http://obrazki.elektroda.net/10_11769056... wystarczy?
Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem. piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry Lp. 1-czerwono (pasek)żółty 2-różowy 3-czarny 4-żółty piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki Lp. 1- zielony 2- żółty 3- brązowy 4- biały...
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
Sądy przed i po katalizatorze zostały wymienione, nic to nie pomogło. Samochód został zezłomowany. Zamykam temat. Nie poznałem przyczyny złej pracy silnika.
Stan oleju sprawdzamy na uruchomionym silniku.
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
Problem rozwiazany. Wadliwy okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu. Po jego wymianie silnik zaczal pracowac normalnie.
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
Już wiem co i jak, także temat zamykam, Pozdro 4(at)all
WITAM! Problem polega na tym że jak odpalę samochód na paliwie to nie równo pracuje wymieniłem przewody do świec i świece nadal jest to samo . Gdy jest przełączony na gaz jest bajka nie ma takiego problemu Dziękuje za Pomoc
Po wymianie oleju i uzupełnieniu do prawidłowego stanu praca silnika jest w normie. Zostanie mi tylko jeszcze wyregulować zawory na wszelki wypadek.
testuje autko kabelkiem o nazwie EUROSCAN OBD II i programem PCMSCAN
lampke mozna zgasic przez wpiecie rezystora 100 ohm miedzy styki przekaznika ktory rozwiera wtrysk na gazie jako emulator badz przerwac obwod na 6 pinie przy sterowniku przekaznikiem jesli nie ma emulacji sondy to samo jej odciecie nie wystarczy trzeba zalozyc emulator ktory bedzie wysylal sygnaly do sterownika badz dobrze ustawic gaz i nic nie ruszac...
Jest założony silnik krokowy.
wymien silniczek krokowy i bedzie dobrze...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie zmagania trwają kilkanaście lub kilkadziesiąt sek....
Czyli najpierw czyścimy krokowy a potem myk kleme w bok na 20 min.
do pracy silnika trzeba paliwa, powietrza i iskry brak jednej z tych rzeczy i silnik nie odpali
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
Cześć od jakiego czasu masz takie objawy może zatankowałeś kiepski gaz?? Jeśli nie to ile to masz przejechane na tym gazie??Być może można go jeszcze podregulować ale jeśli ma dużo przejechane to prawdopodobnie reduktor do regeneracji. Pozdrawiam Dawid
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
Kolego invisibleman, masz rację , przepraszam Natomiast tu mamy do czynienia z silnikiem punto Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2
albo niema luzów na zaworach lub zawory i gniazda wypalone. Po rozebraniu silnika sprawdzić głowice i pierścionki(a tak nawiasem mówiąc ile to to ma kilosów przejechane, a może nie te paliwko).
Jaki przebieg ma silnik?
Ok posprawdzam moze to bedzie to, bo od tygodnia szukam przyczyny ;( A co do głowicy to była planowana i jakiś czas auto jeździło normalnie i szlag go trafił... Dzięki za podpowiedź ;D
To na 80% EGR
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Jutro się wyjaśni. A co do przewodów to przejechały około 10tys. Po zamontowaniu świec i cewki najpierw sprawdziłem czy są sprawne potem montowałem. Świece miały iskrę. Po uruchomieniu silnika objawy nie ustąpiły. Odłączyłem przewód 3 świecy która była upalona i nie było żadnej różnicy w pracy silnika.
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Świece tylko nie BERU
Wymień przewody od świec. Z nocy jest silnik zawilgocony a jak stoi na nagrzanym silniku kiedy jesteś w pracy to sobie wszystko odparuje.Dziwne tłumaczenie ale radzę spróbować.Pozdrawiam i oby się udało.
Autor pisze o braku ogrzewania a nie o przegrzewaniu się silnika.
No panowie proszę o odpowiedź .
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Odłącz węzyk od niego i popatrz czy będzie jakaś róznica w pracy silnika.
powiedz co miał mi skalibrować
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Wrzuć coś z pracą na benzyni, bo nie ma żadnego odniesienia.
