Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
to jak dokladnie mam je sprawdzic ? Mam fiat diag 2.6
Wypadanie zapłonu na wolnych tak to wygląda. Nie wiemy jak jest na wyższych i pod obciążeniem. Ale jak niby ma moc? Może lewizna w dolocie,może kable może świece a może luzy zaworowe. Zacznij 0od czegoś . Od ciśnienia sprężania ,odczytu parametrów,sprawdzeniu luzów świec?
Witam. Czy powodem wypadającego zapłonu na 1 cylindrze moze byc uszkodzony wtrysk? Czy macie jakies inne sugestie?
Obstawiam uszkodzony sterownik, po podpieciu pod autocom - błędów brak jednak parametry szaleją Temperatura płynu chłodniczego 700stopni powietrze zasysane 65 stopni przy 17 na dworze. Nie.Albo źle wybrałeś silnik albo twój kabelek to bubel.Podłącz czymś dedykowanym albo czymś innym.Sterownik może byc uszkodzony ale nie stwierdzisz tego w taki sposób...
problem : na wolnych obrotach co jakis czas 2-3razy/min tak jakby wypadanie zapłonu ; przy jeździe często powyżej 4000 obr odcina zapłon i spada obrotomierz prawie na 0, szarpie. 0 błędów w pamieci sterownika .
Fiat punto 2006r 1.4 8v z instalacją LPG ciężko pali na zimnym. Sterownik zapisał też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Czujni temperatury wykluczyłem. Jak sprawdzić czy czas wtrysku jest prawidłowy? Mam taki parametr na testerze ale nic z tego nie wiem. Auto ma też czasem problem z przyspieszeniem. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu dławi się. Myślałem...
Typowa usterka to rzeczywiście błąd sterowania cewki ale iskra jest i na LPG II chodzi normalnie, za to na benzynie i przy LPG IV generacji ECU odcina wtrysk na cylindrach, na których w/g niego brakuje iskry. Niemniej P0301 to tylko wypadanie zapłonu na I cylindrze, ale piszesz że taki błąd pojawił się kiedyś... a co się pojawia teraz, po tym jak zaświeci...
Wiem że się zapłonu nie reguluje. Tym niemniej paliwo nie spalone wylatuje wraz ze spalinami. Przyczyn może być kilka - zbyt uboga mieszanka powoduje wypadanie zapłonów - lambda dużo powyżej 1, AFR również zbyt ubogi - 20,6:1 to nadmiar powietrza. Czyli jeśliś pewien mechaniki, to zbyt małe ciśnienie paliwa, źle dobrana sonda, niesprawny MAP.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Tak wypadanie zapłonu.
możliwe, ale czy tak mała różnica może powodować nierówną prace silnika objawiającą się wypadaniem zapłonu na wszystkich 4 cylindrach?
to szarpanie to tak jak by wypadał zapłon na którym cylindrze
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
I co udało się zamontować centralny zamek z pilota? Pytam bo sam mam teraz dylemat w jaki sposób to rozwiązać.
Jak pada sterownik to nie ma zazwyczaj zasilania na jedną z cewek wn
Po OBD-II spalanie masz tylko w l/h... komputer pokładowy zazwyczaj podaje w km/l, dopiero w nowszych dało się przełączyć na l/100km. Przy I/II gen. LPG to cuda się mogą dziać w tym aucie. Ciekawe czy masz jeszcze cały kolektor, czy już pęknięty. Nie ma błędów wypadania zapłonów lub cewki?
P0300 - wypadanie zapłonów Na pewno masz poprawnie założony rozrząd, nic nie przeskoczyło, ustawiony na blokadach?
Jak wypadają zapłony to siłą rzeczy musi wyjść błąd sondy ale to jest efekt, a nie przyczyna.
W tych samochodach psują się sterowniki, zaczyna się od błędów wypadania zapłonu na którymś cylindrze, (sterownik wyłącza wtedy wtryskiwacz celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem) a kończy całkowitym unieruchomieniem silnika
Diody służą tylko tłumieniu przepięć powstających przy wyłączaniu przekaźnika. Drugi przekaźnik to główne zasilanie ECU. Często wypalają się kostki stacyjki co objawia się przerywaniem zasilania podczas jazdy, objawy podobne do wypadania zapłonów - na benzynie czasem trochę szarpnie na LPG będzie strzelał.
