Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Po pierwsze to jaki termostat kupiłeś?tzn. chodzi mi o temperaturę otwierania się.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Ja bym termostat sprawdził.
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Test na CO2 ;)
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Po tym co podajesz to wychodzi raczej na błędne mapowanie wtryskami. Wymontuj mapsensor i zmierz rezystancję termistora. Może sterownik jest ogłupiany , ostatnio temperatury zewnętrzne wariują. Jak będzie map szwankował to cuda się będą działy w tym silniku.
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
0,2 litra to nie tak wiele, a skąd - efekt jeżdżenia z prawie pustym zbiornikiem zimą - woda skrapla się na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury.
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
O ile te skoki, jaki silnik ?
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
koledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury Dodano po 1 wkoledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury
Najprościej podłączyć tester i w parametrach obserwować temp.Jak i na zimnym tak i podczas rozgrzewania silnika.
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
Na nowym czujniku jest tak samo. W sumie to jest tylko wskaźnik i wystarczy. W Fiacie Punto widziałem brak czujnika temperatury. Jedynie sygnalizacja przegrzania silnika.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk. Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
Podgladnij jak widzi temperatury
Witam Od kilku dni mam kłopoty z silnikiem w Punto 1.9 JTD Diesel. Silnik gaśnie po osiągnięciu temperatury nominalnej. Po ochłodzeniu pali normalnie. Elektronika sprawdzana była na 'komputerze", który nie wykazał żadnych usterek. Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go. Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam
A gdzie ten czujnik znajdę? By go wymienić. A jaki masz silnik? By Tobie doradzić.
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Program niestety przestaje działać jak przełączę na LPG :( więc nie mogę niestety nim nic sprawdzić. Odkręciłem w międzyczasie tą sondę nr 2 (ciężko było ). Grzechotało lekko w jej środku. Sprawdziłem omomierzem pomiędzy dwoma białymi przewodami i żadnych zmian na wyświetlaczu. Może stąd ten błąd - grzałka padła? Praca drugiej sondy jest na dole każdego...
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Nie mam gazu. Silnik pracuje dobrze tylko w momencie silniejszego nacisniecia gazu zakrztusza sie. Potem wraca do normy. Podobnie gdy nacisne gaz wskazowka obrotomierza wedruje na powiedzmy 3000 obr/min. i mimo trzymania gazu caly czas w tej samej pozycji opadado 2500 by po chwili wrocic znowu do 3000. Oczywiscie nie zawsze sie to dzieje, ale w 70%...
sprawdz tez czujnik temperatury
Może warto sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego, bo rozumiem, że problem występuje w mroźne dni. Sterownik silnika widzi wyższą temperaturę powietrza i do niej dobiera ilość paliwa.
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
wymieniłem czujnik temperatury i nic
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
Nadmienię iż temperatura silnika w czasie operacji przegazówek winna wynosić powyżej 80 celcjuszy.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
Wymieniłem przewody WN kolejny raz bo zaobserwowałem delikatny przeskok iskry, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 900obr/min. To wskazuje na problem z czujnikiem temperatury od ECU, na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny wynosić 650-700rpm. Kup ten kabel, podepnij się i odczytaj jaką temperaturę silnika widzi ECU.
Zawsze gdy jest zimno ogrzewanie mam wyłączone aby silnik mógł się szybciej zagrzać. Ale w zimę jak silnik już osiągnie 90st i włącze ogrzewanie to temperatura szybko spada, tak jakby silnik nie był wstanie poradzić sobie z ogrzewaniem(za mała wydajność cieplna)
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
W czasie kilkudziesięciu sekund po wyłączeniu zapłonu sterownik silnika wczytuje ustawienia do pamięci tak by wiedział jak pracował ostatnio. Nie masz możliwości podpięcia pod komputer i przed odpaleniem sprawdzić co widzi sterownik tzn jakie parametry? Chodzi o temperaturę silnika, powietrza ciśnienie w kolektorze ssącym itp
A co z paliwem? W JTD, ECU sprawdza temperature oleju napędowego na listwie wtryskowej. Jeśli paliwo jest "dorabiane"-przy temperaturze 120 st C ECU wyłączy silnik
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
ma klime?? Dodano po 1 ma klime?? wentylator sie wlaczy takze jesli niesprawny bedzie czujnik temperatury silnika
Witam , zauważyłem że ubyło płynu chłodzącego . Wcześniej stan wskazywał na "klejeniu zbiornika " czyli w połowie a teraz na min jest . Poprzedni stan sprawdzałem jak temperatury były dodatnie . Na korku od oleju nic się nie pojawiło , na korku od zbiorniczka płynu chłodzącego też nic nie ma . Czy taka różnica może być naturalna na skutek zmiany temperatury...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Sprawdź ten czujnik temperatury silnika od ECU. Gdzie dokładnie go znajdę?
