Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Montaż, zaglądnij do instrukcji tam jest wszystko napisane. W silniku z ciśnieniem w kolektorze montuje się podciśnienie.
Podciśnienie.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Sprawdzałeś jakie jest podciśnienie w układzie?
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Na jałowym za wysokie obroty i za małe podciśnienie = lewe powietrze. Jakiś problem z zaworem EVAP - może być źródłem "lewego" powietrza (choć głowy sobie nie dam uciąć czy tam EVAP jest wprowadzony przed czy za przepustnicą).
Sprawdz czy podczas wymiany nie zdjąłeś jakiegoś podciśnienia.
cobraa faktycznie kolega cure podał zdawkowe info , ale IAW 16 F chodzi na jednopunkcie tzn. chyba Punto 55 lub 60 . Podaj ( cure ) co masz w wartościach czytanych - temp. , podciśnienie itd.
jakie powinno by tesh nominalne ciśnienie pompy paliwa?? bez podciśnienia - 3 bary z podciśnieniem - 2,5
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
Jak pisał kolega KarizmoGSM szukać wtryskiwacze. Ewentualnie nieszczelności na układzie dolotowym Może ... nie wiem czy powinienem . Znajomej podobny temat ale inne auto. Diagnoza telefoniczna tylko poleciłem wlać do baku preparat do czyszczenia i o dziwo pomogło prawie od strzała. Jeszcze takie pytanie - problem ze starszych punt. Popuść korek wlewu....
Sprawdź serwo. Możliwe że podciśnienie gdzieś ucieka bo jest nieszczelne.
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...
Przecież zainteresowany pisał że parametry są wpierw przed naprawą przewodu do czujnika podciśnienia. Jeden zrzut jest po naprawie i tam podciśnienie jest ok czyli poniżej 400
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
co moze powodowac za małe podciśnienie w kolektorze ssącym map odczytuje 350-400mmHg
Nie ma co kombinować, podpiąć tester, zobaczyć jakie podciśnienie, temperatury, czasy ładowania cewek etc. widzi sterownik
Wymieniłem czujnik poł. wału trochę pomogło, przyczyna była w zapowietrzającym się baku, podciśnienie w baku ograniczało pompkę paliwa. Temat zamykam
Da radę - trzeba wytworzyć podciśnienie na wężyku idącym do niego i zmierzyć napięcie jakie jest na jego wyjściu przy podciśnieniu i przy ciśnieniu atmosferycznym.
To jest prawdopodobnie podciśnienie i nie wiem przypadkiem czy nie do sterowania podgrzewaniem powietrza przy zimnym silniku. Jak ktos wymienił filtr z obudową to zrezygnował z tego patentu. Jeśli to podciśnienie to trzeba zatkać bo ciągnie lewe powietrze bez filtrowania.
Mógłbyś jeszcze dać loga na Pb po wymianie sondy (kiedy auto chodzi ok na Pb) bo na tamtym podciśnienie w kolektorze nie bardzo. Pojeździj kilka dni tylko na Pb, jak będzie ok to ciśnij tego co instalował LPG. Jesli ten silnik juz posiada zmienna faze albo egr to byle jaki gazmen sobie nie poradzi. To jest tylko 1.2 mpi z Punto Mk1 więc chyba nie potrzebny...
Jak podłączałeś tester, to jakie podciśnienie wskazuje map ?, jakie temp pokazują czujniki i czy sonda(y) oscylują tak jak należy ?
Wstaw register i wyreguluj na bogato ale z umiarem, zobacz czy widać poprawę. Jak się nie uda ustawić i WN sprawny bardzo możliwe, że parownik nie reaguje poprawnie na podciśnienie. Przebieg swój już ma. Pozdrawiam
O podciśnieniu nie pomyślałem - dzięki za podpowiedź. Będę zlomowal to drugie auto, więc zostaną mi elpigaz wtryski. Mam kabel i oprogramowanie do tego staga to będę stroił. Najpierw stratuje z tym wężem i podciśnieniem.
