Ten kolor to efekt pomieszanego płynu, standard, przepłukaj dobrze układ i będzie ok. Dokładnie rdzawy kolor się robi jak się doleje niewłaściwego płynu.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
Temat postu: Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy do chłodnicy??
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Płyn w chłodnicy w poziomie
Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2? Dwa: na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy. Nie rozszczelniła Ci się nagrzewnica (nie wycieka płyn chłodzący pod nogi pasażera)?
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
czy termostat to to coś co jest włożone w dolną część zbiornika płynu chłodnicy? wkręcane albo wciskane- tego jeszcze nie wiem
Myślę ze przyczyną może być jakiś kawałek lodu który gdzieś przy odpowietrzniku sie zakleszczył, . Jaki płyn Pan miałeś w chłodnicy :?: , mieszanke z wodą :?: ,teraz to tylko założyć nowy wąż i zalać czystym płynem nie zamarzającym i sprawdzić i obserwować co się dzieje podczas grzania silnika :idea: ,być może tylko wąż strzelił ze starości :cry: ,
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Spróbuj ,,popukać'' po termostacie,czasami lubi się zawiesić .Płyn ma mały obieg i szybko się grzeje. Przecież kolega pisał, że węże od chłodnicy gorące to obieg jest.
Może i idą, tylko gdzie płyn którego nie ma w chłodnicy i nagrzewnicy ? Pytanie, czy na NIE pracującym silniku, możesz przelać płyn przez odpowietrzniki, wlewając go do zbiorniczka ? Termostat termostatem - z odpowietrznika chłodnicy leci płyn ? Bo jak nie, to co ma do tego pompa ?
No to nie powinienieś plukać wodą nawet demineralizowaną chłodnicy. Ja bym radził wymienić i po sprawię :P Spuść stary płyn i wlej nowy.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Mam Fiata punto 2 1.2 16v z klimą Od pewnego czasu nie wyłącza mi się wentylator chłodnicy. Nawet jak przekręcam stacyjkę a silnik jest zimny to wentylator się włącza. Sprawdzałem czujnik płynu i niby jest ok podobnie z czujnikiem w klimie. Już nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Jak staniesz przed samochodem to będziesz mial go po prawej stronie pod korkiem wlewu płynu tak na polowie wysokosci chłodnicy, to to gdzie idzie wiązka przewodów.
Wkład (termostat) powinien być, ale jego brak powodowałby niedogrzanie, a nie przegrzewanie silnika. Zapewne obrotny handlarz usunął go, bo za szybko się płyn gotował... przyczyna tkwi w niedrożnej chłodnicy lub niesprawnej pompie wody.
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Tak ojciec dolewał jakiś płyn do chłodnicy (miał reszte w bańce z której dolewał do fiata punto) Zapewne gdzieś zamarzło i tu jest problem. A czy może w takim wypadku przejechać autem (3km) do mechanika? Nic się nie stanie?
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Korka nie sprawdzę, bo go wczoraj zgubiłem:) Nowy jest dopiero w drodze. Co do wentylatora, nie powinno być tak, że powinien on pracować non-stop gdy temperatura płynu znacznie się podniesie? -- melan
Witam, moim zdaniem przyczyna może tkwić tak jak pisałeś w małej przepustowości termostatu uszkodzeniu pompy lub przytkanej chłodnicy ale może poczekaj niech się wypowiedzą fachowcy w tej dziedzinie.
Na myśl przychodzi mi ewentualna uszczelka pod głowicą,ew .uszkodzona głowica-płyn dostaje sie do cylindrów.Nie ubywa za dużo wody z chłodnicy?
Zacznij od wymiany czujnika temperatury,który jak sam piszesz jest uszkodzony. Co pokazuje wskażnik temperatury i kontrolka jej przekroczenia na liczniku? Jakie są temperatury węży dochodzących do nagrzewnicy? Płyn wyrzuca w czasie pracy silnika,czy zaraz po jego zgaszeniu?
Nie takie głupie. W najwyższych punktach układu chłodzenia masz specjalne zaworki. Uruchamiasz silnik i delikatnie odkręcasz te zaworki - jeżeli zaczyna wyplywać z nich płyn to zakręcasz - i po problemie. Punto ma specjalną długą rurę wlewową (na chłodnicy) - zalewasz ją na max i uruchamiasz silnik, odpowietrzasz i dolewasz. Nie wszystkie układy trzeba...