Bez demontażu głowicy nic więcej nie zrobisz. Posprawdzałeś ciśnienia na cylindrach i znasz przyczynę słabej pracy silnika. Sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu.
Problem raczej po stronie zasilania cewki z ecu , częsta usterka
Oleju nie przybyło? Wyciąg bagnet, powąchaj czy nie pachnie benzyną. Masz jakieś podstawy z dziedziny budowy i zasady pracy silnika?
Odma właśnie jest odpowietrzaniem silnika ma za zadanie spalanie tych oparów z silnika podczas pracy .
Właśnie sprawdziłem i wszystko jest z nimi ok, a problem nie zniknął.
A silnik krokowy nie występuje w tej instalacji i czy nie ma tam funkcji cut off?
Witam, jeśli sterownik padnięty to OK i nie masz co zawracać sobie głowy moją uwagą. Ale jeśli nie sprawdź pin 17 i 34 - tylko nie na wypiętej wtyczce z ECU (bo pisałeś na początku że masy sprawdziłeś - chyba dobrze zrozumiałem?), tylko podczas pracy silnika czy przypadkiem masa nie zanika na którymś z nich i nie pojawia się tam +12V.
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Sprawdź serwo. Możliwe że podciśnienie gdzieś ucieka bo jest nieszczelne.
Zobacz jeszcze przekaźnik zasilający sterownik i inne urządzenia wykonawcze.Jest pod pokrywą czarną na środku ścianki grodziowej silnika tam gdzie czujnik MAP(też b. ważny dla pracy na PB)
...wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł. Witaj, Proponuję to samo co kolega powyżej. Sprawdź/ wymień czujnik położenia wału. Ja za taki do silnika 1.9JTD Bosch płaciłem 50 PLN jakieś 4 miesiące twemu. Po wymianie jak ręką odjął. Mi potrafił zagasnąć i dopóki nie ostygł - ok 5min nie szło go odpalić. Koledzy...
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Dzień dobry, Rozumiem że mając oryginalną wiązke z punto 2 rozpiętą po silniku od ecu do wtryskow czujników aku i rozrusznika to pozostaje jedynie czarna wtyczka wpięte do bsi i wtyczki z pedalu gazu ? Które piny i gdzie odpowiadają za gniazdo obd tak aby odczytać błędy? Które błędy pk swapie wpływają na moc i kulturę pracy silnika a którymi mogę się...
Odpal autko, przejdź na gaz, pokręć delikatni śrubką i jeżeli bedą sie zmieniać obroty to znaczy ze od składu mieszanki biegu jałowego. Bez żadnego analizatora spalin to możesz jedynie tak wyregulować: aby znaleźć położenie przy których silnik ma najwyższe obroty na biegu jałowym. Jeżeli okaże sie że to regulacja mieszanki pracy to wykręć pare stopni,...
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
pisalem ze wskazania beda sie wydawaly dobre komputer nie bedzie wskazywal jego usterki a obroty beda chodzic ,,, nie pomylilem sie potencjometr jest wymienny , kilka juz wymienilem ze wzgledu na chodzace wolne obroty podejzewam ze pewna seria potencjometrow miala niewlasciwy kat zamocowania , i pomimo tego ze sa dobre powoduja zla prace silnika
Nie zupełnie o to chodzi - VISA oczekuje jakiegoś konkretnego ISO code a z ECU odczytuje same zera, na SC 1.1 (IAW 59F) czyta wszystko normalnie a w moim Punto 1.2 (IAW 8F.5T) już nie i nie wiem czy to problem z moim ECU czy taka uroda Euroscana. Co to za auto jest IAW 49F? Marea, Bravo/Brava? Zapewne silnik 1.6 16V (100KM). Był też w Punto 75 (1.2).
A co ma wspólnego hamulec z pracą silnika bo nie bardzo rozumiem. Jutro sprawdze gdy tylko wystąpi to dławienie i nie równa praca silnika. Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym hamulcem???