Jak na 1.2 silnik to dużo. Tak jak kolega napisał trzeba cały zbiornik wypalić na ciepłym silniku żeby sprawdzić spalanie, najlepiej w cyklu mięszanym. Gazu sie nieda dotankować precyzyjnie, bo zawsze inaczej sie rozpręża i raz ci zatankuje przy prawie pełnej butli a raz odbije i nie wlejesz ani litra, dlatego jedynie spalenie całego lpg daje realne...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Ale wylewa nawet wtedy, kiedy korek jest całkiem odkręcony. Bez korka na pewno będzie wylewać. Wymień korek zbiornika wyrównawczego na nowy, na pewno nie zaszkodzi. Sugerował to już kolega anaba 255 . Tym bardziej, że korek działa w dwie strony (w jedną stronę nadciśnienie, a w drugą podciśnienie) i ważne przy jakich wartościach się otwierają.
należało by sprawdzić gaźnik i układ podciśnienia
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
Jak to co masz sprawdzić? -Przebieg na B1S1 -czas wtrysku -podciśnienie MAP -przeliczeniowe obciążenie silnika -pozycję integratora Jakie mają ich wartości nie podaję, bo je pewnie znasz. No i bez analizatora ani rusz...
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
coś około 4 Co to jest 4 (cztery) ? Pytałem się o podciśnienie na dolocie i na pewno nie wynosi 4 (jakich używasz jednostek - mm Hg, mbar, bar, atm ?).
Komputer Wykazał Błąd wtrysków A coś bliżej?Jakiś kod błędu?Jakieś szczegóły?Jeśli była diagnostyka to powinien być.Równie dobrze może wyjść na diagnostyce "awaria silnika"... ...mechanik mowil ze wtryski do wymiany bo sa albo zabrudzone. To ile tych wtrysków chciał Ci wymieniać ten "mechanik"?Już Ci pisali że masz jeden. Podaj dokładnie co tam wyszło...
Urządzenie diagnostyczne wykaże,ale nie jako usterka.Podczas odczytu parametrow zmierzonych na wolnych obrotach masz mieć podciśnienie koło 260 mmHg (040 bar). Przeważnie skaka w okolicach 280-360 mmHg przy zlym MAP
wężyk pochodzi z czujnika podciśnienia :)
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Zajmij się MAP-sensorem. Dodatkowo sprawdź jak widzi przepustnicę. Te sensory made by Marelli sa bardzo awaryjne. 'Podchodzi z byle fiata punto,cinquecento. Jeżeli masz mozliwośc odczytu parametrów,to o ile pamiętam jako podciśnienie powinno być wskazanie (na wolnych) około 260mm/Hg,jak silnik stoi,lub po gwłtownym dodaniu gazu około 740-760 mm/Hg
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
Może być nieszczelność w układzie podciśnienia "serwa".
i tak się złożyło że miesiąc jeździłem na benzynie. Problem był także wtedy. Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu. To chyba jednak nie to. Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire. To nieco inna konstrukcja wtrysku. 11111olo, gdzie masz regulator ciśnienia paliwa? Jak na listwie, to zobasz czy...
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Parametry wyglądają znośnie, jedynie podciśnienie w dolocie trochę małe ale silnik jeszcze nie był w pełni zagrzany i krokowy jest uchylony. To jest pojedynczy odczyt - lambda 0,96 czyli trochę za bogata mieszanka, a jeśli waha się między 0,96 a 1,04 to jest ok. No i oczywiście temperatura - powinna osiągać na postoju ok 92-94 *C.
a czy po odłączeniu podciśnienia zapala kontrolkę wtrysku czy nie oczywiście wtedy kiedy się nie świeci , punto 1,1 1995 włoski w posiadaniu 11 lat , problem podobny tyle że szedł jak głópi a pił do 11l , wymiany sondy , wtrysku , podciśnienia nic nie zmieniały może z 11l na 9l , dostaje gdzieś lewego powietrza (4 mechaniorów i nic ) - pomysł - środkowy...
Sprawdź czy nie masz brudnego filtra powietrza, jaki jest stosunek powietrza do mieszanki -> co pokazuje sonda lambda, czy nie jest za bogata mieszanka. Dobrze ustawiona instalacja to taka w której silniczzek krokowy ma to samo otwarcie na wolnych obrotach jak i na wysokich, jeźeli przy dodaniu gazu silniczek zaczyna się otwierać i cały czas zwieksza...
