Tak to dobra decyzja.
Cewka zapłonowa, kable , świece
Kupiłeś chińskie kable zapłonowe i mają przebicie.
Kolejność liczy się od rozrządu . Kable wg kolejności tj 1342.
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Słychać ,że aku kiepski i jakiś problem z zapłonem. Kiedy zmieniłeś kable,świece? Tam masz jeszcze aparat zapłonowy? Masz lpg?
Witam. Mam również punto 2 1.2 16V. Od ponad miesiąca szumi mi radio. Gdy stoję na parkingu pod blokiem gra czysto. Alternator wymieniony dwa lata temu, świece i kable zapłonowe wymienione niecały miesiąc temu, a już przed wymianą świec radio szumiało podczas jazdy. Ktoś ma jakiś pomysł co jest u mnie nie tak? Radio Sony, antena w całości kupiona oryginalna...
Ja się wypowiem co do Fiatów - szukasz za dużych oszczędności i potem za to płacisz. Wymiana kabli i świec co 3 miesiące to ewidentnie jakiś problem (zapewne tania i zużyta instalacja LPG w aucie z wtryskiem MPI), ja przez 5 lat użytkowania tego auta wymieniłem świece po zakupie i kable zapłonowe po 4 latach eksploatacji (bo były ulewy, powódź i w Katowicach...
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
Miałem identyczny przypadek świece nówki dobrej firmy więc od razu je wykluczyłem- błąd. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się że dwie do wywalenia, opór mierzony pomiędzy elektrodą plusową a złączem kabla zapłonowego powinien wynosić 4-5k te wykraczały poza zakres miernika 200 mega.
Jeżeli na benzynie pracuje prawidłowo to warto sprawdzić kabel (-) od cewki zapłonowej ten który idzie do centralki LPG, ewentualnie wymienić centralkę LPG.
Rozcięty kabel to zapewne wpięcie dla impulsów zapłonowych do sterownika LPG. Zaizoluj dokładnie by nie dotykało masy.
Witam . 1 sztuka wtryskiwacza benzyny na zapas, ze 2 najdłuższe kable zapłonowe - zawsze można dać w miejsce krótszego - na odwrót już nie :D Świece zapłonowe przynajmniej ze 2 sztuki i jedna cewkę WN (tam są podwójne) Kloski hamulcowe przynajmniej po komplecie na koło przednie i tylne- dalej można improwizować. A łożysko do piasty? Przegub? No i paski...
U mnie w UNO to był zielony przewód idący z aparatu zapłonowego do cewki, poszukaj u siebie takich przewodów. P.S. Pisze się obrotomierz bo tak to się nazywa.
Witam państwa! Mam taki problem ze swoim puntem II. Otóż od pewnego czasu auto gaśnie na wolnych obrotach. Efekt jest taki jakbym wyłączył silnik stacyjką. Wymieniłem już kable i świece, podmieniłem cewki, wymieniłem przepustnicę i stacyjkę na inną, używaną, wymieniłem także sondę lambda... i nic. Wszystko jest tak jak było tzn. auto gaśnie na wolnych...
ECU MM IAT nie zaświeca MIL z powodu sondy lambda, brak jest emulacji wtryskiwacza, czyli... rezystora 2 Ohm/5W. Rozstrojona centralka LPG może wpływać również na pracę ECU od benzyny, aby skasować adaptacje trzeba odłączyć akumulator (po właściwym zestrojeniu LPG). Na LPG są dużo większe wymagania wobec układu zapłonowego - świeca musi dostarczać iskry...
Jeżeli kolega Al-masudi napisał że przewód dostał przebicia, to chyba wiadomo co jest uszkodzone, silniki można myć, tylko trzeba unikać kierowania strumienia wody na elementy układu zapłonowego, ideałem byłoby osuszenie silnika za pomocą sprężonego powietrza, ale do tego nie każdy ma dostęp, ja po mimo mycia silnika zrobiłem 250 tys km na oryginalnych...
Mam Punto I 55 + LPG Jechałem sobie spokojnie po mieście i w czasie normalnej jazdy nagle tak jak by gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć Myślałem...
Czy to silnik 1.2? Miałem identyczny przypadek, wymieniłem świece i kable WN i problem ustąpił. Prawdopodobnie strona WN układu zapłonowego powoduje zakłócenia w pracy sterownika silnika. Tylko kup porządne świece takie jak mają być do tego samochodu. Awaryjna procedura przy rozkodowanym kluczyku. To nie będzie wina immo bo immobilizer nigdy nie zgasi...
