Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
odetnij pompę paliwa tj. przewód brązowy z białym paskiem.Są dwa miejsca dostępu:próg kierowcy na całej długości i od zespolonego w kolumnie kierownicy-dostęp po wyjęciu osłony bespieczników.
Komputerek po regeneracji coś chyba około 600 zł.
Akumulator naladowany?
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Jest to jak najbardziej prawdopodobne.
Cieszę się, że mogłem pomóc i wszystko działa jak należy :) Teraz tylko wszystko ładnie podłącz, pobaw się regulacją parametrów dsp i ciesz się fajnym dźwiękiem :)
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Weź do ręki miernik i zlokalizuj bezpieczniki na których pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. Wybierz taki do którego doprowadzony jest w miarę gruby przewód i podepnij się pod niego. Najlepiej dopnij się przed bezpiecznikiem a na dołożony przewód załóż bezpiecznik 10A. Z kostki ISO wypnij lub odetnij niepotrzebny Ci przewód a w jego miejsce...
sprawdz włacznik uderzeniowy jesli posiadasz
Właśnie myślałem, że immo jest powiązany z tą kontrolka blokady, ponieważ też szwankuje i jak wcisnę przycisk kontrolka znika i słychać dźwięk dziwny. Teraz jak te dwa kabelki od tej blokady łącze to cały czas muszę bo inaczej nie odpala auto na guziku. Dziwny dźwięk to może być pompa paliwa. Czyli kontrolka nie gaśnie bez naciśnięcia guzika? Rób jak...
Przy każdym zdjęciu pokrywy nowa uszczelka. Niestety ona lubi cieknąć, można nieco spiłować "stopki" pokrywy zaworów, żeby mocniej docisnąć uszczelkę, chyba że nie cieknie Ci spod pokrywy zaworów tylko z uchwytu cewek... tam jest oring w miejscu po rozdzielaczu zapłonu.
To fabryka czy rzeźba? Pytam, bo o ile pamiętam, to fabryczne szyby nie działały bez zapłonu.
Mama pytanie gdzie podpiąć się z odcięciem zapłonu w Punto I, pompa paliwa odpada jeżdżę na gazie, czy może to być np. czujnik połozenia wału (ten przy pasku rozrządu)? HELP.
membrany też się zgadzam- koszt regeneracji czasem przewyższa koszt nowego parownika, dlatego z tym wydatkiem się jeszcze wstrzymam, ale odnośnie silniczka krokowego ( ale mowa tu o silniku krokowym od instalacji gazowej ) to niesłyszałem, gdzie go mam szukać? "tomo19811" akumulator odłączony na ok 15min, po ponownym podłączeniu przy przekęcaniu zapłonu...
Sprawdź gdzie masz zasilanie, w niektórych samochodach było zamienione z ilumination. Odłącz kostkę od radia, weź żarówkę 12V, podłącz masę do budy i przeleć kostkę (A) bez zapłonu i z zapłonem, zapisz wyniki i podaj.
Możliwe, że przekaźnik od zapłonu się skleił.
Bo pompa pracuje 3sek po włączeniu zapłonu, ale ponawiam pytanie skąd leje ?
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
Tak wypadanie zapłonu.
wysłałem ci info na PW
Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
Witam. możesz przerwać obwód pompy paliwa albo zasilania modułu zapłonowego. Ja mam tak zrobione w CC, tylko że u mnie pompa jest mechaniczna więc jest wstawiony zawór elektromagnetyczny na przewód paliwowy. Wszstko załączane z ukrytego włącznika dopiero po załączeniu stacyjki.
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
Po lewej przy fotelu jest w nowszych Punto.
CODE w ogóle nie świeci - nawet przez chwilę po włączeniu zapłonu?
Znajomy zarzekał się ,że u niego w modelu 2009 zadziałało i podobno jest to opisane w instrukcji: Odblokowanie rozruchu po dzwonie: * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w pozycję MAR; * włączyć kierunkowskaz prawy * wyłączyć kierunkowskaz prawy; * włączyć kierunkowskaz lewy; * wyłączyć kierunkowskaz lewy; * włączyć kierunkowskaz prawy * wyłączyć kierunkowskaz...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 Czy jest moc silnika ?może któraś ze świec niema iskry? proszę sprawdzić .