Źle ustawiony rozrząd,podepnij wakuometr pod kolektor,ma byc podciśnienie 0,7 bar na wolnych,każde inne będzie o tym swiadczyć. IAW16F przechowuje parametry adaptacyjne w pamięci EEPROM procesora,nie w RAM tak że ten myk z akumulatorem nie przejdzie
Posprawdzaj podciśnienia, nieszczelności to bolączka tych Fiatów.
Odłącz jeszcze i zaślep podciśnienie od zaworka klap, bo może on jest nieszczelny i zakłóca działanie zaworu turbiny. Katalizator drożny ? Niedoładowanie masz w pełnym zakresie obrotów ? Jeśli nic nie pomaga to można zrobić logi i poprawić mapę wysterowania turbiny, żeby ciśnienia żądane i rzeczywiste się pokrywały, ale trzeba mieć czym odczytać sterownik.
Wielkie dzięki za parametry pracy map sensora. Postaram się sprawdzić jego pracę na podstawie tych danych. Podciśnienie na wężyku od map sensora jest i nie ma żadnych nieszczelności - jak wyżej pisałem sprawdziłem szczelność układu dolotowego. Nie ma co sprawdzać wartości bo jeśli map sensor jest uszkodzony to wiadomo że zła praca silnika to jego sprawka....
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
http://lpg-forum.pl/reduktor-reg-omvl-cp... Dodano po 26 Chyba do landi to nie był najlepszy wybór :/ Wydaje mi się, że on ma regulację na króćcu podciśnienia (to wg mnie nie jest zawór bezpieczeństwa lub dwa w jednym) a podciśnienie i kręcąc kluczykiem nie wiem 13 ? 10 ? regulujemy naprężenie sprężyny a co za tym idzie ciśnienie gazu. Z jego...
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Na wylocie powietrza masz syczenie? Gdzie masz wylot powietrza? Gdzie Ci syczy, możesz się określić? Rozróżniasz podciśnienie od nadciśnienia? Chyba nie a bierzesz się za hamulce. Ja już nie życzę powodzenia, zrób se jakiś rozrząd. Najwyżej silnik rozwalisz. Przy takiej wiedzy grzebanie w układzie hamulcowym to przynajmniej samobójstwo. Potwierdzam...
Jak pompujesz hamulce to normalne że w końcu obroty spadną. Szukaj rozszczelnienia w układzie podciśnienia ale gdzie indziej. Punto rzeczywiście ma niezłe hamulce ale w porównaniu z Grande Punto to one są baaaardzo delikatne ;)
Nie rozumiem?
świece i przewody dzis załżyłem inny komplet z jeżdżacego prawodłowo samochodu. Niestety to nie pomogło. ta sama sytuacja. Zauważyłem cos nowego. po odpięciu czujnika podciśnienia jak wiadomo na benzynie nie będzie jechał prawidłowo, ale na gazie wtedy bez zarzutu. sprawdziłem na dystansie około 30km także można uznac to za pewne, bo po podpieciu czujnika...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Sprawdźcie szczelność układu dolotowego czasem serwo jest dziurawe, a czasem czujnik podciśnienia tzw MAP sensor.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Obecność iskry nie wyklucza uszkodzenia czujnika położenia wału, nie zawsze psują się na całkowitą przerwę. Może być też czujnik podciśnienia. Najprościej będzie pojechać na komputer.
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Jeśli możesz to zrob ta diagnostykę i zobaczymy co tam pokazuje. Zobacz jak wyglądaja dawki biegu jałowego czy są duże odchyłki na cylindrach jeśli chodzi i wytrysk benzyny. Można zobaczyć ewentualnie pod obciążeniem. Falowanie może być od nieszczelności lub problem z podciśnieniem. Faktycznie wiele osób narzeka na jakość gazu ostatnio.🤩
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
Rurka podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa nie jest wpięta w kolektor I cylindra?
czyli możliwe żeby turbina była uszkodzona??? powyżej 3 tyś czuć że ciśnie, wąż też twardnieje Z całym szacunkiem, ale 3 krpm to na diesla bardzo wysokie obroty 3 błędy przepływomierza i na tym bym się skupił, z tym że przepływomierz może wskazywać na wiele usterek: podciśnienia, elektrozawory itd
Dzięki za odpowiedź Odnośnie tego stożka mogą być problemy? Teoretycznie instalacja II gen wymaga jakiegoś podciśnienia w dolocie ale jak w praktyce stożek?
