Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
http://obrazki.elektroda.net/10_11769056... wystarczy?
Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem. piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry Lp. 1-czerwono (pasek)żółty 2-różowy 3-czarny 4-żółty piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki Lp. 1- zielony 2- żółty 3- brązowy 4- biały...
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
przełóz kompy i odpal awaryjnie z kartu kodowej dawcy na próbe
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
WITAM! Problem polega na tym że jak odpalę samochód na paliwie to nie równo pracuje wymieniłem przewody do świec i świece nadal jest to samo . Gdy jest przełączony na gaz jest bajka nie ma takiego problemu Dziękuje za Pomoc
Czyli najpierw czyścimy krokowy a potem myk kleme w bok na 20 min.
Jest założony silnik krokowy.
Witam wszystkich! Mam mały problem moje punto na zasilaniu LPG nie pracuje tak jak powinno. Na niskich obrotach silnik pracuje nierównomiernie, przy ruszaniu czasami strzela i chamuje przy tym silnik. Potrzebuje pilnie samochód na jutro i nie wiem co z tym zrobić. Po prostu nie da się jeździć,a do tego właśnie padła mi pompa paliwowa i już nigdzie nie...
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
Trzeba i tak zajrzeć co za błąd wyrzucił. Sprawdź poziom i konsystencję płynu chłodzącego oraz oleju. Niespalone paliwo ma charakterystyczny zapach - ale jak nie wiesz do końca co to (tym bardziej że były kłęby dymu) to nie przesądzajmy czy to paliwo.
albo niema luzów na zaworach lub zawory i gniazda wypalone. Po rozebraniu silnika sprawdzić głowice i pierścionki(a tak nawiasem mówiąc ile to to ma kilosów przejechane, a może nie te paliwko).
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Kolego invisibleman, masz rację , przepraszam Natomiast tu mamy do czynienia z silnikiem punto Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2
Ok posprawdzam moze to bedzie to, bo od tygodnia szukam przyczyny ;( A co do głowicy to była planowana i jakiś czas auto jeździło normalnie i szlag go trafił... Dzięki za podpowiedź ;D
Jaki przebieg ma silnik?
Sądy przed i po katalizatorze zostały wymienione, nic to nie pomogło. Samochód został zezłomowany. Zamykam temat. Nie poznałem przyczyny złej pracy silnika.
No panowie proszę o odpowiedź .
powiedz co miał mi skalibrować
Problem raczej po stronie zasilania cewki z ecu , częsta usterka
Właśnie sprawdziłem i wszystko jest z nimi ok, a problem nie zniknął.
A silnik krokowy nie występuje w tej instalacji i czy nie ma tam funkcji cut off?
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Nie zupełnie o to chodzi - VISA oczekuje jakiegoś konkretnego ISO code a z ECU odczytuje same zera, na SC 1.1 (IAW 59F) czyta wszystko normalnie a w moim Punto 1.2 (IAW 8F.5T) już nie i nie wiem czy to problem z moim ECU czy taka uroda Euroscana. Co to za auto jest IAW 49F? Marea, Bravo/Brava? Zapewne silnik 1.6 16V (100KM). Był też w Punto 75 (1.2).
A,racja,to samo co punto 75 Nie ma tam czujnika fazy.
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Wolne obroty w zakresie 850 to dobry objaw , czujnik położenia wału raczej nie tędy droga , podstawowa rzecz to sprawdzenie świec , kabli , cewki . Jeśli wypada zapłon na jakimść cylnindrze to wiadomo brak mocy , nierówna praca silnika. posprawdzaj to na początek.
Witam! \Mam C 3 benzyna 1,1 i od dłuższego czasu obserwuję nierówną pracę na wolnych obrotach. Ale po kolei: nie ma problemów z odpalaniem czy to zimnu czy ciepły. Po uruchomieniu (zimnego) obroty są wyższe i silnik pracuje równo i w miarę jak się nagrzewa obroty spadają i sie zaczyna- równo z taktem "brum brum brum" takie rytmiczne falowanie, obrotomierz...
