Witam. Parę miesięcy temu robiłem takie coś pierwszy raz. Też mnie straszono, że tylko fabryka potrafi go dokładnie ustawić itd. Jeżeli jesteś pewny, że to uszkodzony jest czujnik, to niczego się nie obawiaj - wyjmij kolumnę na stół, kup nowy czujnik, myśl logiczne i praktycznie nie ma żadnego problemu z założeniem poprawnym nowego czujnika. Na YT masz...
:arrow: post #7 w tym temacie...
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
PIN 5 cyfrowy i jest tylko do kodowania kluczy potrzebny a nie ustawienia czujnika kąta skrętu
W silnikach z przekaźnikami '' po obróbce" nie zdarzyło mi się żeby trzeba było robić adaptację. Nie wykluczone że moduł stracił nastawy czujnika kąta skrętu. Zdaje się że oprócz examinera kalibrację robi jeszcze jedno tanie urządzenie, ale nie dam sobie obciąć palec.
W Punto 2 chyba czujnik skrętu jest w maglownicy. Poza tym Punto słynie z padającego wspomagania.
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Witam mam pytanie czy w fiacie punto 2004r czujnik skrętu kierownicy może powodować skręcanie się samoczynnie kół czy znowu coś innego mogło zepsuć ???
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Silnik jest uniwersalny i będzie pasował. Jednak jeszcze nie trafiłem na uszkodzoną sztukę w tym modelu, starsze na przekaźnikach faktycznie się psuły. Tutaj najprawdopodobniej kończy się czujnik skrętu.
Łożysko prawego koła, przód czy tył to już trzeba posłuchać:) pozdr
W swoim Punto wymieniałem przekaźniki (swojego czasu wspomaganie padło kompletnie) - nie wpłynęło to na wyłączanie wspomagania przy maksymalnym skręcie.
Wymieniłem i teraz objaw jest taki. Gdy trzymam kierownice w prawa stronę i zapalę to sie włącza wspomaganie ale buczy cały ten silnik i za chwilę gaśnie i zapał się kontrolka Dodano po 27 Zjebany czujnik kąta skrętu?
Mam wyżej wymienione auto,przyjechało bo podczas skrętu w lewo charczało wspomaganie,w prawo ok.Stwierdziłem uszkodzenie czujnika kąta skrętu.zamówiłem na alegro nowy,założone skalibrowane żadnych usterek,Lecz wspomaganie kręcąc w prawo chodzi lekko,natomiast w lewo nieco ciężej.Jazda na miasto odczucie jakby trochę ściągało w prawo.Włączając city kierownica...
miałem ten sam objaw tylko teraz już nie pomagało wyłączanie silnika na początku tak właśnie dzisiaj odebrałem auto od mechanika na komputerze wyszła awaria silniczka czujnik skrętu był dobry koszt 400
Poszły przekaźniki w płytce silnika. Do naprawy.
Łożysko nowe
Bardzo dziękuję koledze z forum który naprowadził mnie na dobry kierunek. Połączyłem się w końcu z F.G.P. i jest błąd na wspomaganiu C1002 czyli czujnik skrętu.
Jak zdiagnozować bez podpięcia pod komputer No nie da rady.... posiadam tyko niestety elm321 No to wystarczy...brakuje ci tylko odpowiedniego programu...
przecież to standardowa usterka tego fiata, czujnik kąta skrętu do wymiany
Po wymianie powinno się na komputerze skalibrować czujnik skrętu ale przed wymianą może warto zrobić diagnostykę, bo może się okazać, że sama kalibracja rozwiąże problem.
Wymieniam w swoim punto czujnik skrętu kierownicy. Zakupiłem używany czujnik razem z kolumną. Dolna część kolumny składa się z dwóch rurek, do grubszej wchodzi chudsza. Zakupiona kolumna patrząc od dołu kończy się grubszą rurką. Pytanie jest czy demontując kolumnę z samochodu da się wyciągnąć jedną rurkę z drugiej (czyli bez odkręcania śruby tuż koło...
