Zmieniasz stacyjke,przekładasz pętle i to wszystko.A transponder ze starego kluczyka wrzucasz do nowego o ile jest taka możliwość.
A sprawdzałeś na którym z zacisków wyłącza się +12V po wyłączeniu stacyjki?
Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
Typowe uszkodzenie stacyjki.
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
W fabrycznej instalacji nie ma tylko 12V "po stacyjce" (są dwa przewody ale obydwa są podłączone pod "stałe" 12V). O ile pamiętam należy go wziąć z bezpiecznika opisanego jako SERVICES. Co to za elektryk był, że nie umiał się dostać do stacyjki w Punto mk.1, chyba nie samochodowy?!? Dostęp jest bardzo prosty. Masę się bierze z karoserii i wszystko wskazuje...
Sprawdź kostkę stacyjki.
sprawdź wyjście ze stacyjki
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
Witam trzeba wymienić tylną czesc stacyjki miałem to samo w pandzie 2004 koszt stacyjki bez wkładki ok 120 zł, mozna odkrecić te zerwane sruby obcinaczkami do przewodów.:)
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Potwierdzam oba światła długie są sterowane tym samym przekaźnikiem.
Witam, Szukam stacyjki do Fiat Punto II 1.3 multijet. Nie mogę znaleźć nigdzie w żadnym sklepie internetowym. Na allegro też nie bardzo bo są ale do benzyny więc nie wiem czy takie same są czy inne... A drugie pytanie czy po wymianie stacyjki na nową trzeba jakoś imobilizer aktualizować?
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Ja mam takie coś, nie wiem skąd, ale mam. https://obrazki.elektroda.pl/4424292300_...
To jest td więc immo jeśli jest to na pompie wtryskowej więc trzeba się dostać do zaworka na pompie, podać plusa. Sama stacyjka to nie problem, odkręcić od kolumny kierowniczej żeby nie było blokady i wyjąć wkładkę, potem palcami przekręca się takie kółeczko (ostrożnie bo wkładka nie ma sprężynki i nie odbije sama z rozrusznika) i potrzebne prądy się...
Po prostu naciągacze. Jestem ciekawy ile założyli z tego co ci mówili. Dla mnie to złodziejstwo. Porządny mechanik robi diagnozę i dzwoni do klienta i mówi co się dzieje i pyta co ma robić czy wymieniać czy nie. Trochę mnie dziwi co światła mają do zapłonu. Będziesz jeszcze tam u nich to nie płac za naprawę tego licznika niech robią to w ramach reklamacji.
pomarańczowy wiązka stacyjki
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Witam. Jak sprawdzić poprawne działanie lub nie działanie Fiat Code. Samochód zapala za każdym razem (kontrolka Fiat Code gaśnie wszystko chodzi normalnie) nawet przy palącej się lampce Code, wyjąłem bezpiecznik od Fiat Code nr. 23 i też zapalił (napięcie według schemat z bezpiecznika 23 leci na centralkę). Jak to najlepiej sprawdzić (nie używając narzędzi...
Witajcie!!! Mam mały problem z samochodem, przed chwilą wsiadłem i próbowałem odpalić auto, odpaliłem ale patrzę na pulpicie świeci się czerwona kierownica i nie mogę skręcać, przypomniało mi się że może być zablokowana kierownica, gaszę samochód i przy przekręceniu kluczyka kręcę kierownicą w lewo i prawo ale to nic nie dało ( w między czasie dzwonię...
Nie wiem. Ale pod stacyjkę odpada. W punto jest stacyjka na trzy. 1 - nic nie działa, 2-kontrolki zapalają się, wentylator itp. 3- zapłon.
Jeśli dokładnie takie to nad USB jest gniazdo AUX... Trzymając wciśnięty MEDIA na wyłączonym radiu przekręć kluczyk w stacyjce,
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
Żółty dajesz na stałe pod +12V a czerwony +12V po stacyjce.
Wymieniałem ostatnio BCM w Alfie 147, bez programowania procka silnik nie zapala, ale wszystkie pozostałe funkcje działają normalnie (światła, szyby, kierunkowskazy etc.), na wyświetlaczu w zegarach miga przebieg
Tylko w moim przypadku to nie kwestia kluczyka tylko stacyjki ;)
Czyli rozumie że, teraz mając 2 nowe piloty z elektroniką to po docięciu ich robię je jako dealer key + uczenie w stacyjce? jeśli nowe to dokładnie tak . Oryginalny dealer key zablokowany jest i nawet po odblokowanie nie umiem go przyuczyć. a wystarczyło włożyć w stacyjkę przy uczeniu kluczy.
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
No ok ale jak go znaleść? Popatrzyć na schemat albo wziąć do ręki multimetr, ew. próbnik z żarówką i przekręcić stacyjkę na rozruch... co tu więcej tłumaczyć?
