Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Wymieniłem czujnik poł. wału trochę pomogło, przyczyna była w zapowietrzającym się baku, podciśnienie w baku ograniczało pompkę paliwa. Temat zamykam
wężyk pochodzi z czujnika podciśnienia :)
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Przecież zainteresowany pisał że parametry są wpierw przed naprawą przewodu do czujnika podciśnienia. Jeden zrzut jest po naprawie i tam podciśnienie jest ok czyli poniżej 400
Jak podłączałeś tester, to jakie podciśnienie wskazuje map ?, jakie temp pokazują czujniki i czy sonda(y) oscylują tak jak należy ?
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...
W fiatach padał czujnik podciśnienia. I taki efekt był.
Sprawdźcie szczelność układu dolotowego czasem serwo jest dziurawe, a czasem czujnik podciśnienia tzw MAP sensor.
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Obecność iskry nie wyklucza uszkodzenia czujnika położenia wału, nie zawsze psują się na całkowitą przerwę. Może być też czujnik podciśnienia. Najprościej będzie pojechać na komputer.
Wiesz teraz gdy nie równo pracował na wolnych obrotach,zdjolem wężyk z czujnika podcisnienia i ustami robiłem podcisnienie w czujniku. Silnik zaczął równo pracować. O czym to świadczy?
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
Ja bym się zajął czujnikiem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Acha, i obalając ogólnoelektrodowy mit nie trzeba na ta usterkę czyścić krokowca.
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
W moim podpisie masz program diagnostyczny do tego silnika... zrób z niego użytek to może coś więcej się wyjaśni. Bez komputera to szukaj nieszczelności w wężykach podciśnieniowych odchodzących od korpusu przepustnicy. Są tam 3 wężyki - do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (przy okazji sprawdź czy nie ma w nim paliwa), - do czujnika...
świece i przewody dzis załżyłem inny komplet z jeżdżacego prawodłowo samochodu. Niestety to nie pomogło. ta sama sytuacja. Zauważyłem cos nowego. po odpięciu czujnika podciśnienia jak wiadomo na benzynie nie będzie jechał prawidłowo, ale na gazie wtedy bez zarzutu. sprawdziłem na dystansie około 30km także można uznac to za pewne, bo po podpieciu czujnika...
Skoro czyściłeś przepustnicę to musiałęś wszystko od niej odlączyć .Posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone W szczególności do czujnika podciśnienia gdzie dochodzi taki wężyk z powietrzem Jeszcze jedno odłącz akumulator i zostaw go tak na godzinkę .Potem podłącz i spróbuj zapalić.
MAP sensor-a odłączyłem i silnik chodził tak samo jak z podłączonym czasami na ułamek sekundy spadają obroty i znowu są normalne tak jest przy odłączonym i podłączonym czujniku podciśnienia, lambde sprawdzę chociaż nie jest zakopcona ostatnio ją czyściłem i było wszystko ok :P aha dodam że wcześniej punto pracowało nierówno wszystko opisałem tu => http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum61...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
Obecnie sytuacja wygląda tak. Czy zimny czy ciepły nie trzyma obrotów. Okolice przepustnicy mają jedynie niewielką ilość nagaru. Zmierzyłem TPS, czujnik temperatury, wszystko zachowuje się tak jak teoria przewiduje. Dodam, że miałem okazję się przejechać z odłączonym podciśnieniem przy MAP sensorze. Niezależnie czy rurkę od MAP sensora od strony dolotu...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Czujniki wymieniłem dwa ,jest tak samo jak jadę na gazie to też zgaśnie i ciężko zapalić filtr paliwa mam obok baku był wymieniany rok temu. Regulator ciśnienia paliwa nie był wymieniany ani pompa też nie.Chyba że chodzi o czujnik podciśnienia na foto to był wymieniony. https://obrazki.elektroda.pl/3278072000_...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza. Problem jest jak ma sie regulator cisnienia na listwie paliwa sterowany podcisnieniem. Wtety nie ma sie stalego cisnienia w calej skali obrotow i koncepcja w lep :) Za...