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Musze wymienić bo jest ubity. Komputer pokazuje wypadnie zapłonów
Brak zapłony w takim przypadku może oznaczać problem po stronie ecu-dis
to jak dokladnie mam je sprawdzic ? Mam fiat diag 2.6
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
Sam sterownik powinien wystarczyć ale i bez niego powinno Ci się udać go odpalić przez tę procedurę awaryjną: * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w pozycję MAR; * włączyć kierunkowskaz prawy; * wyłączyć kierunkowskaz prawy; * włączyć kierunkowskaz lewy; * wyłączyć kierunkowskaz lewy; * włączyć kierunkowskaz prawy; * wyłączyć kierunkowskaz prawy;...
Moduł ABS jest odpowiedzialny za dostarczanie informacji o prędkości pojazdu do sterownika silnika i do zegarów. Włączenie zapłonu przy urwanej głównej masie mogło doprowadzić do uszkodzenia któregoś z modułów.
to jak panowie nikt niewie w która strone zapłon przestawić?
Nie zbadane są wyroku ... itd. Przesuwa kąt zapłonu do pewnej granicy , a gdy zabraknie wyłącza wtrysk . Tam wtrysk jest chyba grupowy , dwa na dwa?
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
Nie tylko na zapłonie.
Klucz bordowy (matka) służy do wprowadzania kluczy-córek (niebieskich), czyli tych do codziennej eksploatacji. Zachowanie układu masz teraz takie-włączasz zapłon matką więc centrala Code wchodzi w tryb programowania kluczyka i zapala lampkę immo. Odpalic na nim można. Po powtórnym włączeniu zapłonu lampki już nie zapala, bo mysli, że włozyłeś klucz...
wsadz sonde nowa bo jak tak zobisz to bedzie wiecej palic
Podaj namiary na tęn sklep
Witam.Mam pytanko jak w temacie,czyli jak ustawić zapłon w tym fiacie?.Może ktoś posiada instrukcje ustawienia zapłonu?.Najlepiej ze zdjęciami.Pozdrawiam.
Świece są OK , wymieniane w grudniu. A czyściłem je z paliwa bo zalewa jak nie ma zapłonu.
Witam. Pacjent to Punto 2 2000r. Problem polega na tym , że coś rozłącza prąd szyby kierowcy ponieważ na wyłączonym zapłonie działają obie szyby a po przekręceniu zapłonu szyba pasażera działa normalnie a kierowcy przestaje działać... Gdy zapłon wyłączę to szyba działa.. co to może być?
witam nie jesteś w stanie żeby była logika musisz mieć specjalny adapter dekodujacy sygnały idące po szynie CAN jak dobrze się przyjrzysz naklejce na górnej płycie radia to się okaże ze chodzi on na jednym plusie i nie ma wejścia na drugi plus po zapłonie
możliwe, ale czy tak mała różnica może powodować nierówną prace silnika objawiającą się wypadaniem zapłonu na wszystkich 4 cylindrach?
Masz funkcję podtrzymania zasilania na szybach po wyłączeniu zapłonu (2 min lub do otwarcia drzwi)?
Witam Fiat Punto II przy wyłączonej stacyjce a nawet przy braku kluczyka w stacyjce , po włączeniu radia ( on/off) mamy efekt jak przy włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki , światła , czekam na wskazówki pozdrawiam
Jeśli jest z gazem,to możesz mieć przypchaną instalacje,może filtr,a jeśli paliwo ijest ten sam objaw,to moze trzeba sprawdzić wyprzedzenie zapłonu.
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Dokłdanie tak jest jak pisze mój przedmówca, trzeba wcisńąć ten przycisk który wystaje ze odok wkładki i jednoczescnie przekrecic klucz w strone przeciwna do właczenie zapłonu, włacza sie pozycyjne a klucz da sie wyjąc ze stacyjki, zeby wyłaczyc trzeba włozyc klucz i przekrecic na zapłon i przycisk sam wyskoczy a swiatła zgasą
Pytanie, czy na benzynie się tak dzieje czy na gazie?
To dość niestandardowy silnik dla Punto I, stąd nie mam pewności. W zwykłym 1.2 pompa włączała się po zapłonie na kilka sekund. W/g schematu tu nie ma możliwości, aby przekaźnik się załączył, a nie było zasilania na pompie (oraz wtryskiwaczach). Moje pytanie pomocnicze - czy w samochodzie jest instalacja LPG?
