miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Ja też miałem taki problem. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat.
Najwięcej osadu jest w bloku silnika i w nagrzewnicy. Zdemontuj termostat, odłącz dolny wąż od chłodnicy i wlewaj wodę od strony termostatu.
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Sprawdź czujnik temperatury , termostat.
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Tak to termostat.
jesli ten termostat zalozony jest w pozycji pionowej to powinna byc w kolnierzu dziorka . ta dziorka ma byc skieowana do gory . wtedy sie odpowietrzy poprawnie.
Tak, to objaw uszkodzonego termostatu.
Resztki kamienia i rdzy pozostają w całym układzie.Wymienisz chłodnicę,to eliminujesz tylko ją, odłogi będą w magistrali wody, samym silniku pompie wody nagrzewnicy nawiewu. Musiałbyś wymienić lub idealnie wypłukać to wszystko, aby całkiem się ich pozbyć. Jeśli jednak zadbałeś i wypłukałeś to takie ilości nie będą już tak szkodliwe i niebezpieczne dla...
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
I masz odpowiedź - zrób test nie na jałowym ale podczas jazdy - EGO zaczyna regulować po uzyskaniu nominalnych parametrów wcześniej nie ma to sensu - jeśli silnik nagrzewa się długo to może to wskazywać na problem z układem chłodzenia (termostat?).
wymień termostat
nie wiem jak sprawdzić jakie są te skoki bo na wskazniku nie ma podanych liczb tylko sa kreski strzałka wychodzi poza środek dwóch grubych kresek , nie wlewałem zadnego srodka uszczelniajacego , a jak sprawdzic czy otwiera termostat???
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat Żeby wymienić termostat nie trzeba spuszczać płynu...
Popieram termostat.
Najbardziej oczywisty na pierwszy start do sprawdzenia jest termostat, sprawdził go?
Mam taką sugestię abyś wyjął chłodnicę i podłączył ją pod kompresor. tylko delikatnie dozuj powietrze bo jeżeli jest zatkana to możesz ją rozerwać. Jeżeli powietrze nie będzie chciało jej przedmuchać , podłącz kompresor z drugiej strony. W ten sposób przepychałem chłodnicę w polonezie. Pomóc Może też przy nagrzanym silniku kilkakrotne podtrzymanie go...
A płyn to płyn czy naprawdę woda? Jak dawno temu był wymieniany i w jakich proporcjach? Do wymontowania i sprawdzenia także termostat.
Ja bym termostat sprawdził.
Z tego co się orientuję to powinien pasować termostat z Punto IIFL 1.3 MultiJet, ale licz się z ceną ok 250zł.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Węże oby dwa znaczy się dolny i górny są ciepłe (gorące) więc chyba termostat ok.
Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym po dodaniu gazu masz pęcherzyki powietrza. Sprawdź też czy nie ma wody w oleju albo na odwrót. Dotknij chłodnicy czy cała gorąca i czy węże od niej ciepłe. Jeśli tak termostat dobry.
Ok, dzięki za uspokojenie. Termostat standard 87*C.
A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym
Witaj tak czujnik sprawny jak ujechałem 15 km to mi zaczął gasnac na wolnych obrotach i było słychac szum pary w układzie chłodzenia na wskazniku jest powyżej połowy a zawsze miałem na 1/4 Dodano po 1 dlaczego się grzeje jeśli nie ma termostatu?
Termostat do wymiany, nic innego nie wymyślisz
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Jak już wyjąłeś ten termostat kup nowy 30 zł i masz pewność.
Pompa wody, termostat. Zrób test na CO²
mam pytanie jezdze fiat punto 1.1 i co ok 500-600km musze dolewac ok 0.5l plunu do chlodzenia... za kazda wskazowke dziekuje i pozdrawiam.. wymieniana byla pompa wody termostat uszczelka
[quo te="dariusz105"]termostat,złe wpięcie,ustawienia,uszkodzenie czujnika.[/quote] Termostat jest ok.
