. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
A to się porobiło ja sprawdziłbym jeszcze czujnik wału weź zwykły Miernik sprawdź czy masz zasilanie 5v najlepszy byłby oscyloskop a to 400bar ? Odepnij czujnik na listwie i zobacz czy się zmieni lepszy komp by się przydał albo coś przy pompie pomyliłeś popuść nakrętki na przewodach przy wtryskach i pokręć czy paliwo leci z resztą każdy czujnik sprawdź...
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Rozrusznik do przeglądu.
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Już próbowałem, jak odpiąłem kostkę to nie kręci.
Były jakieś wcześniejsze objawy?? Zgasł podczas jazdy, czy poprostu pewnego dnia nie zapalił?? Stawiam na cewke!
Urwana masa silnika.
Jedź do jakiegoś punktu z akumulatorami powinni tam mieć taki przyrząd do sprawdzania napięcia aku przy obciażeniu. Dosłownie 2 min i bedziesz wiedział czy szukać winy w rozruszniku , czy poprostu aku do bani pozdro
Tak
Witam. Dostałem Fiata Punto ale jest problem z silnikiem. Auto miało problem z odpaleniem a teraz nie można go odpalić. Iskra na świecach jest, paliwo dostaje, kręci i nie odpali. Nawet nie da oznak życia. Żeby choć przez chwilkę chciał odpalić a tu nic. W czym może tkwić problem?
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Masz pecha. Nie ten ten rozrusznik. Nie te części włożone. Albo rozrusznik kręci razem z silnikiem.
W Grande Punto na zablokowanym immobilizerze rozrusznik nie kręci.
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
Radził bym stacyjkę wymienić, częsta przypadłość jak nie kręci rusz delikatnie kluczykiem a zobaczysz że zadziała !
Sprawdź ten czujnik położenia wału korbowego - u mnie pomimo braku informacji o błędzie po podłączeniu pod komputer to właśnie on (czujnik) okazał się problemem.
Kostka jednak upalona. Zobacz czy zastartuje po podaniu plusa na cienki przewód rozrusznika i będziesz wiedział.
Wybaczcie że tak późno. Problem rozwiązany. Przekaźnik w skrzynce przy silniku był winowajcą. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Płyn chłodniczy w normie ?
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
Auto po wizycie u elektryka. Wymieniony bendiks, tulejki, szczotki na rozruszniku - ogółem zestaw naprawczy. Koszt: 180zł - więc teraz pozostaje czekać do mroźnych dni i testować czy zakręci czy nie. Dam znać za jakiś czas w poście czy to było 100-procentową przyczyną czy przeoczyliśmy coś jeszcze. Póki co dziękuję za zainteresowanie tematem oraz udzielone...
Dioda świecąca na 12V (lub z rezystorem 1KΩ) lub kontrolka z malutką żaróweczką, max1,2W jeden koniec przewodu kontrolki do plusa, drugi do przewodu sterującego wtryskiem. Ma błyskać w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Sprawdziłem co mogłem, kable mają ciągłość, masa jest, rozrusznik nie kręci, słychać jakby "cykanie". Nie mam możliwości podłączenia na krótko, ani wyjęcia (garaż stoi zagracony w związku z małym przemeblowaniem). W rozrusznik popukałem, bez poprawy, także obstawiam, że to nie szczotki. Bezpieczniki są OK. Z mojej skromnej wiedzy wychodzi elektromagnes,...
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Po zdjęciu osłony wyleciała z niego woda a smaru było jak na lekarstwo. Ile się dało to przeczyściłem. Porządnie przedmuchałem kompresorem i nawaliłem smaru. Przez pewien czas jeszcze lekko chrupało podczas ruszania na skręconych kołach potem jak by powoli cichło. Udało się natomiast całkowicie wyeliminować ten głośny stukot przy kręceniu kierownicą....
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
jak się zatnie: 4,2-5,1V + kontrolki gasną Mi to wyglada na zwarcie w wirniku, musi olbrzymi prad plynac by na sprawnym aku. byl taki spadek napiecia. Mogl bys ew. zmierzyc pobor pradu na glownym kablu akumulatora amperomierzem cegowym wtedy gdy sie zacina.
Rozrusznik kręci ale nie zapala
Taki przewód mierzy się pod obciążeniem.