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Po prostu naciągacze. Jestem ciekawy ile założyli z tego co ci mówili. Dla mnie to złodziejstwo. Porządny mechanik robi diagnozę i dzwoni do klienta i mówi co się dzieje i pyta co ma robić czy wymieniać czy nie. Trochę mnie dziwi co światła mają do zapłonu. Będziesz jeszcze tam u nich to nie płac za naprawę tego licznika niech robią to w ramach reklamacji.
Kluczyk + CODE to właśnie kontrolka immobilisera, powinna się zaświecać po włączeniu zapłonu i po chwili gasnąć. Nie powinna się zapalać w trakcie jazdy. Może zmień mechanika, na takiego co zna angielski i potrafi czytać dokumentację techniczną.
Aż szkoda czytać te pierdoły odnośnie wymiany NBC w fiacie. Koledzy, macie swoje warsztaty? Takie bzdety opowiadacie swoim klientom? Błąd u1600 może też powstać w następującym momencie- wtyczka testera jest wpięta wcześniej, niż został włączony zapłon. Po prostu tester robi pewnie fiku miku na pinach 6 i 14 DLC przed włączeniem zapłonu.
To świadczy o braku zasilania sterownika...
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
Schemat instalacji elektrycznej klimatyzacji i zapłonu. A silnik to 1.9 JTD
Dziękuję bardzo za wszystkie dotychczasowe sugestie i okazaną pomoc Chciałem jeszcze zapytać o co chodzi z tą kartą kodową. Czy to jest ta sama co do radia ? Teraz zrobię tą bezpieczną próbę z wyłączeniem zapłonu podczas jazdy. Pozdrawiam
bezpieczniki ok Które bezpieczniki są OK ? Co jeszcze sprawdziłeś w samochodzie ? Masz jakiś alarm, odcięcie zapłonu itp ?
Musisz zmostkować dwa grube czarne przewody które wychodzą z centralki alarmu obok kostki z pozostałymi przewodami, a jeszcze lepiej jak użyjesz przewodu awaryjnego-fioletowy przyłącz do masy i jedziesz dalej.
Jak pada sterownik to nie ma zazwyczaj zasilania na jedną z cewek wn
Witam. Czy powodem wypadającego zapłonu na 1 cylindrze moze byc uszkodzony wtrysk? Czy macie jakies inne sugestie?
...a z czego masz sterownik zapłonu? Bo z tego co kojarzę to UNO 1.0 było na BOSCHu z tradycyjnym rozdzielaczem zapłonu, a Punto 1.2 na Magneti-Marelli z dwoma podwójnymi cewkami. Koła foniczne mogły się różnić, także mogą Cię czekać kolejne problemy.
Komunikat oznacza przekroczenie "dozwolonego" przebiegu od ostatniego okresowego przeglądu (20 lub 30 tys. km zależnie od wersji). Wcześniej powinien informować przy każdym włączeniu zapłonu, że do przeglądu zostało xxx km (poniżej 1000km). Komunikat zniknie po "skasowaniu serwisu" w ASO. Podstawowy przegląd w ASO kosztuje ok 400zł. Nie da się ręcznie...
Tak też myślałem........
Od mechanika samochód zabrałem. Także jutro połącze pompe bezpośrednio od przekaźnika nowym przewodem i tyle. Nie mam już siły szukać dziury w całym Zastanawia mnie tylko fakt czemu ta pompa nie przestawała działać w trakcie jazdy tylko zawsze podczas zgaszenia i włączenia zapłonu ?
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Może to jakaś "twórczość" poprzedniego właściciela... czujniki w zamkach służyły do sterowania kontrolki niedomkniętych drzwi na desce, od lampki były tradycyjne krańcówki... chyba, że to FL/Classic. Alarm możesz podpiąć pod kontrolkę niedomkniętych drzwi, tylko musisz wstawić szeregowo diodę w obwód kontrolki (kontrolka nie ma zasilania po wyłączeniu...
Zobacz jeszcze czy zasilanie BCM znika, kiedy ma znikać (po wyłączeniu zapłonu)... nie wyrzuca Ci błędu immobilizera na desce?
Kolejność zapłonu 1-3-4-2. Sprawdź.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Witam serdecznie. Wszedłem w posiadanie w/w radia i mam chyba z nim pewien problem. Polega on ta tym, że radio uruchamia się tylko po włączeniu zapłonu. Samochód to Fiat Punto I. Wcześniej posiadałem radio Blaupunkt i można go było włączyć bez włączania zapłonu, więc instalacja elektryczna jest prawidłowa w 100%. Powiedzcie mi proszę czy jest jakaś...
