W moim Punto jest ABS. W miejscu wkręcania linki szybkościomierza jest wkręcona czarna zaślepka a obok wiszą przewody (złącze 3 stykowe). Z tego wniosek, że sygnał do prędkościomierza jest brany z układu ABS.
Witam. W tym wypadku #04 może być do czujnika prędkości pojazdu..;)
Uszkodzony był czujnik prędkości zamontowany w skrzynii, temat zamknięty.
Czujnik prędkości nie ma nic do tego, tez mam punto ii i jak padł mi czujnik prędkości to padł prędkościomierz na zegarach. Kontrolka code raczej sygnalizuje problem z imobilajzerem.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Punto 1.2 8v 2000r. Ogólnie stało się to nagle i tak już zostało, od tego momentu zostały przekładane liczniki i to nie jeden a 4. Moduł BSI i czujnik prędkości. Czyli z tym osiowaniem to tak jak by trzeba go nauczyć czytania prędkości?
To po co jest czujnik na skrzyni? I co z napięciem po CAN? Występuje w aucie bez abs.
Uszkodzony przewód po drodze do czujnika?
cut off i po problemie fiaty tak maja
To co oznacza błąd - otwarty obwód (przerwa) czujnika prędkości prawego przedniego koła.
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
Prawdopodobne przyczyny: -uszkodzony czujnik poziomu paliwa w zbiorniku -uszkodzone połączenie miedzy czujnikiem paliwa a bodycomputer-em -uszkodzony bodycomputer
Przyjrzyj się czujnikom prędkości obrotowej silnika (wału) i fazy (rozrządu).
Fiat Punto 2 przy szybkości do 60 km/h ok., a powyżej większej prędkości słabe hamowanie, jakby tylko przód hamował. Co może być przyczyną? Ponoć coś jest jakiś z tyłu czujnik.
Napisałem że nie mam pojęcia o czymkolwiek związanym z elektromechaniką, za co mogę przeprosić ale po to piszę aby uzyskać pomoc a nie żeby bić pianę bo na przykład nudzi mi się. Nie mam zamiaru zawracać głowy, tylko proszę o radę- no ale z tego co udało mi się ustalić - chodziło o czujnik prędkości na wale rozrządu ?????
Po wykasowaniu nie ma żadnych, ale się powtarzal uszk czujnik momentu obrotowego silnika, uszkodzony czujnik prędkości . Bledy odczytywalem kts650 i skanerem fiat magnetimarelli.
Nie wiem, czy Punto to ma, ale sprawdź czujnik prędkości toczenia. Jest przy skrzyni biegów w przy gnieździe linki prędkościomierza. Jeśli nie ma linki jest pewnie kostka do czujnika elektronicznego. Tak czy tak odłacz kabelki w tym rejonie i wtedy sprawdź obroty. Miałem taki sam problem w Fieście i to były własnie zakłucenia w odczycie prędkości w...
nie ma tam czujnika, przynajmniej ja go nie widzę. Jest za to odpięta kostka i do niczego tam ona nie pasuje. bo jest tak że wiązki były również do pojazdów bez układów abs i w wtedy był czujnik potrzebny, a tak przy układzie z abs takowy czujnik jest nie potrzebny i kostka jest bo jest.
Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
jest tam gdzie we wszystkich fiatach po prawej stronie mechanizmu roznicowego z tylu od gory skrzyni. dochodzi do niego wtyczka 3 pin sposob sprawdzenia dotyczy punto ale zasada dzialania ta sama
Tzn z twej wypowiedz wychodzi że :!: Trzeba podłączyć się do czujnika abs-u a nie czasem od czujnika prędkości na skrzyni biegów (mb sprinter cdi z tacho cyfrowym ) :?:
Panie autoas....Krotko i na temat-Wymiana czujnika?Dziwne tylko to ze program diagnostyczny pokazuje bardzo zblizone parametry obracania sie koł?J.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Przyczyną jest uszkodzony czujnik prędkości wału korbowego. Można to sprawdzić. Po nagrzaniu silnika, gdy zgaśnie, wyjąć czujnik, szybko go schłodzić i założyć ponownie. Gdy auto odpali to przyczyną gaśnięcia silnika jest ten czujnik. sprawdziłem, u mnie tak było. podrawiam
Ułatwieniem utrzymania zadanej prędkości (czasu wtrysku) jest tempomat. Stała prędkość nie jest w żaden sposób tożsama stałemu czasowi wtrysku. Jeśli dla Ciebie dwaj czołowi inżynierowie firmy STAG nie są autorytetem, bo oni mimo ze zjedli na tym zęby wg Ciebie nie mają racji, to jak z Tobą można gadać? Ja tam widzę na ich filmikach i dokumentacji...
