No i spalanie wychodzi na 17km/l nawet nie kiedy dochodziło do 20km/l, czyli pomogło regulacja zaworów, temat do zamknięcia
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie przyczyna.
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
Ja kupiłem niedawno Grande 1.4 8v z 2006 roku z przebiegiem 52000 km.Założyłem gaz i przejechałem 4 tyś i nic się nie dzieje.Ból tych silników to potrzeba regulacji zaworów i wariator.Elastyczność przyzwoita,ale czego oczekiwać od 77 km.
Byłem na komputerze przed zaślepieniem EGR, po fakcie nie jechałem, w przyszły poniedziałek się podłączę pod examiner ponownie przy okazji regulacji zaworów, bo nie wiadomo kiedy ostatnio były regulowane i czy były regulowane od nowości :)
Jak nie robiłeś regulacji zaworów to warto spróbować ale na diagnozę też musisz podjechać byc może właśnie to może byc czujnik od wody.
MELON197 wszystkie auta o których piszesz mają 8 zaworów.Widzę że jesteś miłośnikiem Fiata a są na świecie rzeczy o których może jeszcze ci się nie śniło więc to ty wrzucasz wszystko do jednego worka.Seicento,panda ,punto, tipo wszystko osiem wentli więc nie porównuj g..na do twarogu bo to nie to samo.
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
jezeli chcesz tanio jezdzić ale "kosztem komfortu" rozważ: fiat punto II 1,2 8V daewoo lanos 1,5 lub 1,6 chevrolet kalos lub aveo (ten sam samochod ale inna nazwa) 1,2 72km lub 1,4 83km najlepszy byłby aveo- ma prosty silnik (regulacja zaworów jak w maluchu- sruba i nakrętka) i bardzo dobrze sprawuje sie na lpg ;-) punto tez jest dobry ale ma regulcje...
Nie mam go od nowości. A nic od poprzedniego kupującego o regulacji luzów nie było słychać więc możliwe że mogło to nie być robione. Chciałem się upewnić że to dźwięk zaworów. Bo pojawił się jak wspomniałem w przeciągu 2 tygodni.
Zadając takie pytanie, zdradzasz się że nie masz pojęcia o regulacji zaworów. Zleć to komuś kto to robi na codzień bo zrobisz więcej szkody niż pożytku Pytam się czy będą pasować bo do pandy nie ma cienkich tylko grube a do doblo i punto są cienkie. Średnica ta sama wiec pytam
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że muszę składać samochód bo wynajem garażu mi się kończy a serwis Fiata w remoncie i nie mam gdzie kupić podkładek do regulacji zaworów. Silnik chodzi bardzo dobrze więc chyba będę musiał regulację przełożyć do następnego razu. Co do kolejności. Chodzi mi o to czy dobrze zmierzyłem luzy zaworów, to znaczy które są...
Taki zestaw polecają na autokąciku... więc chyba jest ok. Pompę wody wymień bo to niewielki koszt, a stara pewnie i tak się rozszczelni jak zaczniesz grzebać przy rozrządzie. Lej półsyntetyk, bo taki ma być do tego silnika, nawet jak ktoś wcześniej lał mineralny to nic się nie stanie. Przy tym przebiegu sprawdź jeszcze luzy zaworowe (regulacja na płytkach)....
Głowica miała być robiona gdyby cos było potrzeba. Mówiłem o regulacji zaworów - mówili ze są Ok.uszczelniacze tez Ok. Docieranie zaworów mówili nie konieczne - jest Ok. Sprawdzę jeszcze raz sam tą odmę. Jesli to nie będzie to - pojadę do nich niech zrobią tak jak mówisz pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.
Ja nadal podtrzymuje swoje zdanie - Punto. Poza wymianami eksploatacyjnymi NIC się nie dzieje. Oczywiście - jak się dba tak się ma. Spokojna jazda, żadne "pałowanie" silnika i 80000 tyś na gazie bez zmiany parownika i wszystko działa. Znam z pewnego innego forum (dotyczącego tylko punto), że pewien koleś ma przejechane 300000 tyś km. i nadal jeździ....
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
Jestem drugim właścicielem. Po kupnie zauważyłem to, ale liczyłem się z regulacją zaworów. Jeśli to wydech to na pewno nie jest to nic z kolektorem gdyż tam tego nie słychać. Najgorzej sprawdzić to samemu gdyż przepustnica nie jest sterowana linką ale już krokowcem który jest sterowany poprzez potencjometr poruszany pedałem gazu i ciężko poruszyć przepustnicą...
W ASO był mieli problem z wyregulowaniem 1 zaworu wydechowego pierwszego cylindra. Jaki? Regulacja będzie dobra mimo wypalonego gniazda skoro zamontowałeś sobie gaz poza nami to wszystkie problemy zwalamy na gaz... Tak będzie
Pomiar luzu zaworu przy krzywce ustawionej do góry, regulacja na płytkach. :arrow: http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model1...
sprawa wciaz nie rozwiazana. oststnio bylem na regulacji zaworów, czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, wymieniłem obie cewki i nadal to samo. najlepsze ze stare cewki okazały sie sprawne i tylko 320zł poszlo na marne. w przyszłym tygodniu wymienie swiece bo maja ok 20tys km. moze to cos pomoze.
