NA początek sprawdził bym połączenia{kostki wtykowe} takich elementów czujnik położenia wału korbowego , sterowanie cewek wysokiego napięcia , chodzi mi o zasniedziałe piny , sprawdzenie takich podstawowych rzeczy jak rezystancja tych elementów to dla ciebie powinna byc pestka {sądząc po opisie specjalizacji } , zrób to na rozgrzanym silniku {oczywiście...
dziś mierzyłem ciśnienie na starym oleju no i wyszło że jest bardzo kiepsko na rozgrzanym silniku i obrotach poniżej 1000 prawie nic ciśnienia i tu pytanie do kolegów orientuje się ktoś jakie powinno być to ciśnienie i w jakich jednostkach. Mechanik u którego byłem miał manometr, który pokazywał ciśnienie w barach i w PSI. Jeśli ktoś wie niech napisze,...
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
Obroty na biegu jałowym powinny być w ok. 800 na rozgrzanym silniku
to ze niema odpowietrznika to nie znaczy ze nie trzeba jej a raczej calego ukladu odpowietrzac ,sprawdz czy ogrzewanie ci grzeje w kabinie jak silnik bedzie rozgrzany
Aby wykluczyć kompresor poprostu zdejmij pasek i odpal samochód jeśli nadal będzie grzechotalo możesz wziąć stalowy pręt przyglądając go do elementów silnika np rolki napinacza paska alternatora to ten sam pasek co i od klimatyzacji na początek zdejmij pasek odpal auto i słucha Dodano po 54 Kolega mnie wyprzedził:)
Witam. Punto początkowo nie odpalał na rozgrzanym silniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Sprawdzony na komputerze. Błąd p0235. Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na uruchomienie silnika? Czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Punto nie ma LPG Świece i kabla WN byly wymienione z 3 miesiące temu
Fiat Punto II 1.2 alternator - regularnie pękająca obudowa - jest nisko i nieosłonięty - jak jest rozgrzany to wystarczy zimna woda z kałuży i pęka
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Polecam pracę "PRÓBA OKREŚLENIA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ODKSZTAŁCENIA HARTOWNICZE W PROCESACH OBRÓBKI CIEPLNEJ STALI" autorstwa panów Uścińskiego i Marciniaka, podpunkt 3.1, dostępna tutaj [url=http://www.nanostal.eu/images/nano/... Nie jest...
To nie jest usterka.Instalacje LPG regulowane są na rozgrzanym silniku i jeśli silnik nierozgrzany to kiepsko działają
Obawiam się ,że to nie koniec Twoich zmartwień . Sam sobie zaprzeczasz cyt: Nagrzany silnik prauje bez zarzutu. Jak byłaby to wina silnika krokowego odczuł byś to też na rozgrzanym .Punto to nie Polonez,że śrubokrętem podziałasz . Mam nadzieje ,że do czyszczenia krokowca nie użyłeś środków typu WD , ponieważ po niedługim czasie faktycznie czeka Ciebie...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Sprawdź szczególnie połączenia masy i zasilanie ECU - idzie przez zespolony przekaźnik (na ścianie grodziowej, nad pompą hamulcową, pod czarną plastikową osłoną mocowaną na 2 wkręty). Sterownik powinien być IAW 16F, a czy on pochodzi z Seicenta 1.1, Lancii Y czy Punta 55 nie ma większego znaczenia (nawet maże być od wersji 1.2 60KM).
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Przy jakich obrotach były te wartości? Przedział który podałeś jest dla rozgrzanego silnika. Wydech nie jest czasem zapchany?
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Ale odnośnie kolegi "tzok" i kolegi "owik" Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić. W filtrze najważniejsze jest oczko (sito). I taki filtr noname mogą mieć duże. A uszkodzenie pompy jest odwrotne niż kolega"spoxx2006" napisał. Przy nieszczelności...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
W FES nie było błędów, świece i przewody WN wymieniane ok 10kkm temu. Temperatura w programie raczej ok na rozgrzanym silniku. To odłączenie aku ma na celu jakiś reset?
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Zamarzał reduktor.....mało płynu w układzie chłodzenia....a przy ciut rozgrzanym silniku nie zaszkodzi przełączyć na gaz(zresztą tak się właśnie robi).
Posiadam Fiata punto II i czasami gdy silnik jest już rozgrzany samoczynnie zwiększają się obroty,a dzieje się tak, jadę np.na 2 biegu wciskam sprzęgło i zamiast obroty spaść to rosną do 4,5tyś. a jak mam na luzie to falują między 900-1500. Co może być tego przyczyną? http://www.zippyvideos.com/7288443316218...