Witam, chciałbym poprosić was o porade.Pewnego razu wsiadam do punciaka odpalam a tutaj rozrusznik jakoś dzwnie słaby jest ale silnik odpalił i dojechałem do pracy.Po skończonej pracy zamierzam wrócić do domu, przekręcam stacyjke,pompka działa,następnie przekręcam kluczyk do ostatniej fazy aby uruchomić silnik, a tutaj nic się niedzieje nawet nic niesłychać,rozrusznik...
Tab sprawdzałem cięko ma nabić 9 bar to 9 jest po długi kręceniu
Jakie czujniki, jak podczas kręcenia kontrolki gasną?
Zastanawia mnie tylko czy ten mechanik sprawdził czy z blokiem wszystko ok i czy głowica cała .Robiłem ostatnio Bmw 320D po 3 mechanikach silnik się szybko grzał i waliło kompresje w układ chłodzenia okazało się ze blok krzywy a nikt tego nie sprawdzał .
Witam. Mam problem z Fiatem Punto 1,1 z 98. Otóż wczoraj wieczorem pilnie musiałem wyjechać z domu i pierwszy raz z racji tego że było ciemno użyłem lampki która znajduje się w podsufitce. Chwilkę potem w aucie pojawił się dym, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, wyciągnąłem lampkę, bo stamtąd pojawił się dym i ją rozłączyłem. Po czym od razu przy...
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
Jak odtaje lód zacznij kręcić na benzynce.
Dzisiaj odebrałem swojego punciaka od mechanika, miałem takie same objawy tzn. raz palił pięknie innym razem nie miał siły przekręcić wału. Przyczyna uszkodzony stojan rozrusznika, a że mam motor 188A400 to cięzko było dostać rozrusznik Denso, ale jest już zamontowany i kropek pali jak nowy... Też obstawiałem aku, przewody WN , a tu taka pierdoła można...
Dobrze doczytałeś , a "na krótko" rozrusznik kręci?
A taki że komputer nie widzi czy wał się kręci.
A co pokazuje komputer ? Jakie ciśnienie na listwie ? Jakieś błędy ? Parametry na żywo ok ?
zobacz czy 50 nie ginie
Czy podczas ładowania prostownikiem miałeś odpięty akumulator, Kontrolki na desce świecą , światła podczas kręcenia przygasają.
Auto naprawione , winowajca brak styku w gnieździe przekaźnika . Temat do zamknięcia .
Zdejmij osłonę rozrządu i na początek zobacz, czy kręci się też górne koło rozrządu wraz z małym.
Ile lat ma akumulator? Jak się ociepliło to zakręcił. Jak się sytuacja powtórzy to zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem jeden mierzy druga osoba kręci.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
Jeśli pasek jest cały, to zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się kółko wałka rozrządu. Pozdrawiam
Witam. Mam nowy problem z silnikiem. Im większy mróz tym dłużej muszę kręcić silniczkiem. Po prostu zapala jak kiedyś silniki gażnikowe. Zrobiło się cieplej, to pali dużo lepiej. Czy winna może być pompa paliwa, która nie wytwarza już odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście cały układ zapłonowy był wymieniany, ale nie z tego powodu. Siadła cewka. Wcześniej...
Kostka stacyjki wygląda wzorowo wszystko czyste, żebym wiedział które przekaźniki są za to odpowiedzialne mógł bym sprawdzić trochę więcej, niby na pulpicie pokazuje (wyswietla)że zmienia biegi wskakujeN,hamulec też reaguje bo gdy to nie wcisne i zmienię bieg to jest komunikat "wcisnąć hamulec i powtórzyć czynność" więc wciskam wybieram N i wszystko...
nieprzeskoczyl ci rozrzad?
I tak powinno być. Przekaźnik zostaje załączony z ECU dopiero jak są impulsy z czujnika wału. Bo po co tłoczyć paliwo jak silnik nie kręci się.
Przykładasz ciśnieniomierz, świece wykręcone, druga osoba wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.
No jutro tak właśnie spróbuje zrobić bo próbowało już kilku mechaników to z kalibrować i niby komputer pokazuje ze kalibracja się powiodła a nadal w lewo się lekko kręci a w prawo ciężęj
Z którego roku był ten Golf i z jakim silnikiem? Masz pewność, że licznik nie był "kręcony"?
Po odpięciu to nie będzie, dopiero jak zaczniesz rozrusznikiem kręcić to się pojawią.
Weź schemat i posprawdzaj zasilania, może sterownik gubi "+15" w czasie kręcenia ?