Wymiana wsadów w motce lub 27c512 nic nie da? Tak napięcie sprawdzone pod obciążeniem i lata co najwyżej o jedną setkę. A sterownik widzi zmiany dwuch wolt, i do tego za zmianami podąża nierówna praca silnika. Sterwnik bez immo. Czy to częsta usterka tego sterownika.
Sondę masz w "open loop" czyli nie ma sprzężenia z komputerem silnika i nie ma korekty map paliwa. Dlatego pali więcej bo ma sztywne czasy wtrysku a temperatura 38 stopni to jeszcze pewnie wzbogaca dawkę. U mnie w SC - sterownik podobny musi być temperatura cieczy 61 stopni kiedy sonda wejdzie w "closed loop" i wtedy czasy wtrysku są korygowane według...
Witam punto 1.2 wyswietlił takie błędy.Po wykasowaniu i jezdzie ,błędów brak ale silnik chodzi kulawo.Dodam sterownik IAW8F-ST
wypadanie zapłonów czyli w sumie nierówna praca tak jakby nie palił na wszystkie cylindry lub palił bardzo nieregularnie - ale to tak w maksymalnie najprostszym tłumaczeniu
A co ma wspólnego hamulec z pracą silnika bo nie bardzo rozumiem. Jutro sprawdze gdy tylko wystąpi to dławienie i nie równa praca silnika. Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym hamulcem???
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Witam! Nie wiem jak u Ciebie jest ze wspomaganie układu hamulcowego. Ale w przypadku pompy hamulcowej podłączonej do podciśnienia tak jak parownik mogą wystąpić problemy przy nieszczelności przewodu łączącego pompę jak również nieszczelności samej pompy. Wtedy podobno zasysane jest lewe powietrze i występuja wymienione objawy czyli nierówna praca na...
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
Nie jestem profesjonalistą ale skoro kolego wymieniłeś świece to przydałoby się dać nowe przewody bo mają kolosalny wpływ na pracę silnika. Miałem w rodzinie podobny przypadek z szarpaniem i brakiem możliwości wkręcenia silnika powyżej 4 tys. obrotów w Punto I. Powodem okazała się niemarkowa sonda lambda, komputer nic nie wykazywał a usterka była. Po...
Dalej pokazuje błąd podgrzewania sondy? Jeśli tak to do kontroli przewody połączenia, bezpiecznik itp. Jeśli błędu nie ma i elektronicznie od strony OBDII jest w porządku to sprawdziłbym ciśnienie paliwa w układzie/. Nie wymieniaj podzespołów w ciemno jeśli program nie pokazuje ich usterki.Masz zapewne sterownik silnika IAW59F na przepustnicy? Często...
Witam Samochód jest na benzynę oraz LPG. Przy próbie zapalenia (zawsze na benzynie) gdy silnik jest zimny pali bez zająknięcia. Jak się zagrzeje (po przejechaniu np. 10km), zgaszeniu silnika i próbie odpalenia go po 10s nie ma z tym problemu. Gorzej jak auto postoi tak z 5 minut albo dłużej. Trzeba wtedy kręcić z 10s zanim załapie. Nie ma znaczenia...
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Dzięki za pomoc. Wszystko wróciło do normy samo z siebie. Posprawdzałem profilaktycznie przewody wszystko co sie dało wyczyściłem. Jak na razie jest spokój. Świece to NGK 26 dobrane z katalogu. Trochę z innej beczki - ciekawe rzeczy slyszałem na temat olei dedykowanych przez fiata (selenia) - podobno syf totalny. Szkoda tylko że dowiedziałem się tuż...
