W moim Fiacie Punto(2004 rocznik) prędkość z tego co kojarzę jest odczytywana z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów.
Predkość jest podawana przez CAN. Z ABS...
Punto 1.2 8v 2000r. Ogólnie stało się to nagle i tak już zostało, od tego momentu zostały przekładane liczniki i to nie jeden a 4. Moduł BSI i czujnik prędkości. Czyli z tym osiowaniem to tak jak by trzeba go nauczyć czytania prędkości?
7-9 litrów gazu powinieneś się spokojnie wyrabiać.
Dlaczego ten silnik gaśnie przy redukowaniu biegów i hamowaniu z prędkością do zera...........Wszystko posprawdzane to co w opisach powyżej i nadal kiepsko.Te informacje w kwestii tylko i wył. informacyjnej. Dla mnie i potomnych.
Szczotki są 3, jedna od 3 biegu, druga od 1 i 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... nie działa 1 wolny bieg i 2 szybszy bieg Nie prawda. 1 i 2 mają taką samą prędkość.
Marginalnie mniejsze przyspieszenie, zwiększony Vmax. Delikatnie może pogorszyć trakcję w zakrętach. Do tego lekkie przekłamanie licznika prędkości. Zmieścić się zmieszczą...
Ściągnij z tyłu bębny i oglądnij pierścienie impulsowe na piastach czy ich linka od ręcznego nie przytarła.
Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie. Chciałbym zapytać co mogło by być z punto znajomego. Mianowicie przy dodawaniu gazu, prędkości jak by siła szła na tył i czuć pod nogami takie trzaski, strzały jak by tam coś ocierało czy urwało się. Na stałej lekkie prędkości zanika prawie całkowicie.
Kable sprawdzone wydaje sie ze są ok. Teraz pytanko bo w sumie wykluczyłem predkosciomierz poniewaz przez złącze OBD komp rowniez nie pokazuje predkosci. Ale czy czy nie jest tak ze sygnał idzie najpierw przez licznik i jesli ten jest wadliwy i nie przekazuje dalej to nie pokaże na złączu diagnostycznym. Jak dla mnie mało prawdopodobne ale moze ktos...
Nie mam LPG
Sterownik silnika nie widzi prędkości pojazdu. A czy będzie przyśpieszał jak trzeba, okaże się jak zrobisz :)
To co oznacza błąd - otwarty obwód (przerwa) czujnika prędkości prawego przedniego koła.
City nie będzie działało bez prawidłowego sygnału prędkości pojazdu (VSS).
Witam. Czy ktoś wie gdzie znajduje się elektroniczny czujnik prędkości we Fiacie Punto II z silnikiem 1,9 JTD z 2000? Samochód ma ABS. Chodzi o instalację nawigacji Becker Traffic Pro.
witam, poszukuję informacji na temat działania prędkściomierza w punto I , czy w tym aucie czujnik prędkości jest w skrzyni biegów czy sygnał idzie z ABS?
Czujnik prędkości nie ma nic do tego, tez mam punto ii i jak padł mi czujnik prędkości to padł prędkościomierz na zegarach. Kontrolka code raczej sygnalizuje problem z imobilajzerem.
Witam. W tym wypadku #04 może być do czujnika prędkości pojazdu..;)
cut off i po problemie fiaty tak maja
Witam posiadam Punto I Cabrio mam problem z dokuczliwym dziwnym dzwiekiem z przodu auta (nie wiem jak go opisać) mianowicie przy małych prędkościach. Nie wiem od czego to jest,co jest przyczyna łożyska? Jeśli ktoś coś wie proszę o jakieś porady!
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
Tzoku, raczej nie tam. Wpierw bym zobaczył jak widzi prędkość NCM i NBC. Bo mozliwe, że NBC zgłupiało i chce info od NFR. Ps-a jak jest naliczana prędkość, przejedź jakiś znany dystans i skonfrontuj ze wskazaniami odometra. I drugie- jak zachowuje się wspomaganie?
Fiat Punto 2 przy szybkości do 60 km/h ok., a powyżej większej prędkości słabe hamowanie, jakby tylko przód hamował. Co może być przyczyną? Ponoć coś jest jakiś z tyłu czujnik.
