to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Ten kolor to efekt pomieszanego płynu, standard, przepłukaj dobrze układ i będzie ok. Dokładnie rdzawy kolor się robi jak się doleje niewłaściwego płynu.
To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
na wiekszosci szrotów mają całe pojemniki pełne węzy z firmy fiat i można cos dobrac ,srubke możesz wkrecic bez problemu
Nie wiem po co te wywody skoro sprawdził że wentylator się włącza się po zwarciu styków czujnika i usterka wystąpiła stojąc w korku więc tylko i wyłącznie sprawa czujnika.P
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
Jak nie ubywa plynu w chłodnicy to daj spokój nagrzewnicy.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
adam k. - w którym Punto II (rocznik 2000) jest włącznik termiczny w chłodnicy?!
jak wymienię to dam odpowiedź czy pomogło.
Po numerach na silniczku krokowym.
Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Zamontuj termowłącznik o niższej temperaturze załączania, sprawdź chłodnicę czy ma drożność, i termostat czy otwiera się całkowicie. Pozdrawiam.
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
uszczelka pod głowica
W Punto Evo nie startuje od razu wentylator chłodnicy, więc u ciebie jest ok. Jeśli masz takie problemy to sprawdź klapkę ciepło - zimno, teoretycznie jest gruby wąż jest zimny to taka sama temperatura jest na parowniku w środku i powinno wiać zimnym powietrzem.
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Może zwarty stycznik ?
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
Temat postu: Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy do chłodnicy??
Post powyżej.
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2? Dwa: na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy. Nie rozszczelniła Ci się nagrzewnica (nie wycieka płyn chłodzący pod nogi pasażera)?
Nie takie głupie. W najwyższych punktach układu chłodzenia masz specjalne zaworki. Uruchamiasz silnik i delikatnie odkręcasz te zaworki - jeżeli zaczyna wyplywać z nich płyn to zakręcasz - i po problemie. Punto ma specjalną długą rurę wlewową (na chłodnicy) - zalewasz ją na max i uruchamiasz silnik, odpowietrzasz i dolewasz. Nie wszystkie układy trzeba...
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Dolej jakiś koncentrat diabli wiedzą co masz w chłodnicy .
Kidu, ja to ze dwa razy przerabiałem i powiem Ci tak. Pierwszą tylko wymieniałem (używka, ciężko było dostać) i to na kanale - masakra. Za drugim razem na podnośniku ze spawaniem (i to w sąsiedniej wiosce u kumpla) i Ci powiem, że na dwukolumnowcu w 8h śmiało temat pokonasz ;) . Co do: czy wystepują te łapy bez króćców na chłodniczke oleju? przyznam,...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
Witam wszystkich. Czy ktos wymieniał chłodnice wody w punto 2 v1.9 jtd 2002r. . Z tego co widze jest tam bardzo mało. I mam pytania: 1. Czy trzeba ściągnąć zderzak? 2. Czy trzeba ściągnąć chłodnice klimatyzacji a tym samym spuścić czynnik chłodzący z instalacji? 3. Chłodnica wyjdzie górą czy dołem?
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
W moim Punciaku 85 16V wyłącza się wentylator po wyjęciu klucza ze stacyjki. Auto ma klimatyzację. Ze schematu elektrycznego auta bez klimy wynika, ze wentylator chłodnicy powinien pracować po przekroczeniu określonej temperatury. Czy w autach z klimą jest inaczej? Nie mam schematu instalacji z klimatyzacją. Dziękuję za rzeczowe informacje.
Płyn w chłodnicy w poziomie
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Na myśl przychodzi mi ewentualna uszczelka pod głowicą,ew .uszkodzona głowica-płyn dostaje sie do cylindrów.Nie ubywa za dużo wody z chłodnicy?
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik? znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój - zapalenie żaróweczki...
