Witam Parownik Tarterini. Sterownik TEC99 EVOLUTION + AEB426. Jest też emulator wtrysków. Przed nieszczęsną naprawą wszystko działało jak należy. Teraz jest tak sobie. Wyjmowany był silnik z powodu cieknięcia oleju. Po tym okazało się że gaz w ogóle nie działał - brak masy na jednym z przewodów (wyglądało że jest ok ale nie było). Pociągnąłem nowy bezpośrednio...
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Jak zaciągniesz hamulec, dasz 4 bieg i delikatnie będziesz puszczał sprzęgło silnik będzie utrzymywał wolne obroty?
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Zmień typ przełączania na obroty na spadku próg 2000 - 2200.
Witam serdecznie i prosze o pomoc. problem polega na tym iż moje punto niechce chodzic na benzynie (wolne obroty oki), gdy tylko dodaje gazu wtedy silnik gasnie na LPG dziala bez problemu. Panowie co moze byc?
kolego zobacz może katalizator go trzyma
Na zimnym silniku - tak, ale na ciepłym normalne wolne obroty powinny wynosić 800-850rpm.
na wolnych obrotach zmiany beda wolne, sprawdz przy 3000 obr,min sprawdz czy przewody sygnalowe sondy nie maja przebicia do masy ,- omomierzem i czy jest dobra grzalka w sondzie Dodano po 2 komputer nie zapali odrazu kontrolki gdy odlaczysz sonde . dopiero po kilkudziesieciu km . komputer wykorzystuje do sterowania sygnal od 400 do 600 mw. w tych granicach...
Mam wersie bez obrotomierze. A jeszcze przy ruszaniu z 1 biegu dławi się. Muszę go nejpierw wprowadzić wolno na obroty wysze i dopiero ruszy z mniejca
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
WITAM MAM FIATA PUNTO ROK 97 SILNIK 1.2 Z INSTALACJĄ GAZOWA OBJAW JEST TAKI ZE WOLNE OBROTY NA BĘZYNIE 1600 A NA GAZIE 1800 WSZYSTKO BYŁO SPRAWDZONE SĄDA LAMBDA WSZYSTKIE CZUJNIKI , KOMPUTER NIE WYKAZUJE ŻADNYCH BŁĘDÓW , JUŻ NAPRAWDĘ NIE WIEM CO JEST GRANE PROSZĘ O POMOC.
Z reduktorem to za wiele nie szalej, nie jest to takie proste. Samochód nie może się dusić na wysokich obrotach, a wolne obroty ma mieć zbliżone do benzynowych, mogą być minimalnie większe.
wolno zbiera jakby coś go hamowało, tzn obroty rosną a przyśpiesza słabo Czyli ślizga się sprzęgło.
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się w okolicy 650 rpm, czy są wyższe?
Tam nie ma żadnego czujnika Halla... czujnik położenia wału jest indukcyjny. Co do czujnika temperatury cieczy to nie dawałby takich objawów. Gdyby winny był czujnik temperatury cieczy, byłyby podniesione wolne obroty po zagrzaniu silnika, a samochód traciłby moc stopniowo.
Przy w spokojnej jeździe w cyklu mieszanym z przewagą trasy 70/30 takie Punto spalało mi ok 6,5l/100km (benzyny). Niestety poza GT jest to zdecydowanie najbardziej paliwożerny silnik jaki był w mk. 1. Weź pod uwagę, że to w zasadzie ten sam silnik co w Puncie 60, co prawda z wielopunktowym wtryskiem paliwa, ale to full-group. Skąd więc wzięto te dodatkowe...
Pod kompa nie podłączałem jeszcze ale paliwo dostaje tylko mnie to zastanawia że nie ma dalej ciśnienia a wcześniej jak tylko założyłem rozrząd przed zdjęciem głowicy to było tak samo ale odpalił i miał wolne obroty a teraz nie ma odpali na chwile i gaśnie nawet gazu nie mogę dodać
To czymś grozi? po za tym, że strasznie denerwuje Na pewno nie wolno jeździć w takich warunkach, silnik można roztrzaskać! Poza tym kontrolka na czerwono się świeci więc konieczna naprawa!
