Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Witam, od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu Fiat Grande Punto 1.2 48 kW. Samochód bardzo długo kręci zanim odpali. Został wymieniony czujnik wału korbowego z Delphi na Magneti Marelli.Na tym czujniku Delphi samochód w ogóle nie chciał załapać, odpalał za trzecim, czwartym razem. A na Manetti odpala za pierwszym ale po długim kręceniu....
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu fiat grande punto 1.2 48kw. Samochód gdy jest zimny, albo pogoda nie dopisuje odpala za 3, 4 razem kręci kreci i nie potrafi zaskoczyć , gdy się zagrzeje odpala za 1 razem ale nadal długo kręci. Gdy na dworze jest z 15, 20 stopni znowu zaskakuje szybciej. Zwiedzilam już 3 mechaników, elektryka...
Witam Byłoby nie ciekawie jakby moje Punto mk1 działało prawidłowo dłużej niż 3 miesiące. Po wymianie czujnika halla ustąpiły problemy z uruchamianiem silnika jak ciepły. Teraz ponownie pojawił się problem z uruchomieniem tylko w innef formie. Mianowicie: Jak jeżdżę na LPG wyłączę silnik, i odpalę zaraz jak zgaszę bądź sam zgaśnie to nie ma problemu,...
Płyn chłodniczy w normie ?
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Dzięki za podpowiedzi. Jak trochę zelżeje, to wszystko posprawdzam.
Witam, Mam taki problem z Fiat Punto 199 , 1,.4 benzyna, 2008r. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że auto mi zgaśnie (np za szybko puszczone sprzęgło) to chcąc odpalić auto, rozrusznik kręci, ale auto się nie odpali. Mogę kręcić tak długo aż akumulator padnie. Po naładowaniu akumulatora znowu odpalę. Ale problem z odpalaniem jest tylko wtedy, gdy silnik zgaśnie...
Mam problem z punto,strasznie długo trzeba kręcić żeby odpalił czy zimny czy ciepły.Akumulator ok rozrusznik ok.Sprawdziłem ciśnienie na wstępnej i przy rozruchu około 2.0bara jak zapali jakieś 2.4.Ale pompa raczej ok bo jak zacisnę przelew to rośnie prawie do 8bar.Błąd jedyny jaki rejestruje to coś ze świecami żarowymi ,obwód a przerwa czy coś takiego...
iskry raczej bo po długim piłowaniu czuc paliwem
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
Wracam po baaaardzo długiej przewie. Nie znalazłem przyczyny braku kilku sekundowego napięcia na pompie paliwa tuż przed uruchomieniem silnika. Niestety muszę sobie radzić tak jak potrafię, czyli kręcić rozrusznikiem tak długo, aż pompa dobije właściwe ciśnienie w układzie zasilania paliwem. Pozdrawiam ;-)
Przewody WN aż się proszą o wymianę. A świece kiedy były wymieniane ? Radziłbym wykręcić i przejrzeć. Choć jak już długo długo pracują to również wymienić, polecam NGK są również do LPG.
moje punto 1.9 jtd ciężko pali muszę go heblować kilka minut na raty zanim odpali. jak zacznę go kręcić to dopiero po jakimś czasie zaczyna dymić i łapać. jak odpali to chodzi normalnie nie jest mułowaty. kłopoty zaczeły się ja zrobiło się zimno wcześniej było ok. jak jest ciepły też trzeba go długo kręcić -może to być wina rozrusznika czy może jest...
Tak z ciekawości, ile lat ma akumulator ? Może się zdarzyć że energii jest w nim tylko na tyle, że wystarczy na parę odpaleń i śmierć. Miałem tak u siebie po naładowaniu fajnie kręcił postał dwa dni i lipa. Wymieniłem na nowy i problem rozwiązany.