Sprawdź podciśnienia, (na próbę odłącz serwo i zaślep przewód - uważaj bo hamowanie bez wspomagania)
Ja bym się zajął czujnikiem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Acha, i obalając ogólnoelektrodowy mit nie trzeba na ta usterkę czyścić krokowca.
Wczoraj sprawdziłem dla pewności rozrząd - wygląda na to że był przeskoczony o jeden ząbek - wyrównałem, sprawdziłem docisk (łożysko jest OK) - poprawa jest w tym że przestało stukać, ale nadal nie ma mocy, głośno pracuje (ale to chyba jest wydech) przy 45/h 2000 obrotów na 4 biegu lekka wibracja, powyżej tego jest lepiej, znów podczas hamowania zauważyłem...
W moim podpisie masz program diagnostyczny do tego silnika... zrób z niego użytek to może coś więcej się wyjaśni. Bez komputera to szukaj nieszczelności w wężykach podciśnieniowych odchodzących od korpusu przepustnicy. Są tam 3 wężyki - do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (przy okazji sprawdź czy nie ma w nim paliwa), - do czujnika...
Witam, pytanie, przy około 3 tys obrotów odcina moc, zapala się chek. Po pięciu odpaleniach auta chek znika, problem nadal istnieje, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym zmieniony, wszystkie węże, wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie mam pojęcia o co chodzi, na serwis mnie nie stać, jeżeli ktoś miał podobny problem i będzie miał chęć...
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza. Problem jest jak ma sie regulator cisnienia na listwie paliwa sterowany podcisnieniem. Wtety nie ma sie stalego cisnienia w calej skali obrotow i koncepcja w lep :) Za...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny,...
Obecnie sytuacja wygląda tak. Czy zimny czy ciepły nie trzyma obrotów. Okolice przepustnicy mają jedynie niewielką ilość nagaru. Zmierzyłem TPS, czujnik temperatury, wszystko zachowuje się tak jak teoria przewiduje. Dodam, że miałem okazję się przejechać z odłączonym podciśnieniem przy MAP sensorze. Niezależnie czy rurkę od MAP sensora od strony dolotu...
Po wymienieniu tego węża od czujnika podciśnienia przy zapalaniu silnik dostaje 2000 obrotów, ale po chwili spada do "normalnego poziomu".... Przed jego wyminą tego nie było.... Czy tak ma być?
Fakt wtrysk jest pośredni, ale jednak wielopunktowy, fakt że full-group, ale jednak to MPI, choć swoją drogą zaskoczyła mnie reakcja tego silnika na odpięcie jednego z wtryskiwaczy, a właściwie... brak wyraźnej reakcji. Cewki padają ale łatwo to sprawdzić zamieniając przewody W.N. na "podejrzanej" cewce (jeśli padło tylko "pół cewki"). Pasuje cewka...
Skoro czyściłeś przepustnicę to musiałęś wszystko od niej odlączyć .Posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone W szczególności do czujnika podciśnienia gdzie dochodzi taki wężyk z powietrzem Jeszcze jedno odłącz akumulator i zostaw go tak na godzinkę .Potem podłącz i spróbuj zapalić.
Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym powinien sporo wyjaśnić. Przy okazji zdejmij przewód podciśnieniowy idący z kolektora do serwa i zaślep króciec w kolektorze - czy obroty biegu jałowego się ustabilizują?
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
No owszem da się zrobic bez zwezki, mikser na 20mm pewnie bedzie w sam raz przy dolocie chyba 80mm w silniku mpi w k11. Co innego monowtrysk, tam zweżka jest sam wtryskiwacz ale przecież to nie istotne bo ogranicza osiagi silnika. Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika, moze w k11 by działał lepiej ale nie...