Jak przebieg uczciwy i silnik nie katowany, to spokojnie te FIRE wytrzymują po 250-300 kkm bez remontu, choć przy 130 kkm pewnie zawieszenie (amortyzatory, końcówki drążków i inne elementy gumowo-metalowe) trzeba będzie "zrobić". Przejedź się tym autem, tak żeby dobrze zagrzać silnik (przynajmniej z 10km) i zobacz czy równo (płynnie) przyspiesza i czy...
To jest mk.1 czy mk.2? Jeśli któryś czujnik temperatury to raczej nie powietrza tylko płynu. Po nagrzaniu prawidłowo trzyma wolne obroty - tj. po obciążeniu silnika "dodaje gazu" by utrzymać obroty (powinno się dać ruszyć bez gazu, potem wrzucić 2 bieg i powinien utrzymywać ok 800 rpm)?
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
pisalem ze wskazania beda sie wydawaly dobre komputer nie bedzie wskazywal jego usterki a obroty beda chodzic ,,, nie pomylilem sie potencjometr jest wymienny , kilka juz wymienilem ze wzgledu na chodzace wolne obroty podejzewam ze pewna seria potencjometrow miala niewlasciwy kat zamocowania , i pomimo tego ze sa dobre powoduja zla prace silnika
Wymieniłem przewody WN kolejny raz bo zaobserwowałem delikatny przeskok iskry, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 900obr/min. To wskazuje na problem z czujnikiem temperatury od ECU, na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny wynosić 650-700rpm. Kup ten kabel, podepnij się i odczytaj jaką temperaturę silnika widzi ECU.
Jedyne co z tego widać, to że LPG jest źle ustawione... Zapomniałem dodać, że świeci mi kontrolka ABS, mam uszkodzony czujnik i może dlatego z tymi hamulcami jest jak jest? Czasami w ogóle czuję jak bez powodu ABS mi się włącza przy hamowaniu np. z delikatnej górki. Więc to napraw, bo raz że to naprawdę niebezpieczne (mój kolega tak rozbił Punto), a...
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Wg różowej książki sygnał obrotomierza jest na pinie 9 w kostce B. Akurat w moim aucie ten pin jest wolny. Nawijałem zwoje na kabel WN i rzeczywiście czasem się pojawiają z niego impulsy ale głównie sterownik pokazuje 0 obrotów. W dodatku nie na każdym kablu zwoje wytwarzają impulsy. Dodatkowo jak już miałem rozebraną kostkę ECU to podlutowałem się...
A tą gazownią steruje jakiś komputer. Jest coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1388596800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2308337000_1... ale tak jak pisałem, zamiast silniczka krokowego jest ręczny register... Dzisiaj rano w miarę normalnie chodził na benzynie, udało się dojechać do pracy, trzymał wolne obroty....
Witam, Fiat punto 2 1.2 8V, zamontowalem sobie LPGTech-a 204 + Valtek czerwone . Nie moge natomiast tego skalibrowac i nie wiem w czym problem. Lacze sie ze sterownikiem, podaje parametry. Obroty, lambde temperature i (pod)cisnienie czyta wlasciwie. Rowniez cisnienie gazu prawidlowe. Wlaczam kalibracje, najpierw proba dla dwu cylindrow rozpoczyna sie...
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
Prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący wolne obroty z tym ze w tym modelu nie wystepuje jako częsc zamienna jest razem z całą przepustnicą , spróbuj umyc przepustnice moze cos pomoze , a jeszcze inna możliwosc to ze zasysa lewe powietrze gdzies za przepustnicą.
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
Jeśli obroty są za wysokie w stosunku do prędkości to możliwa jest tylko jedna przyczyna - ślizga Ci sprzęgło, chyba że różnica jest niewielka to może w międzyczasie założyłeś inne koła.
