Predkość jest podawana przez CAN. Z ABS...
W moim Fiacie Punto(2004 rocznik) prędkość z tego co kojarzę jest odczytywana z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów.
Szczotki są 3, jedna od 3 biegu, druga od 1 i 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... nie działa 1 wolny bieg i 2 szybszy bieg Nie prawda. 1 i 2 mają taką samą prędkość.
7-9 litrów gazu powinieneś się spokojnie wyrabiać.
Marginalnie mniejsze przyspieszenie, zwiększony Vmax. Delikatnie może pogorszyć trakcję w zakrętach. Do tego lekkie przekłamanie licznika prędkości. Zmieścić się zmieszczą...
Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie. Chciałbym zapytać co mogło by być z punto znajomego. Mianowicie przy dodawaniu gazu, prędkości jak by siła szła na tył i czuć pod nogami takie trzaski, strzały jak by tam coś ocierało czy urwało się. Na stałej lekkie prędkości zanika prawie całkowicie.
Kable sprawdzone wydaje sie ze są ok. Teraz pytanko bo w sumie wykluczyłem predkosciomierz poniewaz przez złącze OBD komp rowniez nie pokazuje predkosci. Ale czy czy nie jest tak ze sygnał idzie najpierw przez licznik i jesli ten jest wadliwy i nie przekazuje dalej to nie pokaże na złączu diagnostycznym. Jak dla mnie mało prawdopodobne ale moze ktos...
Nie mam LPG
Punto 1.2 8v 2000r. Ogólnie stało się to nagle i tak już zostało, od tego momentu zostały przekładane liczniki i to nie jeden a 4. Moduł BSI i czujnik prędkości. Czyli z tym osiowaniem to tak jak by trzeba go nauczyć czytania prędkości?
Takie działanie (złe) ABSu wynika z różnicy prędkości kół, więc tak jak pisze "Jorge83"
Sterownik silnika nie widzi prędkości pojazdu. A czy będzie przyśpieszał jak trzeba, okaże się jak zrobisz :)
Witam. Czy ktoś wie gdzie znajduje się elektroniczny czujnik prędkości we Fiacie Punto II z silnikiem 1,9 JTD z 2000? Samochód ma ABS. Chodzi o instalację nawigacji Becker Traffic Pro.
witam, poszukuję informacji na temat działania prędkściomierza w punto I , czy w tym aucie czujnik prędkości jest w skrzyni biegów czy sygnał idzie z ABS?
Witam. W tym wypadku #04 może być do czujnika prędkości pojazdu..;)
To co oznacza błąd - otwarty obwód (przerwa) czujnika prędkości prawego przedniego koła.
Czujnik prędkości nie ma nic do tego, tez mam punto ii i jak padł mi czujnik prędkości to padł prędkościomierz na zegarach. Kontrolka code raczej sygnalizuje problem z imobilajzerem.
cut off i po problemie fiaty tak maja
Fiat Punto 2 przy szybkości do 60 km/h ok., a powyżej większej prędkości słabe hamowanie, jakby tylko przód hamował. Co może być przyczyną? Ponoć coś jest jakiś z tyłu czujnik.
Tak , Silnik 3 fazowy , diagnostyka CAN. Sterownik jest koło kolumny kierowniczej. Częsty bład to brak sygnału prędkości.
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
2000 r 1,2 - 8V
City nie będzie działało bez prawidłowego sygnału prędkości pojazdu (VSS).
Witam posiadam Punto I Cabrio mam problem z dokuczliwym dziwnym dzwiekiem z przodu auta (nie wiem jak go opisać) mianowicie przy małych prędkościach. Nie wiem od czego to jest,co jest przyczyna łożyska? Jeśli ktoś coś wie proszę o jakieś porady!
Wyciągnąć bezpiecznik.:D Pytałeś jak wyłączyć przecież.
Nie wiem, czy Punto to ma, ale sprawdź czujnik prędkości toczenia. Jest przy skrzyni biegów w przy gnieździe linki prędkościomierza. Jeśli nie ma linki jest pewnie kostka do czujnika elektronicznego. Tak czy tak odłacz kabelki w tym rejonie i wtedy sprawdź obroty. Miałem taki sam problem w Fieście i to były własnie zakłucenia w odczycie prędkości w...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Temperatura silnika ponad 80 st. Dodać 4 razy gazu tak aby prędkość wału przekroczyła 4000 obr.