Nie wiem, czy Punto to ma, ale sprawdź czujnik prędkości toczenia. Jest przy skrzyni biegów w przy gnieździe linki prędkościomierza. Jeśli nie ma linki jest pewnie kostka do czujnika elektronicznego. Tak czy tak odłacz kabelki w tym rejonie i wtedy sprawdź obroty. Miałem taki sam problem w Fieście i to były własnie zakłucenia w odczycie prędkości w...
Tak , Silnik 3 fazowy , diagnostyka CAN. Sterownik jest koło kolumny kierowniczej. Częsty bład to brak sygnału prędkości.
Taki sam objaw da też uszkodzony przekaźnik zasilania BCM lub zalana skrzynka przekaźników (częste w Grande Punto, w Punto II raczej nie słyszałem).
Witam. Co do rozbieżności we wskazaniach to na postawie dwóch samochodów muszę powiedzieć że Punto I (wskaźnik mechaniczny) zawyżało przy prędkości do 60km/h o 15km/h (czyli jak pokazywało 60 to jechało się faktycznie 45) i pewnie dla tego nigdy nie zapłaciłem mandatu za przekroczenie prędkości bo jak sobie w mieście dodałem 10km to i tak było mniej...
Wyciągnąć bezpiecznik.:D Pytałeś jak wyłączyć przecież.
Witam ! Mam problem a mianowicie wystepowaly szarpania silnikiem i gasl na wolnych obrotach czy to na benzynie czy na gazie, wczoraj zostal zmieniony silniczek krokowy i mozna powiedziec ze wszystko wrocilo do normy lecz tylko na benzynie na gazie chocby sie uparl to nadal gasnie na wolnych obrotach ( gdy sie pusci pedal gazu ). Podczas jazdy wyzej...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Posiadam fiata punto 1,7td/96 mam 2 pytania dotyczące tego samochodu 1. uszkada sie bezpiecznik 30 A który znajduje sie pod maską przed sterownikiem świeć żarowych koło 2 przekaźników - mimo to wszystko działa (Fotka w załączniku) 2 samochód przy skręcie w lewo zjeżdża do środka jezdni(przy łagodnym zakręcie nie robi tego )w prawo jest ok. najlepiej...
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
ciekawe,bo błąd kasowałem właśnie u znajomego w dość doświadczonej stacji fiata,facet trochę też już pracuje przy tych samochodach i nie za bardzo umiał mi wytłumaczyć dlaczego i nie dlatego,że nie chciał,robiłem jeszcze przy programowaniu alarmu 10 szybkich załącz-wyłącz stacyjką,może po tym coś zgłupiało,nie drążę tematu tylko dla pisania,ale chciałbym...
Mój problem z prędkościomierzem został rozwiązany. Działa niezawodnie już 110 km a w czasie występowania awarii najdłużej wytrzymał 20 km. Przyczyna: Zbyt słaby kontakt wtyczki od czujnika prędkości w skrzyni prawdopodobnie przez zaśniedziałe styki. Rozwiązanie: Obfite spryskanie styków i całej wtyczki preparatem WD40 i włożenie jej w tym stanie (tłustej,...
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na 4...
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Oporność mierzyłeś? Sterowniki wgrane, porty ustawione, prędkości dograne? Zasilanie w gnieździe EOBD masz?
miałem elektryka(punto 2) i w porównaniu do obecnej hydry (aveo) działało lepiej (mocniej) o ile przy prędkościach pow. 100 nie było różnicy to jednak w mieście lepiej było w punto. oba były i są bezawaryjne wiec pomijam częśc dot. bezawaryjności.
https://obrazki.elektroda.pl/8785565700_... Dzień dobry, w jaki sposób można ściągnąć z licznika wskazówki: obrotościomierza, prędkościomierza, temperatury i paliwa. Poprzedni właściciel wylutował diodę od kontrolki check engine... Chciałby ją mieć z powrotem.
