Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Faluje odkąd pamiętam :( Wcześniej sądziłem że "kuchenka" (instalacja ii gen.) to powoduje dlatego nie dociekałem w czym problem. Może to przepustnica. TPS kiedyś sprawdzałem jak miałem kuchenkę i bardzo płynnie zmieniał napięcie. I co to jest KWZ?
dziś mierzyłem ciśnienie na starym oleju no i wyszło że jest bardzo kiepsko na rozgrzanym silniku i obrotach poniżej 1000 prawie nic ciśnienia i tu pytanie do kolegów orientuje się ktoś jakie powinno być to ciśnienie i w jakich jednostkach. Mechanik u którego byłem miał manometr, który pokazywał ciśnienie w barach i w PSI. Jeśli ktoś wie niech napisze,...
Punto nie ma LPG Świece i kabla WN byly wymienione z 3 miesiące temu
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
NA początek sprawdził bym połączenia{kostki wtykowe} takich elementów czujnik położenia wału korbowego , sterowanie cewek wysokiego napięcia , chodzi mi o zasniedziałe piny , sprawdzenie takich podstawowych rzeczy jak rezystancja tych elementów to dla ciebie powinna byc pestka {sądząc po opisie specjalizacji } , zrób to na rozgrzanym silniku {oczywiście...
U mnie problem pojawia się tylko i wyłącznie przy dobrze rozgrzanym silniku. Wyskakuje mrugający check, obrotomierz spada do 0, po czym po sekundzie czy 2 wraca do normy i jedzie normalnie dalej. Na niedogrzanym silniku wszystko śmiga. Nie wykluczam awarii którejś sondy albo katalizatora. Dziwne jest to, że owego błędu nie ma w błędach zapisanych ani...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Dziekuję tzak, super odpowiedzi. To jestem w domu. Przy okazji rozminowania tego auta, wczoraj osunęliśmy kolejna minę w postaci ułamanej końcówki od wężyka z powietrzem który odchodzi z filtra powietrza. Szkoda że zdjęcia nie zrobiłem jak wyglądało połączenie z "latającą luźna wetknięta rurką miedzianą z wężykiem". Zdjęcie z internetu obudowy. https://obrazki.elektroda.pl/3757035500_...
Witam. Punto początkowo nie odpalał na rozgrzanym silniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Sprawdzony na komputerze. Błąd p0235. Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na uruchomienie silnika? Czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Obroty na biegu jałowym powinny być w ok. 800 na rozgrzanym silniku
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
To nie jest usterka.Instalacje LPG regulowane są na rozgrzanym silniku i jeśli silnik nierozgrzany to kiepsko działają
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Ale odnośnie kolegi "tzok" i kolegi "owik" Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić. W filtrze najważniejsze jest oczko (sito). I taki filtr noname mogą mieć duże. A uszkodzenie pompy jest odwrotne niż kolega"spoxx2006" napisał. Przy nieszczelności...
Witam koledzy. Błagam pomocy! Kupiłem fiata punto, auto jeździło jak marzenie, aż któregoś razu, na rozgrzanym silniku zaczęło się dusić. Przyjechałem do domu, postawiłem auto, po jakiejś godzinie auto odpalałem ponownie i chodziło jak złoto, do momentu gdy znowu się nie rozgrzało. Mało tego, bywa tak że jedzie, dusi się i nagle coś się odblokuje i...
Z autopsji :czujnik temp.powietrza w map sensorze fałszuje pomiar. A szybsze odpalanie na rozgrzanym silniku, może być powodem uszkodzenia tego czujnika ? że samochód dłużej kręci na zimnym
lampka zaczela migac nie z powodu podpiecia pod komputer ale z powodu wykasowania bledow oraz przy okazji adaptacji kola pasowego, gdyby ten co podpinal wiedzial co robi to nie mialbys takiego problemu . temat jak to naprawic jest juz niejednokrotnie opisany na forum tylko troche checi w poszukaniu,, Na rozgrzanym silniku zwiekrzyc obroty do okolo 5000...
Obawiam się ,że to nie koniec Twoich zmartwień . Sam sobie zaprzeczasz cyt: Nagrzany silnik prauje bez zarzutu. Jak byłaby to wina silnika krokowego odczuł byś to też na rozgrzanym .Punto to nie Polonez,że śrubokrętem podziałasz . Mam nadzieje ,że do czyszczenia krokowca nie użyłeś środków typu WD , ponieważ po niedługim czasie faktycznie czeka Ciebie...
Punto 1.2 8v jak silnik ostygnie trzeba 6-7 razy próbować żeby go odpalić. Po pierwszym odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Potem dwa trzy pokręcenia i z nogą w pedale gazu się bujnie. Jak złapie temperaturę to pali od strzala. Miał wymieniany silnik, nagrzewnice, alternator rozrusznik i zakładany gaz z 2 generacji na sekwencje. Po odpaleniu mam wrażenie...
Witam.Mierzysz napięcie na wyjściowych zaciskach sondy lambda, średnia powinna być ok 0.5V i na rozgrzanym silniku oczywiście. A katalizator analizator spalin ale to polecam do warsztatu samochodowego.
