Problem rozwiazany. Wadliwy okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu. Po jego wymianie silnik zaczal pracowac normalnie.
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
Jutro się wyjaśni. A co do przewodów to przejechały około 10tys. Po zamontowaniu świec i cewki najpierw sprawdziłem czy są sprawne potem montowałem. Świece miały iskrę. Po uruchomieniu silnika objawy nie ustąpiły. Odłączyłem przewód 3 świecy która była upalona i nie było żadnej różnicy w pracy silnika.
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Wrzuć coś z pracą na benzyni, bo nie ma żadnego odniesienia.
Sprawdź serwo. Możliwe że podciśnienie gdzieś ucieka bo jest nieszczelne.
Mianowicie mój pokazuje 2l/100km kiedy zawsze mówiło się że samochód podczas hamowania silnikiem nie spala wcale benzyny Jak każdy Fiat:) Nasze w pracy też tak pokazują. Tak mają ustawione.
A na ile cylindrów silnik pracuje? Wydaje mi się że wszystkie pracują. Gdyby nie palilyna wszystkie gary byłby inny dźwięk przy pracy silnika. I jeszcze jedno silnik na niskich obrotach pracuję w miarę normalnie ale podczas przyspieszania i dodania gazu wariuje
Bez sensu była wymiana czujnika. Po takiej trasie akumulator będzie naładowany, oczywiście o ile ładuje alternator. Sprawdź napięcia akumulatora podczas pracy silnika i na postoju . Ładowanie powinno być około 14,4 V.
Silnik samochodu powinien być płaską miedzianą plecionką podłączony metalicznie z karoserią samochodu.Niekiedy są problemy z pracą rozrusznika gdy ta plecionka jest zerwana lub w miejscach jej mocowania pojawiła się korozja.
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
Kable masowe dołożyłem co prawda cienkie trochę ale zawsze to coś i bez zmian...na próbę podlacze jeszcze kable do odpalania na kable ;))...to co dziś sprawdziłem pompa paliwa cisnienie na jalowym 3.45 bara było by pewnie z 3.5 ale trochę mi uciekało z obejmy paliwo mały sik:) a na dworze -4 to łapy marzły czyli pompa paliwa ok.. do pewności jeszcze...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
ladamaniac mimo że sterownik nie jest zasilany podczas startu (kluczyk w położeniu start a nie praca) załącza wentylator a nie rozrusznik, a jak to robi skoro nie jest zasilany. Trochę to dla mnie skomplikowane. Napisz czego szukać i gdzie. Jak sprawdzić obwód czujnika temperatury oraz obwód zasilania sterownika silnika.
Takie szybkie pytanie, gdyż trasa mnie czeka. W dniu wczorajszym na chwilę mignęła kontrolka ładowania, jednocześnie na chwilę odcięło wspomaganie (elektryczne). Dziś kontrolka ładowania znów się zaświeciła, tym razem dłużej bo 2-3 sekundy, aczkolwiek wspomaganie cały czas było. Napięcie na akumulatorze to 12,10V, natomiast podczas pracy silnika i ładowania...
Seicento 1.1 to ten sam silnik co w Pandzie - prosta konstrukcja, dobrze znosząca zasilanie LPG. W Pandzie masz jeszcze 1.2. Te same silniki są w Punto II, a nawet w Grande Punto (1.2). Ani Seicento ani Panda nie miała problemów z korozją. Panda w prowadzeniu jest dość toporna ale to i tak nic w porównaniu z Matizem ;)
Zależy co dla ciebie oznacza tani. Możesz kupić iCar2 na bluetooth za 50 zl który ci odczyta błąd i inne parametry podczas pracy silnika, a możesz kupić tester za 300 zł który też nie będzie takim profesjonalnym i też odczytasz błąd kontrolki silnika. Pamiętaj że takie tanie testery nie zawsze potrafią połączyć się z obd, tracą połączenie, nie skanują...
Witam serdecznie! Tak jak w temacie mam problem z moim fiatem grande punto. Auto z 2006 r 140 tysięcy przebiegu (od nowości u mnie). Problem polega na tym, że często po odpaleniu i przejechaniu paruset metrów zaczyna mrugać kontrolka od silnika, parę razy mrugnie po czym gaśnie, w momencie gdy się świeci nie odczuwać żadnych zmian w pracy czy mocy auta....
