Witaj dorgi kolego ... Problem może być dwojaki .... 1. to membrany ... starość robi swoje i jak się rozgrzeja wtedy są na tyle elastyczne aby dobrze chodziło ... 2. Może być to silnik krokowy .... koszt tego jest nie wielki bo jakieś 50zł .... ( ale mowa tu o silniku krokowym od instalacji gazowej ) ... Miałem podobne obiawy i wystarczyło jedynie poczyścić...
ech, szkoda gadać. Pokaż mi jak go wymontujesz w punto 2.
Możesz go pomierzyć multimetrem. Są tam 4 piny. Piny 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny mieć około 50-60 omów. Inaczej nie sprawdzisz. Możesz wykręcić silniczek i podpiąć kostkę . Przekręcić stacyjkę na MAR ale trzpień i sprężynka może wyskoczyć. Potrzeba drugą osobę co schwyci. Ja mam do tego celu tester silników krokowych i widzę czy pracuje.
Jest założony silnik krokowy.
Silnik krokowy :)
Potencjometr lub silnik krokowy
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Musisz bardziej opisać instalację gazową i nie ma problemu, bo to co opisujesz wygląda na źle zadbaną instalację lpg. Napisz jaki dokładnie masz reduktor, jaką masz centralkę sterującą gazem i komputer od gazu. Czy na wężu od reduktora do miksera masz silnik krokowy czy pokrętło ręczne? Kiedy zapala się check-point?
Użyj opcji szukaj " silnik krokowy" Pozdrawiam
Na pewno błędny odczyt temperatury ani czujnika położenia przepustnicy nie spowoduje wkręcenia na maksymalne obroty. Raczej duża nieszczelność, może zwarcie w układzie silnika krokowego.
W którym miejscu ten silnik krokowy jest? :?
może to być wina silnika krokowego(ja w swoim uno mam z tym problemy). po odpaleniu zimnego silnika musisz zaobserwować zachowanie się silnika(powinien oczywiście poruszać przepustnicą). . Kolego,w jakim punto silnik krokowy oddziałowuje na przepustnicę? Bo ja wiem na 100% że otwiera i przymyka kanał powietrza dodatkowego.
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Fiat Punto II (problem z wilgocią) ----------------------------------------... Witam i ponawiam moją prośbę. Od niedawna mam mam problem ze swoim punciakiem jak tylko zrobi się deszczowa pogoda. Kiedy tylko jeżdże w deszcz auto traci moc. Ja dodaję gazu - silnik do pewnego momentu reaguje i auto przyśpiesza - a po...
Nowa że sklepu
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
wymien silniczek krokowy i bedzie dobrze...
silnik krokowy - na bank. Miałem to samo!!! Chyba w twojej mózgownicy, bo silnik krokowy to typowa porada lamerów.
Do punciaka zamontowałem sekwencje OMVL 4 lata temu. Po przejechaniu 80 tys. km nie zauważyłem żadnego negatywnego oddziaływania na samochód, centralka padła mi jeszcze przed założeniem instalacji. Osobiście uważam że wielkim mankamentem jest silnik krokowy - spasowany z przepustnicą. Dość często dochodzi do falowania obrotów na gazie. Niedomagania...
Nosz K, chyba zacznę handlować silnikami krokowymi, zrobię lepszy biznes niż naprawiając złomy
Sprawdź wężyk łączący MAP sensor (pod wspólną osłoną z głównym przekaźnikiem zasilania, na ścianie grodziowej) z korpusem przepustnicy. Czy skoki obrotów nie mają przypadkiem związku z używaniem hamulca? Czy nie ma problemów ze skutecznością działania wspomagania hamulców? Zrób dodatkowy log (wykres) z następującymi parametrami (nie zaznaczaj na karcie...
Po numerach na silniczku krokowym.
Moim zdaniem niebędzie to woda w paliwie,ponieważ na ciepłym silniku jak pisze jest ok. Ja na początek sprawdził bym czujnik temp. silnika i silnik krokowy(na poczętek radze go dobrze wymyć). Pozdrawiam.
po analizie wypowiedzi ,takie zachowanie pracy silnika moze wynikać z zakłóceń pracy potencjometra uchylenia przepustnicy,lub silniczka krokowego,konkretne potwierdzenie uzyskasz na diagnistyce silnika. Jak masz instalację LPG to napewno silnik krokowy który zanieczyszczony jest grafitem odkładającym się w układzie dolotowym.