Zauważyłem takie ciekawe zjawisko - silnik normalnie uruchamia się bez problemu i można od razu jechać, ale parę razy zdarzyło mi się że po przyjechaniu do akademika nie było miejsca na parkingu i zostawiłem samochód przy drodze, a następnego dnia go przestawiłem (przejechałem kilkanaście metrów na zimnym silniku) i jak kolejnego dnia czy za dwa dni...
Kable masowe dołożyłem co prawda cienkie trochę ale zawsze to coś i bez zmian...na próbę podlacze jeszcze kable do odpalania na kable ;))...to co dziś sprawdziłem pompa paliwa cisnienie na jalowym 3.45 bara było by pewnie z 3.5 ale trochę mi uciekało z obejmy paliwo mały sik:) a na dworze -4 to łapy marzły czyli pompa paliwa ok.. do pewności jeszcze...
Witam Miałem podobny problem z Punto.Przyczyny szukaj w czójniku położenia wału.Znajduje się on przy kole pasowym wału korbowego lub na obudowie sprzęgła przy kole zamachowym nie pamiętam jak ten model ma.Należy go wykręcić i umyć.Sprawdź również połączenie jego wtyczki elektrycznej posmaruj wnętrze wtyczki WD40.Gdygy to nie dało rezultatu to sprawdź...
Przepraszam, że piszę pod swoim postem, ale problem nie daje mi spokoju. Zaczynam się zastanawiać czy powodem jest nierówna rezystancja między zaciskami 16,14 - ( u mnie 430Ω, a powinno być 1,34k); zaciski 16,30 - dla zamkniętej przepustnicy u mnie 1,1k. Czy podniesienie rezystancji na 16,14 do wartości równej 16,30 (czyli 1,1k) nie poprawi pracy...
Witam. Posiadam punto jak w tytule rocznik 2000. Auto zakupiłem we wrześniu. Punto posiada instalację LPG z 2003 roku. Od września do teraz jeżdżone było zazwyczaj na LPG, ale odpalany zawsze na benzynie. Parę dni temu musiałem zostawić butlę LPG do legalizacji i przez trzy dni jeździłem na benzynie. Wtedy zaczęła zapalać się czerwona kontrolka silnika...
Posiadam Punto 1,2 16V. Uważam,że lepiej pracuje na gazie jak na benzynie. Nie założyłem do niego komputera tylko zwykłą instalkę i dzięki temu prawdopodobnie nie mam żadnych problemów. Musiałem tylko zrobić samodzielnie emulację wtrysku ze względu na zapalający się CHECK ENGINE po przełączeniu na gaz. To samo zrobiłem koledze w Palio i również silnik...
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
Jak już zdjąłeś tą głowicę to i tak splanować musisz. Olej w obudowie filtra powietrza jest normą, ale jego zużycie jest za duże, z drugiej strony norma dla tego silnika to chyba 0,3l/1000km (a widziałem instrukcję w której było 0,8, ale to raczej błąd drukarski). Kategorycznie natomiast nie powinno ubywać płynu. Biały nalot na świecach i zaworach wydechowych...
Witam. Tak jak w temacie. Z moim autkiem dzieje się coś takiego. Gdy jadę np do pracy podczas mocnego deszczu, mgły to po jakimś czasie auto straci moc. Ledwo co przyspiesza (czuję się jak w maluchu). Brak błędów. Brak też oznaków typu dym czy nie równa praca silnika. Wygląda na to jakby turbo wogole nie działało. Macie jakiś pomysł?
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Jak miałem Punto 75 to kiedyś odpięła mi się sonda (właśnie taka uniwersalna na szybko-złączkach) i wcale jakiejś tragedii nie było, spalanie wzrosło nie więcej niż o 1 l/100km. Te NGK z Allegro to w większości nic nie warte podróbki, miałem taką i było gorzej niż bez... Zobacz na tą: http://moto.allegro.pl/listing.php/searc...
Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Witam, do dzisiaj miałem podobny problem z Moim fiatem punto2 silnik1.2 8 zaworowy 60km.Odwiedziłem dużą ilość fachowców , brak efektów.Mechanik sugerował sterownik i czujnik położenia wału,mistrz od gazu wykluczył problem z instalacją gazową-sugerował stykologię(problemy z masą),fachowiec od sterownika wykluczył wstępnie jego uszkodzenie(nietypowe...
Mam Punto 75ELX z 1996 roku z centralką IAW 8F.5T (przebieg w/g licznika ok 130 tys. km ale na 100% to bujda). Na tym forum monrant stwierdził, że w Punto mk.1 mapy korekcyjne wtrysków są przechowywane w pamięci EEPROM i odłączenie akumulator ich nie usuwa. Więc stąd moje pytanie, bo może coś mam uszkodzone - jeśli odłączę na kilkanaście minut akumulator...
Cześć. Mam problem z punto 1 1.1 Monowtrysk .pb + lpg Czasami auto podczas jazdy nagle wkręca się na maksymalne obroty tak jakbym dodawał gazu. Po zgaszeniu i przekręceniu kluczyka auto odpala i odrazu wkręca się na maksymalne obroty po paru lub parunastu próbach auto odpala i znów normalnie jedzie . Widzę też nierówną pracę silnika na jałowych obrotach...
Czy udało się rozwiązać problem Punto ? ( co bylo przyczyną ?) dzieki i pozdr Dariusz Witam, Panowie mam problem z autem jak w temacie, objaw taki że na wolnych obrotach auto nie równo pracuje jakby na 3 - 3,5 gara, tak samo na PB i LPG, oraz czasami na zimnym silniku przy dojeżdżaniu do światłe gaśnie (nie zawsze i nie ma reguły). W aucie sprawdziłem...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Witam! Posiadam punto 1.3 multijet z 2005r. Auto ładnie pali, niedużo spala, chodzi dobrze, ale w czasie pracy słychać równomierny stuk zwiększający się wraz z obrotami, szczególnie na wolnych obrotach i to też nie zawsze. Program fiatecuscan pokazuje nierówną dawkę wtrysków podejrzewam więc wtryskiwacze. Szczególnie wtryskiwacz 1 cyl który odstaje...
Pamiętam, wiem o tym. Kompresor z lancą i dokładnie wszystko wydmuchane a przed wkręceniem nowych świec było jeszcze umyte..;-) Jestem pedantem.. ;-) Świeca pierwsza to świeca od rozrządu, z resztą zgodnie z opisem na głowicy. Nie wiem czy jest odcinana pompa paliwa. Nie ja zakładałem ten gaz. taki wóz kupiłem, ale nie wydaje mi się. W mojej Pandzie...
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie nierówna praca synchronicznie z przygasaniem, ale to może wynikać...
Odświeżam temat. Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Dodano po 39 : Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że na biegu jałowym ciśnienie na listwie...
Wczoraj byłem zobaczyć Punto 2 z silnikiem 1,9JTD... Zrobiłem nie potrzebnie 200km. W aukcji było napisane że niby bezwypadkowe a jednak było stuknięte, przód. Turbina wogóle działała. Auto wlekło się nie miłosiernie. Wyświetlacz w liczniku migał, chyba było coś grzebane z przebiegiem. Było też całe malowane oprócz dachu. Będe musiał poczekać na inne...
Mam instalację I generacji, wtrysk wielopunktowy. Przejechałem 90000 km z tego na LPG 50000. Ostatnio pojawiły się problemy z jazdą na benzynie. Silnik nie przyspiesza, nierówno chodzi na wolnych obrotach. Po zdjęciu klemy z akumulatora na 15 minut wszystko jest O.K. do czasu, aż nie nie przełączy się na gaz i nie przejadę kilkunastu kilometrów. Założyłem...