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Z autopsji :czujnik temp.powietrza w map sensorze fałszuje pomiar. A szybsze odpalanie na rozgrzanym silniku, może być powodem uszkodzenia tego czujnika ? że samochód dłużej kręci na zimnym
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Witam koledzy. Błagam pomocy! Kupiłem fiata punto, auto jeździło jak marzenie, aż któregoś razu, na rozgrzanym silniku zaczęło się dusić. Przyjechałem do domu, postawiłem auto, po jakiejś godzinie auto odpalałem ponownie i chodziło jak złoto, do momentu gdy znowu się nie rozgrzało. Mało tego, bywa tak że jedzie, dusi się i nagle coś się odblokuje i...
Coś tu chyba jednak dobrze nie pracuje :) popatrz na parametry krótko, jak i długoterminowej adaptacji lambda, na pewno coś wypatrzysz. Jaki czas wtrysku dla rozgrzanego silnika na biegu jałowym ? Oleju nie nadbywa?
Masz w moim podpisie program do diagnostyki tego sterownika, odczytaj wartości korekt, czas wtrysku na wolnych obrotach i wsp. lambda widziany przez sterownik. Jeśli na sterowniku lambda wyjdzie Ci ok 1 to podjedź na SKP na analizator spalin i zobacz co tam wyjdzie. Dwie próby na rozgrzanym silniku - obroty jałowe i 3000 rpm.
Witam.Mierzysz napięcie na wyjściowych zaciskach sondy lambda, średnia powinna być ok 0.5V i na rozgrzanym silniku oczywiście. A katalizator analizator spalin ale to polecam do warsztatu samochodowego.
Tylko i wyłącznie porządny serwis LPG o który trudno, jest wielu pseudofachowców, poszukaj po forach w swoim regionie, miałem podobne problemy w Grande Punto ale po ponownej regulacji problemy ustały.
Spotkałeś się z firmą RTX czyli REMOTRONIX ze Szczecina? Mają kilka ciekawych ofert, ale nie wiem jak z jakością. Np. takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=462... albo takie http://allegro.pl/show_item.php?item=465... Mają też tego typu wyświetlacz, ale nie wiem jak się będzie zachowywał w rozgrzanym na słońcu samochodzie: http://allegro.pl/show_item.php?item=462...
Postawiłbym na świece albo na cewki zapłonowe. Bo jest to przy rozgrzanym silniku to zapłon. Może być jeszcze coś z ECU ale stwierdzić to nie jest takie proste jak nie masz interfejsu.
Jeżeli alternator chińczyk, bo ktoś kupował tani zamiennik to duża szansa na to, że jest źle polutowane wyprowadzenie stojana do mostka; przez to jest wykorzystana tylko jedna faza uzwojenia. Chińczyk to chyba rozgrzanym gwoździem lutuje albo ma lutownice, ale tak się spieszy, że cyna nie złapie.
Te mechaniki to jakieś ciule... Raczej jak podstawisz karton pod auto w garażu to nic się nie dowiesz. Jak silnik pracuje to wtedy jest ciśnienie w wężach i może wtedy coś uciekać kropelkami. -Na włączonym silniku odkręć korek od chłodnicy, zatkaj ręką, przytrzymaj i puść. Jak będzie ciśnienie to może być uszczelka pod głowicą. -Na rozgrzanym silniku...
Sonda lambda nie przechodzi w pętlę zamkniętą. Nie jest widziana przez sterownik i to wiele tłumaczy.Powinna po rozgrzaniu wejść na TAK
i miałeś rację :D bo temperaturę też mierzy :D, sprawdź czy się nie zasyfił , warto wtedy wymienić filtr fazy lotnej
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): zastanawialem sie dlaczego napiecie spada na rozgrzanym silniku - myslalem, ze cos jest nie tak ale dzieki wykresowi wiadomo, ze napiecie jest zalezne od temperatury. wielkie dzieki - wlasnie o to mi chodzilo. pozdrawiam i klikam na "pomogl" 8)
Przewód wymieniłem od odmy do kolektora i do czujnika podciśnienia, reszty nie ruszałem bo sprawiało wrażenie szczelnego. Obroty po rozgrzaniu utrzymują się jak na zdjęciu umieszczonym wcześniej od czasu do czasu na bardzo rozgrzanym silniku np. po trasie 70km zejdą do około 800obr/min i od razu wraca do stanu pierwotnego.