Fiat Punto II 1,9JTD. Po wyłączeniu silnika po chwili włączają sie samoczynnie oba wentylatory układu chłodzenia. Silnik nie jest przegrzany bo jest przejechane raptem 5Km. Wyjęcie złącza zasilania z jednego z silników , zatrzymuje sie praca wentylatorów. Wyjęcie przekaznika od sterowania wentylatorów w module pod maską też wyłącza ich pracę.
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
A,racja,to samo co punto 75 Nie ma tam czujnika fazy.
Jak rozumiem to niestety wizyta w fiacie mnie nie ominie , czy jazda może uszkodzić silnik czy mogę jeździć ? Z czasem u mnie licho a praca nie może czekać do serwisu jakieś 30 km .
Zafira b nieco się różni od Punto II prawda?
Nic nie zatarłeś.Sprawdż jutro gdy będzie zimny silnik czy sytuacja się powtórzy.
Kolego, a co powiesz o pracy silnika ? Jak sądzisz, Gdzie może być przyczyna mojego problemu ?
Mam odpinać na pracującym silniku po kolei wtryskiwacze i patrzyć czy zmienia się praca?
Mianowicie mój pokazuje 2l/100km kiedy zawsze mówiło się że samochód podczas hamowania silnikiem nie spala wcale benzyny Jak każdy Fiat:) Nasze w pracy też tak pokazują. Tak mają ustawione.
koło jest wyczyszczone, było całe w śniegu, ząbki niby wszystkie (przerwa tam gdzie ma byc oczywiscie jest). Jeszcze raz zapytam, czy można sprawzic miernikiem czujnik, czy podczas pracy silnika wytwarza on napięcie
Wolne obroty w zakresie 850 to dobry objaw , czujnik położenia wału raczej nie tędy droga , podstawowa rzecz to sprawdzenie świec , kabli , cewki . Jeśli wypada zapłon na jakimść cylnindrze to wiadomo brak mocy , nierówna praca silnika. posprawdzaj to na początek.
Spuść cały olej, i zalej motor olejem 10w40. Do tego silnika polecam Ci olej Shell Helix 10w40, sam zauważysz różnice w pracy silnika. Pozdro
Witam, mam problem z zakupionym Fiatem Punto 1.4benzyna+gaz. 2010r. Auto 270 tys. przebiegu, dwa lata temu kapitalny remont silnika. Problem polega na niskich obrotach około 700 trzęsie silnikiem, nie wykazuje błędów w jeździe ma moc. Sprawdzona szczelność, ciśnienia, świece, przepustnica. W aucie zaślepiona odma. Film z pracą silnika (czarna pokrywa...
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
Punto I 1,2 ELX 95r.Mam ten sam problem.Na początku silnik pracował dziwnie po kilka - kilkanaście sekund od rozruchu.Teraz padło zupełnie czyli silnik pracuje dziwnie tak jakby nie na wszystkich garach.Samochód nie ma mocy.Czasami zapala się na krótki czas kontrolka "awaria układu wtryskowego".Zauważyłem też,że tłumik strasznie się nagrzewa po krótkiej...
Witam. Jakie są objawy takiego uszkodzenia. Silnika nie można uruchomić, czy tylko są zakłócenia w jego pracy?
Taka porada ze zdejmowaniem fajki w czasie pracy silnika to przepis na kolejną usterkę . Podpinaj pod komputer.
Ma Włoską maszynę od gniazd. Stawiasz ustawiasz na elektroniczna poziomicę. Ma 3 miejsca po przecinku. I nożyk wycina ci z jednego przejścia wszystkie 3 konty. Szlifierka do zaworów z USA. Szlifuje przylgnie, oczyszcza grzybek, zbitą końcówkę trzonka też z jednego mocowania robi. Do tego kamienia nie trzeba ścierać bo oscyluje podczas pracy.
witam, NOWY wiec witam po raz pierwszy :D na forum. autokacik.pl wypowiadaja sie, ze te dlawienia sie silnika to podobno wlasnie praca bez jednego cylindra, ale powodem wedlug postow tam zamieszczonych jest walnieta uszczelka pod glowica. hmmm...
Nie widzę związku między błędem cewki, a dziurawym wydechem. Szczelność wydechu za sondą lambda (jest w kolektorze wydechowym) nie ma większego wpływu na pracę silnika (chyba, że się zapcha).