Teraz to diagnostyka z podglądem parametrów, prędkości poszczególnych kół. Prawdopodobnie uszkodziłeś koronkę, lub masz źle włożony czujnik. Błędów w ABS nie będzie i kontrolka się nie zaświeci, po prostu widzi mniejszą prędkość jednego z kół i odbija hamulec, co jest prawidłowe, gdy koło faktycznie jest w poślizgu i kręci się wolniej.
Co do ASO. Swego czasu - jakieś 6 lat temu znajomy przyprowadził mi Seicento 1,1 z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - cos ala Punto. Oryginalnie fabrycznie zamontowane no i pech chciał padł mi czujnik prędkości. No to ja wale do serwisu ASO Fiata i mówię co jest grane. Ze padł czujnik i trzeba go wymienić - byłem cwany poczytałem na necie o co chodzi-...
Bez podglądu komputerem będzie ciężko. Jeżeli po odpaleniu "awaryjnym" jeździ w miarę poprawnie to nie szukaj w mapsensorze bo bez niego byś nie odpalił. Skoro miga dioda to ma niespełnione warunki - temperatura, obroty. Byc może źle wybrany jest w ustawieniach typ czujnika temperatury lub pomiar prędkości obrotowej silnika. Z tego co pamietam to są...
Ty naprawiasz to auto czy szukasz rozwiązania dla mechanika? Sprawdzałeś pompę tylko którą bo tam są dwie pompy - elektryczna i mechaniczna. Sprawdzał ktoś jaką temperaturę widzi sterownik silnika gdy nie chce odpalić? Jakie jest ciśnienie paliwa widziane przez sterownik silnika gdy silnik nie chce odpalić? W jaki sposób stwierdziłeś że dostaje paliwo?...
Jedyne co z tego widać, to że LPG jest źle ustawione... Zapomniałem dodać, że świeci mi kontrolka ABS, mam uszkodzony czujnik i może dlatego z tymi hamulcami jest jak jest? Czasami w ogóle czuję jak bez powodu ABS mi się włącza przy hamowaniu np. z delikatnej górki. Więc to napraw, bo raz że to naprawdę niebezpieczne (mój kolega tak rozbił Punto), a...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Masz ABS? Działa prawidłowo? Zapewne uszkodzony czujnik ABS lub impulsator w skrzyni (jeśli nie ma ABSu). W FIATach licznik zawsze trochę zawyża prędkość (zazwyczaj o 5km/h lub 10%). Tzw. procedura osiowania (PROXI Aligment) nie ma związku ze wskazaniami prędkościomierza.
autoas Dzięki wielkie ! Sprawdzę go jutro diodą w takim razie, oscyloskopu brak niestety. Jednak kable są ok, także zostaje tylko czujnik, w sumie łatwego życia niema wkręcony w pokrywę zaworów bezpośrednio nagrzewa się do no stop do jej temp, a auto 2001 rok także swoje już podziałał. Jedyne co to w parametrach pokazuje dziwną prędkość obrotową silnika...