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
Nie wiem czy to coś wam podpowie- ale kiedyś czytałem że to też trzeba sprawdzać- dolny wąż do chłodnicy był gorący, górny zimny
Mam takie pytanie czy chłodnica we wszystkich puntach I jest taka sama
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Węże od chłodnicy górny i dolny są ciepłe. Nie włącza się wentylator chłodnicy czy chłodnica jest zimna.
Witam, próbowałem nawet zdemontowałem wlot do chłodnicy -b,złe podejście.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
Czy problem nadal jest aktualny?
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
Sprawdz jeszcze termostat, bo może Ci się zepsuł. Pozdrawiam
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Spróbuj ,,popukać'' po termostacie,czasami lubi się zawiesić .Płyn ma mały obieg i szybko się grzeje. Przecież kolega pisał, że węże od chłodnicy gorące to obieg jest.
jacek ma racje uszczelka pod gowicą w tym aucie to częsty przypadek odpowietrzylem dokladnie układ i jest prawie ok mówie prawie bo wentylator się załancza ale chodzi krócej niż zawsze chyba to bedzie wina czujnika w chłodnicy który zalancza wentylator co otym sądzicie
No widzę, że nie za wiele mam odpowiedz. Więc odpowiadam sam: zderzak trzeba zdemontować co nie jest trudne. śruby od góry miedzy światłami, z boku w nadkolach, i od dołu. Do tego plastikowe zatrzaski i już. Przewody to jedna śruba i na wcisk. zmieniamy oringi bardzo lekko smarujemy olejem (tłusty palec) i wszystko skręcamy. To fiat więc wszystko jest...
Miałem ten sam problem. Wyciek był niewielki. Do chłodnicy dosypałem proszku do uszczelniania układów chłodzenia. Pomogło.
Witam posiadam autko Fiat Punto 2 2000r. Po przejechaniu 7km włancza mi kontrolka czerwona chłodnicy i non stop chodzi mi chłodnica. Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy i termostat. Tylko że to nic nie pomogło. Mysle by wymienic uszczelke pod głowicą czy to może być powód? Prosze o poradę
Nie wiem jak w Punto II, bo tam chyba jest tylko jeden ale w Punto I był na chłodnicy (prawy górny róg) i na wężu idącym do nagrzewnicy (między silnikiem a ścianą grodziową). Ten układ bardzo ciężko się odpowietrza, trzeba zalać płynu ma max albo nawet trochę ponad... nie wolno odkręcać korka na gorącym silniku, a i sam korek ma zawór który czasem się...
Myślę ze przyczyną może być jakiś kawałek lodu który gdzieś przy odpowietrzniku sie zakleszczył, . Jaki płyn Pan miałeś w chłodnicy :?: , mieszanke z wodą :?: ,teraz to tylko założyć nowy wąż i zalać czystym płynem nie zamarzającym i sprawdzić i obserwować co się dzieje podczas grzania silnika :idea: ,być może tylko wąż strzelił ze starości :cry: ,
Witam, moim zdaniem przyczyna może tkwić tak jak pisałeś w małej przepustowości termostatu uszkodzeniu pompy lub przytkanej chłodnicy ale może poczekaj niech się wypowiedzą fachowcy w tej dziedzinie.
Ale czy skutecznie było to przeprowadzone ;)? Na odpowietrzniku przy chłodnicy też? A termostat? Nic o nim kolega nie mówił?
Z tym bulgotaniem to jest ciezka sprawa,te typy tak maja nawalczyłem sie z tym w servisie.A co dobraku cisnienia w układzie to mozliwy jest wyciekalbo zawór bezpieczeństwa w korku chłodnicy jest ciagle otwarty ,znaczy uszkodzony.
Zerwana linka przy zamku maski,od kanału z dołu sie nie da otworzyć,zastanawiam się nad wyjęciem chłodnicy o ile się uda ale ten zamek jest dosyć zasłoniety,może ma ktoś jakiś sposób???
No to nie powinienieś plukać wodą nawet demineralizowaną chłodnicy. Ja bym radził wymienić i po sprawię :P Spuść stary płyn i wlej nowy.