Sprawdź ustawienie luzów zaworowych. Może być tak, że auto ma za duże luzy, i przy zimnym silniku nie dostaje wystarczającej iloście mieszanki. Przy silniku rozgrzanym jak wiadomo, niektóre podzespoły minimalnie rozszerzają się i wtedy luz częściowo się niweluje i auto zaczyna chodzić "w miarę poprawnie".
lampka zaczela migac nie z powodu podpiecia pod komputer ale z powodu wykasowania bledow oraz przy okazji adaptacji kola pasowego, gdyby ten co podpinal wiedzial co robi to nie mialbys takiego problemu . temat jak to naprawic jest juz niejednokrotnie opisany na forum tylko troche checi w poszukaniu,, Na rozgrzanym silniku zwiekrzyc obroty do okolo 5000...
U mnie problem pojawia się tylko i wyłącznie przy dobrze rozgrzanym silniku. Wyskakuje mrugający check, obrotomierz spada do 0, po czym po sekundzie czy 2 wraca do normy i jedzie normalnie dalej. Na niedogrzanym silniku wszystko śmiga. Nie wykluczam awarii którejś sondy albo katalizatora. Dziwne jest to, że owego błędu nie ma w błędach zapisanych ani...
Zazwyczaj czujnik przy rozgrzanym aucie powoduje jego gaśnięcie. Bez pomiarów lub diagnostyki ciężko powiedzieć, że to czujnik. Podepnij się rozgrzej auto może coś wyskoczy. Jak tylko auto zgaśnie i nie będzie chciało zapalić sprawdź błędy oraz parametry na kompie.
Punto 1.2 8v jak silnik ostygnie trzeba 6-7 razy próbować żeby go odpalić. Po pierwszym odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Potem dwa trzy pokręcenia i z nogą w pedale gazu się bujnie. Jak złapie temperaturę to pali od strzala. Miał wymieniany silnik, nagrzewnice, alternator rozrusznik i zakładany gaz z 2 generacji na sekwencje. Po odpaleniu mam wrażenie...
prawdopodobnie uszkodzona cewka lub któryś przewód we wiązce
Przy 40 km/h punto zgasło i nie chciało odpalić po scholo waniu do domu i obejrzeniu samochodu myślałem ze to pompa paliwa padła ale podpiąłem ja pod aku i chodziła. Wykręciłem świece i i zmieniłem na nowe iskra jest na każdej przy kręceniu rozrusznikiem na wtrysku jest paliwo (idzie mgiełka paliwa) mimo wszystko samochód łapie ale po puszczeniu kluczyka...
Zrób diagnostykę z podglądem parametrów.
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Odpisz czy w momencie gdy samochód zgaśnie i nie chce odpalić jest iskra i czy to jest układ wtryskuIAW 49F 49. D1 "returnless"
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Pytanie zadaję dlatego że nie sztuka uzupełnić czynnik,zamarzanie następuje przy długiej jeździe z klimą i po usłudze nabicia nie będę miał pewności że problem usunięto ponieważ na odcinkach do 100km jest ok problem wystepuje gdy podróż jest dłuższa i jest upał powyżej 30 stopni,takie trasy robię rzadziej.A ten nieszczęsny czujnik jest trudny do zdobycia...
Jak hamulec twardy to mozesz mieć nieszczelność w dolocie. Tylko dziwne jest to na tyle że ujawnia się dopiero po rozgrzaniu...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
Mam problem bo moje punto nie chce jezdzic :cry: jak sie zagrzeje!Przy tem. powietrza 20 st. po chwili jak sie troche zagrzeje to on gasnie!Bylem juz u kilku mechanikow i nie wiedza co jest!Chcieli wymieni czujnik niskich obrotow a okazal sie oki.!I juz nie wiem co jest!Nie mam alarmu ani imm.Prosze o pomoc!
Witam, posiadam Punto I 1,2 8V 60KM z instalacją Elpigaz Voila plus i reduktorem Emmegas który poddałem regeneracji. Problem polega na tym że auto z rana jak jadę do pracy nie chce jechać na lpg, po prostu dusi się jak wrzucę na luz i gaśnie. Nie ważne czy silnik zimny czy rozgrzany bo dojechałem do pracy na benzynie gdzie silnik już był dobrze rozgrzany...