Z tym bulgotaniem to jest ciezka sprawa,te typy tak maja nawalczyłem sie z tym w servisie.A co dobraku cisnienia w układzie to mozliwy jest wyciekalbo zawór bezpieczeństwa w korku chłodnicy jest ciagle otwarty ,znaczy uszkodzony.
Witam posiadam autko Fiat Punto 2 2000r. Po przejechaniu 7km włancza mi kontrolka czerwona chłodnicy i non stop chodzi mi chłodnica. Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy i termostat. Tylko że to nic nie pomogło. Mysle by wymienic uszczelke pod głowicą czy to może być powód? Prosze o poradę
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
kable, świece ok, rozrząd zmieniany niedawno i sprawdzałem ustawienie sam jest idealnie wszystko na znakach. było mało płynu w chłodnicy i silnik złapał temp. ale został natychmiast wyłączony i już nie odpalił.
Witam serdecznie! Poszperałem w necie i nie znalazłem tego co szukam. Otóż to posiadam Fiata Punto II rocznik 2004 diesel Multijet poj. 1.3 70KM. Niedawno nabyłem ten pojazd i ostatnio zauważyłem że schodzi płyn w chłodnicy. Po wlaniu do poziomu max po okresie 3-4tyg. i przejechaniu ok. 250-300 km schodzi do poziomu min, a nie dolewając po tym samym...
Witam Serdecznie, Mam problem z płynem chłodniczym. Ostatnio zauważyłem że ubyło mi dużo płynu chłodniczego, dolałem 1l. Za parę dni patrzę i dalej wskaźnik jest na minimum. Posprawdzałem rurki z chłodnicy do zbiornika i do wnętrza auta i jest wszystko oki, nigdzie nie są mokre. Podczas mycia auta zauważyłem że pod wycieraczką mam kałużę płynu chłodniczego....
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
No no wiem i z olejem na razie mam spokój, gorzej że mi sie od dwóch dni swieci kontrolka na czerwono i myślałam ze to jest płyn od spryskiwaczy,dolałam i dalej i to ponoć od chłodnicy mi sie coś pali,chyba musze dolać płyn.Jutro będe wymieniała tuleje to zapytam.
W punciaku 2 też są dwa odpowietrzniki jeden na przewodzie do nagrzewnicy (jak pisze kolega) i drugi na chłodnicy. W tych modelach lubi ciec (pomalutku) chłodnica, nagrzewnica i pompa lub rura od pompy. Trochę obserwacji a na pewno znajdziesz.
Mam jeszcze jedno pytanko - czy przyczyną może być zapowietrzony układ chlodzenia lub uszczelka pod głowicą?Tyle tylko że nie zauważylem żeby mi ani przybywało ani ubywało płynu tylko w momencie gdy silnik jest gorący to i pozim plynu wyższy lecz po ostygnięciu wraca do poziomu poprzedniego.
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
1. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach. Kontroluj temperaturę węży dochodzących do chłodnicy. Jeżeli temperatura jednego z gumowych węży zacznie się podnosić to będzie oznaczać że termostat otworzył się i pracuje prawidłowo. 2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach...
Witam. Mam nie lada problem. Przypadek ten jest taki, że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Wskaźnik po kilku chwilach ląduje na czerwonej skali, po chwili opada i znowu rośnie, opada i znowu rośnie. Szarpie mi autkiem na każdym biegu, wentylator raz działa, raz nie. Wymieniony termostat, czujnik chłodnicy, dolany...
Układ odpowietrzam za każdym razem gdy dolewam płynu do chłodnicy, a robie to czesto bo jak wspominalem wycieka... Cieknie z trójnika albo raczej z łączeń węży gumowych Reduktor mówisz kończy się? gazownik próbował regulować i powiedział że do wymiany 400 zł znalazłem tańszego za 320 zł Oczywiscie od razu chca wymienic świece i przewody jak to gazownicy...
Dziś wymieniłem filtr paliwa... jakby trochę lepiej, pompa chyba ma lżej bo ciszej chodzi przy załączeniu zapłonu, po odpaleniu jest jakby ciszej, nie odczuwam szarpnięć... no może tylko przy 2000 obr. leciutko dygocze ale zobaczymy po przejechaniu kilku kilometrów, została mi jeszcze pompa, woda w zbiorniku, przekaźnik pompy... nie mam innych pomysłów......