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Witam a wie może ktoś jak naprawa wygląda w grande punto 2006r, objawy "buczenie" podczas skrętu kierownicą w lewo, wyłączanie sie wspomagania, drgania kierownicy, drgania kierownicy. Rozbierałem silniczek i jest całkiem inny niż opisany wyżej. Pozdrawiam
Ok pomogła wymiana czujnika skrętu plus jeszcze jakaś płytka.
ale co się zepsuło , w punto jest elektryczne , i mógł paść czujnik skrętu w kolumnie albo przekażniki w silniku a silnik powinien pasować bezproblemowo z anglika
Czujnik skrętu do wymiany, sprawdzony na kompie.
tak silnik bez przekaźników. EDIT: wymieniono czujnik skrętu/położenia kierownicy i działa
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Silnika na krótko nie wysterujesz. Odpowiada za to sterownik który bierze sygnał z czujnika skrętu na kolumnie pod kierownicą. Pokaż gdzie mierzysz to napięcie.
Widziałem ostatnio Corsę D co sama w lewo skręcała ale dopiero po odpaleniu. Winny czujnik kąta skrętu a raczej jego ustawienie.
Moim zdaniem to są łożyska amortyzatorów. Przy skręcie słychać chrobotanie a na wertepach słychać stukanie.
Zapomniałem już trochę o tym temacie. Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony okazał się czujnik skrętu. Po wymianie na inny i kalibracji wszystko działa ta jak powinno.
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Usterki wspomagania elektrycznego występują we wszystkich modelach, nie tylko w Punto. Gdy wspomaganie jest w porządku na zegarach ma gasnąć czerwona kontrolka kierownicy, przełącznikiem na desce włączasz, wyłączasz tryb CITY, ma wszystko działać. Podczas jazdy kierownica ma być ustawiona "centralnie", bez odchyłów na boki, po wykonaniu skrętu ma wracać...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Po kolei: - "city" przełącza tylko skuteczność wspomagania - nie możesz włączyć "city", czy w ogóle nie masz wspomagania (ledwo można kręcić kierownicą)? - błąd wspomagania (kontrolka) kasuje się po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika - to normalne. - błąd wspomagania wyskakuje czasem kiedy jedziesz dłużej na pełnym skręcie kierownicy (np. zawracanie)...
Czytałem o tym,że właśnie tak mają.Na wolnych sprawdzam ładowanie.Ale jak włączę dużo odbiorników,to auto poszarpuje(wtedy właśnie nie ma ładowania).Boję się,o czujnik kąta skrętu,żeby go nie zepsuć skaczącym ładowaniem.Wymieniłbym regulator napięcia,ale może nie pomóc.
mialem podobny problem z punto 2 padaja sewki przy plytce w silniku od wspomagania mnie to kosztowalo 100 pln i spokoj
witam panowie, auto jak wyzej, ma zaniki wspomagania, blędow brak, jak zaniknie wspomaganie to brak komunikacji z diagnoskopem, po podlączeniu nie czytal czujnika skrętu, po inicjacji czujnik czyta poprawnie, lecz problem nie ustąpil, moje pytanie brzmi, jak to "ugryśc"
No i się powyjaśniało. Wyrównałem ciśnienie w kołach, pomierzyłem prześwit w kilku pozycjach na równym parkingu. Różnica w wysokości nadkola to 1-2mm, więc używka zostaje. Ściąganie to efekt niższego ciśnienia w jednym kole i ostatniego ochłodzenia. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kierownica nie jest centralnie ustawiona mimo poprawnej...
Miałeś rację Esteban ,na osi przegubu było zabezpieczenie. Chwilkę mi zeszło zanim się do niego dobrałem.W końcu udało się i teraz już nie ma stuków przy ostrych skrętach (bo takie są objawy przy walniętym przegubie , pęknięta gumowa osłona , woda piasek i po zawodach.Dzięki za rady .POZDRAWIAM.
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
Sprawdzałem wyłącznik p.wstrząsowy tzn. wciskałem. Brak napięcia na kablu prowadzącym do cewek zapłonowych. Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego warsztatu i po 4 godzinach: "jakiś kabel za skrzynką bezpieczników się przetarł, zaizolowali go i wymienili przepalony bezpiecznik (duży żółty pod maską, schowany pod przykręcaną na dwie śruby pokrywką przy...
Ten "patent" pojawia sie w calkiem roznych autach. Ostatnio widzialem to w nowej octavii, wczesniej w najnowszym punto i chyba bravo, o mercach nie wspomne. Moze ktos juz spotkal sie z tym w serwisie przy okazji jakiejs aktywacj?
Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem problemu który mnie dotknął, a mianowicie wszystko jest ok nie wyłącza się wspomaganie itp, tylko przy skręceniu w lewo (bardzo lekko i przyjemnie chodzi kierownica) ale w prawo jest ciężej (i tu jest problem)! Czemu właśnie tak chodzi w prawo? Co może być przyczyną? W tym puncie był już wymieniany czujnik...