przy takich przebiegach to ... tylko benzyna (nawet lpg nie ma co zakładać). coś z małym silnikiem - do 1200: citroen c1 i c3 fiat panda, grande punto chevrolet spark i aveo ford fiesta honda jazz Hyundai i10 i i20 Vw polo opel agila i corsa
Witam wczoraj jak jechałem do pracy na zimnym silniku zdlawiło mi auto na krzyżowce i zgasło po odpaleniu zaczeło się świecić kontrolka od wspomagania i nie działa prędkościomierz nigdy nie miałem takich objawów gdzie zacząć diagnozę
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
to nie rozwiązuje problemu. pod komputer był podłączany w ASO. Błędy wskazane przez centralkę: C1002: czujnik poz.mom.obr. wału silnika uszkodzenie elektryczne;Napięcie przewyższa próg Parametry: różnica sygnału przekładni 2 Nm czas funkcjonowania 470249 Min czas od Key-on 90 sek stan diagnozy 3 licznik rozruchów 37031 zasilanie licznika key-on 255...
Witam Fiat ma problemy z odpalaniem, gdy kreci rozrusznikiem w pewnym momencie przestaje widzieć obroty silnik oraz pompka paliwa przestaje pompować paliwo z baku tak jakby znikało napięcie, dodam ze pompka w baku chodzi cały czas po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem zasilanie ecu i przekaźniki ale wszystko jest w porządku, gdy samochód odpali jeździ normalnie.
Witam. Co to za dźwięk jest na początku filmiku podczas "przegazowywania" ? Występuje po odpaleniu silnika, po ok. 2 minutach znika i silnik pracuje poprawnie. Mimo tego od początku silnik działa poprawnie i ma moc. Czy to jest zbyt duży luz zaworowy ? Zwykle gdy rano wychodzę do pracy to po odpaleniu słychać to i podczas jazdy. Po ok 2-3 minutach jazdy...
też mam rocznik 2008 (w budzie t255) ale silnik 1,2 i naprawde nie moge narzekać. oprócz tego co wymieniłem nic nie musiałem naprawiać. kilku kolegów z pracy też ma aveo (ale silniki 1,2 i jeden 1,4 83km) i też jest podobna sytuacja- nikt nie narzeka. co do paliwożerności - fakt nógły palić mniej- ale 7-8 litrów lpg nie rujnuje kieszeni (wszyscy w pracy...
Witam, Czy kol. pietskun dokonał zakupu ? chciałbym aby to auto nie było ogromne ale też nie małe miało by służyc jako dojazd do pracy i wyjazdy typu wakacje i inne wypady itp. Z powyższej wypowiedzi wynika, że będzie to auto z segmentu B lub C. Jakie będą roczne przebiegi ? Większy bagażnik będzie wykorzystywany tylko na wakacjach ? Jeżeli ma być ekonomicznie...
Witam. Pacjentem jest Fiat Grande Punto, rocznik 2006, silnik 1,3MJet. Oryginalne światła były już zmęczone i zawilgocone i zostały wymienione na nowe pochodzące z Punto Evo. Różnica w lampach jest taka, że fabryczne światła światła postojowe były wykonane na bazie 2 żarówek, każda po 5W. Daje nam to 10W poboru na jedną lampę w trybie świateł postojowych....
Auto jak w temacie nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości,świeci kontrolka silnika,sytuacja trochę uciążliwa bo to auto sąsiada a on co dziennie do pracy nim dojeżdża ,po wstępnej diagnozie wychodzi tak: -ABS-brak komunikacji -Wspomaganie kierownicy-brak komunikacji -sterownik silnika-komunikacja jest -błąd brak komunikacji...
Szczerze nie sprawdzałem na wyłączonym silniku jakie ciśnienie jest z MAP sensora ale podczas pracy jest w porządku i pokazuje około 300mBar. Sprawdzę to... Dodano po 16 Sprawdzałem teraz w elern i dla tego modelu jednak występuje czujnik ciśnienia otoczenia, niby ma być w okolicy pokrywy zaworów a ja mam tam tylko czujnik fazy, do tego jest jeszcze...
Witam. Czy w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika, można się podłączyć po któryś z bezpieczników, tak aby otrzymać zasilanie "po stacyjce" z którego można stale pobierać prąd rzędu 2,5 A, bez szkody dla pracy auta ? Na kilku bezpiecznikach pojawia się zasilanie, jednak po doświadczeniach z innym autem, wiem że podłączenie się od tak sobie może...
Witam. Posiadam grande punto 1.9JTDM 130km. Auto ciężko odpala, najgorsze są krótkie odcinki po odpaleniu, później zgaszenie i próba odpalenia to jakiś cud. Z rury siwo, że nic nie widać, a jak odpali nic mu się nie dzieje. Na komputerze brak błędów. Podczas dłuższego kręcenia pojawia się komunikat "Cruise Control". Po długim postoju odpala bez większych...