Przy zamkniętym ogrzewaniu też tak wolno się nagrzewa silnik? Sprawdź na postoju, wyłącz ogrzewanie i sprawdź wąż do chłodnicy czy robi się ciepły w mirę rozgrzewania silnika. Jeśli tak to termostat puszcza.
termostat wymieniony wiec temperatura powinna byc dobra a wskaznik nie koniecznie musi pokazywac dobrze.
A ten termostat nie otwiera się za wcześnie i dłużej silnik się nagrzewa?
Witam, wyciek oleju jest bez związku ze sprawą raczej skłaniałbym się ku termostatowi, ale tu Pan twierdzi że jest ok ja jednak twierdzę że po wymianie termostatu zniknie problem, należy dobrać odpowiednią temperaturę otwierania termostatu. Pozdrawiam.
Witam.A może pompa?
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
brak ogrzewania w punto ii 1.6 90 km fiat punto 1.6 90 km temperatura na wskazniku rosnie a chłodnica zimna co moze być przyczyna tej usterki . pompa wody jest dobra -bo sprawdzalem , termostat nowy założony
jest do zrobienia, wystarczy żeby ten twój układzik sterował dmuchawą, a zrób to tak; przewód zasilający włącznik dmuchawy przetnij i wstaw przekaznik, a przekaznikiem niech steruje termostat, (do przełącznika idzie masa)
Witam Zauważyłem, że moj samochód bardzo dużo pali - ok 12-14 litrow /100km. Co może być przyczyną? Dodam, że układ jest szczelny. Cy może to być wina termostatu? Proszę o porady
co do tego zapachu płynu w srodku samochodu po włączeniu nawiewu to poprostu musisz mieć gdzies jakąś nieszczelność... sprawdz dokładnie przewody i czy termostat sie otwiera
Masz najprawdopodobniej termostat zablokowany w pozycji otwartej.
Nie wykluczone, że uszczelka pod głowicą padła... Termostat na chłodnicę się otwiera??
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
A jak termostat się sprawuje chłodnica ciepła czy zimna na postoju?
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
Problem jest nadal Aktualny. Nadal Brak ogrzewania, mimo że układ chłodzenia odpowietrzony, termostat działa, i brak problemów z chłodzeniem czy przegrzewaniem silnika.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Tak, jest.
Oleju jest max na bagnecie, plyn chłodzący też. co do termostatu , pompy i wentylatora nie mam pewnosci.
No chyba ,że termostat był zamontowany " do góry kołami" bo to raczej mało prawdo podobne ( chociaż..... ludzie potrafią ) lub był kiepskiej jakości.
Przekaźnik wentylatora też sprawdzony?
Wersja optymistyczna - termostat , wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowicą.
Sprawdz jeszcze termostat, bo może Ci się zepsuł. Pozdrawiam
naprawde nie ma tu nikogo kto sie zna? To moze ktos mi podpowie co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa, bo u mnie swiece zalewa. Komputer, map sensor, wtrysk, czujnik temp, termostat, sonda lambda i ... ?
ja bym sprawdził termostat bo najprawdopodobniej jest problem z jego otworzeniem
W zbiorniczku pachnie tylko płynem. Zaraz podjadę do sklepu po termostat i jutro dam znać czy to było to.
Witam Odowietrzenie układu nic nie da przynajmniej nie w tym przypadku , bo problem jest z temperaturą silnika / za niską / a nie wyłącznie z brakiem ogrzewania . Oczywiście po wymianie termostatu trzeba odpowietrzyć / dla mnie normalna kolej rzeczy / , co do samego termostatu to prawda że nie można zakładać taniego , bo czasem jest podwójna robota...
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Sprawdź termostat prawdopodobnie problem też jest z ogrzewaniem wewnątrz
Termostat sprawny? Filtr kabinowy czysty? Jaka temp. na wskaźniku?
