A sprawdzałeś na którym z zacisków wyłącza się +12V po wyłączeniu stacyjki?
Typowe uszkodzenie stacyjki.
W fabrycznej instalacji nie ma tylko 12V "po stacyjce" (są dwa przewody ale obydwa są podłączone pod "stałe" 12V). O ile pamiętam należy go wziąć z bezpiecznika opisanego jako SERVICES. Co to za elektryk był, że nie umiał się dostać do stacyjki w Punto mk.1, chyba nie samochodowy?!? Dostęp jest bardzo prosty. Masę się bierze z karoserii i wszystko wskazuje...
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Sprawdź kostkę stacyjki.
sprawdź wyjście ze stacyjki
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
Witam trzeba wymienić tylną czesc stacyjki miałem to samo w pandzie 2004 koszt stacyjki bez wkładki ok 120 zł, mozna odkrecić te zerwane sruby obcinaczkami do przewodów.:)
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
Zmieniasz stacyjke,przekładasz pętle i to wszystko.A transponder ze starego kluczyka wrzucasz do nowego o ile jest taka możliwość.
Witajcie!!! Mam mały problem z samochodem, przed chwilą wsiadłem i próbowałem odpalić auto, odpaliłem ale patrzę na pulpicie świeci się czerwona kierownica i nie mogę skręcać, przypomniało mi się że może być zablokowana kierownica, gaszę samochód i przy przekręceniu kluczyka kręcę kierownicą w lewo i prawo ale to nic nie dało ( w między czasie dzwonię...
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
Dziękuję za wskazówki. Udało się znaleźć gniazda bezpieczników dające napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Punto: F12 C4 Picasso: F4
Witam, Szukam stacyjki do Fiat Punto II 1.3 multijet. Nie mogę znaleźć nigdzie w żadnym sklepie internetowym. Na allegro też nie bardzo bo są ale do benzyny więc nie wiem czy takie same są czy inne... A drugie pytanie czy po wymianie stacyjki na nową trzeba jakoś imobilizer aktualizować?
pomarańczowy wiązka stacyjki
Sprawdź kostkę stacyjki
Podłącz do złączy pompki żarówkę 12 V i sprawdź czy w ogóle dochodzi napięcie po przekręceniu stacyjki.
Ostatnio w samochodzie zaczęła mi się blokować stacyjka. Chciałam ją przeczyścić i przeczytałam, że najlepszy do tego jest brunox. Brunox mam, ale do rdzy. Czy to w czymś przeszkadza? Mogę go i tak użyć? Jakieś rady? Proszę o pomoc.
Oryginalny klucz był już dealer key ,nie prekoduje się ponownie tylko od razu w stacyjkę.
Potwierdzam oba światła długie są sterowane tym samym przekaźnikiem.
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Tylko w moim przypadku to nie kwestia kluczyka tylko stacyjki ;)
Jeśli dokładnie takie to nad USB jest gniazdo AUX... Trzymając wciśnięty MEDIA na wyłączonym radiu przekręć kluczyk w stacyjce,
To jest td więc immo jeśli jest to na pompie wtryskowej więc trzeba się dostać do zaworka na pompie, podać plusa. Sama stacyjka to nie problem, odkręcić od kolumny kierowniczej żeby nie było blokady i wyjąć wkładkę, potem palcami przekręca się takie kółeczko (ostrożnie bo wkładka nie ma sprężynki i nie odbije sama z rozrusznika) i potrzebne prądy się...
Po prostu naciągacze. Jestem ciekawy ile założyli z tego co ci mówili. Dla mnie to złodziejstwo. Porządny mechanik robi diagnozę i dzwoni do klienta i mówi co się dzieje i pyta co ma robić czy wymieniać czy nie. Trochę mnie dziwi co światła mają do zapłonu. Będziesz jeszcze tam u nich to nie płac za naprawę tego licznika niech robią to w ramach reklamacji.
Załączenie świateł postojowych jest możliwe również po wyłączeniu stacyjki.
Ja mam takie coś, nie wiem skąd, ale mam. https://obrazki.elektroda.pl/4424292300_...
Warto wyciągnąć tylko przy dłuższym postoju np. tygodniowym jeżeli zapowiadają w tym czasie spadek temperatury poniżej -10. Sensowne jest sprawdzenie napięcia akumulatora 30 minut po jeździe i wyłączeniu silnika oraz poboru prądu przy wyłączonej stacyjce.
Sprawdż bezpieczniki nad lewą nogą kierowcy nr.37 i 51. następnie kostkę stacyjki.
Przyglądnął bym się kostce stacyjki.
No ok ale jak go znaleść? Popatrzyć na schemat albo wziąć do ręki multimetr, ew. próbnik z żarówką i przekręcić stacyjkę na rozruch... co tu więcej tłumaczyć?
Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
Antenka to ta cewka naokoło stacyjki.
czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki
w sienie wciska się i wyciąga swobodnie, stacyjka podobna więc powinni iść
Jak nie mogl przekręcić klucza to raczej stacyjka lub kostka stacyjki.
