiaciku.
Nikt nie miał racji w kwestii wywalonych adaptacji, nie to było przyczyną. Dziwnym zbiegiem okoliczności nałożyły się na siebie 2 usterki: - nieszczelny kosz paliwowy - wadliwe świece zapłonowe, to było przyczyną kaszlenia, dławienia i zwiększonego zużycia paliwa Po wymianie na świece Bosch auto jeździ jak żyleta no i wróciło prawie normalne spalanie,...
NTK jest dobrą firmą .Przelutujesz przewody z kostką i będzie ok. Jeszcze takie coś chciałem przekazać na temat wyników diagnostyki. Pozycja silnika krokowego przy rozgrzanym silniku i zamkniętej przepustnicy aż 79 kroków? To według mnie za wiele.Powinno być jak najmniej. No ale skoro dostaje tyle paliwa to jakoś i powietrza też musi sobie dostarczyć....
Masz w moim podpisie program do diagnostyki tego sterownika, odczytaj wartości korekt, czas wtrysku na wolnych obrotach i wsp. lambda widziany przez sterownik. Jeśli na sterowniku lambda wyjdzie Ci ok 1 to podjedź na SKP na analizator spalin i zobacz co tam wyjdzie. Dwie próby na rozgrzanym silniku - obroty jałowe i 3000 rpm.
Innego błędu mi nie pokazuje. Posiadam sprzęt do diagnostyki od AutoxScan rs820 pro z oprogramowaniem do fiata. A jakie mają być napięcia na tych trzech czujnikach ? Czujnik wałka rozrządu 3 pin ? Czujnik wału korbowego 2 pin ? Czujnik stukowy ? Szukałem w internecie, ale widocznie słabo szukam bo nic nie znalazłem. Przesyłam zdjęcia z diagnostyki....
P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, po więcej szczegółów wymagana jest diagnostyka sterownika samej skrzyni.
Punto Evo 2011 1.4 problem z licznikiem Dzień dobry, mam taki problem z samochodem: auto stało nieużywane dłuższy czas (odpalane co tydzień i przejechane kilka kilometrów), ale system start&stop działa więc akumulator raczej ok (wymieniany 2 lata temu). Problem objawia się w postaci żarzących się kontrolek: ABS, hamulec postojowy a ostatnio także...
Może czujnik temperatury silnika (od ECU jest osobny i od wskaźnika osobny), może sonda lambda. Zainwestuj ~80zł w kabelek, weź mój program z podpisu i zrób diagnostykę ECU, może coś się wyjaśni.
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Cyfry przy przełączniku to numery pinów do których jest przyłączona linia K w danym położeniu przełącznika. Na stronie programu (multiecuscan.net) masz tabelę z wykazem obsługiwanych systemów w poszczególnych samochodach i na których pinach jest dostępna ich diagnostyka.
Witam jestem osobą początkującą w fiatach i moja wiedza diagnostyczna jest niewielka, ale zamiast wymieniać wszystko co przyjdzie tobie do głowy zacznij od najprostszych elementów. Dla czego o tym piszę już wyjaśniam, Układ sterowania silnikiem SPI jest w miarę prosty do diagnostyki, za dawkę paliwa wpływa zaledwie parę czujników dzięki którym sterownik...
Witam Jest to pierwszy egzemplarz Punto I z jakim sie spotkalem z fabrycznym alarmem.Centrala zamocowana jest obok akumulatora (specjalny uchwyt,nie jakas partyzantka) podlaczone do niego sa dwie kostki (jedna 12 pin- 3 rzedy po 4 i druga 18 pin - 3 rzedy po 6 pin) do tego jest jeszcze jedna kostka 3 pinowa do diagnostyki (wyglada identycznie jak ta...
Raz w tygodniu mam taki problem w warsztacie. Robię diagnostykę i już wiem co się dzieje. przypuszczalnie nie ma to związku z praniem tapicerki.
Tak samo isuzu Troopera bez problemu jako Monterey.. Dodano po 3 Tak z innej beczki .. to ciekawe czy sinik Punto 1.3 diesel da sie sprawdzić techem w końcu w corsie to samo ...
Auto wróciło od mechanika ale mimo moich apeli ten stwierdził, że nie ma tam nic niepokojącego. Widać po tym jego klasę. Byłem dzisiaj znowu w warsztacie wulkanizacyjnym, aby wykluczyć zły rozstaw szpilek. Po zmierzeniu wynosi on 4x98. Jutro postaram się dodać zdjęcia felg, oraz udam się na diagnostykę stanu zużycia amortyzatorów.
Tu masz listę który kabel obsługuje jakie moduły w jakim samochodzie :arrow: http://www.multiecuscan.net/SupportedVeh... Po KL masz ECU, ABS i SRS. Wspomaganie, zegary i BCM tylko po CAN. Kontrolkę ABS pośrednio da się zaświecić, bo wchodząc w diagnostykę układu ABS, ta kontrolka się zaświeca.
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Po pierwsze posprawdzaj filtr powietrza w jakim jest stanie często nieszczelność korpusu powoduje takie objawy może gdzieś łapie powietrza. Jeśli jest oki weź go przegoń często to pomaga. A pozatym powodów może być wiele podjedz do jakiegoś warsztatu lub diagnostyki niech ci sprawdzą stopień sprężania. Sprawa następna samochód powinno zapalać się na...
Po wymianie powinno się na komputerze skalibrować czujnik skrętu ale przed wymianą może warto zrobić diagnostykę, bo może się okazać, że sama kalibracja rozwiąże problem.
Witam, mam problem najpierw zapaliła mi sie bursztynowa kontrolka silnika, komputer pokazał błedy wymienili mi swiece i przewody skasowali błędy i tyle jak auto stoi na zalaczonym silniku mam wrazenie jakby go podbijało tak nie równo chodzi a na biegu 1,2,3 nie dodajac gazu lub bardzo delikatnie dajac i puszczajac zaraz szarpie autem to błędy z diagnostyki......
Zrób diagnostykę komputerową (np. moim programem z podpisu) to może się coś wyjaśni.
Zrobisz diagnostykę to odpadnie ci wróżenie z fusów Usunąłem zbędne komentarze ... Reg. 3.1.9. Nie ironizuj
Co ma znaczyć '87 ??? Przepustnicę możesz umyć, nie zaszkodzi, bo ten silnik za szczelny nie jest i na pewno będzie tam pełno przepalonego oleju. Co do usterki, to raczej jest to nieszczelność w obrębie układu dolotowego (może sparciał wężyk od MAP, albo ten idący do serwa). Niemniej skoro kontrolka się zaświeca, wystarczy pojechać na diagnostykę i...
ekspres diagnostyk diagnostyk lexia diagnostyk suzuki
instrukcja sterownik sprężarka tyrystory zamienniki zgrzewanie drutu
dławik przypalony zawiasy ślizgowe
Woda w bębnie pralki po uruchomieniu - przyczyny i rozwiązania Czy radio 14V działa na 12V? Analiza i porady