Ok a.gdzie jest bezpiecznik i przekaznik w tym modelu w grodzi silnika bo w tablicy bezpiecznikow nie widze
przecież punto jest na monowtrysku więc skąd pomysł z gaźnikiem? a jak monowtrysk to wiadomo że automat steruje pracą przy zimnym silniku. ja jeszcze nie widziałem układu z wtryskiem gdzie to by się odbywało manualnie.
Zacznij od wymiany czujnika temperatury,który jak sam piszesz jest uszkodzony. Co pokazuje wskażnik temperatury i kontrolka jej przekroczenia na liczniku? Jakie są temperatury węży dochodzących do nagrzewnicy? Płyn wyrzuca w czasie pracy silnika,czy zaraz po jego zgaszeniu?
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Nie jestem profesjonalistą ale skoro kolego wymieniłeś świece to przydałoby się dać nowe przewody bo mają kolosalny wpływ na pracę silnika. Miałem w rodzinie podobny przypadek z szarpaniem i brakiem możliwości wkręcenia silnika powyżej 4 tys. obrotów w Punto I. Powodem okazała się niemarkowa sonda lambda, komputer nic nie wykazywał a usterka była. Po...
Praca silnika chodzi tak samo na lpg jak i na benzynie a w ustawieniach na kompie od gazu wszystko ok diagnostyka kompem zero bledow
Sterownik silnika ma dwa kanały sterujące oddzielnie każdą z cewek podając do każdej z nich sygnał masy. Jeżeli zamiana cewek nie spowoduje zmiany , to trza sprawdzić czy do niepracującej cewki dochodzą impulsy masy. Np żarówką 5w jak nie mruga to sterownik silnika uszkodzony. bardzo częsta usterka w tych autkach.
Zastanawia mnie czy opłacalna jest wymiana katalizatora na strumienice oraz wymiana filtra na stożkowy? Jeśli ktoś zmieniał to interesuje mnie czy są jakieś różnice? Spalanie, moment obrotowy i sama praca silnika.. A ewentualnie coś do polecenia sprawdzonego i pewnego:D
Do pracy silnika kat nie potrzebny. Auto można oddać. O kontrolce informacja była, ale o braku kata nie.
Sondę masz w "open loop" czyli nie ma sprzężenia z komputerem silnika i nie ma korekty map paliwa. Dlatego pali więcej bo ma sztywne czasy wtrysku a temperatura 38 stopni to jeszcze pewnie wzbogaca dawkę. U mnie w SC - sterownik podobny musi być temperatura cieczy 61 stopni kiedy sonda wejdzie w "closed loop" i wtedy czasy wtrysku są korygowane według...
Rozumiem panda/punto mówimy o tym samym silniku 1.3
Wymiana czujnika pomogła w jednym z problemów. Ustąpiło nagłe zatrzymanie pracy silnika. Co do wystrzałów i szarpania czekam w kolejce do gazownika.
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
Fiat Punto 1.1 SX 96 r. - poza tym mam tez problemy z rownomierna praca silnika. Szczegolnie gdy dodam mocniej gazy silnik na chwila sie dusi by potem wyrwac auto do przodu. Rownbiez czasami praca silnika jest nierownomierna na wyzszych predkosciach przy stalym ulkozeniu pedalu gazu ...Dzieki za pomoc
A na ile cylindrów silnik pracuje? Wydaje mi się że wszystkie pracują. Gdyby nie palilyna wszystkie gary byłby inny dźwięk przy pracy silnika. I jeszcze jedno silnik na niskich obrotach pracuję w miarę normalnie ale podczas przyspieszania i dodania gazu wariuje
nierówna praca silnika punto punto grande praca silnika punto nierówna praca silnika
wieczny generator prądu router zawiesza podłączeniu telefonu ciśnienia termet
naprawiali zachorowali thomson 26hu5253
PR Master nie wykrywa portu COM - rozwiązania i diagnostyka Napięcia 12V i 5V w zasilaczu Xbox 360 Slim