No chyba jest. No to chyba juz wiem wszystko. przez to ze na rozgrzanym silniku pompa na wolnych obrotach "tak sobie" działa to olej się rozrzadza i czujnik się zapala. Przy wciśnięciu pedału gazu pompa zaczyna lepiej pracować i przez co znika kontrolka oleju. Czy tak może być??
Google mowi ze ten kod bledu to sonda lambda. Mierzy zawartosc tlenu w spalinach a blad swiadczy o tym ze polaczenie elektrycznie miedzy komputerem silnika a sonda nie jest prawidlowe lub sama sonda padla. Czesc ta zuzywa sie wiec to nic nadzwyczajnego. Auto ma LPG, czy sterownik gazu jest wpiety do sondy lambda? Mozliwe ze polaczenie nie byly dobrze...
Już mi ta para sika tak z 10 minut Na odpalonym silniku? Jak tak, to wyjmij termostat, złóż obudowę bez niego, zalej płynem i jeszcze raz odpowietrz. Tak na rozgrzanym, cały czas silnik pracuje i zero płynu sama para. Kontrolka zniknęła, nie pali się ale para tylko leci. Panie kolego, jutro termostat kupię nowy i założę, by wyeliminować chociaż to...
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
dobrze byłoby podstawic cewke zapłonowa
Witam Chciałbym poprosić was o analizę wyników z analizatora spalin. Posiadam małego fiata z silnikiem punto I 1.2mpi 75km. Katalizatora nie posiadam. Podłączałem auto pod komputer, żadnych błędów nie ma. Oto moje wyniki z analizatora spalin, podczas badania silnik był rozgrzany do 90°C http://obrazki.elektroda.pl/3704379200_1... Sonda...
Tak jak napisalem wyzej w temacie, na gazie na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku smierdzi siarka, lub ze tak powiem zgnilymi jajami. Zauwazylem, ze z rury tez na postoju czasami pocieknie gaz. Wymienione swiece na nowe (NGK) oraz nowe przewody WN zainstalowane. Dlaczego tak wali? Instalacje mam najprostsza z najprostszych. Z gory dziekuje za...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
Z paliwem różnie bywa w różnych samochodach. Nie wystarczy wymienić filtr paliwa na zewnątrz, bo w samym zbiorniku smok pompy może być zatkany... Foto-przykład z Fiata Punto, objawy były podobne, przy próbie agresywniejszego ruszenia/przyspieszenia, zwyczajnie brakowało paliwa, auto prawie gasło... http://obrazki.elektroda.pl/7386498100_1...
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Po zapaleniu i przejechaniu około 1 km silnik gaśnie. Praktycznie za każdym razem, gdy silnik jest zimny to występuje. Najczęściej trudno go wtedy ponownie odpalić ale gdy odczeka się 30min-1 godziny zapala bez problemu. Przy rozgrzanym silniku już to nie występuje. Była wymieniana przepustnica, jak mi poradzili w serwisie Fiata, ale nic to nie dało....
NIkt nie ma pomyslu? czyli pewnie nie mozna postawic diagnozy bez rozbierania skrzyni
Już wiem co i jak, także temat zamykam, Pozdro 4(at)all
Dziś sprawdziłem świece i gdy kontrolka od świec gaśnie to także wyłączany jest prąd na świece, próbowałem także na włączonym silniku czy przypadkiem się nie włączaja ale nie miał mi kto pomóc i się nie udało bo dostęp jest bardzo trudny, miałem nawet duży problem z samym zdjęciem przewodu ze świecy. Zauważyłem tylko że gdy samochód jest rozgrzany to...
1. w stanie spoczynku - 12,6 v (ale już na rozgrzanym silniku bo nie mam w domu urządzenia pomiarowego) 2. na odpalonym silniku - 14,5 v 3. podczas kręcenia - 9,6 muszę chyba zostawić auto by kumpel zmierzył napięcie po nocnym postoju w niskiej temperaturze a gdzieś na forum wyczytałem że gdy podczas rozruchu spada poniżej 10v to wina akumulatora, a...
Witajcie, auto dziewczyny, jak jeszcze się nie znaliśmy mechanik wymieniał silnik bo tamten ponoć padł. W tej chwili samochód kiepsko chodzi na wolnych i słabo wkręca się na obroty. Po porannym odpaleniu kopci, jak się nagrzeje mniej. Ciśnienie na lekko rozgrzanym silniku I-14,5 II-9, III-15, IV-9 Rozumiem silnik szmelc? jak dokładnie określić czy to...
