Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
Uszczelniacze zaworowe lub nie spasowane zawory.
Tak moga sie spotkac ale to wszystko jest zalezne w jakich warunkach doszlo do zerwania paska i czy pozniej bylo krecone. Mialem przypadek jeden ze sie nic nie stalo ale tez sie spotkalem z sytuacja ze nawet tloki poniszczylo.
Kiedy regulowałeś zawory?
Trzy pęknięcia na trzech kolejnych większych zaworach.Zdjęcia nie mam bo samochód jest u mechanika.
A co z tymi zaworami? Sprawdziłeś luzy?
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Problemy z odpalaniem? Tu często padały mapsensory. Jeśli jest zmienna faza zaworów to warto też wyczyścić ten zawór w pokrywie.
Układ WN-kable ,świece cewki,albo za ciasne zawory
Zawory sprawdzałeś?
Co ile km należy wymienić świece w Punto 2 z 2001 r z silnikiem 1.2 l z 8 zaworami zasilanym LPG ? Jakie są najlepsze świece do tych silników z gazowym paliwem. Proszę o podanie dokładnych symboli tych świec. To zależy od świec - czy będą trzyelektrodowe, czy zwykłe. Zwykłe (z jedną elektrodą masową) wymienia się na benzynie co 30 tys. km, a na gazie...
witam a może mechanik zamienił podkładki na zaworach stąd to cykanie??
Z tego co napisałeś to raczej problem nie leży w wypalonym zaworze tylko w układzie wtryskowym benzyny. Przy wypalonym gnieździe zaworowym silnik będzie przebierał na każdym paliwie. Skoro na LPG jest dobrze to raczej nie ma nieszczelności między zaworami a gniazdami.
Bezkolizyjny to taki w którym przy urwaniu paska rozrządu,minął się zawory z tłokami.
Jest tam zawór nagrzewnicy?
Masz plus na zaworze pompy?
Zawór rozprężny sprawny ?
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
To wyczyść również zawór Egr
Do którego pinu +? Wydaje mi się że masa jest z sinika, jeden pin sygnał, a drugi pin +12v ( są tylko dwa piny w zaworze)
Źle dotarte zawory lub zbyt słabo.
No mi tempra 1,6 z inst I generacji pali ponizej 9 na setkę. Ewidentnie pali ci za dużo ale nie reguluj sam, zubożysz za bardzo i powypalasz zawory
Po wymianie oleju i uzupełnieniu do prawidłowego stanu praca silnika jest w normie. Zostanie mi tylko jeszcze wyregulować zawory na wszelki wypadek.
zalany był płynem do -35 a chodzil jak diesel bo prawdopodobnie zawory byly źle zrobione i powiedzialem mu to to odpowiedzial mi ze czytal gdzies na forum ze te silniki tak chodzą po remoncie :/ chcial odebrac auto to odebral mówiłem ze jest cos nie tak z zaworami na moje oko
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia. Diagnostyka komputerowa.
Przepraszam jeśli poczujesz się obrażony - oddaj to komuś do naprawy. To jakby piekarz uczył budowlańca, żeby przekazał mechanikowi, jak się zawory dociera.
"ładnie" , to za mało ,jak wyglądają testy przelewowe?Zawór regulacji ciśnienia sprawdzony?
To masz szczęście, bo w innym samochodzie bys już wymieniał zawory i głowice.
naprawde ciezko powiedziec jednoznacznie co jest, bez podpiecia pod diagnoskop mozna tylko "strzelać" co moze byc, zarowno dobrze mozna powiedziec, że mapa rozjechana przez emulacje sondy na gazie, ale to tylko przypuszczenia, nastepnie moga tez byc za ciasne zawory glowicy
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
do sprawdzenia zawór wysokiego ciśnienia na pompie
(at)mrtomjar oj, ja też miałem ochotę na ta pompkę wspomagania od punto :P A czy do redukcji ciśnienia oleju nadaje się zwykły zawór bezpieczeństwa od co? Ma on gumową uszczelkę i czy za szybko się nie uszkodzi.
ale dziwne jak silnik zapala to zawory by były pokrzywione
Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ? No właśnie kolego kto tu mówił o zablokowanym filtrze? Kto coś wspomniał o zablokowanym zaworze? Kto coś wspomniał o odwrotnym krążeniu w silniku? Czytaj z zrozumieniem. Ja tylko to napisałem w kierunku filtra a nie silnika.
