Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego, niż to? BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto) Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym...
Jak najbardziej OK.
Przecież jest wszystko dobrze.......
Brak masy albo zasilania na samochód. Sprawdzić trzeba dokładnie połączenia minusa akumulatora z masą karoserii i silnika i połączenie zasilania z plusowym biegunem akumulatora. Odpalanie tego auta w takim stanie grozi poważnymi uszkodzeniami elektroniki.
Bo Punto się nie kupuje, u mnie stoi i nie odpala jak jest mokry, jak tylko wyschnie to jakby nigdy nic. Oczywiście po dobraniu się do elektryki widać, że robił ją jakiś Janusz a auto jest po srogim dzwonie. Co ciekawe, akumulator pełen, kontrolki są, centralny działa (chociaż z tym też różnie, więc lepiej go z klucza zamknąć). Ja bym sprawdził bezpośrednio...
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Więc przelutuj pamięć i zakładaj moduł. W niej jest wszystko, immo, przebieg i synchro do pilota. Zlikwiduj przeciek wody bo będzie powtórka z rozrywki, woda zazwyczaj sączy się po przewodach z tyłu NBC
Kup zestaw uniwersalny z allegro, to jeszcze bagaja z prądu będziesz otwierał.
Odłącz radio i sprawdż a w jak już chińskie to koniecznie Powodzenia
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
Panowie sprawa wygląda tak : czasami pobór prądu jest wysoki a czasami w granicach normy , co to może być . Wiem że wypadało by zajrzeć do bezpieczników i po kolei .... Ale może coś z doświadczenia wiecie ? Drugą sprawą jest iż klapa bagażnika po naciśnięciu przycisku na pilocie nie otwiera się , trzeba przytrzymać około 3 sekund i wtedy otworzy ją
Witam, Mam samochód: Fiat Grande Punto z 2006 roku. Problem jaki mam to brak prądu w prawych przednich drzwiach. Nie działa zamek centralny, ani szyba(nie chce się odsuwać). Co robić? Jak to naprawić?
0,05A to normalny pobór. Aku stare zapewne
Zrobić tak jak potrzebuje to radio-BATT+na 7, ACC na 4 i przestanie żreć prąd. Z pinu 3 odłączyć kabel.
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Alternatory potrafiły nawet pękać, ale z tym prądem....
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
nie tam wszystko wygłada dobrze i sprawdziłem wszędzie dochodzi prąd
Ludzie często mierzą prąd nie zmieniając układu przewodów w mierniku. http://obrazki.elektroda.pl/1467995100_1...
To jest td więc immo jeśli jest to na pompie wtryskowej więc trzeba się dostać do zaworka na pompie, podać plusa. Sama stacyjka to nie problem, odkręcić od kolumny kierowniczej żeby nie było blokady i wyjąć wkładkę, potem palcami przekręca się takie kółeczko (ostrożnie bo wkładka nie ma sprężynki i nie odbije sama z rozrusznika) i potrzebne prądy się...
Witam! Akumulatora bym nie wymieniał, bo w mojej ocenie to niepotrzebna strata ok. 200 zł. Możesz sprawdzić ten który masz w sklepie z akumulatorami (za darmo). Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0[A].
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
P.S. Jakie jest miejsce, w którym dokonano pomiaru? Podłącz żarówkę 12V21W bezpośrednio z akumulatora w miejsce gdzie znajduje się woltomierz i zmierz co będzie widać. Dobrze byłoby wiedzieć jaki prąd tam płynie.
Witam Jaki pobór prądu powinno mieć oryginalne radio fiata (https://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-E... bo u mnie wynosi 150mA.
To widocznie nie masz masy na silniku.P
Wszystko będzie ok. Nic nie kombinuj. Pozdrawiam.
Przekaźnikiem o którym piszesz steruje ECM ,jak masz schemat to widać to wyraźnie. Nie wiem czy wiesz ale przeważnie ECM dostaje "pierwszy prąd" z linii 15, a potem dopiero steruje resztą ,jak przekaźnik główny silnika ,pompa, itd. Także weź probówkę/żarówkę i sprawdź to.