W FES nie było błędów, świece i przewody WN wymieniane ok 10kkm temu. Temperatura w programie raczej ok na rozgrzanym silniku. To odłączenie aku ma na celu jakiś reset?
Zazwyczaj czujnik przy rozgrzanym aucie powoduje jego gaśnięcie. Bez pomiarów lub diagnostyki ciężko powiedzieć, że to czujnik. Podepnij się rozgrzej auto może coś wyskoczy. Jak tylko auto zgaśnie i nie będzie chciało zapalić sprawdź błędy oraz parametry na kompie.
Zamarzał reduktor.....mało płynu w układzie chłodzenia....a przy ciut rozgrzanym silniku nie zaszkodzi przełączyć na gaz(zresztą tak się właśnie robi).
Jeżeli alternator chińczyk, bo ktoś kupował tani zamiennik to duża szansa na to, że jest źle polutowane wyprowadzenie stojana do mostka; przez to jest wykorzystana tylko jedna faza uzwojenia. Chińczyk to chyba rozgrzanym gwoździem lutuje albo ma lutownice, ale tak się spieszy, że cyna nie złapie.
Masz w moim podpisie program do diagnostyki tego sterownika, odczytaj wartości korekt, czas wtrysku na wolnych obrotach i wsp. lambda widziany przez sterownik. Jeśli na sterowniku lambda wyjdzie Ci ok 1 to podjedź na SKP na analizator spalin i zobacz co tam wyjdzie. Dwie próby na rozgrzanym silniku - obroty jałowe i 3000 rpm.
Google mowi ze ten kod bledu to sonda lambda. Mierzy zawartosc tlenu w spalinach a blad swiadczy o tym ze polaczenie elektrycznie miedzy komputerem silnika a sonda nie jest prawidlowe lub sama sonda padla. Czesc ta zuzywa sie wiec to nic nadzwyczajnego. Auto ma LPG, czy sterownik gazu jest wpiety do sondy lambda? Mozliwe ze polaczenie nie byly dobrze...
Nie wiem, nie jestem wróżką... Zapalenie się tych kontrolek nie oznacza nic, ponadto że sterownik silnika zarejestrował błąd i wszedł w tryb awaryjny. Możliwych przyczyn jest co najmniej kilkanaście. Nie podajesz nawet konkretnej wersji silnikowej ani żadnych szczegółów mogących choćby zawęzić pulę możliwych przyczyn występowania usterki (np. kiedy...
Witam koledzy. Błagam pomocy! Kupiłem fiata punto,auto jezdziło jak marzenie aż któregoś razu na rozgrzanym silniku zaczęło sie dusić. Przyjechałem do domu,postawiłem auto,po jakiejś godzinie auto odpalałem ponownie i chodziło jak złoto do momentu gdy znowu się nie rozgrzało. Mało tego,bywa tak że jedzie,dusi sie i nagle coś się odblokuje i jedzie pięknie...
Te mechaniki to jakieś ciule... Raczej jak podstawisz karton pod auto w garażu to nic się nie dowiesz. Jak silnik pracuje to wtedy jest ciśnienie w wężach i może wtedy coś uciekać kropelkami. -Na włączonym silniku odkręć korek od chłodnicy, zatkaj ręką, przytrzymaj i puść. Jak będzie ciśnienie to może być uszczelka pod głowicą. -Na rozgrzanym silniku...
Przewód wymieniłem od odmy do kolektora i do czujnika podciśnienia, reszty nie ruszałem bo sprawiało wrażenie szczelnego. Obroty po rozgrzaniu utrzymują się jak na zdjęciu umieszczonym wcześniej od czasu do czasu na bardzo rozgrzanym silniku np. po trasie 70km zejdą do około 800obr/min i od razu wraca do stanu pierwotnego.
Witam Niedawno jakiś tydzień temu zabrałem się za regeneracje swojego reduktora emmegas 94 w Punto 1,1 55 96rok, wszystko niby wedle instrukcji załączonej do zestawu naprawczego, sprawa wygląda następującą przed regeneracją żeby trzymał obroty na jałowym śruba regulacyjna musiała być wkręcona na max po regeneracji jest jakieś 4,5 obrotu wykręcona i...
Sprawdź ustawienie luzów zaworowych. Może być tak, że auto ma za duże luzy, i przy zimnym silniku nie dostaje wystarczającej iloście mieszanki. Przy silniku rozgrzanym jak wiadomo, niektóre podzespoły minimalnie rozszerzają się i wtedy luz częściowo się niweluje i auto zaczyna chodzić "w miarę poprawnie".
OK dzięki! A w jaki sposób regulowac obserwując sygnał sondy Lambda i ewentualnie % otwarcia attuatora? BRC Blitz ma mozliwość podłaczenia testera (wskaznika napiecia proporcjonalnego do w/w parametrów). Jak do tej pory obserwowalem zachowanie sie napiecia Lambdy trakcie jazdy i na postoju. I zauwazylem ze do czasu osiagniecia ustabilizowanej temp....
