To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
wyjmij wtryskiwacze i wyczyść ich ultradźwiękami(najlepiej oddać ich do specjalistycznego warsztatu, który tym sie zajmuje) koszt to ok 60 zł i po problemie, z tego co tu przeczytałem to napewno tam jest błąd. Spotkałem się już z tym problemem nie raz, pozdrawiam
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
ech, szkoda gadać. Pokaż mi jak go wymontujesz w punto 2.
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Możesz go pomierzyć multimetrem. Są tam 4 piny. Piny 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny mieć około 50-60 omów. Inaczej nie sprawdzisz. Możesz wykręcić silniczek i podpiąć kostkę . Przekręcić stacyjkę na MAR ale trzpień i sprężynka może wyskoczyć. Potrzeba drugą osobę co schwyci. Ja mam do tego celu tester silników krokowych i widzę czy pracuje.
Nowa że sklepu
może to być wina silnika krokowego(ja w swoim uno mam z tym problemy). po odpaleniu zimnego silnika musisz zaobserwować zachowanie się silnika(powinien oczywiście poruszać przepustnicą). . Kolego,w jakim punto silnik krokowy oddziałowuje na przepustnicę? Bo ja wiem na 100% że otwiera i przymyka kanał powietrza dodatkowego.
Po numerach na silniczku krokowym.
sprawdż czy ci sie niezacina silniczek krokowy
Potencjometr lub silnik krokowy
Silnik krokowy :)
Jest założony silnik krokowy.
Użyj opcji szukaj " silnik krokowy" Pozdrawiam
W którym miejscu ten silnik krokowy jest? :?
Musisz bardziej opisać instalację gazową i nie ma problemu, bo to co opisujesz wygląda na źle zadbaną instalację lpg. Napisz jaki dokładnie masz reduktor, jaką masz centralkę sterującą gazem i komputer od gazu. Czy na wężu od reduktora do miksera masz silnik krokowy czy pokrętło ręczne? Kiedy zapala się check-point?
Na pewno błędny odczyt temperatury ani czujnika położenia przepustnicy nie spowoduje wkręcenia na maksymalne obroty. Raczej duża nieszczelność, może zwarcie w układzie silnika krokowego.
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Cewki owszem. Ja kazałem juz na samym początku zamienić świece miejscami, póżniej przewody WM. Trzeba by jakiś punkt zaczepienia mieć, by wiedzieć że to np. nie silniczek krokowy :D.
Witam! Bądz uprzejmy i rozwin te skróty, niestety nie każdy jest mechanikiem samochodowym. Pozdrawiam.
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
wymien silniczek krokowy i bedzie dobrze...
jak nie chodzi, to krolowy, jak szarpie to też krokowy, no musze się jeszcze doszkolić
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Wygląda na II gen, tylko, że ktoś chyba wyrzucił silniczek krokowy i dał ręczny register.
ale jak wyczuć która to cewka?
Gaśnie także kiedy dodajesz gazu czy tylko na wolnych obrotach bez dotykania pedału? Jeśli tylko na wolnych może być silniczek krokowy który się zacina
Przestańcie z tymi krokowymi, dlaczego każdy od razu jak falują obroty, myśli o krokowym, w tym silniku go nie ma.
Podchodzi z fiata punto,seicento,cinquecento,peugeota 206,306.
silnik krokowy - na bank. Miałem to samo!!! Chyba w twojej mózgownicy, bo silnik krokowy to typowa porada lamerów.
Sprawdzilem to lewego powietrza nie zasysa, tps wymieniony razem a z silniczkiem krokowym inadal to samo.Wymienilem tez czujnik cisnienia w kolektorze ssacym,bez zmian.Co za G.. ten fiat.
oczywiście '87 to pomyłka. miałem na myśli rocznik 97...:) Dodano po 1 cieszę sie z Twojej odpowiedzi. Tylko że ja nie mam pojęcia gdzie jest ten wężyk
Po wymianie silniczka krokowego,musisz jechac skasowac bledy ze sterownika.
Czy przed wymianą czujnika też falował? Jest GAZ? Silniczek krokowy może być przyczyną podobnych zdarzeń lecz nie musi. Wcześniej proponuje odpiąć wtyczkę od wymienionego czujnika i podpiąć mocno jeszcze raz. Sprawdzić lambdę odpiąć ją wtyczką i sprawdzić czy jest zmiana na lepsze lub miernik, jak nie to przed kupnem nowego silniczka krokowego proponuje...