Sprawdź kostkę stacyjki
Dziękuję za wskazówki. Udało się znaleźć gniazda bezpieczników dające napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Punto: F12 C4 Picasso: F4
Ostatnio w samochodzie zaczęła mi się blokować stacyjka. Chciałam ją przeczyścić i przeczytałam, że najlepszy do tego jest brunox. Brunox mam, ale do rdzy. Czy to w czymś przeszkadza? Mogę go i tak użyć? Jakieś rady? Proszę o pomoc.
miernik pokazywał 12.62v Jeśli już to V i mierzone na sucho - co niczego nie dowodzi.
Witam wiele wskazuje na to,że przyczyną może być po prostu stacyjka, radio, oświetlenie w środku auta, centralny zamek awaryjne, będą działać bez stacyjki. Ja miałem podobny przypadek w innym aucie, dało się wyczyścić styki i działa. Nie wiem czy w punto można rozebrać styki w stacyjce.
Podłącz do złączy pompki żarówkę 12 V i sprawdź czy w ogóle dochodzi napięcie po przekręceniu stacyjki.
Przyglądnął bym się kostce stacyjki.
sam wkład można wymiecić bez demontazu stacujki
Sterownik dostaje plus po stacyjce. Sprawdzone żarówka 5W.
Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
Załączenie świateł postojowych jest możliwe również po wyłączeniu stacyjki.
Najlepiej rozebrać kolumnę kierownicy i sprawdzić stacyjkę i przełącznik. Często samo ruszanie danym elementem pozwala na trafną diagnozę.
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź, czy przestanie kręcić,
przewody do lampki idą w lewym słupku pod listwą przy szybie czołowej czyli stały +12 , masa , i masa z czujników dżwiowych , natomiast +po stacyjce znajdziesz w okolicach skrzynki bezpieczników a dokładnie nad nią jest centralka code i tam są dwie wtyczki jedna z dwoma czarnymi kabelkami druga z większą ilością i w tej pomarańczowy będzie +po stacyjce.
w sienie wciska się i wyciąga swobodnie, stacyjka podobna więc powinni iść
Sprawdż bezpieczniki nad lewą nogą kierowcy nr.37 i 51. następnie kostkę stacyjki.
Jak widać stare radio działało po CAN'ie. Musisz + ze stacyjki podciągnąć. Kiedyś było Punto II FL w rodzinie i na oryginalnej wiązce było normalnie radio wpięte inne niż fabryczne i działało po stacyjce, widocznie ty masz inne wiązki...
Jak nie mogl przekręcić klucza to raczej stacyjka lub kostka stacyjki.
czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki
Antenka to ta cewka naokoło stacyjki.
Z tego co piszesz wygląda na kostkę stacyjki.
Jesli połączenie masy jest ok to może być wina stacyjki
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
najprawdopodobniej nie ma tam plusa po stacyjce - jest tylko stały. Nie ma ACC , ILL i Gali bo ma instalacje na CAN.
stacyjka do sprawdzenia
dokładnie nie wyciągać kluczyka i przekręcić na Mar, ewentualnie tak przekręcić kluczyk aby blokada co jest w stacyjce odpuściła.
spróbuj drugim kluczykiem jeżeli posiadasz,lub przesmarowac wkład stacyjki jeśli nie pomoże to tylko wymiana wkładu stacyjki razem z kluczem.
Fiat grandę Punto 1.2 benzyna na popych odpalił zgasiłem i nie odpala po przekręceniu stacyjki tylko stukanie jakby jakiś przekaźnik stukał
Szczotki w rozruszniku do wymiany - wieszają się. Może też być styk 50 na kostce stacyjki.
W moim Punto wytarła się stacyjka, do tego stopnia, że boję się że kiedyś nie uruchomię wozu. Autko ma immobiliser a ja byłbym skłonny zmienić wszystkie wkładki wraz ze stacyjką. Czy takie coś mi podejdzie do tego samochodu? http://www.allegro.pl/item106277176_nowe... Czy dam radę sam wprogramować kluczyki do centralki...
Witam Fiat Punto II przy wyłączonej stacyjce a nawet przy braku kluczyka w stacyjce , po włączeniu radia ( on/off) mamy efekt jak przy włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki , światła , czekam na wskazówki pozdrawiam
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
Witam potrzebuję schemat elektryki punto 2 1.2 8v. Schemat od stacyjki do bsi opisany co i jak. Albo zdjęcia stacyjki, czytnika immo, bsi na których jest opisane który pin idzie do czego
Sprawdź zasilanie komputera podczas pracy rozrusznika... bo albo akumulator jednak nie ok, albo uszkodzone połączenie masowe silnika albo uszkodzona stacyjka.
A dostaje napiecie ze stacyjki na automat?
Czy podłączone właściwie i czy cewka stacyjki podłączona?
Dziękuje kolego. Tak też sądziłem, że tak właśnie muszę podpiąć. A co w takim razie z kablem nr 6- podświetlenie - można go w moim przypadku "jakoś" wykorzystać? Może ktoś z kolegów szukał w punto 1.1 napięcia "po stacyjce"- jeśli tak to b. proszę o informację skąd je chwycić. 1. stacyjka 2. z czujnika stopu / info. z internetu-google/.
