Witam, Auto: Grande Punto 1.4 benzyna 2007r pierwszy problem polega na tym że non stop pracuje wentylator chłodnicy od razu po odpaleniu auta,byłem u elektryka i powiedział mi że musze naładować klime i problem zniknie, ale niestety klima nie działa,nie ma prądu i wentylator cały czas pracuje.. Pomóżcie prosze, uprzedzam że auto jest po stłuczce od...
W moim Punciaku 85 16V wyłącza się wentylator po wyjęciu klucza ze stacyjki. Auto ma klimatyzację. Ze schematu elektrycznego auta bez klimy wynika, ze wentylator chłodnicy powinien pracować po przekroczeniu określonej temperatury. Czy w autach z klimą jest inaczej? Nie mam schematu instalacji z klimatyzacją. Dziękuję za rzeczowe informacje.
Witajcie! Przeczytałem kilka podobnych wątków na temat problemów z załączaniem się wentylatora chłodnicy, ale chciałbym się Was poradzić w mojej sprawie. Posiadam Punto 55, 1,1, rocznik 1998. Dzisiaj, gdy stałem w korku pojawił się u mnie dym wydostający się spod maski. Zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca zbyt wysoką temperaturę płynu w chłodnicy....
Dzień dobry, Proszę o poradę i wskazówki, jak skontrolować poprawność załączania wentylatora chłodnicy przy uruchomionej klimatyzacji. Samochód (Punto evo 1.4 8V) z klimatyzacją manualną miał niedawno wymienianą chłodnicę klimatyzacji, ponieważ stara była rozszczelniona. Klimatyzacja niby działa, ale z kratek nie leci bardzo mroźne powietrze. Zauważyłem,...
Trochę odświeżę ten temat. Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach. Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika....
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Korka nie sprawdzę, bo go wczoraj zgubiłem:) Nowy jest dopiero w drodze. Co do wentylatora, nie powinno być tak, że powinien on pracować non-stop gdy temperatura płynu znacznie się podniesie? -- melan
Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
Możesz podpowiedzieć jak sprawdzić map sensor? Dodano po 7 A lambda była podmieniana dwa razy, także to można wykluczyć. Zresztą nie byłoby wtedy problemów z odpaleniem silnika. Dodano po 3 Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk....
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
O ile wyciągnięcie łożyska to pikuś to włożenie już nie... Niestety skrzywiły się te blaszki trzymające łożysko. Rozgiąłem je więc spowrotem, łożysko weszło i obracając je jak jest prostopadle doginałem blaszki, potem je przekręciłem do pozycji w której ma pracować. Zapewne blaszki już nie mają swojej dawnej sprężystości, ale może na jakiś czas to podziała,...
Problem jak w temacie. Sprężarka Denso, bezsprzęgłowa. Wyjątkowo w tym roku po zimie się włączyła (był robiony test szczelności z barwnikiem UV ale nie udało się zlokalizować wycieku, na automacie po 6 minutach jest -937mB). Odkąd mam to auto to w upały bardzo głośno pracuje sprężarka klimatyzacji i stawia duży opór (łatwo zgasić auto przy ruszaniu,...
Witam. No i mam kolejny problem z elektroniką. Skrótowo: przestał działać nawiew do środka auta, nie pracuje na żadnym biegu. Wcześniej (dwa dni temu) działał bezproblemowo. W międzyczasie walczyłem z wentylatorem na chłodnicy, który podpiąłem w/g porad kolegów z tego forum. Dziś odpalam auto przekręcam pokrętło nawiewu a tu cisza, zero reakcji. Wymieniłem...
Problem jest stary jak to auto ;) jakiś spec od klimatyzacji coś doradzi? Klima w zasadzie działa ale jak stoję w korku to cyklicznie się włącza i wyłącza. Dzisiaj zauważyłem że ponownie padł rezystor wentylatora chłodnicy na I biegu, ale i gdy był sprawny to niewiele zmieniało. Wentylator jest trochę przytarty i trzeba go wymienić ale nie sądzę by...
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam, mam spory problem z moim Fiatem Punto 1 - mianowicie tydzien temu rano, odpalilem auto, wlaczylem radio i pojechalem do pracy - droga do promu zajela mi jakies 10 minut a w kolejce na prom stalem okolo pol godziny z wlaczonym silnikiem i radiem. Po wjezdzie na prom, silnik zgasilem a radio ( podlaczone bezposrednio pod akumulator ) caly czas...
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Wentylator ma tak pracować "chwilami", tak ma być. Istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że chłodnica się "zabija" i jej wydolść się zmniejsza (tak teoretyzując) i wtedy może dojść do częstszego włączania wentylatora... Jeśli nie masz innych objawów i opisujesz poprawnie problem to raczej jest w porządku Ale jeśli masz wątpliwości to skonsultuj....z warsztatem
Taka sytuacja- jadę dziś autem, temperatura pod zera rośnie mniej więcej do połowy skali. Zauważam, że nie leci wogóle ciepłe powietrze- nawiew działa ale zimne leci. Temperatura wzrasta do 3/4 skali- a po postoju na światłach dochodzi do max i nawet poza max. W aucie zaczyna śmierdzieć. Staję, czekam aż ostygnie. Płyn w układzie chłodzenia jest. Chłodnica...
(...) po za tym punto palące 9 litrów to ja bym go sprzedał szybciej niż się zastanawiał. W/g książki ma palić 7,8 l/100km w warunkach miejskich więc 9l nie jest tragicznie, dane producenta co do spalania zawsze są sporo zaniżone. Średnio rocznie robię nim 1500-2000km na odcinkach 5-8km (teraz będzie trochę więcej jeździło) więc specjalnie spalaniem...
pracuje wentylator chłodnicy wentylator chłodnicy pracuje punto wentylator chłodnicy
wieje gorące powietrze wyłącznik zwłoczny radio kondensator trzeszcz
sterownik rolet sterownik rolet
Dell Precision M6800 – samoczynna zmiana godziny, reset czasu, wymiana baterii CMOS Izolator pompy paliwa Fiat 126p – gdzie kupić, wymiary, zamienniki, sklepy Allegro, TomCzesci