Sprawdz ciśnienie paliwa .
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
napisz który silnik na poczatek było ich 5 w tym roku bledy mogą byc mylące. to, że dławi sie po gwałtownym wcisnieciu gazu wskazywałoby na problem z cisnieniem paliwa, ale na gazie i benzynie jest tak samo. objawy wskazuja na układ zapłonowy, czyli swiece cewki (przewody) ale dalsze rozwazania dopiero jak napiszesz co za silnik
Jak w temacie Punto 1,2 Dławi się,nie chce normalnie wchodzić na obroty. Świece czarne,dyni i wyrzuca sadze z tłumika. Brak błędów, ciśnienie paliwa 3bar,ciśnienie w cylindrach ok,katalizator nie zatkany. Listwa wtryskowa czysta,sitko w pompie paliwa czyste.
Proponuje sprawdzić filtr paliwka
Z kolegą mieliśmy ten sam problem że na zimnym chodzi po rozgrzaniu gasł i się dławił nie miał siły jechać okazało się że rozrząd był o jeden ząb przestawiony i wszystkie objawy minęły teraz jest igła sprawdźcie rozrząd wymienialiśmy cewki kable itp a tu jeden głupi ząb nawet luzy zaworowe sprawdziłem dwie przepustnice :shocked!: Myślisz, że to Punto...
Obecnie jeździsz wyłącznie na benzynie, czy benzyna gaz? Sądziłem, że chodzi wyłącznie o pracę na benzynie. Kierownik ma 5-letniego Fiata z silnikiem 1.4, nie wiem, czy to ten sam silnik i ten sam sterownik. Po zamontowaniu gazu miał ten sam problem, otóż zaczął nierówno pracować na zimnym silniku, po rozgrzaniu benzyna lub gaz pracował normalnie....
Mam wersie bez obrotomierze. A jeszcze przy ruszaniu z 1 biegu dławi się. Muszę go nejpierw wprowadzić wolno na obroty wysze i dopiero ruszy z mniejca
Witam, problem wygląda następująco. Przy pokonywaniu krótkich tras do 25km nie występują raczej objawy, chyba że silnik zagrzeje się na tyle że włączy się wentylator i po ok 5min po wyłączeniu się wentylatora silnik dławi się, nie da się ruszyć po gwałtownym wciśnieciu pedału gazu, na biegu jałowym chodzi dobrze przy delikatnym gazie. Objawy znikają...
Witam. Od paru dni mam problemy z pojazdem jak wyzej, mianowicie na zimnym silniku dławi się, szarpie, strzela w rurę i wogóle zachowuje się jak ostatnia świnia... Normalnie jakby dostwawał zapłony do tyłu. Wymieniłem już jedną cewkę, kable, świece, sprawdziłem luz na zaworach... Numery robi i na gazie i na LPG, z tym, że na paliwku jakby trochę mniej....
Witam forumowiczów. Mam problem z kontrolka check-engine(swieci na zółto)autko fiat punto 2 z 2001 roku,poj. 1,2. Do tego przy gwałtownym dodaniu gazu dławi silnik. Komputer wyrzuca błąd P0420. Da się coś z tym zrobić czy muszę jednak wymienić katalizator. Sondy sprawdzone tzn. podmienione na sprawne. Z góry dziękuję za pomoc.
Witajcie mam problem z moim punto. Lpg zainstalowano w 2003 roku mial 75 tys przejechane Teraz ma 116 tys przejechane i sa problemy w czasie jazdy Przy ruszaniu dławi czasem go. Po zgaszeniu silnika przy jezdzie na lpg i ponownym odpaleniu jeszcze cieplego problem z odpaleniem jakby byl zalany, nie spala całej mieszanki? Chyba za duzo Pali. Cieknie...
Fiat punto 2006r 1.4 8v z instalacją LPG ciężko pali na zimnym. Sterownik zapisał też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Czujni temperatury wykluczyłem. Jak sprawdzić czy czas wtrysku jest prawidłowy? Mam taki parametr na testerze ale nic z tego nie wiem. Auto ma też czasem problem z przyspieszeniem. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu dławi się. Myślałem...
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami? Nie, auto targa jak wściekłe na każdym biegu, nie dymi i naprawdę ma moc. Nie szarpie, nie kicha, nie dławi się i nie faluje.
Dzisiaj założyłem nowy komplet - pompa z koszem i dalej to samo... na wolnych obrotach przy dodaniu gazu dławi się dopiero po chwili wchodzi na obroty, podczas jazdy tez kaszle i i się dusi - czyżby mój Punciak zachorował na Covid-19? :lol: Wniosek z tego że to nie wina pompy tylko coś innego no i strasznie dużo pali, około 11l/100km
Witam Mam bardzo podobny problem w punto '97 silnik 1,2. Mianowicie: 1. Podczas gwałtownego wzrostu obrotów silnik się dławi aż do zgaśnięcia i zapala się lampka awarii wtrysków. Można tego uniknąć przyspieszając bardzo delikatnie, ale to oznacza spowolnienie ruchu i wnerw innych kierowców na skrzyżowaniach. Oczywiście po odpuszczeniu gazu samochód...
