Regulacja powinna pomóc. Zapewne po wymianie filtra jest uboga mieszanka.:-)
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Chcesz to robić sam? Bez komputera? Da się, ale masz analizator spalin? Jak Ci w końcu raz, a porządnie strzeli to masz po kolektorze, a jego wymiana to nic przyjemnego, zwłaszcza jak ukręcisz którąś szpilkę... chyba że już masz rozwalony kolektor i właśnie dlatego Ci strzela (lewe powietrze -> uboga mieszanka -> strzały).
Pierwszy pomiar minimalnie za bogata mieszanka, drugi minimalnie za uboga (w granicy błędu pomiarowego). Ale generalnie jak na tak prymitywny system sterowania dawką paliwa jest całkiem dobrze. Rozumiem, że po wymianie wydechu auto jeździ ok?
lepiej ze masz bogatta niz uboga przynajmniej silnik bedzie do remontu troche pozniej
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Witam. powodem może być to co kolega jorge83 napisał. Ale ja bym obstawał za tym żebyś sprawdził uszczelki pod kolektorem ssącym i pod wtryskiem, bo o ile się nie mylę jest tam jednopunktowy. Bo najprawdopodobniej silnik dostaje tzw. lewego powietrza przez co mieszanka się robi bardziej uboga. Pozdrawiam
Mieszanka paliwa i powitrza bogata <200mV uboga:>800mV sąda rozpoczyna pracę od 300 stopni
Co pokazuje analiza spalin, pewnie bardzo uboga mieszanka... Pompa paliwa daje dobrze Dobrze czyli jakie ciśnienie?
w błędach jest ogólne wypadanie zapłonów oraz uboga mieszanka, ustawiałeś auto na korekty OBD? co do tego 2 i 3 cylindra podejrzewam że masz kolejność pomyloną.
P1170 oznacza, że sterownik osiągną dolny próg adaptacji dawki paliwa (maksymalne zubożenie mieszanki) - jeśli mimo to odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę, należy zweryfikować wskazania sondy z analizatorem spalin. Jeśli analizator potwierdzi wskazania sondy należy skontrolować ciśnienie paliwa lub szukać wadliwego wtryskiwacza, jeśli jednak...
Chodzi mi głównie o to czy przy usterce układu paliwowego (wtryski, pompa) sonda może działać nieprawidłowo i nie oscylować czy nawet jakby wtryski lały jak głupie to i tak ma oscylować? Oczywiście, że przy usterce układu paliwowego sonda nie będzie oscylować, ponieważ skład mieszanki będzie poza zakresem pomiarowym sondy. To jest sonda wąskopasmowa...
Po odłączeniu MAP sterownik chodzi w trybie awaryjnym i zmienia się KWZ. Inna sprawa to I generacja nie nadaje się po prostu do tego silnika. Albo na zimnym silniku mieszanka będzie zbyt bogata albo na ciepłym zbyt uboga, nie mówiąc już o wolnych obrotach i pełnym obciążeniu.
Masz komputer w tej instalce? Jeżeli nie to powodem szarpania silnika na biegu jałowym jest zbyt uboga mieszanka. Włącz wszystkie odbiorniki prądu i śrubą z boku parownika ustaw skład mieszanki biegu jałowego. Odkręcaj do czasu aż przestanie szarpać silnikiem.
Sonda "chodzi" tylko jeśli AFR~=14,7 jeśli skład mieszanki znacząco odbiega od tej wartości to sonda "staje" na 0V lub na 1V, zależnie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Samochód oczywiście jeździ na ubogiej mieszance i pewnie Ci to pasuje, bo trochę mniej pali... tylko do czasu aż będziesz miał głowicę do remontu.
Uboga mieszanka wcale nie oznacza małego spalania. Współczynnik lambda w uproszczeniu jest mnożnikiem czasu wtrysku, więc mniejszy od 1 oznacza zubażanie mieszanki (czyli zbyt bogatą), natomiast większy od 1 oznacza wzbogacanie mieszanki (czyli zbyt ubogą). Nie masz problemów z przegrzewaniem się silnika?
