Wlacz bieg i zobacz czy polosie sie kreca.Moze byc ukrecony przegub.
obstawiam przegub wew.
Dobrać przegub z innego modelu?Tylko to nie będzie proste.
Wydaje mi sie ze w fiacie chyba nawet nie ma pierscienia w przegubie. Poprostu siedzi on na wielofrezie i wystarczy go delikatnie zbic.
Wewnętrzny przegub rzadko kiedy terkocze podczas jazdy bo nie pracuje w zakresie takich wychyłów jak zewnętrzny.
Wygląda na przegub wewnętrzny.
Niestety mylisz się, uszkodzony przegub wewnętrzny - ten przy skrzyni podczas większej prędkości słychać i czuć, gdyż półoś nie jest ustawiona osiowo do przegubu. Czasem wystarczy jedno mocniejsze ruszenie z pod świateł i przegub siada.
Albo urwało wieloklin tarczy sprzęgła, albo rozpadła się dwumasa, albo przegub, albo skrzynia. Możliwosci jest parę
Na pewno nie opony gdyż jak dziś sprawdzaliśmy to koła były w górze.Problem leży po stronie skrzyni (lewej strony skrzyni) lub przegubu z lewej strony tylko jak wykluczyć co jest dobre? Przegub nie ma dużych luzów.
Witam, Zdarzyło mi się zapłacić za wymianę 2 razy tego samego przegubu w ciągu ostatniego miesiąca. Mam nadzieję, że jakiś ekspert wypowie się co z tym zrobić. Ale od początku. Na początku stycznia zaczęło zgrzytać przy skręcaniu kierownicy przy lewym kole. Mechanik wymienił lewy przegub i przestało. Miesiąc później zaczęło strasznie hałasować z przodu...
Przeważnie uszkodzone bieżnie przegubów wewnętrznych , dla pewności sprawdź czy mechanizm różnicowy nie ma nadmiernego luzu (łapiąc za przeguby wewnętrzne i ruszając góra dól) ..
Nie potrzeba odkręcać obudowy łożyska,musisz podważyć ten przegub wewnętrzny.W skrzyni mocowany jest tylko na zatrzask(choć czasem potrafi dość mocno trzymać)
Po zdjęciu osłony wyleciała z niego woda a smaru było jak na lekarstwo. Ile się dało to przeczyściłem. Porządnie przedmuchałem kompresorem i nawaliłem smaru. Przez pewien czas jeszcze lekko chrupało podczas ruszania na skręconych kołach potem jak by powoli cichło. Udało się natomiast całkowicie wyeliminować ten głośny stukot przy kręceniu kierownicą....
I teraz zastanawiam się czy: - to faktycznie tapicerka, ale dlaczego trzeszczy tylko prawy przedni róg samochodu? - czy to końcówka drążka stabilizatora się wyrobiła i chociaż śruba nie jest ukręcona to stuka, - czy to środkowe gumowe obejmy stabilizatora, - czy to sprężyna amortyzatora, - czy to amortyzator, - czy to odboje, - czy to nie przegub (?)...
Dlatego oscyloskop i po kolei podłączyć się do czujników, zakręcić kołem i patrzyć na kształt przebiegów... z kosztami bym nie tragizował, przegub kosztuje około 150zł a piasta 90zł, ceny na Allegro są jakieś z kosmosu ostatnio :/
w najnowszych sejach 1100 (po 2001 chyba) też montowali już skrzynie z wyciąganymi przegubami, nie z tymi przeciekającymi gumami, więc z takiego seja możesz sobie kupić półośki które powinny pasować do Twojej skrzyni
Nie znam się ... ale napisze, więc od razu mnie nie krytykujcie;P. Chodzi o huczeniu przy >jeździe< na 6tym biegu ? Pierwsze sprawdził bym poziom oleju w skrzyni, potem łożyska kół, przeguby wewnętrzne półosi, wybierak (przegub) skrzyni czy dopycha, no i na końcu niestety już przez mechanika łożyska skrzyni ;/ ========== Edit No kolega wyżej chyba...
Witam . 1 sztuka wtryskiwacza benzyny na zapas, ze 2 najdłuższe kable zapłonowe - zawsze można dać w miejsce krótszego - na odwrót już nie :D Świece zapłonowe przynajmniej ze 2 sztuki i jedna cewkę WN (tam są podwójne) Kloski hamulcowe przynajmniej po komplecie na koło przednie i tylne- dalej można improwizować. A łożysko do piasty? Przegub? No i paski...
Czy jest to cała półoś czy część z przegubem zewnętrznym i krzyżakiem?
Grzechocze, gdy przenosi moment. Jak wciśniesz sprzęgło, to przegub jest odciążony i nie wydaje dźwięków. Zastanawia mnie, że milknie przy dodaniu gazu. Czy przy redukcji jest tak samo (np. auto rozpędzone do 60km/h i redukcja do trójki z dodaniem gazu)?
