Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
więc do wymiany jest pewnie czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora.
To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
jak wymienię to dam odpowiedź czy pomogło.
Trochę odświeżę ten temat. Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach. Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika....
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
uszczelka pod głowica
Dziękuję za odpowiedzi. Klimatyzacja chłodzi, chciałem tylko się upewnić, czy wentylator zachowuje się prawidłowo.
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
W zasadzie do wymiany jest nie czujnik, tylko termiczny włącznik wentylatora.
Z tego co opisujesz to termostat, a jak duzy obieg jest po jakims czasie to wentylator sie odrazu wlacza?
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
Jeżeli tylko właczysz klimatyzację to wentylator załącza się ale nia na pełną moc tylko tak gdzieś koło połowy - kręci sie wolniej niż przy przekroczeniu temperatury. W tym trybie jak się wyłaczy zapłon to od razu wyłącdza się i wentylator - zresztą on się też wyłączy chwilę po wyłączdeniu klimy. To po to aby nieco ochłodzić wymiennik klimatyzacji -...
mam problem nie załącza sie wentylator chłodnicy wymieniłe już czujnik temperatury a i tak grzeje sie na maksa a nie załącza wentylatora . wentylator sprawdziłem i na krótko działa.
Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Może zwarty stycznik ?
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik? znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój - zapalenie żaróweczki...
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
Tak wentylator jest sprawny,właśnie w tym jest problem ze nie mam czujnika na chłodnicy i nie wiem gdzie on jest??
Węże od chłodnicy górny i dolny są ciepłe. Nie włącza się wentylator chłodnicy czy chłodnica jest zimna.
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
jacek ma racje uszczelka pod gowicą w tym aucie to częsty przypadek odpowietrzylem dokladnie układ i jest prawie ok mówie prawie bo wentylator się załancza ale chodzi krócej niż zawsze chyba to bedzie wina czujnika w chłodnicy który zalancza wentylator co otym sądzicie
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
Też to czytałem. 1,2,3 bieg prtzez rezystor a 4 bezpośrednio od aku. U mnie wogóle jest cisza, nie działa. Ostatnio robiłem z wentylatorem na chłodnicy, wpiołem się kabelkiem pod 87 nóżkę w przekaźniku R1, który odpowiada za sterowanie wentylatorem na chłodnicy. Ale to raczej nie ma nic współnego z dmuchawą??
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
Może podobnie jak w Punto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Kemoth To weź jeszcze maskę i błotniki po ściągaj, 10 minut roboty na podnośniku, wystarczy wentylator zdjąć, wraz z wypiciem kawy
Sprawdz korek zbiornika wyrownawczego ukladu chlodzenia. Mozesz tez sprawdzic czujnik wentylatora, moze zalacza zbyt pozno.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
termostat wymieniony, chlodnica ciepla po obu stronach. Dodam, że dzisiaj zmieniłem zegary na wersje ze wskaźnikiem temperatury cieczy. No i ładnie się utrzymuje na poziomie 90 stopni. Za to wentylator dostaje szału. Pierwszy raz się załączył jak wyjeżdżałem rano z garażu. Czyli po jakiś 10 sekundach od uruchomienia. Potem Zrobiłem kilka kilometrów...
Witam, Auto: Grande Punto 1.4 benzyna 2007r pierwszy problem polega na tym że non stop pracuje wentylator chłodnicy od razu po odpaleniu auta,byłem u elektryka i powiedział mi że musze naładować klime i problem zniknie, ale niestety klima nie działa,nie ma prądu i wentylator cały czas pracuje.. Pomóżcie prosze, uprzedzam że auto jest po stłuczce od...
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
nie nic nie robiłem tylko ostatnio jak jechałem to zauważyłem ze wskazówka temperatury idzie mocno do góry i nie włącza się wentylator chłodnicy czy to możliwe że od jazdy na lpg tak często byłby problem z uszczelką pod głowicą
Miałem podobny problem ale u mnie to byl czujnik położenia wału [wydaje się mało prawdopodobne że ma to związek z temperaturą, a jednak. Auto to Fiat Punto]. Swoja droga mnie tego lata wiatrak załączył się chyba tylko z 3 razy, i to po dłuższej jeździe w korku.
