Zawór nie sprawdzany, na moje oko jest On wciskany w serwo jak na obrazku, próbowałem wyciągnąć go, nic z tego. Mam porównanie z moim Lanos'em - Pedał w Lanosie też twardnieje, ale ma skok większy i jest hamowanie, a w Puncie zero. Silnik sam ma lekkie wahania obrotów na jałowym, ale pompowanie delikatnie zwiększa skoki obrotów, praktycznie nie da się...
Jesteś w stanie stwierdzić czy jest iskra na wszystkich cylindrach - tylko nie zdejmuj fajki ze świecy na pracującym silniku ani nie uruchamiaj silnika z odpiętą jedną świecą, jeśli nie masz przyrządu do sprawdzania iskry (taka specjalna świeca z "okienkiem") możesz przepinać po jednym kablu zapłonowym do dodatkowej świecy dotykającej gwintem masy silnika,...
Witam czy ktoś może wie jak się do tego zabrać? gdzie jest zawór do spuszczenia płynu i czy da się to zrobić bez kanału? dzięki za odpowiedzi :) PS. dodam że to Punto 2, rocznik 2000, silnik 1,2 :)
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Witam, dziękuję za szybką odpowiedź. Czy taki demontaż zbiornika mogę wykonać sam według opisu z linka? Chodzi mi o to czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze, itp., bo wiedzę ogólnotechniczną posiadam i mam świadomość z czym będę mieć do czynienia. Pozdrawiam ------------------------- Udało mi się zdemontować butlę LPG, zderzak, ale przy próbie montażu...
Witam, gdy dziś rano zapaliłem samochód od razu silnik zaczoł nie równo chodzić, myślałem ze to z powodu zimna ale po przejechaniu kilkuset metrów problem nie ustępował, dodatkowo samochód znacznie stracił na mocy i przy wyższych obrotach słychać regularne "tykanie" zwiększające się wraz ze zwiększającymi obrotami. Silnik chodzi bardo nie równo, i nie...
Witam. Od paru dni mam problemy z pojazdem jak wyzej, mianowicie na zimnym silniku dławi się, szarpie, strzela w rurę i wogóle zachowuje się jak ostatnia świnia... Normalnie jakby dostwawał zapłony do tyłu. Wymieniłem już jedną cewkę, kable, świece, sprawdziłem luz na zaworach... Numery robi i na gazie i na LPG, z tym, że na paliwku jakby trochę mniej....
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
Wiosną była wymieniana głowica na nową kompletną z zaworami.Mam jeszcze jeden dylemat o którym pisałem ,czujnik wału ma mniejszą rezystancję (590om a nie 650-720om) na komputerze tego błędu nie wykryje .Jest to sugestia mechanika ze wczorajszego dnia ,może żle podaje impulsy do urządzenia sterującego , przez co żle pracuje komputer ,mechanik kazał mi...
Trzy pęknięcia na trzech kolejnych większych zaworach.Zdjęcia nie mam bo samochód jest u mechanika.
Z tym bulgotaniem to jest ciezka sprawa,te typy tak maja nawalczyłem sie z tym w servisie.A co dobraku cisnienia w układzie to mozliwy jest wyciekalbo zawór bezpieczeństwa w korku chłodnicy jest ciagle otwarty ,znaczy uszkodzony.
Wybierz sobie: - cewki, - świece, - czujnik położenia wału, - pompa paliwa, - wtryskiwacz(-e) - nie wiem jaki masz silnik, - uszkodzony silnik (m. in. niewłaściwe luzy zaworowe, wypalone zawory/gniazda)... Widoczne na pierwszy rzut oka "drobne" (w/g zapewnień sprzedającego) usterki w kupowanym aucie nigdy nie są drobne, bo gdyby takie były z pewnością...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Mam pytanie czy kotoś wie czy w Fiat Punto I 1.2 60KM jest jakiś zawór do odpowietrzenia układu chłodzącego w UNO są np. 2 takie zawory-potrzebne przy zmianie płynu, jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie się znajduje.
Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsne pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na 4...
Witam Mam problem z przerywaniem silnika w punto II 1.9 diesel ( 60) KM rocznik 2000 Podczas przyspieszania na 3 biegu od predkosci 45 km/h zaczyna przerywac (szarpac )silnik Problem wystepuje tez jak probuje jechac ze stala predkoscia np 50 km/h Jezeli podczas przyspieszania wcsine pedal do oporu szarpanie nie wystepuje. Problem tez pojawia sie na...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
jeśli auto zrobiło więcej niż 20 tys na gazie to trzeba wyregulować zawory przy czym zmniejszaja sie luzy na zaworach wydechowych lepiej ustawić większy niż 0.4 niż mniejszy poniewaz zwiekszy się głosnośc głowicy ale niema znaczacego wpływu na osiągi potem skontrolować stan świec i przewodów zmienić filtr powietrza i jechać do dobrego zakładu LPG w...
albo niema luzów na zaworach lub zawory i gniazda wypalone. Po rozebraniu silnika sprawdzić głowice i pierścionki(a tak nawiasem mówiąc ile to to ma kilosów przejechane, a może nie te paliwko).