Witam. Mam autko z plastikowym kolektorkiem,i instalacją II gen. jak dotychczas klapka zdawała zawsze egzamin :D ,ważne żeby zawsze układ zapłonowy był OK,i skład mieszanki niezbyt ubogi,przejechałem 40 tys. km. i wszystko hula aż miło :)
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Przy mieszalnikowych instalacjach LPG po to jest emulator, by Checka nie zapalało. Bo mieszanka zawsze będzie bogatsza niż na benzynie. Niby uboższa też mogła by być gdyby nie to że uboga mieszanka niszczy silnik (temperatura). No i też by wywalało Checka. Ta generacja ma gdzieś co pokazuje sonda. Jest zbyt bezwładna by ustalać dawkę na wskazania sondy....
A jak ci chodzi autko na benzynie,jeśli dobrze to może być zbyt niska dawka gazu czyli zbyt uboga mieszanka.Miałem podobny problem z punto i ustawili mi większą dawkę i problem znikł...
Ale izolator na zewnątrz cylindra, czy ten wkoło elektrody? Masz gaz? Mocno uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury, co może przegrzewać świecę, i spowodować ukruszenie izolatora wkoło elektrody. W końcu doprowadzi też do wypalenia gniazda zaworowego w głowicy. Jeśli masz LPG to sprawdziłbym listwę wtryskową gazu.
Qmplowi w Bravo 2.0 HGT kiedy zdjął zwężkę przy 150 km/h gdy wchodził w zakręt i ujął delikatnie gazu wiejący z naprzeciwka wiatr zdmuchnął płomień i silnik zgasnął.Mieliśmy stracha jak diabli bo wspomaganie wtedy padło... pozdro A to punto to na swieczki chodzi ze plomien mu gasl :), na serio to nie plomien a mieszanka za uboga sie zrobila i silnik...
jeśli błędy pojawiają się tylko w czasie jazdy na lpg to winne są wtryskiwacze gazowe. Rozkalibrowane (to ich podstawowa wada) a może zwyczajnie już rozklepane. Jedż do gazownika na kalibrację, naprawę a najlepiej wymianę na lepsze. Błędy oznaczają nieprawidłowy skład mieszanki , pół biedy jeśli za bogata , ale jeśli za uboga to możesz poważnie uszkodzić...
Wiem że się zapłonu nie reguluje. Tym niemniej paliwo nie spalone wylatuje wraz ze spalinami. Przyczyn może być kilka - zbyt uboga mieszanka powoduje wypadanie zapłonów - lambda dużo powyżej 1, AFR również zbyt ubogi - 20,6:1 to nadmiar powietrza. Czyli jeśliś pewien mechaniki, to zbyt małe ciśnienie paliwa, źle dobrana sonda, niesprawny MAP.
ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP) Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo...
masz źle wyregulowaną instalacje gazową ! jest albo bogata albo uboga mieszanka i sonda stoi w miejscu musisz wyregulować w reduktorze i sonda zacznie chodzić jeśli chodzi na benzynie a na gazie stoi to jest tylko wina regulacji dawki gazu
OK dzięki! A w jaki sposób regulowac obserwując sygnał sondy Lambda i ewentualnie % otwarcia attuatora? BRC Blitz ma mozliwość podłaczenia testera (wskaznika napiecia proporcjonalnego do w/w parametrów). Jak do tej pory obserwowalem zachowanie sie napiecia Lambdy trakcie jazdy i na postoju. I zauwazylem ze do czasu osiagniecia ustabilizowanej temp....
Mikser dobierz sobie u gazownika, wg. tabeli danego producenta. Na 'oko' nie radzę dobierać, ponieważ jeśli dobierzesz zbyt mały otwór (palnik) wlotu powietrza w mikserze - mieszanka będzie za bogata, wywołująca nadmierne spalanie gazu. Zbyt duży otwór w mikserze - mieszanka za uboga, spowoduje wypalanie się zaworów. Nie ma większego znaczenia czy będzie...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
Ostatnio wymieniałem sondę w punto 1 1100. Po wymianie oscyluje na każdych obrotach, na jałowych też. Nie zmienisz ustawień na PB na ubogą mieszankę. Z LPG bym nie kombinował chyba że chcesz powypalać sobie zawory. To że jest stałe napięcie nie oznacza że sonda jest uszkodzona. W Twoim przypadku uważam że jest uszkodzona skoro po przegazowaniu napięcie...