Witam, dzisiaj postanowiłem trochę zaktualizować problem. Otóż kupiłem cewkę, razem z kablami. Wymieniłem ale nie pomogło. Tzn pomogło w bardzo małym stopniu. Na lpg zero zmian ale na benzynie, gdy szybko wciskam gaz ale nie do końca, odpali i chodzi ale nie może wkręcić na obroty i chodzi tak jakby nie na wszystkich garach (albo tak mi się wydaje)....
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
Witam Nie wiem czy dobry dział, no ale zapytam. Autko przymula w okolicach 2000 obr/min. Szczególnie zauwazalne jest to na zimnym i letnim silniku ( tak około 40°C ). Wygląda to tak - daję gazu - do 2k obr/min jedzie normalnie, potem przymulenie - jakby się dławił, czasem lekko szarpnie, jak przejdzie powyżej 2000 obr/min to objaw ustępuje. Auto pali...
Witam, posiadam punto 1generacji z silnikiem 1.1 55km z instalacją gazową. Problem polega na tym że silnik gdy się nagrzeje momentalnie słabnie (nie pali na jeden cylinder) skacze na wolnych obrotach zapala się kontrolka od świec. 3 tygodnie temu wymieniałem świece oraz kable zapłonowe tak że są nówki.Instalacja oraz obroty też były regulowane u mechanika....
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Witam. Mam ciekawy przypadek fiata punto I 1.1. Samochód jakiś czas temu nie odpalał wogóle, ale okazało się że przestawił się rozrzad. po wymianie paska oraz rolki i ustawieniu kół rozrzadu na znakach auto odpaliło lecz nie pracowało na wszystkich cylindrach. Wymienieone zostały również świece, cewki zapłonowe, kable WN, czujnik położenia wału, monowtrysk,...
Jak pisałem, mam Punto 1 96r. 1.2 benzyna auto nie ma mocy. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, nowe kable, świece, rozrząd jest ok. na znakach. Wydech sprawdzony, jest drożny. Pompa paliwa daje dobrze ciśnienie na cylindrach, jest w granicy 12 bar. Cewki zapłonowe pomierzyłem są dobre a auto nie jedzie. Odpala na dotyk, ma równe obroty. Jak dodaję gazu...
no to próbuj wtryski kolego... tylko wtrysków nie przeczyścisz domowym sposobem. Możesz jedynie dolać do benzyny taki preparat do czyszczenia wtrysków, ze stacji benzynowej, o nazwie "STP". On czasami pomaga... Powie, a po tej wymianie coś się poprawiło?? Bo jeśli nie to śmiałbym twierdolić, że ten był ok. Moższe jeszcze spróbować jeden manewr zrobić,...
Dziś się wyjaśniło. Kable od świateł i kontrolek były pognite, czy poprzerywane. Za jednym zamachem wymienili mi świece zapłonowe, żarówki, filtry gazu, czyścili przepustnice. Najdziwniejsze, że nie zapytali czy chcemy to w ogóle robić, a cena była dość wysoka- 500zł... Teraz za to nie działa prędkościomierz- muszę znów tam pojechać. Koszmar. Zdecydowanie...
Punto 1.1 było wyłącznie na SPI i w kabinie to wtrysku nie słychać. Wężyk MPA sensora często pęka i rzeczywiście brakowałoby mocy, ale nie przerywałby silnik z tego powodu.
Jak masz czas i troszke checi to sie nie poddawaj.Ja walczylem pol roku i sie udało.Jedz do innego gazownika niech dokładnie sprawdzi wszystko szczegolnie swiece kable zapłonowe niech zrobi dokładna analize spalin sprawdzi szczeline na swiecach czyli ogolnie wszystko nie sugeruj sie tylko jednym gazownikiem.Niech dokładnie wyreguluje instalacje mysle...
Witam! Mam podobny problem kto chce niech nie wierzy, posiadam punto I 1,1 od 2002 roku gaz był chyba zakładany 2003-4 nie pamiętam dokładnie autko elegancko jeździło nie było żadnych problemów w zeszłym roku wracając z Wrocławia A4 czy jak się ta autostrada zwie jechałem cały czas minimum 150 km/h na prostej szedł do 160 a z lekkiej górki poszedł nawet...