Mam pytanie czy kotoś wie czy w Fiat Punto I 1.2 60KM jest jakiś zawór do odpowietrzenia układu chłodzącego w UNO są np. 2 takie zawory-potrzebne przy zmianie płynu, jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie się znajduje.
OK. Dzięki za podpowiedź :)
coś nim dziwnie cyka Ten silnik ma taką przywarę, że powstaje w nim luz osiowy wałka rozrządu i to słychać. Nie jest to rytmiczne (jak przy zaworach) cykanie, ale jest. Można to usunąć stosując podkładki dystansowe, ale generalnie nie ma to sensu. Poza efektami dźwiękowymi nie ma żadnych innych skutków.
Dobra po wymianie uszczelki pod głowicą (cały dzień roboty + wymiana miski) problem ustał, choć dymiło jeszcze z rury przez pierwszy kilometr. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak byście podali jeszcze jakie mają być luzy na zaworach w tym silniku bo mi się szklanki pomyliły?
Jak w temacie "Punto 1.1 nie odbija zawór przy tankowaniu lpg" chciałem sie dowiedzieć czy to jest grożne czy nie i czy można z tym jeździć ?? i ile by wyniósł ewentualny koszt naprawy ?? z góry dziękuje za pomoc.
Nie mam czym sprawdzić jedynie odkręciłem świece i sprawdziłem że powietrze wylatuje pod jakimś ciśnieniem. Zauważyłem też że wszystkie świece są suche oprócz tej pierwszej od prawej strony co zawór nie miał smarowania.
Ja to robię tak: mam zrobiony przyrząd ze starej świecy, do której przyspawałem rurkę, wkręcam i podłączam kompresor, ciśnienie powietrza świetnie trzyma zawór na swoim miejscu
Dzień dobry Mam problem że słabym ciśnieniem płynu spryskiwaczy w Grande Punto 1.4. Pierwsze co to wymienię zawór zwrotny/trójnik. Jeżeli to nic nie wniesie to zmuszony będę dobrać się do pompki. Mam dwa pytania, jak wyjąć pompkę że zbiorniczka, czy ona jest montowana na wcisk? Czy możliwe jest dostanie się do pompki bez demontażu nadkola?
Witam ponownie. Mam pytanie. Gdzie się znajduje nagrzewnica oraz zawór nagrzewnicy? Z góry dziekuję.
Witam. Sprawa wygląda tak że kupiłem niedawno Punto 2 z gazem sekwencyjnym i mam problem z zatankowaniem butli do pełna. Butla ma pojemność 33l. w przy tankowaniu wchodzi około 13 litrów i zawór odbija. Co jest tego przyczyną?
Pytanie mam głupie, gdzie znajduje się zawór zwrotny od pompy paliwa we fiacie grande punto bo podejrzewam, że może być winowajcą przy odpalaniu ?
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Witam, dostałem do roboty auto Fiat Punto 8v 1.2SX ma już na liczniku 70tyś, zawory są do regulacji ale z tym to nie ma za dużo problemu, problem mam taki że za 50zł jak naleje paliwa robię nie całe 45kilometrów, spalanie jakie pokazuje mi komputerek to od 10 nie raz nawet do 15litrów, nie wiem przez co może tak dużo palić, wcześniej palił w granicach...
Zajedź gdzieś na diagnozę i zobacz jakie są błędy może coś go na ciepłym zalewa np. walnięty czujnik temp. I zobacz czy zawory nie sa podparte.
Dzięki za info, czyli wtopa. Auto kupione za 5300, że zrobiona głowica i zaworami tylko na handel. Nic, jak takie koszty będą, to nieopłacalna naprawa. A szkoda, bo auto nie takie złe. Zobaczymy, co mechanik powie. Kiedyś uratował Punto 1,2 Sporting, jak pękł tłok, ale już powiedział, że tu tak tanio tego nie da rady zrobić. Więc zobaczymy. Ale za...