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Witam. Mam nie lada problem. Przypadek ten jest taki, że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Wskaźnik po kilku chwilach ląduje na czerwonej skali, po chwili opada i znowu rośnie, opada i znowu rośnie. Szarpie mi autkiem na każdym biegu, wentylator raz działa, raz nie. Wymieniony termostat, czujnik chłodnicy, dolany...
Witam posiadam Punto 1.1 mam problem z tęparatura wskaznik tęperatury raz utrzymuje sie w poziomie raz skacze wentylator chłodnicy się załancza chodzi mi oto że nie pokazuje stałej tęperatury jaka może być przyczyna
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Co do pompki chyba jedna mi wystarczy (z oopisów co czytałem powinna mi wystarczyć taka bez wiekszych problemów) Co do chłodnicy to tak jak pisałem u góry bedzie ona za scianą (w warsztaciku) wiec wygląd i rozmiar i ewentualny hałas wentylatora nie ma dla mnie wiekszego znaczenia na początek na chłodnice mam 2 pomysły bezwydatkowe (mam takie rzeczy...
Wentylator chłodnicy uruchamia ECU sterownik silnika. Skoro je uruchamia to widzi problem tu raczej elektryczny, czyli najczęściej nie widzi prawidłowej temperatury płynu chłodzącego lub nieprawidłowości w ciśnieniu klimatyzacji.
Od dłuższego czasu mam problem z wentylatorem chłodnicy. Gdy się załączy a auto stoi np. na luzie - obroty silnika spadają z 900 do nawet 600. Często mam wrażenie że silnik zaraz zgaśnie. Gdy wentylator się wyłączy - obroty wracają do 900. Wentylator jest nowy firmy Magneti Marelli. Niestety - nie od tego Punto. Mój Punto to: 1996r, 55kM, 1.1, 8v a...
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Odnośnie kupna Punto to sam przez to przechodziłem 9-mcy temu i to co mogę ci podpowiedzieć jeszcze ,a wiem od kogoś kto tylko takimi autami jezdzi że szukaj lepiej silnika 1.2 16V 80Km są naprawdę dobre i te 80KM też się przyda. Uważaj przy kupnie na tylną belkę czy nie stuka,sporo potem roboty żeby naprawić,z reszty wad punciaka to przepalające się...
przemierzylem cala wiązke, wszystkie czujniki, wszystkie rezystancje ok i nadal klapa. Chyba sie poddam. Chyba ze ktos ma jeszcze jakis pomysl . Jeszcze jedno pytanie. Czy czujnik załączenia wentylatora w chłodnicy może wysyłac jaki kolwiek sygnał do ECU i czy zegary mogą zaklucac prace ECU . Magneti Marelli IAW 16F. Bo juz mi brak pomysłów.
Sorki za posta pod postem, poczytałem gdzies na forach ze czujnik ktory jest w głowicy(jedno pinowy) to on odpowiaa za wskazanie temp. na desce . dobrze rozumuję ? :) dodam też , gdy termostat sie otworzy i gorąca ciecz splywa do chlodnicy to wentylator się nie załącza, czyżby to ten czujnik w chłodnicy wariował ? prosze o pomoc bo juz nie mam pojecia...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
wymieniłem czujnik temp w sc na czujnik z punto i podłączyłem pod wskaźnik paliwa, jednak przy załączonym wentylatorze chłodnicy strzałka jest 2-3 mm poniżej połowy, jak zwiększyć sygnał z czujnika o 10-15%
Najczęściej rano podczas odpalania - zamiast wystartować rozrusznik startuje wentylator chłodnicy. Kilka startów i za może 7 razem startuje sinik. Po wystartowaniu silnika wentylator się zatrzymuje, załącza się gdy osiągnie temperaturę. Przez cały dzień jest kilka zatrzymań i z zapaleniem nie ma problemu. Usterka występuje tylko rano. Innych objawów...
Mierzyłem na zapalonych światłach i dmuchawie oraz nawet wentylator chłodnicy był włączony i minimum było 13,72V Wszędzie gdzie czytam pisze że nie może byc mniej niz 13,60V ale nie o ładowaniu była tu mowa więc może zejdźmy z tego tematu...