Fiat Punto II (problem z wilgocią) ----------------------------------------... Witam i ponawiam moją prośbę. Od niedawna mam mam problem ze swoim punciakiem jak tylko zrobi się deszczowa pogoda. Kiedy tylko jeżdże w deszcz auto traci moc. Ja dodaję gazu - silnik do pewnego momentu reaguje i auto przyśpiesza - a po...
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
wina w gazie jakiś syf zawsze tankuj w markowych stacjach nie bede robił reklam ale pamiętaj o tym!!!! Dodano po 37 a jak jest instalacja w aucie
na emulatorze pisze LOVATO a na przełączniku AUTRONIC a jaka generacja to dokładnie nie wiem, (przełącza się automatycznie po przegazowaniu, na rurce za parownikiem jest silnik krokowy, i to jest monowtrysk)
Czyli najpierw czyścimy krokowy a potem myk kleme w bok na 20 min.
Do punciaka zamontowałem sekwencje OMVL 4 lata temu. Po przejechaniu 80 tys. km nie zauważyłem żadnego negatywnego oddziaływania na samochód, centralka padła mi jeszcze przed założeniem instalacji. Osobiście uważam że wielkim mankamentem jest silnik krokowy - spasowany z przepustnicą. Dość często dochodzi do falowania obrotów na gazie. Niedomagania...
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Diagnoskop 70% prawdy ci powie. To nie silnik krokowy, bo go tam nie ma.
panowie kolejny warsztat nie podołał w naprawie Może zaczniemy innaczej co ustawia silniczek krokowy co daje sygnał do jego prawidłowej pozycji ????
silniczek krokowy przykręcony jest na korpusie wytrysku a wygląda o [url=http://http://www.moto.allegro.pl/i... tak , natomiast [url=http://punto.autokacik.pl/puntofire... tutaj masz schemat urządzenia wtryskowego (co prawda w Punto ale różnicy nie powinno być wielkiej)....
Taki sam problem występuje przy uszkodzonym silniczku krokowym. Ale niestety nie wiem jak to sprawdzić - może ktoś podpowie.
Moim zdaniem niebędzie to woda w paliwie,ponieważ na ciepłym silniku jak pisze jest ok. Ja na początek sprawdził bym czujnik temp. silnika i silnik krokowy(na poczętek radze go dobrze wymyć). Pozdrawiam.
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Miałem to samo-sprawdz dokładnie silniczek krokowy szczegolnie podłaczenie i wyczysc dokladnie silniczek - napewno powinno pomóc.Pozdrawiam.J
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Silnik krokowy był czyszczony na początku maja, Wyjmowałes z przepustnicy czy tak co z grubsza
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie...
Sprawdź wężyk łączący MAP sensor (pod wspólną osłoną z głównym przekaźnikiem zasilania, na ścianie grodziowej) z korpusem przepustnicy. Czy skoki obrotów nie mają przypadkiem związku z używaniem hamulca? Czy nie ma problemów ze skutecznością działania wspomagania hamulców? Zrób dodatkowy log (wykres) z następującymi parametrami (nie zaznaczaj na karcie...
A silnik krokowy nie występuje w tej instalacji i czy nie ma tam funkcji cut off?
Luzy sprawdzone. Co do patencjometru to raczej dobry (przepustnica zamknięta ok 0.5v otwarta na maxa prawie 5) Co do ceny to chyba nieten typ tutaj potencjometr i silnik krokowy są umieszczone na stałe w obudowie przepustnicy.
Tam nie ma diody. Uprzedzając pytanie, krokowego też tam nie ma i to nie jego wina
Przy 60 stopniach wlacza sie dopiero petla zamknieta sondy.Podpiolem miernik i daje co chwile napiecie od 0.1 do 0.80v Wygląda ok. I pytanie czy silniczek krokowy z punto 60 pasuje do mojego 75? bo przekladalem takowy ale byly wyzsze obroty troszke i brak ssania, moze byl zepsuty?pytam bo chce kupic a na aukcjach niema nigdzie ze do 75km Nie pasuje,...
po analizie wypowiedzi ,takie zachowanie pracy silnika moze wynikać z zakłóceń pracy potencjometra uchylenia przepustnicy,lub silniczka krokowego,konkretne potwierdzenie uzyskasz na diagnistyce silnika. Jak masz instalację LPG to napewno silnik krokowy który zanieczyszczony jest grafitem odkładającym się w układzie dolotowym.