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
Miałem podobnie w Punto II z 2001 roku i u mnie działo się nieraz coś podobnego. Podczas jazdy autostradą w pewnych chwilach (przy większych prędkościach) mrugał check ale nie spadały obroty. Wystarczyło zwolnić i check gasł. Ale ja wiedziałem, że miałem coś z grzałką sondy przed katalizatorem. Nie wiem czy to miało wpływ na check ale nic nie robiłem...
fiat doblo panda grande punto jak w nich znależć sygnał prędkości?? wiem że tam CAN jest ale może idzie gdzieś zwykły sygnał też jest Ajak wy to robicie przecież i sygnał do navi bierzecie i do tempomatu i do kasy fiskalnej w taxi?? Proszę pomocy
(at)kortyleski Przy prędkości autostradowej wspomaganie się praktycznie odłącza, więc nie powinno stwarzać zagrożenia. Nawet przy prędkościach miejskich jest mocno zredukowane. Ale przy manewrowaniu po parkingu wspomaganie na full. Mnie moje prywatne Punto też prawie tak ręce połamało...
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
To normalne, ten typ tak ma. Ewidentnie brakuje mu 6 biegu i dłuższa jazda z prędkościami większymi niż 130km/h zaczyna być uciążliwa.
Udało się rozwiązać problem. Otóż z niewyjaśnionych dotąd przyczyn (mechanika czujników / specyfika softu poszczególnych modułów: ECU / BodyComp) zarówno BODY KOMP jak i ECU miały zarejestrowany ten sam błąd P0500 - Vehicle Speed Sensor Malfunction. Oznacza on brak wskazania prędkości pojazdu ale tej wyliczeniowej (w pojazdach z ABS jest ona obliczana...
Niestety większość informacji potrzebnych do pracy wspomagania "idzie" do sterownika po CAN np. informacja o zapalonym silniku, prędkości pojazdu i inne.
Właśnie wczoraj już się przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską ,auto jest po dzwonku od strony skrzynki , właśnie jedna sugestia zdiagnozowana jeszcze wczoraj pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne ? Dodano po 2 W body są dwa błędy: -Minicrypt -sygnał prędkości
Informacja o ilości impulsów na metr drogi jest na naklejce na spodzie liczników. Na pewno uszkodził się moduł ABS a nie czujniki/pierścienie przy kołach (pierścienie potrafią pęknąć i "ściąć" czujnik) objaw jest taki, że przy nawet lekkim dotknięciu hamulca włącza się ABS?
W ogóle, wspomaganie kierownicy w Punto mnie denerwuje. Bardzo niepewnie się samochód z nim prowadzi przy wyższych prędkościach - powyżej 100 km na h zwalniam bo samochód staje się trudny do utrzymania. To coś masz z tym autem bardzo nie tak, bo główną zaletą elektrycznego wspomagania jest to, że siła wspomagania może być regulowana w zależności od...
Temperatura silnika ponad 80 st. Dodać 4 razy gazu tak aby prędkość wału przekroczyła 4000 obr.
Sprawdź czy niema ostrych załamań pancerz. A odnośnie smarowania linki to delikatnie, bo linka może nadmiar smaru wciągnąć ci do zegara. Najlepiej linkę przemyć a później lekko natrzeć olejem. Jak ten pancerz niema elastyczności i jest bardzo sztywny to go wymień.
Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby punto przy 130 7litrów paliło. Coś za mało. Bynajmniej siostry panda 1.2 bodajże przy takiej prędkości koło 9 brała. No i śmierć w oczach czy się nie rozleci.
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Musisz zakupić czujnik elektroniczny do skrzyni biegów zmontowany zamiast linki.
Nie skąpię. Po prostu nie znam jego parametrów. Od Fiata Punto. Ale kupiłem pierwszy lepszy. Oryginalnie, w aucie jego prędkość reguluje rezystor dmuchawy (szeregowy). Napięcie pracy 12V, zmierzony prąd około 8A. R
Problem rozwiązany. Okazało się, że wcześniej łączyłem się z Fordem przez ELMConfig gdzie ustawiłem prędkość 2000000. Myślałem, że prędkość jest ustawiona tylko w programie ELMConfig ale jak się okazało ten program ustawia zadaną prędkość w sterowniku interfejsu gdzie jest zapisana na stałe. Kiedy w ELMConfig ustawiłem na 38400 to MES bez problemu wykrywa...
Podstawowy problem, to: skąd wziąć informację o prędkości, która mogła by być przetwarzana przez jakikolwiek układ elektroniczny ? Zwykły analogowy układ juz do tego nie wystarczy, do regulacji głośności potrzebne są potencjometry cyfrowe, a ona zazwyczaj muszą być obsługiwane przez jakis mikrokontroler. Łatwiej byłoby wykonac podswietlanie tarcz, bo...