Kupie uzywkę czystą , bez imo . Troche droższe , ale to i tak znikome koszty.Moze byc np z punto? Nie zapomnij przeciąć kabla od centralki CODE przy wtyczce sterownika. Sterownik na próbę może być z Punto 1.1 lub 1.2SPI ale docelowo powinien być z SC 0.9. Bede kombinował wieczorem z tym programem , zdiagnozuje pompę przez niego? Nie, w obwodzie zasilania...
Odkręć świece zobacz czy któraś nie jest zalana ,bo może być tak że któryś wtrysk nie daje ci paliwa ewentualnie na zapalonym silniku zdejmuj kapturki przez rękawice po kolei czy zauważysz że niema różnicy w pracy silnika .oczywiście na benzynie .bo może jest uszkodzona cewka zapłonu i ma przebicie i nie masz równej iskry na świecach . Dodano po 12...
Witam. No i męczę się dalej. To szczęście które opisywałem 28.02, trwało dwa dni. Od tamtej pory jestem bogatszy o nowe doświadczenia a mianowicie wiem już że to nie rozrząd, ze swojej strony zrobiłem taki myk, że założyłem stare kable zapłonowe i... było to samo a przedtem na 100% tego nie było. Różnica między nowymi a starymi kablami jest tylko taka...
Sprawdzałem wyłącznik p.wstrząsowy tzn. wciskałem. Brak napięcia na kablu prowadzącym do cewek zapłonowych. Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu i po 4 godzinach: "jakiś kabel za skrzynką bezpieczników się przetarł, zaizolowali go i wymienili przepalony bezpiecznik (duży żółty pod maską, schowany pod przykręcaną na dwie śruby pokrywką przy...
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać a wskazówka obrotomierza zmierza do samego dołu i auto gaśnie. Dzieje...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
Problem powiedzmy że rozwiązany. Powiedzmy, ponieważ nie poznałem przyczyn a jedynie zrobiłem workaround. Po krótce jeszcze raz opiszę w czym był problem, może przyda się komuś i dzięki temu nie straci tyle czasu co ja: Fiat Punto 2 SX z silnikiem 1,2 60KM z 2001r z zamontowanym sterownikiem gazu AL-700. Wszystko ładnie działało parę lat ale od jakiegoś...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
Jesteś w stanie stwierdzić czy jest iskra na wszystkich cylindrach - tylko nie zdejmuj fajki ze świecy na pracującym silniku ani nie uruchamiaj silnika z odpiętą jedną świecą, jeśli nie masz przyrządu do sprawdzania iskry (taka specjalna świeca z "okienkiem") możesz przepinać po jednym kablu zapłonowym do dodatkowej świecy dotykającej gwintem masy silnika,...
Wtrysk jest full-group więc wszystkie wtryskiwacze są połączone równolegle. Wtryskiwacze są sterowane krótkimi impulsami, przy wyłączonym silniku obwód jest otwarty, więc napięcie koło 0V. Odłącz emulator wtrysków od LPG i powinno "się naprawić". Odłączyłem emulator wtryskiwaczy ale nie pomogło. Zmieniło się tylko tyle, że podczas kręcenia rozrusznikiem...
Witam! Jestem właścicielem Punto II 1.2 (2002r.) od kilku lat i można powiedzieć, że dla tego auta zrobiłem już tyle, że nie można już mówić o mojej głupocie, to musi być pasja. No ale mniejsza z tym. Co jakiś czas mam problem z pojawiającym się błędem P0420. Zapala się check najczęściej na zimnym silniku lub gdy jest zimno, przede wszystkim kiedy jest...
Nie bardzo rozumiem co piszesz, łatwiej by było jakbyś stosował interpunkcję... popraw więc ten post by był czytelny albo cały temat wyleci do kosza. Raz piszesz o 40s raz o 4s. Wszystko co piszesz to są Twoje podejrzenia, nie poparte ŻADNYMI pomiarami. Więc jak już bawimy się w podejrzenia, to podejrzewam, że albo masz słaby akumulator albo skorodowane...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny,...
hej! Mam Authronic'a AL-700 mam podobny problem miałbym porośbe czy ktoś mógłbyś mi pomóc chodzi o punto 1 i instalacje gazową Dokładnie jest tak że wcześniej wszystko z działaniem było ok, ale ciągnął mi aż 150mA (~40mA instalacja samochodu,~110mA Instalacja Gazowa) wiec miałem problem z akumulatorem, Podpiołem wiec przez Przekaznik po stacyjce (zdjęcie:...
