Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
W Pandzie montowałem wspomaganie i maglownica zostawała stara. Miała jeden obrót więcej, ale w normalnym użytkowaniu nie miało to znaczenia.
Na 90 procent wina termostatu jest ciągle otwarty i ciągły obrót powoduje że płyn jest mało ciepły.A 10 procent winna nagrzewnica ale nie trzeba ją zaraz wymieniać jak to polecił ci twój mechanik tylko można odłączyć wlew i wylew,podłączyć waż z ciśnieniem wody i przepchać zanieczyszczenia.
W P2 jest mało czuły układ i dość łatwo wymienić ten czujnik. Ta fabryczna zawleczka blokująca załatwia sprawę. Oczywiście i w tym puncie można zrąbać sprawę. Natomiast w autach po 2007r czujniki są dużo bardziej czułe (mniejszy obrót powoduje dużo większe zmiany w Nm) bardzo cieżko jest wymienić ten czujnik bez specjastycznych narzędzi i podglądania...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Witam.A co znaczy że przebiera?
Witam Niedawno jakiś tydzień temu zabrałem się za regeneracje swojego reduktora emmegas 94 w Punto 1,1 55 96rok, wszystko niby wedle instrukcji załączonej do zestawu naprawczego, sprawa wygląda następującą przed regeneracją żeby trzymał obroty na jałowym śruba regulacyjna musiała być wkręcona na max po regeneracji jest jakieś 4,5 obrotu wykręcona i...
Przyszły chłodniejsze dni i zaczęły się problemy. Kiedy ostatnio czyściłeś parownik? Parownik czyściłem przed zamontowaniem do Punta tj wiosną tego roku, wcześniej miałem LOVATO, ale był problem z obrotami i wyregulowaniem składu mieszanki, więc zamontowałem BRC z Una i silnik lepiej pracował, odrobinę mniej palił. Ten LOVATO rozbiorę gdzieś na dniach...
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Cześć. W Fiacie punto 1, 98r silnik 1.1 8V benzyna alternator po 4 miesiącach zimy ma zapieczony stojan/wirnik lub jakieś elementy w środku, nie można go obrócić. Jedni mówią że zaszedł rdzą, inni że napuchł. Obiłem młotkiem nic nie pomogło. Mam go w rękach, ponieważ przez niego silnik nie odpalał (blokował obrót koła pasowego), czy mogę zamoczyć alternator...
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Witam, Niestety w moim Grande Punto (2006) pojawił się ostatnio problem z rozrusznikiem (tak myślę). Po 4 godzinnym postoju, przekręcając kluczyk rozrusznik nie reagował. Akumulator jak najbardziej sprawny. Nie zapalała się jednak także kontrolka od świec żarowych. Pomogło nieoczekiwanie popchnięcie samochodu bo wrzuceniu biegu o pół metra (czyli de...
Najławiej byłoby podjechać do znajomego w serwisie Fiata i poprostu podłączyć komputer.W Punto 2 jest możliwość dołożenia kilometrów zwykłym komputerem diagnostycznym(Examiner),należy pamiętać że licznik jest tylko do 399999km.Acha a jeżeli dołożysz za dużo to nie mozna cofnąć fabrycznym kompem,ale na to też są fachowcy.A jeśli chodzi o impulsy to jest...
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Witam Parownik Tarterini. Sterownik TEC99 EVOLUTION + AEB426. Jest też emulator wtrysków. Przed nieszczęsną naprawą wszystko działało jak należy. Teraz jest tak sobie. Wyjmowany był silnik z powodu cieknięcia oleju. Po tym okazało się że gaz w ogóle nie działał - brak masy na jednym z przewodów (wyglądało że jest ok ale nie było). Pociągnąłem nowy bezpośrednio...
1. CAN nie jest wymagany do kalibracji navi - idzie to pinem K z kostki ISO, czyli można VAGiem śmiało czytać i kalibrować. 2. Gala też? Muszę to wziąć pod uwagę. Kalibruje się liczbę impulsów na obrót koła i jaki jest jego obwód - z tego co widzę - za pomocą VAGa Aktualnie podłączam do samochodu DVD. Ma ktoś może wtyczkę 9-pin special mini din?
Do sprawdzenia: - pompa paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacze.
Na 90% przewody. Jeszcze mogą być świece (też warto byłoby je sprawdzić)
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Witam. Naczytałem się sporo różnych artykułów / wypowiedzi / komentarzy itp na temat ekonomicznej jazdy i napiszę jak zacząłem jeździć. Mój samochód to Punto I 1.2 75 KM + LPG. 1. Jazda 1500-2500obr (zazwyczaj siedzę koło 2000) 2. Zmiana biegów już przy 2000 obr (oprócz jedynki, bo jak ruszam to nawet i do 3000 czasem jest potrzeba do zebrania się)....
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Tak głupio spytam - filtr powietrza czysty?
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Tak
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
Co było powodem zaślepienia odmy.
znajdz opornice do silnika .Tam są trzy oporniki i dioda . Zmostkuj diode i po problemie . Dodano po 1 A przy okazji powiedz wymieniales filtr pyłkowy ? Bo czesto jak nie wymieniany to brak przedmuchu i pali sie dioda lub opornica .
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Jaki silnik masz w tym punto ?
Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
cut off i po problemie fiaty tak maja
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
tak zostaje na obrotach po zmianie biegów
obrót punto spadek obrót punto wolne obrót punto
mikrokontroler sterownik obrotów rozebrać napęd skaner bizhub
dyskofon szertech simson schemat
Podłączenie pinów NFR/NFL radia RNS310 do chińskiego radia z CarPlay Impedancja transformatora wyjściowego - kluczowe informacje