Mialem taki przypadek , uszkodzony byl alternator - zwieral z masą
Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Możesz kolego napisać tak na "spokojnie" co tam w tym Fiacie "popsułeś"? Kto ci "podpowiedział" abyś "grzebał" przy rozrządzie jak rozrusznik nie ma "siły obrócić silnikiem"? Pozdrawiam!
Dziwne, że spaliłyby sie, a bezpiecznik nie... Dodano po 45 Kol. Spiderek coś kręci...
Przycina to znaczy że jak przycina to nie kręci rozrusznik?? Czy kręci i nie może zapalić??
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
jak jest zapalony to ponad 14V a przy kręceniu nie mierzone
Pompa jest dobra skoro daje 2 bary ciśnienia. Regulator na przepustnicy ma zbić to ciśnienie do około 1 bara. W regulatorze jest zaplombowany wkręt regulacji ciśnienia. Może ktoś tam kręcił?
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
Mam Fiata Punto 1.4 poj, po regeneracji głowicy silnika. Po złożeniu przez mechanika Fiat kręci lecz nie odpala. Komputer pokładowy nie pokazuje usterki. Jaka jest przyczyna?
W tych modelach najczęsciej uszkadzają sie czujniki położenia wału tak zwany obr jest on umieszczony prze kole pasowym na dole.One najczęsciej powodują brak iskry a jak jest brak iskry to wtryskiwacz też nie poda paliwa,chyba że uszkodził sie immobilizer,to wtedy też nie ma iskry i pompa nie pracuje.Jeszcze zobacz czy czasem nie wyskoczył ci krańcowy...
Temat zamykamy, okazało się że bateria już nie pierwszej młodości. Po wymianie kręci jak wściekłe.
Witam. Tak jak w temacie, szukam czujnika wstrząsowego. Auto mam po stłuczce (w tył), silnik kręci lecz nie pali.
Trudno określić w tej chwili co się z alternatorem stało, w każdym razie ładowania brak. Bateria jeśli kręci to jest dobra.
Napięcie akumulatora prawidłowe, jest prawie nowy. Nie wiem jaki ma wpływ napięcie akumulatora kiedy silnikiem kręci mocno.
Panowie nie wiem jak tam u was ale u mnie działa już ponad pół roku i nawet czasami zakładam TURA uważam tylko żeby nie ciągnąć na chama na postoju. kierownicą kręci się tak lekko jak w punto albo clio. Ja swoje wykonałem W 100% sam wspomaganie od scenic 2 i uszczelnione wszystko sylikonem i działa !! SUPER ROZWIĄZANIE DO C330
Witam jak w temacie Fiat Punto 55 silnik 1100 lampka code gaśnie rozrusznik dobrze kręci słychać pompę paliwa ze pracuje wykręciłem świece i brakuje iskry ,gdzie szukać
ylko ze kostka stacyjli nie powoduje zapalenia lampki MIL Skąd wiesz że nie powoduje? A kod błędu: za niskie napiecie zasilania? To by też tłumaczyło ten brak świecenia kontrolek. Może tulejki w rozruszniku - nic nie napisłąęś czy ciężko zapala czy może tylko ciężko kręci?
Ok, dzięki. To już wiem koło czego się kręcić, żeby mi sprawdzili mechaniki :)
Masz tam siano, i to straszne. Wypnij wtyczkę od pompy i podepnij żarówkę 5 do 21 wat. zamiast pompki, czyli czarny grubszy i brązowy(powinien być z białym paskiem) i zobacz czy świeci po włączeniu zapłonu i potem podczas kręcenia rozrusznikiem.
Z autopsji :czujnik temp.powietrza w map sensorze fałszuje pomiar. A szybsze odpalanie na rozgrzanym silniku, może być powodem uszkodzenia tego czujnika ? że samochód dłużej kręci na zimnym
tak sprawdziłem je jeszcze raz i są dokręcone dobrze , pierw wkręcałem je w rękach "do oporu" a później dokręciłem o 90 stopni , w tym że jedna świeca wkręcała się jakby odrazu tz po włożeniu jej nie zrobiłem paru obrotów , tylko przy ok 4-5 obrotach wyczuwałem opór i tak próbowałem ze 3 razy ,za każdym razem tak samo , przy następnych trochę więcej...
Pasek ma być założony tak, jak na zdjęciu Kolegi damiasz . Nie trudno więc wywnioskować w którą stronę kręcą się rolki.
Ty geniuszu a ty czasem w tym "warsztacie" nie kręciłeś ta kierownicą jak auto było podniesione ? skończ ten temat bo szkoda na to zasobów marnować.