W tym przypadku kolega ma za uboga mieszanke jezeli przy dodaniu gazu sa dlawienia i strzal w kolektor.Filtr na pewno nie bedzie przytkany bo mieszanka bylaby wtedy zbyt bogata.Zwiekszone zuzycie tez jest objawem zubozenia mieszanki.Proponuje na jakis czas zastapc te chore regulacje silniczka krokowego zwyklym registrem i doregulowac sklad mieszanki...
można zrobić tzw. próbę olejową i wtedy będzie wiadomo, ale jeśli auto ma lpg to obstawiam że było wyregulowane na uboga mieszankę i wypaliło gniazda zaworów co do opłacalności to wg. mnie już twoja decyzja, ale jeśli dół silnika był by ok to ja raczej wolał bym robić głowice bo nie masz pewności że kupując drugi silnik wszystko będzie z nim ok
Witam!! Pisze juz poraz kolejny. A problem dotyczny mojego zagazowanego punto, ktory w momencie wciskania pedalu gazu z biegu jalowego na wyzsze lubi sobie czasem strzelic i zwlaszcza lubi to robic jak musze ostro ruszyc. A te strzaly sa calkiem silne bo odczepia sie filtr powietrza. Wymienilem swiece. Zobaczylem w nocy, ze na kablach skacza malenkie...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
Witam, Fiat punto 2 1.2 8V, zamontowalem sobie LPGTech-a 204 + Valtek czerwone . Nie moge natomiast tego skalibrowac i nie wiem w czym problem. Lacze sie ze sterownikiem, podaje parametry. Obroty, lambde temperature i (pod)cisnienie czyta wlasciwie. Rowniez cisnienie gazu prawidlowe. Wlaczam kalibracje, najpierw proba dla dwu cylindrow rozpoczyna sie...
Wszystko już ustawiłem wg opisu z linku. Co prawda trwało to trochę, ale jest OK. Obroty stabilne(nawet wyższe niż przedtem bo 900 obr/min), mieszanka nie jest uboga ani za bogata-krokowiec oscyluje zarówno na jałowych obrotach wokół PWA jak i na podwyższonych (3 tyś-przez sekundę jest bogato, a potem na przemian bogato-ubogo). Obroty na wolnych obrotach...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Ratunku. Jeżeli masz wstawiony register to szykuj kasę na katalizator. Silniczek musi być. Generalnie dostaje on przetworzony sygnał z sondy oraz z tps (przepustnica) i na tej podstawie ukł całkujący dobiera skład mieszanki , ale nie optymalny , tylko taki, żeby nie był za ubogi. Reasumując, zaocznie (bo nie widziałem na oczy) stawiam na snodę i zanik...
W parowniku uszkodziła się uszczelka i płyn przedostawał się do kolektora ssącego. To bardzo niebezpieczna usterka, co to za reduktor? I odkryłem że do pierwszego cylindra dostawała się woda z układu chłodzenia. To dość powszechna usterka silników FIRE. Często występuje w autach z LPG na skutek przegrzania silnika z powodu zbyt ubogiej mieszanki.
Sonda lamda nie jest odpowiedzialna za utrzymanie obrotów tylko za regulacje składu mieszanki. Od zawsze wiadomo,ze gdy powietrza jest za mało to mieszanka jest bogata(czyli zła) gdy natomiast za duzo jest powietrza powstaje nam mieszanka uboga(rownie niekorzystna), zeby mieszanka była optymalna czyli nastapiło pełne spalanie lambda musi rownac sie...
Jako, że MAP ma decydujący wpływ na czas otwarcia wtryskiwaczy - jest punktem odniesienia przy tworzeniu mapy korekcyjnej (do pracy sterownika nie jest niezbędny). Ma wpływ na wtryski PB. Na LPG nie ma żadnego wpływu. Sterownik obserwuje jaki był czas impulsów sterujących wtrysk benzyny przy zasilaniu benzyną przy danym obciążeniu silnika, aby później...