Prawdopodobnie stacyjka do naprawy lub wymiany...
Warto wyciągnąć tylko przy dłuższym postoju np. tygodniowym jeżeli zapowiadają w tym czasie spadek temperatury poniżej -10. Sensowne jest sprawdzenie napięcia akumulatora 30 minut po jeździe i wyłączeniu silnika oraz poboru prądu przy wyłączonej stacyjce.
Nie, nie. To nie blokada kierownicy. Pozdrawiam i prosze o dalsze wskazowki,
No radio jest spoko zmieniałem bo chciałem odświeżyć trochę a no właśnie tylko mnie zastanawia czemu się świeca te diody pomimo braku kluczyka w stacyjce
Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania .
Po trzecim nr z góry znalazło allegro mi coś takiego: http://allegro.pl/stacyjka-przelaczniki-...
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Dzieje się tak wtedy, kiedy był cofany przebieg, lub jest zamontowany licznik od pojazdu z przebiegiem mniejszym.
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Witam Mam problem z rozrusznikiem w punto II 1,3 Multijet Po przekręceniu stacyjki w pozycje rozruch czasami nie kreci rozrusznik słychać cyknięcie elektromagnesu ale nie kreci. Coś takiego zdarza się 4 na 10 rozruchów Czasami wystarczy dłużej potrzymać stacyjkę w pozycji rozruch i zakręci rozrusznik a czasami trzeba kilka razy powtórzyć próbę i zapali....
Źle podłączone radio. Wyjście na zasilanie anteny pomylone z plusem po stacyjce [+15]
z opisu wynika że jest to punto 1 wymień wkładkę w stacyjce /odkręć trzy wkręty na imbus osłonę pod kierownicą.wsaðż stary kluczyk przekręć w połżenie zapłon w stacyjce będzie dzyndzel podważ go śrubokrętem iwyjmij wkładkę.włóż nową wkładkę wyłącz zapłon/stara wkładka może wychodzić z lekkim oporem/następnie rozbierz klucz matkę /kolor brązowy/...
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
W punto 2 radio sterowane jest CAN i ma tylko 1 stałe zasilanie. Także jak chcesz sterowanie stacyjką to ciąg przewód od bezpieczników.
Wymień kostkę stacyjki najwyraźniej szwankuje.
Jeżeli ma iskrę i paliwo podaje, to jak wykręcasz świece to są suche czy mokre? Pomierz ciśnienie paliwa na listwie. Też podejrzewam kość stacyjki.
Skoro wariowały też zegary i przełącznik od LPG to na pewno jest to problem z zasilaniem. Może masz jakieś zwarcie i uszkodziło Ci kolejną kostkę stacyjki?
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Witam. Zwróć uwagę na ikonę wtryskiwacza na liczniku jak się zachowuje podczas problemów i podczas normalnego odpalania. Kiedyś w Punto przerabiałem temat - problemem był immobilizer coś z anteną przy stacyjce. I własnie tak kontrolka to wskazywała. Pozdrawiam.
Poszukuje radia z logiką zapłonu. Raczej nie interesują mnie zabytki, ale coś nowszego z USB. Nie tak, że wchodzę proszę żeby mi ktoś podpowiedział ale sam nie mogę znaleźć google nie reaguje prawie na frazę logika zapłonu. Przejrzałem też specyfikację nowych Blaupunkt oraz Sony i nigdzie nie występuje taka cecha. Albo po prostu żadne z nich tego nie...
Kostka stacyjki do wymiany.
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Sterownik jest układem hybrydowym, w zasadzie nierozbieralny. Sterownik ze szrotu nie zadziała - chyba, że przełożysz cały komplet z immobiliserem i transponderem w kluczyku (ew. całą stacyjką).
Problem polega na tym, że do seicento 1,1 MPI chce włożyć silnik z punto I 1,2 8V. silnik przekładam razem osprzętem i komputerem. Problem polega na tym, że w sejku nie mam immo a punto je ma. Czy wystarczy wyjąć centralkę immo z punto i dolutować kable od niej do konkretnych pinów komputera? Wtedy przełożę też stacyjkę z kluczykami i będzie grało?...
Zalecane minimum to ECU, BCM, stacyjka z anteną, kluczyk.
zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć. No zastanawiające faktycznie. Można tak długo. D elektryka podholuj sprawdzi co i jak. Jak nie kręci i nie ma kontrolek może być urwana masa silnika lub uszkodzona stacyjka.
Co do bezpiecznika to raczej obwód rozruznika jest na stałe podłączony pod akumulator - bez bezpiecznika Owszem ,chodzi mi o bezpiecznik stacyjki - bendixa
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
stacyjka punto stacyjka kluczyk punto wymiana stacyjka punto
atlas copco biały ekran matrycy monitora podłączyć listwa matrix
kuchenka amica 53gg5 43zptgn spawarka magnum
Samsung CLX-2160 błąd pasa transferowego - przyczyny i rozwiązania Kody błędów w wózku widłowym Manitou ME315