Mozesz,ale nie musisz. Osobiście bym sprawdził najpierw czujnik pocisnienia i czujnik połozenia przepustnicy, winny moze byc tez silniczek jesli nop na stale jest zamkniety, ale moze to byc masa rzeczy jak i nawet sterownik silnika.
Przestańcie z tymi krokowymi, dlaczego każdy od razu jak falują obroty, myśli o krokowym, w tym silniku go nie ma.
Silnik krokowy był czyszczony na początku maja, Wyjmowałes z przepustnicy czy tak co z grubsza
IACV nigdy nie będzie przyczyną przerywania silnika.W tych modelach -zazwyczaj jeżeli był z czymś problem w elelktronice sterującej silnikiem-to najczęściej MAP.Co ciekawe tester nie zygnalizował jego awarii,wykrywało się analizą danych rzeczywistych.
na emulatorze pisze LOVATO a na przełączniku AUTRONIC a jaka generacja to dokładnie nie wiem, (przełącza się automatycznie po przegazowaniu, na rurce za parownikiem jest silnik krokowy, i to jest monowtrysk)
Witam wszystkich! Jestem ,,szczęsliwym" posiadaczem Punta 1.1 z jedno punktowym ,,wytryskiem". Problem polega na tym, że niezawsze ale dość często po odpaleniu go i jeździe poprostu przerywa , wyglada to jakby nie palił na jedną świece - ale to nie są świece (wymienione). Podejżewam znowu silnik krokowy -znowu gdyż bedąc 3 miesiące z tą samą usterką...
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie...
A silnik krokowy nie występuje w tej instalacji i czy nie ma tam funkcji cut off?
sprawdż czy ci sie niezacina silniczek krokowy
Jest aktuator - silnik krokowy. Na benzynie chodzi idealnie, mam jakąś cewkę więc podmienię. Czy przyczyna może być parownik?
Podchodzi z fiata punto,seicento,cinquecento,peugeota 206,306.
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Diagnoskop 70% prawdy ci powie. To nie silnik krokowy, bo go tam nie ma.
świece i przewody wymienione były miesiąc temu, podjadę do mechanika i poproszę o zmniejszenie przerwy w świecach, szukając rozwiązania wiele osób pisze o silniku krokowym czy jest sens wymieniać go w ciemno koszt nie jest duży
Gaśnie także kiedy dodajesz gazu czy tylko na wolnych obrotach bez dotykania pedału? Jeśli tylko na wolnych może być silniczek krokowy który się zacina
Drugiej generacji ma "komputer" do gazu podłączony pod sondę Lambda. Ma też silnik krokowy na wężu do kolektora ssącego. Z Twojego opisu (zawór a nie silnik krokowy) wynika że masz chyba I generacji.
Mimo podjętych kroków problem niestety nie ustał a nawet się rozwinął. Na pierwszy ogień postanowiłem wymienić świece i przewody wysokiego napięcia (oryginały dobrane z katalogu). Nie przyniosło to spodziewanego efektu więc postanowiłem pójść dalej i w przeciągu kilku dni zakupiłem 2 cewki (zamienniki). Po tej operacji o ile ma to jakiś związek z tym...
Czyli najpierw czyścimy krokowy a potem myk kleme w bok na 20 min.
Luzy sprawdzone. Co do patencjometru to raczej dobry (przepustnica zamknięta ok 0.5v otwarta na maxa prawie 5) Co do ceny to chyba nieten typ tutaj potencjometr i silnik krokowy są umieszczone na stałe w obudowie przepustnicy.
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Czy przed wymianą czujnika też falował? Jest GAZ? Silniczek krokowy może być przyczyną podobnych zdarzeń lecz nie musi. Wcześniej proponuje odpiąć wtyczkę od wymienionego czujnika i podpiąć mocno jeszcze raz. Sprawdzić lambdę odpiąć ją wtyczką i sprawdzić czy jest zmiana na lepsze lub miernik, jak nie to przed kupnem nowego silniczka krokowego proponuje...