Może trochę nie na temat ale dotyczące modelu Punto MID. Chciał sobie klient zasadzić do Punto, w Punto była instalacja bez CAN, ponieważ rozszerzenie o moduł CAN do radia nie udało się w serwisie (nie dość, że drogie to niestety w niektórych wersjach zubożonych bardzo kłopotliwe) to ktoś chciał się pozbyć tego CANCHECK w radiu. Efekt - radio zmarło,...
Po wykasowaniu nie ma żadnych, ale się powtarzal uszk czujnik momentu obrotowego silnika, uszkodzony czujnik prędkości . Bledy odczytywalem kts650 i skanerem fiat magnetimarelli.
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Witam kupiłem mojej kobiecie punto I 1,2B 60KM 1995r po zakupie okazało się ze ma okrutne spalanie prawie 12l / 100km Czym może być spowodowane takie zjawisko ?! Moc tego punto jest bardzo słaby obroty na silniku max 4500 a prędkość max 100km/h pomóżcie gdzie może być przyczyna ponieważ ten pożeracz paliwa mnie puści z torbami :(
Witam. Co to jest za układ : 92967 H 9418 8 pin Występuje w prędkościomierzu w Punto I. ................pozdrawiam.................
jest tam gdzie we wszystkich fiatach po prawej stronie mechanizmu roznicowego z tylu od gory skrzyni. dochodzi do niego wtyczka 3 pin sposob sprawdzenia dotyczy punto ale zasada dzialania ta sama
Te przyciski są połączone w układ klawiatury opartej na dzielniku rezystancyjnym. Sygnał z nich trafia na komputer Body, następie on steruje przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i modułem wentylacji (prędkość wentylatora i nastawnik recyrkulacji). Należy w pierwszej kolejności sprawdzić poprzez interfejs diagnostyczny czy pojawiają się sygnały z przycisków...
Napisałem że nie mam pojęcia o czymkolwiek związanym z elektromechaniką, za co mogę przeprosić ale po to piszę aby uzyskać pomoc a nie żeby bić pianę bo na przykład nudzi mi się. Nie mam zamiaru zawracać głowy, tylko proszę o radę- no ale z tego co udało mi się ustalić - chodziło o czujnik prędkości na wale rozrządu ?????
Byłem Grande Punto (1.4 8V) w Hiszpanii, Chorwacji, we Włoszech. Ogólnie bez awarii i problemów, dość wygodnie, klimatyzacja wydajna. Jednak jeśli chodzi o długie trasy to brakuje 6-biegu. Prędkość autostradowe 130-140km/h to już są okolice 4000obr/min i jest zwyczajnie głośno.
Mój 1.2 75 KM początkowo spalał około 13L. Gazownik wyczyścił jakieś elementy i teraz przy oszczędnej jeździe spala 9,5L. Czy to aby nie za dużo? Czy jeżeli bym sam przykręcił śrubkę (inst. II gen.) albo znajomy mechanik, to może to mieć jakiś negatywny wpływ? Na LPG nie jest w ogóle osłabiony, nawet jest mocniejszy niż na PB. Poza tym nie jeżdżę z...
Witam, w moim punto podczas jazdy słychać dziwny warkot kół, im wieksza prędkość tym warkot bardziej słyszalny, dodam także że przy hamowaniu za każdym razem słychać skrzypienie, w takim samym rytmie jak na filmiku niżej słychać również kierownica drga prawo lewo [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Koła masz wyważone? Czasami brak wyważenia kół objawia się w pewnych zakresach prędkości, które w Twoim przypadku trafiają na 3-4 bieg.
musiałem wyhamować ze 180 do zera i Jakiś czas temu 160 to była prędkość podróżna a autostradzie, a dopier od około 215 zaczynała się jazda+ :-)
Te wszystkie ddwrt i zamienniki oryginalnego softu, to jedno wielkie g.. Tam nigdy nie ma dopracowanych sterowników do sprzętu, a jak są to jakie stare, co producent łaskawie postanowił otworzyć. Rzadko kiedy zdarza się, żeby WiFi lepiej pracowało na zmienionym firmware. Co do gigabita na WiFi - wszystko się zgadza. Kupując samochód typu fiat Punto...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Cześć. :( Mam problem z przednim zawieszeniem w Punto 1.1. Przy skręcaniu kołami słychać i czuć na kierownicy delikatne strzelanie. Tak się dzieje przy ruszaniu i wolnej jeździe. Natomiast przy większej prędkości nic nie czuć i nie słychać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy to przeguby czy łożyska sprężyn. Dzięki jeśli ktoś mi pomoże. Krzychu.