Witam, Otóż parę dni temu pojawiły się dziwne odgłosy tak jakby przeskakującej sprężyny podczas skrętu - odgłosy podczas postoju lub toczenia się. Po zanurkowaniu nie stwierdziłem by ze sprężynami było coś nie tak natomiast podczas obrotu drugiej osoby kierownicą czuć jak sprężyna skacze. Więc diagnoza padła na łożysko wraz z poduszką. Szykuję się właśnie...
przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską(...) pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne W instrukcji, od modelu MY2008, jest on opisany jako "Centralka systemu prowadzenia elektrycznego ESP (zasilanie +kluczyk), centralka układu hamulcowego NFR (zasilanie +kluczyk), czujnik skrętu...
Najczęściej siada czujnik skrętu . Jest wewnątrz kolumny okrągły biały śr. ok 15 cm. i gruby ok2cm. i kabelki wychodzą 3 lub 4 i kostką łączy się ze sterownikiem. Aby wyjąć trzeba rozpołowić kolumnę.
Podczas skrętu gdy ma się załączać wspomaganie strasznie trzęsie kierownica i zapala się kontrolka braku wspomagania. Oś silniczka wspomagania chodzi luźno, więc raczej nie ma żadnych oporów mechanicznych. Nie chciałbym rozbierać silniczka. Czy jest możliwe, że jest on szczotkowy? Może ktoś miał podobny problem? Prosiłbym o pomoc
Cały problem zaczął się od wymiany płynu chłodzącego. Temperatura rosła jedynie do 1/4 wskaźnika, i na początku pracy silnika wyłączało się wspomaganie kierownicy. gdy już się nagrzał do 1/4 wspomaganie działało bez zarzuty. Tak wiec wymieniony został termostat (okazało się że był uszkodzony) jednak to wcale nie pomogło, nadal zagrzewa się do 1/4 w...
Witam! W silniku statyczny błąd U0426 Elektroniczna blokada odjazdu i po chwili U1706 CAN komunikacja z ABS. Auto już u nas drugi raz, poprzednio postało, pokombinowaliśmy i naraz odpaliło. Jednak po tygodniu po wjechaniu na myjnię znów nie odpaliło. Błędy w silniku te same, w BODY komputerze U0426 Minicrypt brak sygnału i jakiś błąd przełącznika oświetlenia...
Co może być przyczyną skręcania samochodu w lewo przy dodawaniu gazu? Skręt ten dochodzi czasami nawet do 90 stopni. Przy jeździe na luzie problem nie występuje. Zauważyłem jeszcze, że ciężko się skręca w prawo, ale za to bardzo lekko w lewo.
Witam. Posiadam Fiata Punto II 1,9 JTD 3D z roku 2000. Chcę kupić do niego ładne i fiatowskie felgi. Znalazłem na alledrogo felgi (do Fiata Stilo z serii Abarth) o rozmiarze: 17" , szerokość felgi 7" ET41 no i oczywiście rozstaw szpilek 4x98. Założyłbym opony 205/40/17. I teraz pytanie czy z takim zestawem będą problemy?? Chodzi mi o obcieranie przy...
Posiadam fiata punto 1,7td/96 mam 2 pytania dotyczące tego samochodu 1. uszkada sie bezpiecznik 30 A który znajduje sie pod maską przed sterownikiem świeć żarowych koło 2 przekaźników - mimo to wszystko działa (Fotka w załączniku) 2 samochód przy skręcie w lewo zjeżdża do środka jezdni(przy łagodnym zakręcie nie robi tego )w prawo jest ok. najlepiej...
Obecnie jeżdżę Fiatem i niestety w skali 1:10 oceniam je na 6 :/ Posiadam Punto 2 i bardzo narzekam na komfort jazdy, zawieszenie twarde, wybojach reaguje bardzo agresywnie, auto posiada duży promień skrętu, jest krótkie i wbrew pozorom niewygodnie się nim parkuje. W środku bardzo delikatne, i plastikowe, boję się żeby czegoś nie urwać. Jest to 2003...
Miałem podobne warunki zdawania. Uczyłem się jazdy na Clio oraz Punto, natomiast zdawałem na Punto - były to ostatnie dni kiedy te samochody jeździły na egzaminach. :) Po przesiadce z Fiata na Renault faktycznie trochę ciężko wyczuć auto - sprzęgło wysoko bierze, przyspieszenie słabsze. No i Clio znacznie gorzej sprawdza się przy parkowaniu równoległym...