Ja miałem tak w Kielcach. Skrzyżowanie identyczne, bez znaków, droga żwirowa z dziurami. Krzaki i płoty drewniane. Jechałem tak jak ta baba (niebieski kolor). Wjeżdżając na skrzyżowanie bardzo ostrożnie zarysowałem przodem auto innej babie. Ona zamiast trzymać się prawej strony, jechała lewą stroną bo mniej dziur. Ona parę rysek, u mnie w Fiacie Punto...
Sprawdzić czujnik jeszcze z 10 razy przy różnych temperaturach, a najlepiej to kontrolować przez cały czas nagrzewania silnika. Takie buble jak FAE i Topran (najczęściej sprzedawane) co najmniej połowa nowych trafia się niesprawnych. Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90.
Może podobnie jak w Punto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Aby sprawdzić czy termostat jest dobry ,po nagrzaniu silnika zobacz czy węże od chłodnicy górny oraz dolny są gorące. Jeżeli tak to termostat dobry ,jeżeli nie to do wymiany.
Nagrzej autko i najpierw sprawdz weże grubu które dochodzą do chłodnicy czy obydwa są takiej samej temp. a póżniej dotykaj reką ostrożnie chłodnice czy ma wszedzie taką samą temp.!!!
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Też to czytałem. 1,2,3 bieg prtzez rezystor a 4 bezpośrednio od aku. U mnie wogóle jest cisza, nie działa. Ostatnio robiłem z wentylatorem na chłodnicy, wpiołem się kabelkiem pod 87 nóżkę w przekaźniku R1, który odpowiada za sterowanie wentylatorem na chłodnicy. Ale to raczej nie ma nic współnego z dmuchawą??
Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym po dodaniu gazu masz pęcherzyki powietrza. Sprawdź też czy nie ma wody w oleju albo na odwrót. Dotknij chłodnicy czy cała gorąca i czy węże od niej ciepłe. Jeśli tak termostat dobry.
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
Przy zamkniętym ogrzewaniu też tak wolno się nagrzewa silnik? Sprawdź na postoju, wyłącz ogrzewanie i sprawdź wąż do chłodnicy czy robi się ciepły w mirę rozgrzewania silnika. Jeśli tak to termostat puszcza.
kable, świece ok, rozrząd zmieniany niedawno i sprawdzałem ustawienie sam jest idealnie wszystko na znakach. było mało płynu w chłodnicy i silnik złapał temp. ale został natychmiast wyłączony i już nie odpalił.
Ostatnio pojechałem odpalić Punto które "trochę " stało pod plandeką w ogródku. Zapomnijcie o tym. Hamulce stoja,ręczny i nożny opony flak wrosły w ziemie/trawę na 5cm,sparciałe węże chłodnicy. Mowy nie było dopiero na chama na lince na lawete.
Jak przypuszczasz że to termostat to spróbuj na postoju rozgrzać silnik i jak wskazówka się coś już podniesie to sprawdź dolny wąż idący do chłodnicy czy nie jest ciepły/gorący bo przy obecnych temperaturach powinien być zimny
Tak ojciec dolewał jakiś płyn do chłodnicy (miał reszte w bańce z której dolewał do fiata punto) Zapewne gdzieś zamarzło i tu jest problem. A czy może w takim wypadku przejechać autem (3km) do mechanika? Nic się nie stanie?
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Niestety nie udało się ponownie zarobić uszkodzonego węża. Wewnętrzna część końcówki jest plastikowa, zewnętrzna aluminiowa i nie można było tego zaciskać bo mogła pęknąć. Musiałem kupić nowy wąż. Okazało się też, że sperforowana jest dolna część chłodnicy klimy. A więc i chłodnica też nowa. Napełniłem, sprawdziłem jest OK. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Cześć, Fiat Punto 2 Classic 2010r. FL. Cały czynnik klimatyzacji uciekł. Wąż idący przy podłużnicy obok paska klinowego do chłodnicy z kompresora wskazany na zdjęciach na części gumowej jest tłusty do połowy. Byłem w serwisie i wzorokowo wskazali go, że na 100% ma nieszczelność. Pytanie, czy wymiana tego węża wiąże się z odkręceniem go przy kompresorze...