Postaram sie dostać ciśnieniomierz z gumową końcówką jak się mylę to mnie poprawcie: trzeba wetknąć go zamiast świecy i spróbować odpalić silnik tak?? mechanik coś nabąknoł że to może zawór pod paliwowy/ pod wtryskowy (coś takiego) lub zapieczony zawór dolotowy/wylotowy - to możliwe że po odkręceniu pokrywy zaworów będzie można to sprawdzić??
Zakładam, że też kopci czarno jak ruszasz na światłach. Zobacz czy działa zawór przepełnienia turbosprężarki. Otwiera on dodatkowy kanał dla spalin, gdy wartość doładowania przekracza zadany poziom. Samochód też zapewne nie przyspiesza tak jak powinien. Zawór masz w pozycji otwarty i nie masz pełnego doładowania. Może być też przyczyną układ podciśnieniowego...
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Możesz zakręcić zawór na butli, zapalić autko przejść na gaz i poczekać aż samo zgaśnie, wtedy odkręcasz śrubki (cośtam gazu jeszcze moze być ale niewiele) najlepiej troszkę poluzować aż zejdzie reszta gazu i dopiero odkręcić, wymienić filtr, zakręcić dekiel, odkręcić zawór zapalić, przejść na gaz (za pierwszym razem penie zgaśnie) sprawdzić szczelność.
Witam, dostałem do roboty auto Fiat Punto 8v 1.2SX ma już na liczniku 70tyś, zawory są do regulacji ale z tym to nie ma za dużo problemu, problem mam taki że za 50zł jak naleje paliwa robię nie całe 45kilometrów, spalanie jakie pokazuje mi komputerek to od 10 nie raz nawet do 15litrów, nie wiem przez co może tak dużo palić, wcześniej palił w granicach...
Witam. Posiadam Fiata Putno 1 1,7 TD jest w nim Immo obecnie zablokowało dostęp paliwa do pompy wtryskowej Wczoraj wezwaliśmy do niego fachowca który miał podpiąć sie pod komputer i wyłączyć to immo żeby juz nie było z nim problemów. Okazało sie jednak ze nasz model samochodu nie ma komputera co za tym idzie nie dało sie tego obejść w ten sposób. Owy...
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Chyba najlepiej sprawdzić samą pompę - odłączyć rurkę od listwy i zatkać ją manometrem - jeśli napcha na rozruszniku w 3-5s kilkaset barów to myślę że dobra a jeśli nie to może być zdechły albo brudny zaworek regulujący na pompie albo sama pompa wypracowana. Nie wiem tylko gdzie tam jest zawór ograniczający maksymalne ciśnienie - czy na listwie czy...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Witam mam problem dotyczący hamulców ,otóż jak rano odpale silnik rusze pewien odcinek drogi 50m i chce zahamować otóż niema hamólców ,musze odczekać z 30 s i dopiero hamulce są ok jaka może być przyczyna tego zachowania? sprawdzone zostało przewód doprowadzający do serwa jest sprawny,opaski zaciśnięte ok, rozkręciłem pompe vacum trzy łopatki są całe...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości) * F13 Elektrowentylator silnika (wysoka predkość) ** F14...
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Podejrzyj otwarcie krokowego, może się nie rusza wraz z falowaniem. TPS, czy wskazuje stałą wartość, nie przerywa jak się nim rusza ? KWZ na jałowych zgodny z wymaganym ? Coś jak tu i tu 0% TPS, lub napięcie jeśli znasz - w daewoo znamy, zamknięta przepustnica żeby to zawór biegu jałowego regulował...
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
problem mój polega na tym że auto(Punto II 1.2 60 KM 2000r.) nie ma wcale siły podczas jazdy i strasznie szarpie czy to na benzynie czy to na gazie. sprawdzone jest prawie wszystko (świece,przewody, cewki,rozrząd,zawory i układ zapłonowy) osobiście się na tym w ogóle nie znam, ale w warsztacie twierdzą ze to sterownik "padł". Mechanik powiedział mi...
reduktor chyba nie instalacja ma niecały rok na gwarancji, przejechane 12 000 km, zawory delikatnie na zimnym słychac punto pa przejechane 78 000 km. sam już nie wiem, myli mnie to ze na benzynce jest wszystko oki żadnych dziwnych zachowań, P.s co masz na myśli (wypadanie zapłonów) rzuca tylko na zimnym na jałowym jak lekko dodasz gazu to wszytko ustepuje...