Głowica jest poniżej chłodnicy, więc jak może być w niej za mało płyny? Odpowietrznika w głowicy nie ma widziałeś kiedyś to auto?. Myślisz ze producent tego nie przewidział? Że przegrzany samochód wyrzuci płyn tylko po to żeby zniszczyć głowicę i katalizator?
Przychylam się do opinii kolegów Tzok i 5150 - podjedź gdzieś żeby odczytać błędy (no i parametry - może komputer czyta zbyt wysoką temperaturę?) - to może ułatwić szukanie. Przypomniało mi się jeszcze, że wentylatory włączają się również wtedy, gdy jest odłączony lub popsuty czujnik temperatury płynu - w 1,2 jest chyba w okolicach kolektora ssącego....
Jest drugi - u góry chłodnicy po lewej stronie stojąc naprzeciw komory silnika (po przeciwnej stronie co zbiornik wyrównawczy) i to on jest najwyższym dostępnym punktem układu chłodzenia (wyżej jest jeszcze korpus przepustnicy, przez który również przepływa płyn).
Cześć. W fiacie punto 1 wersja SX rocznik 1996 jest wysoko umieszczony parownik (reduktor) od LPG który jest zamontowany nad prawym błotnikiem. W związku z tym zapowietrza mi się reduktor LPG ponieważ poziom max płynu w chłodnicy jest dużo niżej niż węże wodne od LPG i długo grzeje się reduktor: 745094 0. Na czerwono zaznaczyłem: a) parownik LPG b)...
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Nie w Puncie z LPG... Gdzie tu jest mowa o LPG ? Czy coś przeoczyłem? zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG https://www.wyborkierowcow.pl/objawy-usz... To dlaczego silnik się przegrzewa? Zapowietrzony układ? Na odległość cieżko jest wywnioskować nie mając "pacjenta na stole". Jeżeli nikt nie...
Przepraszam za przerwę w poście wyżej.Dodam jeszcze że ciśnienie w cylindrach zostało tez sprawdzone i jest także w normie ,płyn w chłodnicy nie ubywa , olej także jest czysty i nie przybywa go.Po przekręceniu stacyjki pompa benzyny się załancza na chwilę co świadczy że jest ok,po odpalenu auta kontrolka wtrysku gaśnie lecz za chwilę się zaświeca i...
Wskaźnik nie ma nic do wentylatora, wszystko zależy od czujnika, i w jednym może to być w połowie skali, a w innym za połową czy pod koniec skali. Zacznij od umycia karcherem chłodnicy, może być brudna i na postoju nie wyrabia z chłodzeniem. Oczywiście z góry zakładam, że poziom płynu w normie, nie ma w nim oleju, węże nie twardnieją itd.
tak mam silnik 1.1 a dolać obojętnie jakiego płynu chłodniczego ? Czy musi być ten sam co jest w chłodnicy ? A jeszcze takie pytanko mam przełącznik od gazu 2 pozycje mam odpalanie czy mogę tam włożyć ten co ma 3 pozycje ( czyli jeszcze odpalanie na gazie ) ?
Sprawdziłbym jednak odczyt temperatury z ECU (osobny czujnik), bo w Puntach mk. 1 nagminnie padały wskaźniki temperatury jak i czujniki. W moim jak wykręciłem czujnik i deskę, pomierzyłem wszystko, to mi wyszło, że 1/2 skali byłaby osiągana przy ponad 120 °C, wymieniłem czujnik (na nowy, oryginalny, kupiony w ASO) i było trochę lepiej ale musiałem wymienić...
Odpalacie zimny silnik i gruby wąż gumowy który wychodzi z termostatu i biegnie do góry chłodnicy powinien być zimny do temperatury ponad 80 stopni.Wtedy następować powinno uchylanie termostatu i puszczenie płynu na duży obieg cieczy (na chłodnicę ) Wyczuwa to się gwałtownym nagrzewaniem węża o którym pisałem.Jeśli rozgrzewa się powoli wraz z silnikiem...
A termostat sprawny? Jak kol. Paluch napisał, czujnik mierzy temp. płynu, nie otoczenia wokół reduktora. Jeśli sprawny termostat, to może dodatkowa osłona na na wlot powietrza do chłodnicy (czyt. komory silnika). Do momentu przełączenia na LPG możesz się również powstrzymać od włączania ciepłego nadmuchu na przednią szybę, bo właśnie w obwód nagrzewnicy...