Ale czy skutecznie było to przeprowadzone ;)? Na odpowietrzniku przy chłodnicy też? A termostat? Nic o nim kolega nie mówił?
Jeszcze jedna mi myśl przyszła apropo doświadczeń kolegi z pracy. Wolksvagen POLO palił mu 12 litrów/100 po wielu perturbacjach wymianie dobrej sondy lambda przez"fachowców" na nową okazał się nieszczelny termostat. Po prostu puszczał wodę od razu na chłodnicę i autko nie mogło osiągnąć temperatury a że koleś jeździł do pracy i z powrotem to paliło...
Witam. Mianowicie mam problem z wskaznikiem temperatury w moim Punto 1 1.2 benzyna. Wskazówka wzrośnie do 1/4 i dalej nie ruszy. Wie ktoś może w czym tkwi problem. Wymieniony termostat i czujnik temperatury i nie mam pojęcia co dalej.
Najprościej żeby sprawdzić termostat wyciągasz go z auta, przywiązujesz na niteczce wkładasz do garnka z powoli gotującą się wodą a przy pomocy termometru sprawdzasz przy jakiej temperaturze się otworzy. na obudowie czasami jest wytłoczona temp otwarcia.
Pewnie z obudowy termostatu cieknie. To, że skrapla się "na dole" to chyba normalne-grawitacja.
ja w moim wymieniłem termostat i zobaczymy jakie teraz będzie spalanie :) Niby miało spaść :]
Witam, moim zdaniem przyczyna może tkwić tak jak pisałeś w małej przepustowości termostatu uszkodzeniu pompy lub przytkanej chłodnicy ale może poczekaj niech się wypowiedzą fachowcy w tej dziedzinie.
Sądzę, że Siena nie różni się pod tym względem od Punto. Termostat nigdy nie ma nic do ogrzewania, on puszcza wodę na chłodnicę, nie na nagrzewnicę. W niektórych autach jest zawór nagrzewnicy ale w Puntach nie (i w lecie nagrzewnica grzeje w nogi) i podejrzewam, że w Sienie też go nie ma. Jedynym co decyduje o temperaturze nawiewu jest położenie klapy...
może termostat nie otwiera do końca lub uszkodzony czujnik który włącza kontrolkę
termostat masz sprawny , ? zazwyczaj wytrzymuje okolo 40000 km Dodano po 15 acha , czasem bywa ze przeciera sie od kola rura od wlewu paliwa w tylnym prawym nadkolu i do zbiornika dostaje sie woda , sprawdz.
Poziom płynu Korek od zbiorniczka Termostat Pompa wody Czasami taka ich uroda, ciągnąca się od UNO, gdzie było słychać chlupot wody w nagrzewnicy
Witam posiadam autko Fiat Punto 2 2000r. Po przejechaniu 7km włancza mi kontrolka czerwona chłodnicy i non stop chodzi mi chłodnica. Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy i termostat. Tylko że to nic nie pomogło. Mysle by wymienic uszczelke pod głowicą czy to może być powód? Prosze o poradę
Woda gotuje się w zbiorniku. Byłem u mechanika bo wymienił termostat ale to nie to a nie chcę wydawać kasy nie potrzebnie.
Wymieniony termostat cała woda z chłodnicy wymieniona i teraz ogrzewanie działa jak ta lala :)
czy termostat to to coś co jest włożone w dolną część zbiornika płynu chłodnicy? wkręcane albo wciskane- tego jeszcze nie wiem
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
ociz normalnie odpala dzisiaj :) ... tylko właśnie zastanawiam się czy to może być termostat czy raczej ta uszczelka ... jeżeli wymienię uszczelkę a to okaże się np termostat albo co innego to nie będę zbyt zadowolony - a ja niestety gówno się znam na samochodach
Z tego co opisujesz to termostat, a jak duzy obieg jest po jakims czasie to wentylator sie odrazu wlacza?