Witam, Auto: Grande Punto 1.4 benzyna 2007r pierwszy problem polega na tym że non stop pracuje wentylator chłodnicy od razu po odpaleniu auta,byłem u elektryka i powiedział mi że musze naładować klime i problem zniknie, ale niestety klima nie działa,nie ma prądu i wentylator cały czas pracuje.. Pomóżcie prosze, uprzedzam że auto jest po stłuczce od...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Witam. jestem drobnym mechanikiem ale elektryki nie potrafię wgl ;) Punto miało zmieniony silnik z tego co wiem od właścicielki i nie ma 3 czujników temp. chłodzenia tylko dwa przy chłodnicy i pomięczy pierwszym i drugim cylindrem ale nie ma go w bloku i dlatego kabel od wskaźnika nie jest podłączony . Gdy do dopne do tego pomiędzy cylindrami to błąd...
No no wiem i z olejem na razie mam spokój, gorzej że mi sie od dwóch dni swieci kontrolka na czerwono i myślałam ze to jest płyn od spryskiwaczy,dolałam i dalej i to ponoć od chłodnicy mi sie coś pali,chyba musze dolać płyn.Jutro będe wymieniała tuleje to zapytam.
Miałem podobny problem ale u mnie to byl czujnik położenia wału [wydaje się mało prawdopodobne że ma to związek z temperaturą, a jednak. Auto to Fiat Punto]. Swoja droga mnie tego lata wiatrak załączył się chyba tylko z 3 razy, i to po dłuższej jeździe w korku.
Spuścić i zważyć ilość czynnika, przed spuszczeniem niech pochodzi na włączonej klimie to spuści też olej, być może za dużo czynnika i oleju jest w układzie. niektórzy magicy tylko dobijają nie sprawdzając ile jest. Sprawdzić czy w chłodnicy nie napchane jest liści i błota. Jak jest wysoka temperatura to dodatkowo wpływa na zrost ciśnienia.
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Sorki za posta pod postem, poczytałem gdzies na forach ze czujnik ktory jest w głowicy(jedno pinowy) to on odpowiaa za wskazanie temp. na desce . dobrze rozumuję ? :) dodam też , gdy termostat sie otworzy i gorąca ciecz splywa do chlodnicy to wentylator się nie załącza, czyżby to ten czujnik w chłodnicy wariował ? prosze o pomoc bo juz nie mam pojecia...
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
Tam nie ma zaworu, nagrzewnica zawsze grzeje, są tylko klapy mieszające ciepło-zimno. Zapewne zapowietrzony układ - uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym i/lub przedmuch na uszczelce głowicy. Są 2 odpowietrzniki - jeden u góry chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy (w komorze silnika). Często też rozszczelnia się nagrzewnica, niestety żeby...
Odnośnie kupna Punto to sam przez to przechodziłem 9-mcy temu i to co mogę ci podpowiedzieć jeszcze ,a wiem od kogoś kto tylko takimi autami jezdzi że szukaj lepiej silnika 1.2 16V 80Km są naprawdę dobre i te 80KM też się przyda. Uważaj przy kupnie na tylną belkę czy nie stuka,sporo potem roboty żeby naprawić,z reszty wad punciaka to przepalające się...
punto wentylator chłodnicy punto płyn chłodnicy punto odpowietrznik chłodnicy
instalacje vialle namierzanie połączenia zablokować klawisz telefon
Dokręcanie korbowodu w Peugeot 207 1.4 - momenty i procedura Honda CR-V II 2006 K204A 2.0 automat – lokalizacja czujnika temperatury silnika