fiat punto 1 1.7td po odpaleni dziwnie chodzi tak jak by jedna ze świec żarowych padła ale świece sprawdziłem są sprawne i dostają napięcie z przekaźnika akumulator jest nowy ja podejrzewam zawór termiczny uradzenia rozruchu zimnego silnika tylko nie wiem kiedy powinien mieć napięcie jak jest zimny czy jak jest cieply
jakoś nie kojarzę silnika punto na gaźniku a więc wszystkie sugestie kolegów dotyczące sprawdzania napięcia na elektrozaworze benzynowym prowadzą do nikąd. Proponuję sprawdzić na wtrysku; zciągając przewód od pompy paliwa i włączając zapłon czy wogóle dochodzi paliwo. Z drugiej strony dlaczego nie możesz odpalić na samym gazie??? Jeżeli przełącznik...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Witam, moje punto ostatnio nie chce palić, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, jak już zapali to zachowuje sie normalnie, przyspiesza i wkręca sie na obroty normalnie. Głownie nie chce palić na benzynie, bo na niej odpala a potem przełącza sie na lpg. Jak nie chce zapalić to tylko pchanie mu pomaga. Kable nie dawno zmieniałem, filtr powietrza nowy,...
Fiat Punto 2 1.9 DS (60 KM) - olej w układzie dolotowym powietrza. Proszę o pomoc, może ktoś wie o co chodzi. Problem polega na tym że w układzie dolotowym powietrza gromadzi się jakiś olej czy to rzadki mazut za filtrem powietrza i za przepustnicą powietrza w miejscu gdzie wpadają spaliny z zaworu EGR. Zawór EGR jest nowy bo miał trochę błędów (kod...
Nie wiem jak w Punto II, bo tam chyba jest tylko jeden ale w Punto I był na chłodnicy (prawy górny róg) i na wężu idącym do nagrzewnicy (między silnikiem a ścianą grodziową). Ten układ bardzo ciężko się odpowietrza, trzeba zalać płynu ma max albo nawet trochę ponad... nie wolno odkręcać korka na gorącym silniku, a i sam korek ma zawór który czasem się...
dziękuję carrot za cenną uwagę, pojutrze samochód będę miał na kanale i będę walczył z paskiem 129 zębowym. Czy możesz mi powiedzieć czy ktoś inny z forum, czy zawory są regulowane hydraulicznie w punto II 1.2 8V czy też za pomocą płytek? Za pomoc dziękuję
Wiem, wiem co to jest gaźnik lecz jak nazwiesz to w czym siedzi wtrysk? Podstawką wtrysku? No dobra... Przepustnica... ale darujmy sobie ten temat bo nie o to chodzi. Elektrozawór jest zaraz za pompką paliwa na przewodzie który prowadzi paliwo pod maskę. Przed elektrozaworem jest filtr paliwa. Nie wiem czy ktoś coś mącił w instalacji. Dodam jeszcze...
Witam ponownie, co do przewodów Sentech właśnie o nich myślałem. Miałem je jednak w poprzednim Punto II i padły po pierwszej zimie. Dlatego właśnie pytam o Wasze doświadczenia. Dużo słyszałem też o oryginałach chociaż podobno też były wyjątki. Co do zaworów nic nie sprawdzałem. Autko ma teraz 70 000 i kiedy ma takie okresy to jeździ super. Czasami jednak...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
OK Punto na razie musi odpocząć. Póki nie zdobędę kolejnej centralki celem wyłapania co się w niej upaliło i dlaczego nic nie zdziałam. W tej chwili mam kolejne auto z małym problemem. Lancia Y10 Selectronic. Rocznik 1994, silnik 1108cc Fire SPI -monowtrysk BOSCH Motronic (cewka 4 biegunowa bez aparatu zapłonowego) + czujnik i koło foniczne na wale....
Pytanie mam głupie, gdzie znajduje się zawór zwrotny od pompy paliwa we fiacie grande punto bo podejrzewam, że może być winowajcą przy odpalaniu ?
Z przednimi hamulcami jest problem :) mam takiego samego dziadka z 1998 roku punto 1 zazwyczaj klocki nie pasują we wnęki trzeba je lekko oszlifować bo są za ciasne maja być dopasowane ale swobodnie się poruszać w gnieździe (Jeszce dobrych nie kupiłem takich bez poprawek ) a to żeby nie ściskały ? to już o to dbają tarcze -bicie tarcz , dlatego nie...
Witam mam taki problem z punto 1.2 60 KM rok 2000. Auto na zimnym silniku pali ok ale po przejechaniu 5 km gdy się zagrzeje to zaswieca się kontrola o awarii ukladu wtryskowego i auto jakby traci moc i jakby na 2 cylindry chodzil i szarbir silnikiem. Po okolo 2 godzinach jak o stygnie to wszystko jest ok ale po przejechaniu po 5 km zas się za świecą...
