Witajcie. GP z 2006 roku, 1.3 MJ. Reflektory oryfinalne, H4. Silnik regulacji w tych lampach da się zdemontować, czy jest on wmontowany na stałe? Wstępnie sprawdzałem, ale wydaje się być całkowicie zabudowany. Ktoś z was wie coś na ten temat?
Po drugie podnieś ciśnienie na 1.35 bar
Kiedy były regulowane zawory. W tym silniku nie ma hydropopychaczy tylko regulacja płytkami.
membrana w reduktorze po tak długiej eksploatacji robi się "betonowa" i próba regulacji takiego reduktora prowadzi do jego śmierci
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
Odpal autko, przejdź na gaz, pokręć delikatni śrubką i jeżeli bedą sie zmieniać obroty to znaczy ze od składu mieszanki biegu jałowego. Bez żadnego analizatora spalin to możesz jedynie tak wyregulować: aby znaleźć położenie przy których silnik ma najwyższe obroty na biegu jałowym. Jeżeli okaże sie że to regulacja mieszanki pracy to wykręć pare stopni,...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
W P2fl nic nie zrobisz bez demontażu, z demontażem też . Urwana regulacja w środku lub zerwane silniki. Na 90% lampy do wymiany. Tak czy siak zderzak i lampy out.
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Zła regulacja gazu i silnik sie grzeje nadmiernie
Witam mam problem z autem wczoraj zatankowałem LPG na fuul po przełączeniu na gaz paliła się czerwona lampka przełączałem do skutku i zapaliła sie zielona dziś to samo jadę na LPG po chwili widzę czerwona lampkę przełączam z powrotem na PB i LPG i już zielona.Dziś auto zaczęło strasznie szarpać nie dało eis ruszyć podczas jazdy przełączę na LPG to jedzie(ale...
eti12 przestań nabijać posty bo to się źle skończy, jaka regulacja zapłonu w tym silniku-wiesz co piszesz?
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Przy tym przebiegu na gazie zainteresowałbym się stanem reduktora oraz szczelnością instalacji między reduktorem i silnikiem.
posiadam fiata punto 98r silnik 1,2 60 KM który spala 11l/100km. można zmienić gdzieś dawke paliwa???czy trzeba coś wymienić???
Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie przyczyna.
...a luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał/regulował? W tym silniku jest mechaniczna regulacja i powinno się je kontrolować co 40 tys. km. Samochód ma instalację LPG?
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Do sprawdzenia regulacja luzów zaworowych, w tych silnikach to norma, o ile oczywiście nie były regulowane.
Regulacja powinna pomóc. Zapewne po wymianie filtra jest uboga mieszanka.:-)
niby to logiczne tylko zworów nie regulowałem. tez mi to przyszło do głowy, i sprawdzałem szczelinomierzem to na wszystkich było około 0,3-0,35 także chyba w porządku. Niestety regulacja w tym silniku odbywa sie poprzez wymiane płytek.
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
Trzy dni to sprawdzałem ;) Podziel się tym (masz na myśli czy na tłoku czy głowicy jest nieszczelność, na tłoku próba olejowa tak). Jak o tym myślisz to miałem to w planie ale jak to ludzka pamięć tu gadu gadu i wyjazd z warsztatu. Dzisiaj to już nic z tego czekam do poniedziałku ewentualnie na regulacji niech to sprawdzą (to znaczy przed regulacją).
Witam ponownie,ja byłem u pana w Grudziądzu na ul Paderewskiego 171.Gdzieś tam mam nawet numer tel ale musiałbym poszukać. Ten pan zajmuje się regeneracją pomp. Ja obecnie mam pompę Boscha. Ostatnio byłem na regulacji to pan mówił że przerabiał kolejne punto z DSem. Ci co im przerobil autko to byli w szoku ze autko ma takiego buta:)). Oczywiście po...