Witam z tego co się oriętuje w tym samochodzie masz czujnik prędkości obrotowej i chyna to on jest winien wklejam linka do instrukcji obsługi do punciaka pozdrawiam link jest zaczerpnięty ze strony sam naprawiam pozdrawiam http://rapidshare.com/files/76974506/Sam...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Mam punto II rocznik 2000,od miesiąca są problemy z abs. Przy małych prędkościach przy hamowaniu ABS się załącza i strasznie chrobocze.Byłam już u 3 mechaników.Sprawdzali na kompie,nie ma żadnych błędów,wszystko działa poprawie.Odkręcali koła,sprawdzali tarcze,linkę od ręcznego,tez jest ok.Nie zapala się żadna kontrolka od ABS,czujniki ABS też ok.Nie...
chcę zamontować obrotomierz bo seryjnie nie było. Nie wiem skąd wziąć sygnał. Na kole zamachowym jest czujnik prędkości obrotowej dla recyrkulacji spalin chyba. Nadaje sie to? Gdzie jeszcze w dieslu szukać możliwości "wpięcia się"? Zastanawiam sie czy jak w aucie (uboższej wersji) nie ma obrotomierza to czy są chociaż przewody poprowadzone do licznika?...
Witam! Jesli chodzi o czujnik prędkości to w wersji z wtryskiem jest on w standardzie, znajduje sie obok "slimaka" linki prędkościomierza. Jesli chodzi o wspomaganie mechaniczne to od Omegi podono nadaje sie najlepiej. Kiedys gdzies na jakimś forum znalazlem jak koles to robił wraz ze zdjęciami itd/// jak znajde to wrzucę link.
Witam Witam wszystkich, mam problem dotyczący fabrycznego centralnego zamka w Fiacie Punto II rocznik 2001 1,6 8v 3-drzwiowy W samochodzie tym mam założony alarm który steruje pracą centralnego. Do niedzieli (prawdopodobnie, bo dopiero dziś to zauważyłem) wszystko działało dobrze, ale w niedzielę miałem lekką stłuczkę (urwane zaczepy lampy, lekko maska...
Ciekawy problem ...Minowicie ; Gdy jest zimny, odpala prawie za każdym razem i chodzi normalnie,czasami miimo to świeci się kontroka sinika (!) po wykasowaniu będu( którego nie identyfikuje ELM SCAN) gaśnie lampka silnika i "niby" jest wszystko dobrze, ale patrząc na odczyt obrotów sinika w komputerze obserwuję 260 OBR/min a na obrotomierzu auta jest...
W samochodach jest około 44 (Fiat Punto) impulsów na jeden obrotu koła. Większość naczep/przyczep i ciężarówek z którymi miałem styczność to 80-100 impulsów/obr. Pozwala to dość precyzyjnie wykryć uślizg/poślizg. Może zrobić w mniejszej skali typową "koronkę" jak w fabrycznych pierścieniach ABSu? Przy "podklejeniu" jej magnesem i użyciu Halla powinno...
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z ABS przynajmiej tak mi sie wydaje. Jadac powyzej 40km/h jest wszystko OK, ale gdy tylko wskazówka spadnie ponizej 40km/h to przy delikatnym hamowaniu pedal pulsuje i slychac dziwne dzwieki dochodzace z przodu. Myslalem ze moze czujnik od ABS odczytuje brakklocka ale prawie nowe sa. Nie wiem nawet jak wylaczyc ABS...
Witam, Mój problem pojawił się po wymianie szczęk hamulcowych, szczęki zostały wymienione przez mojego znajomego jednak coś poszło nie tak i w jednym z kół zniszczył się rozpierak, wymieniony został przez mechanika i jest teraz oki. Jednak czasami zaczyna działać system ABS. Wygląda to tak, że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko jest...
Dzień dobry, Mam interface diagnostyczny ale niestety nie znam sie dobrze na diagnostyce, a obawiam sie oddać auto do "specjalisty" - mam nadzieję, że ktoś życzliwy pomoże w diagnostyce na podstawie przedstawionych przeze mnie symptomów. - Spalanie 9-10l/100km niezależnie od stylu jazdy - Na przeglądzie wyszło za dużo CO w spalinach (bardzo bogata mieszanka)...
na jakich obrotach zostaje po zmianie biegów?a czy kiedy zrobisz mu przegazówke na postoju to schodzi ładnie czy też trzyma? Bo jak schodzi ladnie po przegazówce to szukać przyczyny w czujniku prędkości. Bądź jeśli trzyma CI na wysokości 1200 podczas toczenia to wszystko jest dobrze. A jeśli trzyma na wysokości tej co zmieniałeś bieg i wcisnąłeś sprzegło...