Odkopuję i zamykam, punto sprzedałem jakiś czas temu. Co się okazało, ukruszył się kawałek szczotki w rozruszniku i latał sobie w środku robiąc zwarcia. Powodowało to pewnie 2-3 krotnie większy pobór prądu niż powinno, stąd akumulator nie wyrabiał, szczególnie na mrozie. Rozrusznika nie remontowałem, miałem inny z punto 1 (chyba silnik 1,1 albo 1,2)....
Kontrolka code zapala sie i gaśnie , a po chwili gasną poduszka i wtrysk. Rozrusznik niestety nie kręci. Może to zasniedziała masa? Co wy na to?
Witam ! Moje auto to fiat punto 1,1 1995 r. benzyna + gaz. Od dłuższego czasu nie mogę go odpalić. Ostatnio doładowałem akumulator. Ale przy próbie odpalania rozrusznik dobrze kręci ale bez skutku odpalenia. Czy ktoś doradziłby mi z Państwa co może być tego przyczyną? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Mirek
Witam, - Pomierzone napięcie (alt / aku) różnica około 1V - Wymienione oba kable - Po wychłodzeniu i ponownym odpaleniu okazało się, że rozrusznik kręci, ale trzeba robić to bardzo długo, auto ma problem z pracą na zimnym silniku ( nie załącza się "ssanie" i silnik gasnie) - Wymieniony czujnik temperatury płynu - Auto śmiga, rozrusznik wystarczy ze...
zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć. No zastanawiające faktycznie. Można tak długo. D elektryka podholuj sprawdzi co i jak. Jak nie kręci i nie ma kontrolek może być urwana masa silnika lub uszkodzona stacyjka.
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
Wczoraj jak nie chciał odpalić to temp.silnika była kreskę pod połową skali otworzyłem maskę przestygł 20min i odpalił próbowałem kręcić długo bo ponoć jak czujnik wału to auto odpali gdy się nim trochę pokręci ale nic z tego. Dziś przestygnięty zapalił za trzecim razem ale zauważyłem, że podczas kręcenia lekko drgała wskazówka obrotomierza tak ze trzy...
Witajcie! Jakieś 3 m-ce temu auto mi nie odpalało - nie było słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka do połowy. Mechanik długo się męczył szukając i w końcu stwierdził, że wymienił pompę i wtedy zaczął normalnie odpalać. Od tego czasu auto stało i dzisiaj znowu nie odpala, akum kręci, ale nie słychać znowu pompy paliwa. Co to może być? Mam wrażenie,...
ylko ze kostka stacyjli nie powoduje zapalenia lampki MIL Skąd wiesz że nie powoduje? A kod błędu: za niskie napiecie zasilania? To by też tłumaczyło ten brak świecenia kontrolek. Może tulejki w rozruszniku - nic nie napisłąęś czy ciężko zapala czy może tylko ciężko kręci?
Witam wszystkich Jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1,4 77 KM z 2009roku Mój problem polega na tym iż Pierwsze odpalenie na zimnym silniku trwa od 3 do 5 sekund, tak długo muszę kręcić rozrusznikiem i pulsacyjnie dodawać gazu. Dodam iż ten problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie Każde kolejne odpalenie jest juz perfekcyjne, nawet kiedy...
1. Grande Punto 2006 1.3 JTD 90km 2. 1.3 JTD 3. Obroty falują 900-1100 po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy, trwa to około minuty i obroty się stabilizują. Chyba że ruszę dynamicznie zaraz po odpaleniu, przeciągnę jeszcze na dwójce i zatrzymam pojazd - wtedy obroty od razu się stabilizują, nie trzeba czekać tej minuty /-. Czasami zdarzy się problem...
Witam! Od jakiegoś czasu mam mały problem z moją instalacją LPG. Mianowicie żeby odpalić silnik po jeździe na gazie, muszę długo kręcić rozrusznikiem i po kilku sekundach ledwo zapala. Gdy się uruchomi chodzi normalnie. Po zgaszeniu silnika było słychać wyraźne syczenie w okolicach reduktora, tak jakby gaz cały czas dopływał i po napełnieniu była cisza....
