Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Kolego sprawdz rezystancje czujnik i się dowiesz czy masz właściwy.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Powinny, ale tak przyciski na kierownicy jak i wszystkie pozostałe przyciski są podświetlane LEDami. Za podświetlanie przycisków odpowiada bezpiecznik F61 (7,5A). Na żarówkach jest podświetlany tylko panel wentylacji i gniazdo zapalniczki. http://obrazki.elektroda.net/84_12839785...
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Prawdopodobnie przełącznik zespolony przy kierownicy.
Sam jestem ciekaw co to masz z tym Twoim gazem. Postawiłem na czujnik temperatury w reduktorze. No jestem ciekaw.
0,2 litra to nie tak wiele, a skąd - efekt jeżdżenia z prawie pustym zbiornikiem zimą - woda skrapla się na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury.
Czujnik podłączony pod 4pin (masę) i 6pin poprawnie wskazuje temperaturę.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Jak hamulec twardy to może śmierdzi przegrzany hamulec. Uszkodzona pompa sama powoli dociąga. Sprawdzałeś temperaturę hamulców (felg ) po zatrzymaniu ?
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Wykręć to co masz a kup taki jak powinien być bardzo duże prawdopodobieństwo że nie zadziała ci to tak, czasem czujniki są identyczne a różnią się parametrami i nie pokazuje temperatury.
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
Witam, Mam 2 pilne problemy w swoim Fiaciku: 1)Jakiś czas temu zauważyłem że na luzie strasznie skaczą mi obroty a sam silnik zachowuje się tak jakby się dławił-objaw wcześniej nie był przeze mnie zauważony a ost. stal się strasznie problematyczny… Mam dziwne przeczucie że to coś poważnego? Objaw najbardziej widoczny jest na luzie (kiedy to nie...
koledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury Dodano po 1 wkoledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury
Po pierwsze procedury wypalania na postoju nie zaleca nawet producent z uwagi na wysoką temperaturę która może zdeformować podłogę a w skrajnych przypadkach pożar, patrz przypadki w W. Brytanii. Drugie - podczas procedury komputer zwiększa dawkę paliwa o 15% by właśnie osiągnąć tą temperaturę.
WITAM MAM PYTANKO NIEDZIALA MI WSKAZNIK TEMPERATURY W PUNTO 1.9 D CO TO MOZE BYC
Podaj temperaturę. Jak ogrzewanie?
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Po pierwsze to jaki termostat kupiłeś?tzn. chodzi mi o temperaturę otwierania się.
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
sprawdz tez czujnik temperatury
Tak , ale musi być też z czujnikiem temperatury powietrza.
Sprawdź czujnik temperatury , termostat.
Czerwony? Czerwony był od kontrolki temperatury krytycznej.
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
ja bym stawiał na termostat a w drugiej kolejności czujnik temperatury cieczy.
Witam. Mianowicie mam problem z wskaznikiem temperatury w moim Punto 1 1.2 benzyna. Wskazówka wzrośnie do 1/4 i dalej nie ruszy. Wie ktoś może w czym tkwi problem. Wymieniony termostat i czujnik temperatury i nie mam pojęcia co dalej.
Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D
Mażesz jeszcze spróbować polać to ciepłą wodą przy 0 temperaturze
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
To niech sobie zadzwonią do Bielska to się dowiedzą... nie masz co z tym jeździć do serwisu, pojedź do sklepu z akumulatorami, tam Ci dobiorą właściwy i założą, zasugeruj tylko, że chcesz większy - ok 50Ah, tylko nie kupuj w hipermarkecie.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Widocznie z innej serii. I nie ma takiego czegoś jak fajkocewki. A rezystancja zmienia się znacząco wraz z temperaturą.
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Termostat do wymiany, nic innego nie wymyślisz
Masz wersję S, więc masz tylko kontrolkę, możesz [url=http://fiatpunto.com.pl/topic13855.... zegary albo odczytać temperaturę interfejsem diagnostycznym.
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
Zobacz co masz za błąd to dużo wyjaśni. Auto powinno się przełączyć na gaz po osiągnięciu odpowiednio dużej temperatury.
Na zimnym kłopoty z odpaleniem http://obrazki.elektroda.pl/8073443700_1... Edit: Z drugiej strony sondy chyba nie działają na zimnym więc może nie tędy droga... Na kompie mam zapisany błąd bez checka sondy nr 2. Zapomniałem napisać,że auto jest też na LPG II generacji (przełączanie po osiągnięciu obrotów/temperatury)
Podgladnij jak widzi temperatury
Przy napięciu rzędu 13,7V nie popłynie nawet 5A prądu ładowania, choć godzina to może przesada. Ten silnik ze względów konstrukcyjnych nie zapali na "pół obrotu" wałem więc rozruch może trwać dłużej niż 1,5s, na mrozie, ze względu na gęsty olej, prąd rozruchu może być być większy, rzędu 600A, no i wreszcie pojemność akumulatora w ujemnych temperaturach...
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa.
Jeżeli ma LPG to ja bym szedł w tym kierunku, jak za szybko przerzuca i nie ma zrobionych dobrze korekt po temperaturze to mogą wystąpić takie cyrki. Miałem podobnie w punto 2 tylko 1,2 16V.