Mam problem z autem. Uruchamiam silnik z benzyny i po przekroczeniu 2500 obrotow przelacza sie na LPG. Kiedy jest zimny silnik po przejechaniu kilkuset metrow samochod gasnie po wrzuceniu biegu jalowego. Mam pozniej problem z uruchomieniem silnika. Nie odpala za pierwszym razem, tylko trzeba pare razy zakrecic zanim sie uruchomi silnik. A najlepiej...
W FES nie było błędów, świece i przewody WN wymieniane ok 10kkm temu. Temperatura w programie raczej ok na rozgrzanym silniku. To odłączenie aku ma na celu jakiś reset?
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
A lpg w aucie jest? i czy lampka samodiagnostyki sie zapala ? Na poczatek proponawałbym zmierzyc cisnienie paliwa, cz. temperatury , luzy zaworowe.
Tylko nie mam pewnosci ile jest w baku i temperatura silnika. Nie wiem jak sie za to zabrać żeby dobrz pokazywało?
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.
Do opisu możliwych usterek opisanych przez Zbyszka można dodać ... ciśnienie w lewej tylnej oponie lub dojazdówce. Tak diagnostyka wskazana , ale wcześniej sprawdz czujnik temperatury chłodziwa dla sterownika.
Temperatura silnika ponad 80 st. Dodać 4 razy gazu tak aby prędkość wału przekroczyła 4000 obr.
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Witam, Fiat Punto ZFA 188 1.9 jtd 54kW 2000r z klimą manualną. Po włączeniu zapłonu sterownik silnika załącza obydwa wentylatory na 1 biegu. W parametrach widzę prawidłową temperaturę silnika np 46 stopni i zezwolenie na uruchomienie 1 biegu wentylatora. Co to może być ?
opisze problem. Auto Fiat Punto 1.2 8v przebieg 155000 kilka dni temu mialem problem z temperatura silnika. Podczas postojow na swiatlach lub w korkach szybko wzrastala temp. Silnika. Doradzono mi na forum ze to wina termostatu. Termostat wymienilem i teraz jest wszystko ok. Wskazowka od temp silnika po kilku minutach jazdy dochodzi do polowy i ladnie...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
Witam, Posiadam Punto 2 1.2 16v LPG - punto raz chodzi prawidłowo, a czasem słychać że nie pali na wszystkie cylindry równo. Na start zrobiona cewka świece,przewody oraz sonda lambda - bez większego zastanawiania wymieniłem - Wcześniej jeździł starszy znajomy Pan,czyli nie wiecej niz 100km/h A ja chciałem dodatkowe auto na dojazdy na budowe,do sklepu....
Każda instalacja LPG mogła się sama przełączać, nawet I generacja zamontowana do silnika z wtryskiem. Tylko I/II zazwyczaj przełączała się po przekroczeniu ustalonych obrotów (pierwszej "przegazówce") bez względu na temperaturę. IV generacja zawsze przełącza się dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury parownika/silnika (zazwyczaj min. 35-40*C).
Witam serdecznie! Mam taki problem w moim Fiacie grande punto 1.2 silnik, 2006r. mianowicie podczas odpalania wskaźnik od temperatury momentalnie podnosi się na maksymalna wartość, zapala się kontrolka od oleju, i od razu spada na dol. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Czym może to być spowodowane ? Niby nie ma żadnych objawów, ale ostatnimi czasami...
Witam, tez mam ten sam problem, grzeje mi się płyn chloodzący i zapala czerwona lampka temperatury, dodatkowo na wolnych obrotach ikona oleju (fiat punto 55s 1995 r), może ktoś pomóc ?
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
Zakupione niedawno grande punto płata mi figle przy bardzo niskich temperaturach - rocznik 2006, benzyna, przekulane niedużo ponad 60tys.km.- kupione ok 3 m-ce temu sprawowało się dobrze do czasu aż nadeszła zima Jeśli w nocy jest bardzo niska temperatura - rano po odpaleniu auta pojawia się komunikat NADMIERNA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO PROSZĘ...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
ladamaniac mimo że sterownik nie jest zasilany podczas startu (kluczyk w położeniu start a nie praca) załącza wentylator a nie rozrusznik, a jak to robi skoro nie jest zasilany. Trochę to dla mnie skomplikowane. Napisz czego szukać i gdzie. Jak sprawdzić obwód czujnika temperatury oraz obwód zasilania sterownika silnika.
temperatura punto temperatura kontrolka punto wskaźnik temperatura punto
uszkodzone drzwi lodówki samsung diagnosta pytania kenwood grzeje
Polsat Box D64AX – nagrywanie programów, PVR, obsługa dysków USB, chmura nPVR Xerox WorkCentre 6605 – sterowniki do Print and Scan Experience, regulacja koloru zdjęć