To i ja napiszę od siebie, użytkuje od paru lat prywatnie walizkę YATO za 340zl z tego co pamiętam. Rozebrałem nią na śrubki po czym złożyłem Suzuki Samurai, na bieżąco robię serwis Megane 3 i Mondeo Mk5, teść używa ich do T4 i Punt, żaden, powtarzam żaden klucz się w tym czasie nie uszkodził. Moim zdaniem walizka jest znacznie wygodniejsza jeśli planujesz...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Witam. Posiadam grande punto 1.9JTDM 130km. Auto ciężko odpala, najgorsze są krótkie odcinki po odpaleniu, później zgaszenie i próba odpalenia to jakiś cud. Z rury siwo, że nic nie widać, a jak odpali nic mu się nie dzieje. Na komputerze brak błędów. Podczas dłuższego kręcenia pojawia się komunikat "Cruise Control". Po długim postoju odpala bez większych...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Jeszcze nie próbowałem na podniesionych kołach. Ale łożysko nie obstawiam gdyż ewidentnie stuka na dole. Mam jeszcze pytanie co do samej półosi. Półoś prawa jest dłuższa od lewej i na środku jest guma osłona w kształcie walca. Czy pod tym jest jakieś połączenie by przedłużyć półoś? Krótsza półoś jest w całości i ma długość jak prawa do tej gumy.
auto jest z 1994 roku, ale zawsze odpalało za pierwszym razem, nawet przy dużej minusowej temp. Wczoraj byłam u gościa od elektryki. Sprawdził wszystko co mógł sprawdzić i pow że jest ok. U niego auto paliło normalnie i na zimnym i ciepłym silniku. Próbowałam u siebie i na ciepłym jest ok a na zimnym cięzko, tzn odpalił ale za drugim razem przy długim...
Przy 40 km/h punto zgasło i nie chciało odpalić po scholo waniu do domu i obejrzeniu samochodu myślałem ze to pompa paliwa padła ale podpiąłem ja pod aku i chodziła. Wykręciłem świece i i zmieniłem na nowe iskra jest na każdej przy kręceniu rozrusznikiem na wtrysku jest paliwo (idzie mgiełka paliwa) mimo wszystko samochód łapie ale po puszczeniu kluczyka...
Witam, jestem posiadaczem Fiata Pandy 750 fire, od dłuższego czasu zaczął się wieszać rozrusznik czyli trzeba było wyjść i czymś w niego popukać - wieszały się szczotki (woziłem specjalny pręt żeby popukać :P) Mając chwile czasu postanowiłem go naprawić zanim całkowicie poleci. Wyjąłem, rozebrałem. Wyczyściłem tonę śmieci pyłu itp, cały wirnik dałem...
posprawdzałem wszystkie połończenia ,masowania, czujnik położenia przepustnicy,wszystko ok a nadal to samo czyli po włończeniu stacyjki słychac pracujacą pompe paliwa i automatycznie otwarty jest wtrysk trwa to ok 30sek az przekażnik się wyłończy poliwa na przepustnicy już jest pełno a kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem to cały czas podaje wtrysk na...
Posiadam Punto I 1.2 8v 75 SX z instalacją gazową i od samego początku odkąd go mam są problem z pracą na benzynie. Od razu dodam, że na gazie samochód jeździ poprawnie i nie występują zjawiska, które dzieją się na benzynie. Do sedna, żeby odpalić trzeba dodać gazu i wkręcić go na obroty, po czym można puścić pedał i będzie trzymał obroty. Przy próbie...
Witam. Mam problem z Puntem 1 1.1 SPI. Jak auto jest zimne po długim postoju (np. po nocy) to rano ma ciężko odpalić. Rozrusznik kręci jak szalony, a auto nie odpala, czasami trzeba kręcić 20-30sekund. Jak już odpali to chodzi elegancko. Na ciepłym odpala bez problemu. Auto z LPG. wymienione zostały świece, kable, cewki, sprawdzone i ustawione luzy...
