Moze padl ci termostat i zostal w pozycji zamknietej a wtedy obieg plynu chlodzacego nie przechodzi przez chlodnice. Czujnik ktory odpowiada za zalaczanie sie wentylatora pewnie jest w chlodnicy tylko jak ona jest zimna to go nie zalacza. Taka jest moja sugestia. Szkoda auta szczegolnie jak jezdzisz w miescie i jeszcze te temperatury powietrza daja...
Witam,co może być przyczyną że późno wentylator późno sie włącza aż na 3/4 skali , wymieniłem czujnik na chłodnicy ,termostat też dobry bo wąż który od niego idzie jest gorący a mimo to bardzo wysoko sie wlancza a czasem nawet przy wjezdzie pod górke do czerwonego pola dochodzi , jest to fiat punto 1
Witam... mam problem z układem chłodzenia w Punto... jeździłem normalnie i nagle auto Mi się zagrzało nie załączał się wentylator... I nie było ciepłego powietrza podczas ogrzewania tylko leciało zimne.... Podjechałem do mechanika wymienił Mi termostat dolał płynu do chłodnicy i odpowietrzył... ale wentylator od chłodnicy nadal się nie załącza... Mówi...
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem, otóż na rozgrzanym silniku, na 1 biegu wentylatora leci takie ciepłe (nie gorące a ciepłe) powietrze, zaś gdy przełącze na 2 bieg to już leci letnie a na 3 biegu leci zimne ;/ o co chodzi. wypisze co wymieniłem : - nagrzewnice 2 razy !!!! - pompa wody - termostat - chłodnice - płyn chłodniczy...
Witam! Mniej więcej od pół roku mam powracającym problem z układem chłodzenia w swoim kropku. W czasie jazdy nie ma absolutnie żadnych problemów, ale wystarczy, że samochód jest na chodzie na parkingu przez kilka minut. Nagle włącza się wentylator na krótki czas, potem zaraz wyłącza. Jeśli zostawię samochód na chodzie dalej, wentylator włącza się cyklicznie....
Witam . Mój problem polega na tym, że nie mam gdzie podpiąć wentylatora chłodnicy. Tak w skrócie: córka jest po świeżo zdanym prawku, więc aby wprawiała się w jazdę kupiłem auto Punto 2 (wersja 188, 3D) z 2003r., silnik 1.2 8V 60KM benzyna wtrysk z LPG. W pewnym momencie, przy zwiększonym obciążeniu silnika, zauważyłem że zapaliła się jej kontrolka...
Czujnik na chłodnicy jest od uruchamiania wentylatora. Jeżeli do 1 czujnika podpinasz 2 przewody, to prawdopodobnie robisz "błąd" dla komputera (zamykasz obwód) i podnosi obroty. Jeżeli silnik był wyposażany w 2 czujniki na bloku lub 1 na bloku drugi przy termostacie to muszą tam być. Chyba ze był stosowany inny czujnik z inną liczba przewodów.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Jeśli z rury wydechowej nie zauważyłeś zmian to znaczy biały lub czarny dymek autko ma mac normalną odpala tak jak zawsze nie ubywa oleju, płynu – to 99% jest walnięty czujnik który wskazie temperaturę i załącza wiatrak – najlepiej zamień koledze na 1 dzien. Kolego glowy sobie nie dam uciac ze akurat tak jest w punto, ale czujnik temp....
może termostat nie otwiera do końca lub uszkodzony czujnik który włącza kontrolkę
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
witam ponownie gdzie dokładnie w tym modelu punto jest wkład termostatu - ? cała obudowa jak na zdjęciu powyżej. Wyjąłem ten termostat dzisiaj ale żadnej tam nie ma membrany itp !! Chłodnica jest nowa(kupiona) , termostat - nie wiem(gdzie ten wkład ?), po rozgrzaniu silnika woda się gotuje , góra chłodnicy jest ciepła a dół chłodny - no i się nie załącza...
mam taki problem po przejechaniu 10 km włącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy jeździe nocą nic w tym by nie było dziwnego gdyby po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu po 10 min. od zgaszenia przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy na jeszcze nie zapalonym silniku , na mieście w korkach co się zatrzymam na światłach od razu włącza...