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Jeździłem teraz z 3 dni zakręconym gazem..dalej ciezko odpala na letnim silniku ;/ czasem jest tak że jak by odpalił zaraz zgaśnie i już nie odpalisz dopiero gdzieś za godzinę.. Zamówiłem wtryski i termostat poniewaz przy jezdzie okolo 100 km/h zaczela mi malec temperatura i nagrzewnica slabiej grzać ;/będą w środę jak założę dam znać co i jak
Termostat najpierw sprawdź i odpowietrz dobrze układ ! moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy dobrze ze tylko płyn ;)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
Generalnie zależy jak jest ustawiony sterownik gazu tzn. przy jakiej temperaturze możliwe jest przełączenie na gaz.I jak pisał poprzednik sprawność termostatu.Osłonięcie parownika będzie miało wpływ prawie nie zauważalny jeżeli jest sprawny termostat. Ważniejszy jest sposób włączenia parownika w układ chłodzenia samochodu.
Witam, miałem jakiś czas temu wymieniany termostat w swoim samochodzie. Jako, że zaczęły się u mnie problemy z brakiem mocy zaglądnąłem pod maskę, w poszukiwaniu co jest problemem natknąłem się na odłączoną wtyczkę od termostatu. Podłączona została od strony termostatu natomiast drugi koniec leży spokojnie na skrzyni biegów.. i tutaj moje pytanie gdzie...
Problem rozwiązany postanowiłem napisać bo może komuś pomogę okazało sie że po wymianie termostatu (koszt 35 zł)wszystko wróciło do normy a co najważniejsze zmniejszyło sie spalanie.
Witam, miałem to samo. Powód był błachy ponieważ padł termostat i nie puszczał dużego obiegu. Proponuję wymontowanie termostatu, wyciągnięcie bebechów i zamontowanie samej obudowy. Pojeździj troszkę nim zanim zdecydujesz się na zakup nowego termostatu, i pamiętaj weź paragon bo nie każdy termostat jest dobry. Ja nie wziąłem i miałem problemy z reklamacją.
Przecież nie mam termostatu to jest II generacja więc sam decyduje kiedy się przełącza na gaz czyli po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu odpowiednich obrotów...
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
A więc tak :remont kapitalny silnika zrobiony ,silniczek krokowy nowy ,sonda lambda sprawdzona filtr paliwa i powietrza nowy.diagnostyka silnika wykonana i nic nie stwierdzono,termostat nowy.dodam tylko że wcześniej palił 9 litrów w cyklu miejskim
Odłącz akumulator na ok. pół godziny, odpal i poczekaj aż osiągnie temperaturę otwarcia termostatu, zgaś auto i odpal ponownie. Jeżeli to nie pomoże wtedy można szukać usterki.
Rozumiem, że to Punto mk.I 1.2 SPI 60KM? Masz 2 czujniki - ten na jeden pin od strony rozrządu jest od wskaźnika na desce i jest zupełnie bez znaczenia dla sterownika silnika, ten od ECM jest przy termostacie.
Witam . Mój problem polega na tym, że nie mam gdzie podpiąć wentylatora chłodnicy. Tak w skrócie: córka jest po świeżo zdanym prawku, więc aby wprawiała się w jazdę kupiłem auto Punto 2 (wersja 188, 3D) z 2003r., silnik 1.2 8V 60KM benzyna wtrysk z LPG. W pewnym momencie, przy zwiększonym obciążeniu silnika, zauważyłem że zapaliła się jej kontrolka...
punto termostat punto wentylator termostat termostat spalanie punto
wymiana grzałki polar tworzenie stron internetowych programować skaner uniden
echosonda lowrance echosonda lowrance
Kod błędu 923A67 w Renault Scénic IV - asystent parkowania Kontrolka "sprawdzić magistralę osi przepustnicy" Jeep Cherokee KL 3.2 V6 4x4 2014