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Tak to ten sam silnik co w Doblo. Mam mocniejszą wersję (90KM) tego silnika w Grande Punto, po mieście pali koło 6l/100km, w trasie bez korków da się zejść poniżej 4,5l/100km, a najmniej raz mi spalił na "trasie" Bielsko-Sosnowiec-Bielsko 4l/100km. Mieszkam w terenie pagórkowatym więc to chyba niezły wynik. Normalnie na tej trasie pali mi ok 4,8l/100km...
Witam, Użytkuję od 1,5 roku Stilo (6-biegowy) z silnikiem 1,4 95 KM. Parę słów o silniku: - spalanie: lato trasa 5,2l/100km, tryb mieszany 50/50 6,9l zima trasa 5,4l/100km, tryb mieszany 50/50 7,9l - osiągi: moc (czyt. frajda z jazdy) zaczyna się od 3500 rpm w górę, do tej wartości przyjemna ekonomiczna jazda. Dobra cicha praca. - eksploatacja: koszt...
Nie wiem jak to wygląda z Bravo II, ale ja mam Grande Punto i kładli te same silniki. Auto wygląda niepozornie ale jest ciężkie (1,2 tony), podstawowa jednostka 1,4 o mocy 77KM nie jedzie. 90-konny 16-zaworowiec to ten sam silnik co w Bravo, więc stawiam że i T-Jet którego mam też jest ten sam, co w Bravo (16 zaworów + turbina). Kultura pracy tego silnika...
Witam, auto podczas przyspieszania szarpie od 2000 do 3000 rpm. do 3000 rpm. jest całkowita turbo dziura, dopiero później czuć że ciągnie. Na kompie nie ma błędów. W parametrach pracy silnika podejrzałem że podczas szarpania dawka paliwa skacze 20-30 mg. Zastanawia mnie działanie sondy lambda umieszczonej zaraz za turbo? Katalizator drożny, obecnie...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Nie zamierzam cie "nawracać" do swoich racji Więc tego nie rób. Jeżdżę sam, nie wożę bagażu = nie potrzebuję dużego auta. Zarówno w domu jak i w miejscu pracy muszę znaleźć miejsce parkingowe na zatłoczonym parkingu. Nie chcę co dziennie / co drugi dzień tracić czasu na tankowanie. Bezpieczeństwo aktywne to też możliwość uniknięcia wypadku, a łatwiej...
Punto raczej nie. Miałem Fiata Uno 1,4 i powiem że jeżeli chodzi o silnik to zero problemów, i pewnie jeździł bym nim nadal gdyby nie rdza która doszczętnie zjadła podłogę. Zaobserwowałem że większość fiatów ma ten problem więc Punto odpada. Uno było ostatnim rdzewiejącym europejskim Fiatem, żadne Punto (może poza Grande) nie miało ponadnormatywnych...
12l/100km na LPG, do zbiornika w koło wchodzi jakieś 30-35l... to bym co dziennie musiał tankować albo poświęcić cały bagażnik na butlę. Ja na zbiorniku robię 850km bez stresu. Przy codziennych dojazdach do pracy spalanie mam ok 4,5l/100km. Auto to Golf dla ubogich czyli Seat Leon 1.4ACT. No i mam cały bagażnik do dyspozycji i koło zapasowe na swoim...
Rok rokiem, ale 45 tys. km na LPG przy mechanicznej regulacji luzów to trochę dużo. Przy LPG w silnikach FIRE zaleca się kontrolować luzy zaworowe nawet co 30 tys. km. BRC to dobra instalacja, ale nawet ona może uprzykrzyć życie jak spaprają montaż i kalibrację. Masz rację dużo - a co powiesz na to, że jak byłem na przeglądzie 30 tyś w ASO Fiata i...
Corsa D i Grande Punto/Punto EVO to bliźniaki, Opel trochę lepiej wykończony, Fiat sporo tańszy. Silnik 1.3CDTI/MultiJet (nagradzana i ceniona konstrukcja Fiata, produkowany w Polsce) ekonomiczny i bezawaryjny, niskie opłaty, przyzwoite osiągi. Pompowtryski to wymysł VAG, tutaj jest Common Rail (również wynalazek inżynierów Fiata), czyli elektroniczny...
Rozważałem Punto, ale jeśli jego jakość wykonania jest niska (w Yarisie też są marne plastiki ale nie aż tak, jak tutaj ktoś o Punto napisał) to rezygnuję. Czekam w takim razie na opinie o Pandzie. Zależy co rozumiesz pod pojęciem niska jakość wykonania - moje Grande Punto jeździło jako samochód przedstawiciela handlowego, mam je od 5 lat, ma ponad...