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
ten silnik w bravie mial z 1,2 82 KM byl 16 zaworowy Mam taka bravke a punto z tym silnikiem mial w nazwie fire tyle co moge dodac od siebie rozmawiamy o silniku 8v bo taki jest w punto II 60KM, a co do Twojej wypowiedzi dot. bravy to w punto 1 ten sam prawie silnik 1.2 16v ma nie 82 ale 86KM czyli ciut więcej (inne sprężynki na zaworach) P. S. zakładający...
ehhh może poprostu lubi tak odpalać ;) coś może z zaworami ale tym się nie podniecaj ;D w benzynie by to było zapłon w starszych autach ;) na dieslach sie nie znam
Do paliwa przy butli?? Mi chodzi o zawór od paliwa a nie od LPG...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
wyregulowane zawory A jakie były luzy przed regulacją? Nie zdziwiłbym się jak byłyby zawory i gniazda do roboty
...ECU widzi Lambda 0,8 i próbuje zubażać mieszankę, analizator w tym samym czasie widzie lambda 1,5 czyli bardzo ubogą mieszankę (jak tak jeździłeś to już pewnie masz po zaworach). Ale trochę to dziwne, że jedyna różnica z sodą i bez to HC, ale za to różnica prawie 2x.
zawory delikatnie na zimnym słychac punto pa przejechane 78 000 km. Kiedy ostatnio miałeś ustawiane luzy zaworowe? Tu nie ma hydrauliki i trzeba co 30 000km regulować.
Czyli podaje paliwo, iskra też jest. Sprawdziłbym ten rozrząd czy dobrze znaki zgrane, luz zaworowy także do kontroli bo skoro strzela w dolot to w chwili inicjacji zapłonu (przeskoku iskry) mieszanka się zapala ale zawór dolotowy jest uchylony
albo niema luzów na zaworach lub zawory i gniazda wypalone. Po rozebraniu silnika sprawdzić głowice i pierścionki(a tak nawiasem mówiąc ile to to ma kilosów przejechane, a może nie te paliwko).
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
II gen LPG bym się zbytnio nie przejmował to był standard u nas w tym okresie co kładli. Corsa wygląda przyzwoicie ciekawe jak fotele. Bo pokrowce tandetne mają. Do tego ten symboliczny przebieg. W seicento brak wspomagania ujdzie tu już tak na styk. Z drugiej strony czego nie ma to się nie psuje. OK ale rdza wychodzi na progach, i raczej odpada. Corsa...
zawór wydechowy 6 i 8(nadaje się już do wymiany?) Wybacz mi mój sarkazm, ale to pytanie świadczy o tym, że nie posiadasz wystarczającej wiedzy aby przywrócić sprawność temu podzespołowi. Zrób tak jak radzi Anet870, kup całą głowicę lub silnik, będzie taniej i szybciej. przy tak wypalonych zaworach, oprócz deformacji, którą usuwa się poprzez planowanie,...
Witam mam problem z moim punciakiem, jak jest zimny samochód przrerywa skacze na obrotach daje dwójkę wogóle nie idzie troche go poszarpie i dopiero idzie wciskam sprzegło lub jak daje na luz obroty schodza do zera i podnoszą się za chwile jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Silnik krokowy wyczyszczony sonda wymieniona elektyk sprawdzil z jego strony...
Jak już wcześniej pisałem, majonezu nie ma olej tez czysty, nie dymi na biało. Płynu chłodniczego nie bierze. Pozostało mi sprawdzić korek. Jest jakiś prosty sposób by się przekonać czy zawór w korku jest ok??
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Przeglądałem kiedyś książkę od Fiata Punto I i widziałem tam na schemacie zawór elektryczny zamontowany w przy turbinę więc podejrzewam że ciśnienie doładowania jest właśnie elektrycznie? elektronicznie? regulowane. Ale być może się mylę. Ja w swoiej Astrze 1,7Td na 100% mam pneumatycznie regulowane, bo tylko wężyk dochodzi. Pozdro Pablo.