Podsumowując. Sprawa z nierówną pracą silnika opisaną w pierwszym poście dotyczyła zawieszonego zaworu ssącego 3 cylinder. Wymiana płytki w moim przypadku pomogła (płytka dokładnie miała 2,3mm), gniazdo nie było wypalone dzięki upalonej świecy i cewce, która nie dawała prądu lub spowolniła ten proces. Płytkę wykorzystałem (kupowałem na oko) 1,995mm...
Odkręć świece zobacz czy któraś nie jest zalana ,bo może być tak że któryś wtrysk nie daje ci paliwa ewentualnie na zapalonym silniku zdejmuj kapturki przez rękawice po kolei czy zauważysz że niema różnicy w pracy silnika .oczywiście na benzynie .bo może jest uszkodzona cewka zapłonu i ma przebicie i nie masz równej iskry na świecach . Dodano po 12...
witam Problem z silnikiem 1.2 16V szeroko stosowanym w Punto II i Stilo. Po odpaleniu (zapala na dotyk) silnik pracuje dobrze 3-4s po czym zaczyna sie czkawka, kicha, prawie gaśnie i tak aż nie osiągnie wyższej temp, myśle że po 20s zaczyna znow normalnie chodzić. Problem ten nie wystepuje w zime i w chłodniejsze dni a tylko w okresie letnim gdzie temp....
jak jadę równo to nie ma czegoś takiego jak "zwalnianie silnika" chociaż delikatnie i bardzo rzadko czuć szarpnięcie. najgorzej jest podczas ruszania wtedy potrafi szarpnąć mocniej jak się lekko gazu daje np. podczas jazdy w korku.. najlepiej dawać dużo gazu albo wcale. mam nowe świece i przewody wymienione właśnie z myślą o tym szarpaniu ale nic to...
W czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle zaczął się dławić i zacząła migotać kontrolka silnika.Wyrażne szarpania na niskich obrotach i mniej wyczuwalne na wyższych.Wyrażny spadek mocy i dynamiki (do tej pory silnik spisywał się rewelacyjnie-wspaniała dynamika).Początkowo kontrolka gasła na niskich obrotrach ,potem na niskich paliła się stale...
Witam kolegów mam problem z fiatem punto rok 2001 silnik 1.2 16 v. Auto podczas jazdy zaczęło szaleć przerywać i obrotami falować. Po podpięciu pod komputer wykazuje błąd P0340 - błąd sporadyczny P1135- błąd sporadyczny. Auto po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary. Dodano po 3 Rozrząd zrobiony dobrze napewno Dodano po 25 Bo auto jeździło na nim już 20000...
Zapłon, tzn. miałem na myśli rozrząd, przesunięcie koła na wałku rozrządu o jeden ząb w prawo powoduje nierówną pracę silnika i nie osiągnięcie max prędkości obrotowej przy maxymalnym otwarciu przepustnicy, zaś o jeden ząb w lewo zwiększone obropty biegu jałowego (na rozgrzanym silniku 1000obr) oraz kłopoty z zapalaniem przy zimnym silniku. Tak więc...
Dla tego, że w segmencie 10 letnich aut VW są bardzo popularne, a co za tym idzie na rynku jest cała masa odpicowanych wraków i jeśli ktoś się nie zna jest ogromne prawdopodobieństwo, że takiego wraka właśnie kupi. Nie wydaje mi się też, by Polo III czy Golf III były znacząco lepiej wykonane niż Punto I czy Bravo I. Jak dla mnie są to auta drogie, niewygodne,...
Chyba każdy silnik spalinowy na LPG pracuje jakby bardziej miękko. Mam podtlenek butanu w Pandzie z silnikiem 1,2SPI (swap z Punto I) i na nim ten silnik pracuje wręcz aksamitnie a jest tam tylko II generacja Landirenzo LC01 (są na elektrodzie moje posty na ten temat bo borykałem się z nierówną pracą silnika 999fire i stąd swap) Marbelka także na LPG...