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
witam. Jak dzieje się to panu na gazie, może to być filtr gazowy, albo należy na parowniku wyregulować dopływ powietrza (czyli regulacja obrotów silnika) Ja miałem coś podobnego.Czujnik położenia wału wymieniłem i pomogło.
Nigdy nie zaślepia się odpowietrzania silnika !Odpowietrzanie ma powracać do wlotu filtra powietrza .Zmienić gazownika bo niema pojęcia o regulacji instalacji gazowej .
Po czterech latach to zapewne reduktor skończył swój żywot. Ale skoro go wymieniłeś.. to pozostaje zapewne właściwa regulacja i przełączanie na LPG dopiero jak silnik się nagrzeje czyli 5-15 minut min.
damian2008 Zrobiłeś regulację obrotów na jałowym? Jeśli nie to trać więcej czasu, powodzenia.
75 też jest 8V ale skoro już wiadomo, że to 60 czyli SPI (monowtrysk), to teraz ustalmy co było sprawdzone (nie wymienione): - szczelność i drożność wydechu, - ciśnienie paliwa (1 Atm), - skład mieszanki na analizatorze spalin, - odczyt regulacji składu mieszanki z komputera silnika, - luzy zaworowe.
Ja kupiłem niedawno Grande 1.4 8v z 2006 roku z przebiegiem 52000 km.Założyłem gaz i przejechałem 4 tyś i nic się nie dzieje.Ból tych silników to potrzeba regulacji zaworów i wariator.Elastyczność przyzwoita,ale czego oczekiwać od 77 km.
http://obrazki.elektroda.pl/3558627100_1... http://obrazki.elektroda.pl/8065909100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6345947600_1... Zapomniałem przyciąć obrazki w paincie. Ale po powiększeniu widać dobrze. Kupiłem kabel i oto co pokazuje program. Obrazek 3 zrobiłem zrzut już na wyłączonym silniku. Zauważyłem...
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
jezeli chcesz tanio jezdzić ale "kosztem komfortu" rozważ: fiat punto II 1,2 8V daewoo lanos 1,5 lub 1,6 chevrolet kalos lub aveo (ten sam samochod ale inna nazwa) 1,2 72km lub 1,4 83km najlepszy byłby aveo- ma prosty silnik (regulacja zaworów jak w maluchu- sruba i nakrętka) i bardzo dobrze sprawuje sie na lpg ;-) punto tez jest dobry ale ma regulcje...
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
Musiałbyś mieć emulator sondy który generuje przebieg od rpm i tps by móc wprowadzić stan OL - podobno takie były. Taniej wyjdzie sekwencja. W te silniki wchodza 4 pojedyncze barracudy od góry. Przy okazji uszczelka pokrywy bo zawsze leje plus kontrola i regulacja luzu zaworowego po kuchence gazowej.
Zastosuj się do sugestii psooya - możliwie krótkie wężyki i pojedyncze wtryskiwacze przy kolektorze. Do tego sprawdź wydajność poszczególnych wtryskiwaczy LPG, mogą być rozkalibrowane (nie wiem czy ten model podlega regulacji). P.S. Ten silnik to już pełna sekwencja, nie to co w Punto 75, czasy wtrysku nie są aż tak krótkie i te wtryski powinny dawać...
Grzesiek , może to być wina przewodów lub świec. Może to być też wina zasilania paliwem. Zauważ, ze na benzynie auto pracuje dobrze, przy zużytych świecach lub przewodach, na gazie będzie pracował troszeczkę gorzej ale bez takich wariacji. Ja bym obstawił parownik. Parownik nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu i silnik zachowuje się jak się zachowuje....
wymieniłem pompe paliwa na wiele nie pomogło ale stwierdziłem uszkodzenie w zaworze regulacji ciśnienia podkręciłem troche ciśnienie i pomogło lecz auto niewiele więcej pali paliwa.
Jak nie robiłeś regulacji zaworów to warto spróbować ale na diagnozę też musisz podjechać byc może właśnie to może byc czujnik od wody.