Cześć. Mam przypuszczenie że nie domyka mi się zawór i ucieka kompresja na drugim cylindrze z którym mam problem, chcę wymienić płytkę zaworową (fiat punto 1, silnik 1.1 55KM 8V 1996, PB+LPG). O tym pisałem w moim poprzednim poście. Kolega mechanik stwierdził abym kupił nominalną płytkę i ją podmienimy bo to można szybko zrobić. Wiem że ssanie/wydech:...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
Witam. możesz przerwać obwód pompy paliwa albo zasilania modułu zapłonowego. Ja mam tak zrobione w CC, tylko że u mnie pompa jest mechaniczna więc jest wstawiony zawór elektromagnetyczny na przewód paliwowy. Wszstko załączane z ukrytego włącznika dopiero po załączeniu stacyjki.
a czy powinien być jeden czy dwa zawory EGR tzn na ssaniu i na wydechu? Bo zrozumiałem po dzisiejszym badaniu na dwóch komputerach przez trzech "fachowców" że jest jeszcze jeden zawór od recyrkulacji pracujący analogowo (ten na ssaniu pracuje tylko 0-1) . Dejacek
Układ WN-kable ,świece cewki,albo za ciasne zawory
Witam ponownie po dłuuugiej przerwie (wypadki losowe). W końcu się zmobilizowałem i zostało wymienione i sprawdzone co nieco: 1. filtr paliwa 2. świece zapłonowe 3. kable WN 4. wyregulowane zawory 5. sprawdzony rozrząd i naciągnięty pasek (oprócz tego olej i inne filtry, standardowo jak co roku). Objawy nie ustały, są teraz dużo mniej odczuwalne i w...
No kolektora nie powinno rozsadzic bo posiadam tzw. Zawór bezpieczeństwa. Inna sprawa to dobór świec... zastanawiam sie nad Brisk Silver, NGK lub BERU (te ostatnie wydają mi sie najlepsze- najwiecej pozytywnych komentarzy), macie jakies doswiadczenia i ewentualnie wiecie czego nie stosowac?
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Ale przecież jakby nacisnęło na któreś zawory to by coś stukało, a tu nic... Pozatym na zdrowy rozum, to w tym samochodzie nie może naczisnać na zawór, bo są one pod wałkiem rozrządu... gdyby tak było jak mówisz to prawdopodobnie któraś krzywka by mi rozwaliła pokrywę albo wałek rozrządu by pękł...
No ja nie wiem co ty tam wymieniasz,jeżeli wexmiemy pod uwagę fakt, że w tym samochodzie jest sonda 2-przewodowa. Sterownik nie jest w stanie wykryć awarii sondy przy "pierwszym przygazowaniu" Wiekszośc skanerów sobie nie radzi z tym systemem,bo to nie fiat,a opel (multec s) tak że nalezy z dużą dozą ostrożności podchodzić do tego co akurat skaner pokazuje....
bylem u gazownika powiedzial ze trzeba najpierw zrobic benzyne bo brak stabilizacji na benzynie, pieprzyl cos o zle ustawionych zaworach zlych warunkach w komorze spalania itd. instalacja w tym samochodzie jest taka na pokrętło dawka gazu regulowana pokretłem. a co z tymi falujacymi obrotami na benzynie?
ten silnik w bravie mial z 1,2 82 KM byl 16 zaworowy Mam taka bravke a punto z tym silnikiem mial w nazwie fire tyle co moge dodac od siebie rozmawiamy o silniku 8v bo taki jest w punto II 60KM, a co do Twojej wypowiedzi dot. bravy to w punto 1 ten sam prawie silnik 1.2 16v ma nie 82 ale 86KM czyli ciut więcej (inne sprężynki na zaworach) P. S. zakładający...
Dziękuje za wszystkie propozycje temat uznaje jako zamknięty. Około 2 miesięcy temu zaczęło coś piszczeć w okolicy alternatora a gdy kręciłem rozrusznikiem i paliwo szło do góry filtrem zakupiłem pasek rozrządu i okazało sie ze zawory przestawiły sie o około 180 stopni a w napinaczy brakowało co najmniej 7 kulek teraz kropek śmiga jak szalony. Dziękuje...
Podejrzewam że ciśnienie oleju po zgaśnięciu kontrolki będzie OK. Wymień filtr oleju, czesto podróby nie mają bay-passa czyli zaworu omijającego filtr w razie zatkania. Zatkanie filtra smoka (np po wymianie uszczelki pod głowica) tez spowoduje takie objawy. Tak samo zacięty zawór przelewowy w pompie oleju. Ostatnio to ćwiczyłem w dwulitrowym Fordzie,...
w zaworze gazowym ,a jaki masz reduktor. z ta naprawa reduktora roznie bywa nie ma pewnosci ze dziala poprawnie
Zajedź gdzieś na diagnozę i zobacz jakie są błędy może coś go na ciepłym zalewa np. walnięty czujnik temp. I zobacz czy zawory nie sa podparte.
W roli wyjaśnienia. Odpalaj dalej z pychu to będziesz wymieniał zawory i zatkany katalizator. Czego Ci ludzie czasem nie robią bo tak trudno zawlec samochód do warsztatu na lince :idea: .