Oglądałem go i niewyglądał na pęknięty może to gwizdanie jest związane z tą diodą co pisałem wyżej. No i dlaczego przestaje gwizdać jak sie rozgrzeje.
Dziekuję tzak, super odpowiedzi. To jestem w domu. Przy okazji rozminowania tego auta, wczoraj osunęliśmy kolejna minę w postaci ułamanej końcówki od wężyka z powietrzem który odchodzi z filtra powietrza. Szkoda że zdjęcia nie zrobiłem jak wyglądało połączenie z "latającą luźna wetknięta rurką miedzianą z wężykiem". Zdjęcie z internetu obudowy. https://obrazki.elektroda.pl/3757035500_...
Witam Serdecznie ! Mam Punto II z 2000 r. Podczas jazdy na wprost z prędkością różna do 95km/h przy zdejmowaniu nogi z gazu pojawia się nagle szarpnięcie kierownicą (bardzo mocne ) zawsze w lewą stronę. To bywa czasami i tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20-30 km. Pózniej te objawy przestają ,a jedynie słychac podczas skręcania...
Od pewnego czasu pojawił mi się problem z kropkiem, Otóż na biegu jałowym na wolnych obrotach zaobserwowałem przyduszanie rozgrzanego silnika, ale takie że normalnie chodzi jak zegareczek tylko są momenty że w pewnej chwili go przydlawi i czuć szarpnięcie silnikiem. Stojąc z tyłu auta z rury słychać też taki jakby parsknięcie powietrzem. Nie jest to...
witam, mam mały problem w w/w samochodziku. chodzi o to ze na biegach 3,4,5 przy średnich obrotach ok 2000-2500 /min przy nacisnieciu gazu troche mocniej zaczyna sie bardzo nieprzyjemne szapanie ktore szybko narasta. dzieje sie tak zarowno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. jesli ktos wie o co w tym chodzi to prosze o pomoc. samochód jest z 2001...
Był podpięty pod komputer i nie wykazał błędów Z tego co zdążyłem ustalić najczęstszą przyczyną jest czujnik ciśnienia i temperatury na kolektorze Ponoć przez niego automatyczne ssanie się nie włącza,bo komputer twierdzi że silnik jest rozgrzany Pytanie jak to sprawdzić... ? Bo wina jest ewidentnie tego że przy pierwszym odpaleniu nie dostaje odpowiedniej...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
witam mam maly problem mam punto 1.1 55km z 1994 wszystko jest w nim oki do momentu nagrzania sie silnika trudno mi jest okreslic temperature ale napewno jest juz dobrze rozgrzany i wtedy wlasnie zaczynaja sie male problemy samochod zaczyna miec dola w momencie rozpedzania i przy zmianie na inne biegi tzn ze wciskam mu gaz a on wtedy zwalnia ma jakiegos...
Witajcie mam problemik z punciakiem kupiłem go tydzień temu wady ma ... ale jakoś jeździ :D LPG sekwencyjny 1,1silniczek zatankowałem cały zbiornik 32L +/- przejechałem 3 nocki po mieście (ekonomicznie) i już na wskaźniku pokazuje polowe baku a 115km na liczniku :/ czy to dużo ? mało ? oraz kopci na biało nawet na rozgrzanym kopci na biało ( oleju nie...
Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sugerowałem,ze to raczej nie jest wina czujnika, dlatego wlasnie tez pytalem jak auto zachowuje sie zimne po nocy,gdyz kolega nie pisał czy dzieje sie to na rozgrzanym czy zimnym aucie czy tez zawsze. Logiczne jest...
Nie wiem, nie jestem wróżką... Zapalenie się tych kontrolek nie oznacza nic, ponadto że sterownik silnika zarejestrował błąd i wszedł w tryb awaryjny. Możliwych przyczyn jest co najmniej kilkanaście. Nie podajesz nawet konkretnej wersji silnikowej ani żadnych szczegółów mogących choćby zawęzić pulę możliwych przyczyn występowania usterki (np. kiedy...