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
Wentylator chłodnicy uruchamia ECU sterownik silnika. Skoro je uruchamia to widzi problem tu raczej elektryczny, czyli najczęściej nie widzi prawidłowej temperatury płynu chłodzącego lub nieprawidłowości w ciśnieniu klimatyzacji.
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny. No brawo. to ten element. Czujnik dwupinowy bimetaliczny, jak płyn osiągnie ponad 110 °C to następuje wyłączenie klimy ale nie wentylatorów, gdy się schłodzi to znowu klima się załączy automatycznie. Czujnik miał przerwę przez co układ "myślał"...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Jeżeli nic nie robiłeś w ostatnim czasie z układem ogrzewania to raczej napewno termostat ! możesz jeszcze odpowietrzyć układ ! na wężach po prawej stronie za silnikiem jest okrągły zaworek ! zagrzej silnik i odkręć go troszke aż i poczekaj aż poleci sam płyn bez powietrza ! na chłodnicy też jest zaworek u góry po prawe i to samo zrób ! jak nie pomoże...
Witam, Mam jakiś wyciek z układu chłodzenia, nie jest on na pewno na samej chłodnicy tylko gdzieś na silniku bo tam kapie. Byłem u mechanika sprawdził i stwierdził, że to wina nadmiaru płynu chłodniczego i zapowietrzonego układu - odpowietrzył i powiedział, że jest dobrze. Po 4-5 dniach wskazówka temperatury silnika zaczęła skakać więc otworzyłem maskę...
Zaworu prawdopodobnie do spuszczania płynu chłodniczego nie ma.Należy zdjąć opaskę zaciskową jak w CC i zdjąć wąż z króćca dolnego chłodnicy i płyn zleci do podstawionego naczynia.Po spuszczeniu płynu założyć ponownie wąż na króciec chłodnicy i ponownie zacisnąć opaską zaciskową.Zalewając płyn zwróć uwagę na dokładne odpowietrzenie chłodniczki nawiewu...
Cześć. Panowie, co może cieknąć spod puszki filtra powietrza i przepustnicy jak na zdjęciach? Fiat punto 1, PB + LPG, 55 KM, 1996, wersja SX. Na załączonych zdjęciach strona od pasażera pod puszką filtra powietrza widać czarną uszczelkę i pod nią nakładka dostarczająca gaz do komory wtryskowej. Z tych elementów cieknie coś rudego, lepkiego co pod wpływem...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Spalanie 70% trasa 30% miasto wyszło mi 8,1LPG Więc to będzie kwestia regulacji. Pojechał bym na regulację, z drugiej strony jednak zapłacę 40zł a jak mają źle ustawić, albo tak że będzie paliło 10l to szkoda tych 40zł. Wczoraj sobie odsiarczyłem akumulator :lol: Ładowałem ten akumulator 2 letni, popatrzyłem, że elektrolit zrobił się taki brudny, więc...
Sąsiad z braku kasy wymienił w Maździe 323F pierścienie na 2 i 4 cylindrze bez planowania, sam oszlifował kadłub i głowicę pod UPG (umył!) i bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok. Głowicę dokręcał na oko bez klucza dynamometrycznego. Z ciekawości sprawdzałem u niego płyn w chłodnicy i świece już kilka razy i jestem w szoku. Dawno, dawno temu...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Witam! Główną przyczyną owego objawu okazało się uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, spaliny dostają się do układu chłodzenia więc odpowietrzać nie przynosi oczekiwanych rezultatów. U mnie problemy z ogrzewaniem trwały 2 lata i nagle któregoś pięknego zimowego dnia (bez wyraźnego wcześniejszego pogorszenia się sytuacji)...
Witam, Mam 2 pilne problemy w swoim Fiaciku: 1)Jakiś czas temu zauważyłem że na luzie strasznie skaczą mi obroty a sam silnik zachowuje się tak jakby się dławił-objaw wcześniej nie był przeze mnie zauważony a ost. stal się strasznie problematyczny… Mam dziwne przeczucie że to coś poważnego? Objaw najbardziej widoczny jest na luzie (kiedy to nie...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Szanowni koledzy. Od dłuzszego czasu borykam się z problemami przy jeździe i odpalaniu na benzynie głównie gdy jest zimno lub duża wilgoć. Występują problemy z odpalaniem, jak odpali to trzęsie silnikiem i od razu gaśnie lub gdy chwile postoi i uda się utrzymać wyższe obroty, to z kolei po krótkim czasie podczas jazdy przy gwałtowniejszym dodawaniu...