Witam, mam problem z gazem, gdy odpalam silnik jest wszystko ok, ale po przejechaniu około 3km. silnik zaczyna gasnąc na wolnych obrotach i tak dziwnie buczy jak podtrzymam go na obrotach, po przejechaniu ok 10 km. już jest dobrze, gdzie szukac problemu, zaden mechanik mi nie doradził co zrobic, dla nich to czarna magia myśle, ze wystarczy regulacja...
Byłem na komputerze przed zaślepieniem EGR, po fakcie nie jechałem, w przyszły poniedziałek się podłączę pod examiner ponownie przy okazji regulacji zaworów, bo nie wiadomo kiedy ostatnio były regulowane i czy były regulowane od nowości :)
.MELON 197 powiedz jak dokonasz regulacji w samochodzie z płytkami co 10 tyś.Chciałbym poznać twój sposób. Po prostu poprzez wymianę płytek na wymaganej grubości aby uzyskać wymagany luz.W seicento,pandzie,punto,pracując w fiacie robiłem tego dużo( co 40.000km.bez gazu i co 20.000km.z gazem)i korekty regulacji(po 20.000km)były w tych silnikach(1.1...
Kilka uwag - na liście znalazł się Wartburg - miałem to auto i nie ma tam wspomagania niczego (nawet hamulców), siedzi się wysoko ale wsiada niewygodnie - ze dwa razy rozciąłem sobie głowę przy wysiadaniu. Na pewno Punto I w wersji ELX ma regulację wysokości siedzenia i kierownicy, siedzi się bardzo wysoko, w wersji 3D drzwi są szerokie ale i w 5D nie...
Skoro masz komputer, to spójrz w parametry - jaką widzi temperaturę? Tak czy inaczej błąd który masz to błąd regulacji dawki wtrysku... :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Masz 1.9D na pompie Lucas EPIC DCU3F.
Nie od dziś wiadomo, że mniejszy mikser to łatwiejsza regulacja, ale i większy spadek mocy. Wyjątek potwierdza regułę, co nie zmienia faktu, że zła regulacja i potrzaskany kolektor szybko wyrównują koszt utrzymania 2 gen z instalacją "wtryskową". Przyznam szczerze, że na fiatach znam się średnio i nie wiem ile wersji tego silnika było i na jakim sterowaniu...
Wczoraj usłyszałem opinie, że w zasadzie mam brać obojętnie jaką markę, byle zadbany egzemplarz i jak najnowszy rok się uda za te 6 tysiaków a będe zadowolony. Czy to dobra podpowiedź? Argumentował to tym, że czy to honda czy audi, dełu czy ford to jak trafie na niezadbany egzemplarz to i tak i tak warsztat co miesiąc wita:) Podpowiedź bardzo rozsądna....
Witam. Mam punto I 1.2 75KM 94r. , mój palił około 15l/100km w mieście, po regulacji spadło do około 13l, w trasie nie narzekam. Wg mnie na taki silnik nie powinien tyle palić. A i czasami podczas jazdy gaśnie i falują obroty. Może ktoś wie jaka to przyczyna??
Byłem u tego gościa jakies 2 tygodnie temu na regulacji gazu gdyż podczas ruszania dopóki samochód nie wszedł na obroty to strasznie szarpało. Po ustawieniu gazu wszytko wróciło do normy jednak wtedy gościu powiedział że za jakiś czas przydało by się wymienić reduktor gdyż skończył już się zakres regulacji czy coś takiego. Pomyślałem ok jak będzie trzeba...
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
Witajcie, auto dziewczyny, jak jeszcze się nie znaliśmy mechanik wymieniał silnik bo tamten ponoć padł. W tej chwili samochód kiepsko chodzi na wolnych i słabo wkręca się na obroty. Po porannym odpaleniu kopci, jak się nagrzeje mniej. Ciśnienie na lekko rozgrzanym silniku I-14,5 II-9, III-15, IV-9 Rozumiem silnik szmelc? jak dokładnie określić czy to...
Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim Fiatem punto rok 1994. Silnik podczas pracy na zasilaniu paliwem działa bez najmniejszego problemu. Komplikacje zaczynają się jednak po przełączeniu zasilania na inst. LPG. Na wolnych obrotach silnik pracuje nie równomiernie. Podczas ruszania musze podnieść obroty silnika do 2tyś i dopiero powoli ruszać. W...
Tworzyli je, ale wszystko było ściągnięte z innych firm. Silnik GM I tu się mylisz, bo silnik był ich, to GM go kupiło od Daewoo i nazwało Eco-Tec. Wyjechałem z zaspy z spalonym sprzęgłem...i dojechałem bez niego do domu i do warsztatu (jakieś 30km...) (...) no i...mam ciężką nogę, zwłaszcza kiedyś W Fiacie pare tygodni temu wymieniałem skrzynię biegów...
Ok, te zakresy i parametry znam tylko nie bardzo mogę sobie poradzić z ustawieniami. Sądzę, że w samym programie mam w miarę dobrze ustawione, chociaż będę wdzięczny za podanie dokładnych parametrów dla mojego auta, ale nie bardzo moge sobie poradzić z regulacją na reduktorze, żeby mieć optymalne ustawienia, dzięki czemu bedzie dobre spalanie, a silnik...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
ajni. pierwsze objawy drgawek zauwazyłem w sierpniu 2011 przy stanie licznika ok 25000km dzis jest 46500km i drgawki ani sie nie pogłebiły ani nie zmniejszyły. przy przebiegu 36000 byłem a ASO Fiata na regulacji luzów zaworowych i po tym zabiegu drgawki ustały 8-O by przy przebiegu ok 43500 pojawic sie ponownie. wydaje mi sie ze ta regulacja luzów tak...
Jak można coś zbierać jak jest tylko jedna zmienna - czas wtrysku? Są dwie zmienne - ciśnienie w kolektorze dolotowym (pośrednio - obciążenie silnika) i czas wtrysku. STAG QBOX Więc tu masz oprogramowanie potrzeba do regulacji tej instalacji - https://www.ac.com.pl/pl-centrum-pobran-...
Witam Jestem posiadaczem Fiata Grande Punto 1,2 8V z fabryczną inst. lpg Tartarini rok prod. 2007. Mam 2 problemy, ubywa mi płyn chłodzący, a nie widzę wycieków, do silnika też się nie dostaje, z rury wydech też. czy może dostawać się do gazu przez nieszczelności w reduktorze. Są zestawy regeneracyjne do reduktora-parownika ,czy mogę sam to wymienić,...
Zauwazylem ze ktos scioł klinek centrujący koła pasowego i zrobil regulacje na tym kole zeby mozna bylo przyspieszyc opuźnic zapłon ale próbowałem roznych połozeń koła i silnik dalej kuleje na wolnych... Do regulacji KWZ to można rozwiercić mocowanie czujnika wału, a nie klin na kole. Pewnie nie ktoś tylko koło go ścięło.
OK dzięki! A w jaki sposób regulowac obserwując sygnał sondy Lambda i ewentualnie % otwarcia attuatora? BRC Blitz ma mozliwość podłaczenia testera (wskaznika napiecia proporcjonalnego do w/w parametrów). Jak do tej pory obserwowalem zachowanie sie napiecia Lambdy trakcie jazdy i na postoju. I zauwazylem ze do czasu osiagniecia ustabilizowanej temp....
Taki zestaw polecają na autokąciku... więc chyba jest ok. Pompę wody wymień bo to niewielki koszt, a stara pewnie i tak się rozszczelni jak zaczniesz grzebać przy rozrządzie. Lej półsyntetyk, bo taki ma być do tego silnika, nawet jak ktoś wcześniej lał mineralny to nic się nie stanie. Przy tym przebiegu sprawdź jeszcze luzy zaworowe (regulacja na płytkach)....