Witam parę dni temu pojechałem do pracy....wszytko dobrze silnik odpalił wszytko jak zawsze, za 8h wracam , zero reakcji nic nie działa centralny sie nie otworzył, probowałem go odpalić na pych, ale nie chciał załapać później z grande punto 1.4 na kable i też nic...., może kable za słabe...więc wziełem akumulator i do domu naładowałem z rana nie mogłem...
Jeśli masz napięcie 14,5 V podczas pracy silnika i pobór 12mA to raczej trzeba sie szykować na zakup akumulatora, na razie po prostu użytkuj auto . Jak ponownie ci padnie pozostaje zakup nowego.Można też monitorować napięcie takim diwajsem https://www.google.pl/search?q=wska%C5%B...
Nie jesteśmy jeszcze zdecydowani ale chyba ograniczymy się do wyboru między fiatem a peugeotem. Spytacie dlaczego? Ja to sobie tłumaczę tak(może się mylę) w obu wybierał bym silnik 1.4 myślę, że oba są w miarę proste i tanie w naprawie i wydaje mi się, że reszta samochodu też będzie stosunkowo tania w naprawach. Młoda razem z chłopakiem muszą sobie...
Punto wywinęło mi psikusa i zamarzł na amen mechanizm zmiany biegów. Auto zostawione na 3 biegu lub luzie - da się przełączać 3 bieg, luz i 4 bieg - dźwignia chodzi lekko przód-tył, za to na boki nie można jej ruszyć nawet na siłę. Po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika puszcza. Jednak z tego co patrzyłem pod maską to nie zamarza linka/cięgno, bo...
Po wielu kombinacjach ustawiłem według znaków na pasku i fabrycznych na kołach. Po paru rozładowaniach akumulatora auto zaklekotało, dosłownie. Mało nie wyrwało łap silnika. Znajomy kazał by trochę popracował i wyrównało ciśnienie. I owszem przestało szarpać, zaczął reagować na pedał gazu. Jednak to nie to co było. Wciskając lekko pedał gazu ładnie-równo...
Witam, wiem że wątek jest dość stary, ale niedawno zostałem właścicielem Fiata Grande Punto 1,3 MJ 90KM 05r. Jadąc wracając ostatnio ( ok.30km) w połowie drogi, gdy zatrzymałem się na światłach i przy ruszeniu auto po prostu zgasło nie mając w ogóle prądu. Na drugi dzień po zmianie akumlatora komunikat problemy z EBD auto nie odpalało. Zawiozłem do...
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z Fiatem Grande Punto jak w temacie. Od dłuższego czasu zdarza się że gasną światła i nie włączają się drogowe bądź gasną drogowe pomimo tego, że są włączone przełącznikiem, czasem też wskaźnik temperatury silnika lubił odmówić posłuszeństwa, a był wymieniony na nowy. Działo się tak przez długi czas, nic wielkiego....
Witam, U mnie w rodzinie pojawiło się GP w ubogiej wersji z 07r. Bez klimy, tempomatu i innych tego typu bajerów. Tanie auto na dojazdy do pracy i jazdy na miejscu dla żony z LPG. Od jakiegoś czasu walczę z problemem rozładowywania się akumulatora. Po sprawdzeniu wszystkiego i zrobieniu nawet osobnego wzbudzania alternatora, bo wszędzie pisali że aku...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam serdecznie W moim GP 1.4 8V z ABS r.2007r mam bardzo tajemniczą awarie i proszę o pomoc: Jechałem po wyboistej drodze i w pewnej chwili na skręconych kołach, podczas lekkiego hamowania, samochód szarpnął mi i zgasł (to moja wina - za wysokie bieg, nie słyszałem silnika - zwolniłem za bardzo). Po uruchomieniu: - totalnie martwy prędkościomierz...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Chcesz gazować, to robisz min. 20tys. km rocznie... jeśli w trasie, a nie po mieście to może warto diesla. Chcesz gazować - nie bierz silnika z doładowaniem ani bezpośrednim wtryskiem, przy silnikach mających więcej niż 4 cylindry licz się z większymi kosztami założenia instalacji LPG. Tzw. lepsze marki mają mniejszy odsetek wadliwych egzemplarzy, ale...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
punto grande praca silnik punto praca silnika punto grande
przewod ethernet dioda selenowa silnik pompy hydroforowej
emulator sondy lambda programator czasowy
Samsung AU7100 miga dioda standby – diagnostyka, zasilacz, LED, naprawa Pralka Privileg nie grzeje wody – grzałka, NTC, naprawa, diagnostyka modeli Electrolux OEM