Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Urwana masa silnika.
Tak
Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź, czy przestanie kręcić,
Sprawdź ten czujnik położenia wału korbowego - u mnie pomimo braku informacji o błędzie po podłączeniu pod komputer to właśnie on (czujnik) okazał się problemem.
Masz pecha. Nie ten ten rozrusznik. Nie te części włożone. Albo rozrusznik kręci razem z silnikiem.
Jeśli używka się kręci ok, to można brać. Można je nawet poprawić by wady już nie miały ;) Oczyścić stojan wewnątrz z korozji, uważając by nie uszkodzić uzwojenia. I przetoczyć wirnik, zebrać z niego tak z 0.5-1mm. Nie zaszkodzi mu to na ładowanie, a zwiększony luz już raczej nigdy ci go nie uszkodzi. Bo faktycznie ten stojan puchnie, ale nie samo puchnięcie...
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
A kompresja? Też jest potrzebna, bez niej te 3 rzeczy na nic się zdadzą :D Wypnij pod maską wężyk od paliwa włóż do jakiejś butelki i włącz zapłon. Tylko zabezpiecz odpowiednio by wężyk nie wypadł i nie zalał wszystkiego dookoła. Zobaczysz czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową. Rozrząd kiedy był robiony? Normalnie kręci czy coś budzi zastrzeżenia?
Taki przewód mierzy się pod obciążeniem.
Zagrożenia jako takiego nie stanowi - sterownik w przypadku wykrycia usterki wyłącza wspomaganie i już. Trudniej kręcić kierownicą - bo nie dość że kręci się wtedy kołami, to jeszcze dodatkowo martwym serwosilnikiem. W każdym razie działanie wbrew woli kierowcy nie grozi. "Domowa" naprawa, to tak jak napisałem - bez diagnostyki to ślepa podmiana części,...
Posługujesz się miernikiem wprawnie, a nie przyszło ci do głowy zmierzyć napięcie podczas rozruchu, gdy jak twierdzisz rozrusznik kręci ciężko lub wcale? Jeśli nap. na aku jest ok to szukaj problemu na klemach itp. jak w drugim zdaniu jak podał kolega wyżej powyżej. Jeśli napięcie to >11V to szukaj nowego aku i tyle.
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
Auto po wizycie u elektryka. Wymieniony bendiks, tulejki, szczotki na rozruszniku - ogółem zestaw naprawczy. Koszt: 180zł - więc teraz pozostaje czekać do mroźnych dni i testować czy zakręci czy nie. Dam znać za jakiś czas w poście czy to było 100-procentową przyczyną czy przeoczyliśmy coś jeszcze. Póki co dziękuję za zainteresowanie tematem oraz udzielone...
W tych modelach najczęsciej uszkadzają sie czujniki położenia wału tak zwany obr jest on umieszczony prze kole pasowym na dole.One najczęsciej powodują brak iskry a jak jest brak iskry to wtryskiwacz też nie poda paliwa,chyba że uszkodził sie immobilizer,to wtedy też nie ma iskry i pompa nie pracuje.Jeszcze zobacz czy czasem nie wyskoczył ci krańcowy...
jak się zatnie: 4,2-5,1V + kontrolki gasną Mi to wyglada na zwarcie w wirniku, musi olbrzymi prad plynac by na sprawnym aku. byl taki spadek napiecia. Mogl bys ew. zmierzyc pobor pradu na glownym kablu akumulatora amperomierzem cegowym wtedy gdy sie zacina.
A co pokazuje komputer ? Jakie ciśnienie na listwie ? Jakieś błędy ? Parametry na żywo ok ?
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Radził bym stacyjkę wymienić, częsta przypadłość jak nie kręci rusz delikatnie kluczykiem a zobaczysz że zadziała !
Jeśli pasek jest cały, to zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się kółko wałka rozrządu. Pozdrawiam
zobacz czy 50 nie ginie
Czesc, mam grande Punto 1.3 JTD 2006r. Wersja 90km. Od pewnego czasu borykam się z problemem przy odpalaniu ZAWSZE po krótkim dystansie (np. z domu do pracy 10km). Jak jadę w dłuższą trasę to auto może stać nie odpalane kilka dni i odpala normalnie, kiedy jednak dojadę z domu do pracy i po pracy chce odpalić to za każdym razem kręci 5/6sek i dopiero...
Bardzo dziękuję za wszystkie porady i wskazówki. Odpowiadając na pytania. Zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznika, możesz podładować akumulator jak mało jeździ ile ma lat? Jestem na początku samochodowej przygody i jeszcze nie posiadam "prostownika" do ładowania z sieci. Kręci rozrusznikiem dobrze, pomijam już charakterystyczny dla tego auta "skrzek"...
No jutro tak właśnie spróbuje zrobić bo próbowało już kilku mechaników to z kalibrować i niby komputer pokazuje ze kalibracja się powiodła a nadal w lewo się lekko kręci a w prawo ciężęj
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
Witam. Dostałem Fiata Punto ale jest problem z silnikiem. Auto miało problem z odpaleniem a teraz nie można go odpalić. Iskra na świecach jest, paliwo dostaje, kręci i nie odpali. Nawet nie da oznak życia. Żeby choć przez chwilkę chciał odpalić a tu nic. W czym może tkwić problem?
1. Grande Punto 2006 1.3 JTD 90km 2. 1.3 JTD 3. Obroty falują 900-1100 po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy, trwa to około minuty i obroty się stabilizują. Chyba że ruszę dynamicznie zaraz po odpaleniu, przeciągnę jeszcze na dwójce i zatrzymam pojazd - wtedy obroty od razu się stabilizują, nie trzeba czekać tej minuty /-. Czasami zdarzy się problem...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
pasek zawsze kręci bez oporów. Co masz dokładniej na myśli, że kręci się bez oporu? Na zgaszonym silniku jesteś w stanie kręcić samym paskiem na kołach pasowych? Winny będzie napinacz paska wraz z rolką. Załóż nowy cały. Klima jest?