Czujnik temperatury silnika - to można sprawdzić na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik, na zimnym silniku powinna się zgadzać z temperaturą powietrza, na gorącym powinna wynosić około 90*C, po zgaszeniu silnika na chwilę zacznie rosnąć (może nawet przekroczyć 100*C), później powoli opadać. Czujnik położenia wału - jeśli miałby sprawiać jakieś...
Możliwości jest kilka . Słaba pompa paliwa przy-pchany filtr paliwa . Problem z instalacją gazową . Zacznij od tego odłącz akumulator na 5 min zamontuj akumulator, uruchom silnik na benzynie(nie włączaj gazu) rozgrzej go dobrze zgaś odczekaj do rana i jeśli rano odpali normalnie do masz gaz do regulacji, jeśli dalej będzie kłopot to do sprawdzenia ciśnienie...
jeśli zmieniasz świece to zmniejsz takze na nich przerwę do 0,7mm! załóż jeszcze świece BERU lub NGK bo jeśli masz BOSCHA który jest zalecany do fiata to nie pojeździsz na gazie! miałem PUNTO 4lata z tą samą instalacją i tylko raz mi strzeliło akurat gdy powoli szykowałem się do wymiany świec potem nagle nie chciał wejść mi na obroty na gazie ale zmieniłem...
z tymi zaworami bywa różnie ;-) zależy od róznych czynników: jakość gazu, serwis instalacji itp. fiat ma przewagę na tym że w silnikach 1,2 i 1,4 głowice są 2 zaworowe. w najgorszym przypadku remont głowicy bedzie tańszy niż w 16-zaworówce (wypalają się najczęsciej zawory wylotowe). a sama instlka tartarini - sama w sobie nie jest zła. ale potrzebuje...
Najważniejsze to żeby silnik był na wtrysku pośrednim i najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego,a jakie auto to już zależy od twojego gustu. No i dlatego wywaliłem Punto (szklanki) Aktualna lista w kolejności: 1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG...
AutoŚwiat zrobił [url=http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-gra... długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest...
Ja nadal podtrzymuje swoje zdanie - Punto. Poza wymianami eksploatacyjnymi NIC się nie dzieje. Oczywiście - jak się dba tak się ma. Spokojna jazda, żadne "pałowanie" silnika i 80000 tyś na gazie bez zmiany parownika i wszystko działa. Znam z pewnego innego forum (dotyczącego tylko punto), że pewien koleś ma przejechane 300000 tyś km. i nadal jeździ....
Z korpusu przepustnicy wychodzą 3 wężyki podciśnieniowe (MAP, do odmy i do serwa hamulcowego) - skontroluj ich stan. Sprawdź połączenie masy silnika/skrzyni biegów z nadwoziem. Zobacz jak wygląda przepustnica, czy nie ma w niej dużo osadu z przepalonego oleju. ECU co jakiś czas uchyla Ci silnik krokowy od kanału dodatkowego powietrza (regulacja wolnych...
a co na ubogiej mieszance zle jezdzic? Bardzo źle - zabójcze dla silnika. jak mialem stary tlumik ziurawy to palil 7l gazu a teraz mam nowy i pali 10 litruw o co tu chodzi? Po wymianie wydechu konieczna jest powtórna regulacja instalacji.
co do punto- silniki są stworzone do tego ;) ale.... 90% aut ma załozoną instalację tartarini którą ciężko jest wyregulować (praktycznie tylko w aso- a tam nie mają do tego fachowców). jak już to kup bez gazu i sam (tzn w warsztacie) zamontuj. bedzie lepiej. spalanie lpg jest w granicach 7-8 litrów lpg (z silnikiem 1,2- cykl mieszany: 80% trasa, 20-...