Od pierwszego zapalenia kontrolki juz dobre 5 tyś km. Wolne obroty to 800. Początkowo gasła przy 900 a teraz dopiero przy 1200 obr/min! W silniku nic nie stuka, ładnie zapala i nie stracił mocy. Jeśli i tak trzeba zmienic glowice to może pojeżdżę aż zacznie stukać lub szumieć. Tylko czy turbo nie ucierpi jesli ciśnienie olejuucieka gdzie indziej?
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wahania wolnych obrotów. W mojej fabii wolne obroty są bardzie stabilne...
Czy zla mieszanka gaz-powietrze ma tez wplyw na dynamike pojazdu, bo mam wrazenie, ze jest strasznie zamulony a odchyleniem membrany nic nie moge zdzialac? Oczywiście, że ma wpływ. Smród siarkowodoru oznacza, że na wolnych obrotach do wydechu dostają się znaczne ilości niespalonego paliwa. Co więcej najprostsza z najprostszych instalacja LPG to I-generacja,...
Wolne obroty w zakresie 850 to dobry objaw , czujnik położenia wału raczej nie tędy droga , podstawowa rzecz to sprawdzenie świec , kabli , cewki . Jeśli wypada zapłon na jakimść cylnindrze to wiadomo brak mocy , nierówna praca silnika. posprawdzaj to na początek.
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie wchodzi płynnie na obroty na zimnym silniku tylko szarpie....
A jakie obroty silnika mam na zimnym silniku w momencie szarpania i tego pyrkanie, może wystarczy wyregulować wolne obroty na gazie. LPG jest wymagające co do świec i kabli WN. Ja mam BRC przy starej Vectrze A 1,6 rok 90 najechane grubo ponad 200 000 i SUPER się sprawuje, nie zrażaj się na instalacje tylko poszukaj przyczyny.
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś. Ja pisałem o regulator wolnych obrotów...
Nie, wysokie napięcie = układ zapłonowy (cewki, przewody zapłonowe, świece). Gdyby z cewkami było coś nie tak z dużym prawdopodobieństwem zaświecała by się kontrolka MIL. Takie szarpanie podczas przyspieszania i nierówne wolne obroty to może być objaw wypadania zapłonów, np. z powodu przebicia na przewodach zapłonowych lub wypalonych elektrod świec....
witam mam punto z 96r 1.2L 75KM. Z tego co wiem aktualnie komputer jest oszukiwany w taki sposob ze wlot powietrza został zablokowany śrybką a w tej śrubce został wywiercony otwór o średnicy dzięki której wolne obroty utrzymują sie na poziomie 1100obr na minute. co do komputera to jeśli na allegro kupie jakis uzywany to czy moge w jakis sposob wykasowac...
Tego TPS nie wolno ruszać. Ja go kiedyś tam dawno temu zdjąłem ale na szczęście trafiłem ni w to samo miejsce. Ustawienie tego to gehenna. Są takie nowe elementy. Gdzieś trafiłem samą przepustnicę z tym TPSem ale kosztowało ze 4 stówy. Nie mam. Już zamówiłem na jakiejś aukcji 4 takie ECU z końcówką 732. 8 dych za wszystkie z wysyłką. Muszę czekać. Przyjdą...
Nie wiem jak to wygląda w Twojej centralce, ale przełącznik od STAGa jak miga wolno to chodzi na benzynie i czeka na przełączenie na gaz (aż się silnik zagrzeje), jak świeci to chodzi na gazie, jak szybko miga to znaczy, że awaryjnie przełączył się na benzynę z powodu spadku ciśnienia/braku gazu.
wolne obrót punto wolne obrót cordoba wolne obrót punto obrót
migające oświetlenie lodówki maksymalny rozmiar tablica komputer telwis
klejenie matrycy president wilson schemat
Marantz PM-40 – zamiennik potencjometru głośności 50kΩ ALPS RK27 loudness tap Chrysler Voyager 1998: Rozrusznik nie kręci, mimo że sprawny