Drugiej generacji ma "komputer" do gazu podłączony pod sondę Lambda. Ma też silnik krokowy na wężu do kolektora ssącego. Z Twojego opisu (zawór a nie silnik krokowy) wynika że masz chyba I generacji.
dzięki TZOK, cenne info. wymieniłem czujnik przepustnicy, zauważyłem podczas jazdy z odłączonym + 1/3 spalanie większe. Zastanawiam się co zrobić jeszcze z wysokimi obrotami, silniczek krokowy wymieniłem, przepustnicę wyczyściłem, co jeszcze sprawdzić/wymienić/przeczyścić?
a to musze zakrecic wczesniej zawór na butli zeby muc przeczyścic silniczek krokowy od gazu???? art567 to myslisz ze to problem moze byc w tym sterowniku?
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Silnik krokowy widać, że nie pasuje do tej przepustnicy... czujniki IAT i MAP, powinny być jednym czujnikiem zamontowanym w kolektorze, ty masz je z Punto 55-75 ale ich charakterystyki się pokrywają. Pin 16 to masa, pin 14 to 5V do zasilania czujników, pin 31 to czujnik IAT, a 32 to MAP. Silnik krokowy to piny: 2+20, 3+21, a czujnik przepustnicy (TPS)...
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
Jest aktuator - silnik krokowy. Na benzynie chodzi idealnie, mam jakąś cewkę więc podmienię. Czy przyczyna może być parownik?
Warto sprawdzić czy działa silniczek krokowy, czy nie zacina się itp. Sprawdził bym też TPS, linkę gazu itp elementy które mają wpływ na obroty silnika - komputer na końcu
świece i przewody wymienione były miesiąc temu, podjadę do mechanika i poproszę o zmniejszenie przerwy w świecach, szukając rozwiązania wiele osób pisze o silniku krokowym czy jest sens wymieniać go w ciemno koszt nie jest duży
Mimo podjętych kroków problem niestety nie ustał a nawet się rozwinął. Na pierwszy ogień postanowiłem wymienić świece i przewody wysokiego napięcia (oryginały dobrane z katalogu). Nie przyniosło to spodziewanego efektu więc postanowiłem pójść dalej i w przeciągu kilku dni zakupiłem 2 cewki (zamienniki). Po tej operacji o ile ma to jakiś związek z tym...
Mam problem z fiatem punto otóż dałem auto do mechanika, bo obroty mi falowały okazało się że to silnik krokowy, wiec go wymieniłem i jest ok. Pojawił się następny problem, gdy auto rano próbuje odpalić, zalewa mi silnik benzyna. Wymienione świece, kable spr, sonda i wszystko jest ok ... wie ktoś co to może być przyczyną tego?
Fejs kupisz na allegro za 30zł. Program jest na forum. Napisał go nasz kolega (at)trzok. Silnik krokowy....... Raczej wątpliwą sprawa że zapala marchewkę. Koszt zamiennika to jakiś 40zł.
Witam. Niestety w moim punciaku zepsuty jest regulator biegu jałowego(silnik krokowy) może ktoś wie gdzie można tanio kupić, bo serwis chyba chce ze mnie zedrzeć 550 złoty.
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze? Dodano po 5 A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
Niewiem o co chodzi z innym tematem ale ok. Jak rozróżnić krokowy ot tz. śrubki ? Aha a co do regulacji to chyba potrzebny jest analizator spalin do sprawdzenia mieszanki.
Dzieki grzestv, przywracasz mi wiarę w to forum, bo już zacząłem myśleć, że tu już można tylko o tym, czy zabrudzony silniczek krokowy może być powodem utrudnionego pochylania oparcia fotela do wygodnej półeżącej pozycji.
witam. Nie jestem fachowcem Ale sie troche znam. Z tego co zes opisał to silniczek krokowy od lpg albo jednostka sterujaca lpg wysiadła.Dobry gazownik umie sprawdzic co jest dobre a co.. Jazda bez elektroniki nie jest wskazana.
