Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Mógłbyś jeszcze dać loga na Pb po wymianie sondy (kiedy auto chodzi ok na Pb) bo na tamtym podciśnienie w kolektorze nie bardzo. Pojeździj kilka dni tylko na Pb, jak będzie ok to ciśnij tego co instalował LPG. Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi. To jest tylko 1.2 mpi z Punto Mk1 więc chyba nie potrzebny...
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
Jak pisał kolega KarizmoGSM szukać wtryskiwacze. Ewentualnie nieszczelności na układzie dolotowym Może ... nie wiem czy powinienem . Znajomej podobny temat ale inne auto. Diagnoza telefoniczna tylko poleciłem wlać do baku preparat do czyszczenia i o dziwo pomogło prawie od strzała. Jeszcze takie pytanie - problem ze starszych punt. Popuść korek wlewu....
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Sprawdzałeś jakie jest podciśnienie w układzie?
Jeśli dotrze do Ciebie że u mnie podciśnienie nie jest podłączone to może będzie szansa że zrozumiesz o czym piszę! wątpię czy Ty na prawdę masz to Punto i czy kiedykolwiek patrzyłeś jak zmieniają się w nim czasy wtrysku podczas jazdy... ale na oscyloskopie, a nie w programie, który pokazuje uśredniony odczyt co 0,5 - 1 s. Nie wiem ile jest tych zmian...
Przecież zainteresowany pisał że parametry są wpierw przed naprawą przewodu do czujnika podciśnienia. Jeden zrzut jest po naprawie i tam podciśnienie jest ok czyli poniżej 400
Sprawdź serwo. Możliwe że podciśnienie gdzieś ucieka bo jest nieszczelne.
Da radę - trzeba wytworzyć podciśnienie na wężyku idącym do niego i zmierzyć napięcie jakie jest na jego wyjściu przy podciśnieniu i przy ciśnieniu atmosferycznym.
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
co moze powodowac za małe podciśnienie w kolektorze ssącym map odczytuje 350-400mmHg
Wymieniłem czujnik poł. wału trochę pomogło, przyczyna była w zapowietrzającym się baku, podciśnienie w baku ograniczało pompkę paliwa. Temat zamykam
Przy 70% jest podciśnienie 0,45 bar co nie jest wystarczające do pełnego wciągnięcia "sztangi", na ręcznej pompce podciśnieniowej wciąga się dalej do ok 0,55 bara. Gruszka jest szczelna, a geometria chodzi płynnie. Zrobiliby to jako regulator PID po różnicy MAP oczekiwanego i zadanego i było by o wiele lepiej :/ a tak dawka paliwa jest ograniczona bo...
Parametry wyglądają znośnie, jedynie podciśnienie w dolocie trochę małe ale silnik jeszcze nie był w pełni zagrzany i krokowy jest uchylony. To jest pojedynczy odczyt - lambda 0,96 czyli trochę za bogata mieszanka, a jeśli waha się między 0,96 a 1,04 to jest ok. No i oczywiście temperatura - powinna osiągać na postoju ok 92-94 *C.
Nie przekładaj wtryskiwaczy ponieważ auto nie będzie na nich jeździć. Trzeba stroić instalację gazową od nowa pod nie. Sprawdź też podciśnienie idące do reduktora. Jak reduktor puszcza w nie gaz to też będzie problem z odpalaniem. Valteki radziłbym umieścić tam gdzie ich miejsce- w koszu na śmieci. Zamontować jakieś w miarę dobre wtryski (AC W02 jak...
To jest prawdopodobnie podciśnienie i nie wiem przypadkiem czy nie do sterowania podgrzewaniem powietrza przy zimnym silniku. Jak ktos wymienił filtr z obudową to zrezygnował z tego patentu. Jeśli to podciśnienie to trzeba zatkać bo ciągnie lewe powietrze bez filtrowania.
coś około 4 Co to jest 4 (cztery) ? Pytałem się o podciśnienie na dolocie i na pewno nie wynosi 4 (jakich używasz jednostek - mm Hg, mbar, bar, atm ?).
Jak podłączałeś tester, to jakie podciśnienie wskazuje map ?, jakie temp pokazują czujniki i czy sonda(y) oscylują tak jak należy ?