Silnik powinien być rozgrzany, trzeba zwiększyć obroty do średnich (3000 - 3500), wcisnąć przycisk nauka i poczekać aż przestanie migać lampka. Naturalnie wcześniej trzeba ustawić typ sondy (w twoim przypadku 0-1V i inne parametry
Po odpaleniu silnika pojawia sie czerwony znaczek na tablicy i nie moge wybrac biegu. Wyswietla sie “transmission unavailable”. Po 5/10 min czekania juz moge wybrac bieg. Rowniez kiedy samochod jest rozgrzany ten problem sie nie pojawia. Niestety nie moge zalaczyc filmik na ktorym wszystko widac. Czy to zepsuta skrzynia biegow czy moze tylko...
witam problem dalej się nie rozwiązał sprawdziłem i auto nie dostaje 2 paliw naraz, ale strasznie wzbogaca sobie mieszankę, przy temperaturze silnika 80 stopni czas wtrysku waha się 7-9 ms. wstawiłem drugą nową sonde ale nic to nie zmieniło dalej auto zachowuje się tak samo nawet po odpięciu centralki gazowej. Na Exminer'ze pokazuje totalne głupoty...
Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ? Co do ciśnienia w kolektorze, obecnie na rozgrzanym silniku wynosi 448 hPa. Czytałem że usterek może być bardzo dużo, między innymi jak tu wspomniano złe ustawienie rozrządu, silnik jednak bardzo ładnie przyspiesza, nie przerywa, ani nie odczuwam braku mocy....
Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem, otóż na rozgrzanym silniku, na 1 biegu wentylatora leci takie ciepłe (nie gorące a ciepłe) powietrze, zaś gdy przełącze na 2 bieg to już leci letnie a na 3 biegu leci zimne ;/ o co chodzi. wypisze co wymieniłem : - nagrzewnice 2 razy !!!! - pompa wody - termostat - chłodnice - płyn chłodniczy...
W jaki sposób sprawdzić ten zawór zwrotny i serwo? Czy mogę normalnie odpiąć przewód gumowy idący od serwa do przepustnicy, uszczelnić go silikonem i sprawdzić optycznie czy nie ma przetarcia? Czy ten przewód tak się nie da wyjąć używając siły podczas wyciągania z zamkniętego talerza serwa?? Hamulce działają prawidłowo. Jeśli zgaszę silnik, kilkukrotnie...
Potwierdzam slowa roberta199, mialem podobny przypadek. Prawdopodobnie "puszcza" elektrozawór przy parowniku, po zgaszeniu niezbyt rozgrzanego silnika do kolektora ssącego powoli dostaje się gaz który jest w przewodzie pomiędzy elektrozaworem przy butli a tym przy parowniku.. Podczas uruchamiania silnik dostaje "normalnie" benzyne z wtryskiwacza a zamiast...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Laguna IIphI 1,8 16V - spadek obrotów na postoju przy naciskaniu hamulca - na postoju silnik rozgrzany, obroty około 800-set, wcisnę mocniej hamulec, obroty delikatnie idą w górę, a później jest spadek do około 600-set i z powrotem obroty wyrównują się do około 800-set. https://www.youtube.com/watch?v=SCGsab4z...
Witam Od jakiegoś czasu mam problemy z obrotami na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Po załączeniu samochodu obroty wynoszą 900 (lekko poniżej pierwszej grubej kreski 1000 obr/min). W miarę rozgrzewania się silnika obroty sięgają 1200, a po wyłączeniu świateł mijania 1300. Obroty przy włączonych światłach lekko falują pomiędzy 1200 a 1100. Z pierwszych...
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Witam Koledzy pomóżcie bo mnie krew zaleje... Mam problem z gazem w Fiat Punto II 1,2 8V. Zamontowany jest w nim sterownik Autronic AL-700. Sytuacja jest taka, że nie przerzuca na LPG. Dioda sobie miga ale zwiększanie obrotów nie powoduje przejścia na zasilanie LPG. W momencie kiedy jest taki stan, wciśnięcie przycisku na przełączniku powoduje, że migająca...
Zapewne chodziło o porządne przegonienie auta na trasie dłuższej... bo na małych odcinach nie rozgrzejesz i nie oczyścisz wydechu...
Jak tylko temperatura spadnie ponizej zera to nie moge zamknac samochodu i uzbroic alarmu z pilota! Naciskam przycisk w pilocie od alarmu i widze jak rygle opuszczaja sie do polowy i odskakuja w gore przy aplauzie syreny od alarmu! Tak jakby ktores drzwi byly niedomkniete! Jesli zamkne samochod przyciskiem z kluczyka (jest to przycisk fabrycznego zamka...
polonez rozgrzanym szarpie rozgrzanym silniku mondeo rozgrzanym silniku
klawiatura labtec vivaro odpalanie silnika wiena mostek
regulator wentylatora lanzar maxp124
Whirlpool AWE 2316 - Wszystkie diody świecą na czerwono Tranzystor K2500: N-kanalowy MOSFET czy BJT?