Wskaźnik nie ma nic do wentylatora, wszystko zależy od czujnika, i w jednym może to być w połowie skali, a w innym za połową czy pod koniec skali. Zacznij od umycia karcherem chłodnicy, może być brudna i na postoju nie wyrabia z chłodzeniem. Oczywiście z góry zakładam, że poziom płynu w normie, nie ma w nim oleju, węże nie twardnieją itd.
1. Wentylator chłodnicy sprawny? 2. Głowica sprawdzona/splanowana po pierwszym przegrzaniu i wydmuchaniu uszczelki? 3. Pompa wody jak sprawdzona i kiedy ostatnio wymieniana (i tak dla świętego spokoju bym ją wymienił)?
Po prostu zrób regulację obrotów biegu jałowego zamiast wymieniać części. Uruchom i rozgrzej silnik na benzynie, pozostaw w spokoju aż wentylator chłodnicy załączy się i wyłączy kilka razy i gotowe. Pamiętaj by przed regulacją przełączyć instalację gazową w tryb jazdy na benzynie oraz żeby w trakcie regulacji nic nie włączać w samochodzie i nie ruszać...
Wiatm... Od niedawna pojawił się w moim samochodzie problem... Mianowicie zaczęło się na początku od zatarcia termostatu który został wymieniony.. wszysko chodziło pięknie, wentylator się załanczał było ok... Aż ostatnio wybierałem sie na weekend i znowu zagotował. Próbowałem podłączyć wiatrak na krótko, lecz po rozkręceniu okazało sie że jest cały...
Czujnik na chłodnicy jest od uruchamiania wentylatora. Jeżeli do 1 czujnika podpinasz 2 przewody, to prawdopodobnie robisz "błąd" dla komputera (zamykasz obwód) i podnosi obroty. Jeżeli silnik był wyposażany w 2 czujniki na bloku lub 1 na bloku drugi przy termostacie to muszą tam być. Chyba ze był stosowany inny czujnik z inną liczba przewodów.
Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Czyli co dwie minuty powinien mi się włączać wiatrak na stopie i zadowolony powinienem z tym jeździć? Tak, to całkiem normalne zachowanie wentylatora chłodnicy w Puncie. Może po prostu wentylator się trochę zużył i zacząłeś go słyszeć. Podane temperatury też są w normie. Jeśli masz klimę to powinieneś mieć "dwubiegowy" wentylator, być może pierwszy...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
Problem jest stary jak to auto ;) jakiś spec od klimatyzacji coś doradzi? Klima w zasadzie działa ale jak stoję w korku to cyklicznie się włącza i wyłącza. Dzisiaj zauważyłem że ponownie padł rezystor wentylatora chłodnicy na I biegu, ale i gdy był sprawny to niewiele zmieniało. Wentylator jest trochę przytarty i trzeba go wymienić ale nie sądzę by...
Sprawdź wszystkie bezpieczniki w skrzynce... W Uno jest np. tak zrobiona instalacja, że zamiast przekaźnika jest zworka... i na klakson idzie stały "+" z bezpiecznika od wentylatora chłodnicy, a wyzwalanie na kole kierownicy jest minusem... Nie wiem czy w jakiejkolwiek wersji występował przekaźnik... ale my zakładamy do Uno przekaźniki na klakson przy...
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
Nie załącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy upałach i staniu w korkach, lampka sygnalizacji zbyt wysokiej temp. silnika też się nie zaświeca, w moim modelu nie ma na desce rozdz. wskaźnika temp. silnika. Obwód elektryczny cały sprawdziłem, wszystko jest sprawne tzn. slinik went. przekaźnik bezpieczniki. Sygnał sterujący przekaźnikiem wentylatora...
Sprawdziłbym jednak odczyt temperatury z ECU (osobny czujnik), bo w Puntach mk. 1 nagminnie padały wskaźniki temperatury jak i czujniki. W moim jak wykręciłem czujnik i deskę, pomierzyłem wszystko, to mi wyszło, że 1/2 skali byłaby osiągana przy ponad 120 °C, wymieniłem czujnik (na nowy, oryginalny, kupiony w ASO) i było trochę lepiej ale musiałem wymienić...
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny. No brawo. to ten element. Czujnik dwupinowy bimetaliczny, jak płyn osiągnie ponad 110 °C to następuje wyłączenie klimy ale nie wentylatorów, gdy się schłodzi to znowu klima się załączy automatycznie. Czujnik miał przerwę przez co układ "myślał"...