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Witam wszystkich. Całkiem niedawno miałem u klienta w Punto II 1,2 00' problem ze wspomaganiem elektrycznym. Mianowicie przyjechał ze stukami w przednim zawieszeniu. Z początku myśleliśmy, że chodzi o przegub napędowy zewnętrzny, ale okazało się, że to nie ten problem. Podczas prób nagle oświeciły się czerwone stringi i zabrakło wspomagania. Znalazłem...
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Sterownik ABS nie ma w tym aucie żadnego związku z ECU, niczego nie trzeba kodować. Obawiam się tylko czy charakterystyka układu z SC będzie pasowała do Punto, w końcu różne masy, rozstaw osi, kół... ABS jak najbardziej występował w Punto mk.1, także może lepiej byłoby wziąć części z Punto. Koła foniczne są z przodu w przegubach, z tyłu w piastach,...
Drazek czasami zadrzy ale nie jest tak, ze drzy caly czas w momencie turkotania. Rozwazam wszystkie teorie ale jestem amatorem. Watpie w lozysko w kole, bo podczas kulania sie na luzie nie ma stukania. Zastanawia mnie przegub wewnetrzny ale jezeli nie stuka na luzie to on chyba tez odpada? To nie na moje nerwy zeby jezdzic z tym dluzszy czas ;) PS....
Zacznę od tego, że jakimś sposobem post trafił do działu Samochody Technika, a nie do Samochody Mechanika. Zdaje się, nacisnąłem nie to co chciałem. Trudno. Rebuso , pewnie masz rację z tą rozbieżnością, skoro tak mówisz. Gdybyś napisał, że 2 cm nie spowodują różnicy, też bym Ci przyznał rację z tego powodu, że nie jeździłem takim samochodem i nie mam...
Hej, bankowo przeguby zewnętrzne , jeśli strzelają podczas ryszania, to niemoże być nic innego. Pozdrawiam.
Ja zamontowałem Lemm'a AT 900 w miejscu oryginalnej anteny radiowej UKF. Jako antenę UKF zamontowałem obcięty na wymar bat pomiedzy lusterkiem wstecznym a deską rozdzielczą przy szybie. CB gra i radio gra. Antena CB 80cm zestroiła się dobrze i jest wystarczająca - masa robi swoje. Cewkę obkurczyłem koszulką termokurczliwą. Całość trochę pomalowałem...
To ja nie wiem, jak można jeździć i nie czuć luzu "że niemal się rozpada" Jeśli tak jeździsz to współczuję. A o trwałość mogę się założyć, że Punto przegra z Polo, czy Golfem, a mi właśnie chodzi o to, żeby auto było dosyć "pancerne" Mam doświadczenie z Golfem, ale Mk2, który zrobił u nas już ponad 50tyś. km w tym sporo po polnych drogach i na zawieszenie...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Nie, nie robię z Polo. Problem z ABS i resztą kontrolo-trakcji :-) Samo zamontowanie Polo i reszty to nie problem. Boję się o resztę czyli właśnie ABSy i inne duperele. Niestety, Palio 1.4 8V to całkiem co innego (mówię o silnik 178B2000), tak samo 1.6 16V (178B3000). Nie pasują: skrzynia (śruby), półosie, przeguby, poduszki i wsporniki silnika. Trzeba...
Flansza stalowa i dzida,zamiata że hej........ :) półosie i przeguby padają.Albo cc lub skoda. http://www.terytorium126p.pl/topic/27193...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Fiat wiadomo nie jest najmniej awaryjny, ale czesci tanie i nie ma problemu z dostepem do nich. Co do komfortu to nie sa juz czasy 125p i to tez sie zmienilo. Ogolnie maja duzy plus -cena. Jesli dbasz o auto robisz wszystko na biezaco bedzie ok. Osobiscie mam 4 letniego Doblo. Auto duze, pakowne i wygodne o wiele lepsze i wieksze niz Berlingo czy Partner....
Czy w punto 1.2 8 V jest taki sam krzyżak przegubowy [ przy skrzyni] jak w punto 16 V Rocznik 2000 Według ofert powinno być 21 zębów
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska wału?panewki?skrzynia biegów itp. Po pierwsze trzeba zakuć cały motor, dobrać wytrzymalsze panewki, założyć chłodnice oleju i zastanowić sie jak to poskładać żeby wytrzymało wiecej niż wyjazd za brame ;) a co do skrzyni to polecał bym zamontowanie tej od wersji turbo...
Zerknij na miasto. Co drugi to Kia, Hyundai, Mazda, Honda, Suzuki, Toyota. Coraz więcej też Fordów, Citroenów i Peugeotów. Nawet taksówkarze zaczęli masowo rezygnować z niemieckiej marki. Jak myślisz, dlaczego? Ano ino - to skarbonki bez dna. Mam w rodzinie dwa Hyundai i dwie Kia. W Ceed przez ostatnie 6lat zrobione klocki, łączniki, oleje i płyny,...