Adaptacja polega na tym ze pokazuje sie centrali wspomagania maksymalnych skrętów w prawo w lewo i punktu jazdy na wprost. Czujnik kąta skretu bardzo czesto ulega awarii i to powoduje różne dziwne zachowania wspomagania kierownicy. Adaptacja jest pierwszym krokiem w diagnozie poprawności działania wspomagania kierownicy.
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam ,dziś objawił mi się problem w moim puncie z lewym kierunkowskazem , mianowicie kiedy daje kierunek w lewo manetką kierunkowskaz mruga dwa razy szybciej przez parę sekund po czym wraca do normy , choć nie za każdym razem bo są momenty kiedy cały czas przy skręcie w lewo mruga szybciej ,a są momenty kiedy mruga normalnie , sprawdziłem żarówki i...
FIAT PUNTO I ELX – 75 KM poj 1232 / r96 Usterka nr 1 Nagłe ,,dziury'' w obrotach podczas jazdy, często po ostrym skręcie w prawo – dolałem denaturatu do paliwa, wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę, gardziel przepustnicy – pomogło na trzy tygodnie. Usterka nr 2 Powrót ,,dziur'' w obrotach a po trzech dniach nagle po ostrym zakręcie...
No owszem da się zrobic bez zwezki, mikser na 20mm pewnie bedzie w sam raz przy dolocie chyba 80mm w silniku mpi w k11. Co innego monowtrysk, tam zweżka jest sam wtryskiwacz ale przecież to nie istotne bo ogranicza osiagi silnika. Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika, moze w k11 by działał lepiej ale nie...
Miałem coś takiego w Punto 1, samochód stukał przy skręcaniu, także na postoju, zarówno w lewo jak i w prawo, okazało się, że częściowo zaciera się łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora, sprężyna zamiast obracać się, trze o taką blachę w której jest osadzona. W Uno może być podobnie, zauważyłem to podnosząc przód i kręcąc kierownicą. Przesmarowałem...
wspomaganie najprawdopodobniej masz zapowietrzone,odpal go i skręć kołami w jedna stronę do końca i popuść ćwierć obrotu poczym dobij znów do końca, czynność powtóż kilkakrotnie przy skręcie w jedną i drugą strone. jesli to nie pomoże...cóż-pompa do wymiany upewnij sie jeszcze że masz odpowiedni olej a nie jakiś mix który po kilku tygodniach rozpuści...
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator. Ta awaria nie następuje po jednym zamoczeniu urządzenia tylko jest...
Dobrze napisałem na końcu, 5 dni temu, że jeżeli reszta podzespołów zawieszenia jest ok., to autko będzie jeździć cicho. Otóż, nie było ok. Na drugi dzień po robocie, ruszając z miejsca Punciakiem, słychać było klekot z przodu, z lewej strony auta. Myślałem, że może czegoś nie dokręciłem, lub nie złożyłem jak trzeba, albo za chwilę coś zaskoczy i znów...
Mam Punto 75ELX z 1996 roku z centralką IAW 8F.5T (przebieg w/g licznika ok 130 tys. km ale na 100% to bujda). Na tym forum monrant stwierdził, że w Punto mk.1 mapy korekcyjne wtrysków są przechowywane w pamięci EEPROM i odłączenie akumulator ich nie usuwa. Więc stąd moje pytanie, bo może coś mam uszkodzone - jeśli odłączę na kilkanaście minut akumulator...
Auto po przejechaniu 40 km stało 8 godzin. podczas powrotu wyświetliło na ekranie mniej więcej :"awaria zawieszenia prędkość do 90 km/h", trzymał wysokość i można było jechać. Po przyjeździe dał się opuścić ale już nie podniósł się. Lexia ogłosiła" awaria czujnika wysokości tył" , po skasowaniu i przejechaniu paru metrów : " awaria czujnika wysokości...
A ten błąd gdzie jest, w NBC czy NCM? On często powstaje w takiej sytuacji kiedy wtyczka testera wpięta jest w gniazdo diagnostyczne nim zostanie włączony zapłon. Da się go skasować? Przeleć sobie CAN między obiema wyżej wskazanymi centralami, skrętka, przewody ciemnoróżowe z paskiem.
skrętu punto punto czujnik skrętu moduł skrętu
xiaomi blokada ekran ariston komin nagranie pliku video
schema podlaczenia zamka centralnego
Restart pilota Yamaha RAV 575 - jak to zrobić? Zestaw zamków do drzwi i stacyjki Ligier JS50L