Urządzenie diagnostyczne wykaże,ale nie jako usterka.Podczas odczytu parametrow zmierzonych na wolnych obrotach masz mieć podciśnienie koło 260 mmHg (040 bar). Przeważnie skaka w okolicach 280-360 mmHg przy zlym MAP
Jak na 1.2 silnik to dużo. Tak jak kolega napisał trzeba cały zbiornik wypalić na ciepłym silniku żeby sprawdzić spalanie, najlepiej w cyklu mięszanym. Gazu sie nieda dotankować precyzyjnie, bo zawsze inaczej sie rozpręża i raz ci zatankuje przy prawie pełnej butli a raz odbije i nie wlejesz ani litra, dlatego jedynie spalenie całego lpg daje realne...
i tak się złożyło że miesiąc jeździłem na benzynie. Problem był także wtedy. Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu. To chyba jednak nie to. Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire. To nieco inna konstrukcja wtrysku. 11111olo, gdzie masz regulator ciśnienia paliwa? Jak na listwie, to zobasz czy...
http://lpg-forum.pl/reduktor-reg-omvl-cp... Dodano po 26 Chyba do landi to nie był najlepszy wybór :/ Wydaje mi się, że on ma regulację na króćcu podciśnienia (to wg mnie nie jest zawór bezpieczeństwa lub dwa w jednym) a podciśnienie i kręcąc kluczykiem nie wiem 13 ? 10 ? regulujemy naprężenie sprężyny a co za tym idzie ciśnienie gazu. Z jego...
Źle ustawiony rozrząd,podepnij wakuometr pod kolektor,ma byc podciśnienie 0,7 bar na wolnych,każde inne będzie o tym swiadczyć. IAW16F przechowuje parametry adaptacyjne w pamięci EEPROM procesora,nie w RAM tak że ten myk z akumulatorem nie przejdzie
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
Sprawdź czy nie masz brudnego filtra powietrza, jaki jest stosunek powietrza do mieszanki -> co pokazuje sonda lambda, czy nie jest za bogata mieszanka. Dobrze ustawiona instalacja to taka w której silniczzek krokowy ma to samo otwarcie na wolnych obrotach jak i na wysokich, jeźeli przy dodaniu gazu silniczek zaczyna się otwierać i cały czas zwieksza...
Na wylocie powietrza masz syczenie? Gdzie masz wylot powietrza? Gdzie Ci syczy, możesz się określić? Rozróżniasz podciśnienie od nadciśnienia? Chyba nie a bierzesz się za hamulce. Ja już nie życzę powodzenia, zrób se jakiś rozrząd. Najwyżej silnik rozwalisz. Przy takiej wiedzy grzebanie w układzie hamulcowym to przynajmniej samobójstwo. Potwierdzam...
Wielkie dzięki za parametry pracy map sensora. Postaram się sprawdzić jego pracę na podstawie tych danych. Podciśnienie na wężyku od map sensora jest i nie ma żadnych nieszczelności - jak wyżej pisałem sprawdziłem szczelność układu dolotowego. Nie ma co sprawdzać wartości bo jeśli map sensor jest uszkodzony to wiadomo że zła praca silnika to jego sprawka....
Mogę - serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora dolotowego, jeśli się rozszczelni to silnik będzie dostawał "lewe powietrze", zależnie od stopnia tej nieszczelności albo silnik wkręca się na wysokie obroty albo zaczyna się dławić. Zdejmij sobie wężyk z MAP-sensora i zobacz co się wtedy z silnikiem dzieje... Tak na marginesie - właśnie dlatego m....
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Sprawdz czy podczas wymiany nie zdjąłeś jakiegoś podciśnienia.
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
jakie powinno by tesh nominalne ciśnienie pompy paliwa?? bez podciśnienia - 3 bary z podciśnieniem - 2,5
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
a czy po odłączeniu podciśnienia zapala kontrolkę wtrysku czy nie oczywiście wtedy kiedy się nie świeci , punto 1,1 1995 włoski w posiadaniu 11 lat , problem podobny tyle że szedł jak głópi a pił do 11l , wymiany sondy , wtrysku , podciśnienia nic nie zmieniały może z 11l na 9l , dostaje gdzieś lewego powietrza (4 mechaniorów i nic ) - pomysł - środkowy...
Podciśnienie.
Montaż, zaglądnij do instrukcji tam jest wszystko napisane. W silniku z ciśnieniem w kolektorze montuje się podciśnienie.
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
należało by sprawdzić gaźnik i układ podciśnienia
wężyk pochodzi z czujnika podciśnienia :)
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
czujnik podciśnienie punto volvo podciśnienie podciśnienie mercedes
połączyć słuchawkę telefonem kaloryfer kuchnia diagnostyka polonez
bosch nawigacja rozszerzalność betonu
Ikona pilota na ekranie telewizora - co robić? Podłączenie falownika do płyty SSK-MB2 - jakie piny?