To jeszcze sprawdź przy włączonym alarmie, bo z tego co napisałeś to alarm pobiera za dużo prądu.
Niestety w nowszych autach pobór prądu przez pompę jest monitorowany przez ECU i jej odcięcie spowoduje sygnalizację usterki silnika. To prawda. W takich autach nie ma sensu odcinać pompy. Jeśli jednak pompa uruchamiana jest poprzez przekaźnik to sterownik się nie połapie. To, że w instrukcjach montażu nie wspomina się o odłączaniu pompy niewiele dla...
miernik pokazywał że prąd jest? Miernik p[okazywał, że jest napięcie, a nie prąd. Rozrusznik jak dostanie odpowiednią ilość prądu to i na 10V kręci. Jeśli akumulator jest zużyty, to ładunek w nim zgromadzony jest niski i taki akumulator nie jest w stanie dać odpowiedniego prądu.
ale czy na środkowym pinie powinien pojawiać się prąd?
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
Bezpieczniki wyjmujesz po to aby sprawdzić, który obwód pobiera prąd na postoju mierząc jednocześnie mA pobór prądu.
Wczoraj miałem taki przypadek ,że nie mogłem uruchomić samochodu. Pomiar napięcia na akumulatorze 11,7V. Trochę go podładowałem i samochód "odpalił". Dzisiaj wykonałem próbną jazdę i jak na razie wszystko jest OK. W zeszłym roku miałem wymieniany alternator. Samochód ma już 6 lat, może to pora na nowy akumulator . Z ciekawości zrobię ten pomiar prądu.
jeśli weźmiesz alarm na stół i podłaczysz do niego tylko plus(czerw) i minus (czarny )powinien kliknąć przekaźnikami jeśli tak to jest w pewnym stopniu dobry , jeśli to zwykły bas a nie ars (dioda czerw w pilocie )to piloty sie az tak nie psuły mając dwa może coś się uda
U mnie nie było iskry w puncie bo czip w kluczyku się uszkodził i nie puszczało prądu.
100zł to nie majątek a gazownik zrobiłby to na pewno profesjonalnie, ponieważ codziennie poświęca czas na LPG w autach. Nie ma czym się chwalić, gniazdko w domu też wiele osób potrafi wymienić gorzej jak kogoś porazi prąd;)
0,5 Ampera to 500mA.Coś Ci wcina prąd. Może radio. Najlepiej jak byś odłączył urządzenia i wtedy mierzył pobór prądu.
Zapytam inaczej ...skąd Ty weźmiesz prądu w Punto dla 2kW wzmacniacza przy np. wyborze GZ?
Tak właśnie działa rezystor. To zupełnie normalne, że się grzeje, gdy ogranicza prąd.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
https://obrazki.elektroda.pl/2328843600_... Dzięki kolego :). Niestety, jestem totalnym laikiem i nie odczytam z tych schematów, gdzie powinien być prąd w tej wtyczce. Byłbym wdzięczny za dokładniejsze info.
Daj go na krótko, albo zmierz prąd w jego kostce.
13.86v na Aku na zapalonym i pod kierownicą idzie taka kostka na 2 kable to wspomagania i jest tyle samo Dodano po 3 Bezpieczniki od oprócz jednego wielkości pół paczki zapałek uwalony ale nie mam co podmienić Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/2978150100_... Tutaj nie ma prądu
Witam. Przez miesiąc nie zaglądałem do mojego Punto 2 gdyż kupiłem inny samochód. Dzisiaj stwierdziłem że się nim przejadę ale juz nie odpalił a kontrolka akumulatora mruga. Stwierdziłem że rozładował się akumulator. Podłączyłem kable od do drugiego samochodu ale Punto nawet nie zakręciło rozrusznikiem. Możliwe że jest za mały prąd. Przed zostawieniem,...
W moim przypadku wyrzuciłem czarną skrzynkę(anglik), dodatkowy pobór prądu powodował że światła chwilowo znikały randomowo. Pozdrawiam Mirki.