Sklep przyśle Ci tylko ECU ale w stanie fabrycznym (po założeniu "sparuje" się z centralką FIAT CODE). Może i widziałeś kilka komputerów od środka ale tego najwyraźniej nie widziałeś... W sterowniku uszkadza się tranzystor, a właściwie jego bocznik odpowiedzialny za pomiar prądu cewki, na skutek czego sterownik wykrywa awarię cewki (mimo, że ta działa...
Zostaw na razie sterownik w spokoju. Jeżeli to lucas epic to spróbuj dygnąć zapłonem na wczesny ,tylko nie za dużo. Wypadałoby sprawdzić wtryski ,regenerka jednego ok 100 zł sztuka.
Jeżeli to '"hybryda" tzn taka jak w Punto II to jest napewno uwalona końcówka mocy sterowania cewką 1 bądź 2 w Tychach naprawiaja firma Ko-car
w błędach jest ogólne wypadanie zapłonów oraz uboga mieszanka, ustawiałeś auto na korekty OBD? co do tego 2 i 3 cylindra podejrzewam że masz kolejność pomyloną.
wypadanie zapłonów czyli w sumie nierówna praca tak jakby nie palił na wszystkie cylindry lub palił bardzo nieregularnie - ale to tak w maksymalnie najprostszym tłumaczeniu
Witam,wymieniłem pasek rozrządu w GP 1,4 77Km i mam problemy z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze.Pasek wymieniony według instrukcji ze wszystkimi blokadami ,tak jak trzeba,silnik chodzi równo i dobrze przyspiesza do 3tys.obrotów,jechałem na autostradzie 170 km/h.Po mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się,coś nie tak.Rozrząd skontrolowany i wszystko pasuje,powoli...
Ten sterownik dość dobrze, by nie powiedzieć nadgorliwie, łapie błędy wypadających zapłonów/cewki, aż dziwne że tego nie robił i nie odcinał wtrysku na I cylindrze. Jak elektryk sprawdził ten katalizator, jak sprawdził sondy?
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witam. Z ciekawości - sprawdzałeś szczeliny na świecach? Z doświadczenia wiem że producent świecy robi sobie przerwę na X bo tak ma w katalogu. A Silnik autka potrzebuje właśnie tej świecy ale z przerwą Y. Na dodatek przy instalacjach LPG z reguły daję o 0,1,, mniejszą przerwę. Ktoś kiedyś wspominał że LPG potrzebuje tego i to działa. Obecnie w domu...
Ps widziałem zapchany wtryskiwacz który nie przepuszczał, ale żeby lał benzynowy to jeszcze nie. Bardzo rzadko ale niektóre kropliły zamiast rozpylać. Generalnie rzecz ujmując wypadanie zapłonów i skutki długotrwałej jazdy z taką awarią kończy się uszkodzeniem katalizatora do tego stopnia że potrafi wydech zatkać. W Punto spotkałem taka sytuację że...
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Pomysł mam, dla mnie cewka siedzi. Oczywiście mogę się mylić ale czy tu kogoś obchodzi, gdzie jest prawda? Ważne, że moja jest racja i jest to racja najmojsza. Sam przyznajesz, że słyszysz wypadanie zapłonów. Zatem proszę Ciebie jeszcze raz, popatrz na wydech na początku i na końcu, zobacz jak to "pyrka" wyraźnie. Syrena lepiej chodziła.
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry? Jak jest sekwencyjny wtrysk benzyny, to sprawdziłbym czy chodzą wtryskiwacze benzynowe na tych cylindrach. Miałem podobną sytuację błąd - wypadające zapłony na benzynie na gazie chodził normalnie. Do wymiany były dwa zacięte wtryskiwacze benzynowe. Dodano po 1 Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry?...