A jak kręcisz rozrusznikiem, to napięcie na cewce pojawia się?
Popieram wypowiedź kolegi TZOK, fiat punto jest szczególnie wrażliwy na niskie napięcie akumulatora, zmierz napięcie akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem. Oraz sprawdź masy silnika i komputera.
Chłopaki kręcicie się. Punto ii nie ma klucza matki. Proponuję sprawdzić bezpieczniki w komorze silnika, potem jeśli nie pomoże odnaleźć w domu kartę code i lecieć z nią i autem do serwisu w celu próby wprowadzenia kluczyków. Jeśli to nie pomoże czeka was wydatek ok 170 na nowy klucz.:idea: :x-mas: yk dodano po 1 Każda rada wasza jest zbędna i nieuzasadniona...
Dzięki za "uświadomienie".A jak to jest z gazem.Wiem że w 1szej generacji na gazie nie odcinało.Można było kręcić aż się obrotomierz przekręcał.
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
Teraz to diagnostyka z podglądem parametrów, prędkości poszczególnych kół. Prawdopodobnie uszkodziłeś koronkę, lub masz źle włożony czujnik. Błędów w ABS nie będzie i kontrolka się nie zaświeci, po prostu widzi mniejszą prędkość jednego z kół i odbija hamulec, co jest prawidłowe, gdy koło faktycznie jest w poślizgu i kręci się wolniej.
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
W puntach mk.1 były 3 silniki o pojemności 1249ccm o mocach 60KM, 75KM i 86KM - odpowiednio 8V SPI, 8V MPI, 16V MPI. Silnik 1.4 w Polo ma większy moment obrotowy i inaczej jest zestopniowana skrzynia biegów, na I, II biegu zostawia Punto w tyle, ale Punto ma większą Vmax i jego silnik się "wyżej kręci". Może masz zadbane Punto i porównywałeś z zajeżdżoną...
pomogła wymiana filtra paliwa choć dalej ciężko kręci, chyba przyda mu się jeszcze wymiana rozrusznika.
Jak zasilanie wtryskiwacza jak przykładam probówkę A druga osoba kręci kluczykiem to się zapala to znaczy zasilanie jest
Panowie, czy ten rozrusznik będzie dobry do Fiata SC 1,1? https://allegro.pl/oferta/rozruszni... Chodzi o to że obecny zbyt mocno obciąża akumulatora, kręci jak w zimie przy -10, odpali, ale nie może uciągnąć. Kolega, żeby sprawdzić u siebie w Punto (problem z ładowaniem) wsadził ode mnie z SC i kręci jak szalony,...
Jeżeli zapala się i gaśnie, to OK. Czy kontrolka wtrysku też zapala się i gaśnie? Czerwonego klucza nie używaj, bo możesz sobie rozprogramować immobilajzer. Słychać po przekręceniu kluczyka, czy pompa paliwa pracuje przez parę sekund? Napisz coś więcej - rozrusznik kręci i t.d.?
Sprawdzałem wtryski wszystkie cztery psikają więc na pewno nie to, nawet jak pompa by słabo nabijała paliwo to chociaż powinien odpalić i zaraz zgasnąć a silnik nic nie odpali. A paliwo do listwy leci jak nic sprawdzałem na odpiętym wężu... Jak sprawdzałeś te wtryski - podawałeś napięcie na nie czy wykręciłeś listwę i kręciłeś rozrusznikiem?
To fakt, w punto zdarzyło mi się coś takiego (rozrusznik kręcił jak wariat). Na pewno warto podstawić inny akumulator lub leice .
Zrób diagnostyke. Sprawdź swiece, cisnienie nalistwie w momencie kręcenia, jezeli jest niskie to swprawdź wtryski na powrotach, kiedy był filtr paliwa wymieniany? W jakim stanie jest akumulator? kręci wolno czy szybko?
Skoro się grzeje to nie ma cudów, żeby się kręciło be oporów... zapewne nie cofają się szczęki.
rolka pracuje prawidłowo kręci się luźno łozyska nie słychac niema luzów.....
punto długo kręci punto ciężko kręci zamek kręci
schematy podłączenia alarmu monitor dziwny dźwięk zasilacz impulsowy cykanie przetwornicy
gramofon daniel obroty gramofon daniel
Przeróbka głowicy Golf 1.9 TD AAZ do Transportera T4 1.9 TD ABL – modyfikacje, gwinty, króciec Mercedes Vito P1221 – błąd CAN, komunikacja ABS/ESP, objawy i diagnostyka