Witaj "gladiator", na początku tylko napiszę, że wpakowałeś się w BRC i jesteś teraz skazany na ich serwisy, montażystów itp. Z mojej poprzedniej instalacji BRC pozostał tylko reduktor, elektronika sterująca jest "made in poland" i tak już pozostanie bo autko (punto2) ładnie pracuje. A teraz do rzeczy: przyjmując że masz dobrze dobrane elementy instalacji...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Aaa, o tym zapomniałam. Zapomniałam dodać o podciśnieniu które tworzy się w baku w różnych modelach samochodów. Z tym też kiedyś mieliśmy problem w Nissanie i w Punto. Nie wiem jak jest w Astrze, to znaczy nie wiem czy z baku obok wlewu paliwa z tej samej rury nie wychodzi przypadkiem wężyk odpowietrzający bak?? Zerknij na rurę wlewu od strony wewnętrznej...
Czujniki wymieniłem dwa ,jest tak samo jak jadę na gazie to też zgaśnie i ciężko zapalić filtr paliwa mam obok baku był wymieniany rok temu. Regulator ciśnienia paliwa nie był wymieniany ani pompa też nie.Chyba że chodzi o czujnik podciśnienia na foto to był wymieniony. https://obrazki.elektroda.pl/3278072000_...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
rozglądam sie od roku znalazłem 2 niekompletne... silniek 1,3T to taki gorąy towar że zaraz idzie.... a turbo kupiłem za 70złz kolektorem weic prawie darmocha :D jak sie rozpadnie silnik to kupic cos wieksze planuje silnik punto 1,2 16V... do opuźnienia zapłonu chcę wykorzystać tak zwane UFO czyli podciśnieniowy regulator zapłonu po podaniu mu zamiast...
Witam, Szukam klucza dynamometrycznego do zastosowań garażowych tzn. posiadam dwa pojazdy Audi A3 oraz Punto 2. Za jakiś czas muszę zabrać się za czyszczenie turbiny oraz wymianę gruszki podciśnienia w A3. Przydałoby się również odpowiedni Nm do zakręcania kół samochodowych. Myślę że klucze o wartościach 20-200Nm można włożyć w bajki a w większości...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Przyczyn moze byc kilka. Czy samochod tak sie zachowuje od poczatku zamontowania gazu? Jezeli tak, to prawdopodobnie masz zle ustawiony dolot powietrza. Jezeli silnik pracowal prawidlowo, a usterka nastapila dopiero po pewnym czasie, to moze byc problem z emulacja sondy lambda (masz emulator/komputer "gazowy"). Wtedy sterownik silnika (ten od benzyny)...
Zabrałem się za czyszczenie odmy.Wszystko pięknia,ładnie,lecz mały króciec od podciśnienia mam złamany.Ten pod obudową filtra powietrza.Czy da się kupić sam kruciec bez obudowy czy też nie? https://obrazki.elektroda.pl/2311920800_...
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Witam. Według mnie należy szukać przyczyny w podciśnieniu. Posłuchać pod maską, czy nie zasysa nigdzie powietrza, posprawdzać przewody, sprawdzić zawór zwrotny serwa. Może wydawać się śmieszne, ale oznaki wskazują na nieprawidłowy skład mieszanki, który komputer próbuje skorygować. Pozdrawiam.
Ostatnio robiłem grande punto 1.9 multijet z DPF objawy podobne do 2000-2500 nie chciał się wkręcać zero mocy powyżej tych normalnie. co się okazało puściła plecionka za kolektorem wydechowym choć nie było jakoś zbytnio jej słychać w miedzy czasie DPF się wypalał, więc silnik podawał więcej paliwa co spowodowało więcej nagaru. Po wspawaniu nowej plecionki,...
Od kiedy tak się dzieje? Od kiedy masz auto czy coś się stało że tak zaczął działać? Może być przestawiony rozrząd, może być niewłaściwe ciśnienie paliwa- trzeba podpiąć manometr i sprawdzić. Może być padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze- do sprawdzenia To że ie ma błędów nie znaczy że jest ok, czasem uszkodzony czujnik jest tak że fałszuje sygnał...
czujnik podciśnienie punto volvo podciśnienie podciśnienie mercedes
led4004 manta wyciek pompy paliwa instrukcja serwisowa pralka electrolux
układ przetwornice sterownik kotła bosch
Błąd A1 w lodówce Indesit - przyczyny i rozwiązania Jak odblokować prędkość w hulajnodze Ninebot G2?