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Te przyciski są połączone w układ klawiatury opartej na dzielniku rezystancyjnym. Sygnał z nich trafia na komputer Body, następie on steruje przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i modułem wentylacji (prędkość wentylatora i nastawnik recyrkulacji). Należy w pierwszej kolejności sprawdzić poprzez interfejs diagnostyczny czy pojawiają się sygnały z przycisków...
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Oporność mierzyłeś? Sterowniki wgrane, porty ustawione, prędkości dograne? Zasilanie w gnieździe EOBD masz?
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na 4...
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
miałem elektryka(punto 2) i w porównaniu do obecnej hydry (aveo) działało lepiej (mocniej) o ile przy prędkościach pow. 100 nie było różnicy to jednak w mieście lepiej było w punto. oba były i są bezawaryjne wiec pomijam częśc dot. bezawaryjności.
Byłem Grande Punto (1.4 8V) w Hiszpanii, Chorwacji, we Włoszech. Ogólnie bez awarii i problemów, dość wygodnie, klimatyzacja wydajna. Jednak jeśli chodzi o długie trasy to brakuje 6-biegu. Prędkość autostradowe 130-140km/h to już są okolice 4000obr/min i jest zwyczajnie głośno.
Witam kupiłem mojej kobiecie punto I 1,2B 60KM 1995r po zakupie okazało się ze ma okrutne spalanie prawie 12l / 100km Czym może być spowodowane takie zjawisko ?! Moc tego punto jest bardzo słaby obroty na silniku max 4500 a prędkość max 100km/h pomóżcie gdzie może być przyczyna ponieważ ten pożeracz paliwa mnie puści z torbami :(
Nie skąpię. Po prostu nie znam jego parametrów. Od Fiata Punto. Ale kupiłem pierwszy lepszy. Oryginalnie, w aucie jego prędkość reguluje rezystor dmuchawy (szeregowy). Napięcie pracy 12V, zmierzony prąd około 8A. R
fiat doblo panda grande punto jak w nich znależć sygnał prędkości?? wiem że tam CAN jest ale może idzie gdzieś zwykły sygnał też jest Ajak wy to robicie przecież i sygnał do navi bierzecie i do tempomatu i do kasy fiskalnej w taxi?? Proszę pomocy
Witam, w moim punto podczas jazdy słychać dziwny warkot kół, im wieksza prędkość tym warkot bardziej słyszalny, dodam także że przy hamowaniu za każdym razem słychać skrzypienie, w takim samym rytmie jak na filmiku niżej słychać również kierownica drga prawo lewo [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
musiałem wyhamować ze 180 do zera i Jakiś czas temu 160 to była prędkość podróżna a autostradzie, a dopier od około 215 zaczynała się jazda+ :-)
Problem rozwiązany. Okazało się, że wcześniej łączyłem się z Fordem przez ELMConfig gdzie ustawiłem prędkość 2000000. Myślałem, że prędkość jest ustawiona tylko w programie ELMConfig ale jak się okazało ten program ustawia zadaną prędkość w sterowniku interfejsu gdzie jest zapisana na stałe. Kiedy w ELMConfig ustawiłem na 38400 to MES bez problemu wykrywa...
Właśnie wczoraj już się przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską ,auto jest po dzwonku od strony skrzynki , właśnie jedna sugestia zdiagnozowana jeszcze wczoraj pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne ? Dodano po 2 W body są dwa błędy: -Minicrypt -sygnał prędkości
Niestety większość informacji potrzebnych do pracy wspomagania "idzie" do sterownika po CAN np. informacja o zapalonym silniku, prędkości pojazdu i inne.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
(at)kortyleski Przy prędkości autostradowej wspomaganie się praktycznie odłącza, więc nie powinno stwarzać zagrożenia. Nawet przy prędkościach miejskich jest mocno zredukowane. Ale przy manewrowaniu po parkingu wspomaganie na full. Mnie moje prywatne Punto też prawie tak ręce połamało...
Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby punto przy 130 7litrów paliło. Coś za mało. Bynajmniej siostry panda 1.2 bodajże przy takiej prędkości koło 9 brała. No i śmierć w oczach czy się nie rozleci.
Witam ! Mam problem a mianowicie wystepowaly szarpania silnikiem i gasl na wolnych obrotach czy to na benzynie czy na gazie, wczoraj zostal zmieniony silniczek krokowy i mozna powiedziec ze wszystko wrocilo do normy lecz tylko na benzynie na gazie chocby sie uparl to nadal gasnie na wolnych obrotach ( gdy sie pusci pedal gazu ). Podczas jazdy wyzej...
zatankowałem za 50zł i przejechałem 120km średnia prędkość ok 100 a jeszcze jeden objaw małe przyspieszenie mułowaty samochód
Te wszystkie ddwrt i zamienniki oryginalnego softu, to jedno wielkie g.. Tam nigdy nie ma dopracowanych sterowników do sprzętu, a jak są to jakie stare, co producent łaskawie postanowił otworzyć. Rzadko kiedy zdarza się, żeby WiFi lepiej pracowało na zmienionym firmware. Co do gigabita na WiFi - wszystko się zgadza. Kupując samochód typu fiat Punto...
Jak sprawdzić czy się sprzegło skończyło? Widać to po pedale sprzęgła - auto zaczyna ruszać dopiero jak masz pedał już bardzo wysoko. Przy jeździe na najwyższym biegu i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do podłogi obroty silnika zaczynają szybko rosnąć a prędkość auta wzrasta bardzo wolno.
To normalne, ten typ tak ma. Ewidentnie brakuje mu 6 biegu i dłuższa jazda z prędkościami większymi niż 130km/h zaczyna być uciążliwa.
Może trochę nie na temat ale dotyczące modelu Punto MID. Chciał sobie klient zasadzić do Punto, w Punto była instalacja bez CAN, ponieważ rozszerzenie o moduł CAN do radia nie udało się w serwisie (nie dość, że drogie to niestety w niektórych wersjach zubożonych bardzo kłopotliwe) to ktoś chciał się pozbyć tego CANCHECK w radiu. Efekt - radio zmarło,...
dodam ze dochodzi lekkie szarpanie podczas jazdy gdy minimalne dodaje gazu lub gdy chce utrzymać jedna prędkość , a tak to zbiera sie dość dobrze
W ogóle, wspomaganie kierownicy w Punto mnie denerwuje. Bardzo niepewnie się samochód z nim prowadzi przy wyższych prędkościach - powyżej 100 km na h zwalniam bo samochód staje się trudny do utrzymania. To coś masz z tym autem bardzo nie tak, bo główną zaletą elektrycznego wspomagania jest to, że siła wspomagania może być regulowana w zależności od...
Miałem podobnie w Punto II z 2001 roku i u mnie działo się nieraz coś podobnego. Podczas jazdy autostradą w pewnych chwilach (przy większych prędkościach) mrugał check ale nie spadały obroty. Wystarczyło zwolnić i check gasł. Ale ja wiedziałem, że miałem coś z grzałką sondy przed katalizatorem. Nie wiem czy to miało wpływ na check ale nic nie robiłem...
Po wykasowaniu nie ma żadnych, ale się powtarzal uszk czujnik momentu obrotowego silnika, uszkodzony czujnik prędkości . Bledy odczytywalem kts650 i skanerem fiat magnetimarelli.
jest tam gdzie we wszystkich fiatach po prawej stronie mechanizmu roznicowego z tylu od gory skrzyni. dochodzi do niego wtyczka 3 pin sposob sprawdzenia dotyczy punto ale zasada dzialania ta sama
Napisałem że nie mam pojęcia o czymkolwiek związanym z elektromechaniką, za co mogę przeprosić ale po to piszę aby uzyskać pomoc a nie żeby bić pianę bo na przykład nudzi mi się. Nie mam zamiaru zawracać głowy, tylko proszę o radę- no ale z tego co udało mi się ustalić - chodziło o czujnik prędkości na wale rozrządu ?????
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Chodzi mi byś w czasie jazdy zaciągnął ręczny by auto zaczęło zwalniać a gdy prędkość spadnie do minimalnej zaciągnij na max do zablokowania kół i czy dżwięk wtedy występuje nadal.