Kolego jaka to instalacja ,musisz mieć dokumentacji instalacji gazowej. Napisz czy auto na gaz przełącza się samoczynnie po przekroczeniu ileś tam obrotów , czy ręcznie ją przełączasz ... Ale to nie będzie wina w instalacji ... Sprawdź masy a przede wszystkim masze centralki sterownika Czy jak jedziesz to auto jakoś dymi inaczej , czy go po prostu dławi...
Proszę o konkretną odpowiedź. Filtr nie był wymieniany od nowości (1995). Pewnie jest już zapchany itp. Nie mam czasu za lataniem po sklepach więc chciałem się dowiedzieć - jakie będą skutki dla silnika gdy zasilany będzie bez owego filtra? Z tego co wiem - filtr zbiera opary paliwa z baku by je później zassać przez silnik i spalić. Zastanawiam się...
Witam. Mam problem po swapie silnika z 1.1 spi na 1.2 mpi 75km z punto mk1. Silnik odpala auto jeździ ale za nic nie mogę dojść do tego czemu dlawi się przy nagłym mocnym dodaniu gazu z wolnych obrotów. Podejrzewam sondę którą założyłem od 1.1 bo od 1.2 się uszkodziła. Zauważyłem też że nowe świece są już czarne czyli prawdopodobnie za dużo paliwa dostaje...
Może zamarzł któryś z zawór od gazu i dostaje dwa paliwa na raz. A jak go zapalisz to jakie ma obroty? Jak ma koło 1000-1200 to znaczy że automatyczne ssanie działa, tylko czy jak sie nagrzeje to czy wyłącz sie czy dalej ma takie obroty, bo może być uszkodzony czujnik temperatutry silnika i cały czas podaje mu ssanie i sie dławi paliwem bo go dostaje...
Witam wszystkich. Moje punto z instalacją ladni renzo (tak przynajmniej jest napisane na reduktorze) podczas jazdy na gazie przerywa i jest strasznie słabe. Na biegu jałowym gdy wcisnę pedał gazu w podłogę to przerywa, dławi itp. Powolne wciskanie i wchodzi na obroty. Na benzynie jest o wiele lepiej ale też nie idealnie. Rozrząd sprawdzony. Dzisiaj...
Witam, mam problem z moim fiatem punto I 1.1 55KM z 96r. Problem polega na tym że często (nie zawsze) przy przyspieszaniu silnik dławi się i następuje jedno lub dwa szarpnięcia, po tym autko przyspiesza prawidłowo. Najczęściej występuje ten problem gdy gwałtownie dociśnie się pedał gazu i najczęściej na drugim i na trzecim biegu. Auto zapala bez problemu,...
Witam Powiedz jaka to jest konkretnie instalacja brc squent 24 czy może sequent fly. W 24 często podały czujniki temp. na listwie a w pełnym sequent zdarzało się że padały czujniki temp. na reduktorze. Przyczyną może być także zanieczyszczenie reduktora lub uszkodzenie membrany w reduktorze. Najlepiej pojechać do fachowca, tylko dobrego co się na tym...
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Dzień dobry, Mam interface diagnostyczny ale niestety nie znam sie dobrze na diagnostyce, a obawiam sie oddać auto do "specjalisty" - mam nadzieję, że ktoś życzliwy pomoże w diagnostyce na podstawie przedstawionych przeze mnie symptomów. - Spalanie 9-10l/100km niezależnie od stylu jazdy - Na przeglądzie wyszło za dużo CO w spalinach (bardzo bogata mieszanka)...
witam mam problem z moim punto z 1996 roku silnik 1.1 benzyna bez LPG podczas jazdy z kontrolką wtrysku zapala się przy spadku obrotów poniżej 900 obrotów (cofanie , ruszanie) zapala się przy skręcaniu lub gdy zwalniam zapala się przy ponownym rozruchu po przejechaniu około 7 km (silnik ciepły temp w porządku) po zapaleniu i przytrzymaniu obrotów około...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Mam problem z gazem w takim punto, jest to gaz zwykły regulowany śrubą, kiedyś był 2giej generacji, ale ktos go uproscił. Powiedzmy, ze rano odpalam auto i jade jakies 5km na gazie to wszystko jest ok. Później zaczynają sie dziac dziwne rzeczy: strzela, dławi sie, szarpie. Jak przełącze na benzyne to chwile sie zadławi zaświeci sie "marchewa" i zaczyna...
Witam, moje punto ostatnio nie chce palić, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, jak już zapali to zachowuje sie normalnie, przyspiesza i wkręca sie na obroty normalnie. Głownie nie chce palić na benzynie, bo na niej odpala a potem przełącza sie na lpg. Jak nie chce zapalić to tylko pchanie mu pomaga. Kable nie dawno zmieniałem, filtr powietrza nowy,...