Jakiej hamowni ??? I co to by miało mieć na celu ??? Zakładając gaż w dobrym warsztacie nie powinno być roznicy w osiągach ,no może z tym wyjątkiem że trochę dłuzej trwa przyspieszenie ale minimalnie .Gdyby zastosować emulator MAP sensora albo wariator zapłonu to osiągi na LPG były by lepsze niż na PB. Co do hamowni to można tam stroić instalacje IV...
To nie silniczek krokowy. Sprawdzilem. W zasadzie po wymianie oleju uutko krztusi sie JEDYNIE gdy mocniej docisniemy gazu. W przypadku stopniowego, plynnego dociskania ladnie przyspiesza. Efekt jest bardziej widoczny na wolnych obrotach np: od 1900 na 2 biegu juz wyraznie czyc serie skokow - jak na rodeo :D. Natomist jak na 2 osiagne okolo 3000 i docisne...
Spróbuj go poratować samostartem albo Plakiem zobaczysz czy czasem nie ma za ubogiej mieszanki bo wygląda mi to na problem z niskim ciśnieniem paliwa.
Rok rokiem, ale 45 tys. km na LPG przy mechanicznej regulacji luzów to trochę dużo. Przy LPG w silnikach FIRE zaleca się kontrolować luzy zaworowe nawet co 30 tys. km. BRC to dobra instalacja, ale nawet ona może uprzykrzyć życie jak spaprają montaż i kalibrację. Masz rację dużo - a co powiesz na to, że jak byłem na przeglądzie 30 tyś w ASO Fiata i...
Moim zdaniem instalacja LPG do zestrojenia i ona robi problemy. Mógłbyś przez kilka dni pojeździć na samej benzynie, to by się okazało czy nie ma jakiegoś problemu z układem wtryskowym lub silnikiem i czy nie pojawiają się błędy. Jak silnik pracuje na ubogiej mieszance to nie jest to zdrowe dla zaworów i katalizatora.
Najlepiej przewieź się z podłączonym laptopem i zobacz jak sie zachowuje krokowiec bo byćmoże masz za ubogą mieszankę i jak reaguje na dodanie gazu
Ciężko chywtają to fakt! Na allegro poszperaj to może kupisz wyniesioną przez płot z fiata za 100zł! To jest to starsze punto bez EOBD? Ja mam nowsze i tam są dwie sondy! Jak się zrypała pierwszy zamieniłem je i chodzi idealnie! A body komp nigdy nie zaświeci uszkodzenia dopalacza katalitycznego bo druga sonda, ta uszkodzona, za katalem waha się w granicach...
Witaj "gladiator", na początku tylko napiszę, że wpakowałeś się w BRC i jesteś teraz skazany na ich serwisy, montażystów itp. Z mojej poprzedniej instalacji BRC pozostał tylko reduktor, elektronika sterująca jest "made in poland" i tak już pozostanie bo autko (punto2) ładnie pracuje. A teraz do rzeczy: przyjmując że masz dobrze dobrane elementy instalacji...
Żeby mój tak palił. 10-12 litrów na trasie to standard, po mieście 14-16 l. Coś masz bardzo nie tak - moja "75" wychodzi taniej na benzynie, niż Twoja "55" na LPG :/ Gaśnięcie na zakrętach - problem z reduktorem. Sprawna "55" po miesicie pali 6-7 l/100km, więc na poprawnie ustawionej instalacji LPG powinna palić 9-10l/100km, jeśli paliłaby mniej to...
mechanicznie jest wszystko ok, ktory odczyt w euroscanie to wyprzedzenie zaplonu? jak kiedys mialem podlaczony miernik pod sondeto jak przerywal to pokazwyal uboga mieszanke
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
mieszanka uboga uboga mieszanka uboga mieszanka bogaty mieszanka
sprzedam felgi ultrak rejestrator kamix nagrzewnica
budowa instalacji domowej philips 47pfl6008k
Krups Sensation C50 reset: Nespresso U C50 vs Sensation EA910 series procedures Ariston Clas X CF błąd 105 – brak cyrkulacji, przyczyny, diagnostyka, naprawa