Jakoś ciężko uwierzyć, ze alarm ciągnie 0.7A. Zdiagnozuj poprawnie instalację elektryczną. Jak tzok pisze. nie zapomnij o alternatorze. A jeśli jednak to alarm, to nie ma możliwości przełączenia go tak, by nagle przestał pobierać tyle prądu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... tu masz odpowiedź
Witam jeżeli tak zanik prądu wystąpił w twoim punto po raz pierwszy niema co panikować ale posłuchaj rady fachowców którzy ci doradzali
Przekaźnik pompy jest pod maską? Pozamieniałem je miejscami (bo nie mogę zlokalizować tego od pompy, nie zgadza się ze schematem) i nic to nie zmieniło. Żarówka 21W to ta od postojowych? Pomiar faktycznie robiłem multimerem. Czyli sugerujesz, że napięcie jest, ale prąd za mały?
Połącz 30 z 87. Pompa powinna chodzić. Jak nie to do 87 daj prąd bezpośrednio z akumulatora.
mam szaro czarny i niebieski , zakupiłem kontrolkę i faktycznie miernik pokazuje a prądu niema.kontrolka nie świeci. Zdjąłem konsole i tak do przełącznika idą 3 kabelki w jednym z nich jest 12V bo kontrolka świeci w 2 pozostałych brak prądu kontrolka nie świeci. Również na wyjściu z przełącznika nie ma nigdzie napięcia 12V . http://obrazki.elektroda.pl/8881766300_1...
Można uzyskać dodatkowe zasilanie "po stacyjce" stosując przekaźnik. Cewkę przekaźnika podłączamy do przewodu, na którym występuje napięcie "po stacyjce" fabrycznie, z plusa akumulatora przez bezpiecznik, w tym wypadku 5A do zacisku przekaźnika oznaczonego "30", a z zacisku oznaczonego "87" możemy pobierać potrzebny prąd.
A dlaczego nie ma prądu w bezpieczniku od pompki.
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Są 10W żarówki, włóż jakąś firmową, jeśli żarówka nie świeci z tej strony to znaczy ze jest za duży pobór prądu i body odłącza.
W pierwszym poście napisałeś, że prąd do pompki dochodzi. Ogarnij się.
Kontrolka pobiera znikomy prąd i prawie zawsze będzie świecić, a świeca kilka Amper ciągnie.
Pod styki zaznaczone fioletowymi strzałkami. Fabryczne radio Grande Punto 2006 r. https://obrazki.elektroda.pl/8629931300_...
Przekaźnik występuje w silniku wspomagania kierownicy Fiat Punto II. Styk przełączny,prąd ok. 20 A, cewka 12 V, 130 Ω. Miejsca jet tyle co "kot napłakał" czyli większy nie wejdzie, kwestia kabli na zewnątrz odpada. Wymiary wys.×szer.×dł.: 19.2×14.5×16.7 [mm]. Gdzie go zdobyć :?:
Na krótko rozrusznik chodzi tylko z stacyjki nie ma prądu na rozroch Dodano po 1 Na krótko rozrusznik chodzi tylko z stacyjki nie ma prądu na rozroch
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Ja mam Punto i też pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,4mA. Też akumulator mi się rozładowuje. Winny okazał się sam akumulator gdzyż nie trzymał dostatecznie prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem go na noc w aucie z odłączonymi klemami. W południe poszedłem odpalić i klapa. Akumulator znowu padł. Czeka mnie...
należy usunąć jeden z pinów we wtyce wiązki silnika 900 montując sterownik punto Multimetr w dłoń i odłączaj po kolei zobaczysz kiedy spadnie pobór prądu Ale której wtyczce ? Gdzie jej szukać ?
Program pokazuje błąd swiec żarowych A na świece prąd dochodzi w ogóle?
ale jaki jest ten prąd rozładowania ? Może od tego należało by zacząć:)
Dzięki , ciekawe jak z prądem na postoju ale wydaje mi się za to ta sama klasa co sejaki ,corsy , punto itp. Zdjaje sie że tam gdzie już zastosowano silnik bezszczotkowy BDLC mogłoby być zmniejszane zapotrzebowanie na prąd , no ale wiadomo to też kwestia obrotów oraz samej przekładni i mocy generowanej przez cały układ w raz z silnikiem potrzebną do...