Witam, dziekuje wszystkim za rady:) od tamtego czasu bylam z autem juz dwa razy w serwisie i za pierwszym razem powiedzieli ze jest blad sterownika (jak pisal Sok) - zrobili, ale problem dalej byl. W tym tygodniu wymielili cewke (druga bo jedne juz byla wczesniej wymieniana), ale dalej jest to samo. Widze ze oni sami juz nie wiedza co jest w tym aucie...
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
dziękuję carrot za cenną uwagę, pojutrze samochód będę miał na kanale i będę walczył z paskiem 129 zębowym. Czy możesz mi powiedzieć czy ktoś inny z forum, czy zawory są regulowane hydraulicznie w punto II 1.2 8V czy też za pomocą płytek? Za pomoc dziękuję
Wiosną była wymieniana głowica na nową kompletną z zaworami.Mam jeszcze jeden dylemat o którym pisałem ,czujnik wału ma mniejszą rezystancję (590om a nie 650-720om) na komputerze tego błędu nie wykryje .Jest to sugestia mechanika ze wczorajszego dnia ,może żle podaje impulsy do urządzenia sterującego , przez co żle pracuje komputer ,mechanik kazał mi...
zakładaliśmy z kolegą cały dół silnika z Uno 1.0i do Pandy 2 1.1MPI i pasuje. Głowica jest nieco inna więc poszła Pandowa, różnica mocy niezauważalna, przynajmniej dół silnika miał 100tyś (sam go wyjmowałem z Una) a Panda nie wiadomo ile i była zajechana. Można też założyć dół z Punto 1.2, będzie trochę więcej mocy wtedy, chociaż 100ccm w te czy wewte...
Sprawdź manometrem jakie masz ciśnienie paliwa, ale w/g mnie padła Ci ta pompa. Kiedy regulowałeś ostatnio zawory? Zwłaszcza przy za dużych luzach na zaworach brak katalizatora wcale mu nie pomaga. Ustawiając luzy, pamiętaj, że ten silnik ma inne luzy niż pozostałeś silniki FIRE montowane w Puntach mk.1. Miałem Punto 75 i ono charakteryzowało się raczej...
Witam, gdy dziś rano zapaliłem samochód od razu silnik zaczoł nie równo chodzić, myślałem ze to z powodu zimna ale po przejechaniu kilkuset metrów problem nie ustępował, dodatkowo samochód znacznie stracił na mocy i przy wyższych obrotach słychać regularne "tykanie" zwiększające się wraz ze zwiększającymi obrotami. Silnik chodzi bardo nie równo, i nie...
z tymi zaworami bywa różnie ;-) zależy od róznych czynników: jakość gazu, serwis instalacji itp. fiat ma przewagę na tym że w silnikach 1,2 i 1,4 głowice są 2 zaworowe. w najgorszym przypadku remont głowicy bedzie tańszy niż w 16-zaworówce (wypalają się najczęsciej zawory wylotowe). a sama instlka tartarini - sama w sobie nie jest zła. ale potrzebuje...
Jak jest nieszczelny zawór to ciśnienie narasta do kilku barów i wtryski tego nie utrzymają.
Nie kombinuj, zakładaj tak jak jest, wyreguluj zawory i jazda. Nie widzisz jaka tam jest "wielka" komora?
Okazało sie że przymarzły zawory dolotowe Takiej bajki to jeszcze nie słyszałem :)
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
Odłącz instalację LPG (zakręć zawór na butli) i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
Wiem, wiem co to jest gaźnik lecz jak nazwiesz to w czym siedzi wtrysk? Podstawką wtrysku? No dobra... Przepustnica... ale darujmy sobie ten temat bo nie o to chodzi. Elektrozawór jest zaraz za pompką paliwa na przewodzie który prowadzi paliwo pod maskę. Przed elektrozaworem jest filtr paliwa. Nie wiem czy ktoś coś mącił w instalacji. Dodam jeszcze...
Najlepiej rozebrać sprawdzić pierścienie 150 zł pl panewki 100 obróbka głowicy z zaworami max 250 uszczelki 100 jak wał albo cylindry do szlifu to się nie opłaca robić , silnik z przekładką wyjdzie minimum 1000 zł z robocizną jak masz pewny silnik to zmieniaj bo jak się okaże że w podobnym stanie jak twój to za robociźnie nikt ci nie wróci i oleje itp.