Od kiedy tak się dzieje? Od kiedy masz auto czy coś się stało że tak zaczął działać? Może być przestawiony rozrząd, może być niewłaściwe ciśnienie paliwa- trzeba podpiąć manometr i sprawdzić. Może być padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze- do sprawdzenia To że ie ma błędów nie znaczy że jest ok, czasem uszkodzony czujnik jest tak że fałszuje sygnał...
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Przewód wymieniłem od odmy do kolektora i do czujnika podciśnienia, reszty nie ruszałem bo sprawiało wrażenie szczelnego. Obroty po rozgrzaniu utrzymują się jak na zdjęciu umieszczonym wcześniej od czasu do czasu na bardzo rozgrzanym silniku np. po trasie 70km zejdą do około 800obr/min i od razu wraca do stanu pierwotnego.
Ostatnio robiłem grande punto 1.9 multijet z DPF objawy podobne do 2000-2500 nie chciał się wkręcać zero mocy powyżej tych normalnie. co się okazało puściła plecionka za kolektorem wydechowym choć nie było jakoś zbytnio jej słychać w miedzy czasie DPF się wypalał, więc silnik podawał więcej paliwa co spowodowało więcej nagaru. Po wspawaniu nowej plecionki,...
Okazało się że gość nie może skomunikować się z urządzeniem sterującym,problem pozostał,swoją drogą gość posprawdzał ciśnienie w cylindrach,czujnik podciśnienia,czujnik temperatury cieczy chłodzącej,czujnik położenia przepustnicy,świece, przewody WN(wszystkie świece czarne opkopcone),czujnik wału (rezystancja czujnika 590om,w książce 650-720om),czujnik...
Witam jestem osobą początkującą w fiatach i moja wiedza diagnostyczna jest niewielka, ale zamiast wymieniać wszystko co przyjdzie tobie do głowy zacznij od najprostszych elementów. Dla czego o tym piszę już wyjaśniam, Układ sterowania silnikiem SPI jest w miarę prosty do diagnostyki, za dawkę paliwa wpływa zaledwie parę czujników dzięki którym sterownik...
Zaczne najlepiej od początku. Wracałem do domu, po ok 1 km w ruchu miejscim (czyli po ok 10min) auto straciło moc (momentalnie), przestało wchodzić na obroty (wkońcu wejdzie jeśli się "ostro" pulsuje gazem), był problem z jechaniem. Po sprawdzeniu w domu okazało sie że przelewa świece, cieżko zaczął zapalać. Przed usterką wymienione zostały: świece...
rozglądam sie od roku znalazłem 2 niekompletne... silniek 1,3T to taki gorąy towar że zaraz idzie.... a turbo kupiłem za 70złz kolektorem weic prawie darmocha :D jak sie rozpadnie silnik to kupic cos wieksze planuje silnik punto 1,2 16V... do opuźnienia zapłonu chcę wykorzystać tak zwane UFO czyli podciśnieniowy regulator zapłonu po podaniu mu zamiast...
Witam, na lampie dramatycznie skakał zapłon, po wpięciu na euroscana jeden błąd wtrysku (jest na gazie drugiej generacji) ale znacznie zmieniały się wartości podciśnienia - map sensor do wymiany, wymieniony, pomogło ok 80% samochód odzyskał część mocy, zapłon niemal stoi już w miejscu na lampie, ale po całkowitym zejściu z obrotów znów zaczyna skakać/...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Witam! Parę dni temu rozkręciłem parownik Tomasetto AT-07 aby wymienić membrany i uszczelki (auto często gasło na lpg). Po rozkręceniu stwierdziłem że gumy są w dobrym stanie a i parownik nie jest w cale stary (jestem właścicielem samochodu dopiero od paru miesięcy) więc bez ruszania membran wyczyściłem szlam i inne zabrudzenia. Złożyłem parownik i...
punto podciśnienie czujnik punto punto czujnik
revox tuner unitra r8040 naprawa plastiku pompy
dyfuzor samsung sterownik easynote te69kb
Bosch CT 220 a Buderus TC 100 – porównanie regulatorów EMS, różnice, kompatybilność, EasyControl, MyMode Sanxing S34U28 port P1 – parametry, aktywacja, DSMR 5.0, odczyt danych OBIS, Tauron