Silnik krokowy widać, że nie pasuje do tej przepustnicy... czujniki IAT i MAP, powinny być jednym czujnikiem zamontowanym w kolektorze, ty masz je z Punto 55-75 ale ich charakterystyki się pokrywają. Pin 16 to masa, pin 14 to 5V do zasilania czujników, pin 31 to czujnik IAT, a 32 to MAP. Silnik krokowy to piny: 2+20, 3+21, a czujnik przepustnicy (TPS)...
Skoro tak radzicie z tymi wtryskiwaczami to tak zrobię. Zastanawia mnie tylko jeszcze brak zamontowanych emulatorów: sondy lambda i wtryskiwaczy. Czy to może mieć wpływ na takie zachowanie silnika? Może po prostu wina braku tych emulatorów?
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Mam problem z fiatem punto otóż dałem auto do mechanika, bo obroty mi falowały okazało się że to silnik krokowy, wiec go wymieniłem i jest ok. Pojawił się następny problem, gdy auto rano próbuje odpalić, zalewa mi silnik benzyna. Wymienione świece, kable spr, sonda i wszystko jest ok ... wie ktoś co to może być przyczyną tego?
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
PRZECZYSCIC SILNIK KROKOWY NA BŁYSK ORAZ GNIAZDO "TŁOCZKA" SILNIKA KROK. JEK TO ZROBISZ TO WLACZ I WYLACZ ZAPLON ZE C3 RAZY BEZ ODPALANIA SILNIKA CELEM USTAWIENIA SIE KROKOWEGO.PO SPRAWIE.:D
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Warto sprawdzić czy działa silniczek krokowy, czy nie zacina się itp. Sprawdził bym też TPS, linkę gazu itp elementy które mają wpływ na obroty silnika - komputer na końcu
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Fejs kupisz na allegro za 30zł. Program jest na forum. Napisał go nasz kolega (at)trzok. Silnik krokowy....... Raczej wątpliwą sprawa że zapala marchewkę. Koszt zamiennika to jakiś 40zł.
świece przewody wymieniane niedawno cewki ok,test na komputerze przechodzą ale raczej one tego nie powodują.A czy gdy sie odepnie silniczek krokowy od złącza to powinien silnik gasnąć itp. bo jak go odpinam to różnicy nie ma w obrotach na zimnym czy ciepłym
Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze? Dodano po 5 A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
Dodano po 4 A czy to nie jest wina silnika krokowego tak to napewno to, ale lepej dołożyć drugi wtedy dostanie kopa że aż strach
A więc tak :remont kapitalny silnika zrobiony ,silniczek krokowy nowy ,sonda lambda sprawdzona filtr paliwa i powietrza nowy.diagnostyka silnika wykonana i nic nie stwierdzono,termostat nowy.dodam tylko że wcześniej palił 9 litrów w cyklu miejskim
Kolego, bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, przy instalacji LPG są prawdopodobnie spowodowane grafitem, który odłożył sie w silniku krokowym.Jednym z elementów niepotrzebnych w gazie jest właśnie grafit.Zdemontuj silnik krokowy i przeczyść go WD40 lub benzyną.Wszystko zależy od jakości gazu jakiego uzywałeś.Natomiast całkowity brak obrotów, oprócz...
silniczek krokowy przykręcony jest na korpusie wytrysku a wygląda o [url=http://http://www.moto.allegro.pl/i... tak , natomiast [url=http://punto.autokacik.pl/puntofire... tutaj masz schemat urządzenia wtryskowego (co prawda w Punto ale różnicy nie powinno być wielkiej)....