Z tego co pamiętam to ten model sygnał prędkości bierze z CAN-a. To jest mutacja RNS-3 Blaupunkta.
Witam! Mam dziwny objaw w Fiacie Punto 1.1 55SX 1995rok. Podczas jazdy samochód tak jakby co jakiś czas przerywał, gdy wcisnę pełny gaz to nie ma takiego objawu. Głównie jest to odczuwalne przy jeździe ze stałą prędkością np 100km/h. Nie jest to taki objaw ,że silnik po prostu gaśnie tylko jakby takie lekkie "mulenie" co jakiś czas. Co może być przyczyną?
Jaką zalecasz przerwę do Punto II 1,2 8 v 2004 FL bo można w internecie wyczytać 0,7 lub 0,9. Dziś zauważyłem również że stojąc w korku na światłach po zmianie na 2 bieg w prędkości ok 25 - 30 km/h są takie bardzo mocne szarpnięcia auta (tak jakby przerywał)
Tak to właśnie to, jeśli chodzi o jego lokalizację to masz rację trzeba od spodu potwierdzam, a dlaczego po wymianie sprzęgła? A to dlatego że może okablowanie już skruszałe, przy wyjmowaniu skrzyni, mechanik odpinał złącze, trzeba je obejrzeć , nie koniecznie sam czujnik do wymiany to fakt. posprawdzaj zasilanie, masę i sygnał
W Punto I w wersji ELX miałem mechaniczny licznik sterowany z impulsatora (ale biedniejsze wersje, bez ABSu miały na linkę). Na Allegro znalazłem jedne takie zegary (nr kat. 60.6220.001)... 6758638327 https://obrazki.elektroda.pl/2863244500_... https://obrazki.elektroda.pl/6426192600_...
Może to głupie, a może nie. W jakim stanie masz opony? Możliwe, że są do wymiany dlatego przy większej prędkości słychać ten dźwięk. Możliwe również, że możesz mieć łożysko w kole do wymiany.
zatankowałem za 50zł i przejechałem 120km średnia prędkość ok 100 a jeszcze jeden objaw małe przyspieszenie mułowaty samochód
Wspoma z Corsy B wchodzi w rachubę. W wersjach z silnikiem X10XE i X12XE szła elektryczna mechaniczna wspoma, z silniczkiem na kolummnie. "Nieskomputeryzowane" auto, sterownik dostaje zasilania, sygnał obrotów silnika (ten co do obrotomierza) i sygnał prędkości pojazdu - to do zmniejszania siły wspomagającej ze wzrostem prędkości zapewne.
Do poprawnej pracy pod DOSBOXem w XP myślę, że potrzebne byłoby Pentium M 2.0 lub Core2 Duo o zbliżonym taktowaniu. W moim nc6000 jest Pentium M 1.6GHz i niestety VISA komunikuje się tylko z ECU korzystającymi z niższych prędkości transmisji.
Mam punto II rocznik 2000,od miesiąca są problemy z abs. Przy małych prędkościach przy hamowaniu ABS się załącza i strasznie chrobocze.Byłam już u 3 mechaników.Sprawdzali na kompie,nie ma żadnych błędów,wszystko działa poprawie.Odkręcali koła,sprawdzali tarcze,linkę od ręcznego,tez jest ok.Nie zapala się żadna kontrolka od ABS,czujniki ABS też ok.Nie...
Jak sprawdzić czy się sprzegło skończyło? Widać to po pedale sprzęgła - auto zaczyna ruszać dopiero jak masz pedał już bardzo wysoko. Przy jeździe na najwyższym biegu i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do podłogi obroty silnika zaczynają szybko rosnąć a prędkość auta wzrasta bardzo wolno.
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Na ten moment posyłam ci schemat punto 1,wszystkie modele. Opis:14-zespół wskażników (z obrotomierzem) 16-złącze masy tablicy rozdzielczej lewe 7-centralka elektryczna 12-złącze przewodów tablicy rozdzielczej z przewodami przednimi kolory:N czarny,AR niebiesko-czerwony,CB pomarańczowo-biały,RN czerwono-czarny. Sorry za jakość ale mam tylko aparat cyfrowy....