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn Nie pisz głupot bo w punto 1 nie ma wcale zaworu nagrzewnicy audiomen697 sprawdz nagrzewnice , czy nie poci sie pod deską , czesto w starych punciakach pocieka nagrzewnica i parujacy płyn odkłada sie na szybach
Sprawdzając po kolei - świece, kable, wtyrskiwacze i kolektor, pasek rozrządu, luzy na zaworach, ewentualnie sprężyny od zaworów, doszedłem do uszczelki w której była wyrwa na 1,3 cm czyli troche ją przepaliło. Naszczęście brak wrzerów więc naprawa będzie prosta. Uszczelka uszkodzona międzi pierwszum a drugim cylindrem od lewej. Dziękuję za wnikliwe...
A no tak to teraz robią z tymi rozrządami, brak jakichkolwiek znaków. Ustaw pierwszy tłok w GMP a wałek tak aby na 4tym cylindrze zawór wydechowy się już zamknął a ssący miał otwierać. Powinno być ok.
a to musze zakrecic wczesniej zawór na butli zeby muc przeczyścic silniczek krokowy od gazu???? art567 to myslisz ze to problem moze byc w tym sterowniku?
wymieniłem pompe paliwa na wiele nie pomogło ale stwierdziłem uszkodzenie w zaworze regulacji ciśnienia podkręciłem troche ciśnienie i pomogło lecz auto niewiele więcej pali paliwa.
We wszystkich pochodnych silnika SC/CC/Panda/Uno/Lancia Y/Siena/Palio 1.1 i 1.2 zawory nie kolidują z tłokami w żadnym położeniu. PS. W bardzo starych Uno bodajże 1.1 niestety już nie, ale ten silnik trochę inaczej wygląda (m.in okrągły korek wlewu oleju).
ehhh może poprostu lubi tak odpalać ;) coś może z zaworami ale tym się nie podniecaj ;D w benzynie by to było zapłon w starszych autach ;) na dieslach sie nie znam
Masz plus na zaworze pompy?
sprawdz zawór zwrotny z serwa(dmuchnij z obu stron ,jeśli z obu przelatuje powietrze to wymień)
Witam.Posiadam samochod marki fiat punto rocznik1994 silnik 1.1 .W poniedzialek mechanik wymienil mi uszczelke pod glowica oraz uszczelniacze po odebraniu samochodu slyszalem takie cykanie jakby zawory ale mechanik powiedzial ze musza sie samoregulatory ulozyc i tak bedzie 1 2 dni a to cykanie to juz jest 5 dni .Pojechalem do mechanika i stwierdzil...
zmuszony byłem do wymiany akumulatora ,ale chciałem zreanimować stary aku,więc podłączyłem go do prostownika -tak ok 12 godzin, po podłączeniu aku zrobiłem rozruch i.....pojawiła się plama ropy pod autem,sprawdziłem skąd i okazało się ,że mokry jest bok silnika-między komorą akumulatora a silnikiem-tam chyba jest pompa wysokiego ciśnienia,ale głowy...
No mi tempra 1,6 z inst I generacji pali ponizej 9 na setkę. Ewidentnie pali ci za dużo ale nie reguluj sam, zubożysz za bardzo i powypalasz zawory
Przepraszam jeśli poczujesz się obrażony - oddaj to komuś do naprawy. To jakby piekarz uczył budowlańca, żeby przekazał mechanikowi, jak się zawory dociera.
Witam mam problem z moim punciakiem, jak jest zimny samochód przrerywa skacze na obrotach daje dwójkę wogóle nie idzie troche go poszarpie i dopiero idzie wciskam sprzegło lub jak daje na luz obroty schodza do zera i podnoszą się za chwile jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Silnik krokowy wyczyszczony sonda wymieniona elektyk sprawdzil z jego strony...
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Uszkodzony zawór EVAP, pęknięta obudowa pochłaniacza. W/g mnie spokojnie możesz odłączyć ten wężyk i zaślepić króciec w kolektorze do którego był podłączony (wężyk zostaw "otwarty").
zastanawialem sie czy jest porrzeba ustawiania fazy itp. Nie trzeba ustawiać w fazie, tłoczki napędzane poprzez mimośród, do uzyskania odpowiedniego ciśnienia masz zawór na wyjściu. Co do uszczelnienia w małym warsztacie? Jak wiesz wielkość nie ma znaczenia.
Może po prostu kiepski lub kiepsko zamontowany termostat. Jeśli silnik sie nie grzeje to tylko tam szukać problemu. Jeśli silnik się grzeje a ogrzewanie nie działa to może oprócz wspomnianych wyżej problemów zatkana nagrzewnica. Nie wiem czy jest zawór czy nie, jeśli jest zawór przy nagrzewnicy to on też może być uszkodzony.
Ok dzieki koledzy na początek faktycznie sprawdze na tych starych kablach i świecach jeśli będzie to samo to moze faktycznie ta cewka.. Zawory wątpie bo nic nie klepią.. będe szukał usterki
Pewnie zawory pokrzywione. Tylko mechanik Ci pomoże. Na odległość nie da się go zdiagnozować. Szukaj raczej nowego/drugiego silnika.