Witam W aucie Opel Astra I 1.4 8V jest nowa instalacja gazowa elpigaz na sterowniku Leonardo XL. Wymieniłem już dwa razy sondę jednożyłową (każda 50 PLN), padają po mniej więcej miesiącu. Jak jest nowa pokazuje ładnie wahania napiecia zmieniające się co sekundę 0.1-0.9V. Po jakims czasie stoi w miejscu na 0.8V, dodanie gazu nie zmienia jej napięcia....
Do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa. Czy po podłączeniu pod komputer - program pokaże mi ciśnienie pompy paliwa? Dodano po 1 Samochód nie dawno kupiłem, dzisiaj ponownie podłączyłem pod komputer - cały czas chodzi na benzynie - problem nie występuje zawsze czasami po skasowaniu błędów silnik zachowuje sie normalnie - ostatnio było na chwile lepiej...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Jeszcze w kwestii przewodów zapłonowych to polecam BOSCHa, w przypadku NGK łatwo trafić na podróbki, a o JANMORach sporo złego się naczytałem. Choć na ciepłym silniku one raczej takiego efektu by nie dawały (ale i tak warto wymienić jeśli w ciągu ostatnich 4-5 lat nie były wymieniane) - koszt jak pamiętam to ok 60-70zł za komplet BOSCHa. Ja miałem podobny...
Potwierdzam - niestety to bardzo typowa awarii tego ECU. Oczywiście sprawdź jeszcze wiązkę między ECU, a cewkami. Olej leje się albo spod uszczelki pokrywy zaworów albo spod oringu pod uchwytem cewek (to jednocześnie jest zaślepka otworu - pozostałości po rozdzielaczowym aparacie zapłonowym). Najprawdopodobniej przy zmianie Ecu nie była zmieniana wiązka...
tez filtr paliwa przeszedl mi przez mysl, co ile powinien byc wymieniany taki filtr?? byl wymieniany z 5 lat temu juz troche czytam te wszystkie fora i malo kto daje konkretna odpowiedz Kolego , ja objeżdżam już 3 -go fiata ( nie licząc podwójnie bo mam teraz dwa Fiaty Punto III i Seicen to 1.1 Van) i filtr paliwa Fiat zaleca wymieniać co 15 tyś .km...
Posiadam instalację LPG zamontowaną 4 lata temu u dobrego gazownika - firmy elpigaz (leonardo) z parownikiem hp100 w fiacie punto 1, wersja silnika 1.1 55 KM z 1996. Na ciepłym, nagrzanym silniku mam problem z bardzo wolnym rozpędzaniem samochodu pomiędzy 1000-2000 obrotow/min,, na zakrętach obroty potrafią spadać do 500obr/min, na ciepłym silniku bardzo...
Wiązkę do BOSCH Monojetronic mam, nawet 3. Dwie do Monojetronic i jedną do Motronic. Witz w tym, że nigdy nie było silnika ohv 900 z takim wtryskiem więc zakłądanie tego raczej nie ma sensu bo jeśli są różnice w komputerach silnika 999 fire i 1108 fire to musiałby istnieć komputer do silnika 900/903 ohv a takowego nie ma. Myślę, że na kompach od fire...
Ale pierdołowate pierdoły opowiadasz. sprawdzenia ustawienia rozrządu I jak przeskoczy rozrząd to silnik będzie pracował nierówno tylko na jeden cylinder? Magia. wypalić dziury w tłoku. Mało prawdopodobne, zresztą gdybyś miał podstawy mechaniki to wiedział byś, że wtedy szybko przybywa oleju-po prostu staje się rozrzedzony benzyną. o ustawienia rozrządu,...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr paliwa 4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Ktoś wspomniał że auta na gaz szybko padają, znam gościa który bez remonty nysą z gazem zrobił 500tys. Jest takie powiedzenie: "Gazfobia to zło!". I coś w tym jest, bo o złej sławie LPG wypowiadają się tylko Ci którzy LPG nie używają. Sam przekulałem swoim autkiem 202 tysiące na LPG i silnik nadal ma plomby. Więc to po prostu albo zazdrość tych co...
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
kable zapłonowe kable zapłonowe kolejność renault kable zapłonowe
sterować klimatyzacja peugeot bezpieczniki mitsubishi carisma zasilać lampa solarny
kompresor srubowy kompresor srubowy
Opel Astra 1.0 - Radio wyłącza się, Android Auto nie działa Tokarka TUR 50 - problem ze zmianą biegów