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Wahacze Kamoka - Punto III, zamontowane 2020, do dziś zero luzów na sworzniach i tulejkach, około 65 000 km. Łożyska NTY przód - Mondeo III, zamontowane 2018, do dziś około 100 000 km zrobione, zero problemów. Wysprzęglik LPR - Mondeo II, zamontowany w 2014, do dzisiaj zjechane 2 sprzęgła (dwie tarcze LUK) - wysprzęglik zero problemów. Mój poprzedni...
Nie ! to by była duża ingerencja w układ kierowniczy . Wspomaganie elektryczne to wycięcie kawałka kolumny kierowniczej , dorobienie jakiś przegubów , sprzęgiełek i włożenie serwomechanizmu . Wszystko mieści się pod deską rozdzielczą . Dla mnie problemen jest - jak spowodować , aby silnik elektryczny wiedział kiedy się kręcić , w którą stronę kręcić...
Witam Serdecznie ! Mam Punto II z 2000 r. Podczas jazdy na wprost z prędkością różna do 95km/h przy zdejmowaniu nogi z gazu pojawia się nagle szarpnięcie kierownicą (bardzo mocne ) zawsze w lewą stronę. To bywa czasami i tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20-30 km. Pózniej te objawy przestają ,a jedynie słychac podczas skręcania...
Siostra ma mazdę 323f 1,8 turbo benzyna 16v 168KM na silniku DOHC z roku 1991 jest stare ale bardzo szybkie zwrotne itp. Jedyne co wymieniała przez 4 lata to przeguby, klocki hamulcowe i amortyzatory z silnikiem nie ma problemu, i wcale nie tak trudno dostać części dodam ze aut japońskich jest coraz więcej na naszych drogach i jeszcze nie spotkałem...
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
Dziś stało na giełdzie w Słomczynie takie Espero - po stłuczce było porządnie zrobione, blacha zakonserwowana, parę latek bym pojeździł. Roku nie pamiętam, chyba 97, 2.0 plus gaz, w środku ładne, bałem się że będzie coś do roboty bo tylko 2400 zł chciał, potem ktoś je kupił. W warszawie nie znalazłem nic, dalej będę czekał aż znajdę Clio I bez rdzy....
Nie wiem czy jest wyciek bo cieknie z miski olejowej i jest sporo oleju ale sprawdzałem stan oleju w skrzyni i jest ok. Strasznie wali jak się lekko skręci koła a na prostej już powyzej 60 słychać. Wymieniłem przeguby więc ten dość duży luz wewnątrz skrzyni, na końcu półosi, musi generować te stuki. Nie Wim co tam dokładnie siadlo a chciałbym szybko...
Witam Witam wszystkich, mam problem dotyczący fabrycznego centralnego zamka w Fiacie Punto II rocznik 2001 1,6 8v 3-drzwiowy W samochodzie tym mam założony alarm który steruje pracą centralnego. Do niedzieli (prawdopodobnie, bo dopiero dziś to zauważyłem) wszystko działało dobrze, ale w niedzielę miałem lekką stłuczkę (urwane zaczepy lampy, lekko maska...
Samochód firmowy, rocznik 1997, kiedyś była przekładka silnika z 1.1 na 1.4 8V od Palio. Wszystko inne także jest od Palio Weekend (silnik 176B3000). Kilka dni temu trafiła się mała i dziwna usterka. Po odpaleniu silnika słychać bardzo głośne przelewanie się płynu. Dźwięk dochodzi zza deski rozdzielczej zza nawiewów a raczej z okolic zapalniczki. Gdy...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Jak rzadko bywa - Muszę kategorycznie się zgodzić z (at)Kune , moderator tzok zdecydowanie odpłynął.. Ja zdaję sobie sprawę, że każdy tutaj wychwala sobie auto, jednak stwierdzenie iż wnętrze punto (z którego jak każdy wie farba odpada płatami), bije na głowe BMW, Skody i inne auta jest zdecydowanie przesadzone.. Tak samo jak wersja z automatyczną klimą...
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
Hmm słyszałem i widzilaem na paru filmikach jak inni robia takie rzeczy mysle ze jest szansa bez przerobki cos takiego zrobic?Zastanawiam sie jeszcze nad Układem napedowym (przeguby)bede musial wstawic mocniejsze i nad tym zastanaiwma sie jakie. Dodano po 15 No tak masz racje silnik 1,2 z punto tez bylby odpowiedni napewno nie trzeba przerabiac zadnych...
Powiem tak. Oleju pije około 70-100ml na 100km, czyli 0,7-1L/1000km, dla mnie to jeszcze ujdzie mając na uwadze przebieg i rocznik (87 przedlift), auto nie robi w czasie jazdy zasłony dymnej. Auto potrzebuję na dojazdy do pracy, kupiłem za przysłowiowy "tysiąc", wszystko oprócz wymienionych problemów tutaj to są kwestie eksploatacyjne (wydech, przeguby...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
przegub punto przegub drgania vectra przegub
flybox orange indukcyjność cewki wzór wentylator kabel laptop
obwód tranzystor schemat westfalia
Zasypywanie paleniska w kotłach na paliwo stałe Sterowniki Bosch Motronic w BMW E30 1987 2.0 i 2.5