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Zawór EGR należy zaślepić, dzięki temu silnik nie dostaje syfu, ja już dawno u siebie zaślepiłem. Bzdury o ujemnym wpływie na silnik należy wsadzić między bajki. Jeśli masz więcej pytań na temat punto II i silnika JTD dzwoń, auto rozebrałem już nie raz i diagnozowałem już niemal wszystko. Więc powinienem być pomocny. 600-827-446 Dodano po 2 Sprawdziłem...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Odłącz instalację LPG (zakręć zawór na butli) i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
Piszesz, że nie chce się przełączać na gaz, czyli coś nie tak z instalacją LPG. Albo "zgniła" ci instalacja elektryczna od centralki LPG albo sama centralka się uszkodziła i dzieją się cuda. Zakręć gaz na butli, włącz zapłon, wyłącz go i w ciągu 90sek. zdejmij klemę "-" z akumulatora (popuść ją sobie wcześniej na wyłączonym zapłonie). Po kilkudziesięciu...
masa lub obwod otwarty jest prawidlowy dla tego systemu Dodano po 13 Podobno docierali zawory, ale czy gniazda tylko czy trzonki też ciężko powiedzieć... Emulację sondy mam ustawioną na masę od początku, podobno to nieszkodliwe ustawienie. jak robili ci zawory, to tym bardziej trzeba je regulowac
Problemem były chyba zawory które przepuszczały gaz w kolektor przez co kichał, kupiłem inny silnik za 450 zł z wtryskiem i czujnikami więc taniej mnie to wyszło niż kupno poszczególnych pierdółek i wymiana metodą prób i błędów. Dziękuje wszystkim za pomoc
Skuteczny nie drastyczny normalnie się nie dało. Z odpowietrznika leciał płyn baz powietrza a auto nie grzało. Silnikowi i układowi chłodzenia nić się nie stanie, ponieważ w korku jest zawór bezpieczeństwa, który w razie problemów upuści nadmiar.
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Zakręć gaz na zaworze przy butli i spróbuj się przejechać na benzynie (ale tak ze 20-30km).
Witam, dziekuje wszystkim za rady:) od tamtego czasu bylam z autem juz dwa razy w serwisie i za pierwszym razem powiedzieli ze jest blad sterownika (jak pisal Sok) - zrobili, ale problem dalej byl. W tym tygodniu wymielili cewke (druga bo jedne juz byla wczesniej wymieniana), ale dalej jest to samo. Widze ze oni sami juz nie wiedza co jest w tym aucie...
Zapłon, tzn. miałem na myśli rozrząd, przesunięcie koła na wałku rozrządu o jeden ząb w prawo powoduje nierówną pracę silnika i nie osiągnięcie max prędkości obrotowej przy maxymalnym otwarciu przepustnicy, zaś o jeden ząb w lewo zwiększone obropty biegu jałowego (na rozgrzanym silniku 1000obr) oraz kłopoty z zapalaniem przy zimnym silniku. Tak więc...
Osiągi w tym silniku? nieistotne ... i tak jest słaby Jechałeś tym autem - ja tak - przez 5 lat jeździłem Puntem z takim silnikiem. Nie jest słaby 11s 0-100km, 73KM z pojemności 1.2 i to przy 8 zaworach na cylinder i to wszystko przy spalaniu w trasie na poziomie 6.5 l/100km (w mieście pali dużo więcej bo zużywa dużo paliwa na postoju i przy ruszaniu)....
Może zamarzł któryś z zawór od gazu i dostaje dwa paliwa na raz. A jak go zapalisz to jakie ma obroty? Jak ma koło 1000-1200 to znaczy że automatyczne ssanie działa, tylko czy jak sie nagrzeje to czy wyłącz sie czy dalej ma takie obroty, bo może być uszkodzony czujnik temperatutry silnika i cały czas podaje mu ssanie i sie dławi paliwem bo go dostaje...
Jest tam zawór nagrzewnicy?
Słuszna uwaga - korek zbiornika wyrównawczego to nie jest po prostu korek, on zawiera zawór ciśnieniowy, musi być dokręcony i sprawny, a zdarzają się jego uszkodzenia.
Dzięki panowie za pomoc ;) Okazało sie że przymarzły zawory dolotowe , przynajmniej tak stwierdził mechanik. Po paru godzinach w ciepłym garazu puściło i Punto śmiaga ;).
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Rozrząd i zawory to rzeczy, które niestety muszę zostawić mechanikowi. Będę mógł podjechać do niego dopiero w piątek, więc może przez ten czas spróbuję ogarnąć elektrykę. Może to jednak ona jest źródłem problemu...
oj nie za wiele, wydech był sprawdzany i wymieniany teraz w planach miałem kolektor 4-2-1 ale będzie trzeba poczekac bo są pilniejsze rzeczy. Słuchać na zimnym zawory. Nie zawsze ale od czasu do czasu jak się ktoś wsłucha.