Bezpieczniki wyjmowałem wszystkie po kolei i nie zaobserwowałem spadku poboru prądu. Niestety schematu nie posiadam, znalazłem tylko rozpiskę bezpieczników. Gdybym po wyjęciu któregoś bezpiecznika zauważył spadek poboru prądu to by była połowa sukcesu, wiedział bym na którym obwodzie jest nie pożądany pobór prądu.
Nie znaczy, że dobry. Taki pobór prądu nie rozładowałby sprawnego akumulatora tak bardzo.
Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania .
Witam. Pacjent to Punto 2 2000r. Problem polega na tym , że coś rozłącza prąd szyby kierowcy ponieważ na wyłączonym zapłonie działają obie szyby a po przekręceniu zapłonu szyba pasażera działa normalnie a kierowcy przestaje działać... Gdy zapłon wyłączę to szyba działa.. co to może być?
Zależy jaką żarówkę podpiąłeś, prąd ogranicza kontrolka i mocniejsza żarówka się nie zaświeci.
alternator padł zapewne. To że kontrolki sie palą to nic nie znaczy bo nie potrzebują wiele prądu, aku jest tak wyładowane że nie zakręci.
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Wiesz jakie przekaźniki tam pasują? Chodzi głównie o układ pinów i maksymalny prąd pracy. Kupiłbym jakieś do ewentualnej wymiany :)
U4=U5=U6 ponieważ rezystory R4, R5 i R6 są połączone równolegle. Przyjrzyj się schematowi. U1 = U23 + U4 ponieważ U23=Uab i U4=Ubc (co widać na schemacie), zaś napięcie U1 jest równe sumie napięć Uab i Ubc ponieważ R1 jest podłączone do puntków a i c (co też widać na schemacie).
Podłącz miernik i sprawdź na początek jaki prąd pobiera auto. Który rok, silnik?
Sprawdź kontrolką podczas zamykania i otwierania na fioletowych powinien pokazać się prąd wtedy je podłączasz do kierunkowskazów -w fiacie to niebieski i niebieski z czarnym paskiem. Brązowy i biały nie podłączasz bo to powinny być wejścia otwierania i zamykania.P
To "po nitce do kłębka"... A tak z ciekawości, to jaki jest pobór prądu na postoju że twierdzisz iż rozładowuje się akumulator?
Bo się trzyma na jednym włosku lub jest mocno zabrudzona (kiepskie połączenie) i jak dasz obciążenie to przepływ prądu jest niewystarczający, dlatego się mierzy żarówką a nie miernikiem.
Zapewne pękłą obudowa i rosadziło uzwojenie - im dłużej jedziesz tym niższy prąd ładowania i w.w problemy.
Albo problem z prądem albo silniczek do wymiany. Ale to wyżej Ci napisałem co najlepiej zrobić. ;)
Tak więc próbując podłączyć bezposrednio do silownika jest tak... pilot dziala ale tylko gdy odłączę od przycisku wewnątrz. Razem nie dziala. Myslalem moze przed przewodem dać diodę tak aby prąd ze tak powiem nie cofał się
Jest to tzw. termik. W modułach z.c. służy on do tego aby nie zostały uszkodzone silniki siłowników w wypadku gdyby siadła elektronika i jeden z przekaźników przyciągnął by na stałe. Jego działanie można doskonale przetestować w Punto I. Parokrotne zam. i otw. zamka raz, za razem powoduje zaprzestanie działania modułu na kilkanaście sekund. Na termiku...
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Prad jalowy powyzej 5, 6 mA to usterka. Niewazne czy punto czy w220 To ciekawe, mądre głowy na różnych fajnych forach dla W211 podają prąd spoczynkowy 0,045-0,060A jako podręcznikowo poprawny :) Jak znajdę chwilkę to muszę z ciekawości pomierzyć na swoim pacjencie. V.
A słyszysz wogóle stuk elektromagnesu? Może prąd dochodzi a masz nadpalone styki w elektromagnesie
Na początku dajmy spokój poborowi prądu, napisz, jakie to auto i rocznik? Np. niektóre auta wysyłają, co chwila mały impuls masowy po linii krańcówek (Punto II, Fabia i inne..)