Termostat raczej odpada bo kolega mowi, ze duzy obieg goracy i wentylator sie wlacza a czujnik jest wlasnie w duzym obiegu. Ja stawiam na korek bo on trzyma cisnienie w ukladzie, przy wysokim cisnieniu temperatura wrzenia wody jest sporo wyzsza albo czujnik wentylatora.
jechałem samochodem i nagle temperatura zaczeł rosnąć wiec stanolem i czekalem az zalączy sie wentylator /,ale sie niezalączyl wiec zagotowala sie woda kolega wyją mi pompe wody - jest ok , termostat jest nowy chłodnica drozna ,dziś ranoo zapaliłem samochód temp rosla wolno chlodnica była ciepła i zalączyl sie wentylator wiec pomyslałem ze jest ok wyjechałem...
Układ ogrzewania jest sterowany mechanicznie, możesz się jedynie wpiąć równolegle do włącznika wentylatora (dowolnie wybranego biegu).
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
To, że płyn lekko sie gotuje, to normalne, pod warunkiem, że nie wyrzuca go ze zbiorniczka i nie idą bąbelki powietrza. Przy zagrzanym silniku, po odkrecniu korka słychac jest jak przez chwilę uchodzi powietrze. W końcu to układ nadciśnieniowy i tak ma działać. Ja sprawdziłbym termostat, moze sie zacinać. Włóż go do wody na ogień i zagotuj (dosłownie)...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Witam. Mam oto takie punto już 3 rok. Co nieco musiałem przy nim zrobić, także termostat(rok temu). Od "nowości" irytuje mnie takja sprawa. W dzisiejszych temperaturach otoczenia nie wystarcza mi nawet 10km aby osiągnąć umowne 90st silnika. Wiadomo, że przez okres lata jest lepiej z nagrzewaniem. Ale gdy przychodzi znienawidzona zima w moim autku można...
Na obudowie termostatu i nie steruje bezpośrednio wentylatorem. Za włączanie wentylatora odpowiada sterownik silnika. Najprościej podłącz tester i aktywuj wentylator komputerem, będziesz wiedział gdzie dalej szukać.
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Witam, mam podobny problem z nagrzewnicą po jej wymianie na zamiennik - w aucie jest po prostu zimno i nie da się nagrzać wewnątrz. Opis z informacjami które udało mi się sprawdzić dla zobrazowania problemu: Układ był odpowietrzany na wężu nagrzewnicy i przy chłodnicy przez dwóch różnych mechaników kilkakrotnie (jeden z autoryzowanego serwisu fiata...
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
nie nic nie robiłem tylko ostatnio jak jechałem to zauważyłem ze wskazówka temperatury idzie mocno do góry i nie włącza się wentylator chłodnicy czy to możliwe że od jazdy na lpg tak często byłby problem z uszczelką pod głowicą I do sprawdzenia również w takim wypadku termostat, bo jak nie puszcza na duży obieg płynu to i wentylator się nie załączy,...
termostat wymieniony, chlodnica ciepla po obu stronach. Dodam, że dzisiaj zmieniłem zegary na wersje ze wskaźnikiem temperatury cieczy. No i ładnie się utrzymuje na poziomie 90 stopni. Za to wentylator dostaje szału. Pierwszy raz się załączył jak wyjeżdżałem rano z garażu. Czyli po jakiś 10 sekundach od uruchomienia. Potem Zrobiłem kilka kilometrów...
Pytanie, czy na NIE pracującym silniku, możesz przelać płyn przez odpowietrzniki, wlewając go do zbiorniczka ? Termostat termostatem - z odpowietrznika chłodnicy leci płyn ? Praktycznie niewykonalne w tym układzie... nawet na sprawnym z płynem zalanym na max, nie poleci z odpowietrzników na otwartym korku i zgaszonym silniku. Pisałem już że te układ...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Chyba zapomniałem dopisać, że wentylator też normalnie pracuje. Załącza się. Gość mówi, że skoro mu grzało na placu to na pewno nie termostat ani nagrzewnica. Koszt termostatu jest nieduży i chyba lepiej go wykluczyć zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG? Chyba, że ktoś ma inny pomysł? Dodano po 21 Dodam, że tylko ten zaznaczony przewód po prawej...
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
przy chlodnicy klimy z prawej strony auta jest wylacznik cisnieniowy klimatyzacji jesli do zlacza dostanie sie woda to robi zwarcie i chodzi wentylator . wentylator zalaczy sie rowniez gdy bedzie przerwa w obwodzie czujnika temperatury silnika ,{ przy termostacie } czojnik posiada 2 obwody i to ze wskazuje temperature na desce wcale nie mosi oznaczac...