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
Silniczek krokowy wyczyszczony, podobnie przepustnica, chyba zostało mi spróbować z tymi wtryskiwaczami. Po takim czyszczeniu rób zawsze autoadaptację. Zdejmij klemę "-" z akumulatora co najmniej na pół godziny, potem załóż, gaz do podłogi ze 3 razy (pod 6 tys. obrotów) i niech sobie chodzi na jałowym do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno być...
Witam, mój Grande Punto zachowuje się dziwnie a ja nie chcę uszkodzić silnika, dlatego proszę Kolegów o pomoc. Otóż w czasie silnego mrozu samochód nie chciał odpalić. Kręciłem kilka razy aż siadł akumulator. Następnego dnia po naładowaniu akumulatora znowu kręciłem i znowu nie chciał odpalić. Akumulator OK, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Od...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Problem jak w temacie. Sprężarka Denso, bezsprzęgłowa. Wyjątkowo w tym roku po zimie się włączyła (był robiony test szczelności z barwnikiem UV ale nie udało się zlokalizować wycieku, na automacie po 6 minutach jest -937mB). Odkąd mam to auto to w upały bardzo głośno pracuje sprężarka klimatyzacji i stawia duży opór (łatwo zgasić auto przy ruszaniu,...
Witam, mam podobny problem z nagrzewnicą po jej wymianie na zamiennik - w aucie jest po prostu zimno i nie da się nagrzać wewnątrz. Opis z informacjami które udało mi się sprawdzić dla zobrazowania problemu: Układ był odpowietrzany na wężu nagrzewnicy i przy chłodnicy przez dwóch różnych mechaników kilkakrotnie (jeden z autoryzowanego serwisu fiata...
No wieeem... ale w moim przypadku i przy moim "wieeelkim" doświadczeniu z elektroniką samochodową (przypominam że Punto I to dla mnie kosmos elektroniczny bo na co dzień obsługuję Zastavę 750, Fiata 5oo, Fiata 9oo a najbardziej rozbudowana jest Panda z 93r którą miałeś okazję poznać.. ;-) ) Dlatego właśnie kupuję dużo tych tranzystorków bo wiem, że...
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Witam, mam spory problem z moim Fiatem Punto 1 - mianowicie tydzien temu rano, odpalilem auto, wlaczylem radio i pojechalem do pracy - droga do promu zajela mi jakies 10 minut a w kolejce na prom stalem okolo pol godziny z wlaczonym silnikiem i radiem. Po wjezdzie na prom, silnik zgasilem a radio ( podlaczone bezposrednio pod akumulator ) caly czas...
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Koszt gazgeneratora: zbiornik na gazgenerator np: ze starej butli od LPG 60 l: 20 zł intercooler np: z Fiata Punto 10-20 zł 2 chłodnice 20 zł wentylator 20-30 zł drobnica 50 zł (przewody, elektrody, kamień do cięcia pilarką kątową). Czyli koszt ok. 130 zł. Dużo części można na szrocie znaleźć.
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Taka sytuacja- jadę dziś autem, temperatura pod zera rośnie mniej więcej do połowy skali. Zauważam, że nie leci wogóle ciepłe powietrze- nawiew działa ale zimne leci. Temperatura wzrasta do 3/4 skali- a po postoju na światłach dochodzi do max i nawet poza max. W aucie zaczyna śmierdzieć. Staję, czekam aż ostygnie. Płyn w układzie chłodzenia jest. Chłodnica...
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
(...) po za tym punto palące 9 litrów to ja bym go sprzedał szybciej niż się zastanawiał. W/g książki ma palić 7,8 l/100km w warunkach miejskich więc 9l nie jest tragicznie, dane producenta co do spalania zawsze są sporo zaniżone. Średnio rocznie robię nim 1500-2000km na odcinkach 5-8km (teraz będzie trochę więcej jeździło) więc specjalnie spalaniem...
wentylator chłodnicy punto punto pracuje wentylator chłodnicy punto chłodnicy
cooler master zasilacz naprawa uziemienie ekranowania sterowanie oświetleniem komputer
pralka electrolux pralka electrolux
Skutki zatkania otworu wentylatora w łazience Aktualizacja oprogramowania w telewizorze Toshiba