Spotkałeś się z firmą RTX czyli REMOTRONIX ze Szczecina? Mają kilka ciekawych ofert, ale nie wiem jak z jakością. Np. takie: http://allegro.pl/show_item.php?item=462... albo takie http://allegro.pl/show_item.php?item=465... Mają też tego typu wyświetlacz, ale nie wiem jak się będzie zachowywał w rozgrzanym na słońcu samochodzie: http://allegro.pl/show_item.php?item=462...
1. w stanie spoczynku - 12,6 v (ale już na rozgrzanym silniku bo nie mam w domu urządzenia pomiarowego) 2. na odpalonym silniku - 14,5 v 3. podczas kręcenia - 9,6 muszę chyba zostawić auto by kumpel zmierzył napięcie po nocnym postoju w niskiej temperaturze a gdzieś na forum wyczytałem że gdy podczas rozruchu spada poniżej 10v to wina akumulatora, a...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): zastanawialem sie dlaczego napiecie spada na rozgrzanym silniku - myslalem, ze cos jest nie tak ale dzieki wykresowi wiadomo, ze napiecie jest zalezne od temperatury. wielkie dzieki - wlasnie o to mi chodzilo. pozdrawiam i klikam na "pomogl" 8)
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
No chyba jest. No to chyba juz wiem wszystko. przez to ze na rozgrzanym silniku pompa na wolnych obrotach "tak sobie" działa to olej się rozrzadza i czujnik się zapala. Przy wciśnięciu pedału gazu pompa zaczyna lepiej pracować i przez co znika kontrolka oleju. Czy tak może być??
Przy 40 km/h punto zgasło i nie chciało odpalić po scholo waniu do domu i obejrzeniu samochodu myślałem ze to pompa paliwa padła ale podpiąłem ja pod aku i chodziła. Wykręciłem świece i i zmieniłem na nowe iskra jest na każdej przy kręceniu rozrusznikiem na wtrysku jest paliwo (idzie mgiełka paliwa) mimo wszystko samochód łapie ale po puszczeniu kluczyka...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
NTK jest dobrą firmą .Przelutujesz przewody z kostką i będzie ok. Jeszcze takie coś chciałem przekazać na temat wyników diagnostyki. Pozycja silnika krokowego przy rozgrzanym silniku i zamkniętej przepustnicy aż 79 kroków? To według mnie za wiele.Powinno być jak najmniej. No ale skoro dostaje tyle paliwa to jakoś i powietrza też musi sobie dostarczyć....
Witajcie, auto dziewczyny, jak jeszcze się nie znaliśmy mechanik wymieniał silnik bo tamten ponoć padł. W tej chwili samochód kiepsko chodzi na wolnych i słabo wkręca się na obroty. Po porannym odpaleniu kopci, jak się nagrzeje mniej. Ciśnienie na lekko rozgrzanym silniku I-14,5 II-9, III-15, IV-9 Rozumiem silnik szmelc? jak dokładnie określić czy to...
Tak jak napisalem wyzej w temacie, na gazie na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku smierdzi siarka, lub ze tak powiem zgnilymi jajami. Zauwazylem, ze z rury tez na postoju czasami pocieknie gaz. Wymienione swiece na nowe (NGK) oraz nowe przewody WN zainstalowane. Dlaczego tak wali? Instalacje mam najprostsza z najprostszych. Z gory dziekuje za...
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Po zapaleniu i przejechaniu około 1 km silnik gaśnie. Praktycznie za każdym razem, gdy silnik jest zimny to występuje. Najczęściej trudno go wtedy ponownie odpalić ale gdy odczeka się 30min-1 godziny zapala bez problemu. Przy rozgrzanym silniku już to nie występuje. Była wymieniana przepustnica, jak mi poradzili w serwisie Fiata, ale nic to nie dało....
W jaki sposób sprawdzić ten zawór zwrotny i serwo? Czy mogę normalnie odpiąć przewód gumowy idący od serwa do przepustnicy, uszczelnić go silikonem i sprawdzić optycznie czy nie ma przetarcia? Czy ten przewód tak się nie da wyjąć używając siły podczas wyciągania z zamkniętego talerza serwa?? Hamulce działają prawidłowo. Jeśli zgaszę silnik, kilkukrotnie...
Witam Serdecznie ! Mam Punto II z 2000 r. Podczas jazdy na wprost z prędkością różna do 95km/h przy zdejmowaniu nogi z gazu pojawia się nagle szarpnięcie kierownicą (bardzo mocne ) zawsze w lewą stronę. To bywa czasami i tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20-30 km. Pózniej te objawy przestają ,a jedynie słychac podczas skręcania...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
rozgrzanym gaśnie polonez rozgrzanym szarpie rozgrzanym silniku
auris czujnik tłumaczenie eeprom zasilanie zmieniarki blaupunkt
cichy akordeon pralka samsung zawiesza
Behringer CX3400 – grzanie stabilizatorów L7915 i 7815, zwarcie między +15V a –15V Cyfral SMART-5P: Connecting External Buzzer or Doorbell – Methods, Wiring, and Limitations