Rozumiem, że akumulator masz sprawny :D i osiąga wymaganą ilość obrotów do zapłonu ?
Możliwe ze immobilizer szaleje odpalisz i po chwili odcina zapłon;p A na starym kluczyku to samo?? Jak podłączałeś do komputera mogłeś coś poprzestawiać np wyprzedzenie zapłonu albo coś podobne.
Zapłonu w tych silnikach się nie reguluje, klina od koła pasowego nie ścięło więc nie ma możliwości mechanicznego przestawienia zapłonu
Witam Panowie. Mam podobny problem: Punto 2 lift - po włączeniu zapłonu włączają się wycieraczki przednie. Po dodaniu na zielony kabel na przełączniku masy wycieraczki przestają się włączać i niby wszystko jest ok ale to tylko złudzenie :) nie działa czasówka i po włączeniu wycieraczki zatrzymują się za każdym razem w innym miejscu. Przełącznik jest...
Witam Wszystkich mam problem z Fiatem Punto 2006r 1.9 130km Mianowice po przekreceniu zapłonu kontrolka świec sie zapala i po chwili gasnie co jest normalne tylko ze po paru sekundach znow sie zapala i mruga przy czym pojawia sie komunikat sprawdzić swiece zarowe swiece wymienione na nowe bosh sterownik swiec tez wymieniony na orginał Bardzo prosze...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
hmm w sumie spotkalem sie juz z tematem zatkanego lodem wydechu, przyznam szczerze ze tego nie sprawdzalem, ale w takiej sytuacji dziwiłby fakt opóźnionego zapłonu (wg wskazań E.C.U)
Tam jest dioda, nie żarówka. Czy kontrolka zaświeca się po włączeniu zapłonu. Bo może ktoś ją "zmodyfikował"
Sprawdź sygnał na wtrysku.
Chodzi zapewne o to aby po włączeniu zapłonu taki test się robił jak w innych autach
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
http://obrazki.elektroda.net/21_12659656... Poniżej opis bezpieczników: http://obrazki.elektroda.net/68_12659655... To jest moja skrzynka bezpieczników w Punto. Mam tu coś wymienić, zamienić, wyciągnąć żeby była ta logika zapłonu? Proszę pomóżcie ;/
Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
To wyłącznik wstrząsowy działa wybiórczo , jak po włączeniu zapłonu chwilowo napięcie na wtyczce pompy pojawia się?
Na to może mieć wpływ wiele czynników. Nieszczelne zawory, zbyt mały luz (regulacja płytkami), przestawiony rozrząd, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, nieszczelność w dolocie (lewe powietrze).
Czego mają dotyczyć te dane? Typ wtrysku-Motronic M9.2 Świece zapłonowe-BKUR6ET-10 Punt zapłonu-od0 do 15 stopni zmienny Ilość oleju przy zmianie-3,8 litra Mail rocaria(at)o2.pl
Przewody od alternatora dobrze pozakładane, raz widziałem jak gość przy wymianie silnika przykręcił masę na plusowy przewód alternatora w grande punto, auto martwe a po włączeniu zapłonu mrugał prawy stop albo postojowka.
Jaki model sterownika silnika? Wygląda że rozjeżdżają się mapy benzyny. Można zrobić myk i odcinać stały plus ECU przekaźnikiem, po wyłączeniu zapłonu. Co wyłączenie stacyjki będzie reset.
Natomiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon centralny zamyka wszystkie drzwi To wskazuje, że sterownik nie jest fabryczny. Nie wiem czy w PII w ogóle było autoclose, a nawet jeśli tak to nie po włączeniu zapłonu, a dopiero po przekroczeniu 20km/h.
eti12 przestań nabijać posty bo to się źle skończy, jaka regulacja zapłonu w tym silniku-wiesz co piszesz?
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
No to chyba go kupie widze ze ceny 89zł. I w kwestii uściślenia ten eeprom lezy w zamknietej obudowie (zwanej komputerem, który steruje pracą pompy i wtrysków oraz zapłonu) i w tym eepromie sa dene na temat mapy zapłonów itd...
wypadanie zapłonu punto odcięcie zapłonu punto wypadanie zapłonu cylindrze punto
piła krajzegi dobrać tranzystory sterujące światła przeciwmgłowe
radio internetowe esp32s3 polskie wykrywacz przerwy przewodu
Peugeot 406 HDi - Prędkościomierz działa tylko w wilgotną pogodę Kontrolka Anti-Calc świeci po odkamienieniu stacji parowej Tefal