Z tego co piszesz wygląda na kostkę stacyjki.
Jesli połączenie masy jest ok to może być wina stacyjki
Nie wiem. Ale pod stacyjkę odpada. W punto jest stacyjka na trzy. 1 - nic nie działa, 2-kontrolki zapalają się, wentylator itp. 3- zapłon.
Szczotki w rozruszniku do wymiany - wieszają się. Może też być styk 50 na kostce stacyjki.
Witam wiele wskazuje na to,że przyczyną może być po prostu stacyjka, radio, oświetlenie w środku auta, centralny zamek awaryjne, będą działać bez stacyjki. Ja miałem podobny przypadek w innym aucie, dało się wyczyścić styki i działa. Nie wiem czy w punto można rozebrać styki w stacyjce.
Sterownik dostaje plus po stacyjce. Sprawdzone żarówka 5W.
Żółty dajesz na stałe pod +12V a czerwony +12V po stacyjce.
Sprawdź zasilanie komputera podczas pracy rozrusznika... bo albo akumulator jednak nie ok, albo uszkodzone połączenie masowe silnika albo uszkodzona stacyjka.
No radio jest spoko zmieniałem bo chciałem odświeżyć trochę a no właśnie tylko mnie zastanawia czemu się świeca te diody pomimo braku kluczyka w stacyjce
Wymieniałem ostatnio BCM w Alfie 147, bez programowania procka silnik nie zapala, ale wszystkie pozostałe funkcje działają normalnie (światła, szyby, kierunkowskazy etc.), na wyświetlaczu w zegarach miga przebieg
dokładnie nie wyciągać kluczyka i przekręcić na Mar, ewentualnie tak przekręcić kluczyk aby blokada co jest w stacyjce odpuściła.
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź, czy przestanie kręcić,
Jak widać stare radio działało po CAN'ie. Musisz + ze stacyjki podciągnąć. Kiedyś było Punto II FL w rodzinie i na oryginalnej wiązce było normalnie radio wpięte inne niż fabryczne i działało po stacyjce, widocznie ty masz inne wiązki...
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
przewody do lampki idą w lewym słupku pod listwą przy szybie czołowej czyli stały +12 , masa , i masa z czujników dżwiowych , natomiast +po stacyjce znajdziesz w okolicach skrzynki bezpieczników a dokładnie nad nią jest centralka code i tam są dwie wtyczki jedna z dwoma czarnymi kabelkami druga z większą ilością i w tej pomarańczowy będzie +po stacyjce.
A dostaje napiecie ze stacyjki na automat?
Jeżeli ma iskrę i paliwo podaje, to jak wykręcasz świece to są suche czy mokre? Pomierz ciśnienie paliwa na listwie. Też podejrzewam kość stacyjki.
Skoro wariowały też zegary i przełącznik od LPG to na pewno jest to problem z zasilaniem. Może masz jakieś zwarcie i uszkodziło Ci kolejną kostkę stacyjki?
Najlepiej rozebrać kolumnę kierownicy i sprawdzić stacyjkę i przełącznik. Często samo ruszanie danym elementem pozwala na trafną diagnozę.
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
stacyjka do sprawdzenia
Czy podłączone właściwie i czy cewka stacyjki podłączona?
Witam. Jak sprawdzić poprawne działanie lub nie działanie Fiat Code. Samochód zapala za każdym razem (kontrolka Fiat Code gaśnie wszystko chodzi normalnie) nawet przy palącej się lampce Code, wyjąłem bezpiecznik od Fiat Code nr. 23 i też zapalił (napięcie według schemat z bezpiecznika 23 leci na centralkę). Jak to najlepiej sprawdzić (nie używając narzędzi...
Po trzecim nr z góry znalazło allegro mi coś takiego: http://allegro.pl/stacyjka-przelaczniki-...
Źle podłączone radio. Wyjście na zasilanie anteny pomylone z plusem po stacyjce [+15]
Sterownik jest układem hybrydowym, w zasadzie nierozbieralny. Sterownik ze szrotu nie zadziała - chyba, że przełożysz cały komplet z immobiliserem i transponderem w kluczyku (ew. całą stacyjką).
Powyższy schemat znajdziesz w Elearn ePeer . wpisz w wyszukiwarkę .
zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć. No zastanawiające faktycznie. Można tak długo. D elektryka podholuj sprawdzi co i jak. Jak nie kręci i nie ma kontrolek może być urwana masa silnika lub uszkodzona stacyjka.
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania .
najprawdopodobniej nie ma tam plusa po stacyjce - jest tylko stały. Nie ma ACC , ILL i Gali bo ma instalacje na CAN.
Jeśli to fabryczny obrotomierz z SCS to podłącza się go pod pin 23 ECU. Choć może się to wydawać dziwne, jest to ten sam pin, który steruje przekaźnikiem zasilania cewek i pompy paliwa (pin 7 w kostce tegoż przekaźnika). Oczywiście obrotomierz potrzebuje też masę i plus "po stacyjce".