Koła masz wyważone? Czasami brak wyważenia kół objawia się w pewnych zakresach prędkości, które w Twoim przypadku trafiają na 3-4 bieg.
Witam, kupiłem punto i niesamowicie coś szumi z przodu w trakcie jazdy, na postoju cisza, na zakrętach szum zanika. Im większa prędkość tym hałas dokuczliwszy. Myślę że to łożyska w przednich kołach. Moja wiedza techniczno mechaniczna jest taka sobie, więc mam pytanie czy poradzę sobie sam w domu z podstawowymi narzędziami garażowymi. Chciałbym wiedzieć...
Tzoku, raczej nie tam. Wpierw bym zobaczył jak widzi prędkość NCM i NBC. Bo mozliwe, że NBC zgłupiało i chce info od NFR. Ps-a jak jest naliczana prędkość, przejedź jakiś znany dystans i skonfrontuj ze wskazaniami odometra. I drugie- jak zachowuje się wspomaganie?
W mk.1 1.2 8V MPI ma 75KM a 1.2 16V MPI 86KM (w mk.2 odpowiednio 60KM i 80KM), przy masie ~900kg to wystarczająca moc aby zapewnić przyspieszenie 0-100km/h w czasie poniżej 11s i prędkość max ok 170km/h. Punto sporting to właśnie 1.2 16V 86/80KM (mk.1/2), bardzo stare mk.1 sporting to było 1.6 o mocy 90KM, ale ja szukam czegoś nowszego. Osiągi mojego...
Z tego co pamiętam to ten model sygnał prędkości bierze z CAN-a. To jest mutacja RNS-3 Blaupunkta.
Cześć. :( Mam problem z przednim zawieszeniem w Punto 1.1. Przy skręcaniu kołami słychać i czuć na kierownicy delikatne strzelanie. Tak się dzieje przy ruszaniu i wolnej jeździe. Natomiast przy większej prędkości nic nie czuć i nie słychać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy to przeguby czy łożyska sprężyn. Dzięki jeśli ktoś mi pomoże. Krzychu.
Jaką zalecasz przerwę do Punto II 1,2 8 v 2004 FL bo można w internecie wyczytać 0,7 lub 0,9. Dziś zauważyłem również że stojąc w korku na światłach po zmianie na 2 bieg w prędkości ok 25 - 30 km/h są takie bardzo mocne szarpnięcia auta (tak jakby przerywał)
Podstawowy problem, to: skąd wziąć informację o prędkości, która mogła by być przetwarzana przez jakikolwiek układ elektroniczny ? Zwykły analogowy układ juz do tego nie wystarczy, do regulacji głośności potrzebne są potencjometry cyfrowe, a ona zazwyczaj muszą być obsługiwane przez jakis mikrokontroler. Łatwiej byłoby wykonac podswietlanie tarcz, bo...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Ok. Ale zdrowo to kręcić zamarzniętego diesla zaraz po odpaleniu do 3.5 tys? Temat już stary. Przyzwyczaiłem się do mojego diesla. wg mnie to bardzo dobre silniki. W tamtym roku byłem nad morzem, trasa Rewal-Opole 630km, średnia prędkość 130-140km/h z nad morza do domu przejechałem pół baku...
Więc tak jest to Fiat Punto 1,4 GT TURBO w ruchu miejskim przy prędkości nie większej niż 50Km/h spala od 14 do 15 litrów gazu ponaddto jest dziura w gazie tzn. nieda się szybko ruszyć z miejsca bo dostaje czkawki trzeba powoli wchodzić na obroty jest tam komputer AUTRONIC AL-700 czy ktoś może wie co jest przyczyną na benzynie jest wszystko ok POZDRAWIAM
Teraz to diagnostyka z podglądem parametrów, prędkości poszczególnych kół. Prawdopodobnie uszkodziłeś koronkę, lub masz źle włożony czujnik. Błędów w ABS nie będzie i kontrolka się nie zaświeci, po prostu widzi mniejszą prędkość jednego z kół i odbija hamulec, co jest prawidłowe, gdy koło faktycznie jest w poślizgu i kręci się wolniej.