Kontrolka świec zaświeca się na dość krótko, dopiero poniżej 5*C świeci się dłużej. Skoro piszesz, że silnik się uruchamia i po kilku sekundach gaśnie - nie sądzę abyś miał problem ze świecami. Łańcuch rozrządu jest raczej bezobsługowy, choć np. w moim aucie był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 90 tys. km, jako powód wymiany było podane, że hałasował....
Posiadałem swojego czasu Punto z silnikiem 1100 MPI po spuszczeniu oleju i wymianie filtra oleju zacząłem lać nowy nie zakręcając śruby w misce, dopiero gdy zauważyłem jak wylatuje nowy olej kręciłem śrubę spustową. Po takiej kolejności długo miałem olej czysty wręcz czyściutki i trudno było go zobaczyć na bagnecie i to naprawdę przez sporą ilość przejechanych...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Witam. Kolega kupił fiata punto 2003r 1.9 jtd gdzieś tam okazjonalnie. Pojezdził nim dłuższą chwilę (jest kompletnie zielony w sprawach mechaniki) i zwrócił się do mnie o pomoc czy da się coś zrobić żeby to lepiej jeździło. Gdy wsiadłem do tego pierwszy raz, rzeczywiście, zbiera to się jak maluszek 126p. Po otwarciu maski, od razu w oczy rzuciło mi...
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Witam! Jak w temacie. Fiat Punto 60 Selecta rocznik 1996 silnik 1242cc na monowtrysku IAW Weber Marelli 6F.SN ale z immo. Przebieg 65tys. km autentyczny. 2 miesiące temu przeszedł mały remont. Wymiana UPG, nowy rozrząd, świece, kable itp itd.. Nie pierwszy raz to robię więc raczej nie skiepściłem. Wszystko wg fabrycznej serwisówki i przy użyciu oryginalnych...
Zatarte tłoczek w zacisku.Rdza .Zobacz jak podniesiesz manszete czy niema rudego.Albo stare wężyki hamulcowe.Zamkły się .Jak podniesiesz auto to popuść odpowietrznik jak koło będzie się kręcić lżej to wężyki do wymiany. Prosiłbym o używanie bardziej " łopatologicznych " słów :) ew. Tłoczek chyba można zregenerować ? Czy nie bardzo ? No ale, gdyby tłoczek...
Spalanie do 9 litrów LPG Zapomnij o takim wyniku. Chyba że Tico,Uno,Punto,itp. Pragnę się nie zgodzić, moja mazda mx-6 taki wynik bez problemu osiągała, oczywiście prędkości zgodne z przepisami i koła 205 55 r16, na 17tkach o 1,5 litra w górę. Wszystko zależy od stylu jazdy, dużo hamuje biegami i nie napędzam się wiedząc że zaraz kolejne światła itp....
witam auto jak w temacie, problem dotyczy iskry - jej całkowitego braku. Dodatkowo w żaden sposób nie mogę go zdjagnozować (kts 540), sterownik napięcie ma, czujnik wału sprawdzony (630om), napięcie w złączu jest. Na liczniku świeci ciągle marchewa i nie gaśnie - czasami w momencie dłuższego kręcenia rozrusznikiem na chwilkę zgaśnie lecz zapala się...
Lupo jest małe, już lepsze będzie Polo (ta sama klasa co Micra), szukałbym jeszcze też tego Nissana. Ogólnie dla swieżego kierowcy polecam szukać aut segmentu B (na tym się uczymy jeździć i zdajemy egzaminy, od tego jest najłatwiej zaczynać praktykę). Jeśli z zakupem można się wstrzymać i dołożyć trochę, oraz mogę polecić coś z poza omawianych, to może...
Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość. Po długiej walce z autem postanowiłem zwrócić się do Was o pomoc. Sprawdziłem pompę paliwa (ponieważ nie było jej słychać podczas przekręcania zapłonu), zbadałem zachowanie przełącznika głównego (pompy paliwa) i nie mam już więcej pomysłów. Po przekręceniu kluczyka dostaję 12V na pin nr 7 (przełącznik) a nr...
Tak samo jak wersja z automatyczną klimą - Przecież to cudowny wynalazek, ustawiasz 20 stopni i jedziesz. Jeździłem Corollą E12 z automatyczną klimą, jeżdżę Octavią IIFL z automatyczną klimą - nie uważam tego za cudowny wynalazek. Jest więcej kręcenia (a w Corolli klikania) niż przy manualu. Słońce przyświeci na deskę i już automatyka wariuje. Po mieście...
Zauważyłem że po jeździe jego napięcie wynosi 12,35 - 12,40V Trochę za mało, 30 min po jeździe powinno być przynajmniej 12,6 V a po 120 h (5 dniach) przynajmniej 12V. Ja w ubiegłym roku na dwuletnim akumulatorze miałem po 5 dniach 12,24V przy temperaturze 5 stopni poniżej zera. .Ładowanie prostownikiem nic nie daje. Jakie jest napięcie 30 min po ładowaniu...
Witam Podczas jazdy (na zimnym silniku) przed skrzyżowaniem zgasł, ale go pokreciłem i zapalił (szarpało silnikiem) ale po 30 metrach zgasł całkowicie. Próbowałem go dalej odpalić ale po pojawieniu się ikony Immo dałem za wygraną(to było z rana). Wieczorem po dosyć długim kręceniu z wypadającymi zapłonami odpalił. Gdy zewrze się odpiętą masę od akumulatora...
Ale kto napisał że ten 8 letni akumulator był w jakikolwiek sposób regenerowany? On jest sprawny i odpala 20 letniego mondeo mk3 bez zająknięcia. Czy umycie i odkurzenie samochodu też klasyfikuje go jako produkt regenerowany? Wydruku nie mam jak zrobić bo tester mam bez drukarki. Wynik to aku sprawny. Dokładnych procentowych wartości nie podam bo robiłem...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Dzień dobry wszystkim. Posiadam Punto II FL (Classic) 3d z 2009 roku. Od jakiegoś roku bardzo irytowały mnie w nim hamulce, w końcu w styczniu tego roku zdecydowałem się na kompleksową naprawę. Z tyłu przetoczone zostały bębny, wymienione szczęki i wyczyszczone mechanizmy. Tył był w super stanie, ale skoro już został rozebrany, to odświeżyłem te hamulce...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
https://obrazki.elektroda.pl/5333857100_... Początkiem tego roku kupiłem sobie nowy ostatni normalny samochód pozbawiony większości nowoczesnych wynalazków – Opel Corsa E. Niestety Unia Jewropejska zadbała o moje bezpieczeństwo i wyposażyła to auto w potrzebne w aucie miejskim jak bielizna profesjonalistce czujniki ciśnienia...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Witam Posiadam fiata punto 1.2 mono wtrysk + lpg. Problem polega na fakcie iż jeżeli użytkuje samochód w normalnym miejskim cyklu (do 50 km i gaszę) wszystko jest ok bez względu na to czy gorący czy zimny. Problem pojawia się po przejechaniu 100 i więcej km, jak jest ciepły to pali na dotyk, jak wystygnie np: rano z rozrusznika nie odpali. Można kręcić...
punto kręci laguna długo kręci renault długo kręci
wyświetlacz pęknięty zalany toshiba reset kodów falownik akumulator
philips 40puh6400 philips 40puh6400
Klawiatura PS/2 LED mignie raz przez adapter PS2/USB – brak działania, aktywny konwerter Blue Cube, Soarer Czy trzeba spuszczać wodę z bojlera przy pękniętej rurce?