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Instalacja stag-4 listwa phoenix-coś takiego jak valtek, niestety używana nie znam przebiegu ja na niej zrobiłem około 15 tyś. Filtry 3 miesiące temu wymieniane parownik 15 tyś. ma przejechane. Jedna sonda lambda, EURO-2. Regulacja i auto-adaptacja nic nie daje. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów znów zaczyna się szarpanie. Nie mam czym zdjąć sygnału...
W 1,2. często zabrudza się przepustnica i silnik regulacji wolnych obrotów, które często przemywam, ściągam klemę na 20 minut i autko znowu przeleci 30 tys km, po czym problemy wracają( silnik gaśnie, nie mam mocy, przerywa).
Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ? Co do ciśnienia w kolektorze, obecnie na rozgrzanym silniku wynosi 448 hPa. Czytałem że usterek może być bardzo dużo, między innymi jak tu wspomniano złe ustawienie rozrządu, silnik jednak bardzo ładnie przyspiesza, nie przerywa, ani nie odczuwam braku mocy....
No owszem da się zrobic bez zwezki, mikser na 20mm pewnie bedzie w sam raz przy dolocie chyba 80mm w silniku mpi w k11. Co innego monowtrysk, tam zweżka jest sam wtryskiwacz ale przecież to nie istotne bo ogranicza osiagi silnika. Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika, moze w k11 by działał lepiej ale nie...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
z tych co podałeś to wybór jest oczywisty: samochód w najlepszym stanie. fiaty- stilo i punto z tych najlepszym wyborem jest ... punto 1,2 60km lub lepiej 80km. silnik dość trwały i tani w naprawach (najczesciej trapią go wycieki). stilo- jest wiekszy ale z doborem dobrego silnika jest ciezko- 1,4 "lubi olej" zas 1,6 ma awaryjny pasek rozrzadu. renault...
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Wymienić nie zaszkodzi żaden dobry gazownik nie podejmie się regulacji jeżeli coś nie tak z układem zapłonowym Miałem tak samo-podjechałem pokręcił coś przy reduktorze i problem z głowy -zbyt uboga dawka gazu Fiat o którym mowa nie posiada kopułki i palca Dodano po 5 Tak swoją drogą napisz które punto i czy to sekwencja czy 2 gen
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu...
tu musi byc cos z tym gazem, bo na benzynce tez powinny byc takie obajwy , a tu wzsystko oki. Już sie zraziłem do tego zachwalanego BRC. trzeba bedzie samemu coś pokombinowac Marka instalacji to nie wszystko więc się nie zrażaj - dochodzi jeszcze profesjonalny montaż a z tym niestety bywa różnie. Proponuję zciągnąć dekielek nad wtryskiwaczem i sprawdzić...
A czy części do Punto 1 są drogie ? Nie, nie są drogie, jest dużo tanich zamienników (ale różnie z ich jakości i trwałością) i są łatwo dostępne. Polecam jednak szukać wersji ELX z silnikiem 1.2 MPI (8V - 75KM lub 16V - 86KM). ELX ma dużo przyjemniejsze wnętrze - regulację wysokości i twardości oparcia fotela kierowcy, asymetrycznie (2+1) dzieloną...
Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany samochodu i chciałbym poznać opinię - głównie mechaników - na temat w/w modeli - który wybrać. Obecnie mam Punto 75ELX '96 i ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony ale to już stare auto i w przyszłym roku chciałbym zmienić na coś nowszego. Nie chcę przerabiać na LPG/CNG w grę wchodzi tylko benzyna, najchętniej...