Witam wszystkich mam problem z punciakiem zgasiłem auto i już nie dało się uruchomić nie ma iskry. Podpiąłem kompa w celu sprawdzenia błędów wyszło: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Wymieniłem więc czujnik położenia wału bo rezystancja wydawał mi się nieprawidłowa 580kiloomów ale nic nie pomogło. Podmieniłem cewkomoduł...
Witam. Mam taki problem wymieniałem ostatnio pasek rozrządu, przewody wysokiego napięcia filtr powietrza a wcześniej jeszcze świece i od tej pory na wolnych obrotach auto mi przerywa co jakiś czas jakby się dusił i tak myśle że może jakiś czujnik mi pada. Zrobiłem małe pomiary i zmierzyłem rezystancje regulatora biegu jałowego wyszło mi 55,2 Ω...
Udało się rozwiązać problem. Otóż z niewyjaśnionych dotąd przyczyn (mechanika czujników / specyfika softu poszczególnych modułów: ECU / BodyComp) zarówno BODY KOMP jak i ECU miały zarejestrowany ten sam błąd P0500 - Vehicle Speed Sensor Malfunction. Oznacza on brak wskazania prędkości pojazdu ale tej wyliczeniowej (w pojazdach z ABS jest ona obliczana...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. https://obrazki.elektroda.pl/5044937200_... BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości)...
Mój problem z prędkościomierzem został rozwiązany. Działa niezawodnie już 110 km a w czasie występowania awarii najdłużej wytrzymał 20 km. Przyczyna: Zbyt słaby kontakt wtyczki od czujnika prędkości w skrzyni prawdopodobnie przez zaśniedziałe styki. Rozwiązanie: Obfite spryskanie styków i całej wtyczki preparatem WD40 i włożenie jej w tym stanie (tłustej,...
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...
Odświeżam kotleta :) Mam punto 1.3 multijet, a więc silnik taki sam jak w merivie i corsie 1.3. Kupiłem go kilka miesięcy temu i wracając do domu zaskoczyło mnie b.niskie spalanie- w trasie przy prędkości 100-120 km/h spalił średnio 3.5l/100km !!! Niestety paliła się kontrolka silnika co poprzedni właściciel tłumaczył problemami z przepływką. I rzeczywiście-...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
Dziś dotarły Tranzystorki. Wlutowałem jeden. Nie wiem jeszcze czy działa bo jest 3 w nocy i już jutro sprawdzę czy to jedyna spalona rzecz w centralce. Przy okazji rozkminiłem piny tego tranzystora. No i chyba mamy winowajcę palenia tranzystora. http://obrazki.elektroda.pl/9642251500_1... Mamy tu 3 piny. Pin 1 tranzystora (środkowy)...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
Witam Auto sprowadzone z Niemczech kupione z uszkodzonym licznikiem Mam parę pytań: 1.Nie mogę przeprowadzić osiowania licznika :/ chodź licznik mam wymieniony stary padł (na nim nie dało się też zrobić osiowania) - PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI - Zapis danych konfiguracyjnych CAN ... - Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY! - Zapis do modułu:...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam Was i proszę o poradę. Jestem właścicielką fajnego autka Fiat Punto II 1,9 D , ale mam kłopot od kilku dni. Żadna kontrolka się nie świeci wskazując błędy. Wyłącza mi się prędkościomierz i po zmianie biegu lekko szarpie autem . Czasem w trakcie jazdy problem znika, tzn. prędkościomierz działa i przestaje szarpać. Macie jakieś pomysły, jaka to...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
punto prędkość czujnik punto punto czujnik
centralny zamek kolory kabli unitra igła używany server
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Regulacja wolnych obrotów Peugeot 308 1.6 benzyna 2009 Regulacja gaźnika w pilarce Oleo Mac 937 - dławienie przy dodawaniu gazu