Mój 1.2 75 KM początkowo spalał około 13L. Gazownik wyczyścił jakieś elementy i teraz przy oszczędnej jeździe spala 9,5L. Czy to aby nie za dużo? Czy jeżeli bym sam przykręcił śrubkę (inst. II gen.) albo znajomy mechanik, to może to mieć jakiś negatywny wpływ? Na LPG nie jest w ogóle osłabiony, nawet jest mocniejszy niż na PB. Poza tym nie jeżdżę z...
Witam! Mam dziwny objaw w Fiacie Punto 1.1 55SX 1995rok. Podczas jazdy samochód tak jakby co jakiś czas przerywał, gdy wcisnę pełny gaz to nie ma takiego objawu. Głównie jest to odczuwalne przy jeździe ze stałą prędkością np 100km/h. Nie jest to taki objaw ,że silnik po prostu gaśnie tylko jakby takie lekkie "mulenie" co jakiś czas. Co może być przyczyną?
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Jeśli chcesz nabić kilometry (a cel jest wiadomy jeśli samochód jest firmowy) to musisz podac impulsy na impulsator, który znajduje się w skrzynii, odłącz kostkę któa jest dołączona do impulsatora ipodaj tam impulsy o nap. około 5V, prędkość nabijania jest zależna od częstotliwości impulsów
Wspoma z Corsy B wchodzi w rachubę. W wersjach z silnikiem X10XE i X12XE szła elektryczna mechaniczna wspoma, z silniczkiem na kolummnie. "Nieskomputeryzowane" auto, sterownik dostaje zasilania, sygnał obrotów silnika (ten co do obrotomierza) i sygnał prędkości pojazdu - to do zmniejszania siły wspomagającej ze wzrostem prędkości zapewne.
Do poprawnej pracy pod DOSBOXem w XP myślę, że potrzebne byłoby Pentium M 2.0 lub Core2 Duo o zbliżonym taktowaniu. W moim nc6000 jest Pentium M 1.6GHz i niestety VISA komunikuje się tylko z ECU korzystającymi z niższych prędkości transmisji.
No to już wiesz co śmierdziało, hamulce. Nie powinny być bardzo gorące po jeździe w trasie. no tak to bardzo możliwe bo auto zwalniało, traciło prędkość, obroty tak jakby hamowało samo. podsumowując, Uszkodzona pompa sama powoli dociąga. Uszkodzona pompa..?
Witam. Co do rozbieżności we wskazaniach to na postawie dwóch samochodów muszę powiedzieć że Punto I (wskaźnik mechaniczny) zawyżało przy prędkości do 60km/h o 15km/h (czyli jak pokazywało 60 to jechało się faktycznie 45) i pewnie dla tego nigdy nie zapłaciłem mandatu za przekroczenie prędkości bo jak sobie w mieście dodałem 10km to i tak było mniej...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Jeśli obroty są za wysokie w stosunku do prędkości to możliwa jest tylko jedna przyczyna - ślizga Ci sprzęgło, chyba że różnica jest niewielka to może w międzyczasie założyłeś inne koła.
Dokładnie tak się jeździ - do 3k obrotów, raczej 110 nie przekraczam bo to nie auto na wyższe prędkości jak i obroty (jak inni jeźdzą to nie mam pojęcia). Nie no będe szukał czegoś nowszego - ostatnio myśle nad punto 2 lift bo taki jest polecany na innym forum.
Fiat Punto 2 1.2 8V . Dodatkowo dziwne jest to że gdy wentylator nie działa gdy zapałem światła nie działa też podświetlenie przełączników od nawiewu oraz gdy przekrecam pokrętło prędkości dmuchawy wiatrak się nie załącza ale za to włączają się pozycje i podświetlenie deski.i To by sugerowało brak masy na wtyczce panelu przełącznika , pewnie wypalona.
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Czy w trakcie występowania usterki zaświeca się kontrolka awarii silnika? Instalacja LPG jest II czy IV generacji? Jeśli "przerywanie" występowało podczas jazdy z wyższa prędkością i ok 2,5 -3 tys obrotów tak zaświecała się kontrolka pomrygała i po chwili gasła, instalacja II generacja. Pozdrawiam
Panowie, a czym różni się silnik 75KM od tego 85KM, który będzie lepszy i mnie kłopotliwy. Dodam, że nie zależy mi na tym aby to był jakiś pocisk, chce w miarę bez kłopotów dojeżdżać do pracy no i oczywiście który z nich lepiej toleruje gaz. Dojeżdżam do pracy drogami wojewódzkimi, także średnia prędkość to ok 60km/h. Teraz jeździłem fiatem punto i...