"ładnie" , to za mało ,jak wyglądają testy przelewowe?Zawór regulacji ciśnienia sprawdzony?
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
wyregulowane zawory A jakie były luzy przed regulacją? Nie zdziwiłbym się jak byłyby zawory i gniazda do roboty
To sprawdź drożność węże-chłodnica dmuchając powietrze, może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość. Jeśli wszystko wymieniłeś i odpowietrzyłeś na milion sposobów, to zmień markę samochodu. Z którego to roku? Może jakieś kanały w głowicy zawalone mułem.
Sugerowałbym raczej zakręcić zawór na butli i wypalić resztkę gazu przed zostawieniem auta na postój na noc, jak rano odpali bez problemu to masz odpowiedź.
Czy zawór jest sprawny - nie wiem tylko tego jeszcze nie wymieniałem. Jest jakiś łatwy sposób by to sprawdzić?? Byłem dzisiaj u gazowników i po drobnej wymianie próbowali odpowietrzać (problem był przed wizyta u nich) odkręcili waż przy reduktorze i tam leciała woda z powietrzem ale w większości powietrze i tak leciało leciało leciało i po 15 minutach...
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
Witam! Jestem właścicielem Punto II 1.2 (2002r.) od kilku lat i można powiedzieć, że dla tego auta zrobiłem już tyle, że nie można już mówić o mojej głupocie, to musi być pasja. No ale mniejsza z tym. Co jakiś czas mam problem z pojawiającym się błędem P0420. Zapala się check najczęściej na zimnym silniku lub gdy jest zimno, przede wszystkim kiedy jest...
niewiem w jaim stopniu koleżanka obyta z silnikami, na pierwszy ogień czujnik temp. silnika. odpiąc i zobaczyc czy na niego reaguje.(niebieska kostka przy termostacie) kiedy dobrze pracuje odpiąc nastawnik biegu jałowego i sprawdzic reakcje jak bedzie ciepły jescze jest możliwosc, że pracuje na obu paliwach jedoczesnie i go zalewa. Dwie opcje, albo...
Słuchaj "raski". Pompy paliwa padają już teraz w każdych rocznikach. Ostatnio kilka takich tematów przerabiałem. Najlepiej będzie wstawić manometr pomiędzy zbiornik paliwa, a filtr bądź akumulator paliwa i zobaczysz wstępne ciśnienie tłoczenia. Zrób najpierw to zanim wymienisz zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia albo czujnik ciśnienia na szynie Common-Rail.
To wyczyść również zawór Egr
Zawór evap powinien mieć 21.4 ohma w/g książki sam naprawiam wyd WKŁ. Przekaźniki mają więcej. Ty masz układ na dwóch przekaźnikach przy sterowniku wtrysku czy na jednym zespolonym? Pompę uruchamia sterownik tzn załącza masą przekaźnik który zasila plusem pompę ,zawór evap ,cewki zapłonowe wtryskiwacz i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli pompa pracuje...
aha dzięki kolego jutro zajrze do pompy paliwa czy to z punto czy seicento moze cos na niej pisze,ale najchętniej to zmierzył bym cisnienie jakie daje sama pompa tylko niebardzo wiem jak to zrobic gdzie podczepic sie manometrem?Czy na koniec przewodu od pompy podczepic manometr w obiegu zamknietym i sprawdzic do ilu maksymalnie nabije cisnienia? bo...
Witam, udało mi się po części znaleść przyczyne, w listwie wtryskowej oraz na czujnikach była rdza, po oczyszczeniu całej listwy i czujników wygląda, że problem zbyt wysokiego ciśnienia zniknął, natomiast wyskoczył mi teraz błąd p 0005 zawór odcinający paliwa-przerwa, i niewiem o co chodzi, po skasowaniu tego błędu jest ok, do czasu tzn np 2h jazdy...
Po pierwsze foto przełącznika, może ktoś wstawił coś innego, po drugie jaka centralka, jeśli w ogóle jakaś jest. Nawet w podstawowej wersji, powinna być kontrolka, dioda, zapalająca się w chwili przełączenia na gaz. Pewnie wyłącznik jest uszkodzony. Teraz możesz jedynie sprawdzić, czy zawory gazowe są zasilane. Jeśli są auto z dużym prawdopodobieństwem...
Witam. Robiłem ostatnio w swoim Kropku analizę spalin. Samochód wcześniej miał problemy z błędem P0420, wymiana kabli, świec, wtrysku, luzy na zaworach, regenerowana głowica... Spalanie kropka na trasie jest rewelacyjne i przy dłuższych trasach oscyluje w granicach 5l/100. Po mieście wartość ta wzrasta dwukrotnie i wynosi ok. 10l/100km przy dobrej pogodzie...