Witam. Dołącze sie do tematu. A co może być powodem parowania szyb w Punto I , jeżeli nie ma ubytków płynu, nagrzewnica sucha, chłodnica również nie cieknie, wykładzina i dywaniki również suchutkie. Za to jak włącze ciepły nadmuch to dziwnie śmierdzi. Myślałem że to zasyfiały filtr kabinowy , ale jak koledzy piszą że w tym modelu nie ma takowego, to...
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
Samochód mam od 6 miesięcy i przez ten czas zrobiłem 3 tys km i zaobserwowałem taki ubytek dopiero po ochłodzeniu się otoczenia . Jakoś tym się nie przejmuje bardzo bo żadnych oznak uszczelki pod głowicą nie widzę . Może jest gdzieś chłodnica nieszczelna albo po prostu Punciak "lubi " mieć min 🤣
mam plyn odporny na mróz ok -30 sprawdzałem testerem
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
Co do pompki chyba jedna mi wystarczy (z oopisów co czytałem powinna mi wystarczyć taka bez wiekszych problemów) Co do chłodnicy to tak jak pisałem u góry bedzie ona za scianą (w warsztaciku) wiec wygląd i rozmiar i ewentualny hałas wentylatora nie ma dla mnie wiekszego znaczenia na początek na chłodnice mam 2 pomysły bezwydatkowe (mam takie rzeczy...
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Auto wcześniej jeździło bez żadnych zastrzeżeń, co do "dzwona" to był wjazd w tyłek.... Omijając części blacharskie to wymieniana była chłodnica i alternator. Przewierciłem tłumik końcowy aby spuścić wodę, która się tam znajdowała, woda zeszła lecz pojawia się znowu. Oprócz parowania, kapie z końcówki rury i z wyżej wspomnianej nawierconej dziurki.
Witam wszystkich !! Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem :cry: opisu, który by mi mógł pomóc w moim problemie wiec postanowiłem go opisać. Wczoraj odbyłem dłuższa trasę i po przejechaniu 150km podło ogrzewanie w samochodzie (centralka) po kolejnych 30km zacząłem czuć smrodek i jakby stukanie. Więc myślę stanę na stacji i zobaczę co jest niestety...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem, otóż na rozgrzanym silniku, na 1 biegu wentylatora leci takie ciepłe (nie gorące a ciepłe) powietrze, zaś gdy przełącze na 2 bieg to już leci letnie a na 3 biegu leci zimne ;/ o co chodzi. wypisze co wymieniłem : - nagrzewnice 2 razy !!!! - pompa wody - termostat - chłodnice - płyn chłodniczy...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
Jestem w trakcie rzeźbienia czegoś podobnego. Dokładnie, części samochodowe są tanie i wytrzymałe jeśli chodzi o jakieś małe domorosłe konstrukcje pokroju LC :). Tym niemniej, nasuwa mi się na myśl pytanie; Kol. k-sierra podrzucił linka do pompki akwarystycznej. Wszystko fajnie, ale jest ona na 230VAC. Czy istnieją takie pompki na 12V? Ewentualnie czy...
Witam! Mniej więcej od pół roku mam powracającym problem z układem chłodzenia w swoim kropku. W czasie jazdy nie ma absolutnie żadnych problemów, ale wystarczy, że samochód jest na chodzie na parkingu przez kilka minut. Nagle włącza się wentylator na krótki czas, potem zaraz wyłącza. Jeśli zostawię samochód na chodzie dalej, wentylator włącza się cyklicznie....
punto chłodnicy płyn punto spuścić płyn chłodnicy
schemat świateł jazdy dziennej czujniki wabco schemat megane klima
kalibracja hydrostatu nagłośnienie szkole
Schemat elektryzatora Kerbl Titan NI10000 – gdzie znaleźć dokumentację? Volkswagen Polo 9N – niegasnące kontrolki zegara i przebiegu, przyczyny i naprawa