Panowie nie wiem jak tam u was ale u mnie działa już ponad pół roku i nawet czasami zakładam TURA uważam tylko żeby nie ciągnąć na chama na postoju. kierownicą kręci się tak lekko jak w punto albo clio. Ja swoje wykonałem W 100% sam wspomaganie od scenic 2 i uszczelnione wszystko sylikonem i działa !! SUPER ROZWIĄZANIE DO C330
Ale kto napisał że ten 8 letni akumulator był w jakikolwiek sposób regenerowany? On jest sprawny i odpala 20 letniego mondeo mk3 bez zająknięcia. Czy umycie i odkurzenie samochodu też klasyfikuje go jako produkt regenerowany? Wydruku nie mam jak zrobić bo tester mam bez drukarki. Wynik to aku sprawny. Dokładnych procentowych wartości nie podam bo robiłem...
Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan...
Witam, mój post/zapytanie dotyczy Fiata Grande Punto 1.4. Rocznik 2007, wersja Activ, 180 000 km. Problem polega na tym, że samochód jest zadbany, serwisowany regularnie i niby wszystko jest OK, ale... w okresie zimowym, kiedy temperatura spada poniżej -10 st (tak jak obecnie) zaczyna się stały kłopot. Samochód nie chce odpalać. Akumulator naładowany...
Panowie, czy ten rozrusznik będzie dobry do Fiata SC 1,1? https://allegro.pl/oferta/rozruszni... Chodzi o to że obecny zbyt mocno obciąża akumulatora, kręci jak w zimie przy -10, odpali, ale nie może uciągnąć. Kolega, żeby sprawdzić u siebie w Punto (problem z ładowaniem) wsadził ode mnie z SC i kręci jak szalony,...
Witam. Tak jak w temacie, szukam czujnika wstrząsowego. Auto mam po stłuczce (w tył), silnik kręci lecz nie pali.
Czujnik położenia wału ??? Ma to znaczenie jeżeli w ogóle nie kręci ?
Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Kostka stacyjki wygląda wzorowo wszystko czyste, żebym wiedział które przekaźniki są za to odpowiedzialne mógł bym sprawdzić trochę więcej, niby na pulpicie pokazuje (wyswietla)że zmienia biegi wskakujeN,hamulec też reaguje bo gdy to nie wcisne i zmienię bieg to jest komunikat "wcisnąć hamulec i powtórzyć czynność" więc wciskam wybieram N i wszystko...
nie zezłomował ale się nad tym zastanawia :/ nie było mnie bo w pracy byłem niestety zabrakło czasu dla autka :( ale teraz kombinuje ;) pompa paliwa teraz nie kręci a światełko od wtrysku zachowuje się normalnie tj. po przekręceniu stacyjki zapala się na kilka sekund po czym gasnie. Dodano po 1 prąd do pompy paliwa nie dochodzi w ogóle ide sprawdzić...
Z rana odpala normalnie, zimą również. Przejadę 200 300metrow i ponownie ma ciężko odpalić kręci jak by chciał już zaskoczyć i po chwili odpala. W zimę było gorzej czasami wyskoczy błąd (zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego) ale czujnik temperatury płynu był zmieniony. Przejadę ponad 3km jak się rozgrzeje odpala już normalnie. Wymienione świece...
Doraźnie, dopóki mrozy nie puściły zabezpieczyłem akumulator ocieplając go czymś w rodzaju folii bombelkowej (ma ze 3 mm grubości i przypomina styropian tylko zamiast kulek jest powietrze). Jest poprawa, raźniej kręci ale i tak jak piszecie czeka mnie przegląd rozrusznika. Ale czemu mam taki spadek napięcia na aku w kilka godzin po zgaszeniu silnika?...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują w obsadkach i jest słabe ładowania jak i słabo kręci rozrusznik. W...
Przykładasz ciśnieniomierz, świece wykręcone, druga osoba wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.
Rozrusznik kręci ale nie zapala
Mam Fiata Punto 1.4 poj, po regeneracji głowicy silnika. Po złożeniu przez mechanika Fiat kręci lecz nie odpala. Komputer pokładowy nie pokazuje usterki. Jaka jest przyczyna?
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Przycina to znaczy że jak przycina to nie kręci rozrusznik?? Czy kręci i nie może zapalić??
Witam mam problem z swoim Fiatem punto II 1.2.Tak jak w temacie samochód kręci ale nie odpala.Podczas jazdy wskazówka od temperatury poszybowała w górę i samochód zgasł i już nie odpalił. Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód odpalił ale po przejechaniu 500m wskazówka od temperatury znów poszybowała w górę i znów to samo .Dotychczasowo mój mechanik...
Kolego nie jestem w stanie odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania ,ale czemu się czepiasz akumulatora prawdopodobnie masz problem z silnikiem ,z tego co opisujesz to i tak twój aku bardzo dużo wytrzymuje ,a może by tak sprawdzić świece, wtryski, sprężanie,ustawienie kąta wtrysku, rozrząd, ja bym zaczął od świec żarowych ,może być dużo żeczy ,w dieslu...
punto długo kręci punto ciężko kręci wkrętarka kręci
termostat modbus samsung toner bezpiecznik kontrolka engine
vestel 17mb170 firmware radio internetowe
Kod błędu P063872 - problem z przepustnicą w Renault Pioneer XR-P270C – reset fabryczny, microprocessor reset, kasowanie ustawień