Wypinaj po kolei wszystkie czujniki, zwłaszcza wody i próbuj odpalić - niebieski, który podaje ci info do sterownika o temp. cieczy chłodzącej. Wyczyść silniczek krokowy. Jeśli to nie pomoże, poczekaj do ładnej pogody i spróbuj go sprzedać, ja tak zrobiłem.... tyle w temacie fiata punto
czyszczenie silnika krokowego od gazu nic ci nie da , funkcja cutt-off jest to chwilowe wycięcie dawki gazu ma byc załączone w sterowniku gazowym
Niebieski dym po uruchomieniu - w cylindrach gromadzi się olej, np. z uszczelniaczy prowadnic zaworów. Niestabilne wolne obroty - niesprawny układ zapłonowy lub zużyty rozrząd (niewłaściwe luzy zaworowe, wytarte krzywki, luźny pasek/uszkodzony napinacz). Silnik krokowy to zawór dodatkowego powietrza, można by go określić mianem przepustnicy wolnych...
Witam. Mam takiego samego kropka i miałem takie objawy jak piszesz. Co jakiś czas zapalała się kontrolka wtrysku i wariowały obroty 2,5- 3 tys. Ale u mnie najpierw pojawiały się tylko przy pewnym przedziale temp. silnika. Później ten przedział się poszerzył. Wymieniłem czujnik temp. silnika wkręcony przy termostacie, który jest podłączony do ECU - koszt...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Instalacja gazowa z parownikiem TOMASSETTO wraz z silnikiem krokowym. Komputer sterujący LPG to BINGO. W chwili słabości wymieniłem silnik krokowy LPG na tak zwaną "śrubę" lecz nie przyniosło to efektu. Byłem też u gazowników celem regulacji. Nie przyniosło to efektu i na paliwie jest to samo. Dodano po 50 Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie...
Dziękuję za pomoc. Zrobiłem tak jak doradziliście. Wymieniłem membranę ona okazała się popsuta (dziurawa?) i sikało benzyną cały czas i przelewało mi mieszankę na bogatą no i zalewało kanał bypass z silniczkiem krokowym stąd na każdym skrzyżowaniu gasł silnik na LPG i PB Pojechałem na szrot - patrzę sama radość!! - 8 fiatów punto - bierz Pan narzędzia...
Chyba otworzę hurtownię silników krokowych, w detalu też będę sprzedawał. Ale tylko użytkownikom tego forum, bo w realu od 10 lat wymieniłem może 3, i to nie dlatego, że się zepsuły, tylko właściciel auta po wysłuchaniu forumowych porad pucował ww w rozpuszczalniku albo usiłował wyrwać aktuator kombinerkami
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Witam! Mam Fiata Punto ´95 1.2 75SX z instalacją gazową. Samochód zaczął się dziwnie zachowywać(gaśnięcie przy niskich obrotach i duży przepał na gazie).Mechanik po 3 dniach dniagnostyki stwierdził:do wymiany silnik krokowy,który odpowiada za niskie obroty.Silniczek wymieniłem.Jednak samochód nadal gaśnie co skrzyżowanie, na wysokich obrotach idzie...
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
witam.ja bym zaczął od silniczka krokowego (tego przy gaźniku).miałem ten sam problem.po wymianie wszystko ok. sprawdź jeszcze cewki zapłonowe .ostatnio zaczęło mi autko szaleć myślałem że znowu krokowy a okazało się że jedna z cewek ma złą oporność .oporność cewki: uzw. pierwotne od 0,5 do 0,8 om , uzw.wtórne od 6,66 do 8,14 kilo om.
EGR jest jest chwilowo zaslepiony krokowy na komputerze pokazuje tylko 3 kroki a powinno byc okolo 34 pokazuje blad TPS jesli chodzi o?? Dwie rzeczy-działanie MPS sensora ( szczelność szlauchika, pękał)?? nierozumiem tego zdania
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Witam mam pytanko o mozliwą przyczynę mojej usterki. posiadam punciaka 1,2 1996r na paliwie odpala i po 2-3 sekundach gaśnie jeśli zdąze go pogazować aby przełączył na LPG to jest ok na gazie idealnie, dodam że po resecie (kasowaniu błędów) koputera jest jakiś czas ok potem znów to samo pompa paliwa wymieniona, wtryski wymienione silniczek krokowy wyczyszczony...