Wypinaj po kolei wszystkie czujniki, zwłaszcza wody i próbuj odpalić - niebieski, który podaje ci info do sterownika o temp. cieczy chłodzącej. Wyczyść silniczek krokowy. Jeśli to nie pomoże, poczekaj do ładnej pogody i spróbuj go sprzedać, ja tak zrobiłem.... tyle w temacie fiata punto
Witam. Też będę przerabiał instalkę z I gen na II i już zakupione jest B-S4. Rok temu u sibie zmieniałem na sekwencję, ale teraz u ojca w Alfie 1.3 boxer będę to zakładał. Za cholerę nie mogę zrozumieć tych kroków otwarć attuatora... Wiem że na jałowych obrotach silniczek krokowy powinien ładnie operować by lambda oscylowała 0-1V
O to mi chodziło bo wtrysk nie ma sterowania. To teraz jeszcze ostatnie pytanie: co steruje wtryskiem ? Mam tylko i wyłącznie przełącznik STAG2-W oraz emulator sondy LECHO mini lambda. Problem w tym iż.. lpg nie otwiera mi paliwa! Auto gaśnie po przejściu na benzynę! Sprawdziłem już: 1. przełącznik (podaje napięcie po przejściu na pb) 2. sterownik lambda...
Witam mam na imię Damian jest to mój pierwszy post na tym kąciku i od razu mam powazny problem. A wiec tak właśnie przeszedłem swapa z cc 700 na 1.1spi i mam problemy z autem nie wiem dlaczego auto na obroty nie chce wchodzic na zimnym jak i na ciepłym silniku z tym że jest znacznie gorzej jak się rozgrzeje ma tak jakby blokade przy 3000tys potrafi...
Nie ma takiej opcji, żeby felgi tyle odpowiadały za spalanie. Nie za aż tak zwiększone. To może być ten czujnik temperatury - włącza się ssanie i tyle właśnie spala. Za obroty odpowiada krokowy, i gdy płyn już trochę się nagrzeje są w porządku, a od wskaźnika na desce jest inny czujnik. Do punto kosztuje chyba coś koło 30zł, więc warto to sprawdzić.
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
świece przewody wymieniane niedawno cewki ok,test na komputerze przechodzą ale raczej one tego nie powodują.A czy gdy sie odepnie silniczek krokowy od złącza to powinien silnik gasnąć itp. bo jak go odpinam to różnicy nie ma w obrotach na zimnym czy ciepłym
Kolego, bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, przy instalacji LPG są prawdopodobnie spowodowane grafitem, który odłożył sie w silniku krokowym.Jednym z elementów niepotrzebnych w gazie jest właśnie grafit.Zdemontuj silnik krokowy i przeczyść go WD40 lub benzyną.Wszystko zależy od jakości gazu jakiego uzywałeś.Natomiast całkowity brak obrotów, oprócz...
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Też stawiałem na lewe powietrze ale wszystkie miejsca poskładałem na cieniutką warstwę masy uszczelniającej więc lewe powietrze odpada. Przewody podciśnieniowe są dobrze (niżej ten od odmy) Zauważyłem że w pewnym momencie otwiera się chyba na max silniczek krokowy i przez niego ssie mnóstwo powietrza. Wydawało mi się że to uszkodzenie silniczka wiec...
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
Świnia... A mógłby :). A po forach krążą posty typu "odłącz klemy na pół godziny, po podłączeniu daj parę razy do 6k obrotów i zostaw na wolnych do włączenia wentylatora". To teraz tak: jeśli ma jakieś błędy uzbierane to lata na sztywno w trybie awaryjnym, czy po prostu je trzyma w celu ew. doinformowania serwisu? U mnie marchewa na wyższych od jałowych...
witam.ja bym zaczął od silniczka krokowego (tego przy gaźniku).miałem ten sam problem.po wymianie wszystko ok. sprawdź jeszcze cewki zapłonowe .ostatnio zaczęło mi autko szaleć myślałem że znowu krokowy a okazało się że jedna z cewek ma złą oporność .oporność cewki: uzw. pierwotne od 0,5 do 0,8 om , uzw.wtórne od 6,66 do 8,14 kilo om.
silniczek krokowy punto silnik krokowy punto punto schemat punto
satelitarny tuner analogowy amplituner instrukcja blaupunkt pobór prądu
wentylator zasilacza wentylator zasilacza
Wiertarka Smalcalda dwubiegowa bez udaru - opinie Mercedes Sprinter P2006-2: Problem z przepustnicą