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
z tych co podałeś to wybór jest oczywisty: samochód w najlepszym stanie. fiaty- stilo i punto z tych najlepszym wyborem jest ... punto 1,2 60km lub lepiej 80km. silnik dość trwały i tani w naprawach (najczesciej trapią go wycieki). stilo- jest wiekszy ale z doborem dobrego silnika jest ciezko- 1,4 "lubi olej" zas 1,6 ma awaryjny pasek rozrzadu. renault...
Kolego tzok masz racje nie wziąłem pod uwage trzeszczącego taboreta golfa ;) , wracając do tematu czy na słuch można zdiagnozować czy zawory wymagają regulacji, bo wydaje się że silnik pracuje idealnie nawet w mrozy po samym odpaleniu nie słyszałem zaworów, jakie jeszcze mogą być objawy, myślałem też o odpięciu sondy lambda na jakiś czas jeżeli spalanie...
Właśnie koledzy-czy taka instalacja wydoli temperaturowo? Chodzi mi o ogrzewanie-nie wiem czy ja dobrze myślę. Przed oplem miałem punto 2 a w nim miałem zamontowana instalacje sekwencyjna niestety nie powiem jakiej firmy i ciągłe problemy z ogrzewaniem. Uszczelka pod głowica nie była walnięta, nagrzewnica nowa i przepłukana a ogrzewania jak nie było...
Ja bym jeszcze dodał jako plus dla FIATa prostszy ale mniej awaryjny i zapewniający lepsze osiągi (mimo mniejszej pojemności) silnik. Niby silnik 1.4 z Polo to "cud techniki" hydrauliczne popychacze zaworów, komora spalania w tłoku (vs. regulacja luzów przy pomocy płytek i płaskie tłoki), ale z drugiej strony ma słabe osiągi (60KM z 1.4 vs. 73KM z 1.2),...
ten komputer to centralka do automatycznego przełanczanie na gaz,jeśli masz śrube to komputer nie dozuje gazu (lpg),jeśli chcesz zmniejszyć spolanie pokręć śrubą w prawo(1/4do 1-dnego obrotu) Ja mam srube i sterownik dozuje gaz. :-) Zobacz, czy w reduktor nie masz wkrecony attuator (to nie jest silniczek krokowy). Ja mam instalke BRC Blitz i tam nie...
jeżeli chcesz mieć nowe auto z lpg to za dużego wyboru nie masz: fiaty panda i punto citroen elysee hyundai i20 (stare ) i i30 kia rio i ceed skoda citygo i fabia opel corsa renault clio peugeot 301 ... i to wszystko. oczywiście są to samochody z pełną gwarancją producenta. z tych co podałem to najlepsze są (do lpg) własnie fiaty, i20, kia rio i renault...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Gazownik ma czas dopiero za tydzien takze jeszcze pomecze sie jazdą z zepsutym reduktorem i wyciekajacym plynem chlodzacym do piatku Co do elektroniki w papierach pisze reduktor stefanelli elektronik control switch"s" stefanelli zawor odcinajacy stefanelli komora szcelna vb 01 tomasetto wielozawór tomasetto miksery Stanisław Kwiatkowski Przewody Lpg...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
jeśli auto zrobiło więcej niż 20 tys na gazie to trzeba wyregulować zawory przy czym zmniejszaja sie luzy na zaworach wydechowych lepiej ustawić większy niż 0.4 niż mniejszy poniewaz zwiekszy się głosnośc głowicy ale niema znaczacego wpływu na osiągi potem skontrolować stan świec i przewodów zmienić filtr powietrza i jechać do dobrego zakładu LPG w...
1. Proponuję sprawdzic spalanie na benzynie; 2. Przeprowadz kontrolę układu zapłonowego, w szczególności świec zapłonowych, koniecznie sprawdz filtr powietrza; 3. Regulację instalacji najlepiej zrobić w zakładzie wyposazonym w analizator spalin; 4. Sprawdz też opory toczenia, hamulce, cisnienie opon; 5. Nigdy nie przełaczaj na gaz kiedy silnik nie osiagnie...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
wymieniłem pompe paliwa na wiele nie pomogło ale stwierdziłem uszkodzenie w zaworze regulacji ciśnienia podkręciłem troche ciśnienie i pomogło lecz auto niewiele więcej pali paliwa.
regulacja zaworów punto regulacja punto regulacja zaworów citroen
blank check false sterowanie rolet zewnętrznych renault niskie obroty
rower elektryczny usuniecie konta
Wzrost ciśnienia w CO po otwarciu zaworu CWU - przyczyny i rozwiązania Kontrolki wymiany klocków hamulcowych Mercedes W213