Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Ten kolor to efekt pomieszanego płynu, standard, przepłukaj dobrze układ i będzie ok. Dokładnie rdzawy kolor się robi jak się doleje niewłaściwego płynu.
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Nie wiem po co te wywody skoro sprawdził że wentylator się włącza się po zwarciu styków czujnika i usterka wystąpiła stojąc w korku więc tylko i wyłącznie sprawa czujnika.P
na wiekszosci szrotów mają całe pojemniki pełne węzy z firmy fiat i można cos dobrac ,srubke możesz wkrecic bez problemu
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Jak nie ubywa plynu w chłodnicy to daj spokój nagrzewnicy.
Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
Myślę ze przyczyną może być jakiś kawałek lodu który gdzieś przy odpowietrzniku sie zakleszczył, . Jaki płyn Pan miałeś w chłodnicy :?: , mieszanke z wodą :?: ,teraz to tylko założyć nowy wąż i zalać czystym płynem nie zamarzającym i sprawdzić i obserwować co się dzieje podczas grzania silnika :idea: ,być może tylko wąż strzelił ze starości :cry: ,
To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
Podłącz pod komputer i powinno się wyjaśnić... pewnie uszkodzony presostat od klimy.
jak wymienię to dam odpowiedź czy pomogło.
Witam wszystkich. Czy ktos wymieniał chłodnice wody w punto 2 v1.9 jtd 2002r. . Z tego co widze jest tam bardzo mało. I mam pytania: 1. Czy trzeba ściągnąć zderzak? 2. Czy trzeba ściągnąć chłodnice klimatyzacji a tym samym spuścić czynnik chłodzący z instalacji? 3. Chłodnica wyjdzie górą czy dołem?
uszczelka pod głowica
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Kopci na biało po rozgrzaniu także? Mogła pójść uszczelka pod głowicą, i wcale nie musi być maź z oleju. Zależy gdzie i jak uszczelka puściła. właśnie nie napisał czy kopci....jeśli jest maź to olej idzie do płynu, jeśli kopci na biało to płyn idzie na tłoki, tłumaczyłoby to również dlaczego gaśnie po rozgrzaniu.... właściciel nie napisał za wiele...
Post powyżej.
opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik? znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój - zapalenie żaróweczki...
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto 55 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy miejskiej (dużo stania i mało ruchu) gotuje się woda w układzie chłodzenia. Wentylator załącza się, choć moim zdaniem zbyt rzadko i na zbyt krótko (zwykle załącza się na 10-15 sekund, po czym wyłącza na około 30). Często gdy spod korka od wlewu płynu chłodniczego syczała...
Zamontuj termowłącznik o niższej temperaturze załączania, sprawdź chłodnicę czy ma drożność, i termostat czy otwiera się całkowicie. Pozdrawiam.
Nagrzewnica może być niedrożna , czy obydwa węże idące do nagrzewnicy mają jednakową temperaturę ? Czy jesteś pewny że klapka która kieruje strumień powietrza na nagrzewnicę jest we właściwym położeniu pomimo tego że masz gałkę na czerwonym polu ? Podstawą było by dotknąć tych obydwu przewodów jak najbliżej nagrzewnicy , czy są gorące w momencie jak...
Nie takie głupie. W najwyższych punktach układu chłodzenia masz specjalne zaworki. Uruchamiasz silnik i delikatnie odkręcasz te zaworki - jeżeli zaczyna wyplywać z nich płyn to zakręcasz - i po problemie. Punto ma specjalną długą rurę wlewową (na chłodnicy) - zalewasz ją na max i uruchamiasz silnik, odpowietrzasz i dolewasz. Nie wszystkie układy trzeba...
W moim Punciaku 85 16V wyłącza się wentylator po wyjęciu klucza ze stacyjki. Auto ma klimatyzację. Ze schematu elektrycznego auta bez klimy wynika, ze wentylator chłodnicy powinien pracować po przekroczeniu określonej temperatury. Czy w autach z klimą jest inaczej? Nie mam schematu instalacji z klimatyzacją. Dziękuję za rzeczowe informacje.
Trochę odświeżę ten temat. Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach. Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika....
Dzień dobry, Proszę o poradę i wskazówki, jak skontrolować poprawność załączania wentylatora chłodnicy przy uruchomionej klimatyzacji. Samochód (Punto evo 1.4 8V) z klimatyzacją manualną miał niedawno wymienianą chłodnicę klimatyzacji, ponieważ stara była rozszczelniona. Klimatyzacja niby działa, ale z kratek nie leci bardzo mroźne powietrze. Zauważyłem,...
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
Był nalany płyn ale tam było tak dużo osadu z żelaza że musiałem coś z tym zrobić. Masz powietrza w układzie. Czasem Punto trzeba sposobem........ Pewnie tak. Może źle odpowietrzam? Robię to tak. Wykręcam odpowietrznik na chłodnicy oraz wężu (jest w głębi i trochę wyżej). Zalewam płyn aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik chłodnicy. Zakręcam go...
Ja miałem tak w Kielcach. Skrzyżowanie identyczne, bez znaków, droga żwirowa z dziurami. Krzaki i płoty drewniane. Jechałem tak jak ta baba (niebieski kolor). Wjeżdżając na skrzyżowanie bardzo ostrożnie zarysowałem przodem auto innej babie. Ona zamiast trzymać się prawej strony, jechała lewą stroną bo mniej dziur. Ona parę rysek, u mnie w Fiacie Punto...
Witam, próbowałem nawet zdemontowałem wlot do chłodnicy -b,złe podejście.
Zerwana linka przy zamku maski,od kanału z dołu sie nie da otworzyć,zastanawiam się nad wyjęciem chłodnicy o ile się uda ale ten zamek jest dosyć zasłoniety,może ma ktoś jakiś sposób???
No widzę, że nie za wiele mam odpowiedz. Więc odpowiadam sam: zderzak trzeba zdemontować co nie jest trudne. śruby od góry miedzy światłami, z boku w nadkolach, i od dołu. Do tego plastikowe zatrzaski i już. Przewody to jedna śruba i na wcisk. zmieniamy oringi bardzo lekko smarujemy olejem (tłusty palec) i wszystko skręcamy. To fiat więc wszystko jest...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
jacek ma racje uszczelka pod gowicą w tym aucie to częsty przypadek odpowietrzylem dokladnie układ i jest prawie ok mówie prawie bo wentylator się załancza ale chodzi krócej niż zawsze chyba to bedzie wina czujnika w chłodnicy który zalancza wentylator co otym sądzicie
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
Dolej jakiś koncentrat diabli wiedzą co masz w chłodnicy .
Nie wiem czy to coś wam podpowie- ale kiedyś czytałem że to też trzeba sprawdzać- dolny wąż do chłodnicy był gorący, górny zimny
punto płyn chłodnicy punto wentylator chłodnicy punto odpowietrznik chłodnicy
motorola 68hc11 cisco epc3010 router vectra prąd pobierać rozrusznik skuter
rozprowadzenie ciepła suszarka siemens
Grundig Music Boy 51 RP 5201 PLL – schemat, typowe usterki, naprawa, modernizacja Bluetooth ABM238 Sliding Gate Controller Manual, Wiring, and Faults – Similarity to Jujiang PYM-X2208, ABM338