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Dzisiaj zrobiłem (wreszcie) analizę spalin. Wszystko w porządku. Błąd pojawił się jeszcze raz na krótko po tym, jak zrobiłem w/w naprawę w styczniu, do teraz po skasowaniu już się nie pojawił, auto spala na trasie czasem jedynie 4,9 l/100 km, za to w mieście przez zimę wypijał 9-10 l / 100km, teraz zaczyna schodzić do ok 8l/100km. Tak więc podsumowując,...
Elektro- zawór zawsze znajduje sie na butli a przy reduktorze to już różnie Za montujesz pojeździsz jak coś będzie nie tak to przywrócisz do oryginału i po sprawie
Ok dzieki koledzy na początek faktycznie sprawdze na tych starych kablach i świecach jeśli będzie to samo to moze faktycznie ta cewka.. Zawory wątpie bo nic nie klepią.. będe szukał usterki
Witam, moj problem polega na tym ze od kilku tygodni wycieka mi olej od strony paska rozrzadu i rozchlapoje sie na alternator . Wymianilem uszczelke pod zaworami jak i simmering od strony rozrzadu. Wymianie podlegaly tez 4 szt srob od strony rozrzadu . Mechanik mowi ze sroby sa dokrecone i nie moze tam kapac, ale olej nadal ubywa.
bylem u gazownika powiedzial ze trzeba najpierw zrobic benzyne bo brak stabilizacji na benzynie, pieprzyl cos o zle ustawionych zaworach zlych warunkach w komorze spalania itd. instalacja w tym samochodzie jest taka na pokrętło dawka gazu regulowana pokretłem. a co z tymi falujacymi obrotami na benzynie?
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Witam, dziękuję za szybką odpowiedź. Czy taki demontaż zbiornika mogę wykonać sam według opisu z linka? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi mi o to czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze, itp., bo wiedzę ogólnotechniczną posiadam i mam świadomość z czym będę mieć do czynienia. Pozdrawiam ------------------------- Udało mi się...
A no tak to teraz robią z tymi rozrządami, brak jakichkolwiek znaków. Ustaw pierwszy tłok w GMP a wałek tak aby na 4tym cylindrze zawór wydechowy się już zamknął a ssący miał otwierać. Powinno być ok.
Witam mam taki problem z punto 1.2 60 KM rok 2000. Auto na zimnym silniku pali ok ale po przejechaniu 5 km gdy się zagrzeje to zaswieca się kontrola o awarii ukladu wtryskowego i auto jakby traci moc i jakby na 2 cylindry chodzil i szarbir silnikiem. Po okolo 2 godzinach jak o stygnie to wszystko jest ok ale po przejechaniu po 5 km zas się za świecą...
Sprawdzając po kolei - świece, kable, wtyrskiwacze i kolektor, pasek rozrządu, luzy na zaworach, ewentualnie sprężyny od zaworów, doszedłem do uszczelki w której była wyrwa na 1,3 cm czyli troche ją przepaliło. Naszczęście brak wrzerów więc naprawa będzie prosta. Uszczelka uszkodzona międzi pierwszum a drugim cylindrem od lewej. Dziękuję za wnikliwe...
Witam. Robiłem ostatnio w swoim Kropku analizę spalin. Samochód wcześniej miał problemy z błędem P0420, wymiana kabli, świec, wtrysku, luzy na zaworach, regenerowana głowica... Spalanie kropka na trasie jest rewelacyjne i przy dłuższych trasach oscyluje w granicach 5l/100. Po mieście wartość ta wzrasta dwukrotnie i wynosi ok. 10l/100km przy dobrej pogodzie...
zawora zawora wydechowy punto schemat punto zawora zielony zawora czerwony
renault scenic gaśnie amazon assistant kocioł zapowietrzony
wymiana grzałki bojler uziemienie instalacji elektrycznej
Szmery w rozrządzie silnika 1HC 102 - możliwe przyczyny Schemat mikrofonu Logitech Blue Yeti - szczegóły