Wymieniłem silniczek krokowy problem jest ten sam. Gaśnie bez dotykania gazu, tzn. silnik pracuje na wolnych obrotach i ich nie utrzymuje bo jeśli stoję to zaczyna szarpać obroty spadają < 500 i gaśnie, jeśli jadę w danej chwili, dojeżdżam do świateł, wciskam sprzęgło, silnik gaśnie. Tak jakby coś odcieło dopływ paliwa/prądu itp.
Ja sie spotkałem z przypadkiem że taśma którą idzie prąd do styków w kierownicy była przerwana. Ale to było we Fiacie Punto. Ale u ciebie bendzie coś podobnego i sprawdz to.
Resetu bloku uczącego nie da się zrobić poprzez odłączenie akumulatora, jest zapisany w pamięci eeprom, podobnie jak wyłączony z prądu telewizor nie "zapomina" zaprogramowanych stacji
a sprawdzone ładowanie? podepnij woltomierz, jak dobre to zobaczyć akumulator na testerze, ale najpierw dobrze go naładować prostownikiem, prądem o wartości 0,1 pojemności akumulatora.
CZy moze mi ktoś pomóc mam punto 1.1 z gazem rano jak odpale sam to ładnie chodzi na bezynie jak i na gazie ale gdy się rozgrzeje toza czyna przerywać jakby prądu brakowało (wymienilenm świece i przewody). Prosze o pomoc i zgory dziekuje.
Witam zaczęło się od braku ssania gdy rano odpalałem samochód i nierównych obrotów tak jest do dziś, mechanik podpiął pod moje punto komputer i stwierdził że wyskakuje błąd " podgrzewania wstępnego" on nie chciał naprawiać gdyż jak stwierdził, może to być awaria kilku urządzeń co zwiększy koszty jeśli się nie trafo od razu w tę właściwą i miga mi cały...
To chyba logiczne ze skoro nie gasła po zamknięciu klapy to i pobierała prąd. Usterka w krańcówce klapy lub zwarcie do masy
hmm wygląda to na 2 usterki w tej chwili 1 masz uszkodzona kasete w drzwiach PP 2 wyglada na to że sterownik radiowy pobiera za dużo prądu prawdę mowiąc nie chce mi się w to wierzyc by byl on uszkodzony, ale kto wie myślę że dobrym rozwiązaniem było by wyjęcie go i podpięcie na stole by sprawdzic pobór prądu zrób jeszcze takie doświadczenie - przy odpietych...
Witam. W Punto II 1.2 8V rocznik 2000 mam problem. Czasami silnik nie uruchamia się, przyczyną tego jest spadek napięcia na przewodzie dodatnim. Wykluczam słabe podłączenie masy ponieważ po podpięciu + kablem odpala. Czy ten model posiada przekaźnik do automatu rozrusznika czy prąd jest doprowadzany bezpośrednio poprzez zwarcie styków stacyjki?
Radio te włączy się gdy +12 będzie szło do dwóch przewodów do radia. Do czerwonego (zasilanie radia) i żółtego (pamięć radia). Jeśli na żółtym nie będzie +12V radio się nie włączy. Nie zapomnij o czarnym (masa). Większość takich instalacji sprawdzasz na obciążeniu. Odbiornik prądu jeśli instalacja idzie przez przekaźnik uwolni napięcie o ile sterowanie...
Witam, chciałam się dowiedzieć czy jak zostawię włączone światła w aucie czy pobiera to prąd? Zostawiłam tak światła i rozładował mi się akumulator właśnie i nie wiem czy jest to przyczyna, czy coś dodatkowo pobiera prąd a może jednak trzeba wymienić ten akumulator... Samochód to Fiat Grande Punto 2009.
pobór prąd punto pobór prąd postoju punto punto schemat punto
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 stabilizator lt1083 zasilanie konwertera multiswitcha
Brak grzania wody w zmywarce Siemens - przyczyny Passat B6 2.0 TDI - Check Engine i przerywanie silnika