W moim Punto wytarła się stacyjka, do tego stopnia, że boję się że kiedyś nie uruchomię wozu. Autko ma immobiliser a ja byłbym skłonny zmienić wszystkie wkładki wraz ze stacyjką. Czy takie coś mi podejdzie do tego samochodu? http://www.allegro.pl/item106277176_nowe... Czy dam radę sam wprogramować kluczyki do centralki...
spróbuj drugim kluczykiem jeżeli posiadasz,lub przesmarowac wkład stacyjki jeśli nie pomoże to tylko wymiana wkładu stacyjki razem z kluczem.
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
Prawdopodobnie stacyjka do naprawy lub wymiany...
Wymień kostkę stacyjki najwyraźniej szwankuje.
Przez minutę? U mnie też się zaczęła świecić po wymianie alternatora ale przez 2-3s, choć ja to łączyłem raczej z założeniem alarmu. Z jakiegoś powodu nie znika napięcie z zegarów po wyłączeniu zapłonu (czujnik podaje masę na kontrolkę w razie spadku ciśnienia, a po zgaszeniu silnika ciśnienie spada, z drugiej strony kontrolka dostaje 12V po stacyjce).
Fiat grandę Punto 1.2 benzyna na popych odpalił zgasiłem i nie odpala po przekręceniu stacyjki tylko stukanie jakby jakiś przekaźnik stukał
To że aku ma spoczynkowe 13V nie oznacza że uruchomi auto.
Co do bezpiecznika to raczej obwód rozruznika jest na stałe podłączony pod akumulator - bez bezpiecznika Owszem ,chodzi mi o bezpiecznik stacyjki - bendixa
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
sam wkład można wymiecić bez demontazu stacujki
Problem polega na tym, że do seicento 1,1 MPI chce włożyć silnik z punto I 1,2 8V. silnik przekładam razem osprzętem i komputerem. Problem polega na tym, że w sejku nie mam immo a punto je ma. Czy wystarczy wyjąć centralkę immo z punto i dolutować kable od niej do konkretnych pinów komputera? Wtedy przełożę też stacyjkę z kluczykami i będzie grało?...
Panowie, czy da się naprawić tą kostkę? jest rozbieralna? Które srubki odkręcic aby wyciągnąć całą stacyjkę, Wymienia się całą kostkę. Aby wymienić kostkę nie musisz odkręcać stacyjki. Aby zdemontować to najlepiej zdjąć kierownicę, następnie zdemontować osłony kolumny kierownicy. Odpiąć kable od kostki stacyjki, odpiąć kostkę (jest montowana na zatrzaski)...
Kostka stacyjki do wymiany.
1,2mA to nic. To chyba źle napisałem wartość Trochę chaotycznie opisałeś temat. W ISO masz mieć wg. standardu czerwony - plus po stacyjce żółty - stały plus - do podtrzymania pamięci w radiu czarny - masa niebieski - to plus po włączeniu radia np. sterowanie anteną lub wzmacniaczem Tyle na temat ISO jeśli masz inaczej to masz coś zmienione A co do...
dziękuję wszystkim podziałało połączyłem przewody z kostki żółty i czerwony pod przewód czerwony dający 12v po przekręceniu stacyjki i wszystko działa ^^
Zasilanie z zapalniczki to zły pomysł. Z tego co kojarzę to w punto to zasilanie nie jest odłączane przez stacyjkę. Zatem znajdź właściwe gniazdo w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od podgrzewania foteli i stamtąd wyciągnij plus do przełączników i rozdziel go na prawy i lewy przełącznik. Masę do foteli z najbliższego punktu masy-może być spod śruby...
Bosch trochę prościej-pudełko od strony wyjścia rurek (dwie śruby zrywalne, trzeba rozwiercić) a potem zaworek zasilić z + po stacyjce i tyle.
czy dopiero po podaniu plusa ze stacyjki Blokada jest pasywna, czyli styki rozwierają się dopiero po przekręceniu stacyjki.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Zalecane minimum to ECU, BCM, stacyjka z anteną, kluczyk.
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć
Jaki model sterownika silnika? Wygląda że rozjeżdżają się mapy benzyny. Można zrobić myk i odcinać stały plus ECU przekaźnikiem, po wyłączeniu zapłonu. Co wyłączenie stacyjki będzie reset.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Myślałem, ze może kostka stacyjki. Dziś rozkręcę kolumnę i zobaczę
Koledze (at)decybel91 chodziło o wymianę całej stacyjki bo upatruje awarię mechaniczną. I słusznie.
punto stacyjka stacyjka kluczyk punto wymiana stacyjka punto
spalić lutownica wyciek pompy paliwa dioda voltage
Brak ciepła w aucie mimo działającego wentylatora Pomarańczowa kontrolka silnika Citroen C3 2009 - przyczyny i diagnostyka