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
Obecnie jeździsz wyłącznie na benzynie, czy benzyna gaz? Sądziłem, że chodzi wyłącznie o pracę na benzynie. Kierownik ma 5-letniego Fiata z silnikiem 1.4, nie wiem, czy to ten sam silnik i ten sam sterownik. Po zamontowaniu gazu miał ten sam problem, otóż zaczął nierówno pracować na zimnym silniku, po rozgrzaniu benzyna lub gaz pracował normalnie....
Witam, Mam problem z punto evo 1,4 8v 2010r. Kiedys podczas jazdy miałem tak, że auto szarpło, nagle z 3000 obroty spadły do prawie zera i nagle normalnie do 3000, tak jakby ktoś gwałtownie zatrzymał silnik, zdarzyło mi się tak kilka razy w różnych odstępach czasowych. Później było troche spokoju. W ostatnich dniach miałem problem z odpalaniem rano,...
Przejechać się nie trzeba, ale wypadałoby chociaż włączyć i wyłączyć zapłon, no i "przezbroić" alarm i centralny zamek (zamknąć i otworzyć). Przed opięciem akumulatora trzeba odczekać, aż elektronika się uśpi, w przeciwnym razie ryzykujesz uszkodzenie ECU. Swoją drogą dziwne, że w tym aucie odpinanie akumulatora cokolwiek pomaga, może warto porządnie...
Witam serdecznie. Posiadam auto Fiat grande punto 1.2 8v 2007r i mam niestety problemy z wtryskiwaczem. Po podpięciu kompa wyrzuca błąd P0203 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka" (czasem wyskakuje tez na 4 cylindrze) , P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0303 "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Objaw...
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
W Punto mk.1 z silników benzynowych były silniki 1.1 8V SPI (model 55), 1.2 8V SPI (model 60), 1.2 8V MPI (model 75), 1.2 16V (model 85 16V/Sporting) i 1.6 MPI (model 90/Sporting), no chyba, że to była wersja GT, czyli 1.4T. Zapach raczej nie siarki, a siarkowodoru to efekt wypadania zapłonów lub zbyt bogatej mieszanki - tak czy inaczej to efekt zalewania...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Minął równiutki miesiąc i problemu ciąg dalszy..... Tak w ogóle to muszę dodać, że od kilkunastu dni, Puntek, po nocy odpalał na 3 gary. Po kilku minutach zazwyczaj samo przechodziło ale dziś nie chciało przejść. Nie pomogły nawet przegazówki. Cóż było robić. Szybka decyzja - wymieniam świece i kable. Odpowiednie NKG 12 i kable Kuguar (Zem Ełk - od...
Nie no to ja wysiadam. W taki sposób jutro będziemy opony w tym aucie zmieniać. To albo pali na wszystkie świeczki albo nie pali. Albo pracuje stabilnie albo wypadają zapłony. A co do wartości sondy to nie są ci one teraz potrzebne bo coś mi się wydaje że to nie jej wina. A jak mam miernik żółty to gdzie mam przystawić ?? Też do masy czy do plusa??
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
Witam serdecznie. Zacznę od opisu problemu krok po kroku. W czasie jazdy szarpnęło i samochód przestał przyśpieszać. Redukcja do czwórki i znowu pięć i jakoś jadę. Na postoju pod maskę a silnik mało nie wyleci. Chodzi na 3 garach i czuć woń paliwa, myślę świeca. Wymieniłem świece, przepalona, przy okazji cewkę bo też się uszkodziła z winy świecy. Po...
Witam! Po wizytach u kilku mechaników i nawet w ASO nie stwierdzono w moim Punciaku żadnych usterek, wszystkie parametry w normie i wszystko OK. Tylko co mi po takiej diagnozie jak silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, co jakiś czas pojawia sie szarpnięcie, coś jakby wypadanie zapłonów. Objawy są na gazie i na benzynie. Zauważyłem, że rano, po...
wypadanie zapłonu cylindrze punto wypadanie zapłonu wypadanie zapłonu peugeot
bc547 zamienniki głośniki telewizora samsung ustawi komfort
pralka electrolux wymiana łożysk interfejs diagbox
BoosterJet 1.0 - Czy to dobry silnik? Opinie i analiza Schemat ideowy Manta Helios SPK1003, SPK-1003 ESCO/Yorkville – dokumentacja, układy, naprawa