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
Powinny być dwa warunki dla przełączenia na LPG tyczące się temperatury. Reduktor musi osiągnąć temperaturę ustawioną w programie oraz LPG w fazie ciekłej musi mieć temperaturę taką jaka jest ustawiona w programie. Bez tego powinien się przełączyć patrząc tylko na temperaturę reduktora. Nie uszkodzisz od tego instalacji.
Po czym poznajesz, że "się grzeje"? Czujnik temperatury sprawny?
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
przecież masz jak byk-sygnał wałka rozrządu i czujnik temperatury. Nienawidzę fejsiarzy.
Dodam, że auto czasami zachowuje się normalnie, tzn. ma swoją moc, dynamiczność i prawie go nie słychać, chodzi płynnie i cichutko. Punto "wraca do normalności" przeważnie w nocy, może jak temperatura spada - nie wiem. Dlatego wykluczam to, co napisałeś, ale w ostateczności sprawdzę.
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
Sprawdz wtrysk, morze lać i go zalewa. Dodano po 1 I proponowałbym wymienić czujnik temperatury
Bezpiecznik termiczny nie jest lutowany do rezystora, tylko zgrzewany, wynika to z dużej temperatury rezystora.
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
Sprawdziłem uszczelkę pod głowicą i jest dobre ale cięgle gotuje się woda krócic jest cały. jaka może być jeszcze przyczyna? Po podłączeniu komputera nie ma żadnego błędu. Za liczniku nie pokazuje do jakiej temperatury dochodzi ponieważ mam zegar z serii SX czyli bez możliwości sprawdzenia temperatury
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Witam Posiadam instalację gazową II generacji (Punto I 75KM 1.2). Ostatnio gazownik zamontował mi załączenie gazu za pomocą czujnika temp. - ustawił 20 stopni. Przy obecnej temperaturze 26 stopni rankiem na zimnym silniku, gaz załącza mi się po 3 - 4 km. Wymieniłem termostat, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Dzisiaj po dojechaniu do pracy organoleptycznie...
brak ogrzewania w punto ii 1.6 90 km fiat punto 1.6 90 km temperatura na wskazniku rosnie a chłodnica zimna co moze być przyczyna tej usterki . pompa wody jest dobra -bo sprawdzalem , termostat nowy założony
Który czujnik - ten od ECU czy ten od wskaźnika na desce? Ten od zegarów, a właściwie sam wskaźnik temp. na desce ma taką charakterystykę (przynajmniej u mnie taką miał - musiałem ją trochę skorygować by zgadzała się z charakterystyką nowego czujnika, po wymianie): T[°C] R[Ohm] 60800 65504 70317 75196 80173 85153 90135 95120 100106 10594...
Problem rozwiązany.Okazało się że przy reduktorze jest czujnik który nie pozwala przełączyć na lpg dopóki reduktor nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Nie mam osłony pod silnikiem wiec w te mrozy z przełączeniem jest dość ciężko tzn długo się nagrzewa puki nie osiągnie zadanej temperatury.Wziąłem i przygiąłem ten czujnik by stykał się z reduktorem.Teraz...
...a co pokazuje wskaźnik temperatury na desce?
Akumulator do wymiany.
Najprościej żeby sprawdzić termostat wyciągasz go z auta, przywiązujesz na niteczce wkładasz do garnka z powoli gotującą się wodą a przy pomocy termometru sprawdzasz przy jakiej temperaturze się otworzy. na obudowie czasami jest wytłoczona temp otwarcia.
wymieniłem czujnik temperatury i nic
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
bo go nie ma jest tylko temperatura zasysanego powietrza i wody.
A jaki olej masz wlany ? Półsyntetyk czy mineralny ? I czy dzieje się tak tylko przy niskich temperaturach, czy cały czas ?
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Od kiedy akumulator mozna sprawdzić miernikiem? To jak mierzyć temperaturę wody palcem.
Popraw styk na bendiks
sprawdziłem była nieszczelność na jednym przewodzie, jak na obecną chwile sprawdzałem szyby juz prawie nieparują.. ale grzanie jeśli chodzi o ciepło nadal słabe.. może też wymierny wpływ ma ta niska temperatura.. -15..
które lepsze? Ta sama jakość. czy zwykly smar łożyskowy W żadnym wypadku. Tylko specjalny smar, odporny na wysokie temperatury i który w kontakcie z płynem hamulcowym się rozpuści. Niewiele smarów ten drugi warunek spełnia.
A jak wyglądają wskazania czujnika temperatury powietrza zasysanego?
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
przy jakiej temperaturze maja byc gorace węże przy 65c jeden jest od góry ciepły
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
Objaw przegrzania był taki, że po przejechaniu 5-10 km zaczeła się palić kontrolka oleju na wolnych obrotach , po czym po kilku km zaczeła się palić kontrolka wysokiej temperatury( mam punto s gdzie zamiast wskażnika temperatury mam tylko kontrolkę wysokiej temperatury). Po odpaleniu i nagrzaniu sie silnika sprawdzilem uklad smarowania i chłodzący....
Test na CO2 ;)
temperatura kontrolka punto czujnik temperatura punto wskaźnik temperatura punto
konfiguracja beckhoff blank check false zabezpieczenie spawarka
pralka stuka podczas wirowania pralka stuka podczas wirowania
Unox XVC305P nie włącza się po zaniku napięcia IMU w dronie FIMI A3 - kalibracja i problemy