Witam! Posiadam punciaka I 1,2 60KM z 99r zagazowanego, wczoraj coś dziwnego sie stało zgasł na gazie na skrzyżowaniu, odpaliłem ale juz nie było wolnych obrotów, przełaczyłem na benzyne, a tu to samo, nie ma wolnych obrotów, wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na szpilce wystającej z tarczy. Myślałem, ze ma coś wspólnego z temperaturą otoczenia,...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Sprawdź silniczek krokowy co do obrotów... U mnie spalanie jest takie same 10l i nie schodzi niżej niż 9 l na 100km na LPG w mieście silnik mam 1,1 a auto fiata punto 1 z 97roku 5-cio drzwiowy. A mam pytanko do znachora... mam 2 auta na LPG w 1 jeżdżę 2lata i z reduktora ani kropli nie poszło "oleju(płyn-olej wiem ze coś się nazywa kondens...czy jakoś...
Odpowiadam, że BLOS do PuntoII 1,2 60KM to chory pomysł. Wielu kombinowało z tymi kropkami i szybko wracało to sterej instalacji albo zmieniało na sekwencję - poczytałem o tym kilka postów na innym forum. Dlaczego poroniony?... bo: 1. BLOS dużo kosztuje i raczej nadaje się do silników gaźnikowych lub na jednopunkcie. P2 jest na wielopunkcie i ma "niestety"...
Może zacinać się silnik krokowy. W tym wypadku powinno pomóc umycie korpusu przepustnicy, w którym jest ten silniczek. O ile nie ma innych przyczyn, a silnik "zawiesza się - zostaje" na obrotach przy zmianie biegów, to było na to lekarstwo w Serwisie - wgrywano nowsze oprogramowanie do centralki wtrysku. Pozdrawiam
as124, pisałeś że mierzyłeś wartości czujników przy różnych temperaturach i porównywałeś je z charakterystykami. mam problem dużego spalania w punto i właśnie sie za niego zabrałem. mógłbyś udostępnić mi te charakterystyki co bym sobie mógł porównać - już widzę że czujnik temp cieczy przekłamuje bo na zagrzanym mam 268 ohmów. będe Ci bardzo wdzięczny...
To chyba co innego pisza a co innego jest w praktyce... http://www.puntotreffen.de/index.php?pag... pod tym linkeim masz to dokladnie pokazane w Punto. Jest jeszcze mozliwosc ze sie pomyliles..i wyciagasz zbyt pochopne wnioski.A tak swoja droga..rozbierales kiedykolwiek cos takiego na elementy pierwsze ze sie z takim znawstwem wypowiadasz?
Witam, Też mam Punto 1.1 z LPG. Jeśli chodzi o emulację sondy to na ogół sterowniki mają wbudowane, chyba że jest to instalacja bez silnika krokowego na krótko np ze śrubą na przewodzie gazowym. Ja mam AL700 i emulacja jest ustawiona na masę, ustawienia z czasami emulacji powodowały, że komputer łapał błędy i np. nie chciał pracować na benzynie - zbyt...
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
Z tego co widzę, ani jedno ani drugie nie steruje silnikiem krokowym, więc tak, tylko nie mówię że kable pasują 1:1 Musisz znaleźć dokumentacje do BRC albo fizycznie kable w samochodzie. Standardowo kolory są podobnie jak w STAGu, ale sprawdź to. Bzdury! 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne...
Ten mój problem występuje na LPG i na PB. Wydaje mi się, że kupię kabel odb2->3 pin i pożyczę od kolegi interfejs USB->odb2 i skorzystam z aplikacji tzoka i sprawdzę może gdzieś leży problem w komputerze. Bo bez sensu jeździć ciągle do sklepu czy autozłom i podmieniać każdą część. No ale odczyt parametrów pewno też wszystkiego nie pokaże ale może naprowadzi....
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
silniczek krokowy punto silnik krokowy ibiza silnik krokowy daewoo
naczynia indukcyjną działa licznik ciepła mercedes czujnik obrotów wału
grzanie blachy prądem kupię sprzedam
ZRK AT9100 – korzyści z przestrojenia na CCIR, poprawa jakości FM, wzrost wartości vintage Citroën C5 2.0 HDI – błąd „Poprawa jakości spalin”, FAP, Eolys, DPF, EGR, kod U1118