Więc tak jest to Fiat Punto 1,4 GT TURBO w ruchu miejskim przy prędkości nie większej niż 50Km/h spala od 14 do 15 litrów gazu ponaddto jest dziura w gazie tzn. nieda się szybko ruszyć z miejsca bo dostaje czkawki trzeba powoli wchodzić na obroty jest tam komputer AUTRONIC AL-700 czy ktoś może wie co jest przyczyną na benzynie jest wszystko ok POZDRAWIAM
Możliwe jest, żeby tył się rozjeżdżał? Coś ci opiszę z życia mojego. Otóż miałem wyjazd na dłuższą trasę na urlop z rodzinką, moje opony już były lekko leciwe, ale jeszcze bieżnik był ok, więc postanowiłem sprawdzić wyważenie kół gdyż czułem podczas jazdy mocne bicie na kierownicy, zwłaszcza przy większej prędkości tak powyżej 100 km/h. Pojechałem...
Jeśli obroty są za wysokie w stosunku do prędkości to możliwa jest tylko jedna przyczyna - ślizga Ci sprzęgło, chyba że różnica jest niewielka to może w międzyczasie założyłeś inne koła.
dodam ze dochodzi lekkie szarpanie podczas jazdy gdy minimalne dodaje gazu lub gdy chce utrzymać jedna prędkość , a tak to zbiera sie dość dobrze
Czy w trakcie występowania usterki zaświeca się kontrolka awarii silnika? Instalacja LPG jest II czy IV generacji? Jeśli "przerywanie" występowało podczas jazdy z wyższa prędkością i ok 2,5 -3 tys obrotów tak zaświecała się kontrolka pomrygała i po chwili gasła, instalacja II generacja. Pozdrawiam
Fiat Punto 2 1.2 8V . Dodatkowo dziwne jest to że gdy wentylator nie działa gdy zapałem światła nie działa też podświetlenie przełączników od nawiewu oraz gdy przekrecam pokrętło prędkości dmuchawy wiatrak się nie załącza ale za to włączają się pozycje i podświetlenie deski.i To by sugerowało brak masy na wtyczce panelu przełącznika , pewnie wypalona.
Witam! Po pierwsze: jeżeli koła są zle wyważone to nie trzęsie przy hamowaniu tylko przy większych prędkościach, po drugie: przyjechałem na hurgoczącym, rozpadającym sie łożysku z Anglii do Polski i nie trzęsło mi kierownicą a hamowałem z większych prędkości, po trzecie: sprawdzałeś przyrządem te tarcze? czy nie są pokrzywione? gołym okiem tego nie...
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
No niby tak ale z drugiej strony takie Punto czy C3 to segmenty B, niższa klasa a jeżdżą ciszej i lepiej po nierównościach? To mnie dziwi trochę. Poza tym Golf IV np. to podstawa, na jego bazie powstało wiele aut, również sportowe odmiany jak Audi S3, Leon Cupra czy Audi TT i teraz no dziwne jest dla mnie że tak to jeździ, bo przy dużych prędkościach...
Teraz to diagnostyka z podglądem parametrów, prędkości poszczególnych kół. Prawdopodobnie uszkodziłeś koronkę, lub masz źle włożony czujnik. Błędów w ABS nie będzie i kontrolka się nie zaświeci, po prostu widzi mniejszą prędkość jednego z kół i odbija hamulec, co jest prawidłowe, gdy koło faktycznie jest w poślizgu i kręci się wolniej.
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
300 to powinie mieć na jałowym (ale i tak będzie miał mniej). Do rozruchu te 140-160 bar mu wystarczy. Możliwe że odpala z plaka normalnie bo silnik na plaku rozbuja się do większej prędkości obrotowej niż samym rozrusznikiem, i wtedy uzyskuje minimalne ciśnienie na listwie potrzebne do rozruchu.
prędkości prędkości sprinter punto schemat punto ogranicznik prędkości
nissan qashqai obroty silnika zasilanie cursor próżnia temperatura
internet mobilny internet mobilny
Demontaż schowka pasażera Hyundai Matrix 2003 Kod błędu AEF3ED w Mercedes Actros - przyczyny i diagnostyka