Minął równiutki miesiąc i problemu ciąg dalszy..... Tak w ogóle to muszę dodać, że od kilkunastu dni, Puntek, po nocy odpalał na 3 gary. Po kilku minutach zazwyczaj samo przechodziło ale dziś nie chciało przejść. Nie pomogły nawet przegazówki. Cóż było robić. Szybka decyzja - wymieniam świece i kable. Odpowiednie NKG 12 i kable Kuguar (Zem Ełk - od...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
pojechałem do renomowanego ale drogiego elektryka ("Polak" Wrocław).Jak zwykle najgłupszy z możliwych problem.Przyczyną była bardzo mało widoczna wypalona maleńka dziurka w fajce kabla.Przy okazji wymienił nowe świece na nowsze ale już nie protestowałem ,bo miały ślady po iskrach na porcelankach.Na wszelki wypadek przeczyścił przepustnicę.Naprawa z...
Witam! Kupiłem niedawno punto 98' 1,1 benz/gaz. Dzisiaj gdy włożyłem klucz do stacyjki i przekręciłem natychmiast usłyszałem pracę przekaźnika i otwieranego i zamykanego zaworu a diody na centralce bardzo szybko zaczęły migać z pozycji pracy na benzynie na pracę na gaz. Silnik nie był jeszcze włączony. Nie mogę odpalić go ani na gazie ani na benzynie....
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
fiat punto selecta 1996r. po włączeniu silnika odpala bez problemu ale po 1 minucie silnik zaczyna się dławić i się sam wyłącza mam pytanie co to może być ?
Wymień świece i sprawdź przewody wysokiego napięcia ( najlepiej w nocy ,ewentualnie popryskaj po nich spryskiwaczem).
no ja wymiękam.... ludzie świece zmienić!!!
Na początek proponował bym podłączyć komputer sprawdzić czy jakieś błędy występują, kolejno zastanowił bym się kiedy wymieniane były świece i przewody zapłonowe.
Do opisu możliwych usterek opisanych przez Zbyszka można dodać ... ciśnienie w lewej tylnej oponie lub dojazdówce. Tak diagnostyka wskazana , ale wcześniej sprawdz czujnik temperatury chłodziwa dla sterownika.
Pomogła regulacja dzięki za podpowiedzi :)
zakladasz sterownik do innego auta i bedzesz wiedzial czy jest sprawny , np seicento . lub punto 1, 55km . tylko wczesniej odlacz centralke code oile taka jest . a co do wgrania nowego programu to serwis Fiat odpada . oficjalnie nie ma takiej mozliwosci
ja bym się na początek przyjrzał wężykom podciśnieniowym a w szczególności wężykowi od MAP sensora i samemu mapsensorowi bo to wygląda jak by on był zdechły. sądząc po podkręconym regulatorze obstawiał bym że przepustnicę też ktoś podkręcił, żeby nie gasł mu, a to wszystko dlatego, że pewnie parownik ustawiony byle jak i na zimnym bardzo nierówno pracował...
Odświeżę temat. Mam Punto, które muli z tą samą instalacją Tartarini TEC 97-99, tak mam wpisane, podczas jazdy na gazie strasznie słabnie, przełączenie na benzynę dopiero pomaga. Wymieniłem na nowe: reduktor, świece, przewody, filtry. Dalej to samo. Dodam, że czasem jeździ przez 100 km super w trasie, a podczas jazdy miejskiej, słabnie że nie można...
Sprawdź filtr powietrza. Czasem po strzale w dolot potrafią oderwać się jakieś elementy i dławią przepływ. Niedrożny wydech też ogranicza moc.
Zachowuje się jakby miał mało gazu? mam nadzieje ze zatankowany? :) nie no bez przesady (zatankowany), na 4 i 5 biegu już mi ładnie jedzie chociaż też jak bym chciał "ostro" przyspieszyć to się zaczyna dławić.
Z paliwem różnie bywa w różnych samochodach. Nie wystarczy wymienić filtr paliwa na zewnątrz, bo w samym zbiorniku smok pompy może być zatkany... Foto-przykład z Fiata Punto, objawy były podobne, przy próbie agresywniejszego ruszenia/przyspieszenia, zwyczajnie brakowało paliwa, auto prawie gasło... http://obrazki.elektroda.pl/7386498100_1...
Ja miałem podobnie w punto 1 mianowicie po wciśnięciu hamulca obroty skakały wyczytałem się ze pobiera lewe powietrze podokrecałem wszystkie opaski na razie jest ok.
1. Grande Punto 2006 1.3 JTD 90km 2. 1.3 JTD 3. Obroty falują 900-1100 po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy, trwa to około minuty i obroty się stabilizują. Chyba że ruszę dynamicznie zaraz po odpaleniu, przeciągnę jeszcze na dwójce i zatrzymam pojazd - wtedy obroty od razu się stabilizują, nie trzeba czekać tej minuty /-. Czasami zdarzy się problem...
megane dławi dławi ruszaniu xsara dławi
polsat kartę odpowietrzyć zmywarkę sterowniki kamerki
tester ogniw 18650 isotwin condens pompa
Symetryczny ogranicznik napięcia -5,6V do +5,6V z diodami Zenera EPROM 3925A w Chevrolet Impala - Identyfikacja i Problemy