Wiatm... Od niedawna pojawił się w moim samochodzie problem... Mianowicie zaczęło się na początku od zatarcia termostatu który został wymieniony.. wszysko chodziło pięknie, wentylator się załanczał było ok... Aż ostatnio wybierałem sie na weekend i znowu zagotował. Próbowałem podłączyć wiatrak na krótko, lecz po rozkręceniu okazało sie że jest cały...
termostat sprawny działa odmyka wszystko chodzi wentylator się załancza przewody się grzeją, usterka chyba usunięta delikatne wycieki płynu chłodniczego za silnikiem wąż to nagrzewnicy, teraz jeszcze tylko to grzanie słabe ma.. no ale pewnie punto 1.1 temperatury niskie więc nie ma co szaleć dzięki za pomoc
Z tego co opisujesz to termostat, a jak duzy obieg jest po jakims czasie to wentylator sie odrazu wlacza?
Sprawdziłbym jednak odczyt temperatury z ECU (osobny czujnik), bo w Puntach mk. 1 nagminnie padały wskaźniki temperatury jak i czujniki. W moim jak wykręciłem czujnik i deskę, pomierzyłem wszystko, to mi wyszło, że 1/2 skali byłaby osiągana przy ponad 120 °C, wymieniłem czujnik (na nowy, oryginalny, kupiony w ASO) i było trochę lepiej ale musiałem wymienić...
Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
Sorki za posta pod postem, poczytałem gdzies na forach ze czujnik ktory jest w głowicy(jedno pinowy) to on odpowiaa za wskazanie temp. na desce . dobrze rozumuję ? :) dodam też , gdy termostat sie otworzy i gorąca ciecz splywa do chlodnicy to wentylator się nie załącza, czyżby to ten czujnik w chłodnicy wariował ? prosze o pomoc bo juz nie mam pojecia...
Witam mam taki problem. W moim puncie bardzo słabo grzeje. Ale żeby nie było nieścisłości na pierwszym biegu wentylatora grzeje jakbyśmy chuchali sobie na ręce czyli niby ciepełko ale spocić się przy tym nie spocisz, na drugim to jak taki wiosenny wiatr a na trzecim to wiosenna wichura. Pierwsze podejrzenie padło na nagrzewnicą - została wymieniona,...
Witam. Mam nie lada problem. Przypadek ten jest taki, że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Wskaźnik po kilku chwilach ląduje na czerwonej skali, po chwili opada i znowu rośnie, opada i znowu rośnie. Szarpie mi autkiem na każdym biegu, wentylator raz działa, raz nie. Wymieniony termostat, czujnik chłodnicy, dolany...
Witam posiadam Fata Punto 2 FL 2003 rok. Od jakiegoś czasu mam problem, że czasem się podnosi temperatura prawie do gotowania. Wentylator działa. Gdy jest wysoka temperatura sprawdzam płyn chłodniczy to tak jakby go nie było. A gdy odkręcę lekko bo wiadomo płyn gorący to jest nalane pod korek prawie. Nie wiem czy to wina termostatu czy uszczelka pod...
Witam Proszę o pomoc. Mam problem z moim punciakiem. Jak stoje na skrzyżowaniach (dodam że nie na każdym) to po chwili silnik zaczyna mi grzać. Wskazówka dochodzi max do 75% nigdy więcej nie było. Wentylator sie załącza. Tak jak pisałem nie za każdym razem na postoju tak się dzieje. Co może byc tego przyczyna? Czy to wina termostatu? Proszę o odpowiedź
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera. Gorąca a wentylator się nie włącza ;/ sebakos może widzisz jakieś zdjęcie w google aby pokazać jak on wygląda i jak go zlokalizować? Mam multimetr.
Możesz podpowiedzieć jak sprawdzić map sensor? Dodano po 7 A lambda była podmieniana dwa razy, także to można wykluczyć. Zresztą nie byłoby wtedy problemów z odpaleniem silnika. Dodano po 3 Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk....
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
tl;dr : Kolega sandamiano miał rację - pękniety był wściekły wąż przy kolektorze , po ucięciu złego odcinka i założeniu na króciec sytuacja się względnie unormowała. pełna wersja: Zrzuty przedstawiają narastanie temperatury, jeden jest po naprawie wężyka (podciśnienie w kolektorze jest niższe). Sonda wraz z uwalonym wężykiem w pewnym momencie zaczęła...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. Z niebieską "główką", plastikiem jest wkręcony do termostatu, a w chłodnicy jest z czerwoną "główką",...
Dzięki za odpowiedzi. Zastanawiałem się bo w moim drugim aucie(punto2 1.9jtd) mam zalany borygo i tam ciężko żeby włączył się wentylator,tam złapie 90 stopni i termostat sie otwiera i cały czas trzyma te 90 stopni bez wentylatora. A tu się włącza
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...