Mam punto II rocznik 2000,od miesiąca są problemy z abs. Przy małych prędkościach przy hamowaniu ABS się załącza i strasznie chrobocze.Byłam już u 3 mechaników.Sprawdzali na kompie,nie ma żadnych błędów,wszystko działa poprawie.Odkręcali koła,sprawdzali tarcze,linkę od ręcznego,tez jest ok.Nie zapala się żadna kontrolka od ABS,czujniki ABS też ok.Nie...
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
300 to powinie mieć na jałowym (ale i tak będzie miał mniej). Do rozruchu te 140-160 bar mu wystarczy. Możliwe że odpala z plaka normalnie bo silnik na plaku rozbuja się do większej prędkości obrotowej niż samym rozrusznikiem, i wtedy uzyskuje minimalne ciśnienie na listwie potrzebne do rozruchu.
Nie - blokada jest, ale jak przy 100km/h wbijesz 2 bieg to ten fakt zostanie zarejestrowany przez licznik przekroczenia obrotów. Jazda z max prędkością obrotową na ograniczniku nie jest rejestrowana, tylko przy redukcji da się przekroczyć obroty tak, żeby to zostało zarejestrowane.
Witam Mam taki problem na który mi żadem mechanik nie potrafi pomóc.Moje auto Grande Punto sprawuje się wyśmienicie.Problem zaczyna się dopiero jak jadę w trasie. Jak jadę dłuższy czas prędkością powyżej 120 km/h i obrotach powyżej 3,5 tys zapala si kontrolka od sinika- czek.Świadczy to o jakimś błedzie.Po zejściu z obrotów kontrolka gaśnie.Odwiedziłem...
Niestety mylisz się, uszkodzony przegub wewnętrzny - ten przy skrzyni podczas większej prędkości słychać i czuć, gdyż półoś nie jest ustawiona osiowo do przegubu. Czasem wystarczy jedno mocniejsze ruszenie z pod świateł i przegub siada.
Odczuwasz na kierownicy podczas hamowania z dużych prędkości też drgania? Zapewne będzie to zwichrowanie którejś z tarcz, tym bardziej wskazuje na to fakt że przy mocniejszym hamowaniu słabiej to czuć.
Ten programik wymaga rozdzielonej linii tx i rx, może w tym tkwi problem (budowa kabelka). Poza tym jeśli chodzi o przejściówki USB->RS232 sprawdzone z tym programem są chipy FTDI, ponieważ obsługują prędkość transmisji kolo 7820 bodów, wykorzystane po uzyskaniu połączenia komp<->ECU. Rozumiem, że kabel masz zainstalowany w systemie jako port...
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Ułatwieniem utrzymania zadanej prędkości (czasu wtrysku) jest tempomat. Stała prędkość nie jest w żaden sposób tożsama stałemu czasowi wtrysku. Jeśli dla Ciebie dwaj czołowi inżynierowie firmy STAG nie są autorytetem, bo oni mimo ze zjedli na tym zęby wg Ciebie nie mają racji, to jak z Tobą można gadać? Ja tam widzę na ich filmikach i dokumentacji...
Pół godziny pracy silnika przy 3000 obr/min. Nie mniej a więcej nie ma po co. Nie ma się co dziwić, że po pewnym czasie obroty spadną, ale wystarczy zrobić przegazówkę i wróci do normy. To, że będzie grzechotać po tłumikach to normalne i kłąb czarnego dymu. Można to zrobić na autostradzie na 4 biegu, ale mogą zgarnąć za sadzowanie drogi. Kolega pisze...
czujnik prędkość punto prędkość prędkość sprinter punto schemat punto
zawory ciągniki teleinformatyk egzamin zawodowy ustawienia czcionki
Polar CZ 2352 – regulacja temperatury, ustawienia termostatu, typowe usterki chłodziarko-zamrażarki Renault Megane II 1.6 16V – trasa przewodów czujnika położenia wału K4M, piny ECU, schemat