Witam, moj problem polega na tym ze od kilku tygodni wycieka mi olej od strony paska rozrzadu i rozchlapoje sie na alternator . Wymianilem uszczelke pod zaworami jak i simmering od strony rozrzadu. Wymianie podlegaly tez 4 szt srob od strony rozrzadu . Mechanik mowi ze sroby sa dokrecone i nie moze tam kapac, ale olej nadal ubywa.
Witam mam nie mały problem ze swoim punciakiem otóż mam go około 3 lat przejechałem nim ponad 100 tysięcy km spalanie nigdy nie przekroczyło mi 4,4 litra nawet z włączoną klimatyzacją (a nogę mam ciężką i nie oszczędzam tego silnika) a od kilku miesięcy spalanie wzrosło prawie o połowę teraz wynosi 6-7 litrów. Spędziłem dużo czasu na szukaniu usterki...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Do paliwa przy butli?? Mi chodzi o zawór od paliwa a nie od LPG...
Zawory sprawdzałeś? Zaworów nie sprawdzałem, stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami... albo mechanior :P Dodano po 1 Wyjąć kosz,sprawdzić stan sitka i zanieczyszczeń w zbiorniku.Do sprawdzenia również cały układ ssący razem ze wspomaganiem hamulca. Stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami......
Jest progres panowie. Głowica silnika była remontowana, zmieniono 2 zawory. Silnik teraz duzo lepiej pracuje. Kompresja 11 bar. Jak dodaje gazu na jałowym to już nie kopci z wydechu. Mechanik wymienił wtrysk i pompke paliwa. Dodatkowo trzeba było wymienic pompe wody bo ciekło z niej... Pali mniej troche, ale nie jestem zadowolony do końca. Powinien...
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
No takiego silnika nie robiłem patrz na krzywki jesli zawory się zamykają dolotowe i wylotowe przebiega cykl sprężania tłok powinien pżesówac się ku górze Dodano po 17 a że tłok w połowie tak jak mówisz to tak ma być Dodano po 10 czekaj czekaj ty mówiłeś ze ile masz ciśnienie sprężania ??18 bar?? jesli tak to tragedia bo stopień spręrzania masz 17,6;1...
Nie no mam nadzieje że aż tak źle nie będzie. Postaram się odwiedzić mechanika jak najszybciej. Tylko trochę mnie to zastanawia. To możliwe żeby od tak po prostu nagle zawory się rozregulowały? Wcześniej nie było żadnych objawów. To stało się nagle.
Witam. Posiadam Fiata Punto 1.2 8V 2000 rok. Na początku stycznia wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Objawy były takie, że puchły węże gumowe i wywalało płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych,...
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Dobra po wymianie uszczelki pod głowicą (cały dzień roboty + wymiana miski) problem ustał, choć dymiło jeszcze z rury przez pierwszy kilometr. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak byście podali jeszcze jakie mają być luzy na zaworach w tym silniku bo mi się szklanki pomyliły?
witajcie podłączyłem dzisiaj examiner aby sprawdzić dlaczego silnik lekko drga na wolnych obrotach zero błędów wszystko niby idealnie ale zwróciłem uwagę na ciśnienie ssania, parametr ten wynosił ok 460mbar a średnia dla tego silnika to 250-300mbar. Teraz pytanie czy to już głowica (zawory) czy może uwalony czujnik? (nie mam nic na podmiankę niestety)...
Świecę już nie mam ale elektroda masy była stopiona. Nie wyglądała na to by czegoś brakowało bo zrobiła się z tego kulka. Coś takiego, tylko u mnie zostało tego więcej Sprawa raczej już wyjaśniona. Teraz czeka robota. Jak góra padła to sam zrobię jak duł to warsztat i silnik raczej drugi bo pewnie nie będzie się opłacało grzebać. EDIT Nie było luzu...
Nie kombinuj, zakładaj tak jak jest, wyreguluj zawory i jazda. Nie widzisz jaka tam jest "wielka" komora?
Rozbierz oba zawory i zobacz czy bez tloczka działa poprawnie. Wyciek fazy cieklej też może powodować problemy.
Witam, auto jak w temacie, robione po zerwaniu paska rorządu wszytkie 16 zawór zgiętych. Zapala jezdzi wszytko b. dobrze, kontrola silnika się nie pali. Jednak jest błąd jak w temacie, na zapłonie można go skasować po zapaleniu jest od razu z powrotem. Nie wiem czy wcześniej była być może. Teraz pytanie jakie tam mają być napięcia na wtyczce przychodzącej...
Wiązka wymieniona na oryginalną, czujniki popodpinane, komputer nie pokazuje błędów ( jedynie kontrolka mil oraz zawór evap, którego nie podłączyłem ) Silnik na wolnych obrotach i po odaniu gazu chodzi jak szfajcarski zegarek :D Ale gdyby nie było problemu, nie pisał bym tutaj... Problemem jest taki że gdy jadę autem ma mało siły i tak jakby nie palił...