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Witam. Twoja konfiguracja Bingo-M nie jest optymalna. Sonda lambda powinna oscylować na wolnych obrotach (0,1 - 0,9 V), a nie stać na bogatej mieszance. Zmniejsz dawkę na reduktorze bądź przestaw wartość 'minimalnego otwarcia silnika krokowego na biegu jałowym' z -10 na -15 bądź więcej, żeby uzyskać prawidłowo oscylację sondy na wolnych obrotach (kwadracik...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Witam. Pojawił się kolejny problem a mianowicie po wyjęciu tapicerki (przygotowanie do spawania) biegi przestały wchodzić na odpalonym/zgaszonym silniku. Odkryliśmy to w momencie próby przejazdu z jednego miejsca na drugie, przy regulacji pod maską nic nie grzebaliśmy. Biegi działały i przestały działać. Możliwe że w kabinie coś uszkodziliśmy podczas...
Witam ponownie- juz znam dopowiedz na swoje pytanie :) moze komus sie przyda. Niestety regulacja instalacji dla stożka (konkretnie dla Kit'a do punto 75 firmy K&N- czyli całego kompletu specjalnie do niego) sie nie powiodła- fachowiec siedział 2 dni, az w końcu stwierdził, ze na istniejącej juz instalacji nie zakładanej przez niego za duzo nie zrobi-...
silnik mam 1,2 75 KM, dmuchawa działa, jak się przekreca regulacją ciepło-zimno też słychać że dzwignie i zapadki chodzą, A jesteś pewien tego? Węże od nagrzewnicy jakie masz?
Niestety- to prawda. O puncie wolałbym zapomnieć. Kupiłem go (fiata punto II fl- silnik 1242ccm- 60 km) w salonie jako nówkę z przebiegiem 4 kilometrów w 2005r. . Na początku okazało się że drzwi pasażera i bagażnik otwierały się podczas jazdy. Jednak wystarczyła regulacja i było ok. do czasu.. Po 30-40 tys padło serwo hamulcowe i kierownicy (wymiana...
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że muszę składać samochód bo wynajem garażu mi się kończy a serwis Fiata w remoncie i nie mam gdzie kupić podkładek do regulacji zaworów. Silnik chodzi bardzo dobrze więc chyba będę musiał regulację przełożyć do następnego razu. Co do kolejności. Chodzi mi o to czy dobrze zmierzyłem luzy zaworów, to znaczy które są...
Jestem drugim właścicielem. Po kupnie zauważyłem to, ale liczyłem się z regulacją zaworów. Jeśli to wydech to na pewno nie jest to nic z kolektorem gdyż tam tego nie słychać. Najgorzej sprawdzić to samemu gdyż przepustnica nie jest sterowana linką ale już krokowcem który jest sterowany poprzez potencjometr poruszany pedałem gazu i ciężko poruszyć przepustnicą...
jeśli sondy są identyczne to możesz zamienić problem prawdopodobnie leży w tym że sonda się zrobiła leniwa czyli nie nadąża za zmianami składu spalin co owocuje bardzo szerokim zakresem regulacji składu mieszanki dla stałego obciążenia silnika po zmianie sond miejscami powinno być ok ale i tak musisz się szykować na wymianę sondy najlepiej na orginalną...
Witam, Mam wydaje się pierwszy poważny problem z instalacją gazową. Przy przeglądzie instalacji gazowej okazało się, że silnik nie równo pracuje na benzynie. Dostałem informację, że prawdopodobnie wymagana jest regulacja luzów zaworowych. Jako że samochód jest jeszcze na gwarancji udałem się do ASO. W ASO był mieli problem z wyregulowaniem 1 zaworu...
Jeżeli mapy zostały zebrane w tych samych warunkach (tylko wtedy można cokolwiek z mapek wywnioskować) to instalacja wymaga regulacji na drodze (Na dole jest zbyt ubogo) Jeżeli po prostu zczytano mapki ze sterownika to należy obie mapki skasować i zebrać je w tych samych warunkach i wtedy będzie można je porównać. PS. Czy te screany są z zimnego silnika...
regulacja punto punto regulacja zaworów regulacja zaworów punto
scenic gniazdo smbus controller obsluga samsung
Oszczędny grzejnik elektryczny do łazienki: wybór i porady Renault Koleos 2.0: Pomarańczowa kontrolka klucza i STOP