Jakie masz wtryskiwacze LPG? Wiesz, że w tym aucie masz wtrysk full-group i wymagania jeśli chodzi o szybkość i precyzję wtryskiwaczy LPG są naprawdę spore. Na wolnych obrotach i ciepłym silniku czasy wtrysku są bardzo krótkie. Musi to być na prawdę fachowo zamontowane - pojedyncze wtryski, nie listwa, jak najkrótsze i równej długości wężyki, szybkie...
hmm patrzylem na ten wałek przy regulacji luzow i powiem szczerze ze patrzac na niego myslalem ze jest w stanie bardzo dobrym zero oznak jakiegokolwiek starcia-no chyba ze tak idealnie do okola krzywki by sie starły na calej szerokosci krzywki.. poskladalem wszystko szczelnie cały układ ssący,wymieniłem wtryskiwacze i wszystkie uszczelnienia i węzyki,i...
Witam Mam problem z moim Fiatem Punto 2 2000r 1.2 8V Na starej pompie paliwa zapalał ale szarpał nie wkręcał się na obroty ale nagrzewał go i przełączał na gaz. Później zaczęły się dziwne rzeczy tzn po wyczerpaniu gazu dojazd na stację aby zatankować. Po tankowaniu gazu pompa paliwa przestaje działać. Później w równie dziwnych okolicznościach pompa...
panowqie te magnetyzery to pic na wode bujda wyciaganie kasy z waszych kieszani jak ktos sobie je kupil to ja bedzie je nosil w kieszeni to daja taki sam efekt jak po zalorzeniu ich na silnikczyli nic i to koniec wróżysz z fusów? może poprzyj swoje zdanie jakimiś danymi z użytkowania, hamowni ... Ponawiam pytanie - co z silnymi magnesami we wtryskiwaczach...
Witam Mam problem z fiatem punto 1,8 hgt nie potrafię zdiagnozować usterki. Na wolnych obrotach nieraz auto nie równo pracuję jakby nie palił na jeden cylinder (nie zawsze).Na wysokich powtarza sie to ale rzadziej. Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów,wymieniłem ,cewki,świece ,lambde ,filtry powietrza i paliwa.po wymianie lambdy przez 1 dzien...
Witam. Mam problem z wtryskami. Posiadam fiata sc po swapie na 1.4 16v na elektronice punto1 1.2 16v. Na tej mojej listwie z wtryskami silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Mam drugą listwe od auta kolegi po takim samym swapie i na tej jego wszystko jest dobrze. Może ktoś wie co jest nie tak. Model moich wtrysków to IAW 045. Na drugiej stronie...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Wystarczyło mieć jeden. Problem nie musi być we wtryskiwaczu - może być w instalacji. Najprawdopodobniej masz emulator wtryskiwaczy i problem będzie pewnie w nim lub w instalacji pomiędzy nim a wtryskiwaczem. Możesz podmienić 3 wtryskiwacz z dowolnym z innego cylindra i zobaczyć czy błąd się przeniesie na inny cylinder ale moim zdaniem problem nie leży...
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania się masz mniej więcej a co do tps teraz gdy masz opisane jako brak...
Witam. Zmagam się z problemem głośnej pracy silnika, chodzi jak odjechane tdi, głośno twardo i słychać cyrkonie zaworów? Zmierzylem luz i jest S. W. 0,25. 0,25 0,50. 0,40 0,30. 0,40 0,25. 0,35 Dodatkowo na komputerze kąty wtryskow wyszły 0,2 1,4 -0,4 1,7 Dodam że autko nie kopci, a buta ma super, tylko przy ciśnienciu na maksa delikatnie puści baka,...
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem do domu naładowałem akumulator i po odpaleniu miałem jakby zanik napięcia...
nierówna praca silnika punto seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika megane
instrukcja serwisowa ariston szyba wewnętrzna prądnica pierścieniowa
weintek symulator weintek symulator
Biegi w Mercedesie Kaczka - W123, W120 - Problemy i Rozwiązania Bosch CTES 32 - Wszystkie kontrolki świecą się